Skocz do zawartości

Do speców olejowych: olej w skrzyni


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniłem olej w skrzyni na zgodny z tym, co zaleca producent.

Mimo tego jak skrzynia jest "zimna" to chodzi bardzo ciężko - szczególnie pierwsze dwa biegi. Problem znika wraz z każdym przejechanym kilometrem. Stan oleju prawidłowy, wycieków zero.

Niewłaściwy olej czy ubita skrzynia? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie auto i jaki olej??

w astrze rocznik 92' miałem tak, że przy -10'C nie dało się rano biegu wrzucić, dopiero po 2-3minutach mogłem ruszyć i jakoś tam operować wajchą, ale z dużym oporem. Po zalaniu nowego oleju problem ustąpił. Olej miałem dobrany z katalogu w sklepie z olejami i był to chyba esso-na pewno syntetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie auto i jaki olej??

Lancia Delta HF '99 olej to Castrol 80W90

> w astrze rocznik 92' miałem tak, że przy -10'C nie dało się rano biegu wrzucić, dopiero po

> 2-3minutach mogłem ruszyć i jakoś tam operować wajchą, ale z dużym oporem.

U mnie problem występuje przy temp otoczenia rzędu +10...

>Po zalaniu nowego

> oleju problem ustąpił. Olej miałem dobrany z katalogu w sklepie z olejami i był to chyba

> esso-na pewno syntetyczny.

U mnie na początku wydawało sie, że jest lepiej ale problem jest znowu. Wsiadam "po nocy" i muszę się mocować ze skrzynią frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i takie co zaleca producent?

Tak pisze w instrukcji obsługi samochodu.

Skrzynia i dyferencjał: SAE 80W EP API GL 4 i MIL-L-2105 Zalecany: Tutela ZC80/S

Samoblokujący sie mechanizm różnicowy: SAE 80W/90 EP APIGL5 - MIL-L-2105D Zalecany: Tutela W90/MDA

U mnie siedzi blokada dyfra więc wlałem 80W90...

> Wlej 75w90 a nie poznasz auta.

Wytrzma to upalanie?

tyle mówi instrukcja. Pytanie jak się to ma do rzeczywistości niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rzuć okiem i powiedz jak tu nie byc skołowanym?

no wyraźnie piszą, że 80w90. Więc taki powinien pozwolić na prawidłową pracę.

Ale z drugiej strony tmperatura płynięcia takiego 80w90 wynosi koło -28, a dla 75w90 jest już -48. To jest kolosalna różnica.

Ja bym spróbował z tym 75w90, tym bardziej, że masz drugą skrzynie w zapasie. To jest niby syntyk, wiec teoretycznie powinien być lepszy i w wiekszosci przypadów jest informacja że nadaje się do pracy przy dużych obciążeniach

Jak wlejesz i będzie wyraźnie lepiej to tak zostawisz, a jeśłi się okaże, że poprawy nie ma (w co nie chce mi się wierzyc, chyba, ze ze skrzynią coś nie tak) to będziesz stówkę w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rzuć okiem i powiedz jak tu nie byc skołowanym?

A nie możesz oryginału kupić?

W Hondzie zalecają 10W40, niektórzy jeżdżą na silnikowym ale nie polecam.

Ci co tak zrobili (oryginał MTF kosztuje 150zł/2L) mocno narzekali na pracę skrzyni mimo że niezależni producenci zalecają 10w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Fiatach Seicento to jest częsta sprawa - producent zaleca Tutelę i próby wlania innego oleju o niby tych samych parametrach często kończą się ciężko pracującą skrzynią. Spróbuj może znaleźć tą Tutelę oryginalną. Słyszałem też o wlewaniu oleju ATF - podobno skrzynie super chodzą tylko jest pytanie jak z trwałością na oleju do automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie możesz oryginału kupić?

Mogę, ale byłem pewien że skoro castrol spełnia normy wymagane przez producenta samochodu to będzie ok.

> Ci co tak zrobili (oryginał MTF kosztuje 150zł/2L) mocno narzekali na pracę skrzyni mimo że

> niezależni producenci zalecają 10w40.

Wiesz, do mojego auta każdy zaleca co innego. Motul radzi lac do silnika 5W40, Shell 10W40, użytkownicy Integrale z Niemiec 5W50, użytkownicy z Polski 10W60...

Zs skrzynią podobnie więc byłem pewien, że jak wleje to co zaleca fabryka to będzie ok.

niewiem.gif

Kolejna wymiana oleju silnikowego sie zbłiża to najwyżej w ramach eksperymentu zaleję cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę, ale byłem pewien że skoro castrol spełnia normy wymagane przez producenta samochodu to będzie

> ok.

> Wiesz, do mojego auta każdy zaleca co innego. Motul radzi lac do silnika 5W40, Shell 10W40,

> użytkownicy Integrale z Niemiec 5W50, użytkownicy z Polski 10W60...

> Zs skrzynią podobnie więc byłem pewien, że jak wleje to co zaleca fabryka to będzie ok.

> Kolejna wymiana oleju silnikowego sie zbłiża to najwyżej w ramach eksperymentu zaleję cos innego.

