Skocz do zawartości

Poldek 1.6 GLI - przeróbka na gaz


Mars_wrc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem na etapie kupna poldka, cele są niecodzienne, ale przebiegi nie będą duże, coś koło 800-1000km miesięcznie.

Jako, że jest dużo większy wybór ładnych egzemplarzy bez gazu, rozważam kupno takiego.

Jaki byłby koszt przerobienia takowego 1.6 GLI (monowtrysk) na gaz? Oczywiście część gratów może być używana, ale chciałbym, żeby to działało w miare cywilizowany sposób.

Ile może kosztować zestaw dla takiego silnika? I montaż?

Poradzi ktoś coś?

Z góry dzięki wink.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> jestem na etapie kupna poldka, cele są niecodzienne, ale przebiegi nie będą duże, coś koło

> 800-1000km miesięcznie.

> Jako, że jest dużo większy wybór ładnych egzemplarzy bez gazu, rozważam kupno takiego.

> Jaki byłby koszt przerobienia takowego 1.6 GLI (monowtrysk) na gaz? Oczywiście część gratów może

> być używana, ale chciałbym, żeby to działało w miare cywilizowany sposób.

> Ile może kosztować zestaw dla takiego silnika? I montaż?

> Poradzi ktoś coś?

> Z góry dzięki

> Pozdrawiam

kolega kupił uno z gazem montowanym 5 lat temu i na fakturze którą dostał z papierami jest 1250zł za instalację 2gen. Dużo zależy u jakiego gazownika zamontujesz ale myślę że 1500zł za dobrą instalacje będziesz musiał daĆ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gaz przy takich przebiegach? Policz kiedy ci się to zwróci

Benzyna

1000 km / 100 * 10 litrów * 5,69zł = 569zł

Gaz

1000km / 100 * 12 litrów * 2,8zł = 336zł

Czyli wychodzi, że pewnie z 250zł miesięcznie różnicy będzie. Jak się zwróci w pół roku, to po roku jestem ponad 1000zł do przodu. W sumie nie mało, jeśli patrząc na to z perspektywy wyrzucania kasy w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Benzyna

> 1000 km / 100 * 10 litrów * 5,69zł = 569zł

> Gaz

> 1000km / 100 * 12 litrów * 2,8zł = 336zł

> Czyli wychodzi, że pewnie z 250zł miesięcznie różnicy będzie. Jak się zwróci w pół roku, to po roku

> jestem ponad 1000zł do przodu.

Dolicz jeszcze z 50 zł na benzynę na ten 1000km - robi się 200 do przodu.

Do tego 'koszty stałe' obsługi instalacji - 90zł/rok więcej za przegląd rejestracyjny plus ze 100zł/rok na jakąś wymianę filtrów i regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Filterek do gazu kosztuje 3PLN. Inne filtry wymienia się tak samo jak bez LPG.

Przeciętny użytkownik samochodu nie wie ile kosztuje 'filterek', nie wie nawet gdzie on się znajduje, tylko u gaziarza płaci za wymianę przysłowiową stówkę 'z regulacją'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciętny użytkownik samochodu nie wie ile kosztuje 'filterek', nie wie nawet gdzie on się

> znajduje, tylko u gaziarza płaci za wymianę przysłowiową stówkę 'z regulacją'

U mnie w mieści ok 20PLN za regulację 2 generacji z wymianą filtra i sprawdzeniem szczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Benzyna

> 1000 km / 100 * 10 litrów * 5,69zł = 569zł

> Gaz

> 1000km / 100 * 12 litrów * 2,8zł = 336zł

> Czyli wychodzi, że pewnie z 250zł miesięcznie różnicy będzie. Jak się zwróci w pół roku, to po roku

> jestem ponad 1000zł do przodu. W sumie nie mało, jeśli patrząc na to z perspektywy wyrzucania

> kasy w błoto.

