Florydzialski Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Dziś na trasie samochód mi średnio spalił 7.3 litra na setkę. Biorąc pod uwagę że klima była włączona, nie jechałem specjalnie oszczędnie a samochód ma prawie dwie tony, 4.6L V8, 340 KM, opony o raczej sporych oporach (bo są szerokie i "sportowe") i ponad 100 kkm na liczniku to chyba niezły rezultat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Dziś na trasie samochód mi średnio spalił 7.3 litra na setkę. Biorąc pod uwagę że klima była > włączona, nie jechałem specjalnie oszczędnie a samochód ma prawie dwie tony, 4.6L V8, 340 KM, > opony o raczej sporych oporach (bo są szerokie i "sportowe") i ponad 100 kkm na liczniku to > chyba niezły rezultat. forek z polowa tej mocy ale za to z archaicznym 4biegowym automatem, stalym 4x4 i areodynamika lodowki tez tyle spali i to LPG przy licznikowych 80km/h wiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > forek z polowa tej mocy ale za to z archaicznym 4biegowym automatem, stalym 4x4 i areodynamika > lodowki tez tyle spali i to LPG przy licznikowych 80km/h > wiec? Z połowa mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Z połowa mocy. te 340 masz pewnie w okolicy 6krpm a przy predkosci jakiej osiagnales te 7.3 to pewnie z 80KM czyli pewnie tyle samo ile ten forek przy 80km/h czy moze sie myle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > te 340 masz pewnie w okolicy 6krpm > a przy predkosci jakiej osiagnales te 7.3 to pewnie z 80KM > czyli pewnie tyle samo ile ten forek przy 80km/h > czy moze sie myle ? Ale to nie o to chodzi. Jadąc na motocyklu bym zużył znacznie mniej benzyny. Chodzi mi o to ze pomimo ze samochod jest duży i ma wielki silnik o sporej mocy to nadal potrafi palić mało. I żeby jeździć oszczędnie nie muszę kupować jakiegoś jednolitrowego diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Ale to nie o to chodzi. Jadąc na motocyklu bym zużył znacznie mniej benzyny. Chodzi mi o to ze > pomimo ze samochod jest duży i ma wielki silnik o sporej mocy to nadal potrafi palić mało. I > żeby jeździć oszczędnie nie muszę kupować jakiegoś jednolitrowego diesla. To samo moge napisac Pomimo ze samochod ma stały napęd 4x4 archaiczny automat i aerodynamike lodówki to nadal potrafi malo palic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > To samo moge napisac > Pomimo ze samochod ma stały napęd 4x4 archaiczny automat i aerodynamike lodówki to nadal potrafi > malo palic. To ja też się pochwalę. 20 lat temu miałem 126p i też mi palił 7 na setkę HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Wynik zacny. Pewnie na autostradzie z tempomatem, płasko i bezwietrznie lub z wiatrem. W warunkach wielkomiejskiego ruchu, pewnie w 15 l/100 nie zamknie się . 130KM diesel, na autostradzie 80-100 km/h, spali 4-4,5 l/100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Dziś na trasie samochód mi średnio spalił 7.3 litra na setkę. Biorąc pod uwagę że klima była > włączona, nie jechałem specjalnie oszczędnie a samochód ma prawie dwie tony, 4.6L V8, 340 KM, > opony o raczej sporych oporach (bo są szerokie i "sportowe") i ponad 100 kkm na liczniku to > chyba niezły rezultat. Niezly wynik Dla mnie udalo sie do 6,1 l/100km zejsc w zime, na 200km trasie, przy 165KM i AWD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > To ja też się pochwalę. 20 lat temu miałem 126p i też mi palił 7 na setkę > HanYs w sumie mozna zamknac watek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > w sumie mozna zamknac watek no chyba ,ze ktoś się Syreną pochwali HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Wynik zacny. > Pewnie na autostradzie z tempomatem, płasko i bezwietrznie lub z wiatrem. > W warunkach wielkomiejskiego ruchu, pewnie w 15 l/100 nie zamknie się . > 130KM diesel, na autostradzie 80-100 km/h, spali 4-4,5 l/100. Na autostradzie nie zejdzie poniżej 8.5 przy stałej 140 km/h. Tutaj prędkość była 80-100 km/h w typowo polskim ruchu (samochod za samochodem na wąskiej drodze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Na