Skocz do zawartości

Moduł świateł długich 30%


Alfi

Rekomendowane odpowiedzi

> Pierwsze słyszę. Chyba że chodzi o wersję auta z ksenonami (ale tam były osobne żarówki do świateł

> dziennych a nie przez uzycie długich).

O taka.

Nie wiem jak to jest zrobione technicznie - chodziło mi o to, że wygląda i świeci to tak samo jak auto z dołożonym modułem o jakim tu mowa.

terela22_4b1385a1363eb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Wszędzie zagorzałe dyskusje na temat modułów i lamp LED.

> A mnie natomiast interesuje czy któryś z Was, szanowni użytkownicy, używa - ma kontakt z

> użytkownikami lamp do jazdy dziennej ale na zwykłe żarówki 21W?

> Wesem ma w swojej ofercie kilka modeli i zastanawiam się kal one w rzeczywistości się spisują. Jak

> z ich trwałością no i przede wszystkim ze światłem przez nie emitowanym. Zdaje ro egzamin na

> drodze?

Miałem takie w poprzednim samochodzie i świeciły b. dobrze

> Jak mają się do popularnych LED-ów , ale tych troszkę lepszej jakości.

Nie porównywałem ale imo widoczne z bardzo daleka i w słoneczny dzień chyba nawet lepiej niż mijania, zwłaszcza na soczewce. Na bank świecą lepiej niż tani chińczyk ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączę się do pytania, mam teraz u siebie z kompa ustawione "dzienne", tzn po zapłonie włącza się

> sam przód- mijania na 100% mocy, nie pali tył i deska. Legalne czy nie?

Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie.

To już wiem, czemu w Cruze przy przełączniku ustawionym na 0 automat zapala i przód i tył.

Ręczne włączenie świateł powoduje tylko zmianę podświetlenia deski i umożliwia używanie świateł p.mgielnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już wiem, czemu w Cruze przy przełączniku ustawionym na 0 automat zapala i przód i tył.

> Ręczne włączenie świateł powoduje tylko zmianę podświetlenia deski i umożliwia używanie świateł

> p.mgielnych.

Jakiś przepis mówi że nie mogą się świecić tylko światła mijania z przodu. Chodzi o to żeby nie można było po zmroku oświetlać normalnie drogi przed sobą mając jednocześnie nieoświetlony tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla każdego prawie autka i pełne wsparcie. Polecam i proponuję zapoznać się z opisem.

Hmm.. ten ktoś kto to opisał to nie ma pojecia o obwodach elektrycznych skoro pisze że po przełączeniu w układ szeregowy moc będzie wynosiła 50% tongue.gif

Przy połączeniu szeregowym każda żarówka będzie świeciła tylko 25% mocy (zgodnie z wzorem P=U^2/R gdzie R jest stałe bo to opór żarówki)

W sumie to dobrze - bo rzeczywiście świecenie na 50% dawało by za dużo światła, a 25% to w miarę optymalna wartość, ale nie wzbudza zaufania ktoś kto popełnia taki elementarny błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O taka.

> Nie wiem jak to jest zrobione technicznie - chodziło mi o to, że wygląda i świeci to tak samo jak

> auto z dołożonym modułem o jakim tu mowa.

Bardzo ciekawe rozwiązanie. Ale użytkownik tego nie zrobi, chyba w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś przepis mówi że nie mogą się świecić tylko światła mijania z przodu. Chodzi o to żeby nie

> można było po zmroku oświetlać normalnie drogi przed sobą mając jednocześnie nieoświetlony

> tył.

I to jest logiczne, bo czasem można spotkać po zmroku, czy w czasie opadów samochody widma bez świateł z tyłu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko co z tego, jak jedno i drugie rozwiazania jest nielegalne jezeli reflektor nie

> posiada homologacji na takie rozwiazania oraz to druciarstwo.

