Mars_wrc Napisano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2012 Witam, jestem na etapie kupna poldka, cele są niecodzienne, ale przebiegi nie będą duże, coś koło 800-1000km miesięcznie. Jako, że jest dużo większy wybór ładnych egzemplarzy bez gazu, rozważam kupno takiego. Jaki byłby koszt przerobienia takowego 1.6 GLI (monowtrysk) na gaz? Oczywiście część gratów może być używana, ale chciałbym, żeby to działało w miare cywilizowany sposób. Ile może kosztować zestaw dla takiego silnika? I montaż? Poradzi ktoś coś? Z góry dzięki Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 > Witam, > jestem na etapie kupna poldka, cele są niecodzienne, ale przebiegi nie będą duże, coś koło > 800-1000km miesięcznie. > Jako, że jest dużo większy wybór ładnych egzemplarzy bez gazu, rozważam kupno takiego. > Jaki byłby koszt przerobienia takowego 1.6 GLI (monowtrysk) na gaz? Oczywiście część gratów może > być używana, ale chciałbym, żeby to działało w miare cywilizowany sposób. > Ile może kosztować zestaw dla takiego silnika? I montaż? > Poradzi ktoś coś? > Z góry dzięki > Pozdrawiam kolega kupił uno z gazem montowanym 5 lat temu i na fakturze którą dostał z papierami jest 1250zł za instalację 2gen. Dużo zależy u jakiego gazownika zamontujesz ale myślę że 1500zł za dobrą instalacje będziesz musiał daĆ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 > ale przebiegi nie będą duże, coś koło > 800-1000km miesięcznie. Gaz przy takich przebiegach? Policz kiedy ci się to zwróci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 31 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 > Gaz przy takich przebiegach? Policz kiedy ci się to zwróci Benzyna 1000 km / 100 * 10 litrów * 5,69zł = 569zł Gaz 1000km / 100 * 12 litrów * 2,8zł = 336zł Czyli wychodzi, że pewnie z 250zł miesięcznie różnicy będzie. Jak się zwróci w pół roku, to po roku jestem ponad 1000zł do przodu. W sumie nie mało, jeśli patrząc na to z perspektywy wyrzucania kasy w błoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > Benzyna > 1000 km / 100 * 10 litrów * 5,69zł = 569zł > Gaz > 1000km / 100 * 12 litrów * 2,8zł = 336zł > Czyli wychodzi, że pewnie z 250zł miesięcznie różnicy będzie. Jak się zwróci w pół roku, to po roku > jestem ponad 1000zł do przodu. Dolicz jeszcze z 50 zł na benzynę na ten 1000km - robi się 200 do przodu. Do tego 'koszty stałe' obsługi instalacji - 90zł/rok więcej za przegląd rejestracyjny plus ze 100zł/rok na jakąś wymianę filtrów i regulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > 100zł/rok na jakąś wymianę filtrów i regulację. Filterek do gazu kosztuje 3PLN. Inne filtry wymienia się tak samo jak bez LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > Filterek do gazu kosztuje 3PLN. Inne filtry wymienia się tak samo jak bez LPG. Przeciętny użytkownik samochodu nie wie ile kosztuje 'filterek', nie wie nawet gdzie on się znajduje, tylko u gaziarza płaci za wymianę przysłowiową stówkę 'z regulacją' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > Przeciętny użytkownik samochodu nie wie ile kosztuje 'filterek', nie wie nawet gdzie on się > znajduje, tylko u gaziarza płaci za wymianę przysłowiową stówkę 'z regulacją' U mnie w mieści ok 20PLN za regulację 2 generacji z wymianą filtra i sprawdzeniem szczelności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > Benzyna > 1000 km / 100 * 10 litrów * 5,69zł = 569zł > Gaz > 1000km / 100 * 12 litrów * 2,8zł = 336zł > Czyli wychodzi, że pewnie z 250zł miesięcznie różnicy będzie. Jak się zwróci w pół roku, to po roku > jestem ponad 1000zł do przodu. W sumie nie mało, jeśli patrząc na to z perspektywy wyrzucania > kasy w błoto. Wg mnie za bardzo uprościłeś. Miałem poldka na gaz i różnica w spalaniu była większa - ok. 3L/100km. Dodatkowo benzyna na rozruch, droższy przegląd i ryzyko "cudów" z instalacją. Ja bym odpuścił przy takim sposobie użytkowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_II Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > Wg