Florydzialski Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 2-3 latki: 1. Dacia Logan (13,3%); średni przebieg to 48 000 km, 2. Fiat Doblo (12,3%); średni przebieg to 50 000 km, 3. Daihatsu Sirion (12,0%); średni przebieg to 33 000 km. 4-5 latki: 1. Dacia Logan (25,8%); średni przebieg to 73 000 km, 2. Renault Kangoo (23,2%); średni przebieg to 72 000 km, 3. Renault Laguna (23,0%); średni przebieg to 90 000 km. 6-7 latki: 1. Chrysler PT Cruiser (32,6%); średni przebieg to 87 000 km, 2. Fiat Stilo (31,6%); średni przebieg to 96 000 km, 3. Mercedes ML (30,0%); średni przebieg to 118 000 km. 8-9 latki: 1. Chrysler PT Cruiser (36,8%); średni przebieg to 115 000 km, 2. Fiat Stilo (35,6%); średni przebieg to 109 000 km, 3. Renault Laguna (34,2%); średni przebieg to 123 000 km. 10-11 latki: 1. Fiat Bravo/Brava (38,9%); średni przebieg to 125 000 km, 2. Ford Galaxy (38,8%); średni przebieg to 159 000 km, 3. Ford Ka (37,8%); średni przebieg to 56 000 km. Jak widać najlepiej trzymać się z daleka od produktów Renault/Dacia, Fiat, Chrysler i Ford i będziemy OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Nie zawsze "proste" jest "niezawodne", czego przykładem jest Dacia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 10-letni galaxy z nalotem 159kkm? przeciez to niemozliwe conajmniej 400kkm po skreceniu z 700kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Nie zawsze "proste" jest "niezawodne", czego przykładem jest Dacia. to akurat ranking mowiacy sporo o wlascicielach bo jesli chodzi o auta nieprzechodzace przegladu to powodow takiego stanu rzeczy moze byc masa. Na wszystkie te rankingi nalezy patrzec mocno przez palce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > to akurat ranking mowiacy sporo o wlascicielach bo jesli chodzi o auta nieprzechodzace przegladu to > powodow takiego stanu rzeczy moze byc masa. Na wszystkie te rankingi nalezy patrzec mocno > przez palce. Przydaloby sie wyszczegolnienie usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Te przebiegi to chyba z otomoto.pl bo tam to od 5 lat wzwyż auta już tylko stoją w garażach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Jak widać najlepiej trzymać się z daleka od produktów Renault/Dacia, Fiat, Chrysler i Ford i > będziemy OK. tyle że ten ford to wspólne dziecko z VW Ka ma faktycznie opinie awaryjnego dziwi pozycja daci, niby proste i ma być mało awaryjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > tyle że ten ford to wspólne dziecko z VW > Ka ma faktycznie opinie awaryjnego > dziwi pozycja daci, niby proste i ma być mało awaryjne jak zaliczaja przepaloną zarówkę do awarii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Ładnie cofniete przebiegi Ale jak to badanie w Niemczech to co sie dziwic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > jak zaliczaja przepaloną zarówkę do awarii w innych się nie palą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Ładnie cofniete przebiegi Ale jak to badanie w Niemczech to co sie dziwic Auta z większymi przebiegami trafiają do Polski, Polak nie kupi samochodu z Niemiec z normalnym przebiegiem, bo go po prostu na taki sprzęt nie stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > jak zaliczaja przepaloną zarówkę do awarii Oczywiście, że to jest awaria. Awaria = nie działający lub źle działający element w aucie, wymagający naprawy/wymiany. Rzeczy eksploatacyjne to płyny, klocki, tarcze, w niektórych autach rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Przydaloby sie wyszczegolnienie usterek. Przeciez stilo bola problemy