Skocz do zawartości

Klasa B chyba nietypowo=nie chce bagażnika


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli, baaardzo powoli, dojrzewam do zmiany P207 na coś innego.

Znaczy się klasa B-autko miejski, benzynka silniczki bez szału "toczydłowe", ale: stosunek masy na KM nie więcej niż te ok 13-14kg/KM (zdarzają mi się kawałki dojazdówki po obwodnicy do pracy). Preferowane benzynówki bez turbo/burbo itp-ma przy przebiegach nie większych niż 10tyś km rocznie się nie zasyfiać, odpalać i jeździć.

Długość bolidu w okolicy 4m, rozstaw osi im lepszy tym sensowniej 2,5-2,6m

Nie za wąski, w okolicach 170cm - way? bo droge momentami niestety ciągle mam dzirawą i nie zanosi się żeby było lepiej a nie lubię jak rzuca mną jak pingpongiem.

Bagażnik=równie dobrze może go nie być, jak pędraki będę podrzucał do przedszkola to mają im nogi nie walić mi po nerach (a mam 190cm wzrostu).

ERGO: jakie miejskie autka nie maja praktycznie bagażnika na rzecz przestrzeni w kabinie (w tym przestrzeni w drugim rzędzie siedzeń). Większość producentów koniecznie chce robić auta uniwersalne-nie wiem po kiego grzyba w aucie miejskim "dmuchanie" bagażnika, kosztem pasażerów.

Co polecilibyście, z czym macie/mieliście do czynienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc po rozstawie osi i wielkości bagażnika to jest klasa B. A przez to, że jest trochę szerszy

> to będzie lepiej po tych dziurach latał. Do tego ta mityczna bezawaryjność, nie ma nic

> lepszego

idąc tym tropem Bravo to też B a Punto to A. Więc gdzie zakwalfikować Pandę? Chyba do deskorolek facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przesadzaj, Bravo ma duuuzo większy bagażnik, i rozstaw osi tez większy.

> G VI to klasa B i 1/2

rozstaw osi większy o "aż" 22mm, od kiedy to bagaznik jest wyznacznikiem klasy? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozstaw osi większy o "aż" 22mm, od kiedy to bagaznik jest wyznacznikiem klasy?

Przynależność do klasy wyznacza producent, ale nie o to chodzi w tym wątku. Człowiek szuka czegoś niedużego z małym bagażnikiem, ale dużą przestrzenią wewnątrz.

I idealnie GVI pod to podchodzi, z powodów wymienionych przeze mnie wcześniej.

Czy sobie go zakwalifikujesz do klasy B, czy X jakie to ma znaczenie? Chyba,że jesteś fanem tabelek wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przynależność do klasy wyznacza producent, ale nie o to chodzi w tym wątku. Człowiek szuka czegoś

> niedużego z małym bagażnikiem, ale dużą przestrzenią wewnątrz.

> I idealnie GVI pod to podchodzi, z powodów wymienionych przeze mnie wcześniej.

> Czy sobie go zakwalifikujesz do klasy B, czy X jakie to ma znaczenie? Chyba,że jesteś fanem tabelek

jak czytam, ze ktoś chce klasę "B" to odnoszę wrażenie że jednak zależy mu na nieco mniejszych wymiarach zewnętrznych, zwłaszcza że odrzucił Astrę III jako trochę za dużą z zewnatrz.

Inna sprawa że jakoś nie trafia do mnie że np. Punto ma prawie 4,1m długości icon_rolleyes.gif z której strony to małe auto klasy "B" qrka wodna niewiem.gif

Co do tematu wątku, to poruszać się w centrum i np. parkować jest jednak łatwiej "B" niż "C" między innymi ze względu na szerokość (kolejne 10cm).

A jak się porówna aktualnego kompakta z czymś starszym, to na moim przykładzie Mazda wymaga miejsca jak na autobus w porównaniu z Micrą Duski rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak czytam, ze ktoś chce klasę "B" to odnoszę wrażenie że jednak zależy mu na nieco mniejszych

> wymiarach zewnętrznych, zwłaszcza że odrzucił Astrę III jako trochę za dużą z zewnatrz.

