Skocz do zawartości

13" vs 14"?


Kooboosh

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni rozważam przejście na 14". Powód jest głównie w tarczy, zacisku i trakcji.

Doświadczenia jakiegoś wielkiego nie mam, ale wydaje mi się, że:

13":

+ lepiej wygląda sej na nich

+ wiem, jakie slicki założyć (chociażby 185/60/13)

+ mam takie

- brak jakiejkolwiek trakcji na pierwszych 3 biegach (sej +- 150-160km)

- wchodzi tarcza tylko 240mm

14":

+ wchodzi tarcza 257mm

+ lepsza trakcja (przy normalnych, ulicznych oponach)

+ yoko a539 jest na ten rozmiar wink.gif

- nie mam pojęcia jakie slicki tu zapodać hmm.gif

- trzeba je kupić frown.gif

poprawcie mnie, jeśli się mylę.

PS.

jak się sprawuje sej o podobnej mocy na 13" na oponie do jazdy na codzień (w tym przypadku yoko a539 175/50)??

jakie sliki dac do 14"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kilku dni rozważam przejście na 14". Powód jest głównie w tarczy, zacisku i trakcji.

> Doświadczenia jakiegoś wielkiego nie mam, ale wydaje mi się, że:

> 13":

> + lepiej wygląda sej na nich

> + wiem, jakie slicki założyć (chociażby 185/60/13)

> + mam takie

> - brak jakiejkolwiek trakcji na pierwszych 3 biegach (sej +- 150-160km)

> - wchodzi tarcza tylko 240mm

> 14":

> + wchodzi tarcza 257mm

> + lepsza trakcja (przy normalnych, ulicznych oponach)

> + yoko a539 jest na ten rozmiar

> - nie mam pojęcia jakie slicki tu zapodać

> - trzeba je kupić

> poprawcie mnie, jeśli się mylę.

> PS.

> jak się sprawuje sej o podobnej mocy na 13" na oponie do jazdy na codzień (w tym przypadku yoko

> a539 175/50)??

> jakie sliki dac do 14"??

ja bym przedewszystkim wyszedl od tego ze na 14tce mozna troszke bardziej komfortowo się przemieszczać jeżeli chodzi o glebe w seju,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kilku dni rozważam przejście na 14". Powód jest głównie w tarczy, zacisku i trakcji.

> Doświadczenia jakiegoś wielkiego nie mam, ale wydaje mi się, że:

> 13":

> + lepiej wygląda sej na nich

> + wiem, jakie slicki założyć (chociażby 185/60/13)

> + mam takie

> - brak jakiejkolwiek trakcji na pierwszych 3 biegach (sej +- 150-160km)

> - wchodzi tarcza tylko 240mm

> 14":

> + wchodzi tarcza 257mm

> + lepsza trakcja (przy normalnych, ulicznych oponach)

> + yoko a539 jest na ten rozmiar

> - nie mam pojęcia jakie slicki tu zapodać

> - trzeba je kupić

> poprawcie mnie, jeśli się mylę.

> PS.

> jak się sprawuje sej o podobnej mocy na 13" na oponie do jazdy na codzień (w tym przypadku yoko

> a539 175/50)??

> jakie sliki dac do 14"??

na moje oko wgl na 14 jest wiecej fajnych opon :D na 13, to tylko 175...a na 14 sa szersze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym przedewszystkim wyszedl od tego ze na 14tce mozna troszke bardziej komfortowo się

> przemieszczać jeżeli chodzi o glebe w seju,

prawda, ale całe życie na 13tkach jeździłem i mi jakoś to nigdy nie przeszkadzało, po prostu wydechem czasem trzeba poszurać wink.gif teraz dupa do góry poszła, więc ogólnie będzie troche wyżej siedział...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawda, ale całe życie na 13tkach jeździłem i mi jakoś to nigdy nie przeszkadzało, po prostu

> wydechem czasem trzeba poszurać teraz dupa do góry poszła, więc ogólnie będzie troche wyżej