elektryczne. jak wiadomow w TUV przepalona zarowka i juz nie przechodzisz testu dalej. z tego co wiem stilo z przody ma 4 pozycyjne zaroweczki ale z drugiej strony wg mnie najwiecej zycia na AK procz HP tetni na STILO kaciku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Oczywiście, że to jest awaria. Awaria = nie działający lub źle działający element w aucie, tak tak , ale spalona zarówka nie "unieruchamia auta" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > w innych się nie palą ? Pala, ale nie kazdy serwis to wpisuje w ksiazke, ze klient przyjechal na wymiane zarowek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > tak tak , ale spalona zarówka nie "unieruchamia auta" Wg ciebie awarią jest tylko to, co unieruchamia auto? Kopcący, pordzewiały, na niesprawnych amortyzatorach i jeżdżący (jeżdżący!) na wybitym zawieszeniu strucel wg ciebie jest "bezawaryjny"? A spalona żarówka owszem, unieruchamia auto. Nie możesz kontynuować jazdy, dopóki jej nie wymienisz (mijania, kierunkowskazy, hamulec) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Wg ciebie awarią jest tylko to, co unieruchamia auto? Kopcący, pordzewiały, na niesprawnych > amortyzatorach i jeżdżący (jeżdżący!) na wybitym zawieszeniu strucel wg ciebie jest > "bezawaryjny"? > A spalona żarówka owszem, unieruchamia auto. Nie możesz kontynuować jazdy, dopóki jej nie wymienisz > (mijania, kierunkowskazy, hamulec) zawieszenie to tez element eksploatacyjny, a w niektórych autach równiez silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Auta z większymi przebiegami trafiają do Polski, Polak nie kupi samochodu z Niemiec z normalnym > przebiegiem, bo go po prostu na taki sprzęt nie stać. Miałem na mysli to ze Niemcy cofaja przebiegi i jak jadą na przeglad 10-letnim autem to juz tam byl cofany pare razy przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > zawieszenie to tez element eksploatacyjny Nie. Masz w książeczce serwisowej termin wymiany zawieszenia? > a w niektórych autach równiez silnik W których? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Miałem na mysli to ze Niemcy cofaja przebiegi i jak jadą na przeglad 10-letnim autem to juz tam byl > cofany pare razy przebieg Zdecydowana większość Niemców kupuje używki i jeździ używkami, tak jest zresztą na całym świecie. A jak kupuje w komisie, to i przebieg ma odpowiedni do wymagań, dokładnie tak samo jak u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Wg ciebie awarią jest tylko to, co unieruchamia auto? Kopcący, pordzewiały, na niesprawnych > amortyzatorach i jeżdżący (jeżdżący!) na wybitym zawieszeniu strucel wg ciebie jest > "bezawaryjny"? > A spalona żarówka owszem, unieruchamia auto. Nie możesz kontynuować jazdy, dopóki jej nie wymienisz > (mijania, kierunkowskazy, hamulec) tylko roznica tkwi w tym ze na przeglad na pewno przyjedzie auto z przepalona zarowka.zas na pewno nie przyjedzie z padnieta pompa wtryskowa.wiec jak by nie patrzyc jest 1-0 dla zarowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > tylko roznica tkwi w tym ze na przeglad na pewno przyjedzie auto z przepalona zarowka.zas na pewno > nie przyjedzie z padnieta pompa wtryskowa.wiec jak by nie patrzyc jest 1-0 dla zarowki Tak czy owak, żarówki w Dacii w takim razie palą się zdecydowanie częściej, niż w innych autach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Tak czy owak, żarówki w Dacii w takim razie palą się zdecydowanie częściej, niż w innych autach? jestem w stanie to przezyc finansowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Oczywiście, że