W przypadku olejów przekładniowych, zastosowanie odpowiednika może dać nieprzewidywalne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Fiatach Seicento to jest częsta sprawa - producent zaleca Tutelę i próby wlania innego oleju o

> niby tych samych parametrach często kończą się ciężko pracującą skrzynią. Spróbuj może znaleźć

> tą Tutelę oryginalną. Słyszałem też o wlewaniu oleju ATF - podobno skrzynie super chodzą tylko

> jest pytanie jak z trwałością na oleju do automatu.

po trochu tak jest z tutela, ale wlalem millersa 75w90 najpierw zwyklego do skrzyni i zima bylem zadziwiony - jak lekko pracowala skrzynia i 1. nie mowiac o zmniejszonym zuzyciu paliwa zima. teraz mam zalany millersa 75w90 z NT w skrzyni. olej w skrzyni zmieniam jeden raz w roku najczesciej na wiosne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słyszałem też o wlewaniu oleju ATF - podobno skrzynie super chodzą tylko

> jest pytanie jak z trwałością na oleju do automatu.

Tutaj przytoczę historię mojego dobrego znajomego i jego Opla Vectry A 2.0 8v. Zmienialiśmy uszczelniacz wybieraka w skrzyni i kupił olej. Kupił przekładniowy jakiś 80W90, sceptycznie do tego podszedłem ale uparł się. Biegi pracowały ciężko.

W Oplu w manualnych skrzyniach jest olej ATF (czerwony), musiał zlać całkiem nowy olej, tutaj namówiłem go na oryginał znowu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrzysz na K 16vT naturalnie? Bo 20vT miały chyba inna skrzynię.

> identyczny układ napędowy siedzi we Fiacie Coupe 16vT.

Jeśli chodzi o tą wyszukiwarkę shella to wpisałem auto swoje, z podpisu i właśnie chodzi o to, że zasugerowali niewłaściwy olej.

A oryginalna instrukcja obsługi (w języku włoskim) zaleca olej Tutela ZC 75 SYNTH, również dla wersji 2.0 T 16V. Czy w jakimś innym aucie ta skrzynia występuje to nie wiem, wchodzi do niej tylko 2 litry oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Punto zalali mi kiedyś TUTELA ZC 80/S 80W GL4 na pytanie dlaczego taki - odpowiedzieli że panie do takiego starego auta taki styknie.Tak jak opisujesz przy +5*C były problemy ze skrzynią aby po nocy wbić pierwszy i drugi bieg. Za poradą kol z kącika kupiłem na zalecany OLEJ PRZEKŁADNIOWY TUTELA ZC75 SYNTH 75W80 i jak ręką odjął.Przy -20*C po nocy skrzynia pracuje bez oporów.

Także na pewno wiem że jest różnica.

Pierwszy to chyba zwykły mineralny.

Może sprawdz jeszcze TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i takie co zaleca producent? chyba w wersjach na Afrykę toż to gęsta smoła jest.

> Wlej 75w90 a nie poznasz auta.

> tylko zwróc uwagę na zalecenie czy ma być gl4 czy gl5.

W moim Lacetti fabrycznie był 80W90 (mineralny) i na zimnym ciężko biegi wchodziły.

Niedawno zalałem syntetyczny Mobil SHC 75W90 i jest lepiej ok.gif

Jeśli zbyt duże ryzyko, by zalać syntetyk, to trzeba się męczyć z mineralnym, gdy skrzynia zimna zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie wspomniał w wskaźniku lepkości im wyższy jest wskaźnik lepkości danego oleju, tym lepkość danego oleju jest mniej wrażliwa na zmiany temperatury. Oleje o takich samych klasach lepkosci ale różnych producentów mogą mieć różny wskaźnik lepkości. Wybierz wiec olej o klasie lepkościowej takiej jaką zaleca producent samochodu i posprawdzaj wśród producentów który olej ma wyższy wskaźnik lepkości waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nikt nie wspomniał w wskaźniku lepkości im wyższy jest wskaźnik lepkości danego oleju, tym

> lepkość danego oleju jest mniej wrażliwa na zmiany temperatury. Oleje o takich samych klasach

> lepkosci ale różnych producentów mogą mieć różny wskaźnik lepkości. Wybierz wiec olej o klasie

> lepkościowej takiej jaką zaleca producent samochodu i posprawdzaj wśród producentów który

> olej ma wyższy wskaźnik lepkości

Gdzie to sprawdzić? O ile karty techniczne do oleji silnikowych są dostępne na stronach to o olejach przekładniowych generalnie "ani słowa" :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie auto i jaki olej??

> w astrze rocznik 92' miałem tak, że przy -10'C nie dało się rano biegu wrzucić, dopiero po

> 2-3minutach mogłem ruszyć i jakoś tam operować wajchą, ale z dużym oporem. Po zalaniu nowego

> oleju problem ustąpił. Olej miałem dobrany z katalogu w sklepie z olejami i był to chyba

> esso-na pewno syntetyczny.

20.GIF

W Astrze F z 92 r.do skrzyni biegów szedł ten sam olej co do wspomagania i do skrzyń automatycznych, AFT II czy jakoś tak (czerwony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymieniłem olej w skrzyni na zgodny z tym, co zaleca producent.

> Mimo tego jak skrzynia jest "zimna" to chodzi bardzo ciężko - szczególnie pierwsze dwa biegi.

> Problem znika wraz z każdym przejechanym kilometrem. Stan oleju prawidłowy, wycieków zero.

> Niewłaściwy olej czy ubita skrzynia?

na 1 i 2 biegu są synchronizatory blokujące. Na pozostałych progresywne - stąd ta różnica.

u mnie przy oleju 80W (który jest mniej lepki niż 80W90) już trudno się zmieniało biegi.

Aktualnie mam 75W90 i jest lepiej ale i tak czuć pewien opór zimą.

No i trzeba pamiętać żeby norma jakościowia czyli np GL-4 była dokładnie taka jest przewidziana przez producenta auta.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.