Skocz do zawartości

Awaria ASB ... naprawiać czy konwersować na manual?


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory tylko na ciepłym silniku, i tylko po lekko dłuższym jechaniu ~10-30 km. Usterka polega na tym iż:

samochód stoi, potem naciskamy pedał gazu – auto rusza z II biegu [?] i obroty wzrastają w miarę nacisku na pedał gazu, od 1100 do 1500 jest wrażenie jakby ślizgało się sprzęgło[tarczka biegu?], samochód wpada w drgania – próbuje wrzucić następny bieg i nie może – jakby kumulowało się ciśnienie albo próbował pokonać jakiś opór i w granicach 1500-1700 następuje BUM , szarpnięcie i przełącza na III [? / kolejny] bieg. Usterki nie ma tej gdy się jedzie i obroty spadają na III i IV biegu.

Problem NIE występuje gdy rusza się gwałtownie naciskając pedał gazu - obroty skaczą do ~ 2000 i auto rusza.

Kolor ATF ok.

Nic nie cieknie.

Rurki podciśnień wyglądają na całe.

Help crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tej pory tylko na ciepłym silniku, i tylko po lekko dłuższym jechaniu ~10-30 km. Usterka polega

> na tym iż:

> samochód stoi, potem naciskamy pedał gazu – auto rusza z II biegu [?] i obroty wzrastają

> w miarę nacisku na pedał gazu, od 1100 do 1500 jest wrażenie jakby ślizgało się

> sprzęgło[tarczka biegu?], samochód wpada w drgania – próbuje wrzucić następny bieg i

> nie może – jakby kumulowało się ciśnienie albo próbował pokonać jakiś opór i w

> granicach 1500-1700 następuje BUM , szarpnięcie i przełącza na III [? / kolejny] bieg. Usterki

> nie ma tej gdy się jedzie i obroty spadają na III i IV biegu.

> Problem NIE występuje gdy rusza się gwałtownie naciskając pedał gazu - obroty skaczą do ~ 2000 i

> auto rusza.

> Kolor ATF ok.

> Nic nie cieknie.

> Rurki podciśnień wyglądają na całe.

> Help

jesli to w124 z podpisu to naparwiac - te skrzynie sa tanie w naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy kiedyś zmieniał na manualną i z tego co opowiadał, było z tym sporo problemów.

Problemy żadne tak na prawdę.

Bardziej kwestia dobrych części.

Musiałbym pewnie skrzynie, wysprzęglik, pedały, kawałek wału, główkę dyfra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taniej niz wymiana na MT

Jesteś pewnien?

, pewniej niz zakup uzywanej AT z niewiadomego zrodla

Tego nie biorę pod uwagę

> lewa srubke od tylnej strony i prawa srubke od przedniej stony

Gwint calowy czy metryczny? 13 -tka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Help

Pomoc jest bardzo prosta. Jedziesz do serwisu zajmującego się automatami i ROZMAWIASZ z mechanikiem / właścicielem opisując objawy. Są to zazwyczaj ludzie, którzy NIECO znają się na skrzyniach automatycznych i zapewne pomogą smile.gif

Co do przekładki na manual - mogą być inne łapy / poduszki, poza tym elektryka / elektronika, czasem pół wnętrza. Jest sens kastrować auto zanim się zapyta specjalisty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomoc jest bardzo prosta. Jedziesz do serwisu zajmującego się automatami i ROZMAWIASZ z mechanikiem

> / właścicielem opisując objawy. Są to zazwyczaj ludzie, którzy NIECO znają się na skrzyniach

> automatycznych i zapewne pomogą

> Co do przekładki na manual - mogą być inne łapy / poduszki, poza tym elektryka / elektronika,

> czasem pół wnętrza. Jest sens kastrować auto zanim się zapyta specjalisty?

claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Gdańsku na Marynarki Polskiej jest gdzieś warsztat od ASB, kolega tam ze swoim Oplem pojechał, mechanicy sugerowali drogą naprawę i proponowali przekładkę na manual.

