Skocz do zawartości

Astra H silniki


nunu7

Rekomendowane odpowiedzi

Moja stara eFka wytrzymała 17 lat i na więcej już nie ma ochoty. Ruda ją zjadła do tego stopnia, że ostatnio wyrwało mi się górne mocowanie amortyzatora z tyłu. To przesądziło, że trzeba powoli rozejrzeć się za czymś nowszym, bo jazda zaczyna robić się ryzykowna.

I tak wybórł padł na astrę H.

Plan jest taki, żeby wydać 20-22kzł i mieć auto na kolejne 10 lat (tak jak to było z dotychczasowym samochodem). Pewnie będę ją trzymał do zezłomowania, więc lepiej by było, żeby mnie zbytnio nie irytowała wink.gif

Najważiejsza kwestia, to chyba wybór silnika. Będzie albo diesel, albo benzyna+ gaz.

Zrobiłem już mały przegląd archiwum i mam jakieś strzępy wiedzy, ale chciałbym ją uporządkować. Stąd prośba do was, żeby coś dodać do listy i ewetualnie poprawic jak jakieś głupoty napiszę.

z14xep, z14xel przyzwoite silniki i nadają sie do gazu

z16xep, z16xe1 ponoć cieżko znosza gaz

z16xer zmienne fazy rozrządu, przekombinowany termostat,

z18xe ponoc najlepszy silnik w astrze i idealny do gazu

z18xer juz nie jest tak różowo jak pozyżej, zmienne fazy rozrządu,

z13dth słaby ale daje radę

z17dtl przyzwoity staruszek

z17dth zdecydowanie najlepszy z diesli, mało pali i nie ma dpf

z17dtr, z17dtj mają aparaturę denso i jak co ś padnie to kaszana, ponadto dpf

z19dth, z19dtj, z19dt awaryjne i sporo palą

Dajcie więcej info proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie przeszkadza Ci mało mocy to IMHO najlepiej będzie z 1.4. +LPG

Za mniej wiecej 24 tyś kupisz auto poliftowe smile.gif 2007 rok z polskiego salonu. Na otomoto widziałem takie. Potencjalnie najmniej problemów, bo szansa na to że ma 100 czy 200 tyś najechane wiecej jest praktycznie zerowa. Jeśli będziesz dbał o wymianę oliwy co 15 tyś i trzymał jej wysoki stan to autko długo posłuży. Odpada koszt wymiany rozrządu i regulacji luzu zaworów.

Tylko przy kupnie trzeba kogoś obytego w Oplach , żeby posłuchał czy łańcuch nie jest wyciągniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie przeszkadza Ci mało mocy to IMHO najlepiej będzie z 1.4. +LPG

> Za mniej wiecej 24 tyś kupisz auto poliftowe 2007 rok z polskiego salonu. Na otomoto widziałem

> takie.

Czym się różni te poliftowe od np rocznika 2006 które widuje np. za 17 kola na alledrogo?

Chce kupic na maks 20 kola z LPG, moze byc poocierany itd smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym się różni te poliftowe od np rocznika 2006 które widuje np. za 17 kola na alledrogo?

> Chce kupic na maks 20 kola z LPG, moze byc poocierany itd

Silniki się nie różnią, nadwozie i wnętrze różnią się szczegółami (zderzak, lampy, lusterka, kolor el.lakierowanych we wnętrzu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z19dth, z19dtj, z19dt awaryjne i sporo palą

> Dajcie więcej info proszę

nie potwierdzam smile.gif silnik bezproblemowy, osprzęt czasami się posypie (alternator, sprężarka klimy)

co do spalania to zależy jak się jeździ, mi chipowany dtj pali średnio 7,3, ale ja robię w większości 12 km odcinki do pracy i w większości po mieście. W trasie do 120-130km/h to średnie wychodzi 5,6 - 6,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z19dth, z19dtj, z19dt awaryjne i sporo palą

> Dajcie więcej info proszę

Co do Z19DT to ja mam takie doświadczenia z ufajdanymi: przepustnicą, boost sensorem i zaciętym na amen trzpieniem zaworu EGR (samochód kolegi, VC kombi): klik.

Dodam, że kolega uskarżał się również na konieczność wyjazdu na Obwodnicę Trójmiasta (bo na mieście korki) celem zakończenia procedury wypalania DPF. Normalnie jeździ: dom-praca 25 km Gdynia-Gdańsk przez miasto 2xdziennie, ale to nie zawsze wystarcza...

