Aragorn Napisano 27 Października 2011 Udostępnij Napisano 27 Października 2011 No właśnie - w związku z powszechnie znanym faktem, że część producentów przycina sobie w przysłowiowego pręta i oleje hydrokrakowane nazywa w pełni syntetycznymi, proponuję stworzyć listę olejów z bazami IV grupy, PAO i estrami - czyli prawdziwie w pełni syntetycznych. Nie wiem jak wy, ale ja lubię wiedzieć za co płacę. Zaczynam - Liqui Moly Racetech i Liqui Moly Synthoil. Oba IV grupa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Października 2011 Udostępnij Napisano 27 Października 2011 Orlen Platinium Rally Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > No właśnie - w związku z powszechnie znanym faktem, że część producentów przycina sobie w > przysłowiowego pręta i oleje hydrokrakowane nazywa w pełni syntetycznymi, proponuję stworzyć pytałem już w wątku obok, ale przypomnę się jeszcze - czym HC różni się w praktyce od syntetyka? dlaczego HC jest be? podaję też różnicę w cenie (ten sam sklep, wysyłka gratis): LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 - 5l - 240PLN --------------------------------------------------------- LM HIGH TECH 5W-40 - 5l - 190PLN M1 Mobil Super 3000 X1 5W-40 - 5l - 144PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Zaczynam - Liqui Moly Racetech i Liqui Moly Synthoil. Oba IV grupa. Motul Specific 504/507, cala seria 8100. Z tego co wiem, rowniez Mobil 0W40, co do 5W50 nie jestem na 100% pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > pytałem już w wątku obok, ale przypomnę się jeszcze - czym HC różni się w praktyce od syntetyka? HC to tylko nazwa technologii produkcji, HC to hydrokraking, a to jest tak jakbys powiedzial, ze metal obrabiasz skrawaniem, a czy sa ze stali czy z miedzi juz pomijasz. Rownie dobrze mozna sobie napisac, ze olej jest rozlewany recznie - wnosi tyle samo do informacji o tym czy to syntetyk czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Motul Specific 504/507, cala seria 8100. > Z tego co wiem, rowniez Mobil 0W40, co do 5W50 nie jestem na 100% pewien. Kolego, nie pleć głupot!!! Przeczytaj sobie karty Motulów serii 8100 i potem publicznie odwołaj to co napisałeś. Co do mobili to moim zdaniem oleje HC - z polskich kart produktów nic nie wynika. Syntetyczne Mobil 1 można kupić w USA. Pełne syntetyki: Fuchs Titan GT1 XTL 5w40 Fuchs C3 XTL 5w30 Amaoil - wszystkie! Millers - wszystkie LM - wszystko co na stronie producenta jest tak opisane Motule 300V Lazerway - oleje bez normy C3 Xado 10w60 - kamazy na tym jeździły w rajdach . To tak na szybko EDIT: Co do Mobila to już nawet w USA nie są to pełne syntetyki PAO, tylko HC + GTL. Oczywiście kombinują jak mogą z nazwami baz, dlatego trudno dojść co to naprawdę jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > ...w pełni syntetycznych. Castrol SLX Professional chyba wszystkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Castrol SLX Professional chyba wszystkie Możesz mi pokazać jakiś dokument sygnowany przez Castrola, który wyraźnie wymienia bazy IV i/lub V grupy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Możesz mi pokazać jakiś dokument sygnowany przez Castrola, który wyraźnie wymienia bazy IV i/lub V > grupy? Nie moge nie znam sie na tym. Czyli castrol pisze nieprawde: Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Nie moge nie znam sie na tym. > Czyli castrol pisze nieprawde: Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 to w pełni > syntetyczny olej silnikowy... Robi się niezły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Nie moge nie