Skocz do zawartości

Polo R, 2.0 220KM


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

> My sie nie rozumiemy. Ja nie mowie ze nie jest w stanie. Jest w stanie bez problemu zerwać. Jednak

> mowie tez ze jest w stanie nie zerwać. I wlasnie z tego powodu nie zmienię samochodu. A tak

> BTW samo w sobie rwd nic nie gwarantuje. Znam wiele aut rwd ktore maja o wiele gorsza trakcje

> niż przecietne fwd. Jednak dobrze zrobione (z nastawieniem na osiągi) rwd pozwala na znacznie

> lepsza trakcje niż fwd. Fizyki nie da sie oszukać.

NIE,rwd na mokrym będzie wolniejsze,fizyki nie oszukasz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze zrobione (z nastawieniem na osiągi) rwd pozwala na znacznie

> lepsza trakcje niż fwd. Fizyki nie da sie oszukać.

Jeśli kiedyś zmienisz na mocniejsze RWD i po zbyt niedelikatnym potraktowaniu

gazu- nawet nie wciśnięciu do dechy- wykręcisz bączka, to może przestaniesz

wypisywać te swoje niestworzone historie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIE,rwd na mokrym będzie wolniejsze,fizyki nie oszukasz:)

Chyba nie doczytaleś tego co napisałem. Jedno będzie rwd bedzie wolniejsze, drugie nie będzie. Rwd to nie jest automatyczna recepta na trakcję. Trzeba o wiele, wiele wiecej niż tylko rwd. Ja jestem w stanie wskazać takie rwd ktore z dobrymi oponami jest w stanie pokonać fwd o podobnej mocy bez problemu na mokrym asfalcie. Ba wielokrotnie tego dokonałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli kiedyś zmienisz na mocniejsze RWD i po zbyt niedelikatnym potraktowaniu

> gazu- nawet nie wciśnięciu do dechy- wykręcisz bączka, to może przestaniesz

> wypisywać te swoje niestworzone historie.

Uważasz ze blisko 270 KM w kompakcie to mało ? Okazji do baczkow zima na śniegu miałem dość. Do tego wystarcza 1/3 tej mocy. Opanowanie współczesnego, wywazonego rwd nie jest trudna sztuka. Radzi sobie całkowicie naturalnie z tym nawet moja żona. Jeśli miałbym kupować auto z mocą pow. 300 KM to raczej rzeczywiście wybrał bym rwd z dołączanym przodem. Charakter auta sie nie zmienia, ale na mokrym już nie da rady bez uslizgu na jednej osi przyspieszyć z pełna mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie doczytaleś tego co napisałem. Jedno będzie rwd bedzie wolniejsze, drugie nie będzie. Rwd

> to nie jest automatyczna recepta na trakcję. Trzeba o wiele, wiele wiecej niż tylko rwd. Ja

> jestem w stanie wskazać takie rwd ktore z dobrymi oponami jest w stanie pokonać fwd o podobnej

> mocy bez problemu na mokrym asfalcie. Ba wielokrotnie tego dokonałem.

Chyba sie nie rozumiemy.

Byłes kiedyś swoim rwd na torze,track dayu,kjs....? czy porównujesz osiągi na podstawie ruszania ze świateł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4motion byłby idealny, ale tu już cena by w kosmosie była

niekoniecznie.

Golf R z 4 łapami, ma problemy z nadążaniem za scirocco R z FWD. Polo by zabili 4motion (nie tylko ceną).

> Mazda MPS ma więcej i jakoś jeździ

ale jest wieksza. okolice 200 KM to standard dla hothatchy z segmentu B (wyznaczony juz dawno przez Clio, troche się opatrzył), teraz beda powoli dziubać w górę (jak w innych segmentach). Nowe Clio RS też już nie będzie wolnossącym 2l. zobaczymy ile tam wpakuja. ale pewne jest ze bedzie znacznie tańsze niż Polo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej będzie jak weźmiecie jego i jego BMW, swoje Focusy RS i pojedziecie na tor i złoicie

> sobie dupska na wzajem

> Później przegrany stawia transporter wódki

> Zwycięzca jest tylko jeden

Widzisz. Ja nie mam nic przeciw. Tylko rzecz w tym, ze cały czas pisze nie o jeździe na torze tylko na zwykłej, a do tego mokrej ulicy. Tor jest zwykle relatywnie mocno nagumowany i bywa, ze jak jest sucho zapewnia lepsza trakcje niż zwykła ulica, jednak jak jest mokro, to odwrotnie. W obu przypadkach nie mam szans z autem znacznie mocniejszym (pominąwszy nawet umiejętności kierowcy).

