Skocz do zawartości

Po co mi quattro? Pacjent A5


Kiwal

Rekomendowane odpowiedzi

> Cale zycie jezdzilem 4x2 i jakos zyje, jezdze i wiekszego problemu nie widze. Stad pytanie po co

> jest 4x4 i co to daje bo nigdy takim czyms nie jezdzilem poza LC i Landroverem ale rowniez po

> autostradach ...

Kiedyś ludzie jeździli F126p i F125p i co z tego ???

Czy to dowodzi tego że dzisiejsze auta sa gorsze ? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpowiem tak:

> mialem FWD mialem RWD mam AWD

> nigdy wiecej nie kupie auta z innym napedem niż AWD

Miałem kilka FWD,miałem 2 x quattro (audi a8 4.2 i S4 2.2T),miałem kilka RWD.

Obecnie jezdze RWD i FWD i szczerze do NORMALNEJ JAZDY to wystarczy,nie mieszkam w górach,snieg lezy przez 2 tyg w roku,styl jazdy na małolata mam dawno za sobą.

Jak ktos jezdzi normalnie róznice odczuje praktycznie tylko przy ruszaniu na sniegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I w takiej sytuacji jeśli jest mokro radzę sobie bez problemu. Na śniegu czy lodzie oczywiście już

> nie. Tyle ze to kilka razy w roku ma miejsce i dla tych kilku dni nie zafunduje sobie gorszego

> przyspieszenia (nie licząc ruszenia gdy jest b slizgo) i większego spalania.

Nie przesadzaj z tym dużo gorszym przyspieszeniem. Ile będzie? Pół sekundy? O ile nie zmieli oponami.

> Owszem jeśli autor wątku ma zamiar jeździć głownie w mieście to zważywszy ze w audi jest fwd taki

> napęd mu coś da. Jednak w trasie to tylko balast. Trzeba mieć po prostu świadomość ze każde

> rozwiązanie ma swój optymalny zakres zastosowań. I mając to na uwadze należy dobrać rodzaj

> napędu i silnik do własnych potrzeb. 4x4 jest pod wieloma względami gorsze od fwd. Tak samo

> rwd jest pod wieloma względami gorsze od fwd. I oczywiście działa to tak samo w druga stronę.

> Są pola na których 4x4 będzie lepsze bo zalety przeważą wady.

> Jeśli autor watka sprecyzuje zakres zastosowań auta można będzie mu sensownie doradzić. Póki co to

> bicie piany.

W tym, konkretnym przypadku 4x4 jest lepszym rozwiązaniem. Powie Ci to chyba każdy posiadacz Audi, który miał okazję jeździć jednym i drugim.

> Hasła teraz tylko 4x4 są kompletnie bez sensu.

Ale nikt tego nie mówi. Tylko porównujemy konkretne przypadki.

Apropos mojego pytania - "po co Ci 200 KM?". Napisałeś kiedyś że diesel w Subaru jest beznadziejny bo słaby. Bo musi być ponad 200 KM żeby jeździło. Za przeciwwagę dałeś X5 235 KM. Nie wziąłeś jednak pod uwagę że te 150 KM w Oubacku napędza 1571 kg. A te 235 KM w X5 2075 kg. Co będzie lepiej jeździło? Napisałeś to Ty, dla którego problemem jest 100 kg różnicy. Wiem że kochasz BMW ale spojrzyj czasami szerzej. Ale to tak poza tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nigdy nie mialem samochodu z napedem 4x4 wiec stojac przed decyzja wyboru A5 zastanawiam sie czy z

> quattro czy bez?

> Wiekszosc jezdze po miescie, reszta to autostrady, drogi szybkiego ruchu...

> Wiec dlaczego tak/nie?

...bardziej neutralne/przewidywalne prowadzenie, lepszy na śliskim i śniegu ...brać quattro. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam tu te wszystkie opinie i teorie o wyższosci jednego nad drugim to aż mi się odechciewa.

1. Myśle, ze 99% kierowców nie ma potrzeby urywania dziesiatych części sekundy na wychodzeniu z zakretu w drodze do pracy, na zakupy do marketu albo na imieniny ciotki.