znam sie na tym. > Czyli castrol pisze nieprawde: Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 to w pełni > syntetyczny olej silnikowy... Nie ma ściśle określonej definicji oleju syntetycznego, ani oleju ,,w pełni syntetycznego". Producenci wykorzystują ten bałagan i niejednokrotnie wciskają nam marketingowy kit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 >.... > Fuchs Titan GT1 XTL 5w40 > Fuchs C3 XTL 5w30 > Amaoil - wszystkie! > Millers - wszystkie > LM - wszystko co na stronie producenta ... No taki LM ma AŻ 4 pełne syntetyki w ofercie Ale tak na szybko porównałem jak to wygląda na przykładzie LM...syntetyki(w tym 5W40) spełniaja dość stare normy A3/B4-04....natomiast taki HC 5W30 już normy z 2008 roku... tak wygląda ich porównanie(performance) - w środku pełen syntetyk: no i co tu będzie lepiej pracować i ochraniać silnik ? pełen syntetyk ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > ... > No taki LM ma AŻ 4 pełne syntetyki w ofercie > Ale tak na szybko porównałem jak to wygląda na przykładzie LM...syntetyki(w tym 5W40) spełniaja > dość stare normy A3/B4-04....natomiast taki HC 5W30 już normy z 2008 roku... > tak wygląda ich porównanie(performance) - w środku pełen syntetyk: > no i co tu będzie lepiej pracować i ochraniać silnik ? pełen syntetyk ? To ja już nic nie rozumiem z tego. Jestem strasznie skołowany, bo ten LM Diesel Synthoil strasznie mi chodzi po głowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > ... > No taki LM ma AŻ 4 pełne syntetyki w ofercie > Ale tak na szybko porównałem jak to wygląda na przykładzie LM...syntetyki(w tym 5W40) spełniaja > dość stare normy A3/B4-04....natomiast taki HC 5W30 już normy z 2008 roku... > tak wygląda ich porównanie(performance) - w środku pełen syntetyk: > no i co tu będzie lepiej pracować i ochraniać silnik ? pełen syntetyk ? Tylko kto będzie sprawdzał zgodność oleju produkowanego do innych celów i od lat, z nowymi normami - wiesz ile to kosztuje? To tak jak wiele olejów, które mają w opisie API SL spełnia też SM i SN. C3 08 to ostatnie norma dla olejów mid saps, czyli dość specyficznych. Gwarantuje, że wiekszość olejów PAO/ESTER będzie spełniać tę normę ze sporym marginesem, nie spełni tylko zawartości popiołów. Pozostaje też kto i w jaki sposób testuje produkt, przed certyfikacją - to akurat nie dotyczy LM. Na koniec napisze, że w wielu firmach interwały wymiany olejów, ustala się w oparciu o analizy przepracowanego oleju - jest wtedy jasność, kiedy olej nie spełnia już swojego zadania i należy go wymienić. Możesz wierzyć lub nie, jednak dobre oleje PAO/ESTER wypadają dużo lepiej. Zastanów się także dlaczego w sporcie używa się bardzo drogich olejów PAO/ESTER? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > No właśnie - w związku z powszechnie znanym faktem, że część producentów przycina sobie w > przysłowiowego pręta i oleje hydrokrakowane nazywa w pełni syntetycznymi, proponuję stworzyć > listę olejów z bazami IV grupy, PAO i estrami - czyli prawdziwie w pełni syntetycznych. > Nie wiem jak wy, ale ja lubię wiedzieć za co płacę. > Zaczynam - Liqui Moly Racetech i Liqui Moly Synthoil. Oba IV grupa. A tak na serio - czym faktycznie różnią się te oleje poza możliwością błyśnięcia w towarzystwie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Kolego, nie pleć głupot!!! Ogarnij sie. > Przeczytaj sobie karty Motulów serii 8100 i potem publicznie odwołaj to > co napisałeś. Nic nie bede odwolywal bo z karty produktu nic nie wynika, a Motul akurat jest jedna z niewielu firm nie walacych klienta w rogi. Serie majace opis 100% synthese to sa syntetki, zwykle w technologii estrow (te z dopiskiem ester based). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > A tak na serio - czym faktycznie różnią się te oleje poza możliwością błyśnięcia w towarzystwie? Oleje bazowe grupy IV i V są dużo bardziej odporne na wysokie temperatury, wysokie ciśnienie, mają mniejszą odparowalność. Takie bazy jest dużo trudniej rozerwać - wiązania atomowe są bardziej regularne i wytrzymalsze. Pozostaje też druga kwesta - kasa! Produkcja olejów na bazach HC jest dużo tańsza, na dodatek pewne dodatki, które są potrzebne do spełnienie pewnych norm np. ACEA serii C, czy norma dla pompowtrysków VW, dużo łatwiej zmieszać z bazami HC. Osobiście nie lubię być przez producentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Ogarnij sie. > Nic nie bede odwolywal bo z karty produktu nic nie wynika, a Motul akurat jest jedna z niewielu > firm nie walacych klienta w rogi. Serie majace opis 100% synthese to sa syntetki, zwykle w > technologii estrow (te z dopiskiem ester based). Jeszcze raz spokojnie zapytam, na jakiej podstawie to piszesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Jeszcze raz spokojnie zapytam, na jakiej podstawie to piszesz? Na podstawie opisu producenta. Motul zawsze pisal 100% synthese na faktycznych syntetykach. Dziwne by bylo, ze nagle zmienili strategie i wala klienta w rogi. Jezeli potrafisz wykazac z karty produktu, ze to nie jest 100% syntetyk to chetnie poslucham. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Tylko kto będzie sprawdzał zgodność oleju produkowanego do innych celów i od lat, z nowymi normami > - wiesz ile to kosztuje? Ja wiem - 250 tys EUR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Na podstawie opisu producenta. Motul zawsze pisal 100% synthese na faktycznych syntetykach. Dziwne > by bylo, ze nagle zmienili strategie i wala klienta w rogi. Jezeli potrafisz wykazac z karty > produktu, ze to nie jest 100% syntetyk to chetnie poslucham. Widzisz kolego - jesteś kolejną ofiarą marketingu, nie pisze tego złośliwie. Proszę to pierwsza z brzegu karta bardzo popularnego Mutula z serii 8100 - pełne syntetyki, konkretnie X-Cess 5w40. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Widzisz kolego - jesteś kolejną ofiarą marketingu, nie pisze tego złośliwie. Proszę to pierwsza z > brzegu karta bardzo popularnego Mutula z serii 8100 - pełne syntetyki, konkretnie X-Cess > 5w40. Czy twierdzisz, ze nie jest to olej syntetyczny na podstawie tabelki z sekcji (3) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 no dobra, rozumiem po co ten wątek i jaka w tym idea, ale zastanawia mnie czy zalanie silnika olejem innym niż syntetycznym to auto nie będzie jeździło? Bo tak ludzie się podniecają tymi syntetykami jak nie wiem co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Czy twierdzisz, ze nie jest to olej syntetyczny na podstawie tabelki z sekcji (3) ? DESTYLATY CIEZKIE 50 <= x % < 100 PARAFINOWE, OBRABIANE WODOREM (ROPA NAFTOWA) Nie wiem co jeszcze mam komentować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > DESTYLATY CIEZKIE 50 Tak sadzilem. Szczerze mowiac, to bardziej wiarygodne sa jednak informacje z BITOG niz Twoje - bez urazy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > no dobra, rozumiem po co ten wątek i jaka w tym idea, ale zastanawia mnie czy zalanie silnika > olejem innym niż syntetycznym to auto nie będzie jeździło? Bo tak ludzie się podniecają tymi > syntetykami jak nie wiem co Widzisz, to tak jak z piwem. Są piwa robione tradycyjnie z Chmielu