Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 bac sie czy nie, zastanawia mnie ten silnik w modelach koncernu GM, opel saab. co myslicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > bac sie czy nie, isuzu tradycyjnie produkuje klekoty wstawiane potem w różne wynalazki - generalnie trwałe i niezawodne chociaż są odstępstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 ale te silniki maja cos z upg jak pamietam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > ale te silniki maja cos z upg jak pamietam Siadają cylindry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > bac sie czy nie, zastanawia mnie ten silnik w modelach koncernu GM, opel saab. co myslicie? a co chcesz kupic? to nie ten diesel co w 9-5 byl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 Odpuść... Z tymi silnikami mogą być problemy: Isuzu 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Odpuść... > Z tymi silnikami mogą być problemy: Isuzu 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi. To Piotrku Ty taki saabomaniak i nie wiesz, ze te silniki to legenda? Niestety negatywna. Bylem kiedys u mechanika od saaba i staly dwie 9-5tki z uszkodzonymi silnikami i czekajacymi na przekladke z 3.0 tid na 2.2 tid wiec cos to znaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > bac sie czy nie, zastanawia mnie ten silnik w modelach koncernu GM, opel saab. co myslicie? Fajny silnik, chodzi jak benzyna. Niestety ma wadę fabryczną, źle zaprojektowane smarowanie, czy coś, znajdziesz na sieci bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 z powodu braku chłodzenia bodajże lewa części silnika przegrzewa się i opada tuleja, co skutkuje spalaniem oleju i płynu chłodniczego i przegrzania silnika w szybkim tempie. Niby na forum saabklubpolska rozwiazali ten problem instalujac jakis bypass jednak to tez koszt okolo 3000 zl i nie wiadomo czy w ogole to pomaga Krotko mowiac, silnik swietny, pracuje jak benzyna, jest dynamiczny, ale usterka dotyczy każdego egzemplarza, a koszt pozniejszego remontu to 10k pln co najmniej. Dlatego przy cenie samochodu zazwyczaj okolo 10-20k pln jest to nieoplacalne. Aha i dodam jeszcze jedna wazna rzeczy, nie wazne czy pilnujesz plynu chlodniczego czy nie, czy dbasz maksymalnie, czy olewasz - ta usteka i tak przyjdzie z czasem, nie da rady sie przed nia uchronic. Raz po 100kkm, raz po 300kkm ale ZAWSZE sie to przydarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 To jest jedna z większych min na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > To Piotrku Ty taki saabomaniak i nie wiesz, ze te silniki to legenda? Niestety negatywna. no wlasnie legenda cos jak z awaryjnoscia lagunyII ni jestem przekonany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > a co chcesz kupic? to nie ten diesel co w 9-5 byl? cos probuje namowic moja na kreche na 9-5 ale ona nie chce sie pchac bo to drugi samochod by byl i koszty itd. ale ja chce cos dla siebie bo coltem coraz mniej nim jezdze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > z powodu braku chłodzenia bodajże lewa części silnika przegrzewa się i opada tuleja, co skutkuje > spalaniem oleju i płynu chłodniczego i przegrzania silnika w szybkim tempie. > Niby na forum saabklubpolska rozwiazali ten problem instalujac jakis bypass jednak to tez koszt > okolo 3000 zl a nie wystarczy chlodnicy oleju zalozyc? koszt ponizej 500zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > a nie wystarczy chlodnicy oleju zalozyc? koszt ponizej 500zl jeśli dobrze zrozumiałem whitefunka to problem jest w obiegu płynu chł.(tzn są miejsca gdzie płyn jest ale nie krąży na tyle na ile jest to potrzebne). chłodnica oleju raczej nic tu nie zmieni. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 Z Isuzu to 1.7 TD jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > jeśli dobrze zrozumiałem whitefunka to problem jest w obiegu płynu chł.(tzn są miejsca gdzie płyn > jest ale nie krąży na tyle na ile jest to potrzebne). > chłodnica oleju raczej nic tu nie zmieni. > pozdr raczej powinna zmniejszyc temp. silnika w krytycznych momentach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Z Isuzu to 1.7 TD jest dobry pojazdy z fabrycznie zamontowanym tym motorem nie sa w moim kregu zainteresowan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > bac sie czy nie, zastanawia mnie ten silnik w modelach koncernu GM, opel saab. co myslicie? 177 KM ? Jak tak to trzymaj się z daleka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > jeśli dobrze zrozumiałem whitefunka to problem jest w obiegu płynu chł.(tzn są miejsca gdzie płyn > jest ale nie krąży na tyle na ile jest to potrzebne). > chłodnica oleju raczej nic tu nie zmieni. > pozdr Tak dokładnie o to chodzi, po prostu jedna strona silnika jest gorzej chłodzona i dlatego opada tuleja. Chłodnica czegokolwiek nie pomoże, tylko przeróbka układu chłodzenia, ale w używanym samochodzie nie wiadomo czy już tuleja się nie odseparowała od reszty i lada moment opadnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > raczej powinna zmniejszyc temp. silnika w krytycznych momentach Piterus, przecież jesteś fanem saaba - wejdź na forum saabklubpolska, masz tam podwieszony watek w dziale 9-5 o tym silniku, poczytaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Piterus, przecież jesteś fanem saaba - wejdź na forum saabklubpolska, masz tam podwieszony watek w > dziale 9-5 o tym silniku, poczytaj... 9-5 nigdy nie mialem(chyba zaczynam miec ochote posiadac), a 3.0TID byl tylko w 9-5, a na forum saaba ciezko znalesc informacje czysto techniczne (niestety) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > 9-5 nigdy nie mialem(chyba zaczynam miec ochote posiadac), a 3.0TID byl tylko w 9-5, a na forum > saaba ciezko znalesc informacje czysto techniczne (niestety) Oj nie gadaj Jest cały wątek, co prawda dłuuugi jak cholera, ale wszyskie informacje są tam zawarte... Ogólnie 9-5 z diesami nie daje rady, 3.0 porazka, 2.2 zupelnie za slaby i duzo pali, jedynie 1.9 tid to to samo co jtd fiatowskie, ale to juz w nowszych modelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Oj nie gadaj Jest cały wątek, co prawda dłuuugi jak cholera, ale wszyskie informacje są tam > zawarte... > Ogólnie 9-5 z diesami nie daje rady, 3.0 porazka, 2.2 zupelnie za slaby i duzo pali, jedynie 1.9 > tid to to samo co jtd fiatowskie, ale to juz w nowszych modelach. jak juz bede szukal przedliftowego.... bo bardziej mi sie podoba chyba jednak w benzynie, moze jeszcze jak by sie trafil z B204 albo B234 to juz ekstra by bylo silniki nie do zamordowania w przeciwienstwie do B205/235 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > jak juz bede szukal przedliftowego.... bo bardziej mi sie podoba chyba jednak w benzynie, moze > jeszcze jak by sie trafil z B204 albo B234 to juz ekstra by bylo silniki nie do zamordowania w > przeciwienstwie do B205/235 b204 nie ma w 9-5, tylko b205,tak samo z 2.