Skocz do zawartości

Stilo 1.9jtd osłabło i zdechło


Truecolor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Autko syna. Pewnego ranka odpaliło normalnie i pierwszy kilometr jechało ok aż nagle osłabło. Praktycznie moc spadla o 80%, bardzo ciężko było ruszyć autem z miejsca. Tak przejechał jeszcze kilometr pod dom. SIlnik pracował dość równo, na pewno na wszystkie gary ale nie miał mocy. Za kilka godzin kiedy byłem zobaczyć jeszcze zapalił ale po minucie zgasł i od tego czasu nie chce już odpalić. Na co to wygląda? Check nie pali się na desce ani nigdy sie nie palił. PEwnie błędów komp nie pokaże...

Czy może być to czujnik położenia wału? Ale ten spadek mocy wydaje sie dziwny. Filtr paliwa jest prawie nowy, zmieniany tydzien wczesniej. Czy w tych silnikach padają pompy wtryskowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak kopcił na biało ale zwalaliśmy to na zimno bo było minus 5 stopni. Czy to wskazuje bardziej na

> egr?

U mnie kiedy EGR zaciął się w pozycji "otwarty" tak właśnie kopcił. Tak się zadusił, że do garaży nie mogłem wjechać. Musiałem z rozpędu brać leciutką górkę, bo inaczej nie chciał dać rady...

Zaślep dziadostwo i syn będzie miał po kłopocie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do garażu nie dojade bo za daleko holować, odpalić nie idzie. Spróbuje to może jutro wyczyścić jak

> mi paluchy nie zamarzną.

to odkręć 2 śruby, pomiędzy EGR'em a rurką karbowaną wsadź balszkę z puszki z piwa, skręć spowrotem i dojedziesz do garażu żeby się tym zająć na poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to odkręć 2 śruby, pomiędzy EGR'em a rurką karbowaną wsadź balszkę z puszki z piwa, skręć

> spowrotem i dojedziesz do garażu żeby się tym zająć na poważnie.

jak ktoś chce remontowac silnik to pomysl doskonały smirk.gif - raz już pomagałem holować do mechanika stilo z taką właśnie blaszka w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak ktoś chce remontowac silnik to pomysl doskonały - raz już pomagałem holować do mechanika

> stilo z taką właśnie blaszka w silniku

Ale kolega wyzej mowi o dojezdzie do garazu....mniemam, ze sa to niewielkie odcinki, taka blaszka z puszki na 99% sie nie wessie do dolotu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak ktoś chce remontowac silnik to pomysl doskonały - raz już pomagałem holować do mechanika

> stilo z taką właśnie blaszka w silniku

weź przeczytaj jeszcze raz - dojechać do garażu a nie jeździć na tym. smirk.gif

Zakładam, że garaż nie jest dalej jak 10 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do garażu nie dojade bo za daleko holować, odpalić nie idzie. Spróbuje to może jutro wyczyścić jak mi paluchy nie zamarzną.

W taką temperaturę nawet nie próbuj go czyścić, bo najpierw dostaniesz białej gorączki potem zamarzniesz a jak odmarzniesz to szlag Cię trafi.

Albo zaślep dziada od razu na poważnie, albo zaślep go prowizorycznie, na chwilę i zajmij się czyszczeniem w jakimś ciepłym garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> weź przeczytaj jeszcze raz - dojechać do garażu a nie jeździć na tym.

> Zakładam, że garaż nie jest dalej jak 10 km.

to ja juz bym wolal zholowac sobie auto niz taka cieniutka blaszke wstawiac...... ale każdy robi jak uważa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:) Otóż dzisiaj i mi pojawił się taki problem. Samochód całkowicie stracił moc na każdym biegu, bez znaczenia ile gazu sie mu da jedzie tak samo. Dopiero odżywa powyżej 2tys obrotów troszkę, ale i tak nie jest to to... Problem pojawił się nagle dziś rano, a dokładniej wyhaczyłem go przy podjeździe na wiadukt. Czy to może być też to? Czy turbo siadło? Z turbiną jestem dość ostro przewrażliwiony...

