Skocz do zawartości

ELM327 bluetooth


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

> jest tego od zatrzesienia na alledrogo

> który KONKRETNIE model watro kupic aby współpracował z telefonem z systemem android

> czy może watro kupić cos innego?

> interfejs potrzebyny mi jest do podglądania parametrów silnika, kasowania ewentualnych bledów

Ja proponuję wyposażyć się w wersję kablową oraz BT... BT raczej w formie właśnie gadżetu do jakiegoś TorqueOBD na Androida ponieważ podobno lubią szybko padać, a wersje na kablu (polecam od viakena mam już drugi interfejs od niego i 0 problemów) są trwałe i skuteczne ok.gif

BT nie kupowałem więc nie podpowiem, ale kupiłbym albo od Viakena (o ile ma BT bo te na kablu ma super), albo coś czego się dużo sprzedaje i allegrowicz ma same pozytywy... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest tego od zatrzesienia na alledrogo

> który KONKRETNIE model watro kupic aby współpracował z telefonem z systemem android

> czy może watro kupić cos innego?

> interfejs potrzebyny mi jest do podglądania parametrów silnika, kasowania ewentualnych bledów

Jezeli potrzebujesz do Subaru to poczytaj sobie na forum subaru.pl - nie wszystkie parametry bedzie zczytywal. Ja podlaczalem kolegi ELM327 poprzez BT i programik Torque - niektore dane zczytywal jak rpm, temp, ale np napiecia juz nie chcial (moze to zalezy od softu?).

Bledow nie mialem wiec nie wiem. Generalnie jak ma EOBD to powinien kazdy modul wspolpracowac.

Na kabelku i Ecuexplorerze widze znacznie wiecej danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli potrzebujesz do Subaru to poczytaj sobie na forum subaru.pl - nie wszystkie parametry bedzie

> zczytywal. Ja podlaczalem kolegi ELM327 poprzez BT i programik Torque - niektore dane

> zczytywal jak rpm, temp, ale np napiecia juz nie chcial (moze to zalezy od softu?).

> Bledow nie mialem wiec nie wiem. Generalnie jak ma EOBD to powinien kazdy modul wspolpracowac.

ok musze od kogos pozyczyc i zobacze co potrafi zczytac

> Na kabelku i Ecuexplorerze widze znacznie wiecej danych.

kabl VAG KKL mam i dobrze dogaduje sie z subaru przez FREESSM ok.gif

warto szukac EcuExplorer - 'widzi' wiecej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki . Działa bardzo dobrze z moim telefonem i programem torqe pro. Ale wbrew opisowi z aukcji przedstawia się jako wersja 1.5, więc "wyprzedził" myśl techniczną i programową producenta oryginału. Do tego przy produkcji nalepki z opisem funkcji diod świecących zapomnieli że dają opis w odbiciu lustrzanym. Działa niezawodnie jak dotąd. Używany sporadycznie, w czasie jazdy najdłuższy czas podłączenia to 2 godziny. W gnieździe pozostawiłem go maksymalnie na 10 godzin i działa nadal.

286565487-1.jpg

Taki ekran spreparowałem sobie do podglądania w czasie jazdy.

post-23402-14352518393929_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dokładnie taki . Działa bardzo dobrze z moim telefonem i programem torqe pro. Ale wbrew

> opisowi z aukcji przedstawia się jako wersja 1.5, więc "wyprzedził" myśl techniczną i

> programową producenta oryginału. Do tego przy produkcji nalepki z opisem funkcji diod

> świecących zapomnieli że dają opis w odbiciu lustrzanym. Działa niezawodnie jak dotąd. Używany

> sporadycznie, w czasie jazdy najdłuższy czas podłączenia to 2 godziny. W gnieździe

> pozostawiłem go maksymalnie na 10 godzin i działa nadal.

> Taki ekran spreparowałem sobie do podglądania w czasie jazdy.

zależy mi na

napięcie

AFR

temp wody

temp oleju

temp oleju w skrzyni AT

i z ciekawości:

Pomiar mocy silnika (KM),

Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy mi na

> napięcie

Bedzie.

> AFR

Nie bedzie. Chyba, ze masz szerokopasmowke.

> temp wody

Bedzie.

> temp oleju

Moze byc, moze nie byc, zalezy od softu.

> temp oleju w skrzyni AT

Raczej nie bedzie.

> i z ciekawości:

> Pomiar mocy silnika (KM),

> Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h

Beda ale raczej niedokladne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie czujniki wykryje w twoim silniku. U mnie pokazuje AFR ( widoczne na zrzucie, ale musiałem sam "uwidocznić" zegar) , ale podłączony do C3, nie pokazał. Temperatury oleju w skrzyni raczej nie pokaże, bo prawdopodobnie obsługuje ją oddzielny kalkulator. W torque pro znajdziesz skonfigurowane ekrany na których jest obrazowana większość parametrów które wymieniłeś. Nie ma AFR i temp. oleju, ale program daje się konfgurować i umożliwia wybranie z listy interesujących czujników i pokazanie ich np. w jednym oknie.