2. Każdy ma inne potrzeby, inaczej jezdzi, w innych warunkach, jak dla jednego lepsze jest RWD i w ogóle boskie to niech takim jeżdzi, jak dla innego AWD to też nikt mu nie zabroni

3. Auto trzeba dopasować do swoich potrzeb i to jest kluczowe. Najtrudniejsze jest to żeby zdać sobie sprawę czego potrzebuję, jak często będe tego używał i czy warto za to X kasy zapłacić.

Jeśli jezdze głównie trasy i mieszkam w rejonie gdzie raczej nie ma problemów z drogami i mnóstwem śniegu to może warto zdecydować sie na zwykły napęd, jak mieszkam w górach to 4x4 itd

osobiście jeśli miałbym możliwość wyboru i nie kosztowałoby mnie to worka złota to wybrałbym bezapelacyjnie 4x4 ale jeśli miałbym się pałowac i wyginać to zwykły napęd wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przesadzaj z tym dużo gorszym przyspieszeniem. Ile będzie? Pół sekundy? O ile nie zmieli

> oponami.

Nie mowimy o starcie tylko o wyprzedzaniu. Jak silnik ma pow 200 KM to może bez tak duzego znaczenia, ale przy słabszym silniku napęd 4x4 to nie tylko balast ale i dodatkowe straty mocy. Zapas mocy na krajowce to jest realne bezpieczeństwo a nie 4x4.

> W tym, konkretnym przypadku 4x4 jest lepszym rozwiązaniem. Powie Ci to chyba każdy posiadacz Audi,

> który miał okazję jeździć jednym i drugim.

> Ale nikt tego nie mówi. Tylko porównujemy konkretne przypadki.

> Apropos mojego pytania - "po co Ci 200 KM?". Napisałeś kiedyś że diesel w Subaru jest beznadziejny

> bo słaby. Bo musi być ponad 200 KM żeby jeździło. Za przeciwwagę dałeś X5 235 KM. Nie wziąłeś

> jednak pod uwagę że te 150 KM w Oubacku napędza 1571 kg. A te 235 KM w X5 2075 kg. Co będzie

> lepiej jeździło? Napisałeś to Ty, dla którego problemem jest 100 kg różnicy. Wiem że kochasz

> BMW ale spojrzyj czasami szerzej. Ale to tak poza tematem.

Coś Ci sie pozajaczkowalo. Ja Podalem X6 3.0 380 KM jako przeciw wagę i dodalem jeszcze, ze to wcale szału nie robi. A BMW wcale nie kocham. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4x4 przydaje się zdecydowanie częściej od dużej mocy. Ona jest potrzebna przy sprawnym wyprzedzaniu. Nie musisz tego robić.

> Coś Ci sie pozajaczkowalo. Ja Podalem X6 3.0 380 KM jako przeciw wagę i dodalem jeszcze, ze to wcale szału nie robi.

Rozmawialiśmy o 200 KM a takich nie montuje się w X6. Najbliższy jest 235 w X5. Ale niech będzie. Nie zmienia to faktu że nie wziąłeś w ogóle pod uwagę masy pojazdów. Tylko moc. Wyszedłeś z założenia że 150 KM nie jedzie. I już.

> A BMW wcale nie kocham.

Sądząc po zachwytach na jego temat nie jestem co do tego przekonany zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem kilka FWD,miałem 2 x quattro (audi a8 4.2 i S4 2.2T),miałem kilka RWD.

> Obecnie jezdze RWD i FWD i szczerze do NORMALNEJ JAZDY to wystarczy,nie mieszkam w górach,snieg

> lezy przez 2 tyg w roku,styl jazdy na małolata mam dawno za sobą.

> Jak ktos jezdzi normalnie róznice odczuje praktycznie tylko przy ruszaniu na sniegu

W sumie masz racje, jak ktos jezdzi normalnie to poza zima nie odczuje duzej roznicy, ale ... u nas zima potrafi byc dluga i mrozna wtedy wychodzi przewaga AWD nad FWD, czy FWD nad RWD wink.gif.