mnie za bardzo uprościłeś. Miałem poldka na gaz i różnica w spalaniu była większa - ok. > 3L/100km. Dodatkowo benzyna na rozruch, droższy przegląd i ryzyko "cudów" z instalacją. Ja bym > odpuścił przy takim sposobie użytkowania Wg mnie dobrze przyjął - dobre GLI nie spali 10 litrów benzyny (chyba że 100% miasto), a gazu spali około 10 - wiec przjmując 12 zakłada jakąś tam ilość benzyny na każde 100 km - w instalacji II gen wcale nie idzie tak dużo benzyny, a jak nie ma czujnika temp to juz sam decydujesz kiedy przełączać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > Wg mnie dobrze przyjął - dobre GLI nie spali 10 litrów benzyny (chyba że 100% miasto), a gazu spali > około 10 - wiec przjmując 12 zakłada jakąś tam ilość benzyny na każde 100 km - w instalacji II > gen wcale nie idzie tak dużo benzyny, a jak nie ma czujnika temp to juz sam decydujesz kiedy > przełączać Czujnik można wpiąć w wąż i zejść z temp na 10C. W trymiga przechodzi zimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > Do tego 'koszty stałe' obsługi instalacji - 90zł/rok więcej za przegląd rejestracyjny plus ze Nie wiem kiedy byłeś, ale jeszcze dwa tygodnie temu ten koszt stały wynosił dokładnie 63 złote. > 100zł/rok na jakąś wymianę filtrów i regulację. 2gen? Ja w serwisie tartarini za serwisowanie 4gen zapłaciłem 7 dych z filtrami. Serwisowanie 2gen jest śmiesznie tanie przy tym. Beż przesady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 > Wg mnie za bardzo uprościłeś. Miałem poldka na gaz i różnica w spalaniu była większa - ok. > 3L/100km. Dodatkowo benzyna na rozruch, droższy przegląd i ryzyko "cudów" z instalacją. Ja bym > odpuścił przy takim sposobie użytkowania A jakie cuda mogą się dziać w tak prostym układzie zasilania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > A jakie cuda mogą się dziać w tak prostym układzie zasilania? Jazda na ciągłym checku - miałem tak w trucku gli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > A jakie cuda mogą się dziać w tak prostym układzie zasilania? np. nie można właściwie ustawić emulacji sondy i nie jeździ na benzynie (prawie) - polonez truck 1,6 monowtrysk boscha. Trzeba montować przekaźnik resetujący kompa benzynowego - patent działający bez pudła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorzmis Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 moj poldek, fakt ze GLE palil nawet w zimie na LPG. Trochę dłużej rozrusznik kręcił ale łapał. Pomijam uszkodzenie membran, ale palić palił. Chce przez to powiedzieć, ze na benzynę podczas rozruchu można mało wydawać, kilkanaście sekund i przełączyć na lpg. Parownik przejeździł 80-90 tys i nadal jeździł na oryginalnych membranach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 > np. nie można właściwie ustawić emulacji sondy i nie jeździ na benzynie (prawie) - polonez truck > 1,6 monowtrysk boscha. Podejrzewam że Bingo-M i ustawienia emulacji jak w Astrach z podobnym wtryskiem dałyby radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 > kolega kupił uno z gazem montowanym 5 lat temu i na fakturze którą dostał z papierami jest 1250zł > za instalację 2gen. Dużo zależy u jakiego gazownika zamontujesz ale myślę że 1500zł za dobrą > instalacje będziesz musiał daĆ To chyba musi baaardzo zależeć od okolicy. Jak się dowiadywałem, to za instalację do Palio musiał bym dać pod 2000(butla pod bagażnikiem więc z osłoną) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 > Podejrzewam że Bingo-M i ustawienia emulacji jak w Astrach z podobnym wtryskiem dałyby radę U mnie było AL-700 i nie dało rady, dopiero montaż przekaźnika pomógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 > U mnie było AL-700 i nie dało rady, dopiero montaż przekaźnika pomógł. U mnie AL700 dał radę. Jedyna różnica - silnik 1.6 wielopunkt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 > U mnie AL700 dał radę. Jedyna różnica - silnik 1.6 wielopunkt. i to robi dużą różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.