> siedział...

wydech to jest nic, szkoda misek i nerwów czy sie skasuje czy nie, a niekiedy ładne grzyby na drodze wyrastają z nikąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko akuat tu sa zalozone odwrotnie czyli 40 z tylu a 45 z przodu

> contisport 195/40

> fulda azurro 195/45

lipa panie, lipa. koła nie pasują zbytnio :D To od Mychona masz? U niego jakoś to się komponowało z przeróbką całości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lipa panie, lipa. koła nie pasują zbytnio :D To od Mychona masz? U niego jakoś to się komponowało z

> przeróbką całości...

bedzie dobrze smile.gif a po za tym kola zawsze mozna zmienic smile.gif tak od niego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba troche mnie nie zrozumiales, od tego co pokazałes czyli 70/50 musialbym miec na codzien

> jeszcze ze 2 cm niżej bo tak to jest lipa panie

no tak tylko ze na dobra sprawe juz ni jak nie da rady zrobic 2 centy nizej bez ciecia niczego frown.gif bo gwintem z przodu zejde tyle samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co ty chcesz ciąc znowu

nic nie bede cial przynajmniej nie dzisiaj smile.gif tylko mowie ze obojetnie czy wsadze gwint czy zostawie tak jak jest to nizej nie zejde bo nie ma jak. bo gwint schodzi do -70 a tyl by trzeba bylo ciachnac jakby mialo byc nizej wiec lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie bede cial przynajmniej nie dzisiaj tylko mowie ze obojetnie czy wsadze gwint czy zostawie

> tak jak jest to nizej nie zejde bo nie ma jak. bo gwint schodzi do -70 a tyl by trzeba bylo

> ciachnac jakby mialo byc nizej wiec lipa

ty ale ja pisze o sobie a nie o tobie no lol hehe.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10 ostatnich postów i jeden na temat, dzieki Szołpas

Ja mam 14' w stali i powiem Ci, że więcej jest tych plusów niż minusów. Jeśli Twoim głównym celem jest trakcja, a nie wygląd wink.gif to to jedyne wyjście. Opon w 195 masz sporo, w razie czego można iść jeszcze szerzej. No i sej całkiem fajnie wygląda na takich walcach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie największy + to komfort jazdy na 14" po naszych drogach. Tutaj 195/45 przód, 185/50 tył i

> opona jaka cię interesuje a539, zawias -30.

> Nie zapomnij o zimówkach

nie wiem, czy zimówki będą w ogóle potrzebne.

opona jaka mnie interesuje to a539. Innej raczej nie biorę pod uwagę. I cały czas się zastanawiam, jaki slick będzie optymalny hmm.gif

aha, i zawias z tyłu jest -50

przód jest na gwincie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy mocy okolo 200 kunia tą 14 i tak zeszmaci na amen zlosnik.gif... + to napewno wieksze hamulce ok.gif - to wyglad (ale to rzecz gustu zlosnik.gif). u mnie ze slickiem 185/60/13 (czyli rozmiarowo wiekszym o 21,1mm od 195/45/14) auto nie ma i tak trakcji do conajmniej połowy 3 biegu sick.gif

ps. posumowując plusem czternastki sa hamulce i wiekszy komfort jazdy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba znalazłem faworyta... tylko, że ściągać chyba pozostaje....

> kliken

Już prawie się zdecydowałem na a048, ale jak pomyślałem, ile zachodu ze sprowadzeniem, jak jedną rozwale to mi sie odechciało.

