Truecolor Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Witam Autko syna. Pewnego ranka odpaliło normalnie i pierwszy kilometr jechało ok aż nagle osłabło. Praktycznie moc spadla o 80%, bardzo ciężko było ruszyć autem z miejsca. Tak przejechał jeszcze kilometr pod dom. SIlnik pracował dość równo, na pewno na wszystkie gary ale nie miał mocy. Za kilka godzin kiedy byłem zobaczyć jeszcze zapalił ale po minucie zgasł i od tego czasu nie chce już odpalić. Na co to wygląda? Check nie pali się na desce ani nigdy sie nie palił. PEwnie błędów komp nie pokaże... Czy może być to czujnik położenia wału? Ale ten spadek mocy wydaje sie dziwny. Filtr paliwa jest prawie nowy, zmieniany tydzien wczesniej. Czy w tych silnikach padają pompy wtryskowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 egr slowo klucz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Jak dla mnie kolejny przykład zapchanego EGR. Wyczyścić albo zaślepić. Pytanie pomocnicze. Czy jak odpalił kopcił na biało? EDYTA: No i się spóźniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Tak kopcił na biało ale zwalaliśmy to na zimno bo było minus 5 stopni. Czy to wskazuje bardziej na egr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Tak kopcił na biało ale zwalaliśmy to na zimno bo było minus 5 stopni. Czy to wskazuje bardziej na > egr? Woda w ukladzie paliwowym..UPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Woda w ukladzie paliwowym..UPG? jeszcze nie słyszałem żeby uszczelka padła w tak drastyczny i niemal natychmiastowy sposób. Do tego płynu nie ubywa, olej czysciutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Tak kopcił na biało ale zwalaliśmy to na zimno bo było minus 5 stopni. Czy to wskazuje bardziej na > egr? odpowiedź już wyżej się pojawiła... typowe objawy zaciętego egr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 U mnie jak egr padł to odpalił chmurnie , a lepiej jechał jak odpuszczałem gazik , przy deptaniu się dławił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 egr zaciety w pozycji "otwarty" dlawi sie wlasnymi spalinami:D dlatego nie chce jechac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Tak kopcił na biało ale zwalaliśmy to na zimno bo było minus 5 stopni. Czy to wskazuje bardziej na > egr? U mnie kiedy EGR zaciął się w pozycji "otwarty" tak właśnie kopcił. Tak się zadusił, że do garaży nie mogłem wjechać. Musiałem z rozpędu brać leciutką górkę, bo inaczej nie chciał dać rady... Zaślep dziadostwo i syn będzie miał po kłopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 24 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Do garażu nie dojade bo za daleko holować, odpalić nie idzie. Spróbuje to może jutro wyczyścić jak mi paluchy nie zamarzną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Do garażu nie dojade bo za daleko holować, odpalić nie idzie. Spróbuje to może jutro wyczyścić jak > mi paluchy nie zamarzną. to odkręć 2 śruby, pomiędzy EGR'em a rurką karbowaną wsadź balszkę z puszki z piwa, skręć spowrotem i dojedziesz do garażu żeby się tym zająć na poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > to odkręć 2 śruby, pomiędzy EGR'em a rurką karbowaną wsadź balszkę z puszki z piwa, skręć > spowrotem i dojedziesz do garażu żeby się tym zająć na poważnie. jak ktoś chce remontowac silnik to pomysl doskonały - raz już pomagałem holować do mechanika stilo z taką właśnie blaszka w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > jak ktoś chce remontowac silnik to pomysl doskonały - raz już pomagałem holować do mechanika > stilo z taką właśnie blaszka w silniku Ale kolega wyzej mowi o dojezdzie do garazu....mniemam, ze sa to niewielkie odcinki, taka blaszka z puszki na 99% sie nie wessie do dolotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > jak ktoś chce remontowac silnik to pomysl doskonały - raz już pomagałem