W dodatku zdjęcia na aukcji robione z pełną mocą na żarówkach, albo układ jest bez sensu i wali 90% facepalm%5B1%5D.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest logiczne, bo czasem można spotkać po zmroku, czy w czasie opadów samochody widma bez

> świateł z tyłu

Niestety światła dzienne (ledowe) też odmóżdżaja kierowców. Dzisiaj w czasie średniej mgły jechał taki tylko na ledach, z tyłu miał ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj odmóżdżają...u nas naprawdę ludzi trzeba trzymać krótko wink.gif

no ja ostatnio panią na puławskiej widziałem w nowym lexusie tym małym...z tyłu ciemno...w pierwszej chwili pomyślałem z lekkim niedowierzaniem, że się popsuło...ale jak się zrównałem to wszystko było jasne...ledy z przodu a z tyłu ciemność...do tego jak chciałem pani powiedzieć i lekko zatrąbiłem pare razy to ta się nie odwróciła...sztywno jak z klapkami na oczach leciała do przodu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety światła dzienne (ledowe) też odmóżdżaja kierowców. Dzisiaj w czasie średniej mgły jechał

> taki tylko na ledach, z tyłu miał ciemno.

Ja jestem zdania, że światła dzienne powinny być montowane tylko z automatem zmierzchowym. Bo wielu mądrali jeździ na dziennych w złych warunkach gdy z tyłu są praktycznie niewidoczni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest logiczne, bo czasem można spotkać po zmroku, czy w czasie opadów samochody widma bez

> świateł z tyłu

Ja mam czujnik zmierzchu więc w 99% przypadków samo się robi dobrze. Ale czasem jednak automat nie wystarcza, np. podczas mgły lub na bardzo mokrej nawierzchni gdy z tyłu unosi się za autem ściana wody.

Jeśli włączę przeciwmgłowe to mijania zapalają się automatycznie ale mogliby też pomyśleć nad połączeniem systemu z czujnikiem deszczu żeby podczas opadów też się zapalały, nawet jak jest jasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączę się do pytania, mam teraz u siebie z kompa ustawione "dzienne", tzn po zapłonie włącza się

> sam przód- mijania na 100% mocy, nie pali tył i deska. Legalne czy nie?

a masz oznaczenia homologacyjne swiatel dziennych na reflektorach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Każdy taki moduł będzie niezgodny z przepisami - niezależnie jak go podepniesz.

Chyba z przepisami w twojej książce kucharskiej wink.gif

> 2. Podpięcie go pod długie daje efekt bliższy (a raczej 100% identyczny) światłom dziennym.

Ale zbyt duża moc może powodować oślepianie.

> 3. Podpięcie go pod światła mijania (lub jakiegokolwiek innego rozwiązania) jest nielegalne i

> szkodliwe. To jedyny przypadek gdzie rzeczywiście można tym spowodować zagrożenie na drodze.

A jakieś to zagrożenie spowoduję tym, że będę jeździł na światłach mijania ze strumieniem świetlnym spełniającym minimalne wymagania określone przepisami? Tworzysz kolego jakieś bzdurne historie zupełnie bez sensu confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Każdy taki moduł będzie niezgodny z przepisami - niezależnie jak go podepniesz.

> 2. Podpięcie go pod długie daje efekt bliższy (a raczej 100% identyczny) światłom dziennym.

> 3. Podpięcie go pod światła mijania (lub jakiegokolwiek innego rozwiązania) jest nielegalne i

> szkodliwe. To jedyny przypadek gdzie rzeczywiście można tym spowodować zagrożenie na drodze.