Cena też nie zachęca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy mocy okolo 200 kunia tą 14 i tak zeszmaci na amen ... + to napewno wieksze hamulce - to

> wyglad (ale to rzecz gustu ). u mnie ze slickiem 185/60/13 (czyli rozmiarowo wiekszym o 21,1mm

> od 195/45/14) auto nie ma i tak trakcji do conajmniej połowy 3 biegu

> ps. posumowując plusem czternastki sa hamulce i wiekszy komfort jazdy

Seba, chyba Twoje sliki są g warte jezeli się ślizgają na trzecim biegu jeszcze :D

Chcesz to Ci pożyczę na test moje pełne avony 13", zagrzejesz je i spadnie skrzynia :D a nie będą się ślizgać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seba, chyba Twoje sliki są g warte jezeli się ślizgają na trzecim biegu jeszcze :D

byłes widziałes zlosnik.gif i fakt te sliki nie dają rady sick.gif ale bałbym sie zalozyc wieksze zlosnik.gif

> Chcesz to Ci pożyczę na test moje pełne avony 13", zagrzejesz je i spadnie skrzynia :D a nie będą

> się ślizgać.

nie dziekuje zlosnik.gif chce jeszcze troche pojezdzic ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byłes widziałes i fakt te sliki nie dają rady ale bałbym sie zalozyc wieksze

> nie dziekuje chce jeszcze troche pojezdzic

Moge potwierdzic, u mnie auto slabsze od t-jeta a tez do 3 sie slizgaja, dlatego mysle ze czas na cos bardziej meskiego. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moge potwierdzic, u mnie auto slabsze od t-jeta a tez do 3 sie slizgaja, dlatego mysle ze czas na

> cos bardziej meskiego.

słabsze nie słabsze .... jak widac na onboardach w sosnowcu mimo zwyklego asfaltu od 3 biegu na r888 idzie ogniem wink.gif a wiadomo jakie czasy wtedy auto robilo mimo tego ze było pod górke wink.gifok.gif

ja ci juz tyle czasu taquito truje załóż se na probe te moje michelinki wink.gif jak je zagrzjesz to problem z trakcja zniknie równie dobrze jak zęby na trybach mojego 3 biegu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słabsze nie słabsze .... jak widac na onboardach w sosnowcu mimo zwyklego asfaltu od 3 biegu na

> r888 idzie ogniem a wiadomo jakie czasy wtedy auto robilo mimo tego ze było pod górke

r888 jest dosc dziwną oponą... piszczy jak wsciekła, mieli... ale klei całkiem calkiem ok.gif tak wsam raz aby skrzynia nie spadla na ziemie zlosnik.gif a przynajmniej odrazu po starcie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wykluczam jednego i drugiego

Użytkuję wspomniane nalewki już od kilku lat w róznych samochodach w tym sc. Markgum/coolway poprawna nalewka ale jak sie kończy lubi sie odkleić trochę miekkie boki,dobra cena,moim zdaniem dobra opcja niskobudżetowa na ćwiartkę(mieszanka s1 lub s0).Nadaje sie też do jakichś kręciołków(całe bmw challenge na tym jezdzi i działa)

Nalewajki FEDIMA sporo lepsze ale i droższe,mieszanka podobna do markgum ale twardsze boki dzieki czemu lepiej sie spisuje na super oesach ,kjs itp.

ostatnio zakupiłem toyo r1r,odrobinę słabiej kleją niż ww nalewki ale za to nic sie odkleja opona precyzyjniej sie prowadzi,świetna na mokre,troche drogie.

co do rozmiarów to musisz poszukać co by pasowało.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak robisz projekt za kilkanaście tysięcy, to parę zł oszczędzać na oponach już nie wypada.

> Myślę, że nie ma co kombinować:

> Opony Toyo 185/60 R14 82V R888

> i to będzie najsensowniejsze rozwiązanie cena/jakość/dostępność

Racja,nie wiem tylko jak z dostepnością r888 bo już tego nie produkują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Racja,nie wiem tylko jak z dostepnością r888 bo już tego nie produkują

No a ja miałem kiedyś R888 i, żeby opona zaczęłą kleić musiałem obniżyć ciśnienie do 1.2 !!!!!!!!! a mimo długiego odcinka około 10km ledwo co się zagrzewała.

Z resztą to walce są. Bez porównania do nawet używanych Michałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.