Inna kwestia to miejsce zamieszkania, typu gory, czy kiepski dojazd do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4x4 przydaje się zdecydowanie częściej od dużej mocy. Ona jest potrzebna przy sprawnym

> wyprzedzaniu. Nie musisz tego robić.

Znaczy co? Sugerujesz żeby przez cały rok nie wyprzedzać po to by raz do roku wyjechać z zaspy?

> Rozmawialiśmy o 200 KM a takich nie montuje się w X6. Najbliższy jest 235 w X5. Ale niech będzie.

> Nie zmienia to faktu że nie wziąłeś w ogóle pod uwagę masy pojazdów. Tylko moc. Wyszedłeś z

> założenia że 150 KM nie jedzie. I już.

Była mowa o dieslu do 3 litrów. Jak nie pamiętasz to sprawdź. Właśnie dlatego ze biorę pod uwagę masę auta napisałem ze te 380 KM szału nie robi w X6. Całkiem zabawnie przekrecasz moje wypowiedzi.

> Sądząc po zachwytach na jego temat nie jestem co do tego przekonany

Doceniam pewne techniczne rozwiązania i jak do tej pory pewna bezkompromisowość. Podoba mi się stylistyka niektórych aut np e60. Nie podoba mi się image marki i pare innych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie dlatego ze biorę pod uwagę masę auta napisałem ze te 380 KM szału nie robi w X6.

" Jednostka rozwija moc 381 KM i oferuje aż 720 Nm. Auto w tej specyfikacji przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s (prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h) i zużywa średnio 7,7 l oleju napędowego na 100 km." źródło

Jakie auto w takim razie 'robi szał'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> " Jednostka rozwija moc 381 KM i oferuje aż 720 Nm. Auto w tej specyfikacji przyspiesza do 100 km/h

> w 5,3 s (prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h) i zużywa średnio 7,7 l

> oleju napędowego na 100 km." źródło

> Jakie auto w takim razie 'robi szał'?

Jechałem tym autem. Za dobry wynik do setki odpowiada przede wszystkim 4x4. Przyspieszenie na autostradzie jest bardzo dobre, ale nie szałowe. Po 380 KM i papierowych danych spodziewałem się wiecej. Po chipie miałem podobny czas do setki jednak poczucie dynamiki znacznie lepsze, szczególnie przy wyższych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy co? Sugerujesz żeby przez cały rok nie wyprzedzać po to by raz do roku wyjechać z zaspy?

Nie. Sugeruje że wyprzedzać się da 50 konnym Matizem. Ale bezpieczniej to zrobić mając 200 KM. Jeździć po śliskim też się da oślą. Ale bezpieczniej jest to robić 4x4. A przewag 4x4 vs ośka jest dużo więcej niż przewag duża moc -> mała moc. A Ty sugerujesz że duża moc jest niezbędna a 4x4 niepotrzebna. Dalej nie widzisz niekonsekwencji swoich wypowiedzi?

> Była mowa o dieslu do 3 litrów. Jak nie pamiętasz to sprawdź. Właśnie dlatego ze biorę pod uwagę

> masę auta napisałem ze te 380 KM szału nie robi w X6. Całkiem zabawnie przekrecasz moje

> wypowiedzi.

Proszę.

Quote:

Ale słaby.


(to o dieslu Subaru).

Quote:

Wiesz 3.0 384 KM to imho żaden potwór w X6. W autach o których tu mowa moc około 200 KM wydaje sie minimalnie rozsądna.


Więc wziąłem 235 KM w X5 (która jest rozsądna w tych autach) i porównałem do 150 KM w Legacy (słaby). I dalej pytam - który będzie lepiej jeździł?

> Doceniam pewne techniczne rozwiązania i jak do tej pory pewna bezkompromisowość. Podoba mi się

> stylistyka niektórych aut np e60. Nie podoba mi się image marki i pare innych rzeczy.