Hmmm jakie zagrożenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielu ludzi więc montuje takie (lub włącza w serwisie - np. w Subaru serwis może Ci włączyć) i ma

chyba dołączyć a nie włączyć

> gdzieś, że nielegalne.

no niestety, kiedys nawet probowalem sie pytac dyrekcji czy wiedza, ze takie rozwiazanie nie jest nielegalne - nie dostalem odp smile.gif, ale chyba oficjalnie SIP sie z tego wycofal. JEdynie moze jeszcze jakis dealer to robic. Pewnie z innymi markami jest podobnie, bo to dosc ryzykowna zagrywka jak na ASO

> Szkody tym wyrządzić żadnej nie można, bo:

> 1. Emitowane światło jest absolutnie prawidłowe.

> 2. Jaką szkodę można wyrządzić światłami dziennymi w dzień?

> Nawet niespecjalnie się tego ktokolwiek czepia (policja, diagności), bo trudno to odróżnić od

> homologowanych rozwiązań w seryjnych samochodach. Np. Renault Laguna czy VW Polo, Golf lub

> Caddy mają światła dzienne, które wyglądają identycznie.

w nowszych nie w starszych tak. Jedna osoba majaca taki modul na forum Subaru opisywala, ze zatrzyma go Policja, ale taka techniczna co ma ten caly majdan do badan szyb, glosnosci, itd. Od razu wiedzieli, po co go zatrzymali i oswiadczyli, ze albo to odlaczy albo zabieraja DR. Gosc go odlaczyl, wiec zostawili mu DR, ale gratis ECU wywalil mu Check engine biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy połączeniu szeregowym każda żarówka będzie świeciła tylko 25% mocy (zgodnie z wzorem P=U^2/R

> gdzie R jest stałe bo to opór żarówki)

Akurat R żarówki nie jest stałe - ta oporność jest nieliniowa, zależy od napięcia i mocy świecenia.

Na zimno oporność włókna żarówki jest ok dziesięciokrotnie mniejsza niż przy pełnej mocy.

> W sumie to dobrze - bo rzeczywiście świecenie na 50% dawało by za dużo światła, a 25% to w miarę

> optymalna wartość.

Tak więc nie da się tego policzyć - trzeba by zmierzyć prąd.

Przy połączeniu szeregowym łączny pobór mocy będzie większy niż 25% na żarówkę

Z nudów zmierzyłem pobory prądu dla żarników 60W z H4 (tylko takie z przepalonymi włóknami mijania znalazłem w szufladzie).

Pojedyncza żarówka przy 14V pobierała 4.5A czyli 63W - dwie na raz pobierałyby ok 126W

Przy szeregowym połączeniu popłynęło 3.3A - ok 46W, po 23 W na każdą żarówkę.

Nie 25 tylko ok 37%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. Podpięcie go pod światła mijania (lub jakiegokolwiek innego rozwiązania) jest nielegalne i

> szkodliwe. To jedyny przypadek gdzie rzeczywiście można tym spowodować zagrożenie na drodze.

Też jestem ciekaw, co w tym szkodliwego i jakie zagrożenia mógłbym spowodować, używając w dzień świateł mijania na 2/3 mocy - szczegóły we wcześniej podanym linku.

Całe "pozycyjne" oświetlenie zawsze jest włączone - jeżdżę tak od dłuższego czasu i sumienie mam absolutnie czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też jestem ciekaw, co w tym szkodliwego i jakie zagrożenia mógłbym spowodować, używając w dzień

> świateł mijania na 2/3 mocy - szczegóły we wcześniej podanym linku.

> Całe "pozycyjne" oświetlenie zawsze jest włączone - jeżdżę tak od dłuższego czasu i sumienie mam

> absolutnie czyste.

Moze byc szkodliwe dla elektryki/elektroniki samochodow, szczegolnie tych w miare nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba z przepisami w twojej książce kucharskiej

Nie odniosę się do tego.

> Ale zbyt duża moc może powodować oślepianie.

Ale 30% NIE JEST zbyt dużą mocą a rozmawiamy o module dającym 30% mocy na żarówki.