Natomiast na zwykłej mokrej ulicy mogę bez problemu w praktyce wykazać to o czym pisze. Myśle ze bez problemu mimo mniejszej mocy uzyskam lepsze przyspieszenie 0-60 a może nawet 0-100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej będzie jak weźmiecie jego i jego BMW, swoje Focusy RS i pojedziecie na tor i złoicie

> sobie dupska na wzajem

> Później przegrany stawia transporter wódki

> Zwycięzca jest tylko jeden

Ale tu nie chodzi o to kto ma najszybszy samochód,tylko o obalenie mitu super osiągów rwd na deszczu.

posiadam rwd i wiem ,ze na mokrym konkurencja mi łoi dupsko za kazdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba sie nie rozumiemy.

Tez mam takie wrażenie, ale myśle ze sie dogadamy smile.gif

> Byłes kiedyś swoim rwd na torze,track dayu,kjs....? czy porównujesz osiągi na podstawie ruszania ze

> świateł?

Cały czas pisze, ze warunki na torze są inne. Sygnalizuje to chyba od pierwszego posta. Nie mowie o ruszaniu spod świateł, bo sie spod swiatel nie scigam ale jednak o zwykłym (choć równym i w miarę nowym ) asfalcie jaki można spotkać na drodze publicznej. Rozmawiamy o aucie ktore jest z założenia stworzone przede wszystkim do jazdy na ulicy. Większość jego użytkowników pewnie na tor nie pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez mam takie wrażenie, ale myśle ze sie dogadamy

> Cały czas pisze, ze warunki na torze są inne. Sygnalizuje to chyba od pierwszego posta. Nie mowie o

> ruszaniu spod świateł, bo sie spod swiatel nie scigam ale jednak o zwykłym (choć równym i w

> miarę nowym ) asfalcie jaki można spotkać na drodze publicznej. Rozmawiamy o aucie ktore jest

> z założenia stworzone przede wszystkim do jazdy na ulicy. Większość jego użytkowników pewnie

> na tor nie pojedzie.

To w takim razie gdzie porwnujesz te roznice?

Czym sie rozni tor od ulicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tu nie chodzi o to kto ma najszybszy samochód,tylko o obalenie mitu super osiągów rwd na

> deszczu.

> posiadam rwd i wiem ,ze na mokrym konkurencja mi łoi dupsko za kazdym razem.

Jeśli mówisz o swoim e-30 to sie wcale nie dziwie. Zrób zdjęcie komory silnika stojąc z boku na wysokości przedniego koła. Ja Wstawie zdjęcie swojego i zobaczysz jedna z wielu różnic miedzy tymi autami. Albo inaczej zapakoj w okolicy tylnej osi 200 kg, załóż dobre opony na deszcz i wtedy opisz swoje doświadczenia (a te 200 kg to tylko jedna z wielu różnic ). Technika idzie do przodu i przez 30 lat naprawdę wiele sie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepisy ich trzymają za d00pę dlatego nie można się spodziewać pierdyliona koni, bo grupa B

> odeszła już raczej na zawsze

Odpowiem Tobie, bo z racji zainteresowań i z powodów geograficznych jesteś mi najmilejszym wspołpisaczem tutaj grinser006.gif

Zacznijmy od mocy.

Jeżeliby ktoś dokłądnie poszukał, to znalazłby stary przepis mówiący o tym, ż auta WRC (te dwulitrowe) miały mieć "znormalizowaną" moc 300 KM przy 5500 obr/min. Jak zapewne wiadomo silniki mogą kręcić się trochę wyżej i w takiej Xsarze WRC nie przeszkadzało im dochodzić do coś koło 8k rpm. Moc sobie rosła dalej z tymi obrotami, więć te 300 koni było trochę większe niż 300 koni. Nie zapominajmy też o kagańcu nałożonym na silniki w postaci zwężki. No i jeszcze nie zapominajmy, że auta rajdowe "jeżdżą momentem a nie mocą".

