ned Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Witam Ostatnio po dłuższym postoju zaczął mi ciężko wchodzić wsteczny - ale tylko ten pierwszy raz, następne już wchodzi gładko - i tak się zastanawiam nad wymianą oleju w skrzyni... Jak to jest z tą wymianą, jeżeli nie ma żadnych wycieków to wymieniacie olej w waszych skrzyniach czy nie? Według producenta nie robi się tego, ale jednak koła zębate cały czas pracują i przy większym przebiegu na pewno olej już czysty nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Ja wymieniałem olej, na stronie klubowej jest także mój manual z tej wymiany, jednakże stronka nie działa Ale ja wymieniłem i ta maź która wyleciała nie można było nazwać olejem. Kup olej w ASO Opla 30 zł/litr + uszczelkę dedykowaną do skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Ja wymieniałem olej, na stronie klubowej jest także mój manual z tej wymiany, jednakże stronka nie > działa > Ale ja wymieniłem i ta maź która wyleciała nie można było nazwać olejem. > Kup olej w ASO Opla 30 zł/litr + uszczelkę dedykowaną do skrzyni. Mi w Lacetti mechanik wymienił na Mobila SHC 75W90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Korek spustowy musi być nowy, czy tak jak przy misce olejowej można wkręcić z powrotem stary? I dalej - gdzie mogę zobaczyć jaką skrzynię mam u siebie , bo w grę wchodzę dwa rodzaje M32 i M20? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 Masz skrzynię M32. Fabryka zaleca wymianę korków po odkręceniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > Masz skrzynię M32. Fabryka zaleca wymianę korków po odkręceniu. To standard w tym silniku? Bo w Etzoldzie piszą o dwóch rodzajach skrzyń. Chyba, że 20'ka jest w 1.3? Zalać tak jak w Etzoldzie 2.2 litra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 > To standard w tym silniku? Tak. > Chyba, że 20'ka jest w 1.3? Otóż to. > Zalać tak jak w Etzoldzie 2.2 litra? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > Tak. > Otóż to. > Tak. Bez zbędnych czułości - krótko i na temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > Ostatnio po dłuższym postoju zaczął mi ciężko wchodzić wsteczny Wymiana oleju raczej na to nie pomoże > [...] wymieniacie olej w waszych skrzyniach czy nie? Ja wymieniłem i wyraźnie spadło spalanie (gazu w trasie nawet do 1l mniej na 100km). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > Wymiana oleju raczej na to nie pomoże A co pomoże? > Ja wymieniłem i wyraźnie spadło spalanie (gazu w trasie nawet do 1l mniej na 100km). A co ma piernik do ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > A co ma piernik do ..... Jedyna opcja to taka że oleju w skrzyni przed wymianą nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Ja u siebie wymieniałem po 200tys. Fakt, że był czarny jak smoła, ale nie zauważyłem żadnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > był czarny jak smoła Hmmmm... Czarny...? Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > Hmmmm... Czarny...? Czarny i śmierdzacy. Wymieniałem w obu autach i był taki sam niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 > Czarny i śmierdzacy. Wymieniałem w obu autach i był taki sam niestety. wszystko jasne bo to dizle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 No to odkopujemy Przeszukałem archiwum i w sumie nie znalazłem informacji która zadowoliłaby mnie w 100% W swoim 20-latku potrzebuje wymienić olej w skrzyni. Wielu poleca Mobilube 75W90 jednak wszystkie posty tycza się znacznie młodszych aut. Wielu też poleca oryginał z ASO. Jeżeli wybrałbym "zamiennik" a nie oryginał to jakie parametry powinien on spełniać ( GL-...; xxWyy) aby nadawał się do 20 letniej skrzyni i ewentualnie który olej można by kupić poza mobilube bo tutaj cena jest już trochę większa niż oryginału? Jak wybiorę oryginał to czy ogólnie dostepny olej o numerze 19 40 182 będzie dobry? Pytam ponieważ wg. instrukcji powinien być zalany olej 19 40 750 ale nigdzie nie ma informacji ze 182 jest nastepcą 750 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 bierz oryginał i będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > bierz oryginał i będzie ok tak planuję tylko zastanawiam się jak ten dzisiejszy olej ma się do tego o koncówce numeru 750 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > tak planuję tylko zastanawiam się jak ten dzisiejszy olej ma się do tego o koncówce numeru 750 wiesz przez 20 lat oleje też zostały ulepszone, więc ten co teraz sprzedają w ASO na bank ma lepsze właściwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > wiesz przez 20 lat oleje też zostały ulepszone, więc ten co teraz sprzedają w ASO na bank ma lepsze > właściwości a wiesz moze czy to jest 75W czy 80W? bo w sieci pisza ze 75W-90 a na aukcji u Pana Stachowiaka znalazłem info, że jest to 80W czyli tak jakby olej zimowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Proszę MANUAL mojego autorstwa tam masz numery wiec dojdziesz jaki to olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > Proszę MANUAL mojego autorstwa tam masz numery wiec dojdziesz jaki to olej numer oleju mam od dawna tylko jak dojść lepkośc oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 google nie działa ? link jest to olej o lepkości SAE 80W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > google nie działa ? link > jest to olej o lepkości SAE 80W a w tytule Quote: OPEL/GM 1940182 SAE 75W-85 ; API GL 4 ; olej przekładniowy ; 1 litr i badz tu mądry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 jak kobieta normalnie szuka problemu na siłę pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > jak kobieta normalnie szuka problemu na siłę > pozdrawiam nie