Goście problem rozwiązali za 50 zł, póki co 4 rok od wizyty u nich i bez przygód jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat powiedział, że jest zrąbana taśma 1 biegu, wypadło też jakieś zabezpieczenie. Wałek [bęben] który jest hamowany przez taśmę jest lekko przyjarany - do polerki. Reszta skrzyni perfect. Robota + uszczelki + części + ATF = 2760 zł

Robić czy szukać manuala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zorientuj się, ile kosztuje taka przekładka.

> dranio

Podobnie jak na obecną chwilę remont automatu.

Pytanie tylko, czy automat wytrzyma kolejne 400kkm czy wykefi się w dzień po skończeniu gwarancji.

Pomijam, że gwarancji udzielą mi pewnie na tylko to co robili a jak wykefi się coś następnego to rozłożą ładnie rączki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warsztat powiedział, że jest zrąbana taśma 1 biegu, wypadło też jakieś zabezpieczenie. Wałek

> [bęben] który jest hamowany przez taśmę jest lekko przyjarany - do polerki. Reszta skrzyni

> perfect. Robota + uszczelki + części + ATF = 2760 zł

> Robić czy szukać manuala?

A sprawny, używany automat ile kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi zaśpiewali podobne pieniądze, olałem naprawę.

> Zaryzykowałem i kupiłem używkę 500 zł, + 460 zł wymiana skrzyni i oleju + ocena stanu. Śmigam

> dzisiaj bez problemów ok 10 000 na razie.

Wydaje mi się, że w przypadku starego auta jest to najlepsze rozwiązanie. Do tego uszkodzoną skrzynię można sprzedać (np. warsztatowi, który zajmuje się naprawą, czy regeneracją ASB) i koszt nie jest już tak wielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warsztat powiedział, że jest zrąbana taśma 1 biegu, wypadło też jakieś zabezpieczenie. Wałek

> [bęben] który jest hamowany przez taśmę jest lekko przyjarany - do polerki. Reszta skrzyni

> perfect. Robota + uszczelki + części + ATF = 2760 zł

> Robić czy szukać manuala?

popros ich o rewizje skrzyni i ile kosztowalby przy okazji remont calej

zapytaj takze w innym warszatcie ile kosztowalaby taka naprawa

ja wyznaje zasade ze jezeli uzywany z dobrego zrodla silnik/skrzynia kosztuje (zakup + przelozenie) wiecej niz polowa remontu to warto remontowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> popros ich o rewizje skrzyni i ile kosztowalby przy okazji remont calej

No licząc po ich cenach to 97979797979879900000000000000000 zł

> zapytaj takze w innym warszatcie ile kosztowalaby taka naprawa

Próbowałem się do dwóch dziś dodzwonić i żaden nie odbiera tel

> ja wyznaje zasade ze jezeli uzywany z dobrego zrodla silnik/skrzynia kosztuje (zakup + przelozenie)

> wiecej niz polowa remontu to warto remontowac

No ja liczyłem tak - rzeczy które zawsze wymieniam:

wymont/zamont 400 zł

olej / filtr - 400 zl

Rzeczy przy remoncie - 2000 zł w tym m.in:

taśma - 400 zł

przetoczenie bębna

siłownik taśmy

robocizna [składanie]

Używana skrzynia to jakieś 800 zł

Wiec 800 <> 2000

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No licząc po ich cenach to 97979797979879900000000000000000 zł

> Próbowałem się do dwóch dziś dodzwonić i żaden nie odbiera tel

> No ja liczyłem tak - rzeczy które zawsze wymieniam:

> wymont/zamont 400 zł

> olej / filtr - 400 zl

> Rzeczy przy remoncie - 2000 zł w tym m.in:

> taśma - 400 zł

> przetoczenie bębna

> siłownik taśmy

> robocizna [składanie]

> Używana skrzynia to jakieś 800 zł

> Wiec 800 2000

> ???

rozeznalbym temat naprawy w innym zakładzie zeby miec porownanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1/4

IMHO znaleźć RENOMOWANY zakład polecany na forach i naprawiać ASB, a nie bawić się w przekładki tongue.gif Komfort kosztuje, a cena którą podałeś i tak nie jest jakaś kosmiczna jak na realia dzisiejszych samochodów... Ot koszt roboty sprzęgła z dwumasą w nowszym samochodzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO znaleźć RENOMOWANY zakład polecany na forach i naprawiać ASB, a nie bawić się w przekładki