i ważone przez tygodnie lub nawet miesiące. Są też piwa robione z Chińskiego chmielu z dziwnymi dodatkami, ważone w ciągu doby, potem pasteryzowane i jałowione chemicznie. Chciałbyś wiedzieć które piwo pijesz i wymagałbyś od producenta rzetelnej informacji? Jeszcze lepszy przykład to wina - mamy zacny trunek, pochodzący z dobrej winnicy i mamy z drugiej strony palikoto-winko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Tak sadzilem. Szczerze mowiac, to bardziej wiarygodne sa jednak informacje z BITOG niz Twoje - bez > urazy. W obliczu twojej powyższej wypowiedzi mam prośbę, żebyś już nie kierował żadnych pytań do mnie - nie widzę sensu dalszej dyskusji - bez urazy. EDIT: Pozwolę sobie na ostatnie pytanie, możesz wskazać w tej karcie pozycję, która odnosi się do bazy grupy V - estrów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Widzisz, to tak jak z piwem. Są piwa robione tradycyjnie z Chmielu i ważone przez tygodnie lub > nawet miesiące. Są też piwa robione z Chińskiego chmielu z dziwnymi dodatkami, ważone w ciągu > doby, potem pasteryzowane i jałowione chemicznie. Chciałbyś wiedzieć które piwo pijesz i > wymagałbyś od producenta rzetelnej informacji? Jeszcze lepszy przykład to wina - mamy zacny > trunek, pochodzący z dobrej winnicy i mamy z drugiej strony palikoto-winko. ale ja nie o składzie. Np nie widzę różnicy w jeździe na półsyntetyku i jakimś premium za 3x $$$ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > W obliczu twojej powyższej wypowiedzi mam prośbę, żebyś już nie kierował żadnych pytań do mnie - > nie widzę sensu dalszej dyskusji - bez urazy. Nie kierowalem zadnych pytan (poza jednym - ostatatnim, bylem ciekaw czy wiesz cos wiecej niz karta producenta), sam wyskoczyles z jak dla mnie dosyc infantylna informacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > ale ja nie o składzie. Np nie widzę różnicy w jeździe na półsyntetyku i jakimś premium za 3x $$$ Kwestia silnika. Jezeli to nie jest jakas wyszukana konstrukcja to raczej nie zobaczysz roznicy pomiedzy pelnym syntetykiem, a polsyntetykiem - o ile oba beda mialy te sama lepkosc i te sama klase jakosciowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > ale ja nie o składzie. Np nie widzę różnicy w jeździe na półsyntetyku i jakimś premium za 3x $$$ Najkrócej - zobaczysz różnice po 100-200 tysiącach. Problem leży w tym, że sprzedawane są oleje HC za takie same pieniądze, jak prawdziwe syntetyki i to jest nieładne zagranie wobec klienta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Najkrócej - zobaczysz różnice po 100-200 tysiącach. Problem leży w tym, że sprzedawane są oleje HC > za takie same pieniądze, jak prawdziwe syntetyki i to jest nieładne zagranie wobec klienta. Zgadza się. I później tłumacz klientowi ze on kupił motulka na allegro za stówkę a u mnie jest millers za 160zł. Chcę go naciągnąć i oszukać. Jak pokazałem że motulek to jednak półsyntetyk to klientowi kopara opadła. Ale motulka i tak kazał wlać Ja przestałem motula sprzedawać dobre dwa lata temu. Było kilka wpadek z tym olejem i od tego czasu nie chce mieć z nim nic do czynienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 to w takim razie ten olej to takze polsyntetyk sznurek mialbym prosbe - jesli mozna o sporzadzenie krtokiej listy tak do 5 pozycji dobrych olejow full syntetycznych w okolicach 5w50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > to w takim razie ten olej to takze polsyntetyk sznurek > mialbym prosbe - jesli mozna o sporzadzenie krtokiej listy tak do 5 pozycji dobrych olejow full > syntetycznych w