guido_ Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 A więc przymierzam się do zakupu fiaciora z tym jakże mocnym silnikiem i mam pytanie o wady i zalety tych silników. Czego się obawiać i co sprawdzić podczas zakupu? Jaka jest największa wada tych silników? Co pierwsze sie psuje? PS. Tak wiem mogłem zapytać na kąciku GP, ale chyba więcej Pand jeździ z tym silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 > A więc przymierzam się do zakupu fiaciora z tym jakże mocnym silnikiem i mam pytanie o wady i > zalety tych silników. > Czego się obawiać i co sprawdzić podczas zakupu? > Jaka jest największa wada tych silników? > Co pierwsze sie psuje? > PS. Tak wiem mogłem zapytać na kąciku GP, ale chyba więcej Pand jeździ z tym silnikiem wady - .... diesel a tak to klopoty z odpalaniem wilgotne dni - z tego co najwiecej sie rzucalo mi w oczy i chyba cos o tym ze turbinka lubi zasysac syf.. co jej nie za bardzo sluzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 > wady - .... diesel > a tak to klopoty z odpalaniem wilgotne dni - z tego co najwiecej sie rzucalo mi w oczy > i chyba cos o tym ze turbinka lubi zasysac syf.. co jej nie za bardzo sluzy W wilgotne dni problemy z przyśpieszeniem bywają - muła łapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejp66 Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 Moja ma przejechane 87 tyś. i nic nie było wymieniane przy silniku. Poprzedniej zimy o poranku przy dużym mrozie jedyny raz nie odpaliła, przymarzło paliwo. Silnik jest czuły na złą jakość paliwa, wtedy muli. Po za tym nigdy bym jej nie zamienił na benzyniaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2012 chyba jak wiejszosc diesli. Zle paliwo to nie odpali:D jak wyglada rozrzad w tych silnikach? Lancuszek? Jakie koszty wymiany? Mam w domu jedna pande wiec ceny czesci zawieszenia itp znam ale najbardziej interesuje mnie silnik:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9FW5 Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Sprzegło słabe ponieważ jest z benzyny może nie wytrzymać 100tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > Sprzegło słabe ponieważ jest z benzyny może nie wytrzymać 100tyś dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 1.problem występowania czasami zjawiska"mulenia" rozwiązany- chodziło o zawilgocenie sterownika - wystarczyła zmiana odpływu wody i po kłopocie. 2. silnik wrażliwy na ilość oleju a szczególnie łańcuch rozrządu- zaleca się utrzymywanie max stanu oleju. 3. zakres użytecznych obrotów jest b. mały- o ile pamiętam- powyżej 2800 obr już niema czego szukać poza tym oszczędny o przyzwoitej kulturze pracy i nie słyszałem o awariach układów wtryskowych turbin czy innych usterkach tego silnika. aha- każda odmiana ma ok 10 % gratisu w zapasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzz Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Jeżdżę taką Pandą 2005 r. od ponad 2 lat - aktualny nalot 148kkm. W kwestii silnika miałem problem z układem wtryskowym, konkretnie: - wymiana pompy wtryskowej na używaną, a następnie uszczelnienie (oryginalna skorodowała i ciekła) - koszt w sumie ok. 800 zł., - wymiana jednego z wtryskiwaczy + czyszczenie pozostałych - koszt w sumie ok. 1000 zł. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 > Jeżdżę taką Pandą 2005 r. od ponad 2 lat - aktualny nalot 148kkm. W kwestii silnika miałem problem > z układem wtryskowym, konkretnie: > - wymiana pompy wtryskowej na używaną, a następnie uszczelnienie (oryginalna skorodowała i ciekła) > - koszt w sumie ok. 800 zł., > - wymiana jednego z wtryskiwaczy + czyszczenie pozostałych - koszt w sumie ok. 1000 zł. > Pzdr. kosztowna zabawka ten ropniaczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2012 > kosztowna zabawka ten ropniaczek no tez tak patrze na te ceny i sie zastanawiam czy lepiej nie bedzie