Edit:

Pomiar napięcia w tym sprzęcie może nie być dokładny. W manualu do ELM`a jest opis jak programowo dostosować wartość pokazywanego napięcia do wartości rzeczywistych. U mnie, ponieważ pokazuje wartości do przyjęcia, więc nie korygowałem i nie sprawdzałem ile pokazałby woltomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kabl VAG KKL mam i dobrze dogaduje sie z subaru przez FREESSM

skoro masz ten kabelek to nie wiem czy w ogole ELM ci jest potrzebny, raczej nic wiecej z niego nie wyciagniesz, poza mozliwoscia uzywania na telefonie z Androidem.

Generalnie WSZYSTKIE ELM'y 327 tansze niz 200-300 zl za sam goly adapter to klony oryginalnego ELM327 i nie dzialaja dokladnie tak jak oryginal. Konkretnie:

- szybkosc odswiezania danych jest o wiele nizsza (oryginal 40-60 danych/s, klony 5-8)

- nie obsluguja wszystkich funkcji oryginalu

porownanie adapterow ELM327 dla Torque

sam okazjonalnie uzytkuje jeden z klonow tego typu - dziala ale szybki to on nie jest. Np. odczyt danych z ECU silnika Mitsubishi przez dowolny program (na Android, PC - nie ma znaczenia) jest jakies 10x wolniejszy niz uzywajac kabelka VAG KKL + Evoscan.

a zupelnie inna kwestia ze odczyt pewnych danych np. temp. oleju, AFR jest warunkowany przez istnienie lub nie okreslonego czujnika w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zupelnie inna kwestia ze odczyt pewnych danych np. temp. oleju, AFR jest warunkowany przez

> istnienie lub nie okreslonego czujnika w aucie.

Dodam jeszcze, że pewne odczyty są specyficzne dla marki, więc mogą nie występować domyslnie. Np. odczyt knock sensora w Maździe wymaga pluginu do Torque.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić czy jest opcja wyboru połączenia w wersji PRO? Mam kabel VAG KKL na USB i się zastanawiam czy da radę go podpiąć do Galaxy Tab 2 i Galaxy S2 przez odpowiednie przejściówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dokładnie taki . Działa bardzo dobrze z moim telefonem i programem torqe pro. Ale wbrew

> opisowi z aukcji przedstawia się jako wersja 1.5, więc "wyprzedził" myśl techniczną i

> Używany

> sporadycznie, w czasie jazdy najdłuższy czas podłączenia to 2 godziny. W gnieździe

> pozostawiłem go maksymalnie na 10 godzin i działa nadal.

> Taki ekran spreparowałem sobie do podglądania w czasie jazdy.

Ale wy ludzie kombinujecie z tymi telefonami. blush.gif

Telefon jest do dzwonienia i ewentualnie jako nawigacja GPS

Nie lepiej kupic sobie komputerek pokładowy Turbogauge?

e-bay

aliexpress

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakby ktos chcial kupic TG3 moge sprzedac swoj, kupilem sobie fajniejsza zabawke

Czy ktoś z praktyki wie czy TG współpracuje z toyotą Avensis T25 FL silnik 1AD z 2007r. ?

P.S. Za ile i czemu tak drogo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś z praktyki wie czy TG współpracuje z toyotą Avensis T25 FL silnik 1AD z 2007r. ?

http://www.leagend.com/viewpro.asp?id=345

Jak auto z 2007 to powinno miec OBDII, więc nie powinno byc problemów ( http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD )

> P.S. Za ile i czemu tak drogo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wy ludzie kombinujecie z tymi telefonami....

Wykombinowałem, że to będzie najtańsza opcja do podpięcia i sprawdzenia co dzieje się z silnikiem. Zeby zobaczyć coś więcej muszę użyć oprogramowania dedykowanego. Sterowanie silnikiem jest u mnie mocno rozbudowane (np. pompa płynu chłodzącego jest napędzana poprzez sprzęgło elektrycznie sterowane), ale na desce zabrakło wsażnika temperatury płynu oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wykombinowałem, że to będzie najtańsza opcja do podpięcia i sprawdzenia co dzieje się z silnikiem.

> Zeby zobaczyć coś więcej muszę użyć oprogramowania dedykowanego. Sterowanie silnikiem jest u

> mnie mocno rozbudowane (np. pompa płynu chłodzącego jest napędzana poprzez sprzęgło

> elektrycznie sterowane), ale na desce zabrakło wsażnika temperatury płynu

Niby tak. Ale te 84 USD to chyba nie są takie straszne pieniadze.