No ta, ale to napisał po moich wypocinach zlosnik.gif

A może chodzi o kasę to wiadomo tylko B, będzie tańsze. Tylko, że z ta przestronnością coś już mi nie pasuje.

> Inna sprawa że jakoś nie trafia do mnie że np. Punto ma prawie 4,1m długości z której strony to

> małe auto klasy "B" qrka wodna

> Co do tematu wątku, to poruszać się w centrum i np. parkować jest jednak łatwiej "B" niż "C" między

> innymi ze względu na szerokość (kolejne 10cm).

Niby tak, ale jak typowo do miasta to może lepiej coś klasy A?

> A jak się porówna aktualnego kompakta z czymś starszym, to na moim przykładzie Mazda wymaga miejsca

> jak na autobus w porównaniu z Micrą Duski

A no fakt ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minipodsumowanie:

-golf wydaje mi sie za duzy (cenowo chyba tez stosunek "ilosc auta"cena... :-(

-astra moglaby byc calosciowo ciut mniejsza (glownie na dlugosci)-cena III pomimo oczywistych minusow poprzedniej wersji to raczej element zachecajacy

-kwestia przestronnosci: 207-ka juz jest ok, ale zeby tak kosztem bagaznika odsunac tylna kanape bardziej na rufę i byłoby bardzo ok,

-colt tabelkowo wyglada ciekawie musze pomacac

-z ciekawostek dwojaczki typu up/citigo mnie zafrapowaly (tabelkowo tylko jak na razie, ale...)-tez musze pomacac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -colt tabelkowo wyglada ciekawie musze pomacac

Jeżeli jesteś fanem miękkich plastików wysokiej jakości, to z macania zadowolony nie będziesz. Ale spasowane są bardzo dobrze, nic nie trzeszczy. Jeżeli potrzebujesz soldnego miejskiego auta z niezawodnym silnikiem i dobrze trzymającego RV, to Colt może być dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli jesteś fanem miękkich plastików wysokiej jakości, to z macania zadowolony nie będziesz. Ale

> spasowane są bardzo dobrze, nic nie trzeszczy. Jeżeli potrzebujesz soldnego miejskiego auta z

> niezawodnym silnikiem i dobrze trzymającego RV, to Colt może być dla Ciebie.

co do plastikow to na gornej czesci deski i na boczkach drzwi, jest nawet fajny mieciutki gozej z tym nizej i przy tylnej kanapie, poprostu twardy i latwo rysujacy sie plastik, no i czasem na dziurach cos zatrzeszczy, ale za to mechanicznie zupelnie niezawodny od 6 lat wyczyscilem pzepustnice i wymienilem tuleje stabilizatora i nic wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli jesteś fanem miękkich plastików wysokiej jakości, to z macania zadowolony nie będziesz. Ale

> spasowane są bardzo dobrze, nic nie trzeszczy. Jeżeli potrzebujesz soldnego miejskiego auta z

> niezawodnym silnikiem i dobrze trzymającego RV, to Colt może być dla Ciebie.

macanie nie dotyczy raczej macania plastikow ale wrazenia ogolnego

RV ma mniejsze znaczenie auto liczone na minimum 7 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Citroen C2 - tam zdaje się można właśnie całkiem zrezygnować z bagażnika dla miejsca na nogi z

> tyłu, ale są tylko dwa. Jak znajdziesz VTS to jeszcze trochę zabawy na drodze będzie

ujme to tak przykuił moja uwagę, chociaz wizualnie z zewnątrz wydawał mi się z koleji za mały, ale jeszcze "nie macałem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile $$$ chcesz wydać na auto?