Wg mnie za bardzo uprościłeś. Miałem poldka na gaz i różnica w spalaniu była większa - ok. 3L/100km. Dodatkowo benzyna na rozruch, droższy przegląd i ryzyko "cudów" z instalacją. Ja bym odpuścił przy takim sposobie użytkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie za bardzo uprościłeś. Miałem poldka na gaz i różnica w spalaniu była większa - ok.

> 3L/100km. Dodatkowo benzyna na rozruch, droższy przegląd i ryzyko "cudów" z instalacją. Ja bym

> odpuścił przy takim sposobie użytkowania

Wg mnie dobrze przyjął - dobre GLI nie spali 10 litrów benzyny (chyba że 100% miasto), a gazu spali około 10 - wiec przjmując 12 zakłada jakąś tam ilość benzyny na każde 100 km - w instalacji II gen wcale nie idzie tak dużo benzyny, a jak nie ma czujnika temp to juz sam decydujesz kiedy przełączać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie dobrze przyjął - dobre GLI nie spali 10 litrów benzyny (chyba że 100% miasto), a gazu spali

> około 10 - wiec przjmując 12 zakłada jakąś tam ilość benzyny na każde 100 km - w instalacji II

> gen wcale nie idzie tak dużo benzyny, a jak nie ma czujnika temp to juz sam decydujesz kiedy

> przełączać

Czujnik można wpiąć w wąż i zejść z temp na 10C. W trymiga przechodzi zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego 'koszty stałe' obsługi instalacji - 90zł/rok więcej za przegląd rejestracyjny plus ze

Nie wiem kiedy byłeś, ale jeszcze dwa tygodnie temu ten koszt stały wynosił dokładnie 63 złote.

> 100zł/rok na jakąś wymianę filtrów i regulację.

2gen? Ja w serwisie tartarini za serwisowanie 4gen zapłaciłem 7 dych z filtrami. Serwisowanie 2gen jest śmiesznie tanie przy tym. Beż przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie za bardzo uprościłeś. Miałem poldka na gaz i różnica w spalaniu była większa - ok.

> 3L/100km. Dodatkowo benzyna na rozruch, droższy przegląd i ryzyko "cudów" z instalacją. Ja bym

> odpuścił przy takim sposobie użytkowania

A jakie cuda mogą się dziać w tak prostym układzie zasilania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie cuda mogą się dziać w tak prostym układzie zasilania?

np. nie można właściwie ustawić emulacji sondy i nie jeździ na benzynie (prawie) - polonez truck 1,6 monowtrysk boscha.

Trzeba montować przekaźnik resetujący kompa benzynowego - patent działający bez pudła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

moj poldek, fakt ze GLE palil nawet w zimie na LPG. Trochę dłużej rozrusznik kręcił ale łapał. Pomijam uszkodzenie membran, ale palić palił. Chce przez to powiedzieć, ze na benzynę podczas rozruchu można mało wydawać, kilkanaście sekund i przełączyć na lpg.

Parownik przejeździł 80-90 tys i nadal jeździł na oryginalnych membranach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np. nie można właściwie ustawić emulacji sondy i nie jeździ na benzynie (prawie) - polonez truck

> 1,6 monowtrysk boscha.

Podejrzewam że Bingo-M i ustawienia emulacji jak w Astrach z podobnym wtryskiem dałyby radę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega kupił uno z gazem montowanym 5 lat temu i na fakturze którą dostał z papierami jest 1250zł

> za instalację 2gen. Dużo zależy u jakiego gazownika zamontujesz ale myślę że 1500zł za dobrą

> instalacje będziesz musiał daĆ

To chyba musi baaardzo zależeć od okolicy.

Jak się dowiadywałem, to za instalację do Palio musiał bym dać pod 2000(butla pod bagażnikiem więc z osłoną)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam że Bingo-M i ustawienia emulacji jak w Astrach z podobnym wtryskiem dałyby radę

U mnie było AL-700 i nie dało rady, dopiero montaż przekaźnika pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.