bizz Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Przymierzam się powoli do zakupu, nadwozie tylko kombi, silnik preferowany benzyna + LPG, ewentualnie diesel. Musi mieć tempomat i szyberdach, ale to chyba nie ma wpływu na montowany silnik (choć może tempomatów do którychś nie montowali...) Na co patrzeć? Auto na dojazdy do pracy - trasa 50 km dziennie poza miastem, plus wypady weekendowe i wakacyjne. Moc obojętna, do tej pory jeżdżę 70 konną Astrą z gazem i do pracy daje radę, więc wszystko w MkIII będzie mocniejsze Zależy mi na jak najmniejszym prawdopodobieństwie trafienia mało awaryjnego motoru. Są jakieś niepolecane silniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alek_lc Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Przymierzam się powoli do zakupu, nadwozie tylko kombi, silnik preferowany benzyna + LPG, > ewentualnie diesel. > Musi mieć tempomat i szyberdach, ale to chyba nie ma wpływu na montowany silnik (choć może > tempomatów do którychś nie montowali...) > Na co patrzeć? Auto na dojazdy do pracy - trasa 50 km dziennie poza miastem, plus wypady weekendowe > i wakacyjne. > Moc obojętna, do tej pory jeżdżę 70 konną Astrą z gazem i do pracy daje radę, więc wszystko w MkIII > będzie mocniejsze > Zależy mi na jak najmniejszym prawdopodobieństwie trafienia mało awaryjnego motoru. > Są jakieś niepolecane silniki? Benzynowe 1.8 i 2.0 to jednostki średnioekonomiczne (8-9 litrów na 100km trzeba średnio liczyć) ale raczej niezawodne - oprócz "słynnych" klapek w kolektorze. Diesle 2.0 (85kW) po FL w X.2003 są raczej niezawodne, wersje 96kW i 2.2 TDCi mają gorszą opinię ze względu na konieczność wymiany / powaznej naprawy systemu wtryskowego (koszt ok. 3.000 zł). Drugą wadą diesla jest koło zamachowe, które niektórzy muszą wymieniać po 150kkm - ceny od 2,5 zł w najtańszych warsztatach. Spalanie ok 6,5 litra (mieszane). Ponieważ auto jest stosunkowo ciężkie, to eksploatacja wyłącznie miejska powoduje zdecydowany wzrost zużycia paliwa. W mojej ocenie udany samochód, który jest obszerny i nieźle się prowadzi, przy normalnej eksploatacji raczej bezawaryjny. Przejechałem ok. 120kkm w 3 lata i nie żałuję tego zakupu. Wydaje mi się, że Pyrekcb ma takowy - niech On coś napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabol Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Ja polecam diesla tddi 115 koni. Prosty i nieawaryjny silnik. Takiego chciałem kupić kupiłem i jestem bardzo zadowolony. Montowali te motory do 2002 roku i później coś około 2004 2005 ale jest tego bardzo mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 unikaj 2.0tdci 115KM. Jeśli nie szukasz koniecznie diesla to benzyny fordowskie mają opinie bardzo trwałych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Benzynowe 1.8 i 2.0 to jednostki średnioekonomiczne (8-9 litrów na 100km trzeba średnio liczyć) ale mam 1.8 od 3,5 roku, zrobiłem w tym czasie około 52 tys km, średnie spalanie z tego okresu mam 8,68; z drugiej strony to ile ma palić 1,5 tonowe auto z silnikiem 1,8 ? 