Mi się też to podoba. Ale nie usiłuje wszystkim i wszędzie udowadniać że akurat ich rozwiązania są najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> " Jednostka rozwija moc 381 KM i oferuje aż 720 Nm. Auto w tej specyfikacji przyspiesza do 100 km/h

> w 5,3 s (prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h) i zużywa średnio 7,7 l

> oleju napędowego na 100 km." źródło

Tu akurat ma racje bo to bardzo ciężkie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałem tym autem. Za dobry wynik do setki odpowiada przede wszystkim 4x4. Przyspieszenie na

> autostradzie jest bardzo dobre, ale nie szałowe. Po 380 KM i papierowych danych spodziewałem

> się wiecej. Po chipie miałem podobny czas do setki jednak poczucie dynamiki znacznie lepsze,

> szczególnie przy wyższych prędkościach.

Dużą różnicę w odczuciach daje wielkość auta. X6 to jest nieźle zapierniczający zmotoryzowany kredens z 19 wieku. Twoja 1-ka to przy tym mała, lekka szafka z ikei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie masz racje, jak ktos jezdzi normalnie to poza zima nie odczuje duzej roznicy, ale ... u nas

> zima potrafi byc dluga i mrozna wtedy wychodzi przewaga AWD nad FWD, czy FWD nad RWD .

> Inna kwestia to miejsce zamieszkania, typu gory, czy kiepski dojazd do domu.

OD 3 lat jak nie mam quattro przez okres zimy zakopalem sie FWD - 1 raz,takze nie ma tragedii.

Oczywiscie jakbym mieszkal w teren górzystych lub miał dojazd przez jakis las to bym myslał nad quattro w innym przypadku zwykły kierowca nie odczuje róznicy poza ruszaniem na śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałem tym autem. Za dobry wynik do setki odpowiada przede wszystkim 4x4. Przyspieszenie na

> autostradzie jest bardzo dobre, ale nie szałowe. Po 380 KM i papierowych danych spodziewałem

> się wiecej. Po chipie miałem podobny czas do setki jednak poczucie dynamiki znacznie lepsze,

> szczególnie przy wyższych prędkościach.

Bo tak naprawdę nie czujesz różnicy bo auto lepiej wyciszone wink.gif

I to subiektywne wrażenie miałeś wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałem tym autem. Za dobry wynik do setki odpowiada przede wszystkim 4x4. Przyspieszenie na

> autostradzie jest bardzo dobre, ale nie szałowe. Po 380 KM i papierowych danych spodziewałem

> się wiecej. Po chipie miałem podobny czas do setki jednak poczucie dynamiki znacznie lepsze,

> szczególnie przy wyższych prędkościach.

Zatem to nie kwestia parametrów tylko tzw "czynnika X" - czyli indywidualnego odczucia frajdy z jazdy.

Analogicznie: jadąc 170km/h Oplem Corsa po lesie, przed oczami będzie Ci śmigało całe życie. Jadąc 250km/h w Audi A6 - co najwyżej będzie szybciej mijał krajobraz za oknem. Nie oznacza to jednak, że 1-ileśtam w Oplu 'robi szał' a diesel 3.0 w Audi to padaka wink.gif

Porównując auta tej samej klasy, można zestawić koło siebie BMW X5 (4.4) z Range Rover'em (4.2). O ile pierwszy ma jakieś-tam szczątkowe sportowe zacięcie, to drugi jest tradycyjną kanapą.

Idąc dalej w tą stronę, może się okazać, że więcej 'szału' od 381KM w X6, robi 6.5KM w gokarcie 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiająca jest Twoja logika. Nie podejmuje się dalszej dyskusji. Wycinasz z kontekstu to co Ci pasuje i odwracasz kota ogonem. Dla mnie skoro pisze ze w X6 380 KM szału nie robi logiczne jest ze 235 KM w X5 tym bardziej nie. Skoro pisze o minimum 200 KM w tym kontekście to chyba jasne jest ze im cięższe auto tym trudniej będzie tym 200 KM je napedzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatem to nie kwestia parametrów tylko tzw "czynnika X" - czyli indywidualnego odczucia frajdy z

> jazdy.