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > 9-5 nigdy nie mialem(chyba zaczynam miec ochote posiadac), a 3.0TID byl tylko w 9-5, a na forum > saaba ciezko znalesc informacje czysto techniczne (niestety) To wez benzyne, po co kombinowac z dieslem... Zwlaszcza, ze mocy za duzo to on nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > b204 nie ma w 9-5, tylko b205,tak samo z 2.3 ehhh... trudno bedzie xx5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > ehhh... trudno bedzie xx5 Ja miałem takiego z przebiegiem 300kkm automat, 2.0 zrobione na 230km, jezdzil, nic sie nie dzialo, teraz u kolejnego wlasciciela - tez jezdzi... Jeden z najlepszych samochodow jaki mialem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > bac sie czy nie, zastanawia mnie ten silnik w modelach koncernu GM, opel saab. co myslicie? abonament na google ci zabrali? nie? to ci podpowiem: 3.0 tid, 3.0 cdti, do tego magiczne słówko "problem", "faulty", "disaster" lub podobne i masz to, co chcesz wiedzieć. Chyba, że wolisz czytac dywagacje na autokąciku i ponabijać sobie postów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > z powodu braku chłodzenia bodajże lewa części silnika przegrzewa się i opada tuleja, co skutkuje > spalaniem oleju i płynu chłodniczego i przegrzania silnika w szybkim tempie. rząd cylindrów nie ma tu nic do rzeczy, i doszukiwanie się tu jakichkolwiek prawidłowości to jak wiara w ufo. Problem polega na wadliwym osadzeniu tulei w bloku i tu NIC nie pomoże - aby bypasy za 3 koła, ani wizyta u wróżki względnie danie tysiaka na tacę. Taką samą bzdurą jest twierdzenie, że inne ukształtowanie miski olejowej w CDTI powoduje, że jest on bardziej odporny na opadanie tulei. Ten typ tak ma, i żebyś na głowie stanął, nie będzie mieć inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 Już był temat o tym silniku, tu masz link http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&am...e#Post286313733 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > rząd cylindrów nie ma tu nic do rzeczy, i doszukiwanie się tu jakichkolwiek prawidłowości to jak > wiara w ufo. > Problem polega na wadliwym osadzeniu tulei w bloku i tu NIC nie pomoże - aby bypasy za 3 koła, ani > wizyta u wróżki względnie danie tysiaka na tacę. Taką samą bzdurą jest twierdzenie, że inne > ukształtowanie miski olejowej w CDTI powoduje, że jest on bardziej odporny na opadanie tulei. > Ten typ tak ma, i żebyś na głowie stanął, nie będzie mieć inaczej. Przecież to właśnie napisałem w swoich postach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Już był temat o tym silniku, tu masz link > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&am...e#Post286313733 IMHO to pudrowanie syfa. Dla chcących rozwiązać zagadkę proponuję zapoznać się z dokumentacją producenta opisującą technologię montażu tulei cylindrowych w tym silniku i porównanie tejże technologii z jakąkolwiek inną, stosowaną przez dowolnego producenta innego niż Isuzu. Możesz mu nawet założyć dwie wysokowydajne pompy cieczy, i dwie chłodnice od Jelcza na każdą głowicę a i tak problem wystąpi. Później, ale wystąpi. Ten silnik to taki sam złom jak 2,5 Turbotronic ze stajni VM. Błędów na etapie projektu nie naprawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Przecież to właśnie napisałem w swoich postach. nie. napisales, ze problem dotyczy jednej z głowic (cytując - lewej), i że zrobienie bypassu likwiduje przyczynę. Otóż nie - problem występuje w obu głowicach i dotyczy wszystkich 6-ciu tulei, a bypass to zasadniczo doskonały sposób na wyłudzanie pieniędzy, ponieważ nawet po tej "modyfikacji" silnik prędzej czy później zacznie tracić płyn chłodniczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > nie. napisales, ze problem dotyczy jednej z głowic (cytując - lewej), i że zrobienie bypassu > likwiduje przyczynę. > Otóż nie - problem występuje w obu głowicach i dotyczy wszystkich 6-ciu tulei, a bypass to > zasadniczo doskonały sposób na wyłudzanie pieniędzy, ponieważ nawet po tej "modyfikacji" > silnik prędzej czy później zacznie tracić płyn chłodniczy. Nie, napisałem, że ktoś taką przeróbkę robił i że nie wiadomo czy w ogóle pomaga. Później napisałem, że jest