Skocz do zawartości

Moduł świateł długich 30%


Alfi

Rekomendowane odpowiedzi

> Interesuje mnie coś takiego, czy ktoś posiada taki moduł?

> http://allegro.pl/sterownik-modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-i2984044781.html

> Ewentualnie inny godny polecenia?

> Czy to będzie legalne?

Jest nielegalne. W niektórych autach wygląda jak druciarstwo i powoduje szereg problemów. W niektórych innych zaś nie różni się od dokładnie takich samych systemów stosowanych fabrycznie.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest nielegalne. W niektórych autach wygląda jak druciarstwo i powoduje szereg problemów. W

> niektórych innych zaś nie różni się od dokładnie takich samych systemów stosowanych

> fabrycznie.

Zaciekawiło mnie że czasem ciężko odróżnić czy to oryginał czy samoróbka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaciekawiło mnie że czasem ciężko odróżnić czy to oryginał czy samoróbka

W USA i Kanadzie producenci stosują takie fabrycznie. Mają je np. niektóre Lexusy i Subaru.

EDIT: W Polsce takie rozwiązania są nielegalne - nawet te fabryczne. Sprawa rozbija się o papierkologię, bo technicznie takie światło spełnia absolutnie wszystkie parametry świateł dziennych.

Ba, nawet VW stosuje niemal identyczne rozwiązania, tyle że z dwuwłóknową żarówką - co sprawia, że system jest legalny.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W USA i Kanadzie producenci stosują takie fabrycznie. Mają je np. niektóre Lexusy i Subaru.

> EDIT: W Polsce takie rozwiązania są nielegalne - nawet te fabryczne. Sprawa rozbija się o

> papierkologię, bo technicznie takie światło spełnia absolutnie wszystkie parametry świateł

> dziennych.

> Ba, nawet VW stosuje niemal identyczne rozwiązania, tyle że z dwuwłóknową żarówką - co sprawia, że

> system jest legalny.

Znowu kłody pod nogi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znowu kłody pod nogi

Wielu ludzi więc montuje takie (lub włącza w serwisie - np. w Subaru serwis może Ci włączyć) i ma gdzieś, że nielegalne.

Szkody tym wyrządzić żadnej nie można, bo:

1. Emitowane światło jest absolutnie prawidłowe.

2. Jaką szkodę można wyrządzić światłami dziennymi w dzień? hehe.gif

Nawet niespecjalnie się tego ktokolwiek czepia (policja, diagności), bo trudno to odróżnić od homologowanych rozwiązań w seryjnych samochodach. Np. Renault Laguna czy VW Polo, Golf lub Caddy mają światła dzienne, które wyglądają identycznie.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wielu ludzi więc montuje takie (lub włącza w serwisie - np. w Subaru serwis może Ci włączyć) i ma

> gdzieś, że nielegalne.

> Szkody tym wyrządzić żadnej nie można, bo:

> 1. Emitowane światło jest absolutnie prawidłowe.

> 2. Jaką szkodę można wyrządzić światłami dziennymi w dzień?

> Nawet niespecjalnie się tego ktokolwiek czepia (policja, diagności), bo trudno to odróżnić od

> homologowanych rozwiązań w seryjnych samochodach. Np. Renault Laguna czy VW Polo, Golf lub

> Caddy mają światła dzienne, które wyglądają identycznie.

A co z zakłóceniami? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z zakłóceniami?

Fabryczne - oczywiście brak.

Dokładane - zwykle brak zakłóceń, chyba że moduł wyjątkowo druciarski albo auto ma słabą instalację elektryczną.

Te urządzenia dają napięcie na kabelek zasilania długich świateł - to prosty ukłąd i dość daleko od systemów mogących przejmować jakieś zakłócenia.

Chińskie ksenony to sieją ile wlezie. Ale to jest jak zwykła lampka - w normalnym aucie nie powinno nic zakłócać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie będzie legalne, kompletnie nic nie da w postaci oszczędności czegokolwiek i na 100% będzie

> zakłócało radio .

Nie jest legalne w PL - owszem.

Nie daje oszczędności - pewnie nie (mnie akurat nie chodziło o oszczędności).

Na 100% auto wygląda lepiej z tym niż z chińskimi LEDami pod zderzakiem (wygląd fabryczny).

Co do zakłócania to muszę powiedzieć o tym mojemu radiu, bo widocznie głupie nie czytało forów i nie wie...

Ps. ja mam inny moduł niż ten powyżej, ale też działa na zasadzie 30% mocy na światła długie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabryczne - oczywiście brak.

> Dokładane - zwykle brak zakłóceń, chyba że moduł wyjątkowo druciarski albo auto ma słabą instalację

> elektryczną.