holować do mechanika > stilo z taką właśnie blaszka w silniku weź przeczytaj jeszcze raz - dojechać do garażu a nie jeździć na tym. Zakładam, że garaż nie jest dalej jak 10 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Do garażu nie dojade bo za daleko holować, odpalić nie idzie. Spróbuje to może jutro wyczyścić jak mi paluchy nie zamarzną. W taką temperaturę nawet nie próbuj go czyścić, bo najpierw dostaniesz białej gorączki potem zamarzniesz a jak odmarzniesz to szlag Cię trafi. Albo zaślep dziada od razu na poważnie, albo zaślep go prowizorycznie, na chwilę i zajmij się czyszczeniem w jakimś ciepłym garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > weź przeczytaj jeszcze raz - dojechać do garażu a nie jeździć na tym. > Zakładam, że garaż nie jest dalej jak 10 km. to ja juz bym wolal zholowac sobie auto niz taka cieniutka blaszke wstawiac...... ale każdy robi jak uważa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adimali Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Witam:) Otóż dzisiaj i mi pojawił się taki problem. Samochód całkowicie stracił moc na każdym biegu, bez znaczenia ile gazu sie mu da jedzie tak samo. Dopiero odżywa powyżej 2tys obrotów troszkę, ale i tak nie jest to to... Problem pojawił się nagle dziś rano, a dokładniej wyhaczyłem go przy podjeździe na wiadukt. Czy to może być też to? Czy turbo siadło? Z turbiną jestem dość ostro przewrażliwiony... Błędów komputera zero. Co do kopcenia to fakt białe spaliny są, ale podpiąłem to też pod niską temperaturę otoczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Witam:) Otóż dzisiaj i mi pojawił się taki problem. Samochód całkowicie stracił moc na każdym > biegu, bez znaczenia ile gazu sie mu da jedzie tak samo. Dopiero odżywa powyżej 2tys obrotów > troszkę, ale i tak nie jest to to... Całkiem możliwe, że przepływomierz padł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 kolego>zrob tak jezeli chcesz mniej wiecej stwierdzic co to> 1. odepnij przeplywomierz i zobacz jak auto sie zachowuje> po odpieciu przeplywki masa mierzonego powietrza bedzie pobierana z komputera z pamieci eeprom< zobacz jakie efekty jezeli bez zmian to wepnij ja spowrotem> 2. EGR< masz zablokowany w pozycjo "otwarty" samochod dlawi sie wlasnymi spalinami< czyszczenie lub wymiana ewentualne zaslepiene zaslepka:D <zaciety egr to takze problemy podczasodpalenia>jezdziles krotkie trasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Testowałem kiedyś stilo z podejrzeniem padniętego maf-a i tak w okolicach 2tys obr była lipa , powyżej jako tako szedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adimali Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Krótkich tras nie jeżdzę generalnie, minimum 25km na raz. Oczywiście w mieście czasem bywało tak, że odpalany był na parę km... A co do mafów itp to czy podpięcie pod komputer będzie dobrym rozwiązaniem? Da radę postawić jakąs diagnozę? Tak sie składa że ja sam zbytnio nie mam czasu i też na tym sie nie znam, a nie znam się na tym aż tak bo nie mam czasu:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adimali Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Więc byłem dzisiaj u mechanika, podłączył komputer i byliśmy na przejażdżce. Stwierdził walnięty przepływomierz oraz turbinę do regeneracji. EGR odpadł w przedbiegach. Trochę to mnie wystraszyło, biorąc pod uwagę, że tak nagle to się stało i od razu takie koszty... Swoją diagnozę postawił przez to że przepływomierz puszcza (albo coś w tym stylu) za mało powietrza do turbiny - z tego co staram się odtworzyć w pamięci to komputer pokazywał około 900 hPa.. Z kolei powyżej 2 tysięcy obrotów, kiedy turbina zaczyna łapać pokazywało ponad 2500 hPa. Czy to jest możliwe żeby te dwie rzeczy tak na raz strzeliły foszka? Na podstawie takiego sprawdzenia? On twierdzi że wymiana przepływomierza