to jest awaria. Awaria = nie działający lub źle działający element w aucie, > wymagający naprawy/wymiany. Rzeczy eksploatacyjne to płyny, klocki, tarcze, w niektórych > autach rozrząd. Tarcze to eksploatacja, ale żarówka to już awaria? To jakiś absurd. Zwłaszcza, że producenci żarówek, niechętnie, ale przyciśnięci, są w stanie podać przybliżoną liczbę roboczogodzin, jakie ich produkt wytrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Tarcze to eksploatacja, ale żarówka to już awaria? To jakiś absurd. Zwłaszcza, że producenci > żarówek, niechętnie, ale przyciśnięci, są w stanie podać przybliżoną liczbę roboczogodzin, > jakie ich produkt wytrzyma. a co ile wymieniasz żarówki ? przednie to faktycznie dość często - rok, dwa przy H4 ale np kierunków czy stopów to chyba nie wymieniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > a co ile wymieniasz żarówki ? > przednie to faktycznie dość często - rok, dwa przy H4 > ale np kierunków czy stopów to chyba nie wymieniałem Popatrz na to przez pryzmat czasu. Godzinowo - które w roku pracują więcej? Mijania i pozycyjne czy stopu i kierunków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Popatrz na to przez pryzmat czasu. Godzinowo - które w roku pracują więcej? Mijania i pozycyjne czy > stopu i kierunków? pozycyjne tyle samo, a też nie wymieniałem jedyne co się popaliło oprócz mijania to żarówki w konsoli, ale one świeciły po przekręceniu kluczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > a co ile wymieniasz żarówki ? Przednie - co dwa lata (mniej więcej co 60 kkm), innych żarówek nie dotykam. Nie pamiętam, żeby w jakimkolwiek samochodzie przepaliła się jakakolwiek żarówka (poza przednimi mijania) przez 150 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > 2-3 latki: > 1. Dacia Logan (13,3%); średni przebieg to 48 000 km, > 2. Fiat Doblo (12,3%); średni przebieg to 50 000 km, > 3. Daihatsu Sirion (12,0%); średni przebieg to 33 000 km. > 4-5 latki: > 1. Dacia Logan (25,8%); średni przebieg to 73 000 km, > 2. Renault Kangoo (23,2%); średni przebieg to 72 000 km, > 3. Renault Laguna (23,0%); średni przebieg to 90 000 km. > 6-7 latki: > 1. Chrysler PT Cruiser (32,6%); średni przebieg to 87 000 km, > 2. Fiat Stilo (31,6%); średni przebieg to 96 000 km, > 3. Mercedes ML (30,0%); średni przebieg to 118 000 km. > 8-9 latki: > 1. Chrysler PT Cruiser (36,8%); średni przebieg to 115 000 km, > 2. Fiat Stilo (35,6%); średni przebieg to 109 000 km, > 3. Renault Laguna (34,2%); średni przebieg to 123 000 km. > 10-11 latki: > 1. Fiat Bravo/Brava (38,9%); średni przebieg to 125 000 km, > 2. Ford Galaxy (38,8%); średni przebieg to 159 000 km, > 3. Ford Ka (37,8%); średni przebieg to 56 000 km. > Jak widać najlepiej trzymać się z daleka od produktów Renault/Dacia, Fiat, Chrysler i Ford i > będziemy OK. Pamiętam jeszcze czasy kiedy wszystkie portale (onety, interie itp) trąbiły o tym jaka to dacia prosta, tania i niezawodna. Tu na AK też sporo osób zachwycało się rewelacyjnym połączeniem taniości i bezawaryjności czyli cudem Daci.... Teraz już wiadomo, że Dacia nie jest ani tania, ani nie niezawodna. Tania się robi po roku użytkowania bo cena odsprzedaży leci na przysłowiowy pysk, za to zakup nowej z jako takim wyposażeniem by nie kupować golasa to już na prawdę niezgorsze pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Tak czy owak, żarówki w Dacii w takim razie palą się zdecydowanie częściej, niż w innych autach? w Stilo na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Tak czy owak, żarówki w Dacii w takim razie