> Te urządzenia dają napięcie na kabelek zasilania długich świateł - to prosty ukłąd i dość daleko od

> systemów mogących przejmować jakieś zakłócenia.

> Chińskie ksenony to sieją ile wlezie. Ale to jest jak zwykła lampka - w normalnym aucie nie powinno

> nic zakłócać.

Zastanowię się jeszcze nad tematem swiety.gifshhh.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest legalne w PL - owszem.

> Nie daje oszczędności - pewnie nie (mnie akurat nie chodziło o oszczędności).

> Na 100% auto wygląda lepiej z tym niż z chińskimi LEDami pod zderzakiem (wygląd fabryczny).

> Co do zakłócania to muszę powiedzieć o tym mojemu radiu, bo widocznie głupie nie czytało forów i

> nie wie...

> Ps. ja mam inny moduł niż ten powyżej, ale też działa na zasadzie 30% mocy na światła długie

Podeśle kolega jaki moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten producent to chyba jakaś nowość - wybrałbym raczej coś bardziej sprawdzonego. Osobiście uważam, że taki moduł to fajna sprawa, ale uważam że powinno się go podpiąć pod światła mijania a moc na żarówce powinna być wyregulowana tak, aby był zachowany minimalny strumień świetlny zgodny z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten producent to chyba jakaś nowość - wybrałbym raczej coś bardziej sprawdzonego. Osobiście uważam,

> że taki moduł to fajna sprawa, ale uważam że powinno się go podpiąć pod światła mijania a moc

> na żarówce powinna być wyregulowana tak, aby był zachowany minimalny strumień świetlny zgodny

> z przepisami.

Tylko wtedy gdzie sens takiego modulu ?

Nadal nie sa to swiatla dzienne, trzeba tak "ustawione" swiatla palic z innymi, pytanie tez jak zachowaja sie xenony - jak ktos ma na swiatlach mijania.

Jedyny plus to potencjalna oszczednosc na wymianie zarowek / zarnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ps. ja mam inny moduł niż ten powyżej, ale też działa na zasadzie 30% mocy na światła długie

Dawno temu, chyba w początku latach 90-tych zlosnik.gif opracowałem podobne urządzenie dla posiadaczy maluchów z problemami energetycznymi. Było ich wtedy sporo grinser006.gif. Nie był co co prawda konstrukcja sterowana mikroprocesorem hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif, ale wystarczał do tego 555 i KD502. Pamiętam, jako tako to działało i ludzie zadowoleni na tym jeździli, ale nigdy nie udało mi się uzyskać zadowalającego dla mnie rezultatu. Może nie miałem na tyle determinacji jeżdżąc Polonezem biglaugh.gif), bo jak bym nie ustawił współczynnika wypełnienia, to albo było za ciemno, albo zaczynało być widać migotanie, albo na żarówki szło 90%. Nikt też wtedy nie zwracał specjalnej uwagi na maluchy jeżdżące na "świeczkach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np. Renault Laguna mają światła dzienne, które wyglądają identycznie.

Pierwsze słyszę. Chyba że chodzi o wersję auta z ksenonami (ale tam były osobne żarówki do świateł dziennych a nie przez uzycie długich).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten producent to chyba jakaś nowość - wybrałbym raczej coś bardziej sprawdzonego. Osobiście uważam,

> że taki moduł to fajna sprawa, ale uważam że powinno się go podpiąć pod światła mijania a moc

> na żarówce powinna być wyregulowana tak, aby był zachowany minimalny strumień świetlny zgodny

> z przepisami.

Świateł mijania? Nie bardzo, posiadam xenon, osobna lampa na długie. Więc lepiej podłączyć pod drogowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie coś fabrycznie w celice VII z USA może od niej sobie podpasujecie przynajmniej nie będzie zakłócać ?

Działa to razem z czujnikiem zmierzchu, światła załączają się dopiero jak spuszczę ręczny i oczywiście świeci się tylko przód na "pół gwizdka" i nie ściemnia się podświetlenie zegarów na desce .

Osobiście korzystam tylko w tedy gdy zapomnę włączyć światła bo wygląda jak bym miał wypalone klosze albo jechał na mocnych postojówkach. Wolę jeździć na chińskim xenonie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> że taki moduł to fajna sprawa, ale uważam że powinno się go podpiąć pod światła mijania a moc

> na żarówce powinna być wyregulowana tak, aby był zachowany minimalny strumień świetlny zgodny

> z przepisami.

Dawno temu tak w swoim Ceedzie zrobiłem: softstart 2/3 mocy

Zrobione tylko ze względu na upierdliwą wymianę żarówek, pozycyjne przód/tył zawsze świecą, przy zmianie "dzień / noc" optymalnie zmienia się podświetlenie deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strasznie naciągane odpowiedzi na pytania w dziale "prawo" Aż guma trzeszczy . Ale dobre jest,

> podoba mi się .