to nie do ukniknięcia, raz będzie przy 100kkm, raz przy 300kkm, ale będzie zawsze. Czytaj, ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Nie, napisałem, że ktoś taką przeróbkę robił i że nie wiadomo czy w ogóle pomaga. Później > napisałem, że jest to nie do ukniknięcia, raz będzie przy 100kkm, raz przy 300kkm, ale będzie > zawsze. > Czytaj, ze zrozumieniem średnio mam ochotę czytać cały wątek. tak czy siak najważniejsze jest to, że proces opuszczania tulei ma charakter długotrwały, co znaczy, że małe, a z czasem coraz większe porcje płynu chłodniczego będą dostawać się do komór spalania. Jak wiadomo wszem i wobec, płyn chłodniczy na bazie glikolu średnio nadaje się do smarowania silnika, dlatego jak już wystąpi rzygnięcie płynem, to do naprawy są nie tylko tuleje, tylko również komplet pierścieni a czasem i tłoki. Biorąc pod uwagę ciekawą technologię nadawania tłokom właściwej twardości i odporności na ścieranie, którą zastosował producent masz do wyboru albo kupno nowych albo chałupniczą, bo nie da się tego nazwać inaczej, naprawę. Która oczywiście nie przyniesie spodziewanego efektu w postaci całkowitego uwolnienia się od problemu, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie może. I tak w koło, Macieju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 Kiedyś jechałem autostradą z Poznania i patrzę a kawał drogi przede mną wielka biała chmura idzie nad polami, samochodu hamują, ogólne zamieszanie... A na poboczu Saab 9-5 3.0 Tid, pod nim kałuża wody i dym z palonej cieczy... Az szkoda mi sie zrobilo tej rodziny w srodku z zapakowanym bagaznikiem, bo ja patrząc na to wiedziałem już, że ich podróż się własnie skończyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Kiedyś jechałem autostradą z Poznania i patrzę a kawał drogi przede mną wielka biała chmura idzie > nad polami, samochodu hamują, ogólne zamieszanie... > A na poboczu Saab 9-5 3.0 Tid, pod nim kałuża wody i dym z palonej cieczy... Az szkoda mi sie > zrobilo tej rodziny w srodku z zapakowanym bagaznikiem, bo ja patrząc na to wiedziałem już, że > ich podróż się własnie skończyła "Asistans" pewnie załatwił sprawę dalszej podróży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 Należy jeszcze wspomnieć o awaryjnym układzie paliwowym. Często siadają: Pompa wtryskowa - 12000 zł ASO Wtryskiwacze Denso nie da się regenerować - 2700 zl x 6 Zawory SCV na pompie wtryskowej 800 zł Znam jednego takiego co w silnik i układ paliwowy włożył już ok 20 tyś. Ale jest twardy i jeździ dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Nie, napisałem, że ktoś taką przeróbkę robił i że nie wiadomo czy w ogóle pomaga. Jest też teoria, że pomaga grubsza uszczelka - tutaj często wklejany tekst. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > bac sie czy nie, zastanawia mnie ten silnik w modelach koncernu GM, opel saab. co myslicie? silnik ogolnie ma problem z opadajacymi tulejami, dosyc drogi w utrzymaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Jest też teoria, że pomaga grubsza uszczelka - tutaj często wklejany tekst. jest również teoria wskazująca na to, że to BULLSHIT. A nie, przepraszam, to nie teoria, to praktyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > no wlasnie legenda cos jak z awaryjnoscia lagunyII ni jestem >przekonany linka Ja osobiscie znam wlasciciela 9-5 z takim cudem, zrobil juz bodajze 10kkm po remoncie. Obecnie wysypala sie skrzynia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 Czy to samo 3,0 jest w vanach typu movano itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Czy to samo 3,0 jest w vanach typu movano itp? tam jest 3,0dCi z renault kibel straszny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.