coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 wymieniłem olej w skrzyni na zgodny z tym, co zaleca producent. Mimo tego jak skrzynia jest "zimna" to chodzi bardzo ciężko - szczególnie pierwsze dwa biegi. Problem znika wraz z każdym przejechanym kilometrem. Stan oleju prawidłowy, wycieków zero. Niewłaściwy olej czy ubita skrzynia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 a jakie auto i jaki olej?? w astrze rocznik 92' miałem tak, że przy -10'C nie dało się rano biegu wrzucić, dopiero po 2-3minutach mogłem ruszyć i jakoś tam operować wajchą, ale z dużym oporem. Po zalaniu nowego oleju problem ustąpił. Olej miałem dobrany z katalogu w sklepie z olejami i był to chyba esso-na pewno syntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > a jakie auto i jaki olej?? Lancia Delta HF '99 olej to Castrol 80W90 > w astrze rocznik 92' miałem tak, że przy -10'C nie dało się rano biegu wrzucić, dopiero po > 2-3minutach mogłem ruszyć i jakoś tam operować wajchą, ale z dużym oporem. U mnie problem występuje przy temp otoczenia rzędu +10... >Po zalaniu nowego > oleju problem ustąpił. Olej miałem dobrany z katalogu w sklepie z olejami i był to chyba > esso-na pewno syntetyczny. U mnie na początku wydawało sie, że jest lepiej ale problem jest znowu. Wsiadam "po nocy" i muszę się mocować ze skrzynią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Lancia Delta HF '99 olej to Castrol 80W90 i takie co zaleca producent? chyba w wersjach na Afrykę toż to gęsta smoła jest. Wlej 75w90 a nie poznasz auta. tylko zwróc uwagę na zalecenie czy ma być gl4 czy gl5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Ja bym próbował z innym olejem, a jak nie pomoże, to trzeba zabrać się za skrzynię, może sam wybierak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > i takie co zaleca producent? Tak pisze w instrukcji obsługi samochodu. Skrzynia i dyferencjał: SAE 80W EP API GL 4 i MIL-L-2105 Zalecany: Tutela ZC80/S Samoblokujący sie mechanizm różnicowy: SAE 80W/90 EP APIGL5 - MIL-L-2105D Zalecany: Tutela W90/MDA U mnie siedzi blokada dyfra więc wlałem 80W90... > Wlej 75w90 a nie poznasz auta. Wytrzma to upalanie? tyle mówi instrukcja. Pytanie jak się to ma do rzeczywistości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Ja bym próbował z innym olejem, a jak nie pomoże, to trzeba zabrać się za skrzynię, może sam > wybierak Fajna, długa skrzynia leży i czeka. Mimo to zanim wezmę się za jej wymianę chciałbym poczekać aż obecna skrzynia/sprzęgło naprawdę dokona żywota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Wytrzma to upalanie? Szczerze Ci powiem że nie wiem. Wiem tylko jak wygląda olej 80w90 w niższych temperaturach. Gęsta zupa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Szczerze Ci powiem że nie wiem. > Wiem tylko jak wygląda olej 80w90 w niższych temperaturach. Gęsta zupa. rzuć okiem i powiedz jak tu nie byc skołowanym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > rzuć okiem i powiedz jak tu nie byc skołowanym? no wyraźnie piszą, że 80w90. Więc taki powinien pozwolić na prawidłową pracę. Ale z drugiej strony tmperatura płynięcia takiego 80w90 wynosi koło -28, a dla 75w90 jest już -48. To jest kolosalna różnica. Ja bym spróbował z tym 75w90, tym bardziej, że masz drugą skrzynie w zapasie. To jest niby syntyk, wiec teoretycznie powinien być lepszy i w wiekszosci przypadów jest informacja że nadaje się do pracy przy dużych obciążeniach Jak wlejesz i będzie wyraźnie lepiej to tak zostawisz, a jeśłi się okaże, że poprawy nie ma (w co nie chce mi się wierzyc, chyba, ze ze skrzynią coś nie tak) to będziesz stówkę w plecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > rzuć okiem i powiedz jak tu nie byc skołowanym? A nie możesz oryginału kupić? W Hondzie zalecają 10W40, niektórzy jeżdżą na silnikowym ale nie polecam. Ci co tak zrobili (oryginał MTF kosztuje 150zł/2L) mocno narzekali na pracę skrzyni mimo że niezależni producenci zalecają 10w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 W Fiatach Seicento to jest częsta sprawa - producent zaleca Tutelę i próby wlania innego oleju o niby tych samych parametrach często kończą się ciężko pracującą skrzynią. Spróbuj może znaleźć tą Tutelę oryginalną. Słyszałem też o wlewaniu oleju ATF - podobno skrzynie super chodzą tylko jest pytanie jak z trwałością na oleju do automatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > A nie możesz oryginału kupić? Mogę, ale byłem pewien że skoro castrol spełnia normy wymagane przez producenta samochodu to będzie ok. > Ci co tak zrobili (oryginał MTF kosztuje 