> A jakieś to zagrożenie spowoduję tym, że będę jeździł na światłach mijania ze strumieniem świetlnym

> spełniającym minimalne wymagania określone przepisami? Tworzysz kolego jakieś bzdurne historie

> zupełnie bez sensu

Doczytaj wyżej. Takie zagrożenie, że po zmroku nie zauważysz, że jedziesz na światłach innych niż mijania. I w Twój nieoświetlony tył ktoś wjedzie. Dlatego zabrania się takich rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm jakie zagrożenie ?

Jak wyżej. Światła dzienne nie mogą dawać światła wystarczającego do oświetlenia drogi przed samochodem po zmroku. Bo kierowca może nie zauważyć, że auto jedzie na dziennych i ma nieoświetlony tył. Dlatego nie stosuje się takich rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bedzie niezgodny jak zastosujemy go w samochodzie wyposazonym w reflektory bez specjalnej

> homologacji.

Jakiej homologacji?

Używanie świateł mijania ze źródłem światła takim jak przewidział producent reflektora powoduje jakąś niezgodność? Nawet diagnosta nie będzie mógł się przyczepić bo zmierzony strumień świetlny będzie prawidłowy.

A po co w ogóle coś takiego instalować? Jak ktoś chce być w 100% w zgodzie z idiotycznymi krajowymi przepisami a nie chce instalować dodatkowych świateł dziennych to nie ma innego wyjścia. Zaletą jest automatyczne włączanie świateł po uruchomieniu silnika, mniejszy pobór mocy oraz wydłużona trwałość żarówek (dobre nie są tanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też jestem ciekaw, co w tym szkodliwego i jakie zagrożenia mógłbym spowodować, używając w dzień

> świateł mijania na 2/3 mocy - szczegóły we wcześniej podanym linku.

> Całe "pozycyjne" oświetlenie zawsze jest włączone - jeżdżę tak od dłuższego czasu i sumienie mam

> absolutnie czyste.

1. Światła mijania na 2/3 mocy nie spełniają żadnego kryterium oświetlenia samochodowego. Podobnie jak np. lampki choinkowe. smile.gif

2. Światła dzienne nie palą się z oświetleniem pozycyjnym. Wyjątkiem są niektóre rozwiązania fabryczne gdy te palą się ze światłami pozycyjnymi tylnymi. Nigdy jednak z przednimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiej homologacji?

Na reflektorze.

> Używanie świateł mijania ze źródłem światła takim jak przewidział producent reflektora powoduje

> jakąś niezgodność? Nawet diagnosta nie będzie mógł się przyczepić bo zmierzony strumień

> świetlny będzie prawidłowy.

Ale moc dla swiatel mijania bedzie nieprawidlowa. Strumien swiatla takze bedzie za slaby, kierunek ok, ale za slabe natezenie swiatla. A to takze reguluja przepisy/

> A po co w ogóle coś takiego instalować? Jak ktoś chce być w 100% w zgodzie z idiotycznymi krajowymi

> przepisami a nie chce instalować dodatkowych świateł dziennych to nie ma innego wyjścia.

> Zaletą jest automatyczne włączanie świateł po uruchomieniu silnika, mniejszy pobór mocy oraz

> wydłużona trwałość żarówek (dobre nie są tanie).

To nie tylko krajowe przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiej homologacji?

> Używanie świateł mijania ze źródłem światła takim jak przewidział producent reflektora powoduje

> jakąś niezgodność? Nawet diagnosta nie będzie mógł się przyczepić bo zmierzony strumień

> świetlny będzie prawidłowy.

> A po co w ogóle coś takiego instalować? Jak ktoś chce być w 100% w zgodzie z idiotycznymi krajowymi

> przepisami a nie chce instalować dodatkowych świateł dziennych to nie ma innego wyjścia.

> Zaletą jest automatyczne włączanie świateł po uruchomieniu silnika, mniejszy pobór mocy oraz

> wydłużona trwałość żarówek (dobre nie są tanie).

