Skocz do zawartości

Montaż spilera


Piterus_123

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, kupilem orginalny spoiler do colta, niestety montowany jest on do szyby tzn, trzeba by przewiercic szybe zeby przykrecic go do niej. Boje sie wiercic szybe zeby nie pekla (a moze niepotrzebnie sie boje), pomyslalem zeby go przykleic do szyby klejem do szyb. Macie moze jakies sugestie albo doswiadczenia?

tak wyglada sama lotka

286538196-2848363551_1.jpg

tak wyglada zamontowana lotka

ur385_P1080046.JPG

post-50302-14352518277145_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klej go do szyby

Klej od strony szyby powinien utrzymać taki spoiler, chociaż wcale nie musi. Ale od strony spoilera zrobił bym jakieś otworki po skosie, żeby trochę kleju tam wlazło, bo do tej pianki czy żywicy klej wcale trzymać nie musi, a jak odpadnie to jak zwykle w najmniej odpowiednim momencie zlosnik.gif. Producent jak widać uważa, że trzeba go jednak przykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie, kupilem orginalny spoiler do colta, niestety montowany jest on do szyby tzn, trzeba by

> przewiercic szybe zeby przykrecic go do niej. Boje sie wiercic szybe zeby nie pekla (a moze

> niepotrzebnie sie boje), pomyslalem zeby go przykleic do szyby klejem do szyb. Macie moze

> jakies sugestie albo doswiadczenia?

> tak wyglada sama lotka

> tak wyglada zamontowana lotka

przy probie wiercenia na pewno szyba peknie

klej do szyb dobrze trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klej od strony szyby powinien utrzymać taki spoiler, chociaż wcale nie musi. Ale od strony spoilera

> zrobił bym jakieś otworki po skosie, żeby trochę kleju tam wlazło, bo do tej pianki czy żywicy

> klej wcale trzymać nie musi, a jak odpadnie to jak zwykle w najmniej odpowiednim momencie .

> Producent jak widać uważa, że trzeba go jednak przykręcić.

spotkalem sie z kilkoma spojlerami i kazdy fabryczny byl krecony na sruby, ten sposob mocowania jest jednak najpewniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy probie wiercenia na pewno szyba peknie

> klej do szyb dobrze trzyma

Na pewno, to pęknie prlowska prezerwatywa odnaleziona na strychu.

Wiercenie w szybie jest ryzykowne, ale wykonalne. Tylko musi to zrobić ktoś z głową.

Niemniej jednak - klej powinien taki spojler utrzymać, wszystko rozchodzi się o dbałość przy montażu (czystość, odpowiedni docisk, temperatura aplikacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JEstes pewien tego wiercenia szyby ? Patrzac na fotke stawialbym raczej na wiercenie klapy ?

Na fotce widać jak byk, że do szyby. Śruby są po wewnętrznej stronie spojlera czyli w to czarne pole szyby wchodzą.

A do autora wątku. A może kupić używaną szybę pod spoiler?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie, kupilem orginalny spoiler do colta, niestety montowany jest on do szyby...

Może wersja ze spojlerem ma inna szybę, już z otworami fabrycznie? W hartowanej nic nie wywiercisz.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może wersja ze spojlerem ma inna szybę, już z otworami fabrycznie? W hartowanej nic nie wywiercisz.

> Pozdrawiam.

Na 100% tak jest - wersja ze spojlerem ma szybę z otworami. Miałem Kiedyś lanosa z fabrycznym spojlerem - tam była inna szyba niż w wersji bez spojlera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spotkalem sie z kilkoma spojlerami i kazdy fabryczny byl krecony na sruby, ten sposob mocowania

> jest jednak najpewniejszy

Moje Audi 100 ma fabryczny spojler klejony do szyby w trzech miejscach - na końcach i po środku. Ale spojler jest mały, nie skrzydło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klej do szyb spokojnie wytrzyma, będzie się można na tym zawiesić

Ale po jakimś czasie przez mikroszczelinę między spoiler i klej może dostawać się wilgoć i stopniowo odpuszczać połączenie, które przy 160km/h na autostradzie nie wytrzyma i spoiler odleci (spróbuj przy takiej szybkości wystawić przez okno tylko otwartą dłoń) prosto na przednią szybę wyprzedzanego samochodu. Kierowca spanikuje, wykona gwałtowny ruch kierownicą i zginie rodzina jadąca na wakacje. Ja wiem, że to brzmi mało wiarygodnie, ale bywałem już na miejscu zdarzeń wynikających z podobnego myślenia "przecież wytrzyma i nic się nie stanie". Jak z tym potem żyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno oryginalny spojler? Na drugiej fotce widać jakby był zamocowany za nisko. W spojlerze otwory na śruby mocujące są nawiercone "wysoko". IMHO ten spojler powinien by mocowany do tylnej klapy.