5-6 litrów ? takie bajki to szwagrowi przy wódce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwiatek Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 mialem 1.8 w kombi przez 3 lata , spalanie w warszawskich korkach (dojazdy i powrot z pracy) 11 litrow , wyjazd na wakacje 8 litrow / 100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > mialem 1.8 w kombi przez 3 lata , spalanie w warszawskich korkach (dojazdy i powrot z pracy) 11 > litrow , wyjazd na wakacje 8 litrow / 100 km To moja stara Laguna 1.8 8V 90KM była zauważalnie w trasie oszczędniejsza. Jakieś 1,5L na 100km mniej żarła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Ja polecam diesla tddi 115 koni. Prosty i nieawaryjny silnik. Takiego chciałem kupić kupiłem i > jestem bardzo zadowolony. Od TDCI to sie tylko systemem zasilania różni Ma swoje bolączki ale duzo mniej awaryjny niz TDCI. No i po uruchomieniu wiesz że masz diesla czyli głosny Ja bym szukał benzyny 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > To moja stara Laguna 1.8 8V 90KM była zauważalnie w trasie oszczędniejsza. Jakieś 1,5L na 100km > mniej żarła. Ale wszystko zależy od stylu jazdy i danej "trasy" Ja swoim Punto 1,2 w trasie potrafię spalić poniżej 4litrów a też na dokładniej tej samej drodze spalał mi powyżej 7 nie da się porównać dwóch kierowców, dwóch przejazdów i tego czy człowiek się spieszy czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > unikaj 2.0tdci 115KM. Mozesz rozwinac? Za malo mocy (choc w mkIII byl jeszcze slabszy diesel), drozszy osprzet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > unikaj 2.0tdci 115KM. Dlaczego? Mamy firmie takie dwa dość intensywnie eksploatowane (roczniki 2005) i jakoś - odpukać - nic się strasznego z nimi nie dzieje. Sam sporo nimi podróżuję i są całkiem przyzwoite do spokojnego przemieszczania się z punktu A do B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Miałem MONDEO mk III z TDDI jedyne co było dobre to silnik... reszta się psuła... niestety bo wypas i komfort był... ceny za części drogie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Na co patrzeć? 1. Na zawieszenie. 2. Na rdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > 1. Na zawieszenie. > 2. Na rdzę. 3. na turbo 4. na dwumasę 5. na ładowanie aku... 6. na centralkę i sławetne mikrostyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Dlaczego? Mamy firmie takie dwa dość intensywnie eksploatowane (roczniki 2005) i jakoś - odpukać - > nic się strasznego z nimi nie dzieje. Sam sporo nimi podróżuję i są całkiem przyzwoite do > spokojnego przemieszczania się z punktu A do B. ja też bym śmiało kupił taki, ale jednak te wtryski delphi sa wrażliwe na paliwo. kupując nastoletnie auto za parę groszy możesz skończyć z koniecznym wydatkiem 25% wartości auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > mialem 1.8 w kombi przez 3 lata , spalanie w warszawskich korkach (dojazdy i powrot z pracy) 11 > litrow , wyjazd na wakacje 8 litrow / 100 km jak widać wszystko zalezy od waunków jazdy, w korkach w dużym mieście to wszystko wciaga wiecej niż przeciętna. Co do awaryjności to u mnie przez 3,5 roku ZERO usterek. Żadne moje dotychczasowe auto nie spisywało się tak dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > ja też bym śmiało kupił taki, ale jednak te wtryski delphi sa wrażliwe na paliwo. kupując > nastoletnie auto za parę groszy możesz skończyć z koniecznym wydatkiem 25% wartości auta. Z używanym dieslem to niestety prawie zawsze jest loteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Ja polecam diesla tddi 115 koni. Prosty i nieawaryjny silnik. Takiego chciałem kupić kupiłem i > jestem bardzo zadowolony. Montowali te motory do 2002 roku i później coś około 2004 2005 ale > jest tego bardzo mało. Chyba, że mamy pecha i wysiądzie nam pompa wtryskowa i wtedy nie jest już tak różowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Chyba, że mamy pecha i wysiądzie nam pompa wtryskowa i wtedy nie jest już tak różowo Akurat kosztowo między tddi a tdci to przepaść. W tddi jest vp44 gdzie leci tranzystor sterujący "przyspieszaczem kąta" . Jak jest dobre paliwo to smiga się po 300-400 tys km . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 I myślisz, że wymiana samego tranzystora rozwiąże problem na następne setki tysięcy kilometrów Przecież sam z siebie ten tranzystor chyba się nie uszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Mam MkIII z silnikiem 2.0 benzyna, bez gazu. W liftbacku daje spokojnie radę, w kombi również da. Silnik 145 koni. Silnik lubi olej przy wyższych obrotach - do pierwszej wymiany oleju jeździłem w miarę normlanie. WYlałem tyle oleju, co powinno było być. Następna wymiana mnie zdzwiwiła, bo brakowało trochę oleju. Na trasie 2000km po autostradach (w tym niemieckich ) potrafił wciągnąć niemal tyle oleju, co na bagnecie między max i min. Z klapkami nie miałem problemu, a mam przejechane ok. 140.000km. Jedynie co, to pękła rura odpowietrzająca skrzynię wału korbowego i silnik zasysał lewe powietrze. Tempomat mam, ale ja mam też skrzynie w automacie, a taka konfiguracja często ma tempomat. Szybera brak Nie wiem, jak te silniku znoszą LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Nie wiem, jak te silniku znoszą LPG. podobno całkiem nieźle, o ile ktoś nie skopie instalki mam 1.8 w c-max'ie, silnik bliźniaczy do tego co ma mondek obecnie auto ma 140kkm, z czego ponad 70kkm na LPG, instalacja BRC SQ24 kontrola luzów przy 70kkm - OK, kontrola luzów przy 130kkm - OK więc chyba tragedii nie ma jeśli chodzi o silnik, to IMO całkiem fajny - dość płaski przebieg momentu spalanie, hmm mnie c-max pali tyle co astra 1.4 - ok 10-11L LPG po Krk, ok 8L na oszczędnej trasie dodam że c-max jest 200kg cięższy (MW ok 1400kg) oleju faktycznie łyka przy szybszej jeździe, o ile jeżdżąc po mieście na odcinkach 20-30km dolałem max 1L na 20kkm tak przy jeździe w trasie po 5kkm było poniżej min i trza było dolać ... ze 2-3L by łyknął na 20kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Podepne sie przy okazji zalozyciela watku poniewaz mam sasiada ktory meczy mnie zebym mu znalazl wlasnie mkIII Czytalem troche w necie zeby mu cos odpowiadac na klatce schodowej ale z tego co znalazlem to w fordzie jest niezla przeplatanka z dieslami, najpierw tddi, potem rownolegle byly wypuszczane tdci, potem przerwa w tddi zeby w 2005 znow wprowadzic na krotki czas tddi Podsumowujmy tddi 90KM muł, obraz nedzy i rozpaczy przy wyprzedzaniu, stala geometria łopatek tddi 115KM troche lepiej z dynamika, turbosprezarki ze stala i zmienna geometria (ford) tdci 115KM turbosprezarki ze zmienna geometria, diametralna roznica w pracy silnika w porownaniu do tddi tdci 130KM jest czym pojechac, reszta jak 115KM tdci tddi= w miare tanie wtryski (w porownaniu do tdci), tanie turbosprezarki ze stala geometria, drogie pompy wtryskowe tdci= drogie pompy, drogie wtryski, drogie turbosprezarki Tylko czego prawie kazdy poleca wlasnie 130KM tdci? I to najlepiej po lifcie w 2003 roku? Roznica miedzy 115KM tdci a 130KM tdci to turbosprezarka, wtryski, program, tak? Prawde napisalem czy herezje sieje? Jak prawde to drukuje i daje sasiadowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Benzynowe 1.8 i 2.0 to jednostki średnioekonomiczne (8-9 litrów na 100km trzeba średnio liczyć) ale jak sie umie jezdzic to w traie schodzi do niskiej 6, srednio na autostradzie przy 120-130 7,4 > raczej niezawodne - oprócz "słynnych" klapek w kolektorze. 