Homologuje się nie tylko sam element ale również sposób jego działania. Także w kontekście współdziałania z innymi elementami. Światła mijania z przodu nie mogą się palić bez pozycyjnych z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale moc dla swiatel mijania bedzie nieprawidlowa. Strumien swiatla takze bedzie za slaby, kierunek

> ok, ale za slabe natezenie swiatla.

Diagnosta na przeglądzie ma tabelkę i ma tam podane że strumień świetlny dla świateł mijania ma być od X do Y. Jeżeli ten strumień będzie wynosił 100% w momencie wyjechania samochodu z salonu to np. po 5 latach może mieć już tylko 60-70% z powodu zużycia odbłyśnika, żarówki, matowienia i wypiaskowania obudowy, spadków napięcia w instalacji itd.

Według tego co napisałeś wychodzi że właściwie co 2-3 lata powinno się wymienić reflektory na nowe. I do tego muszą to być oryginalne reflektory bo zamienniki (homologowane) znacznie odbiegają parametrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Homologuje się nie tylko sam element ale również sposób jego działania. Także w kontekście

> współdziałania z innymi elementami.

Nie masz pojęcia o czym piszesz.

> Światła mijania z przodu nie mogą się palić bez

> pozycyjnych z tyłu.

Dla ciebie specjalnie zapalę jeszcze tylne p-m żebyś mnie widział w dzień z bezpiecznej odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diagnosta na przeglądzie ma tabelkę i ma tam podane że strumień świetlny dla świateł mijania ma być

> od X do Y. Jeżeli ten strumień będzie wynosił 100% w momencie wyjechania samochodu z salonu to

> np. po 5 latach może mieć już tylko 60-70% z powodu zużycia odbłyśnika, żarówki, matowienia i

> wypiaskowania obudowy, spadków napięcia w instalacji itd.

Pokaż mi diagnostę, który puści auto świecące z 30% mocy świateł mijania.

hehe.gif

> Według tego co napisałeś wychodzi że właściwie co 2-3 lata powinno się wymienić reflektory na nowe.

> I do tego muszą to być oryginalne reflektory bo zamienniki (homologowane) znacznie odbiegają

> parametrami.

Zdefiniuj "znacznie". Czy światło jest słabsze o 70%?

Poza tym jaki to ma sens? Założenie modułu, który ograniczy moc na światłach mijania. One i tak muszą się świecić razem z pozycyjnymi przednimi i tylnymi, podświetleniem tablicy rejestracyjnej itd. Więc będzie świeciło wszystko tak samo jak dotychczas, tylko z przodu słabiej i niezgodnie z przepisami. Gdzie tu logika?

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diagnosta na przeglądzie ma tabelkę i ma tam podane że strumień świetlny dla świateł mijania ma być

> od X do Y. Jeżeli ten strumień będzie wynosił 100% w momencie wyjechania samochodu z salonu to

> np. po 5 latach może mieć już tylko 60-70% z powodu zużycia odbłyśnika, żarówki, matowienia i

> wypiaskowania obudowy, spadków napięcia w instalacji itd.

No widzisz, a Ty chcesz swiecic 30% mocy zarowki, dolicz do tego zniszczenie refletoru, to rownie dobrze moglbys oswietlac droge swieczka hehe.gif. Reflektor uzyskuje homologacje dla konkretnego zrodla swiatla, ktore ma miec dane natezenie. Uzywanie zarowek innej mocy jest juz niezgodne z homologacja, a tym bardziej swiecenie ich 1/3 mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie masz pojęcia o czym piszesz.

Mało to merytoryczne.

> Dla ciebie specjalnie zapalę jeszcze tylne p-m żebyś mnie widział w dzień z bezpiecznej odległości.

Nie dla mnie, bo mi zwisa co tam sobie zapalisz. Możesz nawet sobie lampki z choinki świecić i twierdzić że to ok. Ale Policjanci mogą nie podzielić entuzjazmu dla Twojej pomysłowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to będzie legalne?