okolicach 5w50. Co tego Valvo to sprawa była jasna - sam producent swego czasu informował o HC w składzie. Może być ciężko z 5w50, na 100% wszystko Millersa i Amsoila, będzie 100% syntetyczne. Jesteś pewien, że potrzebujesz oliwy 5w50 - taki Ams 4w40 AFL, zawstydził już wiele olejów przy pałowaniu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Co tego Valvo to sprawa była jasna - sam producent swego czasu informował o HC w składzie. Może być > ciężko z 5w50, na 100% wszystko Millersa i Amsoila będzie 100% syntetyczne. Jesteś pewien, że > potrzebujesz oliwy 5w50 - taki Ams 4w40 AFL, zawstydził już wiele olejów przy pałowaniu. > Pozdrawiam wlasnie zalezy mi na oleju ktory jest dobry przy duzych obciazeniach - pareset km "z butem w podlodze". czasami takze w miescie sie stoi w korku. na VALVO 5w50 nalatalem ponad 250 tys. km jezeli jest cosc jeszcze lepszego to chetnie bym zobaczyl jak sie sprawdza w moim prywatnym pazdzierzu. faktycznie ten AMS 5w40 ciekawie sie prezentuje. chyba sie na niego zorientuje. btw a LM - ma cos porownywalnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > wlasnie zalezy mi na oleju ktory jest dobry przy duzych obciazeniach - pareset km "z butem w > podlodze". > czasami takze w miescie sie stoi w korku. > na VALVO 5w50 nalatalem ponad 250 tys. km > jezeli jest cosc jeszcze lepszego to chetnie bym zobaczyl jak sie sprawdza w moim prywatnym > pazdzierzu. > faktycznie ten AMS 5w40 ciekawie sie prezentuje. chyba sie na niego zorientuje. > btw a LM - ma cos porownywalnego? Tutaj masz Millers`a. Mamy teraz okres zimowy - daj się namówić na Amsoil 5w40 AFL - zalejesz raz i nie będziesz chciał zmienić - w gratisie darmowa analiza oleju! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 > Tutaj masz Millers`a. Mamy teraz okres zimowy - daj się namówić na Amsoil 5w40 AFL - zalejesz raz > i nie będziesz chciał zmienić - w gratisie darmowa analiza oleju! pewnie sie dam namowic. czytajac Twoje watki na motokaciku i stilo, przy okazji sam grzebiac przy silniku dodam od siebie, ze plukanki nie zrobie - nie ma sensu gdyz oleje to byl zawsze vavlo 5w50, silnik czysty (tak byl robierany) wymiany co 10 tys km - i przez ten interwal nie ubywa oleju zauwazalnie - jest max zalany to zwsze w okolicach max jest w momencie wymiany. zrobie za to tak - wymiana 1000 km przejade - co zajmie pewnie z 5 dni i "wlasciwa" zmiana na dluzej. tylko jaki interwal sobie przyjac przy tym oleju? 10 czy 15 tys km? valvo mi w cieple dni ciemniej po 4-5 tys km. (nie jest juz klarowne lecz nie ma koloru smoly ciemny braz jest). jesli mozesz to daj na priv jakis namiar gdzie mozna kupic ten olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > HC to tylko nazwa technologii produkcji, HC to hydrokraking, a to jest tak jakbys powiedzial, ze > metal obrabiasz skrawaniem, a czy sa ze stali czy z miedzi juz pomijasz. Rownie dobrze mozna > sobie napisac, ze olej jest rozlewany recznie - wnosi tyle samo do informacji o tym czy to > syntetyk czy nie. no nie odpowiedziałeś na moje pytanie różnice w nazewnictwie i składzie to zna chyba każdy, ja pytam, czym one w praktyce się różnią... suche dane techniczne pokazują w tych 3 wymienionych przeze mnie, że HC, oprócz temperatury marznięcia -33 zamiast -45 jak Synthoil, ma mniej więcej te same parametry; pytanie jak wygląda różnica przy dużym obciążeniu i trzymanie tych parametrów na przestrzeni 10, 15 czy 20 tys.km... a z drugiej strony widziałem w Praktikerze HC 5W40 5l za chyba poniżej 50PLN... może tędy droga zapraszam wszystkich do odpowiedzi: dlaczego