Zejście do pojemności 1,6 l było koniecznością a nie tylko chwytem marketingowym. Jakbyście się rozejrzeli, to powoli zaczynało brakować "bazy" dla silników dwulitrowych w normalnym życiu, bo ileż zostało na rynku aut benzynowych z dwulitrowym silnikiem? Auta WRC zgodnie z przepisami miały bazować na modelu, którego seryjna produkcja wynosiła 50000 sztuk rocznie (grupa A musiała być oparta o serię aut wyprodukowanych w ilośći 5000 aut, ale zakres przeróbek był znacznie mniejszy - stąd te limitowane serie Celici "Carlos Sainz" i inne tego typu zabiegi)

Co do mniejszej platformy - nie ma ona większego znaczenia, bo zgodnie z przepisami auto WRC i tak musi mieć określoną masę i długość minimalną (dlatego Pugi 206 miały takie napompowane zderzaki - by przekroczyć minimalną długość 4 metrów i dzieki nim Peugeot 206 WRC miał 4005 mm zlosnik.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli mówisz o swoim e-30 to sie wcale nie dziwie. Zrób zdjęcie komory silnika stojąc z boku na

> wysokości przedniego koła. Ja Wstawie zdjęcie swojego i zobaczysz jedna z wielu różnic miedzy

> tymi autami. Albo inaczej zapakoj w okolicy tylnej osi 200 kg, załóż dobre opony na deszcz i

> wtedy opisz swoje doświadczenia (a te 200 kg to tylko jedna z wielu różnic ). Technika idzie

> do przodu i przez 30 lat naprawdę wiele sie zmieniło.

jesli mzslisz ze silnik w e30 jest zle ulozony to chyba nie widziales nigdy isa pod maska. nacisk na osie w moim samochodzie rozni sie o 30kg cool.gif

jak wloze 200kg do bagaznika to nie dam rady tym pocelowac w zaden zakret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli mzslisz ze silnik w e30 jest zle ulozony to chyba nie widziales nigdy isa pod maska. nacisk

> na osie w moim samochodzie rozni sie o 30kg

> jak wloze 200kg do bagaznika to nie dam rady tym pocelowac w zaden zakret.

Nie mowimy na razie o zakretach tylko o trakcji. Zrób fotkę i będziesz miał porównanie. Jeśli bardzo nie chcesz robic fotek i innych eksperymentow to powiem ci, ze obecnie praktycznie cały silnik leży przed przednia osią (patrząc z perspektywy kierowcy). A to jest tylko jeden z wielu elementów które składają sie na efekt.

W stu procentach sie zgodzę ze 30 letnie BMW (konstrukcyjnie) nie ma szans ze współczesnym fwd. Jak wielokrotnie pisałem samo wsobie rwd nic nie daje, a może nawet pogorszyć sprawę jeśli silnik jest z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mowimy na razie o zakretach tylko o trakcji. Zrób fotkę i będziesz miał porównanie. Jeśli

> bardzo nie chcesz robic fotek i innych eksperymentow to powiem ci, ze obecnie praktycznie cały

> silnik leży przed przednia osią (patrząc z perspektywy kierowcy). A to jest tylko jeden z

> wielu elementów które składają sie na efekt.

> W stu procentach sie zgodzę ze 30 letnie BMW (konstrukcyjnie) nie ma szans ze współczesnym fwd. Jak

> wielokrotnie pisałem samo wsobie rwd nic nie daje, a może nawet pogorszyć sprawę jeśli silnik

> jest z przodu.

ale moj silnik jest miedzy sciana grodziowa a przednia osia,lepiej nie bedzie.

pierwsze lepsze z allegro http://otomoto.pl/bmw-320-1-8-is-szpera-25-C26299188.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W stu procentach sie zgodzę ze 30 letnie BMW (konstrukcyjnie) nie ma szans ze współczesnym fwd. Jak

> wielokrotnie pisałem samo wsobie rwd nic nie daje, a może nawet pogorszyć sprawę jeśli silnik

> jest z przodu.