> Analogicznie: jadąc 170km/h Oplem Corsa po lesie, przed oczami będzie Ci śmigało całe życie. Jadąc

> 250km/h w Audi A6 - co najwyżej będzie szybciej mijał krajobraz za oknem. Nie oznacza to

> jednak, że 1-ileśtam w Oplu 'robi szał' a diesel 3.0 w Audi to padaka

> Porównując auta tej samej klasy, można zestawić koło siebie BMW X5 (4.4) z Range Rover'em (4.2). O

> ile pierwszy ma jakieś-tam szczątkowe sportowe zacięcie, to drugi jest tradycyjną kanapą.

> Idąc dalej w tą stronę, może się okazać, że więcej 'szału' od 381KM w X6, robi 6.5KM w gokarcie

Tak. Dokładnie o to chodzi. W tamtym wątku było jednak mowa o dość ciężkich autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatem to nie kwestia parametrów tylko tzw "czynnika X" - czyli indywidualnego odczucia frajdy z

> jazdy.

Też nie do końca. Ciężkie auto nigdy nie będzie tak skręcać jak lekkie. Więc sumam sumarum takie Mini mimo dużo słabszych parametrów na papierze będzie po prostu szybsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadziwiająca jest Twoja logika. Nie podejmuje się dalszej dyskusji. Wycinasz z kontekstu to co Ci

> pasuje i odwracasz kota ogonem. Dla mnie skoro pisze ze w X6 380 KM szału nie robi logiczne

> jest ze 235 KM w X5 tym bardziej nie. Skoro pisze o minimum 200 KM w tym kontekście to chyba

> jasne jest ze im cięższe auto tym trudniej będzie tym 200 KM je napedzic.

Wkleiłem praktycznie całą rozmowę więc nie rozumiem dlaczego twierdzisz że coś wyjąłem z kontekstu. A uczepiłem się tego tylko dlatego że uczepiłeś się tych 100 kg. Twierdząc że to wpłynie na bezpieczeństwo. A tam twierdzisz że samochody o ponad 25 % cięższe są OK. Mimo że doskonale wiesz, że przy takiej różnicy mas żaden z tamtych samochodów nie musi jeździć lepiej. Bo nie tylko moc wpływa na osiągi. I jest to sprawa bardzo subiektywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wkleiłem praktycznie całą rozmowę więc nie rozumiem dlaczego twierdzisz że coś wyjąłem z kontekstu.

> A uczepiłem się tego tylko dlatego że uczepiłeś się tych 100 kg. Twierdząc że to wpłynie na

> bezpieczeństwo. A tam twierdzisz że samochody o ponad 25 % cięższe są OK. Mimo że doskonale

> wiesz, że przy takiej różnicy mas żaden z tamtych samochodów nie musi jeździć lepiej. Bo nie

> tylko moc wpływa na osiągi. I jest to sprawa bardzo subiektywna.

Co ty wymslasz? Gdzie ja napisałem ze te samochody są ok ? Od zawsze jestem przeciwnikiem suvow i wyrażam się o nich z dezaprobata. Mogę ci podeslac wiecej jak chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OD 3 lat jak nie mam quattro przez okres zimy zakopalem sie FWD - 1 raz,takze nie ma tragedii.

> Oczywiscie jakbym mieszkal w teren górzystych lub miał dojazd przez jakis las to bym myslał nad

> quattro w innym przypadku zwykły kierowca nie odczuje róznicy poza ruszaniem na śniegu.

Odczuje, odczuje, wystaczy droga ze sniegiem czy kasza i co najgorsze koleinami. Tak, ze nie tylko przy ruszaniu jest roznica wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ty wymslasz? Gdzie ja napisałem ze te samochody są ok ? Od zawsze jestem przeciwnikiem suvow i

> wyrażam się o nich z dezaprobata. Mogę ci podeslac wiecej jak chcesz.

Dalej się nie rozumiemy. Chcę Ci tylko pokazać że jesteś niekonsekwentny. W jednym poście piszesz że 100 kg więcej to problem. W drugim poście skreślasz samochód ważący 600 kg mniej od pozostałych. Bo ma słabszy silnik. Tylko tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dalej się nie rozumiemy. Chcę Ci tylko pokazać że jesteś niekonsekwentny. W jednym poście piszesz

> że 100 kg więcej to problem. W drugim poście skreślasz samochód ważący 600 kg mniej od

> pozostałych. Bo ma słabszy silnik. Tylko tyle.