Dużo tu gadki na temat - legalne, nie legalne, da się, czy się nie da, a nikt nie wspomniał o niszczeniu żarówek.

Pomińmy legalność.

Jeśli jeździsz czasami poza miasto, to gorąco odradzam obniżania napięcia na reflektorach świateł dalekosiężnych nawet na pewien czas. Przy niskim napięciu bańka szybko ciemnieje z powodu za niskiej temperatury w bańce żarówki i będziesz miał lipne długie.

Do takich rozwiązań pewnie stosowane są jakieś specjalne żarówki, inne niż halogenowe. Tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat R żarówki nie jest stałe - ta oporność jest nieliniowa, zależy od napięcia i mocy świecenia.

> Na zimno oporność włókna żarówki jest ok dziesięciokrotnie mniejsza niż przy pełnej mocy.

A ile czasu trwa to nagrzewanie żarówki? Potem już jest opór stały. I przy niższym prądzie niewiele mniejszy niż przy pełnym zasilaniu.

> Tak więc nie da się tego policzyć - trzeba by zmierzyć prąd.

Da się policzyć. Oczywiście trzeba prąd zmierzyć, bo żarówki o mocy nominalnej 60W wcale nie koniecznie taką moc mają.

> Z nudów zmierzyłem pobory prądu dla żarników 60W z H4 (tylko takie z przepalonymi włóknami mijania

> znalazłem w szufladzie).

> Pojedyncza żarówka przy 14V pobierała 4.5A czyli 63W - dwie na raz pobierałyby ok 126W

> Przy szeregowym połączeniu popłynęło 3.3A - ok 46W, po 23 W na każdą żarówkę.

> Nie 25 tylko ok 37%

Ok. Jeszcze kwestia dokładności pomiaru. Pewnie rzeczywicie trochę wiecej niż 25% jest, ale na pewno nie jest to 50% jak w aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokaż mi diagnostę, który puści auto świecące z 30% mocy świateł mijania.

Albo takiego, który wpuści na ścieżkę samochód w którym na stałe świecą się długie z mocą minus coś tam % i nierzadko z widocznym efektem mrugania jak ktoś przesadził z wypełnieniem impulsów hehe.gifhahaha.gif. Ale fantastów teoretyków amatorów nie brakuje zlosnik.gif którzy przed wjazdem na przegląd doprowadzają samochód do stanu fabrycznego. Na tyle, na ile się da i podjeżdżają pod bramę SKP z pełnymi gaciami hehe.gif. Ile ja się już tego naoglądałem... facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No widzisz, a Ty chcesz swiecic 30% mocy zarowki, dolicz do tego zniszczenie refletoru, to rownie

> dobrze moglbys oswietlac droge swieczka .

Napisałem że moc na żarówce ma być wyregulowana tak aby uzyskać minimalny wymagany przepisami strumień świetlny co można sprawdzić na każdej stacji diagnostycznej.

> Reflektor uzyskuje homologacje dla konkretnego

> zrodla swiatla, ktore ma miec dane natezenie. Uzywanie zarowek innej mocy jest juz niezgodne z

> homologacja, a tym bardziej swiecenie ich 1/3 mocy.

Homologacja dopuszcza pewien zakres prawidłowego strumienia świetlnego dla każdego źródła światła. A jeśli chodzi o zasilanie to nie macie pojęcia o czym piszecie. Czy wiecie że w nowszych Mercedesach halogenowa żarówka świateł mijania jest fabrycznie zasilana nie napięciem stałym tylko napięciem prostokątnym? W ten sposób fabrycznie obniżone jest napięcie na żarówkach m.in. celem przedłużenia ich trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mało to merytoryczne.

Dokładnie. Nie wypowiadaj się w temacie o którym nie masz pojecia.

> Ale Policjanci mogą nie podzielić entuzjazmu dla Twojej pomysłowości.