Ale kojdus porównuje to 30-letnie BMW z dwudziestokilkuletnią Astrą na ten przykład.

Na suchym Astra dostaje łomot i wraca z podkulonym ogonem. Na mokrym i na śniegu jest odwrotnie.

prawie dwudziestoletnie BMW również (moje) dostaje na mokrym a na suchym mogę pojechać na oponach ze śmietnika i będę szedł równo ze sporo mocniejszymi i nowszymi furami.

Jeśli chodzi o to, że w Twojej beemce z racji, że jest nowsza jest jakieś cudowne mega nowoczesne zawieszenie to powiedz proszę czym pod względem konstrukcyjnym różni się ono od tego sprzed trzech dekad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o to, że w Twojej beemce z racji, że jest nowsza jest jakieś cudowne mega nowoczesne

> zawieszenie to powiedz proszę czym pod względem konstrukcyjnym różni się ono od tego sprzed

> trzech dekad?

konstrukcyjnie prawie niczym, ale KvM nie zadał sobie trudu żeby spojrzeć na schematy. Natomiast przypisuje właściwości opon/ESP właściwościom zawieszenia. Tylko niestety cudów nie ma, i na mokrym 270KM RWD powinno zmielić na 1 biegu aż miło z dodania gazu - to chyba jest jasne jak słońce. Chyba że on jakoś dziwnie ten gaz dodaje, albo ten silnik jest zmulony i nie ma dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeliby ktoś dokłądnie poszukał, to znalazłby stary przepis mówiący o tym, ż auta WRC (te

> dwulitrowe) miały mieć "znormalizowaną" moc 300 KM przy 5500 obr/min.

Odrazu Ci odpowiem. Taki przepis nie istnieje. Kiedys na forum rajdowym kilkanaście osob szukało i nic. Z tymi 300Km jest jak z elektronicznym ograniczeniem prędkości w BMW Mercedesach itd do 250km/h,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadam Ci proste pytanie. Czy na mokrym asfalcie jesteś w stanie przyspieszyć maksymalnie wciskajac

> gaz na pierwszym biegu bez uslizgu kół ? Jeśli tak, to faktycznie radzi sobie bardzo dobrze.

Oczywiście, że nie. I nie ma co trollować na ten temat.

Napisałem gdzie radzi sobie zadziwiająco dobrze.

Jazda samochodem to nie tylko ruszanie na mokrym ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo inaczej zapakoj w okolicy tylnej osi 200 kg, załóż dobre opony na deszcz i

> wtedy opisz swoje doświadczenia (a te 200 kg to tylko jedna z wielu różnic ).

Ogólnie to dobry jesteś grinser006.gif

Najpierw piszesz ,że twoje BMW na mokrym przy pełnym bucie nie straci przyczepności ...

Potem piszesz ,że jak chcesz to traci przyczepność, ale da się tak , żeby nie straciło .....

Jak wyłączysz elektronikę, to przy pełnym gazie jak sprawiasz, że traci przyczepność ale może też nie stracić ?? ....

Błagasz opony , żeby się za szybko nie kręciły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mowimy na razie o zakretach tylko o trakcji. Zrób fotkę i będziesz miał porównanie. Jeśli

> bardzo nie chcesz robic fotek i innych eksperymentow to powiem ci, ze obecnie praktycznie cały

> silnik leży przed przednia osią (patrząc z perspektywy kierowcy).

w 318is? cały silnik przed osią?

Widziałeś kiedyś ten samochód?

Tutaj masz E36 z tym motorem. Zobacz jak rozpórka dzieli silnik.

160_0608_et_09z+1995_BMW_318is+Underhood_Strut_Brace.jpg

W E30 jest to samo. Może nawet odrobinkę bardziej jest ten silnik cofnięty bo jest niżej położony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 318is? cały silnik przed osią?

> Widziałeś kiedyś ten samochód?

> Tutaj masz E36 z tym motorem. Zobacz jak rozpórka dzieli silnik.

