Kooboosh Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Od kilku dni rozważam przejście na 14". Powód jest głównie w tarczy, zacisku i trakcji. Doświadczenia jakiegoś wielkiego nie mam, ale wydaje mi się, że: 13": + lepiej wygląda sej na nich + wiem, jakie slicki założyć (chociażby 185/60/13) + mam takie - brak jakiejkolwiek trakcji na pierwszych 3 biegach (sej +- 150-160km) - wchodzi tarcza tylko 240mm 14": + wchodzi tarcza 257mm + lepsza trakcja (przy normalnych, ulicznych oponach) + yoko a539 jest na ten rozmiar - nie mam pojęcia jakie slicki tu zapodać - trzeba je kupić poprawcie mnie, jeśli się mylę. PS. jak się sprawuje sej o podobnej mocy na 13" na oponie do jazdy na codzień (w tym przypadku yoko a539 175/50)?? jakie sliki dac do 14"?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molouse Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > Od kilku dni rozważam przejście na 14". Powód jest głównie w tarczy, zacisku i trakcji. > Doświadczenia jakiegoś wielkiego nie mam, ale wydaje mi się, że: > 13": > + lepiej wygląda sej na nich > + wiem, jakie slicki założyć (chociażby 185/60/13) > + mam takie > - brak jakiejkolwiek trakcji na pierwszych 3 biegach (sej +- 150-160km) > - wchodzi tarcza tylko 240mm > 14": > + wchodzi tarcza 257mm > + lepsza trakcja (przy normalnych, ulicznych oponach) > + yoko a539 jest na ten rozmiar > - nie mam pojęcia jakie slicki tu zapodać > - trzeba je kupić > poprawcie mnie, jeśli się mylę. > PS. > jak się sprawuje sej o podobnej mocy na 13" na oponie do jazdy na codzień (w tym przypadku yoko > a539 175/50)?? > jakie sliki dac do 14"?? ja bym przedewszystkim wyszedl od tego ze na 14tce mozna troszke bardziej komfortowo się przemieszczać jeżeli chodzi o glebe w seju, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > Od kilku dni rozważam przejście na 14". Powód jest głównie w tarczy, zacisku i trakcji. > Doświadczenia jakiegoś wielkiego nie mam, ale wydaje mi się, że: > 13": > + lepiej wygląda sej na nich > + wiem, jakie slicki założyć (chociażby 185/60/13) > + mam takie > - brak jakiejkolwiek trakcji na pierwszych 3 biegach (sej +- 150-160km) > - wchodzi tarcza tylko 240mm > 14": > + wchodzi tarcza 257mm > + lepsza trakcja (przy normalnych, ulicznych oponach) > + yoko a539 jest na ten rozmiar > - nie mam pojęcia jakie slicki tu zapodać > - trzeba je kupić > poprawcie mnie, jeśli się mylę. > PS. > jak się sprawuje sej o podobnej mocy na 13" na oponie do jazdy na codzień (w tym przypadku yoko > a539 175/50)?? > jakie sliki dac do 14"?? na moje oko wgl na 14 jest wiecej fajnych opon :D na 13, to tylko 175...a na 14 sa szersze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 ja mam osobicie w CC 14 z oponami 195/40 z przodu i 195/45 z tylu na zawiacie 70/ 50 i jest spoko jak dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molouse Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > ja mam osobicie w CC 14 z oponami 195/40 z przodu i 195/45 z tylu na zawiacie 70/ 50 i jest spoko > jak dla mnie a daj fotke z ciekawosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > ja bym przedewszystkim wyszedl od tego ze na 14tce mozna troszke bardziej komfortowo się > przemieszczać jeżeli chodzi o glebe w seju, prawda, ale całe życie na 13tkach jeździłem i mi jakoś to nigdy nie przeszkadzało, po prostu wydechem czasem trzeba poszurać teraz dupa do góry poszła, więc ogólnie będzie troche wyżej siedział... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > ja mam osobicie w CC 14 z oponami 195/40 z przodu i 195/45 z tylu na zawiacie 70/ 50 i jest spoko > jak dla mnie jakie to gumy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > a daj fotke z ciekawosci tylko akuat tu sa zalozone odwrotnie czyli 40 z tylu a 45 z przodu > jakie to gumy? contisport 195/40 fulda azurro 195/45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molouse Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > tylko akuat tu sa zalozone odwrotnie czyli 40 z tylu a 45 z przodu > contisport 195/40 > fulda azurro 195/45 kurde nie ma lipy ale jak dla mnie to tak minimum ze 2 cm niżej musiałby iść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molouse Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > prawda, ale całe życie na 13tkach jeździłem i mi jakoś to nigdy nie przeszkadzało, po prostu > wydechem czasem trzeba poszurać teraz dupa do góry poszła, więc ogólnie będzie troche wyżej > siedział... wydech to jest nic, szkoda misek i nerwów czy sie skasuje czy nie, a niekiedy ładne grzyby na drodze wyrastają z nikąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > kurde nie ma lipy ale jak dla mnie to tak minimum ze 2 cm niżej musiałby iść a po co jak mozna nizej :D ale nie wiem czy te kola sie zmieszcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > tylko akuat tu sa zalozone odwrotnie czyli 40 z tylu a 45 z przodu > contisport 195/40 > fulda azurro 195/45 lipa panie, lipa. koła nie pasują zbytnio :D To od Mychona masz? U niego jakoś to się komponowało z przeróbką całości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > lipa panie, lipa. koła nie pasują zbytnio :D To od Mychona masz? U niego jakoś to się komponowało z > przeróbką całości... bedzie dobrze a po za tym kola zawsze mozna zmienic tak od niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molouse Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > a po co jak mozna nizej :D > ale nie wiem czy te kola sie zmieszcza chyba troche mnie nie zrozumiales, od tego co pokazałes czyli 70/50 musialbym miec na codzien jeszcze ze 2 cm niżej bo tak to jest lipa panie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > chyba troche mnie nie zrozumiales, od tego co pokazałes czyli 70/50 musialbym miec na codzien > jeszcze ze 2 cm niżej bo tak to jest lipa panie no tak tylko ze na dobra sprawe juz ni jak nie da rady zrobic 2 centy nizej bez ciecia niczego bo gwintem z przodu zejde tyle samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molouse Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > no tak tylko ze na dobra sprawe juz ni jak nie da rady zrobic 2 centy nizej bez ciecia niczego bo > gwintem z przodu zejde tyle samo co ty chcesz ciąc znowu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > co ty chcesz ciąc znowu nic nie bede cial przynajmniej nie dzisiaj tylko mowie ze obojetnie czy wsadze gwint czy zostawie tak jak jest to nizej nie zejde bo nie ma jak. bo gwint schodzi do -70 a tyl by trzeba bylo ciachnac jakby mialo byc nizej wiec lipa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molouse Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > nic nie bede cial przynajmniej nie dzisiaj tylko mowie ze obojetnie czy wsadze gwint czy zostawie > tak jak jest to nizej nie zejde bo nie ma jak. bo gwint schodzi do -70 a tyl by trzeba bylo > ciachnac jakby mialo byc nizej wiec lipa ty ale ja pisze o sobie a nie o tobie no lol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 > ty ale ja pisze o sobie a nie o tobie no lol tak?? to ja juz spie bo nawet nie zauwazylem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 18 Września 2011 Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Przejdz na 14, tymbardziej ze bedziesz mial tjeta ktory troche "zrywa" Same plusy, lepsze hamulce, trakcja, wyzej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2011 10 ostatnich postów i jeden na temat, dzieki Szołpas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 > 10 ostatnich postów i jeden na temat, dzieki Szołpas Ja mam 14' w stali i powiem Ci, że więcej jest tych plusów niż minusów. Jeśli Twoim głównym celem jest trakcja, a nie wygląd to to jedyne wyjście. Opon w 195 masz sporo, w razie czego można iść jeszcze szerzej. No i sej całkiem fajnie wygląda na takich walcach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 Dla mnie największy + to komfort jazdy na 14" po naszych drogach. Tutaj 195/45 przód, 185/50 tył i opona