> Zastanawiałeś się nad Nissanem Note lub Kia Venga. Oba auta mają regulowaną tylną kanapę, dzięki

> której zwiększa się miejsce na nogi a maleje bagażnik.

nie wiem jeszcze -sprzedam P207 i będę patrzył ile musze dołożyć, żeby "będzie Pan zadowolony" efekt osiągnąć

bardzo mocno przyglądam się sedici/sx4 (zwłaszcza, że na wiosnę być może będę miał okazję "przytulić"), podobnie chociaz inaczej sytuacja wygląda z corsą/astrąIII ale rozważam (też inne dostępne -m.in. zaproponowane przez tu obecnych, opcje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> colt?

> a może byc 420 cm długości?

> jezeli tak to bezkonkurencyjna uwazam bedzie skoda roomster

> wiem bo posiadam;)

ale roomster z miejscem na rower z tylu...? do wożenia 4-rech liter do roboty w większości przezmiasto i ewentulnie dzieciakódo przedszkola, szkoły... :-//

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałęm dzisiaj:

-hyundaia i20

-forda fieste

-renault clio

masakra jakaś

jak ustawiłem przód pod siebie (190cm wzrostu) to bioracile miejsca zostawało na nogi dzieciakom z tyłu to najmniej w fieście, potem bardzo porównywalnie i20 i Clio (może z lekkim wskazaniem na i20 o dziwo- ale ten całokształ wnętrza i20...

nota bene w żadnym nie było tyle miejsca co w obecnym P207 :-(

Note'owi się ostatnio przyglądałem z zewnątrz rzeczywiście spełniałby oczekiwania co do ilości mijesca z tyłu, ale ciut długawy... podobnie sedici/sx4

przy okazji będe odwiedział dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tour de salony ciąg dalszy

208- bardziej sprężysty niż aktualne posiadane 207-kwestia wyboru dwóch silników 1,2 82 czy 1,4-95- przestrzeń na nogi ciut większa niż obecnie

swift-1,2 82 KM twardawe autko (pytanie czy na moje dziury nie za twardawe)- przestrzeń na nogi mniej niz w 208, ale więcej niż fieście... zachęcająca cena i niy według raportów spalanie

zaciekawił mnie splash-trochę wąski tylko z tyłu

colt-bagażnika to on nie ma to fakt ale jak się ustawiłem pod siebie na siedzeniu kierwocy to z tyłu malusio miejsca zostaje... do tego czuć jednak że staruszek-pionowa półeczka i dżwignia zmiany biegów... zonk

idę zwiedzać w najbliższym czasie corsę, fabie, citigo, yariskę...

jak na razie faworyci: swift i 208

edit z dnia dzisiejszego: citigo/fabia/yaris

Jeśli mam się kierować miejscem z tyłu to citigo odpada-chociaż autko całościowo (mając w pamięci 3-cylindrowego Matiza)-przyjemnie zaskakuje.... jak dla mnie raczej pomysł na 3-cie auto w rodzinie - za ma la też różnica w cenie w stosunku do powracającej do gry.... Fabi. po cenach na poziomie 44-46 odpadła na wcześniejszych etapach -aktualnie może mieć 3-kę z przodu ma swoje plusy i minusy - jeśli chodzi o miejsce z tyłu powiedziałbym w czołówce, spalanie i cała reszta odsuwa ją gdzieś dalej...

Yariska jeździłem tą z 1.0L 79 KM - troszczkę nie mogłem znaleźć miejsca za kierownicą-miejsca z tyłu mniej niż w 208 i Fabi (chociaż sprzedawca twierdził inaczej) silniczki ponoć jeźdżą o kropelce ;-) ale różnica w cenie między najbliższym spalaniem i miejscem z tyłu swiftem chyba dla toyoty nie do przeskoczenia... (po raz kolejny z resztą - 2 lata temu Avensis "przegrał" z Insignią) 10% byłbym w sanie zaakceptować przy podobnym poziomie wyposażenia 15-20% to już troszczekę za dużo... nawet jak na zachęcające RV po tych iluś tam latach (w moim przypadku ma mniejsze zanczenie - auto na 6-7 lat minimum)

Została mi Corsa do oblukania... co gorsza wcale nie jestem mądrzejszy i do gry wróciła Fabia :-( więc jedno z auto do wyboru więcej :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> klasa B bez bagaznika