> W E30 jest to samo. Może nawet odrobinkę bardziej jest ten silnik cofnięty bo jest niżej położony.

do tego jeszcze amortyzatory są pd kątem,czylo koło masz przed silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troll dopisał "przed osią patrząc z perspektywy kierowcy" czyli pewnie mu chodziło, że za osią

warto jeszcze dodać, że pomiędzy silnikiem a wentyaltorem spokojnie mieści się jeszcze 2 cylindry (bo R6 musi wejść) a pomiędzy wentylatorem a chłodnicą jest jeszcze wsadzony "tunel" o długości jakichś 15cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do tego jeszcze amortyzatory są pd kątem,czylo koło masz przed silnikiem

w e30 chyba jest większy kąt niż w E36. Ja mam niewielki odchył od pionu.

Znalazłem jeszcze jedno fajne zdjęcie.

Tutaj pomimo mocnego wygięcia rozpórki do tyłu przechodzi ona przez środek silnika. Można też zobaczyć po mocowaniu górnym, że jednak amortyzator jest pod kątem.

suspension_racing_dynamics_e36_318ti_strut_brace_stress_bar_1969936014_lg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w takim razie gdzie porwnujesz te roznice?

> Czym sie rozni tor od ulicy?

tym ze po torze jezdzi sie na slikach i wiecej gumy zostaje na asfalcie

w zwiazku z tym jest bardziej nagumiony niz ulice w miescie i na skrzyzowaniach skromny.gif

MSPANC mam nadzieje ze mnie gajowy, alf czy inna zolta paskuda nie skarci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tym ze po torze jezdzi sie na slikach i wiecej gumy zostaje na asfalcie

> w zwiazku z tym jest bardziej nagumiony niz ulice w miescie i na skrzyzowaniach

> MSPANC mam nadzieje ze mnie gajowy, alf czy inna zolta paskuda nie skarci

Ja to rozumiem,tylko kolega pisał,że nie porównywal przyczepności ani na torze ani ze startu więc gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> konstrukcyjnie prawie niczym, ale KvM nie zadał sobie trudu żeby spojrzeć na schematy. Natomiast

> przypisuje właściwości opon/ESP właściwościom zawieszenia.

Wskaż mi gdzie ja napisałem choć jedno słowo o zawieszeniu?

Schematy wyglądają tak:

827887f59273335c8af0e4d886a474e5.jpg

023c4bbb61545e3e7de5c5fb45bc0b3a.jpg

Jak widać przy identycznej z dokładnością do jednego centymetra długości całkowitej niemal cała kabina została przesunięta do tylu. O kilkudziesięciu cm większemu rozstawowi osi już nawet sie nie wypowiadam. Dodatkowo jedynka jest wyższa i z dużym prawdopodobieństwem ma wyżej położony środek masy, co ma istotne znaczenie dla zjawiska "transferu" masy.

> Tylko niestety cudów nie ma, i na

> mokrym 270KM RWD powinno zmielić na 1 biegu aż miło z dodania gazu - to chyba jest jasne jak

> słońce. Chyba że on jakoś dziwnie ten gaz dodaje, albo ten silnik jest zmulony i nie ma dołu.

Tak sie składa, że pisałem o 204 KM, a nie 270. Racz zacząć dyskusje od przeczytania postów na ktore odpowiadasz. A dla Twojej informacji elektronika nie ingeruje, co widać na zalaczonym filmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to rozumiem,tylko kolega pisał,że nie porównywal przyczepności ani na torze ani ze startu więc

> gdzie?

Jak masz automat to może być i ze startu. Jak nie masz to toczysz sie na jedynce na obrotach jalowych i wciskasz gaz do dechy. Oczywiscie to nie jest test maksymalnego przyspieszenia tylko trakcji. Po to w ten sposób by móc zachować maksimum porownywalnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wskaż mi gdzie ja napisałem choć jedno słowo o zawieszeniu?

> Schematy wyglądają tak:

dlaczego porównujesz M3 coupe z 5d hatchbakiem?

co z tego jak jest karoseria ukształtowana skoro większość masy samochodu to silnik z osprzętem? Pasażerów na tor z tyłu wozisz?

Trzeba było wkleić obrazek spod maski. Zwłaszcza, że masz tam ciężkiego diesla z tego co się orientuję.

