Skocz do zawartości

Astra III vs Focus II


rafm

Rekomendowane odpowiedzi

> Co byście wybrali ?

> Rocznik 2004-2006. Silnik noPB.

Mam Focusa 2 tyle że diesla. Ogólnie auto fajne, świetnie sie prowadzące, jednak podobno lubiące się z rudą. Mój jest z 2005 roku i póki co mulher.gif nie widziałem. Wykonanie nie jest złe, aczkolwiek w tańszych wersjach boczki drzwiowe to same plastiki. Jeśli chodzi o Astrę 3 to koleżanka z pracy ma taką 1.6 twinport (chyba) (na 100% 1.6) i jest bardzo zadowolona z tego auta. Ogólnie nic się nie psuje, leje paliwo i jeździ. W środku Astra jest przyjemna, bez jakiejś tragedii jeśli chodzi o wykonanie jak i o jakość uzytych materiałów. Prowadziłem tą Astrę , to nawet fajnie się jeździ, ale nie skręca tak jak Focus (jeśli szukasz "wrażeń z jazdy"). Spalanie przy jej jeździe (bardzo delikatnie) w okolicach 6,5 - 8l/100km. Wybór jest na zasadzie tego co będzie w lepszym stanie i do czego będziesz bardziej przekonany. Ja postawiłem na Focusa bo takie auto chciałem, i trafiło się w całkiem rozsądnych pieniążkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym i drugim jeździłem sporo tylko w dyszlach -foka fajniejsza w prowadzeniu i dla mnie w środku mniej toporna,bardziej ergonomiczna.

Astra miała za to ciut szersze fotele na wysokości barków i ciut więcej miejsca.

Jak bym miał wybrać to fokę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byście wybrali ?

> Rocznik 2004-2006. Silnik noPB.

jeździłem oboma i zdecydowanie focus

milszy w środku, wygodniejszy, zdecydowanie lepiej się prowadzi

kwestia gustu, ale dla mnie również ładniejszy

za astrą przemawia chyba tylko tańsza eksploatacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulacja zaworów przez wymianę szklanek popychaczy, a tak to LPG daje radę

Ciekawe jaki koszt takich szklanek popychaczy i całości roboty?

Taka usługa należy do kosztów utrzymania pojazdu. Czyli jak drogo to utrzymanie wyższe smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byście wybrali ?

> Rocznik 2004-2006. Silnik noPB.

Astra III wyjdzie IMHO taniej w eksploatacji. Wiele części można kupić nowych na alledrogo od mieszkańców Gliwic shocked.gif Zawieszenie jest proste jak ruski cep i praktycznie niezniszczalne. Foka jest ładniejsza lepiej sie prowadzi z uwagi na wielowahacz z tyłu zamiast belki jak w Astrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus.

Astrą jeździłem miesiąc. Jak Astra II była b. dobrym autem, tak III to jakieś nieporozumienie. Projektował ją chyba niemiecki drwal, siedzenia niewygodne.

Fokusa miał kiedyś (zastępczak, świeżynka) kolega na wakacjach - mieliśmy bardzo pozytywne wrażenie z tego auta. Cicho, wygodnie płynnie. Dostał go jako zastępcze za gwarancyjnego Pathfindera (ASO Nissana dało ciała - złą część zamówili) i wcale nie narzekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na rynku sporo zagazowanych Asterek z Z16XEP + gaz.

> Straszą remontem silnika ale na alledrogo 2200zł więc taniocha

Autor pytania nie wspominał o LPG

Poza tym remont jest dla osiłków druciarzy którzy nie kontrolowali i regulowali luzu zaworów. 1 szklanka kosztuje mniej niż 60 zł w ASO. Siadają głównie wydechowe wiec ich koszt to ok 450 -480 zł. Drugie tyle na uszczelke po dekiel zaworów i robocizne i mamy spokój na długi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem jednym i drugim tylko, że w dieslu.

Astra miała trochę więcej miejsca w środku, ale nigdy nie mogłem znaleźć sobie optymalnej pozycji i zawsze po podróży bolał mnie kręgosłup.

Natomiast focusem jeździłem i jeżdżę dalej.

Mogę wysiąść z niego po długiej trasie i nic mnie nie boli.

Ceny części zamiennych na porównywalnym poziomie.

Jak bym miał wybierać jeszcze raz wybrał bym focusa bez dwóch zdań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Focus.

> Astrą jeździłem miesiąc. Jak Astra II była b. dobrym autem, tak III to jakieś nieporozumienie.

> Projektował ją chyba niemiecki drwal, siedzenia niewygodne.

Jeżeli Focus ma siedziska z Fusiona, którym jeździłem (a tak to wygląda) to na prawdę nie wiem jak siedzenia w AIII mogłyby być niewygodne.