Błędów komputera zero. Co do kopcenia to fakt białe spaliny są, ale podpiąłem to też pod niską temperaturę otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam:) Otóż dzisiaj i mi pojawił się taki problem. Samochód całkowicie stracił moc na każdym

> biegu, bez znaczenia ile gazu sie mu da jedzie tak samo. Dopiero odżywa powyżej 2tys obrotów

> troszkę, ale i tak nie jest to to...

Całkiem możliwe, że przepływomierz padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego>zrob tak jezeli chcesz mniej wiecej stwierdzic co to>

1. odepnij przeplywomierz i zobacz jak auto sie zachowuje> po odpieciu przeplywki masa mierzonego powietrza bedzie pobierana z komputera z pamieci eeprom< zobacz jakie efekty jezeli bez zmian to wepnij ja spowrotem>

2. EGR< masz zablokowany w pozycjo "otwarty" samochod dlawi sie wlasnymi spalinami< czyszczenie lub wymiana ewentualne zaslepiene zaslepka:D

<zaciety egr to takze problemy podczasodpalenia>jezdziles krotkie trasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkich tras nie jeżdzę generalnie, minimum 25km na raz. Oczywiście w mieście czasem bywało tak, że odpalany był na parę km... A co do mafów itp to czy podpięcie pod komputer będzie dobrym rozwiązaniem? Da radę postawić jakąs diagnozę? Tak sie składa że ja sam zbytnio nie mam czasu i też na tym sie nie znam, a nie znam się na tym aż tak bo nie mam czasu:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc byłem dzisiaj u mechanika, podłączył komputer i byliśmy na przejażdżce. Stwierdził walnięty przepływomierz oraz turbinę do regeneracji. EGR odpadł w przedbiegach. Trochę to mnie wystraszyło, biorąc pod uwagę, że tak nagle to się stało i od razu takie koszty...

Swoją diagnozę postawił przez to że przepływomierz puszcza (albo coś w tym stylu) za mało powietrza do turbiny - z tego co staram się odtworzyć w pamięci to komputer pokazywał około 900 hPa.. Z kolei powyżej 2 tysięcy obrotów, kiedy turbina zaczyna łapać pokazywało ponad 2500 hPa.

Czy to jest możliwe żeby te dwie rzeczy tak na raz strzeliły foszka? Na podstawie takiego sprawdzenia? On twierdzi że wymiana przepływomierza dobije turbinę ponieważ zacznie jeszcze bardziej ją ładować...

Ewentualnie zastanawiam się żeby zweryfikować to u innego fachowca, chociaż ten jest dość zaufany...

EDIT:

W sumie to trochę sprostować chciałem bo chyba źle wytłumaczyłem.

Na przepływce pokazywało około 900 hPa maksymalnie

Z kolei w turbinie samej ponad 2500 hPa

już po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów, czyli wtedy kiedy odmula się.

Więc na podstawie tego wysnuł teorię:

Przez przepływkę leci za mało, a pomimo tego turbina ładuje za dużo. Jeśli wymienimy przepływkę będzie ładowało jeszcze więcej, więc i turbina do wymianki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buahahahha jakie bzdury Ci naopowiadał , prawie jak wtedy gdy w aso stwierdzili ,że padło mi turbo , ja mówiłem egr (to padło) ,a i tak zmienili mi przepływomierz w dodatku lol.

Maf nic nie pompuje , bo od tego jest sprężarka , która w serii 115km ładuje jak pamiętam ~1.15 bara (2.15b licząc z atmosferycznym)

Jak turbo padnie to zazwyczaj wali na niebiesko - padnięte uszczelniacze , jak wirniki się zetrą to mniej dmucha i wtedy teoretycznie wali na czarno bardziej wink.gif Niekiedy da się usłyszeć jak padaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz jak rozkrecic egr? to go wykrec oddziel elektromagnes od korpusu> w ciesci korpusu jest tloczek osadzony na rdzeniu jezeli jest zablokowany latwo to zobaczysz> rdzen w korpusie(obudowie)lubi sie klinowac i czesto jest powodem spadku mocy<tzn muła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie dzisiaj czyściłem egr bo moc padła, ale egr był czysty... odpiąłem przepływkę i teraz moc jako tako wróciła ale kopci na biało i czarno, w zależności od tego jak depnę... Rozumiem że to na bank przepływka padła? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko napisze dla potomnych że w moim przypadku okazał jest winny zawór egr tak jak mi tu podpowiadano. Był całkowicie zapieczony. Po wyczyszczeniu auto odpaliło bez problemu. Przy okazji napisze że robota nie należy do przyjemnych a dojście jest bardzo słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok więc tak wyszło że jednak padnięty EGR. Pan mechanik zrobił co trzeba i jest cacy moc wróciła do stanu poprzedniego:) Co do spalania pali ponad 5 litrów ale w końcu jest zima to rozumiem:)