> Jak widać przy identycznej z dokładnością do jednego centymetra długości całkowitej niemal cała

> kabina została przesunięta do tylu. O kilkudziesięciu cm większemu rozstawowi osi już nawet

> sie nie wypowiadam. Dodatkowo jedynka jest wyższa i z dużym prawdopodobieństwem ma wyżej

> położony środek masy, co ma istotne znaczenie dla zjawiska "transferu" masy.

Poleciałeś troszkę... wyżej położony środek ciężkości jest ok? Już widzę te bolidy F1 z kabiną od Żuka.

Transfer masy?

Każdy walczy o to żeby robić środek ciężkości jak najniżej (patrz corvette) a Ty twierdzisz że wyżej jest lepiej?

> Tak sie składa, że pisałem o 204 KM, a nie 270. Racz zacząć dyskusje od przeczytania postów na

> ktore odpowiadasz. A dla Twojej informacji elektronika nie ingeruje, co widać na zalaczonym

> filmie.

jakim filmie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz automat to może być i ze startu. Jak nie masz to toczysz sie na jedynce na obrotach

> jalowych i wciskasz gaz do dechy. Oczywiscie to nie jest test maksymalnego przyspieszenia

> tylko trakcji. Po to w ten sposób by móc zachować maksimum porownywalnosci.

Toczyć się? Co to za porównanie? Jakim samochodem byś tego nie zrobił to na suchym nie powinieneś zerwać przyczepności.

Jeśli zrobisz to jakimś gigantycznym V8 to może zjarasz kapcia. Ewentualnie źle wystrojonym turbo działającym 0-1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toczyć się? Co to za porównanie? Jakim samochodem byś tego nie zrobił to na suchym nie powinieneś

> zerwać przyczepności.

> Jeśli zrobisz to jakimś gigantycznym V8 to może zjarasz kapcia. Ewentualnie źle wystrojonym turbo

> działającym 0-1.

Chyba dalsza dyskusja nie ma większego sensu.

za chwile bedziemy badali trakcje przy 100km/h i wyjdzie ,że "jedynka" tez wymiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co Ty tu piszesz wynika wprost, że Twoje BMW ma lepszą trakcję na mokrym niż większość w miarę mocnych aut RWD na suchym, wiesz o tym? Jak bedzie sucho to nakręcę Ci co się dzieje z oponami w moim BMW po dodaniu gazu z toczenia (bez strzału sprzęgła) gwałtownie na 1 biegu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego porównujesz M3 coupe

Dla wersji 4d będzie korzystniejszy rozkład ?

>z 5d hatchbakiem?

Bo o nim akurat rozmawiamy?

> co z tego jak jest karoseria ukształtowana skoro większość masy samochodu to silnik z osprzętem?

Może tak było 30 lat temu...

> Pasażerów na tor z tyłu wozisz?

Nie, wystarczy akumulator i dość ciężki filtr dpf. No i karoserii która widać na obrazku. No i po raz kolejny przypominam ze nie rozmawiamy o torze.

> Trzeba było wkleić obrazek spod maski. Zwłaszcza, że masz tam ciężkiego diesla z tego co się

> orientuję.

Proszę:

bmw.jpg

Wierze ze dostanę w zamian fotkę z e-30 o ktore prosiłem zrobione z podobnej perspektywy.

> Poleciałeś troszkę... wyżej położony środek ciężkości jest ok? Już widzę te bolidy F1 z kabiną od

> Żuka.

Hop hop. Znowu przypominam, ze nie rozmawiamy o torze.

> Transfer masy?

Tak. Dociazanie tylnej osi i odciążanie przedniej przy starcie. Wiecej tu: jakiś tekst

I kluczowe zdanie. "im wyżej położony środek ciężkości i im lepsza nawierzchnia, tym bardziej występuje efekt dociążenia tylnej osi."

> Każdy walczy o to żeby robić środek ciężkości jak najniżej (patrz corvette) a Ty twierdzisz że

> wyżej jest lepiej?

Do dociazenia tylnej osi przy starcie tak. I jak widać to nie ja twierdze tylko Elementarna fizyka. I hop hop nie rozmawiamy o torze.