autostradzie nie zejdzie poniżej 8.5 przy stałej 140 km/h. Tutaj prędkość była 80-100 km/h w > typowo polskim ruchu (samochod za samochodem na wąskiej drodze). Wynika z tego, ze troszkę szarpania prędkością było. To b.dobry wynik. Jadąc M3, w trasie spokojnie do 110 km/100 zszedłem do niecałych 7 litrów/100km. (kielce - wawa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Ale to nie o to chodzi. Jadąc na motocyklu bym zużył znacznie mniej benzyny. wejdz na motocyklowy sa tam tacy co by chcieli zeby ich 600ccm potworki palily tylko 7.5l noPb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Dziś na trasie samochód mi średnio spalił 7.3 litra na setkę. Biorąc pod uwagę że klima była > włączona, nie jechałem specjalnie oszczędnie a samochód ma prawie dwie tony, 4.6L V8, 340 KM, > opony o raczej sporych oporach (bo są szerokie i "sportowe") i ponad 100 kkm na liczniku to > chyba niezły rezultat. Pewnie ruszyłeś i bez zatrzymywania się dojechałeś nieprzekraczając 100km/h Mój Cruze przez pierwsze 600km spalił 8,2 litra na 100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Dziś na trasie samochód mi średnio spalił 7.3 litra na setkę. Biorąc pod uwagę że klima była > włączona, nie jechałem specjalnie oszczędnie a samochód ma prawie dwie tony, 4.6L V8, 340 KM, > opony o raczej sporych oporach (bo są szerokie i "sportowe") i ponad 100 kkm na liczniku to > chyba niezły rezultat. Moim zdaniem musiało być kilka sprzyjających czynników, aby taka krowa tyle spaliła 1. Mierzyłeś spalanie już na rozgrzanym silniku 2. Było lekko z górki, albo teren idealnie płaski 3. Z wiatrem 4. Prędkość ani razu nie przekroczyła 100km/h, a najczęściej była w okolicach 80km/h Mi Mitsubishi lancer 1.8, jadąc na tempomacie 110km/h na A2 pali w zależności od kierunku jazdy: 1. Warszawa-Łódź 8,5/100 2. Łódź-Warszawa 7,5/100 W Polsce wieją wiatry głównie z zachodu, więc jak jadę do Łodzi, to pod wiatr. Prawdopodobnie tez lekko pod górkę. Auto pod każdym względem bardziej ekonomiczne od tego Lexusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Wiatru nie było + droga była idealnie płaska. Dziś jadąc ta sama trasę w druga stronę osiągnąłem 33 MPG = 7.1 litra. US 1 na Florida Keys. Zużycie pomimo stania w korkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Wiatru nie było + droga była idealnie płaska. Dziś jadąc ta sama trasę w druga stronę osiągnąłem 33 > MPG = 7.1 litra. US 1 na Florida Keys. Zużycie pomimo stania w korkach mierzysz na stacji czy odczytujesz z kompa ? Jaki dystans ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > mierzysz na stacji czy odczytujesz z kompa ? Jaki dystans ? Komputer, w obu przypadkach około 100-150 km. Kilka lat temu sprawdziłem ze komputer jest dokładny i teraz mu wierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Dziś na trasie samochód mi średnio spalił 7.3 litra na setkę. Biorąc pod uwagę że klima była > włączona, nie jechałem specjalnie oszczędnie a samochód ma prawie dwie tony, 4.6L V8, 340 KM, > opony o raczej sporych oporach (bo są szerokie i "sportowe") i ponad 100 kkm na liczniku to > chyba niezły rezultat. Z jaką średnią prędkością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Wynika z tego, ze troszkę szarpania prędkością było. To b.dobry wynik. Jadąc M3, w trasie spokojnie > do 110 km/100 zszedłem do niecałych 7 litrów/100km. (kielce - wawa) Kolega tez powozi M3 i melduje podobne wyniki przy oszczędnej jeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > mierzysz na stacji czy odczytujesz z kompa ? Jaki dystans ? Mój Cruze po spaleniu pierwszego baku pokazał spalanie 8,2 a w rzeczywistości po zatankowaniu i obliczeniu wyszło 8,5. Różnicę musiał opchnąć na lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Kolega tez powozi M3 i melduje podobne wyniki przy oszczędnej jeździe Nawet TopGear udowodnil, ze mniej pala niz Prius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Moim zdaniem musiało być kilka sprzyjających czynników, aby taka krowa tyle spaliła jego czynnikiem jest ośmiobegowa skrzynia biegów HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > jego czynnikiem jest ośmiobegowa skrzynia biegów > HanYs To prawda - jadąc 90 km/h masz 1200 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > jego czynnikiem jest ośmiobegowa skrzynia biegów > HanYs nie ma znaczenia czy 5 czy 8. Ja w 5-cio biegowym automacie mam niższe obroty niż w 6-cio biegowym dieslu z manualem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > nie ma znaczenia czy 5 czy 8. Ja w 5-cio biegowym automacie mam niższe obroty niż w 6-cio biegowym > dieslu z manualem Cruze ma w zegarach lampkę "shift", która przy wyższych biegach zapala się jeszcze przed 2000 obr. by zmienić bieg wyższy. Na 5 biegu każe jechać już od 70km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Cruze ma w zegarach lampkę "shift", która przy wyższych biegach zapala się jeszcze przed 2000 obr. > by zmienić bieg wyższy. Na 5 biegu każe jechać już od 70km/h. ta lampka to jest od czapy, chyba dla jakiejś kobitki, która tylko jeździ wolno po mieście. Innego zastosowanie dla tego uniwersalnego rozwiązanie nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > To prawda - jadąc 90 km/h masz 1200 obrotów. A ile wtedy mocy rozwija silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > A ile wtedy mocy rozwija silnik? ze 30 KM to potrzeba żeby 8 tłoków ruszyć z miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > ta lampka to jest od czapy, chyba dla jakiejś kobitki, która tylko jeździ wolno po mieście. Innego > zastosowanie dla tego uniwersalnego rozwiązanie nie widzę Do tej pory jeździłem jak mi pasowało - a teraz wychodzi, że zbyt wysoko kręciłem silnik na każdym biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Ale to nie o to chodzi. Jadąc na motocyklu bym zużył znacznie mniej benzyny. Chodzi mi o to ze > pomimo ze samochod jest duży i ma wielki silnik o sporej mocy to nadal potrafi palić mało. I > żeby jeździć oszczędnie nie muszę kupować jakiegoś jednolitrowego diesla. problem jest w tym ze takie spalanie to w twoim aucie wydarzenie godne umieszczenia na AK-w innych autach to codziennosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > jego czynnikiem jest ośmiobegowa skrzynia biegów > HanYs Napisał że ma 1200obr/min przy 90km/h. U mnie jest około 2000obr/min, ale 2x mniej cylindrów. To u Marka i tak jest więcej ruchów tłokami przy tej prędkości Auto cięższe, większe (stawia większy opór powietrza) i na szerszych laczkach Prawdopodobnie jechał z włączoną klimą, a ja bez (klima za oknem ) Musiały być jakieś czynniki zewnętrzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > ze 30 KM to potrzeba żeby 8 tłoków ruszyć z miejsca Poważnie pytam. Np mój Civic rozwija moc bardzo liniowo. Przy 3500RPM ma się jakieś 70 koni (50% mocy max)do dyspozycji (i do wykarmienia). Dla odmiany Lancia przy takich obrotach generuje już jakieś 150-160 koni, które też trzeba karmiać - urok silnika doładowanego. jeśli dodatkowo u Marka jest podobny system jak w nowym Camaro to karmi się naprawdę mało kucy - Camaro odłącza połowę cylindrów gdy na trasie nie ma obciążenia a wtedy zamiast 6,2l V8 mamy 3,1l V4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > A ile wtedy mocy rozwija silnik? Wystarczająco dużo żeby samochód jechał. Zakładając w miarę liniową charakterystykę i 350 KM na 6000 obrotów, to na 1200 wychodzi pewnie jakieś 70 KM, może mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Poważnie pytam. Np mój Civic rozwija moc bardzo liniowo. Przy 3500RPM ma się jakieś 70 koni (50% > mocy max)do dyspozycji (i do wykarmienia). Dla odmiany Lancia przy takich obrotach generuje > już jakieś 150-160 koni, które też trzeba karmiać - urok silnika doładowanego. > jeśli dodatkowo u Marka jest podobny system jak w nowym Camaro to karmi się naprawdę mało kucy - > Camaro odłącza połowę cylindrów gdy na trasie nie ma obciążenia a wtedy zamiast 6,2l V8 mamy > 3,1l V4 Niestety systemy deaktywacji cylindrów nie ma, ale samochód jeździ na bardzo rzadkim oleju (5W20) co zmiejsza znacząco opory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Mi Mitsubishi lancer 1.8, jadąc na tempomacie 110km/h na A2 pali w zależności od kierunku jazdy: > 1. Warszawa-Łódź 8,5/100 > 2. Łódź-Warszawa 7,5/100 > W Polsce wieją wiatry głównie z zachodu, więc jak jadę do Łodzi, to pod wiatr. Prawdopodobnie tez > lekko pod górkę. > Auto pod każdym względem bardziej ekonomiczne od tego Lexusa No właśnie nie wiem czy bardziej ekonomiczne... Marek twierdzi, że jemu przy stałej 140 km/h pali 8,5. U mnie komp w Lancerze przy stałej 140 km/h pokazuje 10,5. Inna sprawa, że przy moim trybie użytkowania to średnią w Lexusie miałbym pewnie 18... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > No właśnie nie wiem czy bardziej ekonomiczne... Marek twierdzi, że jemu przy stałej 140 km/h pali > 8,5. Nie chcę być złośliwy, ale ja bym skomentował to tak: "Marek twierdzi" Przy 140km/h nawet Fabia 1.4 jara więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Nie chcę być złośliwy, ale ja bym skomentował to tak: "Marek twierdzi" > Przy 140km/h nawet Fabia 1.4 jara więcej Mój Cruze wskazuje ponad 10l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > No właśnie nie wiem czy bardziej ekonomiczne... Marek twierdzi, że jemu przy stałej 140 km/h pali > 8,5. U mnie komp w Lancerze przy stałej 140 km/h pokazuje 10,5. > Inna sprawa, że przy moim trybie użytkowania to średnią w Lexusie miałbym pewnie 18... Jakie masz obroty przy 140 km/h? U mnie jest w okolicach 2500 o ile pamiętam. P.S. Na trasie Miami-Melbourne jadąc ze średnią 130-140 km/h spalił mi ostatnio 8.4 litra na setkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Nie chcę być złośliwy, ale ja bym skomentował to tak: "Marek twierdzi" No właśnie. Właściciele tych małolitrażowych samochodów nie mogą w to uwierzyć. P.S. Nowa Corvette ma zejść do 7 litrów na setkę na autostradzie. Z 6.2l 450 KM silnikiem. Bo ma siedmiobiegowy manual z bardzo długą i oszczędną siódemką, jest bardzo opływowa i lekka + ma deaktywację czterech cylindrów. Podejrzewam że przy 90 km/h będzie się dało zejść nią poniżej 6 litrów. Wcale nie trzeba jednolitrowego trzycylindrowca by jeździć oszczędnie na trasie. Niestety w mieście to inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Jakie masz obroty przy 140 km/h? U mnie jest w okolicach 2500 o ile pamiętam. > P.S. Na trasie Miami-Melbourne jadąc ze średnią 130-140 km/h spalił mi ostatnio 8.4 litra na setkę. Jakieś 2800 przy 140 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > No właśnie. Właściciele tych małolitrażowych samochodów nie mogą w to uwierzyć. Właściciele małolitrażowych silników, czasami jeżdżą i autami z większymi silnikami BMW 745 mi jarało 16 na gierkówce Dodatkowo jest duża zależność w spalaniu nawet pomiędzy takimi autami jak Seicento/Punto/Lancer. I zgadnij Im większe auto tym więcej jara, nawet na trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Właściciele małolitrażowych silników, czasami jeżdżą i autami z większymi silnikami > BMW 745 mi jarało 16 na gierkówce Pewnie cisnąłeś je bez umiaru. W GS 460 nigdy nie udało mi się przekroczyć 13 litrów na setkę (liczone na całym baku). Oczywiście chwilowe można dowolnie wielkie osiągnąć, ale po kilku sekundach osiągasz prędkość przy której już nie walą mandatów tylko wsadzają do więzienia i trzeba puścić. I realnie przy tutejszych ograniczeniach i ruchu powyżej 13 nie da się wyskoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Pewnie cisnąłeś je bez umiaru. W GS 460 nigdy nie udało mi się przekroczyć 13 litrów na setkę > (liczone na całym baku). Oczywiście chwilowe można dowolnie wielkie osiągnąć, ale po kilku > sekundach osiągasz prędkość przy której już nie walą mandatów tylko wsadzają do więzienia i > trzeba puścić. I realnie przy tutejszych ograniczeniach i ruchu powyżej 13 nie da się > wyskoczyć. Nie twierdzę że jechałem tym BMW specjalnie spokojnie, ale po domyśleniu się, że na tym baku nie dojadę do celu, zacząłem jechać ultraspokojnie. To 16/100 to już średnia po tej spokojnej jeździe. Co do Twoich 13/100. Jak odwożę dzieciaka do przedszkola, to mam średnią z