150zł/2L) mocno narzekali na pracę skrzyni mimo że > niezależni producenci zalecają 10w40. Wiesz, do mojego auta każdy zaleca co innego. Motul radzi lac do silnika 5W40, Shell 10W40, użytkownicy Integrale z Niemiec 5W50, użytkownicy z Polski 10W60... Zs skrzynią podobnie więc byłem pewien, że jak wleje to co zaleca fabryka to będzie ok. Kolejna wymiana oleju silnikowego sie zbłiża to najwyżej w ramach eksperymentu zaleję cos innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Ja podałem tylko przykład pracy skrzyni na oryginalnym oleju i na oleju dedykowanym przez popularnego producenta. Na pierwszy rzut oka te oleje są bardzo podobne, mimo to skrzynia na obu olejach pracuje całkiem inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Mogę, ale byłem pewien że skoro castrol spełnia normy wymagane przez producenta samochodu to będzie > ok. > Wiesz, do mojego auta każdy zaleca co innego. Motul radzi lac do silnika 5W40, Shell 10W40, > użytkownicy Integrale z Niemiec 5W50, użytkownicy z Polski 10W60... > Zs skrzynią podobnie więc byłem pewien, że jak wleje to co zaleca fabryka to będzie ok. > Kolejna wymiana oleju silnikowego sie zbłiża to najwyżej w ramach eksperymentu zaleję cos innego. W przypadku olejów przekładniowych, zastosowanie odpowiednika może dać nieprzewidywalne objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > W Fiatach Seicento to jest częsta sprawa - producent zaleca Tutelę i próby wlania innego oleju o > niby tych samych parametrach często kończą się ciężko pracującą skrzynią. Spróbuj może znaleźć > tą Tutelę oryginalną. Słyszałem też o wlewaniu oleju ATF - podobno skrzynie super chodzą tylko > jest pytanie jak z trwałością na oleju do automatu. po trochu tak jest z tutela, ale wlalem millersa 75w90 najpierw zwyklego do skrzyni i zima bylem zadziwiony - jak lekko pracowala skrzynia i 1. nie mowiac o zmniejszonym zuzyciu paliwa zima. teraz mam zalany millersa 75w90 z NT w skrzyni. olej w skrzyni zmieniam jeden raz w roku najczesciej na wiosne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Słyszałem też o wlewaniu oleju ATF - podobno skrzynie super chodzą tylko > jest pytanie jak z trwałością na oleju do automatu. Tutaj przytoczę historię mojego dobrego znajomego i jego Opla Vectry A 2.0 8v. Zmienialiśmy uszczelniacz wybieraka w skrzyni i kupił olej. Kupił przekładniowy jakiś 80W90, sceptycznie do tego podszedłem ale uparł się. Biegi pracowały ciężko. W Oplu w manualnych skrzyniach jest olej ATF (czerwony), musiał zlać całkiem nowy olej, tutaj namówiłem go na oryginał znowu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 >olej w skrzyni zmieniam jeden raz w roku > najczesciej na wiosne. w punto? po kiego grzyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > w punto? > po kiego grzyba? bo mnie stac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > bo mnie stac faktycznie 100zł olej +wymiana to sporo kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > bo mnie stac Ciężko polemizować z tak rzeczowym argumentem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > rzuć okiem i powiedz jak tu nie byc skołowanym? Dziwna ta wyszukiwarka, dla kappy też poleca Spirax S1 lub S2 G 80W-90, podczas gdy fabryczna instrukcja mówi o syntetyku 75W-90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Dziwna ta wyszukiwarka, dla kappy też poleca Spirax S1 lub S2 G 80W-90, podczas gdy fabryczna > instrukcja mówi o syntetyku 75W-90 Patrzysz na K 16vT naturalnie? Bo 20vT miały chyba inna skrzynię. identyczny układ napędowy siedzi we Fiacie Coupe 16vT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Patrzysz na K 16vT naturalnie? Bo 20vT miały chyba inna skrzynię. > identyczny układ napędowy siedzi we Fiacie Coupe 16vT. Jeśli chodzi o tą wyszukiwarkę shella to wpisałem auto swoje, z podpisu i właśnie chodzi o to, że zasugerowali niewłaściwy olej. A oryginalna instrukcja obsługi (w języku włoskim) zaleca olej Tutela ZC 75 SYNTH, również dla wersji 2.0 T 16V. Czy w jakimś innym aucie ta skrzynia występuje to nie wiem, wchodzi do niej tylko 2 litry oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Lancia Delta HF '99 olej to Castrol 80W90 I to bylo fabrycznie?? A tak w ogole, to od kiedy Lancia zaleca Castrola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > rzuć okiem i powiedz jak tu nie byc skołowanym? Katalog Shella jest oparty o Autodatę, a ten program ma wypisane głupoty w sprawie stosowanych olejów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > I to bylo fabrycznie?? Nie mam pojęcia co było fabrycznie - stawiam na Selenię >A tak