Nie skreślam samochodu tylko silnik w tym samochodzie. I to w tych konkretnych, określonych w tamtym wątku warunkach. Jak autor pisze o dieslu do 3 litrów to nie ma raczej w planach takiego slabeusza. Owszem 600 kg mniej to sporo i oczywiscie na plus, co nie zmienia faktu, ze to ciagle duża masa. Gdyby ten diesel z subaru był w aucie klasy B to bym powiedział ze jest w zupełności wystarczający.

Wyciagasz z moich postów, dość mocno wyrwanych z kontekstu (i nie chodzi o te konkretna wypowiedz lecz cały tamten wątek ) wnioski ktore sie nijak nie mają do moich poglądów. Tyle że to są Twoje wnioski, a nie moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nigdy nie mialem samochodu z napedem 4x4 wiec stojac przed decyzja wyboru A5 zastanawiam sie czy z

> quattro czy bez?

> Wiekszosc jezdze po miescie, reszta to autostrady, drogi szybkiego ruchu...

> Wiec dlaczego tak/nie?

Przejedz sie po sliskim, najlepiej sniegu. Za chwile powinna byc okazja.

Sam sie przekonasz, czy to jest to. I nikt ci nie wmowi, ze biale jest biale... zlosnik.gif

Ja jezdze FWD, RWD i AWD i nie lubie tylko tego pierwszego. A mial byc taki ladny. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No u mnie wciąż to jest w Będzinie. Tu tylko mieszkam w tygodniu,

> na weekend jestem w Będzinie.

A na niektóre weekendy pod Wielką Sową grinser006.gif

Byłem tam przed chwilą, a żeby było w temacie to quattro dało radę bez zająknięcia grinser006.gif

286486347-orze%B3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego pojeździj kiedyś w zakretach autem które jest dobrze wyważone i lekkie. Stwierdzisz szybko

> ze 4x4 to nie jest coś co pomaga utrzymać duża prędkość w zakręcie.

O ile się orientuję, to ok. 1300kg to raczej lekkie auto, co nie?

Nie pisałem o dużych prędkościach, to zresztą jest pojęcie bardzo względne. Jak to jest latem na suchej autostradzie, to śmieszna prędkość ale już jak bokiem się leci na oblodzonym w drzewo, to 60/h jest prędkością raczej "mało komfortową" biglaugh.gif

Przejechałem nim (tym lekkim autem), co prawda, dopiero 70kkm ale już zdążyłem się zorientować jak to jeździ, zarówno w ośce jak i 4x4. Pewnie, nie jest to stałe 4x4 jak np subaru, tylko do 60km/h. Jednak na śliskim placu przy tej samej prędkości ośką zgarnia się tylko pachołki w przeciwieństwie do 4x4. Piszę oczywiście z własnych (nie zasłyszanych) doświadczeń na prywatnym Sedici i służbowym T5 (tutaj akurat napęd synchro bez możliwości odłączenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile się orientuję, to ok. 1300kg to raczej lekkie auto, co nie?

Lekkie auto to maks połowa tego. Nie mowie ze mowimy o autach drogowych, chodzi tylko o klarowne porównanie jak to jezdzi. Moja jedynka tez ma koło tego i imho to nie jest lekkie auto (ciężkie tez nie)

> Nie pisałem o dużych prędkościach, to zresztą jest pojęcie bardzo względne. Jak to jest latem na

> suchej autostradzie, to śmieszna prędkość ale już jak bokiem się leci na oblodzonym w drzewo,

> to 60/h jest prędkością raczej "mało komfortową"

> Przejechałem nim (tym lekkim autem), co prawda, dopiero 70kkm ale już zdążyłem się zorientować jak

> to jeździ, zarówno w ośce jak i 4x4. Pewnie, nie jest to stałe 4x4 jak np subaru, tylko do

> 60km/h. Jednak na śliskim placu przy tej samej prędkości ośką zgarnia się tylko pachołki w

> przeciwieństwie do 4x4. Piszę oczywiście z własnych (nie zasłyszanych) doświadczeń na

> prywatnym Sedici i służbowym T5 (tutaj akurat napęd synchro bez możliwości odłączenia).