> http://www.autocentrum.pl/testy/samochod-zagadka-nissan-juke/zdjecia/14

ostateczenie biarąc pod uwagę różńe takie mniej i bardziej subiektywne losowanie nastepuje pomiędzy Micrą i Swiftem.... dlaczego?.... bo tak. ;-)

No a na poważnie

Okazuje się, że ta moja 207-ka nie jest taka zła (żeby paliła mniej i była ciut bezpieczniejsza)-jeśli chodzi o miejsce z tyłu: w tej konkurencji wygrała Fabia i Yariska. Pierwsza ma niestety także inne wady, druga tak się ceni (przy odpowiednim poziomie wyposażenia)ze sorki.

Swift bezpieczny, odpowiada mi "charakterystyka silnika"-będzei palił mniej niż 207-ka sensownie skalkulowany w ofercie którą mam. Micra - ma swoje minusy, ale CCC-kto wie...

208-ka odpadła ich 3-cylindrówka mi nie odpowiada (jakiś inny świat w porówaniu z yariską i micrą) do tego nowy model -choroby wieku dziecięcego no i automatycznie wywindowana cena.

POmimo bardzo kuszącej oferty i ceny corsy i paru innych zalet i możliwości.... ok ale chyba jak już wypuszczą nowy model i "okrzepnie"-na razie dziękuje

btw a propo Juka-nie o to chodzi-ciut za duży, za wysoki, i z za dużym silnikiem to spalania gotówki w trakcie stania w korku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Suzuki SX4 / Fiat Sedici chyba spełniają wszystkie wymagania. No na pewno co co braku bagażnika

> Miejsca w środku według mnie jest sporo.

od tego sie zaczelo, ale ciut mniejszy i silnik 1,6 w korku w miescie.... :-( budzetowo tez ponad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Punto ma bodajże najwięcej miejsca w "B", przynajmniej jest w czołówce pod tym względem...

Z tyłu miejsca sporo, zgadza się. Kilka osób na co dzień jeżdżących większymi autami, było miło zaskoczonych, nawet jak jechały z tyłu.

Ale Punto ma już swoje lata, jak ktoś szuka nowego auta to woli konstrukcje nie z początku wieku wink.gif

Żona ma nową Fiestę - fajne autko, trochę mniejsze od Punto, ale też troszkę lepiej radzi sobie z dziurami w drodze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od tego sie zaczelo, ale ciut mniejszy i silnik 1,6 w korku w miescie.... :-( budzetowo tez ponad

Szkoda, bo się chyba łapie na wszystkie wymagania. Klasa B, około 4m, szeroki, brak bagażnika, w korkach 11l gazu się zmieścisz, wjedzie na każdy krawężnik, na trasie da się pogonić. Fakt nie będzie tanio bo w miarę młode. Ale na miasto ideał, jak by co polecam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tyłu miejsca sporo, zgadza się. Kilka osób na co dzień jeżdżących większymi autami, było miło

> zaskoczonych, nawet jak jechały z tyłu.

> Ale Punto ma już swoje lata, jak ktoś szuka nowego auta to woli konstrukcje nie z początku wieku

Dziś siedziałem w nowiutkim P 208. Sorry ale przy moim wysokim wzroscie po stokroć wolę stare GP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś siedziałem w nowiutkim P 208. Sorry ale przy moim wysokim wzroscie po stokroć wolę stare GP.

Nie no, w to, że GP nie jest złe, to nie wątpię. Ale trzeba przyznać że z pośród dostępnych nowych aut, konstrukcja Fiata jest chyba najstarsza (pomijam Łady, Logany i inne wynalazki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no, w to, że GP nie jest złe, to nie wątpię. Ale trzeba przyznać że z pośród dostępnych nowych

> aut, konstrukcja Fiata jest chyba najstarsza (pomijam Łady, Logany i inne wynalazki)

W to nie wątpię.

Dośc wygodnym i dobrze wyposażonym wydaje się Aveo. Ciekawe ile może kosztować finalnie model w wersji |LT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.