palą się zdecydowanie częściej, niż w innych autach? poslugujac sie tym przykladem (bo watpie zeby przepalona zarowka byla zakasyfikowana jako powazna awaria) to dowodzi jednynie, ze wlasiciele Dacii czesciej nie wymienili zarowki przed przegladem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Przednie - co dwa lata (mniej więcej co 60 kkm), innych żarówek nie dotykam. Nie pamiętam, żeby w > jakimkolwiek samochodzie przepaliła się jakakolwiek żarówka (poza przednimi mijania) przez 150 > kkm. to mnie H7 nie wytrzymają tyle, mniej więcej rok/dwa i jakieś 30-40kkm a H4 spaliła nam się teraz w półrocznym aucie z 20kkm na liczniku reszta się zgadza, w fordzie (3lata i 80kkm) nie wymieniałem niż poza H7 a auto ma w sumie 8lat i 140kkm więc dziwi mnie argument że dacia trafiła do zestawienia przez żarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > poslugujac sie tym przykladem (bo watpie zeby przepalona zarowka byla zakasyfikowana jako powazna > awaria) to dowodzi jednynie, ze wlasiciele Dacii czesciej nie wymienili zarowki przed > przegladem. Czyli właściciele Dacii to ludzie, nie dbający o samochód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > więc dziwi mnie argument że dacia trafiła do zestawienia przez żarówki No właśnie mnie też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Czyli właściciele Dacii to ludzie, nie dbający o samochód? "to akurat ranking mowiacy sporo o wlascicielach bo jesli chodzi o auta nieprzechodzace przegladu to powodow takiego stanu rzeczy moze byc masa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > "to akurat ranking mowiacy sporo o wlascicielach bo jesli chodzi o auta nieprzechodzace przegladu > to powodow takiego stanu rzeczy moze byc masa" Np. niewyjściowa morda właściciela? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > "to akurat ranking mowiacy sporo o wlascicielach bo jesli chodzi o auta nieprzechodzace przegladu > to powodow takiego stanu rzeczy moze byc masa" rozumiem że z tego zestawienia wynika że właściciele daci/reno/fiata to fleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Czyli właściciele Dacii to ludzie, nie dbający o samochód? IMHO - właściciele Dacii, czy Fiata muszą sobie jakoś zracjonalizować "wysoką" jakość produktów, które używają. Więc idzie w świat bajeczka o spisku producentów żarówek (te do Fiatów palą się złośliwie często) i TUV (tylko Fiaty uwalają za spalone żarówki). A rzecz jest prosta - fiat się psuł, psuje i będzie psuł, tak ma. Są tacy, którzy to akceptują i są zadowoleni. Są tacy, którzy po fiacie kupili inny samochód - jakoś rzadko słychać o powrocie do fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > IMHO - właściciele Dacii, czy Fiata muszą sobie jakoś zracjonalizować "wysoką" jakość produktów, > które używają. Więc idzie w świat bajeczka o spisku producentów żarówek (te do Fiatów palą się > złośliwie często) i TUV (tylko Fiaty uwalają za spalone żarówki). > A rzecz jest prosta - fiat się psuł, psuje i będzie psuł, tak ma. Są tacy, którzy to akceptują i są > zadowoleni. Są tacy, którzy po fiacie kupili inny samochód - jakoś rzadko słychać o powrocie > do fiata. ważne jeszczce co się psuje, bo jeśli faktycznie pali się żarówka tablicy to można olać ale już żarówka mijania, zwłaszcza gdy wymiana nie jest prosta ... dekra chyba podaje ranking awarii które unieruchomiły auto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > dekra chyba podaje ranking awarii które unieruchomiły auto ? owszem, tu zobacz . W rankingu Dekry Dacia też jest jednym z bardziej awaryjnych samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Są tacy, którzy po fiacie kupili inny samochód - jakoś rzadko słychać o powrocie do fiata. No właśnie Kiedyś w Polsce wszyscy jeździli Fiatami, potem Daewoo zmieniło sytuację i od tamtej pory liczba posiadaczy Fiatów cały czas malaje. Kiedyś najwięcej nowych aut sprzedawał Fiat, teraz ledwo się mieści w pierwszej dziesiątce. Jakoś nie znam ludzi, którzy by "wrócili" do Fiata po posiadaniu aut innych marek. Jak ktoś jeździ Fiatami "od zawsze", to owszem, ale wystarczy, że kupi coś innego i do Fiata już się nie wraca. Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji i na własnym przykładzie (kiedyś miałem nowego Fiata z salonu, wyleczyłem się z tej marki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > IMHO - właściciele Dacii, czy Fiata muszą sobie jakoś zracjonalizować "wysoką" jakość produktów, > które używają. Więc idzie w świat bajeczka o spisku producentów żarówek (te do Fiatów palą się > złośliwie często) i TUV (tylko Fiaty uwalają za spalone żarówki). > A rzecz jest prosta - fiat się psuł, psuje i będzie psuł, tak ma. Są tacy, którzy to akceptują i są > zadowoleni. Są tacy, którzy po fiacie kupili inny samochód - jakoś rzadko słychać o powrocie > do fiata. hmmm, ja mając jednego fiata, kupiłem drugiego. I to nawet z tego zestawienia. Nie zauważyłem ponadprzeciętnej awaryjności. Fakt, w stilo żarówki H7 palą się nawet po 5 tys. km przebiegu. Do tego w zeszłą zimę musiałem wymienić chłodnicę, na wiosnę jakiś łącznik w zawieszeniu, bo coś stukało. I to tyle jak na ponad półtora roku posiadania samochodu przodującego w rankingach awaryjności, którego jestem trzecim właścicielem, do tego wiem, że na pewno nie jest bezwypadkowy. Czy to taka duża awaryjność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > hmmm, ja mając jednego fiata, kupiłem drugiego. I to nawet z tego zestawienia. Nie zauważyłem > ponadprzeciętnej awaryjności. Fakt, w stilo żarówki H7 palą się nawet po 5 tys. km przebiegu. > Do tego w zeszłą zimę musiałem wymienić chłodnicę, na wiosnę jakiś łącznik w zawieszeniu, bo > coś stukało. I to tyle jak na ponad półtora roku posiadania samochodu przodującego w > rankingach awaryjności, którego jestem trzecim właścicielem, do tego wiem, że na pewno nie > jest bezwypadkowy. Czy to taka duża awaryjność? co było do wymiany to już poprzedni właściciel zrobił jak ktoś pisał, te rankingi to są tak przez palce ... mój max też by trafił na listę, bo nie działa regulacja wysokości świecenia reflektorów i std przegniła lampka do oświetlenia tablicy (typowe w tym modelu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > co było do wymiany to już poprzedni właściciel zrobił może. Tylko wiesz, drugiego Fiata mam od nowości. Za miesiąc stuknie 5 lat. Życzę sobie, żeby każdy mój następny samochód niezależnie od marki był tak "awaryjny" jak ten. > jak ktoś pisał, te rankingi to są tak przez palce ... > mój max też by trafił na listę, bo nie działa regulacja wysokości świecenia reflektorów > i std przegniła lampka do oświetlenia tablicy (typowe w tym modelu) straszną padaką jeździsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > hmmm, ja mając jednego fiata, kupiłem drugiego. Dokładnie wpisujesz się w pogląd mój i kolegi "Jak ktoś jeździ Fiatami "od zawsze", to owszem,". Kupisz coś innego niż Fiat i już nigdy do Fiata nie wrócisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Dokładnie wpisujesz się w pogląd mój i kolegi "Jak ktoś jeździ Fiatami "od zawsze", to owszem,". > Kupisz coś innego niż Fiat i już