Możemy sie założyć ze głupie mini nie da ci najmniejszych szans na tych pacholkach jeśli bedą na tyle ciasno/zadko ustawione byś nie miał przewagi z przyspieszenia po wyjściu z zakretu. Generalnie zamierzam do tego ze chodzi mi o prędkość wejścia w zakręt a nie o prędkość wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lekkie auto to maks połowa tego. Nie mowie ze mowimy o autach drogowych, chodzi tylko o klarowne

> porównanie jak to jezdzi.

Ale wątek dotyczy wyboru auta użytkowego a nie jakichś sportowych eksperymentów 650kg i 4x4.

> Możemy sie założyć ze głupie mini nie da ci najmniejszych szans na tych pacholkach jeśli bedą na

> tyle ciasno/zadko ustawione byś nie miał przewagi z przyspieszenia po wyjściu z zakretu.

Obiektywny jest test tym samym samochodem w obu wersjach. Co prawda zazwyczaj wykorzystuje się maksymalnie przewagi ale ja starałem się przejeżdżać slalom w miarę stałą prędkością. I jak już pisałem moje subiektywne odczucie (również z sytuacji niezamierzonej na drodze) jest takie, że 4x4 co prawda jedzie trochę bokiem ale według mnie w bardziej przewidywalny sposób wychodzi z poślizgu. Wiem , wiem, przez poprzednie 20 lat wychodziłem z opresji odpowiednimi kontrami, jednak wolę 4x4.

> Generalnie zamierzam do tego ze chodzi mi o prędkość wejścia w zakręt a nie o prędkość

> wyjścia.

Nie bardzo znam się na sportowej jeździe i ogólnie na teorii jazdy. Jedyne czym dysponuję to doświadczenie z kilkuset tysięcy kilometrów nakręconych głównie na podmiejskich i miejskich ulicach i moje wnioski są takie, że 4x4 jest lepsze niż 2x4, a najlepsze jest jak sam mogę zdecydować w jakiej konfiguracji chcę jechać. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawda jest taka, że krzywdę możesz sobie zrobić w każdym aucie.

Święte słowa. Ja jednak pisałem o psychice początkujących użytkowników quattro. Zauroczenie nowością często robi swoje.

I to nie tylko w motoryzacji. To ma miejsce w każdej dziedzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to samo tylko sniegu bylo "troche" wiecej

Chciałbym żeby było więcej serduszka.gifcool.gif

Czekam na większy śnieg i bardziej "śliski" ale porażająca jest różnica między ośką, a 4 łapami spineyes.gif

Przykładowo pod tego Orła zatrzymałem się w pewnym momencie najbardziej stromym z myślą; "tu cię mam uzbroj_zlo.gif".

Sprzęgło jedynka gaz i po prostu ruszyłem hehe.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbym żeby było więcej

> Czekam na większy śnieg i bardziej "śliski" ale porażająca jest różnica między ośką, a 4 łapami

> Przykładowo pod tego Orła zatrzymałem się w pewnym momencie najbardziej stromym z myślą; "tu cię

> mam ".

> Sprzęgło jedynka gaz i po prostu ruszyłem

Tylko, uwazaj Forek ma jeszcze ta zalete ze ma wiekszy przeswit i to jest kluczowe przy takiej jedzie. Generalnie czterolapy dopoki sie nie zawiesi to bedzie jechal ok.gif

Ja swoim testowalem, do ok 10cm powyzej zderzaka, jechal, ale potem musialem snieg z okolic chlodnicy wyjmowac i lod z kol zbijac bo sie jechac nie dalo pow 80km/h grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, uwazaj Forek ma jeszcze ta zalete ze ma wiekszy przeswit i to jest kluczowe przy takiej

> jedzie. Generalnie czterolapy dopoki sie nie zawiesi to bedzie jechal

> Ja swoim testowalem, do ok 10cm powyzej zderzaka, jechal, ale potem musialem snieg z okolic

> chlodnicy wyjmowac i lod z kol zbijac bo sie jechac nie dalo pow 80km/h

nie wiem jak jest w audi ale tu zaleta jest: nie przeszkadzajaca elektronika i LSD w tylnym dyfrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada - spróbuj pojeździć jednym i drugim. Miałem okazję w krótkim okresie czasu jeździć A5 3.0TDI 240KM Quattro i 2.7 190KM FWD. Fakt, drugi miał multitronika, ale różnice w prowadzeniu są odczuwalne. Oczywiście mam na myśli dynamiczne pokonywanie zakrętów, ruszanie z miejsca, dodawanie gazu na wyjściu z zakrętów, itp.