Aaaleee nie tak kolorowo jest. Pali się teraz z kolei wciąż kontrolka silnika i komputer wskazuje Check engine. Błąd kasowany trzy razy wyświetla się ponownie. Ów mechanik stwierdził że syfek który zrobił EGR musi się dopalić czy coś w tym stylu i to zniknie samo... Wierzyć mu czy nie wierzyć:D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a podpiął MAP-sensor ?

A gdzie tego szukać:D? Może sam sobie to załatwie...

A co do mechanika no cóż jako jedyny stwierdził, że to EGR, reszta miała miliony pomysłów. I jego pomysł był dobry. Z tym, że chłopaki, którzy mu pomagają do zbytnio rozgarnietych nie należą:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zdjeciu plastikowej osłony silnika (tej z wierzchu) na wysokości EGR'a jest w kolektor ssący wkecony taki mały czarny element, do niego ma być podpieta wttyczka, gdzies na forum widziałem obrazek z tym, jak znajde to dokleje, jak nie zrobie fotkę swoją.

mam fotke sensor to to ze skraja obrazka, nie chce sie mi zaznaczyć kolorem.

286688329-owalu.png

sie udało

post-7259-14352519168056_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Check engine. Błąd kasowany trzy razy wyświetla się ponownie. Ów mechanik stwierdził że syfek

> który zrobił EGR musi się dopalić czy coś w tym stylu i to zniknie samo... Wierzyć mu czy nie

> wierzyć:D?

Wierz mu tak samo jak temu co ci zdiagnozował turbo do wymiany , przepływkę i nie wiadomo co jeszcze smirk.gif

Powiedział chociaż jaki jest nr tego powracającego błędu albo jak brzmi komunikat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dopiero jutro podjadę pod kompa, bo byłem się feriować. Zobaczymy co te gamonie tam mi nawymyślają...

Jeszcze w kwestii spalania.. Czy spalanie na poziomie 5,7 w zimie jest oki na cyklu mieszanym z przewagą obwodnicy? Bo może faktycznie wcześniejszy mechanik miał rację, że i przepływomierz jest pacnięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywke sprawdzisz fesem/mesem> i napieciowo i wydajnosciowo> tak samo egr jezeli jest nie zaslepiony>

co do spalanie to wiesz zima jest ,auto wolniej sie nagrzewa> dawka ropy jest wieksza> wszystko zalezy od stylu jazdy itp> devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u tego mechanika zostawiłem tam samochód, mówił, że spróbuje coś pokombinowac bo jest dziwna sprawa...

Pomimo kasowania błąd wyskakuję z EGRa - błąd recyrkulacji. EGR jest założony nowy oryginalny, dostałem na niego paragon i fakturę. Nie jest zaślepiony. Przepływomierz sprawdzony, turbina również. Wtryski itp bajka.. Samochód jeździ bardzo dobrze, nie kopci.

Albo coś źle podłączyli, albo nowy EGR jest na starcie walnięty... Albo nie wiem co:P Błąd komputera samego w sobie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem u tego mechanika zostawiłem tam samochód, mówił, że spróbuje coś pokombinowac bo jest dziwna

> sprawa...

> Pomimo kasowania błąd wyskakuję z EGRa - błąd recyrkulacji. EGR jest założony nowy oryginalny,

> dostałem na niego paragon i fakturę. Nie jest zaślepiony. Przepływomierz sprawdzony, turbina

> również. Wtryski itp bajka.. Samochód jeździ bardzo dobrze, nie kopci.

> Albo coś źle podłączyli, albo nowy EGR jest na starcie walnięty... Albo nie wiem co:P Błąd

> komputera samego w sobie?

A wymieniony był zawór razem z cewką czy może tylko zawór? Jeżeli cewka została stara to może jest zablokowana tym samym syfem, który blokował sam zawór i stąd ciągły błąd. A może po prostu w jakiś sposób została źle podłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.