wycieczki obecnie coś około 30/100. Nawet specjalnie korków nie ma. Zimny rozruch, dystans tylko 1,5km. W takiej samej sytuacji, jak jadę z Wawy do Łodzi, średnie spalanie schodzi poniżej 10/100 już na drodze ekspresowej, która leci do A2 (chyba to jest S2 ). Jakoś z 10km muszę przejechać żeby to osiągnąć. A jak tylko wjeżdżam na ekspresówkę, to zapodaję 110km/h na tempomacie i tak już jadę 8/100 miałem średnią z powtarzalnych przejazdów Holandia-Polska w Seicento. Starałem się jechać około 130km/h. Tempomatu nie było, więc czasami było wolniej, czasami szybciej. W Punto i Lancerze by spalanie było na bank większe, a przełożenia skrzyni były w Seicento wybitnie niekorzystne (przy 130km/h o ile pamiętam było 4,5tyś/min) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Co do Twoich 13/100. Jak odwożę dzieciaka do przedszkola, to mam średnią z wycieczki obecnie coś > około 30/100. Nawet specjalnie korków nie ma. Zimny rozruch, dystans tylko 1,5km. W takiej Wskazaniami komputera na krótkich odcinkach się nie sugeruj w Lancerze. U mnie cały bak wyjeżdżony w zimie na krótkich odcinkach po mieście daje wg dystrybutora zwykle w granicach 12,7-13 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Wskazaniami komputera na krótkich odcinkach się nie sugeruj w Lancerze. U mnie cały bak wyjeżdżony > w zimie na krótkich odcinkach po mieście daje wg dystrybutora zwykle w granicach 12,7-13 > litrów. Nie wiem czy się sugerować czy nie Po kilku takich przejażdżkach do przedszkola i nazad, zaświeciła się lampka rezerwy A bym przysiągł że kilka dni wcześniej była 1/4 baku Nigdzie indziej nie jeździłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Nie wiem czy się sugerować czy nie Po kilku takich przejażdżkach do przedszkola i nazad, > zaświeciła się lampka rezerwy A bym przysiągł że kilka dni wcześniej była 1/4 baku Nigdzie > indziej nie jeździłem Lampka tez sie ne sugeruj, on panikuje P.S. Średnie spalanie w IS-F'ie za ostatnie 18 miesięcy (bo wtedy ostatni raz resetowalem komputer) to 11.5 litra na setkę. A nie jeżdżę nim WCALE na długie trasy, 100% jazd to poruszanie sie po okolicy, w ciagu roku najdalej jak nim byłem to w Orlando a i to chyba raz czy dwa. Reszta to wycieczki na mniej niz 10 km. W zwiazku z czym albo ten Twój samochod jest zepsuty, albo w Polsce benzyna jest jakaś maloenergetyczna i samochody jej wiecej palą albo wszyscy maja żyłkę rajdowca. Podejrzewam to ostatnie, bo wynajęta Vectra z automatem w PL paliła w moich rękach coś w okolicach 6-7 litrów na setkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 ciekawe czy takie wyniki przekonaja technokratow wciskajacych nam daunsajzing niedawno temu wybralem sie w podroz autostrada Lodz-Poznan i z powrotem Kia Picanto 1.0 (1 osoba, puste auto). Staralem sie jechac oszczednie i nie za szybko (110-120 licznikowe). Jakiez bylo moje zdziwienie po powrocie kiedy okazalo sie ze spalilla 7.0 / 100 W wakacje zas jechalismy Lancerem do Chorwacji i z powrotem z cala rodzina + full gratow, najczesciej trzymalem 120-140 (glownie autostrady Czechy, Austria, Slowenia, Chorwacja), do tego klima przynajmniej 30% czasu i srednia wyszla 6.8. Oba auta maja dosc krotkie 5b skrzynie (Kia przy 120 ma prawie 4krpm, Lancer przy 140 ok 3900) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Lampka tez sie ne sugeruj, on panikuje > P.S. Średnie spalanie w IS-F'ie za ostatnie 18 miesięcy (bo wtedy ostatni raz resetowalem komputer) > to 11.5 litra na setkę. A nie jeżdżę nim WCALE na długie trasy, 100% jazd to poruszanie sie po > okolicy, w ciagu roku najdalej jak nim byłem to w Orlando a i to chyba raz czy dwa. Reszta to > wycieczki na mniej niz 10 km. W zwiazku z czym albo ten Twój samochod jest zepsuty, albo w > Polsce benzyna jest jakaś maloenergetyczna i samochody jej wiecej palą albo wszyscy maja żyłkę > rajdowca. Podejrzewam to ostatnie, bo wynajęta Vectra z automatem w PL paliła w moich rękach > coś w okolicach 6-7 litrów na setkę. Światła co 200 m, korki, ujemne temperatury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.