w ogole, to od kiedy Lancia zaleca Castrola? jeszcze raz - zastosowałem olej o parametrach zgodnych z tymi które zaleca producent samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Katalog Shella jest oparty o Autodatę, a ten program ma wypisane głupoty w sprawie stosowanych > olejów. Wychodzi na to, że Castrola też... Zreszta niemal wszyscy producenci mają te same dane co zreszta widać po tym, że u każdego sa wypisane takie same modele samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 W Punto zalali mi kiedyś TUTELA ZC 80/S 80W GL4 na pytanie dlaczego taki - odpowiedzieli że panie do takiego starego auta taki styknie.Tak jak opisujesz przy +5*C były problemy ze skrzynią aby po nocy wbić pierwszy i drugi bieg. Za poradą kol z kącika kupiłem na zalecany OLEJ PRZEKŁADNIOWY TUTELA ZC75 SYNTH 75W80 i jak ręką odjął.Przy -20*C po nocy skrzynia pracuje bez oporów. Także na pewno wiem że jest różnica. Pierwszy to chyba zwykły mineralny. Może sprawdz jeszcze TU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Widzę że problem mają również inni. Ja też mam w zimie problemy z pierwszym i drugim biegiem jak jest zimno. Planuję wymianę oleju na 75W90 no i wtedy zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > i takie co zaleca producent? chyba w wersjach na Afrykę toż to gęsta smoła jest. > Wlej 75w90 a nie poznasz auta. > tylko zwróc uwagę na zalecenie czy ma być gl4 czy gl5. W moim Lacetti fabrycznie był 80W90 (mineralny) i na zimnym ciężko biegi wchodziły. Niedawno zalałem syntetyczny Mobil SHC 75W90 i jest lepiej Jeśli zbyt duże ryzyko, by zalać syntetyk, to trzeba się męczyć z mineralnym, gdy skrzynia zimna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 nikt nie wspomniał w wskaźniku lepkości im wyższy jest wskaźnik lepkości danego oleju, tym lepkość danego oleju jest mniej wrażliwa na zmiany temperatury. Oleje o takich samych klasach lepkosci ale różnych producentów mogą mieć różny wskaźnik lepkości. Wybierz wiec olej o klasie lepkościowej takiej jaką zaleca producent samochodu i posprawdzaj wśród producentów który olej ma wyższy wskaźnik lepkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > nikt nie wspomniał w wskaźniku lepkości im wyższy jest wskaźnik lepkości danego oleju, tym > lepkość danego oleju jest mniej wrażliwa na zmiany temperatury. Oleje o takich samych klasach > lepkosci ale różnych producentów mogą mieć różny wskaźnik lepkości. Wybierz wiec olej o klasie > lepkościowej takiej jaką zaleca producent samochodu i posprawdzaj wśród producentów który > olej ma wyższy wskaźnik lepkości Gdzie to sprawdzić? O ile karty techniczne do oleji silnikowych są dostępne na stronach to o olejach przekładniowych generalnie "ani słowa" :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > Gdzie to sprawdzić? O ile karty techniczne do oleji silnikowych są dostępne na stronach to o > olejach przekładniowych generalnie "ani słowa" :/ Nie masz racji, bez problemu można znaleźć dane (karty katalogowe i karty MSDS) Dla przykładu: castrol, shell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > a jakie auto i jaki olej?? > w astrze rocznik 92' miałem tak, że przy -10'C nie dało się rano biegu wrzucić, dopiero po > 2-3minutach mogłem ruszyć i jakoś tam operować wajchą, ale z dużym oporem. Po zalaniu nowego > oleju problem ustąpił. Olej miałem dobrany z katalogu w sklepie z olejami i był to chyba > esso-na pewno syntetyczny. W Astrze F z 92 r.do skrzyni biegów szedł ten sam olej co do wspomagania i do skrzyń automatycznych, AFT II czy jakoś tak (czerwony). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > wymieniłem olej w skrzyni na zgodny z tym, co zaleca producent. > Mimo tego jak skrzynia jest "zimna" to chodzi bardzo ciężko - szczególnie pierwsze dwa biegi. > Problem znika wraz z każdym przejechanym kilometrem. Stan oleju prawidłowy, wycieków zero. > Niewłaściwy olej czy ubita skrzynia? na 1 i 2 biegu są synchronizatory blokujące. Na pozostałych progresywne - stąd ta różnica. u mnie przy oleju 80W (który jest mniej lepki niż 80W90) już trudno się zmieniało biegi. Aktualnie mam 75W90 i jest lepiej ale i tak czuć pewien opór zimą. No i trzeba pamiętać żeby norma jakościowia czyli np GL-4 była dokładnie taka jest przewidziana przez producenta auta. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > Nie masz racji, bez problemu można znaleźć dane (karty katalogowe i karty MSDS) > Dla przykładu: castrol, shell Chyba tylko na kartach można znaleźć , sprzedawcy w sklepach robią , a na butelce też nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.