Kluczem do wygody w siedzeniach AIII jest wybór wersji z wszechstronną regulacją: góra/dół, pochylenie oparcia - to standard, w opcji jest jeszcze regulacja lędźwiowej części oparcia (tak dla kierowcy jak i pasażera) i coś, co ja nazywam "kołyską". Jeżeli dodam do tego jeszcze 3 (standard, cosmo, sport), a właściwe 4 (recaro slinka.gif) opcje kształtu samych poduszek, to raczej każdy znajdzie coś dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ffa7c3f5cb30e4cemed.jpg

Ja mam takie fotele i ostatnią rzeczą jaką mogę o nich powiedzieć to to że są niewygodne. Dla mnie są bardzo dobre, jest regulacja wysokości, płynna regulacja pochylenia, do tego regulacja kierownicy w obu płaszczyznach i można sobie dobrą pozycję za kierownicą dobrać. Jedynie co to mogły by być trochę niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jechalem focusem w srodku ladne linie nie przecze ale jakosc tych plastikow :facepalm gdyby nie

> ten mankament to calkiem fajne auto, astra mysle bardziej solidna

No tak, ale Ford ma na polskich drogach niezaprzeczalną przewagę nad większością konkurencji: zawieszenie. Wszystko inne to są sprawy wtórne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byście wybrali ?

> Rocznik 2004-2006. Silnik noPB.

Patrząc na wygląd zewnętrzny to zdecydowanie Focus. Wiadomo prowadzenie też na korzyść Foki. Środek w moim skromnym odczuciu też na korzyść Focusa. Cenowo chyba drożej będzie Focus, także tu punkt dla Astry. Poza tym Astra III ma dosyć prostą konstrukcję, więc serwisowanie będzie w miarę tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli Focus ma siedziska z Fusiona, którym jeździłem (a tak to wygląda) to na prawdę nie wiem jak

> siedzenia w AIII mogłyby być niewygodne.

W Fusionie są siedzenia z Fiesty i nie mają nic wspólnego z tymi z Focusa - nie ma nawet porównania, jeżeli chodzi o wygodę nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O co chodzi z tym zawieszeniem w focusie, ze innym samochodami strach jechać.

o nic. Ale kiedyś tak napisali w AutoŚwiacie i do dzisiaj wszyscy powtarzają hehe.gifok.gif

To było tak - Focus 1 miał rzeczywiście zawieszenie i właściwości trakcyjne wyróżniające się na tle konkurencji. Podobnie passat B5, tylko, że rozwiązanie VW okazało się mało trwałe.

Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Nowe Mondeo nie wyróżnia się na tle konkurencji jak poprzednia generacja. Większość samochodów prowadzi się bardzo podobnie i tylko kilku fanatyków poszczególnych modeli próbuje ciągle coś udowodnić. Sprawne zawieszenie w nowej astrze, focusie, golfie zapewni odpowiedni komfort jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o nic. Ale kiedyś tak napisali w AutoŚwiacie i do dzisiaj wszyscy powtarzają

> To było tak - Focus 1 miał rzeczywiście zawieszenie i właściwości trakcyjne wyróżniające się na tle

> konkurencji. Podobnie passat B5, tylko, że rozwiązanie VW okazało się mało trwałe.

> Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Nowe Mondeo nie wyróżnia się na tle konkurencji jak poprzednia

> generacja. Większość samochodów prowadzi się bardzo podobnie i tylko kilku fanatyków

> poszczególnych modeli próbuje ciągle coś udowodnić. Sprawne zawieszenie w nowej astrze,

> focusie, golfie zapewni odpowiedni komfort jazdy.

jeżeli twierdzisz, że focus II nie jeździ lepiej niż astra III to niestety jesteś w błędzie

foka ma zdecydowanie lepsze zawieszenie i układ kierowniczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o nic. Ale kiedyś tak napisali w AutoŚwiacie i do dzisiaj wszyscy powtarzają

> To było tak - Focus 1 miał rzeczywiście zawieszenie i właściwości trakcyjne wyróżniające się na tle

> konkurencji. Podobnie passat B5, tylko, że rozwiązanie VW okazało się mało trwałe.

> Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Nowe Mondeo nie wyróżnia się na tle konkurencji jak poprzednia

> generacja. Większość samochodów prowadzi się bardzo podobnie i tylko kilku fanatyków

> poszczególnych modeli próbuje ciągle coś udowodnić. Sprawne zawieszenie w nowej astrze,

> focusie, golfie zapewni odpowiedni komfort jazdy.

Człowieku ty musiałeś naprawdę nigdy nie przechodzić nawet koło samochodów o których piszesz. Focus I miał dobre zawieszenie, a focus II już nie wyróżniające się - ciekawe bo oba mają identyczne zawieszenia. Oba jeżdżą super i baaaardzo różni się jakość jazdy w stosunku do konkurencji. Podobnie mondeo - tym autem o wiele przyjemniej się jeździ, mimo że wydawać się może że ma takie samo zawieszenie jak choćby passat B6. A tu psikus - Ford tak je wystroił że jest dużo lepiej.