szukasz pełnego syntetyka zamiast oleju HC? bo chyba musisz wiedzieć dlaczego wybierasz produkt A a nie B, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > Oleje bazowe grupy IV i V są dużo bardziej odporne na wysokie temperatury, wysokie ciśnienie, mają > mniejszą odparowalność. Takie bazy jest dużo trudniej rozerwać - wiązania atomowe są bardziej > regularne i wytrzymalsze. o, i to jest jakiś konkret, tylko na ile ta lepsza ochrona jest mi potrzebna? > Pozostaje też druga kwesta - kasa! Produkcja olejów na bazach HC jest dużo tańsza, na dodatek pewne > dodatki, które są potrzebne do spełnienie pewnych norm np. ACEA serii C, czy norma dla > pompowtrysków VW, dużo łatwiej zmieszać z bazami HC. Osobiście nie lubię być przez > producentów. kasa to jest akurat argument w stronę HC, bo po co przepłacać (być oszukiwanym) skoro nie widać różnicy może lepiej od razu sięgnąć po HC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > Najkrócej - zobaczysz różnice po 100-200 tysiącach. a kogo obchodzi, co będzie za 200.000km? na mineralnym zmienianym co 5-7,5 tys.km jakie kiedyś przebiegi się robiło na "zachodnich" łagodnie traktowanych silnikach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > Pełne syntetyki: Q Horse Power / Quaker State Ultimate Durability Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > Oleje bazowe grupy IV i V są dużo bardziej odporne na wysokie temperatury, wysokie ciśnienie, mają > mniejszą odparowalność. Takie bazy jest dużo trudniej rozerwać - wiązania atomowe są bardziej > regularne i wytrzymalsze. No dobra, dobra, ale tak konkretnie - na co to się przekłada w CODZIENNEJ EKSPLOATACJI. Bo ja wciąż zauważam, że są spore ilości samochodów, które wbrew "ogólnoświatowym trendom" jeżdżą na "beeee, fujj i w ogóle" oleju MINERALNYM i jakoś nie mają żadnych problemów. Jeszcze nie tak dawno silniki wyczynowe jeździły na oleju rycynowym i też było ok... Anałej - co to tak NAPRAWDĘ daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Gulf Formula G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > No dobra, dobra, ale tak konkretnie - na co to się przekłada w CODZIENNEJ EKSPLOATACJI. > Bo ja wciąż zauważam, że są spore ilości samochodów, które wbrew "ogólnoświatowym trendom" jeżdżą > na "beeee, fujj i w ogóle" oleju MINERALNYM i jakoś nie mają żadnych problemów. > Jeszcze nie tak dawno silniki wyczynowe jeździły na oleju rycynowym i też było ok... > Anałej - co to tak NAPRAWDĘ daje. Czy świadomość jazdy na najlepszym z olejów Ci nie wystarcza?? Profan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > A tak na serio - czym faktycznie różnią się te oleje poza możliwością błyśnięcia w towarzystwie? Faktycznie to niczym, obojętnie co wlejesz to efekt będzie zawsze taki sam. Silnik będzie pracował jednakowoż w każdym przypadku. Takie jest moje zdanie. Wniosek z tego płynie też taki: dla eksploatacji użytkowej jest to kompletnie obojętnie jaki wlejesz olej. Silnik nie rozróżnia gatunku. A to czy ten silnik w skutek wlania gorszego czy lepszego oleju zrobi 300 km czy 350tys na lepszym oleju jest pomijalną kwestią. Od dawna już jest tak, że silnik jest ostatnim elementem który się zużywa najszybciej. Zwykle jest tak, że prędzej auto zezłomujesz niż ci silnik padnie w skutek używania "gorszego" oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > Nie ma ściśle określonej definicji oleju syntetycznego, ani oleju ,,w pełni syntetycznego". Dzieki za informacje Chce poprostu dowiedziec sie dlaczego ten konkretny Castrol SLX 'nie jest olejem syntetycznym' skoro wg producenta 