O geniuszu! Napisz proszę na jakiej podstawie mają się do mnie niby przyczepić. Nawet jeśli będą mieć tą swoją przewoźną "stację diagnostyczną" to nie mają najmniejszego powodu. Światła mijania włączone i świecą jak również pozycyjne z przodu i z tyłu. Strumień świetlny prawidłowy, ustawienie reflektorów prawidłowe, barwa prawidłowa. W temacie świateł co najwyżej szerokiej drogi mogą mi życzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem że moc na żarówce ma być wyregulowana tak aby uzyskać minimalny wymagany przepisami

> strumień świetlny co można sprawdzić na każdej stacji diagnostycznej.

A masz na relektorze homologacje dot swiatel dziennych? Nie masz, wiec jaki jest sens stosowania czegos takiego, skoro musi sie swiecic reszta swiatel jak w przypadku jazdy na "mijania".

> Homologacja dopuszcza pewien zakres prawidłowego strumienia świetlnego dla każdego źródła światła.

> A jeśli chodzi o zasilanie to nie macie pojęcia o czym piszecie. Czy wiecie że w nowszych

> Mercedesach halogenowa żarówka świateł mijania jest fabrycznie zasilana nie napięciem stałym

> tylko napięciem prostokątnym? W ten sposób fabrycznie obniżone jest napięcie na żarówkach

> m.in. celem przedłużenia ich trwałości.

Ale to jest rozwiazanie fabryczne, ktore przeszlo testy, badania i uzyskalo homologacje, a nie druciarnia ze stodoly pana Miecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokaż mi diagnostę, który puści auto świecące z 30% mocy świateł mijania.

A pokaż mi diagnostę który mierzy moc świateł mijania.

> Poza tym jaki to ma sens? Założenie modułu, który ograniczy moc na światłach mijania. One i tak

> muszą się świecić razem z pozycyjnymi przednimi i tylnymi, podświetleniem tablicy

> rejestracyjnej itd. Więc będzie świeciło wszystko tak samo jak dotychczas, tylko z przodu

> słabiej i niezgodnie z przepisami. Gdzie tu logika?

Logika jest taka że nie umiesz czytać. Wyżej napisałem jakie są zalety takiego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem że moc na żarówce ma być wyregulowana tak aby uzyskać minimalny wymagany przepisami

> strumień świetlny co można sprawdzić na każdej stacji diagnostycznej.

> Homologacja dopuszcza pewien zakres prawidłowego strumienia świetlnego dla każdego źródła światła.

> A jeśli chodzi o zasilanie to nie macie pojęcia o czym piszecie. Czy wiecie że w nowszych

> Mercedesach halogenowa żarówka świateł mijania jest fabrycznie zasilana nie napięciem stałym

> tylko napięciem prostokątnym? W ten sposób fabrycznie obniżone jest napięcie na żarówkach

> m.in. celem przedłużenia ich trwałości.

Czyli po zamontowaniu modułu i długich jego regulacjach uda Ci się ze świateł mijania uzyskać... światła mijania.

Gratuluję.

hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Nie wypowiadaj się w temacie o którym nie masz pojecia.

> O geniuszu! Napisz proszę na jakiej podstawie mają się do mnie niby przyczepić. Nawet jeśli będą

> mieć tą swoją przewoźną "stację diagnostyczną" to nie mają najmniejszego powodu. Światła

> mijania włączone i świecą jak również pozycyjne z przodu i z tyłu. Strumień świetlny

> prawidłowy, ustawienie reflektorów prawidłowe, barwa prawidłowa. W temacie świateł co najwyżej

> szerokiej drogi mogą mi życzyć.

A widziales jak swieca i jak sa widocznie swiatla mijania swiecace na 30% swojej mocy w dzien, niekoniecznie sloneczny?? Rownie dobrze mozesz sobie wydrukowac zdjecie swiecacej lampy i nakleic na wierzch hehe.gif.