zagazowac benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 > no tez tak patrze na te ceny i sie zastanawiam czy lepiej nie bedzie zagazowac benzyny Niektórzy mówią, że nie jedzie... MJTD jednak lepiej się zbiera i to znacznie. Tym nie mniej, jako auto do miasta power jest potrzebny jak świni siodło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 > no tez tak patrze na te ceny i sie zastanawiam czy lepiej nie bedzie zagazowac benzyny zdecydowanie lepiej i.... mniej klopotliwie jezeli zrobisz u dobrego fachury instalke - tylko trzeba na pompke paliwa wtedy uwazac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 > Niektórzy mówią, że nie jedzie... MJTD jednak lepiej się zbiera i to znacznie. Tym nie mniej, > jako auto do miasta power jest potrzebny jak świni siodło. zbiera sie na poziomie benzyny 1,2 69KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus31 Napisano 22 Września 2012 Udostępnij Napisano 22 Września 2012 Dlaczego o rzekomych wadach Multijeta wypowiadają się głównie posiadacze benzynowców, którzy coś tam słyszeli? Moja Panda 2005, 108tys. rzeczywiście w deszczowe dni muliła i były trudności z odpalaniem, ale to była wina wody ściekającej z podszybia na obudowę filtra powietrza i jakimiś szczelinami przedostającej się do wewnątrz obudowy. Po uszczelnieniu silikonem nigdy te objawy się nie powtórzyły. Przy silniku wymieniłem tylko dwie świece żarowe. W Pandzie córki 2007, 57tys. przy silniku nie było nic robione. Sprzęgło też nie jest od benzynowca, jest inne i ma większą średnicę. Rozrząd, według danych fabrycznych, powinien wytrzymać 240tys. km. Zimą w czasie największych mrozów też nie mieliśmy najmniejszych problemów z odpalaniem. Jeżeli będę wymieniał na nowszy model to też na pewno będzie diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 22 Września 2012 Udostępnij Napisano 22 Września 2012 > Dlaczego o rzekomych wadach Multijeta wypowiadają się głównie posiadacze benzynowców, którzy coś > tam słyszeli? nie slyszeli - a czytali miedzy innymi tutaj o utyskiwaniach innych userow ropniakow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 > zbiera sie na poziomie benzyny 1,2 69KM 1.2? chyba w takim zakresie obrotów, że silnik prawie z ramy wyskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 > 1.2? chyba w takim zakresie obrotów, że silnik prawie z ramy wyskoczy. Myślę że ten 1,2 69HP zjada Multijet'a na śnadanie i do tego przyjemniej i płynniej rozwija moc a do tego nie klekocze i nie śmierdzi paloną świeczką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 > 1.2? chyba w takim zakresie obrotów, że silnik prawie z ramy wyskoczy. w zakresach obrotow przy ktorych ropa robi tylko halas i nic wiecej z tego nie wychodzi - problem z ropniakiem jest taki ze mimo wiekszego momentu (roznica w mocy taka ze mozna pominac) jest on tracony przez wydluzone przelozenia skrzyni czy tez przelozenie glowne - przez co.... para nieco idzie w gwizdek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 > Myślę że ten 1,2 69HP zjada Multijet'a na śnadanie i do tego przyjemniej i płynniej rozwija moc a > do tego nie klekocze i nie śmierdzi paloną świeczką czy zjada czy nie tego nie wiem nie sprawdzalem i troche nie o to chodzi ktory co lyknie osobiscie nie lubie jezdzic silnikiem ktory ciagnie tylko po to by zaraz przestawal ciagnac sporo przed odcieciem i wymusza wrzucenie wyzszego biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 > czy zjada czy nie tego nie wiem nie sprawdzalem i troche nie o to chodzi ktory co lyknie > osobiscie nie lubie jezdzic silnikiem ktory ciagnie tylko po to by zaraz przestawal ciagnac sporo > przed odcieciem i wymusza wrzucenie wyzszego biegu dielsel jest OK. Mam najechane180 kmp. Jak ją kupowałem ropa była po 3.3. Teraz bym się zastanowił. Generalni silnik OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 