> jakim filmie?

Proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co Ty tu piszesz wynika wprost, że Twoje BMW ma lepszą trakcję na mokrym niż większość w

> miarę mocnych aut RWD na suchym, wiesz o tym? Jak bedzie sucho to nakręcę Ci co się dzieje z

> oponami w moim BMW po dodaniu gazu z toczenia (bez strzału sprzęgła) gwałtownie na 1 biegu

No patrz, a niedawno dejv pokazywał filmik ze w jego fwd na suchym bez problemu ma trakcje w takich warunkach. I moc ma tez coś pod 200 KM ztcp. I w dalszym ciagu przypominam, ze zawody nie są o to by zamielic, lecz by nie zamielic. Bo jak ja sie upre to tez zamiele na suchym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No patrz, a niedawno dejv pokazywał filmik ze w jego fwd na suchym bez problemu ma trakcje w takich

> warunkach. I moc ma tez coś pod 200 KM ztcp. I w dalszym ciagu przypominam, ze zawody nie są o

> to by zamielic, lecz by nie zamielic. Bo jak ja sie upre to tez zamiele na suchym.

ale ja sie nie uprę tylko dodam gazu do deski w ułamku sekundy przy 10km/h tocząc się. A co do Twojego filmiku - jak na moje to ten silnik zaczyna ciągnąć od 3500 obr/min - przynajmniej tak to widać na obrotku i słychać. Czyżby jednak zmulenie? zlosnik.gif

Aaaa i transfer masy - mam podejrzewam o wiele lepszy niż Ty - miękki zawias dociska mocno dupę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toczyć się? Co to za porównanie? Jakim samochodem byś tego nie zrobił to na suchym nie powinieneś

> zerwać przyczepności.

> Jeśli zrobisz to jakimś gigantycznym V8 to może zjarasz kapcia. Ewentualnie źle wystrojonym turbo

> działającym 0-1.

Ale rozmawiamy o mokrym, a nie o suchym. Ja mam automat, więc po prostu wciskam gaz do deski, ale żeby było to porównywalne dla skrzyn ręcznych zaproponowałem takie warunki. I jeszcze raz na MOKRYM.

I dla porządku dodam, ze oczywiste dla mnie jest i wielokrotnie na AK podnoszone, ze w zasadzie żaden współczesny silnik turbo nie rozwija na jedynce pełnej mocy bo to fizycznie niemożliwe. Tylko, ze punktem zaczepnym w tym watku jest polo z takim wlasnie silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja sie nie uprę tylko dodam gazu do deski w ułamku sekundy przy 10km/h tocząc się. A co do

> Twojego filmiku - jak na moje to ten silnik zaczyna ciągnąć od 3500 obr/min - przynajmniej tak

> to widać na obrotku i słychać. Czyżby jednak zmulenie?

> Aaaa i transfer masy - mam podejrzewam o wiele lepszy niż Ty - miękki zawias dociska mocno dupę

Wlasnie dlatego masz gorszy transfer masy, ze twój zawias jest miękki. Masa idzie w dociskanie zawiasa, a nie w dociskanie opony do asfaltu.

Każda nawet najdrobniejsza ingerencja elektroniki uwidacznia sie w postaci wielkiej ikony na tablicy. Mogę ci zrobić filmik jak nie wierzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie dlatego masz gorszy transfer masy, ze twój zawias jest miękki. Masa idzie w dociskanie

> zawiasa, a nie w dociskanie opony do asfaltu.

> Każda nawet najdrobniejsza ingerencja elektroniki uwidacznia sie w postaci wielkiej ikony na

> tablicy. Mogę ci zrobić filmik jak nie wierzysz.

Zrób - ale w aucie które ma manualną skrzyni.ę biegów, ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toczyć się? Co to za porównanie? Jakim samochodem byś tego nie zrobił to na suchym nie powinieneś

> zerwać przyczepności.

> Jeśli zrobisz to jakimś gigantycznym V8 to może zjarasz kapcia. Ewentualnie źle wystrojonym turbo

> działającym 0-1.

bez przesady - w sumie już e36 M3 321KM wystarcza, żeby spalić gumę w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.