Nawet nie czytałem. Co do zasady światla są bardziej widoczne niż większosć ledów a przede wszystkim nie oslepiają i nie szpecą auta. A czy zgodne czy nie ... Przekroczenie prędkosci tez jest niezgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieźle się cenią , nie lepiej trochę dołożyć i kupić jakieś firmowe dzienne

> Dodatkowo chwalą się, że do produkcji używają cyny bezołowiowej, ja nie widziałbym w tym zalety

> zwłaszcza przy montażu urządzenia w aucie

jakoś do stilo nieznalazłem niczego co by pasowało i nie szpecilo auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieźle się cenią , nie lepiej trochę dołożyć i kupić jakieś firmowe dzienne

> Dodatkowo chwalą się, że do produkcji używają cyny bezołowiowej, ja nie widziałbym w tym zalety

> zwłaszcza przy montażu urządzenia w aucie

wiesz łatwiej jest włożyć moduł niż montować lampy hmm.gif

gdyby to nie budziło wątpliwości to sam by sobie założył icon_rolleyes.gif

nad dziennymi myślałem, ale w moim aucie cieżko coś wsadzić nie rzeźbiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wszędzie zagorzałe dyskusje na temat modułów i lamp LED.

A mnie natomiast interesuje czy któryś z Was, szanowni użytkownicy, używa - ma kontakt z użytkownikami lamp do jazdy dziennej ale na zwykłe żarówki 21W?

Wesem ma w swojej ofercie kilka modeli i zastanawiam się kal one w rzeczywistości się spisują. Jak z ich trwałością no i przede wszystkim ze światłem przez nie emitowanym. Zdaje ro egzamin na drodze?

Jak mają się do popularnych LED-ów , ale tych troszkę lepszej jakości.

Przykładowa fotka takiej lampy wesem:

lor6_41533_zdj_hr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Wszędzie zagorzałe dyskusje na temat modułów i lamp LED.

> A mnie natomiast interesuje czy któryś z Was, szanowni użytkownicy, używa - ma kontakt z

> użytkownikami lamp do jazdy dziennej ale na zwykłe żarówki 21W?

> Wesem ma w swojej ofercie kilka modeli i zastanawiam się kal one w rzeczywistości się spisują. Jak

> z ich trwałością no i przede wszystkim ze światłem przez nie emitowanym. Zdaje ro egzamin na

> drodze?

> Jak mają się do popularnych LED-ów , ale tych troszkę lepszej jakości.

> Przykładowa fotka takiej lampy wesem:

Ja mam takowe. Dwa lata jeżdżą podłączone do automatycznego modułu. Poprostu świecą i nic złego się nie dzieje.

Zakładał je kolega, od którego odkupiłem auto. Jedyną przeróbką jakiej dokonałem była zmiana sterowania. Zasilanie przez plus po stacyjce z dodatkowym manualnym włącznikiem. Gasną po włączeniu świateł mijania. Mogą działać same oraz z włączonymi pozycyjnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mnie natomiast interesuje czy któryś z Was, szanowni użytkownicy, używa - ma kontakt z

> użytkownikami lamp do jazdy dziennej ale na zwykłe żarówki 21W?

Moja zona w 500tce ma fabrycznie na 21W i trzy lata świecą. nawet nie wiem za bardzo jak by się do nich dobrać do wymiany. Wyglądają o niebo lepiej niż jakieś kitajskie LEDy. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla każdego prawie autka i pełne wsparcie. Polecam i proponuję zapoznać się z opisem.

Napisac to sobie mozna wszystko, na allegro tez i HID'y H4 zachwalaja, nawet niby jakas homologacje daja hehe.gif. Tylko co z tego, jak jedno i drugie rozwiazania jest nielegalne jezeli reflektor nie posiada homologacji na takie rozwiazania oraz to druciarstwo. Juz wole firmowe led'y dobrej jakosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten producent to chyba jakaś nowość - wybrałbym raczej coś bardziej sprawdzonego. Osobiście uważam,

> że taki moduł to fajna sprawa, ale uważam że powinno się go podpiąć pod światła mijania a moc

> na żarówce powinna być wyregulowana tak, aby był zachowany minimalny strumień świetlny zgodny

> z przepisami.

1. Każdy taki moduł będzie niezgodny z przepisami - niezależnie jak go podepniesz.

2. Podpięcie go pod długie daje efekt bliższy (a raczej 100% identyczny) światłom dziennym.

3. Podpięcie go pod światła mijania (lub jakiegokolwiek innego rozwiązania) jest nielegalne i szkodliwe. To jedyny przypadek gdzie rzeczywiście można tym spowodować zagrożenie na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.