jaka cię interesuje a539, zawias -30. Nie zapomnij o zimówkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2011 > Dla mnie największy + to komfort jazdy na 14" po naszych drogach. Tutaj 195/45 przód, 185/50 tył i > opona jaka cię interesuje a539, zawias -30. > Nie zapomnij o zimówkach nie wiem, czy zimówki będą w ogóle potrzebne. opona jaka mnie interesuje to a539. Innej raczej nie biorę pod uwagę. I cały czas się zastanawiam, jaki slick będzie optymalny aha, i zawias z tyłu jest -50 przód jest na gwincie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 przy mocy okolo 200 kunia tą 14 i tak zeszmaci na amen ... + to napewno wieksze hamulce - to wyglad (ale to rzecz gustu ). u mnie ze slickiem 185/60/13 (czyli rozmiarowo wiekszym o 21,1mm od 195/45/14) auto nie ma i tak trakcji do conajmniej połowy 3 biegu ps. posumowując plusem czternastki sa hamulce i wiekszy komfort jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
folgi Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 miałem 195/40/14 na 7.5 cala szerokości i całe koło jest ok 5 mm niższe niż 165/55/13 na 7 calach szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 > na moje oko wgl na 14 jest wiecej fajnych opon :D na 13, to tylko 175...a na 14 sa szersze conti mialem 195/45r13 wiec nie tylko 175 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 > conti mialem 195/45r13 wiec nie tylko 175 ja wiem, ze sa, ale to rzadka rzadkosc :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2011 są od 145 do 195, ale to już przerobione. Lepiej powiedz jaki ciekawy slick na 14" jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 > są od 145 do 195, ale to już przerobione. > Lepiej powiedz jaki ciekawy slick na 14" jest Jest np MAxSport RB5 185/55. Czy ciekawy to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2011 > Jest np MAxSport RB5 185/55. > Czy ciekawy to nie wiem. a nie zalatuje trochę nalewką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 > a nie zalatuje trochę nalewką? Możliwe. Nigdy nie miałem odwagi, żeby kupić, a opinie są podzielone. Ja sie przymierzam do toyo 165/50R15 ale do n/a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 B> a nie zalatuje trochę nalewką? Chyba 185/60 tak to jest nalewka. niemiecka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 19 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2011 chyba znalazłem faworyta... tylko, że ściągać chyba pozostaje.... kliken Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 > chyba znalazłem faworyta... tylko, że ściągać chyba pozostaje.... > kliken Już prawie się zdecydowałem na a048, ale jak pomyślałem, ile zachodu ze sprowadzeniem, jak jedną rozwale to mi sie odechciało. Cena też nie zachęca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 > przy mocy okolo 200 kunia tą 14 i tak zeszmaci na amen ... + to napewno wieksze hamulce - to > wyglad (ale to rzecz gustu ). u mnie ze slickiem 185/60/13 (czyli rozmiarowo wiekszym o 21,1mm > od 195/45/14) auto nie ma i tak trakcji do conajmniej połowy 3 biegu > ps. posumowując plusem czternastki sa hamulce i wiekszy komfort jazdy Seba, chyba Twoje sliki są g warte jezeli się ślizgają na trzecim biegu jeszcze :D Chcesz to Ci pożyczę na test moje pełne avony 13", zagrzejesz je i spadnie skrzynia :D a nie będą się ślizgać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 > Seba, chyba Twoje sliki są g warte jezeli się ślizgają na trzecim biegu jeszcze :D byłes widziałes i fakt te sliki nie dają rady ale bałbym sie zalozyc wieksze > Chcesz to Ci pożyczę na test moje pełne avony 13", zagrzejesz je i spadnie skrzynia :D a nie będą > się ślizgać. nie dziekuje chce jeszcze troche pojezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 > byłes widziałes i fakt te sliki nie dają rady ale bałbym sie zalozyc wieksze > nie dziekuje chce jeszcze troche pojezdzic Moge potwierdzic, u mnie auto slabsze od t-jeta a tez do 3 sie slizgaja, dlatego mysle ze czas na cos bardziej meskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 > Moge potwierdzic, u mnie auto slabsze od t-jeta a tez do 3 sie slizgaja, dlatego mysle ze czas na > cos bardziej meskiego. słabsze nie słabsze .... jak widac na onboardach w sosnowcu mimo zwyklego asfaltu od 3 biegu na r888 idzie ogniem a wiadomo jakie czasy wtedy auto robilo mimo tego ze było pod górke ja ci juz tyle czasu taquito truje załóż se na probe te moje michelinki jak je zagrzjesz to problem z trakcja zniknie równie dobrze jak zęby na trybach mojego 3 biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molouse Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 > Moge potwierdzic, u mnie auto slabsze od t-jeta a tez do 3 sie slizgaja, dlatego mysle ze czas na > cos bardziej meskiego. lepiej zeby sie slizgało czy zeby był męski slick i brak skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 > lepiej zeby sie slizgało czy zeby był męski slick i brak skrzyni ? równie dobrze mozesz zrezygnować z turbo albo zmniejszyc se bost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 > słabsze nie słabsze .... jak widac na onboardach w sosnowcu mimo zwyklego asfaltu od 3 biegu na > r888 idzie ogniem a wiadomo jakie czasy wtedy auto robilo mimo tego ze było pod górke r888 jest dosc dziwną oponą... piszczy jak wsciekła, mieli... ale klei całkiem calkiem tak wsam raz aby skrzynia nie spadla na ziemie a przynajmniej odrazu po starcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 > Moge potwierdzic, u mnie auto slabsze od t-jeta a tez do 3 sie slizgaja, dlatego mysle ze czas na > cos bardziej meskiego. Najlepiej to dociążyć przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 > Najlepiej to dociążyć przód A jak ktoś chce jeszcze skręcać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 20 Września 2011 Udostępnij Napisano 20 Września 2011 > a nie zalatuje trochę nalewką? masz zamiar na tym ganiać na 1/4 mili czy po zakrętach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > masz zamiar na tym ganiać na 1/4 mili czy po zakrętach? nie wykluczam jednego i drugiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > nie wykluczam jednego i drugiego Użytkuję wspomniane nalewki już od kilku lat w róznych samochodach w tym sc. Markgum/coolway poprawna nalewka ale jak sie kończy lubi sie odkleić trochę miekkie boki,dobra cena,moim zdaniem dobra opcja niskobudżetowa na ćwiartkę(mieszanka s1 lub s0).Nadaje sie też do jakichś kręciołków(całe bmw challenge na tym jezdzi i działa) Nalewajki FEDIMA sporo lepsze ale i droższe,mieszanka podobna do markgum ale twardsze boki dzieki czemu lepiej sie spisuje na super oesach ,kjs itp. ostatnio zakupiłem toyo r1r,odrobinę słabiej kleją niż ww nalewki ale za to nic sie odkleja opona precyzyjniej sie prowadzi,świetna na mokre,troche drogie. co do rozmiarów to musisz poszukać co by pasowało. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2011 jak robisz projekt za kilkanaście tysięcy, to parę zł oszczędzać na oponach już nie wypada. Myślę, że nie ma co kombinować: Opony Toyo 185/60 R14 82V R888 i to będzie najsensowniejsze rozwiązanie cena/jakość/dostępność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > jak robisz projekt za kilkanaście tysięcy, to parę zł oszczędzać na oponach już nie wypada. > Myślę, że nie ma co kombinować: > Opony Toyo 185/60 R14 82V R888 > i to będzie najsensowniejsze rozwiązanie cena/jakość/dostępność Racja,nie wiem tylko jak z dostepnością r888 bo już tego nie produkują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winimotorsport Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 > Racja,nie wiem tylko jak z dostepnością r888 bo już tego nie produkują No a ja miałem kiedyś R888 i, żeby opona zaczęłą kleić musiałem obniżyć ciśnienie do 1.2 !!!!!!!!! a mimo długiego odcinka około 10km ledwo co się zagrzewała. Z resztą to walce są. Bez porównania do nawet używanych Michałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.