nigdy do Fiata nie wrócisz. np. co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > może. Tylko wiesz, drugiego Fiata mam od nowości. Za miesiąc stuknie 5 lat. Życzę sobie, żeby każdy > mój następny samochód niezależnie od marki był tak "awaryjny" jak ten. nie znam się kolega z pracy miał punto 2, poza słynnym altkiem to w sumie nie narzekał i nie robił nic poza std wymianami > straszną padaką jeździsz nio, przecież na eF i wiadomo co ford wort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > np. co? Awaryjnego gulfa o strasznej stylistyce i powiadam Ci, że o fiacie już nie będziesz chciał słyszeć W fiatach jest mnóstwu nieprzemyślanych rozwiązań, a do tego dochodzą awarie, zazwyczaj dupereli, które bardzo wkurzają. Fakt, że zazwyczaj największa awaryjność jest w okresie gwarancji , gdzie serwisy poprawiają fabryki. Naprawdę nie jest do śmiechu jak w nowym aucie przeciera Ci się przewód hamulcowy i tracisz hamulce, bo płyn właśnie pięknie wyleciał z układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Czyli właściciele Dacii to ludzie, nie dbający o samochód? Raczej oszczedzajacy na czym sie da... Dlaczego porsche jest najmniej awaryjne ? Bo to auta bogatych ludzi, ktorzy z kazdym bzdetem jezdza do aso a ludzie smigajacy dackami jezdza poki nie odpadna kola. Tak mi sie wydaje ale moge sie mylic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackthenight Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > 2-3 latki: > 1. Dacia Logan (13,3%); średni przebieg to 48 000 km, > 2. Fiat Doblo (12,3%); średni przebieg to 50 000 km, > 3. Daihatsu Sirion (12,0%); średni przebieg to 33 000 km. > 4-5 latki: > 1. Dacia Logan (25,8%); średni przebieg to 73 000 km, > 2. Renault Kangoo (23,2%); średni przebieg to 72 000 km, > 3. Renault Laguna (23,0%); średni przebieg to 90 000 km. Ja to się już tu powtarzam, ale jakoś mam Dacię od 4 lat i jak na razie tylko spaliła się jedna żarówka H4. Od dwóch lat mam dzienne i przez te dwa lata żadna mi się nie spaliła. Bilans taki, że w ciągu 4 lat spaliła się jedna żarówka H4 - jakoś przeżyję tą wielką usterkowość. Jak kupowałem auto, to sąsiedzi śmiali się ze mnie, że po roku auto mi zgnije, i będę wiecznym klientem ASO. Jakoś się to nie sprawdziło, a auto jakoś nie zgniło i śladów korozji nie widać - a mam oko, bo kiedyś miałem UNO także wiem z czym się to je. Więc z tą awaryjnością nie jest tak źle jak to malują. Przez 4 lata oprócz wymiany płynów na przeglądach, wymieniłem jeszcze na gwarancji włącznik świateł stopu. Poza tym w Dacii słabe są spawy wieszaków tłumika i po 3 latach jeden spaw wieszaka mi przerdzewiał - naprawa prosta i tania - koszt jakiś parunastu złotych. Powtarzam spaw wieszaka tłumika, bo same tłumiki i rury wydechu, sam wydech nie rdzewieją, natomiast wieszaki jakoś lipnie pospawali. Poza tym nic więcej się nie zepsuło i wszystko działa prawidłowo. Gdybym miał kupić ponownie Dacie to pewnie bym ją kupił, bo na nic lepszego mnie nie stać, a usterkowość mojego modelu jest na tyle znikoma, że po kieszeni żadnych wichrów nie robi. W mrozy nawet i -25 stopni z uruchomieniem silnika nie ma żadnych problemów, dowozi z punkt A do punktu B, ciepło w dupkę jest, chłodno latem a i wygodnie również, w środku nic nie trzeszczy, nic nie stuka - plastyki może nie są pierwszej jakości, ale mało mnie to w sumie obchodzi, w końcu nie macam ich, wolę macać młode dziewczyny, a przyjemność większa od macania nawet i najlepszych plastików. Także ja jestem zadowolony z Dacii Sandero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.