Być może jestem trochę "skrzywiony" i mało obiektywny, bo sam jeżdżę Quattro i... moje kolejne auto też będzie z napędem AWD.

Zgoda - w mieście, latem, przy spokojnej jeździe i małej mocy nie wykorzystasz tego napędu. Jednak gdy jest odrobinę mokro lub na śniegu - wierz mi, to przydatna sprawa.

Oczywiście diesel 3.0 w A4/A5 powoduje, że duża masa jest z przodu i często tyłem można zawinąć. Ja to lubię zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak bede musial zrobic, tzn pozyczyc od dealera wersje z i bez 4x4 i pobawic sie tym w kolejne weekendy.

U mnie niestety wersja 3.0 odpada przez zbyt duza emisje co2 w palaczeniu z automatem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura.

Mialem A6 Q i mam teraz BMW 5er RWD

Oczywiscie, ze w Q daje wiekszą kontrolę.

Ale z drugiej strony dopóki nie wyłączy sie elektroniki to IMO BMW jest bezpieczniejsze

bo w Audi pojedziesz w poslizgu i przejedziesz tak łuk tylko, że wjeżdzając dosyc mocno na przeciwległy pas. Natomiast w BMW elektronika Cie tak przyblokuje, ze nic nie zrobisz.

Popieram opinie KvM, ze RWD jest pod tym względem bezpieczne, ze RWD bardzo szybko daje znac, ze jest slisko i trzeba przystopowac.

Natomiast jesli chodzi o Audi to jednak bralbym Q bo alternatywa jest niestety FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba tak bede musial zrobic, tzn pozyczyc od dealera wersje z i bez 4x4 i pobawic sie tym w

> kolejne weekendy.

> U mnie niestety wersja 3.0 odpada przez zbyt duza emisje co2 w palaczeniu z automatem...

A jaki wreszcie silnik?

Jakie Q jest w A5? (torsen czy haldex? - stawiam na pierwsze, ale cholera wie)

Nie bedziesz mial przez to mniejszego bagaznika?

Czy przypadkiem w polaczeniu z Q nie bedzie inna skrzynia auto? (jesli wreszcie bierzesz auto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak, jak pojezdzisz troche, to zobaczysz, wystarczy potem przesiasc sie na 4x2 zeby poczuc

> roznice. Ja po takim jednym razie malo nie spowodowalem wypadku, jak szybko musialem sie

> wlaczyc do ruchu (dokladnie w tym samym miejscu jechalem wczesniej swoim autem).

to nie wina napedu tylko raczej Twoja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli 4x2 to 2.0TFSI multitronic

Jesli 4x4 to 2.0TDI 170KM s tronic

Przy TFSI jestem ograniczony co2 - nie zalapie sie z 4x4 i automatem, dlatego tez 4x4 musialby byc diesel.

Z kolei 3.0 TDI za drogie, bo moj budget to 1.2 miliona CZK a cennik zobacz na str 3 link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli 4x2 to 2.0TFSI multitronic

> Jesli 4x4 to 2.0TDI 170KM s tronic

> Przy TFSI jestem ograniczony co2 - nie zalapie sie z 4x4 i automatem, dlatego tez 4x4 musialby byc

> diesel.

> Z kolei 3.0 TDI za drogie, bo moj budget to 1.2 miliona CZK a cennik zobacz na str 3 link

no to bralbym Q glownie dla skrzyni s-tronic

2.0TDI to IMO fatalny silnik ale w polaczeniu z automatem moze byc do przezycia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.