Z kolei inny ma VC z Z19DTH, porusza się: dom-praca Gdańsk-Gdynia 30 km 2xdziennie, tylko że zawsze Obwodnicą Trójmiasta i nie wie nawet, kiedy mu się ten DPF wypala. Widać z tego, wiele zależy, w jakich warunkach się jeździ...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>z14xep, z14xel przyzwoite silniki i nadają sie do gazu

Jeśli wystarczy ci 90KM to bierz, ale wyprzedzanie TIRa na DK jest ryzykowne i meczące

>z16xep, z16xe1 ponoć ciężko znoszą gaz

Trzeba częściej kontrolować luz zaworowy

>z18xe ponoc najlepszy silnik w astrze i idealny do gazu

Ciężko będzie znaleźć nie zajechany egzemplarz

>z18xer juz nie jest tak różowo jak pozyżej, zmienne fazy rozrządu,

>z16xer zmienne fazy rozrządu, przekombinowany termostat,

A zmienne fazy to problem, założysz sekwencje i będzie ok.gif

>z13dth słaby ale daje radę

dobry do corsy

>z17dtl przyzwoity staruszek

>z17dth zdecydowanie najlepszy z diesli, mało pali i nie ma dpf

>z17dtr, z17dtj mają aparaturę denso i jak co ś padnie to kaszana, ponadto dpf

jest i nowszy 1.7 CDTI

>z19dth, z19dtj, z19dt awaryjne i sporo palą

to jest chyba sprawdzona jednostka fiata mulijet ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez 3 lata temu ... o prawie juz 4 bedzie i przesiadlem sie z DTL'a na Z17DTH i powiem ze z auta jestem zadowolony...ponad 50 tys km bezproblemowej jazdy ok.gif silnik bez zastrzezen i nie ma DPF'a (koncowka 2006r) jedynie rdza wokol szyby mnie sie pojawila i w miejscu gdzie mial przytarcie sick.gif poza tym auto troche nudne w porownaniu do Fki (bardzo lubilem swoja fke ... za wyposazenie i mimo wszystko niezawodnosc) ... H dala mi niezawodnosc (raz tylko akumulator sie rozladowal poprzez alarm sick.gif) ... lecz przyjemniejsza byla Fka grinser006.gif

za 20 -22 spokojnie cos mozna dorwac (ja za swoja biala pewnie wiecej niz 20 bym nie dostal) grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z16xep, ponoć cieżko znosza gaz

Szanowny kolego podzielę się swoim doświadczeniem gdyż jestem posiadaczem od 2 miesięcy takiego autka:)

Mój sprzęt to Astra H 1.6xep twinport 2004r 5d + LPG BRC 24 smile.gif

Szukałem astry w przedziale 20-23pln i bardzo ciężko było mi znaleźĆ godny egzemplarz na śląsku. Szukałem najpierw 1.4 bo dobrze znosi gaz. Widziane przeze mnie sztuki wykazywały się dziwną pracą silnika, np. przy odpalaniu jak dizel lub na wolnych obrotach jak dizel. Mało jest tych wersji silnikowych w obiegu więc odpuściłem szukanie i czekanie na sztukę od dziadka z małym przebiegiem. Skupiłem się na 1.6 w benzynie. zjeździłem cały prawie śląsku i znalazłem tylko jeden godny uwagi egzemplarz. Ktoś tu wyżej napisał że można za 18 kupiĆ fajną astre H, hmm..... w tych cenach widziałem same złomy, padliny . Byłem u gostka w Korbielowie który specjalizuje się w sprowadzaniu aster, szkoda mojego czasu, paliwa i zastał mnie tam na miejscu zawód że na otomoto wyglądają jego auta jak nowe, a na miejscu frown.gif szkoda gadać. Poniżej 20 tysięcy będzie ciężko znaleźć fajne auto. Moje kosztowało mnie 22200 z wszystkimi opłatami oprócz 500zł recykling i 250 rejestracja. Kupiłem od gościa w SJZ w komisie, od handlarza. Na razie nie żałuje. Ostatnio założyłem LPG BRC za 2850zł. Auta z gazem bym nie kupił bo uważam że komuś się już instalacja i dużo kilometrów zwróciło za nią i to auto ma już za sobą swoje najlepsze chwile. Jedyny mały błąd jaki zrobiłem to kupiłem auto, a po zakupie dowiedziałem się że XEPy podobno nie znoszą gazu. I to jest prawda, ale tylko te w których ktoś nie sprawdza luzu zaworowego.

Moja Asteroida smile.gif

286463263-asteroida%5B800x600%5D.jpg

post-41722-14352518005011_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak na marginesie , to budowa jest taka sama

> Różni je osprzęt , oraz jego brak .

Raczej mówiąc o Z20LET i Z20LER, to są to bliźniacze jednostki. Z20LEH ma już inne tłoki, wałki, turbo, zawory i osprzęt smile.gif To tak na marginesie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> Raczej mówiąc o Z20LET i Z20LER, to są to bliźniacze jednostki. Z20LEH ma już inne tłoki, wałki,

> turbo, zawory i osprzęt To tak na marginesie

A jak wygląda sprawa z zaworami(regulacja hydrauliczna czy płytki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.