> Komfort kosztuje, a cena którą podałeś i tak nie jest jakaś kosmiczna jak na realia

> dzisiejszych samochodów... Ot koszt roboty sprzęgła z dwumasą w nowszym samochodzie

Ale to nie jest samochód dzisiejszy tylko sprzed technologicznie 40 lat a mechanicznie sprzed 20

Zakład jest w najlepszym renomowanym zakładem zajmującym się tylko automatami, polecanym przez każdego mechanika którego zapytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie jest samochód dzisiejszy tylko sprzed technologicznie 40 lat a mechanicznie sprzed 20

> Zakład jest w najlepszym renomowanym zakładzie zajmującym się tylko automatami, polecanym przez

> każdego mechanika którego zapytałem.

No to odpowiedz sobie na pytanie czy dalej chcesz jeździć tym autem. Skoro warsztat jest specjalistą, to przy rozbiórce zweryfikują pozostałe elementy i ewentualnie od razu je wymienisz. Jak kupisz skrzynię używkę to może się uda a może nie, to samo z konwersją na manual - zawsze coś się może zepsuć za pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie jest samochód dzisiejszy tylko sprzed technologicznie 40 lat a mechanicznie sprzed 20

> Zakład jest w najlepszym renomowanym zakładem zajmującym się tylko automatami, polecanym przez

> każdego mechanika którego zapytałem.

ale kupisz używkę i co? Wypada wymienić olej też dodatkowy koszt. Wsadzić w auto. Pewno z tysiak walnie. To już masz prawie 1/2 ceny tego co pisałeś.

W starej zrobią to co muszą, nowy olej, nowe uszczelnienia. Wiesz co kupić używanego?

Za Wejherowem jest gość co skrzynie ściąga ze szrotów z UE. W jego ofercie nie ma automatów, jak sam twierdzi, nie warte to stresu i nerwów, na 5 skrzyń może do 1-2 nikt nie miał pretensji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie jest samochód dzisiejszy tylko sprzed technologicznie 40 lat a mechanicznie sprzed 20

> Zakład jest w najlepszym renomowanym zakładem zajmującym się tylko automatami, polecanym przez

> każdego mechanika którego zapytałem.

No dobrze, ale spełnia swoje zadanie i jeśli jesteś z niego zadowolony i chcesz nim jeszcze jeździć min. 2 lata to IMHO warto to naprawić do porządku i mieć spokój.

Na auto w tym wieku nie można patrzeć tak, że jak naprawa kosztuje 1/3 to już nie ma sensu - chyba, że chce się go już wymieniać i chce się tylko "dokulać" kilka miesięcy. ok.gif

Zawsze powtarzam, że eksploatacja samochodu w miarę nowego powiedzmy do 4 lat i starszego +10 lat kosztuje praktycznie tyle samo wink.gif

Dlatego przy naprawach starego samochodu pewne kwoty wydają się majątkiem, a przy nowym nie robi takiego wrażenia bo jakoś łatwiej wydać 4000zł do auta wartego 45 000zł niż do auta wartego 6000zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzwoniłem do dwóch.

> W jednym ~2200 a w drugim ~2500

to się jeszcze upewnij czy aby w tym 1. warsztacie, który diagnozował, nie masz w cenie pełnej renowacji i gwarancji.

Oni wiedzą dokładnie co w tej skrzyni siedzi i w jakim stanie są wnętrzności.

Za wyciągniecie i diagnozę pewnie będziesz musiał zapłacić jak zdecydujesz się na inny warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to się jeszcze upewnij czy aby w tym 1. warsztacie, który diagnozował, nie masz w cenie pełnej

> renowacji i gwarancji.

> Oni wiedzą dokładnie co w tej skrzyni siedzi i w jakim stanie są wnętrzności.

> Za wyciągniecie i diagnozę pewnie będziesz musiał zapłacić jak zdecydujesz się na inny warsztat.

Racaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autor założyciel wątku chce dokonać (ewentualnie) konwersji, a nie konwersacji brzmi podobnie,

> tak, jak adoptować i adaptować i odpowiednio adopcja i adaptacja

no i z żartu wyszlo że jestem idiota....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.