A może jest od starszej wersji auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może wersja ze spojlerem ma inna szybę, już z otworami fabrycznie? W hartowanej nic nie wywiercisz.

Ma na bank otwory, przerabiałem temat w Ibizie z 99r. Różnica w szybach-pod spojler miała zakotwione śruby ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pewno, to pęknie prlowska prezerwatywa odnaleziona na strychu.

> Wiercenie w szybie jest ryzykowne, ale wykonalne. Tylko musi to zrobić ktoś z głową.

> Niemniej jednak - klej powinien taki spojler utrzymać, wszystko rozchodzi się o dbałość przy

> montażu (czystość, odpowiedni docisk, temperatura aplikacji).

W hartowanej szybie ??

Powodzenia życzę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pojechalem do znajomego szybiarza, uśmiechnął sie tylko i powiedzial no problem, robilem to juz,

> wiec mi przykleil, wlasnie klej schnie, zobaczymy jutro jak sie bedzie trzymal

...pod warunkiem że będzie to klej UV, każdy inny to druciarstwo!.

Tak jak wcześniej pisali tylko wymiana szyby i śruby, ja na bym sie tylko na takie coś zgodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pojechalem do znajomego szybiarza, uśmiechnął sie tylko i powiedzial no problem, robilem to juz,

> wiec mi przykleil, wlasnie klej schnie, zobaczymy jutro jak sie bedzie trzymal

W KAczce mialem spojlerek klejony na klej do szyb i nie urwal sie nigdy. Nawet na myjniach automatycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz przyklejone

Jedno moje autko jest w całości klejone. Nawet elementy konstrukcyjne. Żadnych śrub, spawów czy nitów. Chyba, że pomocnicze do klejenia. Jakoś po 10 latach ma się dobrze i nie rozpadło się na kawałki, więc jeśli Twój spojler kleił ktoś, kto wie co robi to będzie trzymał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...pod warunkiem że będzie to klej UV, każdy inny to druciarstwo!.

> Tak jak wcześniej pisali tylko wymiana szyby i śruby, ja na bym sie tylko na takie coś zgodził.

Bez przesady, dobrze przyklejony ze sztuką za pomocą odpowiedniego kleju będzie się trzymał bez śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze, jedynie przednie są laminowane

Nieprawda. W mercedesach tylne są (albo przynajmniej bywają) klejone. W jednym (klasa E) widziałem ostatnio pękniętą tylną szybę i muszę przyznać, że też się nieźle zdziwiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda. W mercedesach tylne są (albo przynajmniej bywają) klejone. W jednym (klasa E) widziałem

> ostatnio pękniętą tylną szybę i muszę przyznać, że też się nieźle zdziwiłem.

Tym bardziej, że wiem co widziałem. Nawiercana była tylna szyba jakiegoś auta i zakończyło się to pozytywnie. Pamiętam tylko, że cholernie dużo wody do tego szło. Czym wiercone - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda. W mercedesach tylne są (albo przynajmniej bywają) klejone. W jednym (klasa E) widziałem

> ostatnio pękniętą tylną szybę i muszę przyznać, że też się nieźle zdziwiłem.

A nie była to wersja z "podwójnymi" szybami ??

Bo jeżeli tak to trochę inna historia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie, kupilem orginalny spoiler do colta, niestety montowany jest on do szyby tzn, trzeba by

> przewiercic szybe zeby przykrecic go do niej. Boje sie wiercic szybe zeby nie pekla (a moze

> niepotrzebnie sie boje), pomyslalem zeby go przykleic do szyby klejem do szyb. Macie moze

> jakies sugestie albo doswiadczenia?

> tak wyglada sama lotka

> tak wyglada zamontowana lotka

Albo ja coś żle widze albo dziury wypadają nad szybą, w tylnej klapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo ja coś żle widze albo dziury wypadają nad szybą, w tylnej klapie.

No właśnie nie. Z tego co ja widzę, lotka na górnym zdjęciu leży brzuchem do góry. Jak się ją odwróci do właściwego położenia, to te śruby wypadają dość nisko - akurat w szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie nie. Z tego co ja widzę, lotka na górnym zdjęciu leży brzuchem do góry. Jak się ją

> odwróci do właściwego położenia, to te śruby wypadają dość nisko - akurat w szybie.

No właśnie nie...

Zauważ, że najdłuższy bok powierzchni montażowej wypada na dole a róg ze śrubą u góry. Na ostatnim zdjęciu widać, że wypadają ponad szybą.

286538196-2848363551_1.jpg

1311_0.jpg

mitsubishi_colt_czt_15_turbo_2005_09.jpg

A381a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.