Takie rozwiazania sa stosowane np: w USA, ale tamte reflektory maja inna homologacje, czesto niedopuszczajaca do stosowania w UE, oraz inaczej ukierunkowany strumien swiatla. Reflektory nie maja krzywej linii swiatlo-cien tylko swieca poziomo na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo tu gadki na temat - legalne, nie legalne, da się, czy się nie da, a nikt nie wspomniał o

> niszczeniu żarówek.

> Pomińmy legalność.

> Jeśli jeździsz czasami poza miasto, to gorąco odradzam obniżania napięcia na reflektorach świateł

> dalekosiężnych nawet na pewien czas. Przy niskim napięciu bańka szybko ciemnieje z powodu za

> niskiej temperatury w bańce żarówki i będziesz miał lipne długie.

> Do takich rozwiązań pewnie stosowane są jakieś specjalne żarówki, inne niż halogenowe. Tego nie

> wiem.

Przydatna informacja smile.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Nie wypowiadaj się w temacie o którym nie masz pojecia.

Zakładając, że nie mam mógłbyś więc pisać merytorycznie zamiast zakazywać udziału w dyskusji. Bo zostaniesz tu ze swoją mądrością sam. Co oczywiście ma pewne plusy, bo nikt jej nie podważy.

> O geniuszu! Napisz proszę na jakiej podstawie mają się do mnie niby przyczepić. Nawet jeśli będą

> mieć tą swoją przewoźną "stację diagnostyczną" to nie mają najmniejszego powodu. Światła

> mijania włączone i świecą jak również pozycyjne z przodu i z tyłu. Strumień świetlny

> prawidłowy, ustawienie reflektorów prawidłowe, barwa prawidłowa. W temacie świateł co najwyżej

> szerokiej drogi mogą mi życzyć.

Podsumujmy więc...

Świecą światła mijania, pozycyjne przednie i tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Światła mijania świecą z natężeniem spełniającym wymogi przewidziane dla świateł mijania.

Faktycznie, nie ma się do czego przyczepić. Udało Ci się niniejszym skonstruować (na razie teoretycznie) pierwsze światła dzienne, które są światłami mijania. Brawo. Ten system sprzeda się w milionach egzemplarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten system sprzeda

> się w milionach egzemplarzy.

Sprzeda nie sprzeda, ale on i inni zwolennicy tego rozwiązania będą tak jeździli i nikt się do tego nie przyczepi (pomijając diagnostów na SKP, bo każdy! cwaniak te "dzienne" na chwilę zneutralizuje przed przeglądem facepalm%5B1%5D.gif. Jeszcze policja jadąc za takim "bez świateł" pomyślą, że ma dzienne, ale musieli by go wyprzedzić, popatrzeć w lusterka, zobaczyć że ma "mijania" albo jakieś inne dziwne lampki w wewnętrznej części lamp, przeanalizować sytuację, markę samochodu i jak ma zbudowane lampy, co i jak jasno ma świecić - czacha dymi hehe.gifzlosnik.gif. Ale zauważ, że światła dzienne jakie by nie były, czy chińskie, czy gówniane, czy zrobione druciarsko na długich najbardziej przeszkadzają tym , którzy ich nie mają, nie mogą mieć, albo nie potrafią sobie zamontować? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo tu gadki na temat - legalne, nie legalne, da się, czy się nie da, a nikt nie wspomniał o

> niszczeniu żarówek.

> Pomińmy legalność.

> Jeśli jeździsz czasami poza miasto, to gorąco odradzam obniżania napięcia na reflektorach świateł

> dalekosiężnych nawet na pewien czas. Przy niskim napięciu bańka szybko ciemnieje z powodu za

> niskiej temperatury w bańce żarówki i będziesz miał lipne długie.

> Do takich rozwiązań pewnie stosowane są jakieś specjalne żarówki, inne niż halogenowe. Tego nie

> wiem.

bzdura. nic takiego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.