jezeli kupujesz rope po to aby jezdzic w miescie to sie mija z celem>>>jezeli jezdzisz poza miastem to ok:D tylko pamietaj o multijeta trzeba dobrze dbac:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > jezeli kupujesz rope po to aby jezdzic w miescie to sie mija z celem>>>jezeli jezdzisz poza miastem > to ok:D tylko pamietaj o multijeta trzeba dobrze dbac:D mam trasy mieszane, poniewaz do pracy miasto, ale czesto robie trasy w gory (mam rodzine w gorach) no i zdarzaja sie niezapowiedziane wycieczki w PL z czesciami jak np auto sie zepsuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > Myślę że ten 1,2 69HP zjada Multijet'a na śnadanie i do tego przyjemniej i płynniej rozwija moc a > do tego nie klekocze i nie śmierdzi paloną świeczką Myślisz czy wiesz? Bo to znacząca różnica - Zdrowa Panda 1,3 Mjet daje radę, owszem nie jest to demon szybkości, ale znam takich co 180 i ponad tym lecieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > Myślisz czy wiesz? Bo to znacząca różnica - Zdrowa Panda 1,3 Mjet daje radę, owszem nie jest to > demon szybkości, ale znam takich co 180 i ponad tym lecieli. Moim zdaniem w samochodzie nie jest ważne Vmax. Ważne jak się autko "zbiera" np spod świateł. I tu bym chętnie wysłuchał opinii osoby która miała okazję jechac zarówno 1.2 69KM benzyna jak i 1.3 75KM MJTD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > Myślisz czy wiesz? Bo to znacząca różnica - Zdrowa Panda 1,3 Mjet daje radę, owszem nie jest to > demon szybkości, ale znam takich co 180 i ponad tym lecieli. licznikowe tyle to i ja panda 1,1 na blacie zobaczylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > Moim zdaniem w samochodzie nie jest ważne Vmax. Ważne jak się autko "zbiera" np spod świateł. I tu > bym chętnie wysłuchał opinii osoby która miała okazję jechac zarówno 1.2 69KM benzyna jak i > 1.3 75KM MJTD. 1,2 69 KM spod swiatel zaskakujaco dobrze sie zbiera i nie marnuje sie czasu na zmiane biegow bo na I niemalze do 50 pociagnie hahah w MJ pewnie przy tej predkosci juz trzeba zaczac myslec o III? a wlasnie - do jakich predkosci na poszczegolnych biegach MJ idzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > Czego się obawiać i co sprawdzić podczas zakupu? > Jaka jest największa wada tych silników? Silniki BARDZO wrażliwe na stan i jakość oleju. Wymiana oleju co 30 tys. km to skrócenie wymiany rozrządu do ok. 150 tys km. Zalecana wymiana oleju to max. 15 tys. km i utrzymywanie stanu oleju pod max. Przyczyną jest hydrauliczny napinacz łańcucha, który się zaciera przy minimalnym poziomie oleju, a nienapięty łańcuch to kolizja rozrządu (na szczęście dźwigienki zaworowe są tak zaprojektowane, aby przejąć siłę kolizji). Jakieś tam koszty jednak są, gdyż dźwigienek jest 16. Przy ok. 200 tys km mogą się pojawić wycieki z pompy CR, wtedy albo uszczelnienie-regeneracja, albo wymiana. Nie jest to jednak regułą. Wadliwe (jak to w całej gamie silników CDTI) są również zawory EGR, można się bawić w czyszczenie, można wymienić na nowy. Poza tym silniczek oszczędny, dynamiczny (oczywiście jak na 69/75KM). Nie ma problemu z paleniem w zimie, pod warunkiem sprawnych świec żarowych. Osprzęt wtryskowy Boscha znacznie mniej wrażliwy na jakość paliwa od porównywalnego silnika 1.5 dCi z Renault. Przed zakupem warto, aby pracy silnika posłuchała osoba znająca dźwięk "zużytego" rozrządu łańcuchowego. Charakterystyczne cykanie rozrządu świadczy o zbliżającej się konieczności jego wymiany (koła, ślizgi, napinacz, łańcuch, czasem przy dużym zużyciu obudowa rozrządu z wbudowaną pompą oleju). Podczas przyśpieszania nie powinien dymić, nie powinien mieć problemów z odpalaniem (często te silniki aby zapalić potrzebują 3-4 obrotów wałem, szczególnie gdy są ciepłe). Gdyby ktoś miał jakieś pytania na temat tego silnika, to proszę pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 > a wlasnie - do jakich predkosci na poszczegolnych biegach MJ idzie? I i II nie próbowałem. na III to ponad 110 może 120 ale szkoda silnika. IV ponad 160 ale dalej nie ciągnąłem. V ponad 180. przy sprzyjających warunkach można zobaczyć 190 i więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 > I i II nie próbowałem. na III to ponad 110 może 120 ale szkoda silnika. IV ponad 160 ale dalej nie > ciągnąłem. V ponad 180. przy sprzyjających warunkach można zobaczyć 190 i więcej. ... ilez to pary trzeba stracic przez te krotsze obroty w ropie... az zal nie wiem jak obecna ale 1,1 na II szla do 90 na III do 140 na IV i V niestety nie da sie juz do odcinki pociagnac hahaha ale 180 sam widzialem na V w 1,2 69KM widze ze I jest dluzsza niz w 1,1 a inne.... szczerze mowiac nie zwrocilem uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowalek85 Napisano 26 Września 2012 Udostępnij Napisano 26 Września 2012 > A więc przymierzam się do zakupu fiaciora z tym jakże mocnym silnikiem i mam pytanie o wady i > zalety tych silników. > Czego się obawiać i co sprawdzić podczas zakupu? > Jaka jest największa wada tych silników? > Co pierwsze sie psuje? > PS. Tak wiem mogłem zapytać na kąciku GP, ale chyba więcej Pand jeździ z tym silnikiem Jedyną wadą dla mnie jaka ma ten silnik to to że pali tyle co mój 180 konny leon..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 26 Września 2012 Udostępnij Napisano 26 Września 2012 > Jedyną wadą dla mnie jaka ma ten silnik to to że pali tyle co mój 180 konny leon..... fajny taki leon co pali 3.8 - 5.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 > fajny taki leon (180KM) co pali 3.8 - 5.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 13 Października 2012 Udostępnij Napisano 13 Października 2012 1.3 ma trzy bardzo poważne wady. Rozrząd 120-150tys. i zrywa się. Sprzęgło ledwo do 100k km dociąga, a po trzecie kompletną bzdurą jest, że dźwigienki zaworowe ratują sytuację w razie kolizji. Zrobiłem już kilka takich silników i za każdym razem oprócz dźwigienek leciały zawory. W jednym samochodzie nawet ukręcił się wałek rozrządu od strony wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > zawory. W jednym samochodzie nawet ukręcił się wałek rozrządu od strony wydechu. To ten wałek jest w poprzek silnika, czy ja o czymś nie wiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Może trudno w to uwierzyć, ale w Alpach udało mi się 200 osiągnąć. Droga oczywiście dosyć mocno z górki, bo na prostej to max 170-175. W Punto 1.4 8v, które teraz mam ma się wrażenie że ma połowę mocy pandy i 2 razy dłuższy czas przyspieszania do 100. Panda 1.3 to rakieta przy tym aucie. > I i II nie próbowałem. na III to ponad 110 może 120 ale szkoda silnika. IV ponad 160 ale dalej nie > ciągnąłem. V ponad 180. przy sprzyjających warunkach można zobaczyć 190 i więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > To ten wałek jest w poprzek silnika, czy ja o czymś nie wiem ? Może chodziło o wałek od zaworów wydechowych? To w ogóle 16V jest? Poważnie pytam, nigdy nie dotykałem się tego motoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 > Może chodziło o wałek od zaworów wydechowych? > To w ogóle 16V jest? Poważnie pytam, nigdy nie dotykałem się tego motoru. Szesnastka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 W takim pudełku bałbym sie tyle jechac .Dla mnie np w porównaniu do benzynowca 1,6 to wogule 1,3 nie jedzie .Zas fordowski 1,8tdci 115KM to dla mnie idealny silnik mocowo, którym nie raz jeżdze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejp66 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Jak już porównujemy silniki, to komabajnista z czołgistą mieliby się czym przechwalać dopiero motorniczy lokomotywy pewnie by ich rozłożył na łopatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.