1,8 lyka oleum dosyc czesto, 2,0 daje rade klapki mozna wymontowac >Diesle 2.0 po FL w X.2003 są > raczej niezawodne, tak samo sie rypia jak te pierwsze > wersje 96kW i 2.2 TDCi mają gorszą opinię ze względu na konieczność wymiany tu to pojechales jak brac to tylko 2,2 jest najmniej zawodna > / powaznej naprawy systemu wtryskowego (koszt ok. >3.000 zł). 3000pln to nie powazna naprawa to norma w tdci za 3 kola masz 4 nowe wtryski i czyszczenie ukladu >Drugą wadą diesla jest koło > zamachowe, które niektórzy muszą wymieniać po 150kkm - ceny od 2,5 zł w najtańszych > warsztatach. kolo kosztuje ok1000pln, sruby 100 i do tego cena wymiany i to nie wada dizli tylko wszystkich nowoczesniejszych aut pb i on >Spalanie ok 6,5 litra (mieszane). przy lekkiej nodze latem, zima wciaga 10 w miescie >Ponieważ auto jest stosunkowo ciężkie, to > eksploatacja wyłącznie miejska powoduje zdecydowany wzrost zużycia paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Tylko czego prawie kazdy poleca wlasnie 130KM tdci? I to najlepiej po lifcie w 2003 roku? bo w 2003 byl lifting i pompy przestaly sie luszczyc a dlaczego 130?? moze bo 115 to mul jakich malo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > I myślisz, że wymiana samego tranzystora rozwiąże problem na następne setki tysięcy kilometrów > Przecież sam z siebie ten tranzystor chyba się nie uszkodzi Zaciera sie taka jakby tulejka -iglica przyspieszacza kąta wtrysku i pali przez to tranzystor . Wiadomo trza ten element wymienić lub wyczyścić i zamontować mocniejszy tranzystor. Rzadko pada mechanika zazwyczaj elektronika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > bo w 2003 byl lifting i pompy przestaly sie luszczyc > a dlaczego 130?? moze bo 115 to mul jakich malo czyli pompy padaja tak samo w tddi jak i tdci do 2003 roku czyli tddi tansze w naprawach (najdrozsza pompa za okolo 3 000zl) tdci przed liftem drogie w naprawach, po lifcie jest lepiej (ewentualne naprawy odroczone w czasie bo nadejdą na pewno) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Troszkę jestem zdziwiony informacjami o zużyciu oleju w tych silnikach. Mój focus ze wspomnianym silnikiem 2.0 dobija powoli do 160 tys km i przez ponad rok gdy go posiadam nie było potrzeby uzupełniania oleju między przeglądami, na bagnecie nie było widać zuważalnych różnic podczas kontroli. Bez znaczenia czy jazda po mieście czy trasa (wielokrotnie w tym czasie UK-PL-UK 3000km w obie strony). Odkąd go mam zalewam fordowskim Formula F 5W30. Znam też dobrze egzemplarz Mondeo 2.0, w chwili sprzedaży miało 420 tys km na liczniku, z czego ponad 300 tys km na gazie. Regularna kontrola luzów zaworowych, serwis, auto śmigało. Były jedynie problemy z wtryskiwaczami paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > srednio na autostradzie przy 120-130 7,4 Dokładnie takie miałem i ja w swoim 1,8 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Dokładnie takie miałem i ja w swoim 1,8 . u mnie najmniej jak zmierzyłem to było 6,5 ale to była emerycka traska z delikatnym operowaniem pedałem gazu, było to krótko po zakupie i chciałem sprawdzic do ilu minimum mozna zejść. Generalnie nie da się tak jeździć. normalnie traski wychodzą w granicach 7,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Troszkę jestem zdziwiony informacjami o zużyciu oleju w tych silnikach. Potwierdzam. Mondeo 2.0 noPb 145KM przejeżdżał na oleju wlanym w serwisie bez najmniejszej dolewki cały dystans pomiędzy wymianami. Olej nawet nie zmieniał zabarwienia. Od nowości dedykowany fordowski 5w-30 (chyba półsyntetyk). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Potwierdzam. > Mondeo 2.0 noPb 145KM przejeżdżał na oleju wlanym w serwisie bez najmniejszej dolewki cały dystans > pomiędzy wymianami. Olej nawet nie zmieniał zabarwienia. Od nowości dedykowany fordowski 5w-30 > (chyba półsyntetyk). Bo tylko 1,8 ma problem z olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > czyli pompy padaja tak samo w tddi jak i tdci do 2003 roku > czyli > tddi tansze w naprawach (najdrozsza pompa za okolo 3 000zl) > tdci przed liftem drogie w naprawach, po lifcie jest lepiej (ewentualne naprawy odroczone w czasie > bo nadejdą na pewno) pompy raczej nie padaja w tdci, szybciej wtryski mozna tez zwrocic uwage na egr, elektroniczny w nowszych to spory wydatek - nie mozan go zaslepic zwykly podcisnienowy to kilka groszy tddi to konstrukcja z lat 90, klekocze i nie ma kultury ale nie jest tak wrazliwy na paliwo koszt tego tranzystorka to grosze, pali wiecej jak tdci I rfadze poczytac mkp, codziennie pojawia sie ktos kto blaga o pomoc bo w tdci wyskoczyla "sprezynka" na desce. Tak to jest jak sie kupuje tdci za 10kpln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Zależy mi na jak najmniejszym prawdopodobieństwie trafienia mało awaryjnego motoru. Na pewno na tym Ci zależy? Chyba się przejęzyczyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Na pewno na tym Ci zależy? > Chyba się przejęzyczyłeś? Heh na szczęście wszyscy poszlo z tematem we właściwym kierunku:) Poszukam 2.0 145 KM do zagazowania w takim razie, ew. TDDi, komfort jazdy nie jest taki zły, wczoraj się przejechałem takim 115 KM i bardzo przyjemnie się prowadził, dość cicho też... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 ja bym już drugi raz MONDEO TDDI nie kupił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > ja bym już drugi raz MONDEO TDDI nie kupił A jakie przygody były? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Bo tylko 1,8 ma problem z olejem. problem z olejem to ma każdy zajeżdżony silnik u mnie póki co od wymiany do wymiany nie dolewam nic, fakt, że auto niezjeżdżone, rocznik 2002 a 90 tys km przebiegu, od początku na fordowskim 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > I myślisz, że wymiana samego tranzystora rozwiąże problem na następne setki tysięcy kilometrów > Przecież sam z siebie ten tranzystor chyba się nie uszkodzi w fordowskich tddi tak, bo sterownik jest ten sam co w oplu, a pompa zdeka inna i wytrzymuje wiecej. jak to mój znajomy spec powiedział : bardziej przypomina tą z tedeika niż z opla.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > jak sie umie jezdzic to w traie schodzi do niskiej 6, srednio na autostradzie przy 120-130 7,4 6??? To ja się chyba na nauki do Ciebie zapiszę. 7 w trasie, przy stosowaniu wielu zasad ecodrivingu, do tego kierowca raczej stoik (ja znaczy ) uważam za trudny do osiągnięcia wynik. W kilku samochodach udawało mi się ładnie bić rekordy spalania, ale z Mondkiem 1.8 dogadać się nie mogę. > zima wciaga 10 w miescie > > eksploatacja wyłącznie miejska powoduje zdecydowany wzrost zużycia paliwa. Jak tylko woziłem dzieciaka do przedszkola w Kraku to 13-16 na 100 zależnie od temperatury zimą wychodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwiatek Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 no ale...... tu trzeba nakarmic 125 kucykow a wiec ciut wiecej spali, no i zalezy jak sie jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Benzynowe 1.8 i 2.0 to jednostki średnioekonomiczne (8-9 litrów na 100km trzeba średnio liczyć) no to panieeeeeeeeee. auto ważące 1,5t tak mało pali? moja siena 1,6 przy delikatnej jeżdzie pali 10, więc wychodzi, ze ford lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > silnik preferowany benzyna + LPG, szwagier ma mk lll 2.0 145km w gazie rozmawiałem z nim wczoraj, mówi, ze teraz w te mrozy pali mu nie więcej jak 10 lpg po mieście. co prawda nie ma ciężkiej nogi jak ja, no ale te 10 na taki wóż to wydaje mi sie że mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > 6??? To ja się chyba na nauki do Ciebie zapiszę. 7 w trasie, przy stosowaniu wielu zasad > ecodrivingu, do tego kierowca raczej stoik (ja znaczy ) uważam za trudny do osiągnięcia Producent podaje spalanie ponizej 6, osiagalem 6,4 spokojnie jadac 100 po autostradzie. Srednio wychodzilo mi z trasy 7,4. Mialem 2,0 dura bez lpg. > wynik. W kilku samochodach udawało mi się ładnie bić rekordy spalania, ale z Mondkiem 1.8 > dogadać się nie mogę. > Jak tylko woziłem dzieciaka do przedszkola w Kraku to 13-16 na 100 zależnie od temperatury zimą > wychodziło. Ta 10 dotyczyla dizli. Nie wiem ile spali 2,0 dura w korkach bo akurat w miescie gdzie mieszkam mam spoko dojazd do centrum bez korkow. Pewnie i te 13 wezmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > szwagier ma mk lll 2.0 145km w gazie > rozmawiałem z nim wczoraj, mówi, ze teraz w te mrozy pali mu nie więcej jak 10 lpg po mieście. Pytanie, co to za miasto. 10 to tdci potrafi lyknąć w korkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Pytanie, co to za miasto. 10 to tdci potrafi lyknąć w korkach. bez większego problemu nawet i więcej... - mój TDDI minimalnie 7,2 a maksymalnie 10,2... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 niby da się zrobić ja focusem 115KM raz zrobiłem poniżej 6ki...ale to jazda wyjątkowo spokojna gdzie przez dużą część trasy leciałem za ciężarówką albo autobusem rejsowym (za tym ciut szybciej )... więc lekko mocniejszym i cięższym mondkiem 6 z haczykiem pewnie się da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > bez większego problemu nawet i więcej... - mój TDDI minimalnie 7,2 a maksymalnie 10,2... Pociesz się tym, że w podobnej mocowo benzynie, byłby to zakres od 10,11-tu do 15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > bez większego problemu nawet i więcej... - mój TDDI minimalnie 7,2 a maksymalnie 10,2... To mój jest chyba zepsuty, średnie z ostatnich 10000km to 6.7 (wg komputera 7.2). W trasie bez problemu 6l/100km, w mieście do 8,5l/100km. Nie jezdze ani szybko ani wolno, jade po prostu z tłumem A jedyny problem jaki mialem z mondkiem to korozja dolnych krawedzi drzwi. Raz w roku wymieniam łaczniki stabilizatora i ew. koncowki drążków kierowniczych, ale to wina kiepskich dróg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > To mój jest chyba zepsuty, średnie z ostatnich 10000km to 6.7 (wg komputera 7.2). W trasie bez > problemu 6l/100km, w mieście do 8,5l/100km. Nie jezdze ani szybko ani wolno, jade po prostu z > tłumem nie wiem ale u mnie na trasie to pod 9L wychodzi LPG, jadąc spokojnie 8L, ale gdzie tam do 6 (nawet przeliczając że gazu spali 20% więcej) to powinienem mieć koło 7.5L za to jazda miejska i podmiejska po Krk dawała całkiem przyjemne wyniki - ok 10L LPG, czyli podobnie jak u Ciebie ok 8.5L noPB ( średnia ok 30km/h) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.