'jest' Od kolegi ABM tego nie uzyskalem poza pokazem tabliczki ot. Ale strasznie spiety jest > Producenci wykorzystują ten bałagan i niejednokrotnie wciskają nam marketingowy kit. Czy mozna marketingiem wytlumaczyc ze service VW w Niemczech czy Holandii podaja ze Castrol slx professional longlife III to olej w pelni syntetyczny i grupowany do diesli turbo ? VAG chyba by protestowal jakby service lal scheiss a nie syntetyk do silnikow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > > Czy mozna marketingiem wytlumaczyc ze service VW w Niemczech czy Holandii podaja ze Castrol slx > professional longlife III to olej w pelni syntetyczny i grupowany do diesli turbo ? > VAG chyba by protestowal jakby service lal scheiss a nie syntetyk do silnikow W dzisiejszych czasach, gdy rządzą wielkie korporacje i ekooszołomy to właściwie wszystko jest możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > Dzieki za informacje > Chce poprostu dowiedziec sie dlaczego ten konkretny Castrol SLX 'nie jest olejem syntetycznym' > skoro wg producenta 'jest' > Od kolegi ABM tego nie uzyskalem poza pokazem tabliczki ot. > Ale strasznie spiety jest > Czy mozna marketingiem wytlumaczyc ze service VW w Niemczech czy Holandii podaja ze Castrol slx > professional longlife III to olej w pelni syntetyczny i grupowany do diesli turbo ? > VAG chyba by protestowal jakby service lal scheiss a nie syntetyk do silnikow każdy producent aut wie, że w okresie gwarancyjnym silnik nie zepsuje się z powodu używania oleju firmy X zamiast Y. Co jakiś czas producenci olejów wysyłają ofertę do prezesa np VW z propozycjami cenowymi i bliższą współpracą. VW wybiera najciekawszą wg pod względem ceny i innych bonusów + atrakcje dla zarządu. A ludowi wciskają kit typu Olej ma parametry producenta - TEST GUT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > Dzieki za informacje > Chce poprostu dowiedziec sie dlaczego ten konkretny Castrol SLX 'nie jest olejem syntetycznym' > skoro wg producenta 'jest' > Od kolegi ABM tego nie uzyskalem poza pokazem tabliczki ot. > Ale strasznie spiety jest > Czy mozna marketingiem wytlumaczyc ze service VW w Niemczech czy Holandii podaja ze Castrol slx > professional longlife III to olej w pelni syntetyczny i grupowany do diesli turbo ? > VAG chyba by protestowal jakby service lal scheiss a nie syntetyk do silnikow Kilka lat temu w USA castrol zmienił recepturę tamtejszego oleju castrol syntec z 100% syntetycznego na hydrograkowany, a dalej na opakowaniu pisało ful syntetyk. Mobil wytoczył proces castorlowi i po wielu bojach przegrał (mobil chciał, żeby oleje z ropy naftowej ie mogły nazywać sie syntetycznymi). I niestety od tego czasu producenci mogą ( i to robią) oszczędzać i sprzedawać olej "mineralny" jako syntetyczny. Zginęły też olej półsyntetyczne. bo olej 10w40 bez najmniejszego problemu można wyprodukować 10w40, a że są hydrokrakowane, więc nazywa się je "połsyntetycznymi. Ja nawet w latach 90 tych używałem do malucha syntetyka, później do kolejnych samochodów również, a teraz leję do obu swoich samochodów leję tani olej 5w30 i nie widzę różnicy (oleju ani nie spala, silniki pracują równo). Ni jeżdżę ciągle z butem w podłodze, więc jak nie widać różnicy, to po co przepłacać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > Czy świadomość jazdy na najlepszym z olejów Ci nie wystarcza?? > Profan Mi akurat zwisa smętnym kalafiorem, ale chcę wiedzieć, co jest takiego specjalnego w tych "łał" olejach, poza pożądaną metką i wysokim "wow factor". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.