Ja kupowałem TG za 350 zł i jestem bardzo zadowolony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.leagend.com/viewpro.asp?id=345

> Jak auto z 2007 to powinno miec OBDII, więc nie powinno byc problemów (

> http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD )

> > P.S. Za ile i czemu tak drogo ?

To mówi teoria.

Ja pytam o praktykę.Podobno Toyota stosuje jakiś inny protokół komunikacji .nie chciałbym kupić a potem wyrzucić TG do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pytam o praktykę.Podobno Toyota stosuje jakiś inny protokół komunikacji .nie chciałbym kupić a

> potem wyrzucić TG do kosza.

generalnie wszystkie auta od ok 2000r obsluguja OBD II bo taki byl wymog, najpierw w USA, potem w EU. Co nie zmienia faktu ze kazdy producent ma swoj wlasny protokol do bardziej zaawansowanych kwestii, obslugi innych modulow jak ABS, ESP, immobiliser, rozne moduly komfortu etc.

OBD II to takie minimum ktorego wymagal ustawodawca - tylko podstawowa diagnostyka czyli odczyt aktualnych parametrow pracy silnika, ew. bledow i ich kasowanie. Obejmuje praktycznie wylacznie silnik, nic wiecej (jesli sa jakies wyjatki niech mnie ktos poprawi).

Turbogauge sie pobawilem i jak dla mnie wystarczy, dlatego jestem sklonny sie z nim rozstac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma w opcjach wybór połączenia po bluetooth lub przewodowo po USB.

> Czy twój kabelek będzie współpracował z torque nie wiem.

> Wyboru rodzaju przejściówki nie znalazłem.

Dzięki za sprawdzenie, przejściówkę do USB i tak muszę kupić więc przy okazji może uda się i Torque uruchomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie wszystkie auta od ok 2000r obsluguja OBD II bo taki byl wymog, najpierw w USA, potem w

> EU. Co nie zmienia faktu ze kazdy producent ma swoj wlasny protokol do bardziej zaawansowanych

> kwestii, obslugi innych modulow jak ABS, ESP, immobiliser, rozne moduly komfortu etc.

> OBD II to takie minimum ktorego wymagal ustawodawca - tylko podstawowa diagnostyka czyli odczyt

> aktualnych parametrow pracy silnika, ew. bledow i ich kasowanie. Obejmuje praktycznie

> wylacznie silnik, nic wiecej (jesli sa jakies wyjatki niech mnie ktos poprawi).

No własnie. Więc TG powinien działac w takim zakresie jak chce autor wątku. Nawet w Toyocie. A u mnie w Kia Rio np. jest tylko jeden bug - nie zczytuje VIN pojazdu, ale mało mi jest to potrzebne smile.gif Błędy czyta i kasuje, co prawda tylko podaje numery, ale wydrukowałem sobie listę ściągnięctą z netu i woże w aucie. No i nie ma problemu trzymać taka liste w pdf czy doc w smartfonie smile.gif

> Turbogauge sie pobawilem i jak dla mnie wystarczy, dlatego jestem sklonny sie z nim rozstac.

Ale nadal nie pochwaliłes się co masz lepszego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nadal nie pochwaliłes się co masz lepszego

a zes sie kolego uparl ... zlosnik.gif

kiedy kupowalem TG nie mialem jeszcze telefonu z androidem, teraz mam i jakos bardziej mi sie to podoba mimo ze nie jest to samodzielne urzadzenie i trzeba za kazdym razem uruchamiac program na telefonie etc. Cyferki z TG (srednie spalanie i takie tam) mi sie troche znudzily wiec urzadzenie poszlo w odstawke

do diagnostyki Mitsubishi fajniejszy jest Evoscan + VAG KKL jak juz pisalem, ze stara Honda niestety nie udalo mi sie polaczyc, chinskie klony HIM niestety nie chca dzialac frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zes sie kolego uparl ...

No wiesz, wzbudziłeś uzasadnioną ciekawość zlosnik.gif

> kiedy kupowalem TG nie mialem jeszcze telefonu z androidem, teraz mam i jakos bardziej mi sie to

> podoba mimo ze nie jest to samodzielne urzadzenie i trzeba za kazdym razem uruchamiac program

> na telefonie etc. Cyferki z TG (srednie spalanie i takie tam) mi sie troche znudzily wiec

> urzadzenie poszlo w odstawke

> do diagnostyki Mitsubishi fajniejszy jest Evoscan + VAG KKL

Pod tym hasłem mozna wygooglac np. to smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.