szukam problemu, bo innego oryginału nie dostanę- albo ten albo żaden inny GM poprostu z ciekawości pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 ja wiem, śmieję się po prostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 a jakby zamiast spuszczać olej, odessać go przez odpowietrznik albo korek kontrolny? wiem, że troszkę go zostanie łącznie z "syfem" na dnie ale zawsze nie trzeba ruszać uszczelki która jak na razie nie cieknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > a jakby zamiast spuszczać olej, odessać go przez odpowietrznik albo korek kontrolny? > wiem, że troszkę go zostanie łącznie z "syfem" na dnie ale zawsze nie trzeba ruszać uszczelki która > jak na razie nie cieknie Ja u siebie wyciagalem przez korek kontrolny ogromna strzykawa z nalozonym na koniec przewodem takim jak do spryskiwaczy Pamietaj aby olej w skrzyni byl dobrze rozgrzany. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 > Ja u siebie wyciagalem przez korek kontrolny ogromna strzykawa Dokładnie tak - strzykawka do płukania uszu. Można kupić w aptece za kilka PLN-ów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 > Dokładnie tak - strzykawka do płukania uszu. Można kupić w aptece za kilka PLN-ów mam szklaną strzykawkę ok 50 ml wiec powinno być jest szansa, ze w ten sposób uda się odessać niemal cały olej ze skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 > mam szklaną strzykawkę ok 50 ml wiec powinno być > jest szansa, ze w ten sposób uda się odessać niemal cały olej ze skrzyni? ja odssysalem przez otwor kontrolny troche ciezkie dojscie ale po wlaniu nowego od razu sprawdzisz poziom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Można i tak, ale nie ode ściesz wszystkiego dobrze, uszczelka to zaledwie 20 zł więc warto i robota będzie dobrze zrobiona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 > Można i tak, ale nie ode ściesz wszystkiego dobrze, uszczelka to zaledwie 20 zł więc warto i robota > będzie dobrze zrobiona. nie chodzi o koszt po pierwsze i najważniejsze mam niemal zerowy dostep do kanału a bez tego troche cięzko jest bawić się w spuszczanie oleju a po drugie z racji wieku auta mam pewne obawy co do pózniejszego uszczelnienia dekla - no chyba ze jakims silikonem tak wiec doszedłem do wniosku, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie chyba odessanie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Olej został dziś wymieniony metodą odsysania przy pomocy wężyka i strzykawki Nie wiem co było wczesniej zalane ale zapach i kolor jak widac na zdjęciach przypominał przepracowany Hipol - być może i taki olej też to był, przez 6 lat od kupna ja nic nie wymieniałem więc nie wiem Za to na magnesie korka miałem oto taki pióropusz z opiłków Tak więc chyba warto było wymienić olej nawet i metoda odsysania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 > Olej został dziś wymieniony metodą odsysania przy pomocy wężyka i strzykawki Spierdzieliłeś to . Przy takim zasyfionym oleju pokusiłbym sie o wymiane całości. Ja jak odessałem troszke to miałem czerwony jak nowy , wiec na razie zostawiam. Ewentualnie może doleje troche bo chyba brakowało z 200 ml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Nie wiem czy lepiej pierdzielić się w odsysanie czy odkręcić dekielek. Przynajmniej jak odkręcisz dekielek wiesz że spuścisz wszystko i syf też zleci. A dekielek to raptem kilka śrubek na klucz 10mm, a uszczelkę zamiast wymieniać można zawsze silikonem potraktować i będzie trzymać. Ja tak robiłem jak zmieniałem olej, a olej naprawdę warto raz na jakiś czas zmienić. Osobiście polecam olej oryginalny GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 > Spierdzieliłeś to . Przy takim zasyfionym oleju pokusiłbym sie o wymiane całości. Ja jak odessałem > troszke to miałem czerwony jak nowy może spitolilem a może nie powiem tak, lepszy rydz jak nic gdybym miał dostęp do kanału lub podnosnika to bawilbym się w odkrecanie dekla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Dokładnie przy tak słabym dostępie do możliwości wymiany, odsysanie było chyba najwygodniejszym rozwiązaniem. Za rok zawsze będziesz mógł sprawdzić jaki stan i jaki kolor oleju, szczególnie, że to chyba nie było trudne ani czasochłonne. Gratulacje i PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Najciekawsze są te opiłki. Ja jak pamiętam u siebie przy wymianie w jednej nie było nic, w drugiej malutko i króciutkie. Jedna miała 200, druga 220 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > gdybym miał dostęp do kanału lub podnosnika to bawilbym się w odkrecanie dekla. Ja też nie miałem kanału i dałem rade. Niedługo znowu mam zamiar to zrobić. 3 lata pewnie już będzie od ostatniej wymiany i 100kkm już od tamtego czau pękło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Ja też nie miałem kanału i dałem rade. nie twierdze, że jest to niewykonalne bez kanału ale bez niego trzeba się trochę gimnastykowac a niestety z każdym rokiem człowiek staje się coraz bardziej wygodniejszy i to co bez problemu robiłem kilka lat temu to dzis już się nie chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Najciekawsze są te opiłki. przy wieku i przebiegu auta który pewnie znacznie przewyższa ten licznikowy nie przejmuje się nimi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Dokładnie, teoretycznie właśnie do tego jest ten magnesik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 > Najciekawsze są te opiłki. Ja jak pamiętam u siebie przy wymianie w jednej nie było nic, w drugiej > malutko i króciutkie. Jedna miała 200, druga 220 tys U mnie przy ok 150 tys tez były opiłki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.