dobije turbinę ponieważ zacznie jeszcze bardziej ją ładować... Ewentualnie zastanawiam się żeby zweryfikować to u innego fachowca, chociaż ten jest dość zaufany... EDIT: W sumie to trochę sprostować chciałem bo chyba źle wytłumaczyłem. Na przepływce pokazywało około 900 hPa maksymalnie Z kolei w turbinie samej ponad 2500 hPa już po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów, czyli wtedy kiedy odmula się. Więc na podstawie tego wysnuł teorię: Przez przepływkę leci za mało, a pomimo tego turbina ładuje za dużo. Jeśli wymienimy przepływkę będzie ładowało jeszcze więcej, więc i turbina do wymianki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Buahahahha jakie bzdury Ci naopowiadał , prawie jak wtedy gdy w aso stwierdzili ,że padło mi turbo , ja mówiłem egr (to padło) ,a i tak zmienili mi przepływomierz w dodatku lol. Maf nic nie pompuje , bo od tego jest sprężarka , która w serii 115km ładuje jak pamiętam ~1.15 bara (2.15b licząc z atmosferycznym) Jak turbo padnie to zazwyczaj wali na niebiesko - padnięte uszczelniacze , jak wirniki się zetrą to mniej dmucha i wtedy teoretycznie wali na czarno bardziej Niekiedy da się usłyszeć jak padaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 A z jakich względów egr wypadł w przedbiegach???Zaślepiony??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adimali Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Nie zaślepiony.. Podjadę do innego mechana jeszcze dziś lub jutro:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 wiesz jak rozkrecic egr? to go wykrec oddziel elektromagnes od korpusu> w ciesci korpusu jest tloczek osadzony na rdzeniu jezeli jest zablokowany latwo to zobaczysz> rdzen w korpusie(obudowie)lubi sie klinowac i czesto jest powodem spadku mocy<tzn muła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 ja u siebie dzisiaj czyściłem egr bo moc padła, ale egr był czysty... odpiąłem przepływkę i teraz moc jako tako wróciła ale kopci na biało i czarno, w zależności od tego jak depnę... Rozumiem że to na bank przepływka padła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 po odpieciu przeplywomierza powietrze mierzone jest z komputera z pamieci dokladniej>podepnij pod komp i sprawdz mierzone powietrze w stosunku do oczekiwanego> wnioski beda widoczne:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Ja tylko napisze dla potomnych że w moim przypadku okazał jest winny zawór egr tak jak mi tu podpowiadano. Był całkowicie zapieczony. Po wyczyszczeniu auto odpaliło bez problemu. Przy okazji napisze że robota nie należy do przyjemnych a dojście jest bardzo słabe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Takze warto go zaslepic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adimali Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Ok więc tak wyszło że jednak padnięty EGR. Pan mechanik zrobił co trzeba i jest cacy moc wróciła do stanu poprzedniego:) Co do spalania pali ponad 5 litrów ale w końcu jest zima to rozumiem:) Aaaleee nie tak kolorowo jest. Pali się teraz z kolei wciąż kontrolka silnika i komputer wskazuje Check engine. Błąd kasowany trzy razy wyświetla się ponownie. Ów mechanik stwierdził że syfek który zrobił EGR musi się dopalić czy coś w tym stylu i to zniknie samo... Wierzyć mu czy nie wierzyć:D? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > który zrobił EGR musi się dopalić czy coś w tym stylu i to zniknie samo... Wierzyć mu czy nie > wierzyć:D? lol jak mnie wymienili egr to nic się nie świeciło i nic się nie dopalało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 zmien tego mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 a podpiął MAP-sensor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adimali Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > a podpiął MAP-sensor ? A gdzie tego szukać:D? Może sam sobie to załatwie... A co do mechanika no cóż jako jedyny stwierdził, że to EGR, reszta miała miliony pomysłów. I jego pomysł był dobry. Z tym, że chłopaki, którzy mu pomagają do zbytnio rozgarnietych nie należą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 po zdjeciu plastikowej osłony silnika (tej z wierzchu) na wysokości EGR'a jest w kolektor ssący wkecony taki mały czarny element, do niego ma być podpieta wttyczka, gdzies na forum widziałem obrazek z tym, jak znajde to dokleje, jak nie zrobie fotkę swoją. mam fotke sensor to to ze skraja obrazka, nie chce sie mi zaznaczyć kolorem. sie udało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Check engine. Błąd kasowany trzy razy wyświetla się ponownie. Ów mechanik stwierdził że syfek > który zrobił EGR musi się dopalić czy coś w tym stylu i to zniknie samo... Wierzyć mu czy nie > wierzyć:D? Wierz mu tak samo jak temu co ci zdiagnozował turbo do wymiany , przepływkę i nie wiadomo co jeszcze Powiedział chociaż jaki jest nr tego powracającego błędu albo jak brzmi komunikat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Nie prosciej jest podpiac pod kompa?MESEm/FESem? I sprawdzic co to dokladnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adimali Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Ok dopiero jutro podjadę pod kompa, bo byłem się feriować. Zobaczymy co te gamonie tam mi nawymyślają... Jeszcze w kwestii spalania.. Czy spalanie na poziomie 5,7 w zimie jest oki na cyklu mieszanym z przewagą obwodnicy? Bo może faktycznie wcześniejszy mechanik miał rację, że i przepływomierz jest pacnięty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 przeplywke sprawdzisz fesem/mesem> i napieciowo i wydajnosciowo> tak samo egr jezeli jest nie zaslepiony> co do spalanie to wiesz zima jest ,auto wolniej sie nagrzewa> dawka ropy jest wieksza> wszystko zalezy od stylu jazdy itp> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adimali Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Byłem u tego mechanika zostawiłem tam samochód, mówił, że spróbuje coś pokombinowac bo jest dziwna sprawa... Pomimo kasowania błąd wyskakuję z EGRa - błąd recyrkulacji. EGR jest założony nowy oryginalny, dostałem na niego paragon i fakturę. Nie jest zaślepiony. Przepływomierz sprawdzony, turbina również. Wtryski itp bajka.. Samochód jeździ bardzo dobrze, nie kopci. Albo coś źle podłączyli, albo nowy EGR jest na starcie walnięty... Albo nie wiem co:P Błąd komputera samego w sobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 A za pół ceny nowego EGR byś go zaślepił na zawsze i miałbyś za tym spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klusek1983 Napisano 21 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 > Byłem u tego mechanika zostawiłem tam samochód, mówił, że spróbuje coś pokombinowac bo jest dziwna > sprawa... > Pomimo kasowania błąd wyskakuję z EGRa - błąd recyrkulacji. EGR jest założony nowy oryginalny, > dostałem na niego paragon i fakturę. Nie jest zaślepiony. Przepływomierz sprawdzony, turbina > również. Wtryski itp bajka.. Samochód jeździ bardzo dobrze, nie kopci. > Albo coś źle podłączyli, albo nowy EGR jest na starcie walnięty... Albo nie wiem co:P Błąd > komputera samego w sobie? A wymieniony był zawór razem z cewką czy może tylko zawór? Jeżeli cewka została stara to może jest zablokowana tym samym syfem, który blokował sam zawór i stąd ciągły błąd. A może po prostu w jakiś sposób została źle podłączona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 do sprawdzeniacaly kolektor dolotowy...znajac fachmanow z roznych warsztatow to tego nie czyscili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 koledzy gdzie zlokalizuję map sensor w sitlo 1.9JTD 140KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 obok egr na kolektorze dolotowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.