CO do passata B5 i jego zawieszeń - w poliftowych trwałość tego zawieszenia była na pewno nie odstająca od konkurencji. Ale ciężko to ludziom wytłumaczyć, kiedy większość passatów B5 na naszych drogach ma przebiegi po pół miliona, zawieszenia firm kogucik, ktore co chwila szlag trafia. Ori zawieszenia są ok. A co w nim takiego cudownego jeszcze mi powiedz? Bo przednie zawieszenie to owszem super, ale z tyłu masz zwykłą, chamską belkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Człowieku ty musiałeś naprawdę nigdy nie przechodzić nawet koło samochodów o których piszesz. Focus

> I miał dobre zawieszenie, a focus II już nie wyróżniające się - ciekawe bo oba mają identyczne

> zawieszenia.

widzę, że nie zrozumiałeś. Czasy się zmieniły, konkurencja się dostosowała - F1 się wyróżniał na tle konkurencji, F2 już nie. Kapiszi ?

> Podobnie mondeo - tym autem o wiele przyjemniej się jeździ, mimo że wydawać się może że ma

> takie samo zawieszenie jak choćby passat B6. A tu psikus - Ford tak je wystroił że jest dużo

> lepiej.

Taaa, jasne ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O to że tam gdzie inne już dawno lecą na wprost to on skręca. A w dodatku tam gdzie w innych

> wypadają Ci plomby z zębów w nim jest wygodnie.

Czyli np taką Astrą skręcam na skrzyżowaniu i zamiast jechać powiedzmy w prawo, jadę prosto? Czy np. takim C4, gdzie jest miekko, w porównaniu do Focusa i tak jest jak na desce? Bo ja mówię o zwykłej eksploatacji, a nie Rajdzie Monte Carlo. Ale jak to taka przepaść w porównaniu do do innych kompaktów, to będę musiał sam to sprawdzić przy jakiejś okazji icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli np taką Astrą skręcam na skrzyżowaniu i zamiast jechać powiedzmy w prawo, jadę prosto? Czy

> np. takim C4, gdzie jest miekko, w porównaniu do Focusa i tak jest jak na desce? Bo ja mówię

> o zwykłej eksploatacji, a nie Rajdzie Monte Carlo. Ale jak to taka przepaść w porównaniu do

> do innych kompaktów, to będę musiał sam to sprawdzić przy jakiejś okazji

Ja miałem praktyczne porównanie. Kiedy jechałem Lacetti za Foką I to miałem wrażenie że mam uszkodzone zawieszenie, tak kumpel miał zakręty. Drugi raz kiedy z kolei jechałem zastępczym I30, to kiedy złożyłem się w pewien zakręt tak jak Foką to wyleciałem na drugi pas. Na szczęście nie było nikogo. Nie Monte Carlo - całe 80 km/h, a łuk wcale nie taki ostry. I wiem dlaczego inni jadą tam 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak z kumplem. Od zawsze jeździł Focusami, a teraz zachciało mu się Leona z ARL-em pod maską (1.9 tdi 150 koni) z programem na 185 koni. No na prostej to nawet nie mam cienia szansy , ale na zakrętach dużo szybciej jadę. Leon pluje przodem a ja spokojnie jeszcze mogę pocisnąć. Granicą są opony i kierowca.

Ale razem fajnie wyglądają wink.gif

53609e5985c2560cmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja miałem praktyczne porównanie. Kiedy jechałem Lacetti za Foką I to miałem wrażenie że mam

> uszkodzone zawieszenie, tak kumpel miał zakręty. Drugi raz kiedy z kolei jechałem zastępczym

> I30, to kiedy złożyłem się w pewien zakręt tak jak Foką to wyleciałem na drugi pas. Na

> szczęście nie było nikogo. Nie Monte Carlo - całe 80 km/h, a łuk wcale nie taki ostry. I wiem

> dlaczego inni jadą tam 40.

Podobnie miałem zastępczym ceed'em -prawie sie zabiłem na pierwszym szybszym zakręcie. Człowiek nie podejrzewał że jest taka ogromna różnica, dopóki sie prawie nie zabił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalny nie odczuje*, "upalacz" a i owszem.

> *mowa o precyzji prowadzenia, bo czy twardsze/miększe to wyczuje każdy (prawie każdy)

moim zdaniem nie mozna tych dwoch aspektow rozdzielac.

ja zazwyczaj jezdze normalnie i wtedy doceniam to, ze zawieszenie focusa jest komfortowe, a gdy mam ochote pojechac troche szybciej to doceniam precyzje prowadzenia focusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem nie mozna tych dwoch aspektow rozdzielac.

> ja zazwyczaj jezdze normalnie i wtedy doceniam to, ze zawieszenie focusa jest komfortowe, a gdy mam

> ochote pojechac troche szybciej to doceniam precyzje prowadzenia focusa.

w jednym aspekcie się z Tobą zgodzę - konstruktorzy złapali dobry balans pomiędzy komfortem, a właściwościami trakcyjnymi. Zazwyczaj auto jest albo komfortowe albo precyzyjnie się prowadzi. W Focusie jest osiągnięte i jedno i drugie, bez zbędnego kompromisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.