Skocz do zawartości

Ścieralność opony a jej parametry ? OK czy nieOK ?


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

czytając watek oponiarski wielokrotnie spotkałem się z opinią, że jakaś opona się szybko ściera.

I teraz pytanie co to oznacza w praktyce?

Jest cichsza?

Jest dłużej miękka jak spada temperatura?

Lepiej się klei jak jest ciepło?

Lpiej trzyma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytając watek oponiarski wielokrotnie spotkałem się z opinią, że jakaś opona się szybko ściera.

> I teraz pytanie co to oznacza w praktyce?

> Jest cichsza?

> Jest dłużej miękka jak spada temperatura?

> Lepiej się klei jak jest ciepło?

> Lpiej trzyma ?

Dam ci przyklad - Toyo T2R.

Z wszystkich opon jakie mialem zadna nie miala takiej przyczepnosci przy jezdzie na wprost i w zakretach. Na mokrym rewelacja.

W zeszlym sezonie zimowym trzymala sie jak szalona nawet przy niskich temperaturach.

Niestety starla sie do legalnego minimum po 25.000km przy raczej spokojnej jezdzie!

Zamienilem na Dunlop Sport Winter w momencie +5 stopni przy braku sniegu i bez watpienia gorzej trzyma niz Toyo.

Mialem Continental Winter i przejezdzilem nimi 3 zimy i 2 lata (tak w lipcu tez nimi jezdzilem). Dalej bieznik byl na nich dobry (zmienilem bo zachcialo mi sie nowych kol i wtedy przeskoczylem wlasnie na Toyo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem Yokohamy A.drive i fenomenalnie! trzymały na mokrym, a bardzo dobrze na suchym.

> Było czuć różnicę względem innych markowych.

> Ale po 20 kkm bieżnik zniknął

W jakim aucie?

Co to znaczy zniknął?

Do slicka się starła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytając watek oponiarski wielokrotnie spotkałem się z opinią, że jakaś opona się szybko ściera.

> I teraz pytanie co to oznacza w praktyce?

lepiej się trzyma drogi , szybciej pojeździsz po zakrętach , zapewnia większy zapas bezpieczeństwa ;

hałas raczej zależy od rzeźby bieżnika , stabilność na mokrym też zależy od rzeźby bieżnika nie od miękkości ;

osobiście wolę właśnie miękkie opony , obecnie Yokohama adrive , świetne ciche opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak w F1. Supermiękka mieszanka jest szybsza na 1 okrążeniu z 1 sekundę bo lepiej trzyma lepiej hamuje. Niestety po 15 kółkach to wytarty szmelc.

Twardsze mieszanki są wolniejsze bo mają słabszą przyczepność ale za to można zrobić 2-3x wiecej okrążeń zanim sie zetrą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytając watek oponiarski wielokrotnie spotkałem się z opinią, że jakaś opona się szybko ściera.

> I teraz pytanie co to oznacza w praktyce?

> Jest cichsza?

Niekoniecznie

> Jest dłużej miękka jak spada temperatura?

No jeżeli ma wysoki indeks prędkości to w porównaniu do standardowej opony będzie bardziej miękka

> Lepiej się klei jak jest ciepło?

tak

> Lpiej trzyma ?

tak

Przede wszystkim kupując oponę X w rozmiarze Y patrzymy jaki ma indeks prędkości bo te same rozmiary opon występują w różnych indeksach.

Te z większym indeksem są bardziej miękkie bo mają za zadanie "utrzymać" auto na drodze przy wyższych prędkościach ale niestety coś za coś, zużywają się szybciej nawet w normalnej eksploatacji. Te z mniejszym indeksem są zrobione w twardszej mieszanki dzięki czemu dłużej wytrzyma normalną eksploatację ALE nie zapewni nam takiej kontroli przy wyższej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem jakiś letni continetal jak kupowałem nową skode.

> wytrzymały z tyłu chyba z 80 tys.

> straszna opona.

> twarda nieprzyjemna, tragiczna na deszczu.

Pewnie Conti Supercontact - też takie miałem w Octavii. Niezrażony do marki zmieniłem na Conti Premiumcontact i różnica była ogromna, także nie skreślałbym od razu marki, szczególnie po doświadczeniach z oponą montowaną na OE która może mieć inną charakterystykę niż dostępna później na aftermarkecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od opony. Porównując Michelin Saver z Continental EcoContact to Micheliny trochę lepsze i o wiele trwalsze. W większym aucie mam Continental Premium Contact z indeksem V do 210 km i sa super ale ponieważ auto nie przejecheło wiele to nie wiem jak ze scieraniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samym aucie miałem:

1. Michelin Energy E3A

2. Yokohama C.drive

3. Bridgestone Turanza er300

4. Toyo T1R

Pierwsze zdjąłem, bo mi nie pasowały, Michelin robi oponę, która wcześnie daje kontrolę nad poślizgiem i długo ją utrzymuje. Drugie to były najlepsze opony, jakie dotąd testowałem, wytrzymały lekko ponad 20 kkm. Trzecie były nieco gorsze, ale też dobre i wytrzymały 30 kkm. Czwarte przejeździły dopiero 12 kkm, miały najciężej, bo w ubiegłym roku jeździłem naprawdę ostro i uwaga... zużyły się o 1mm, więc teoretycznie powinienem zrobić na nich ponad 30 kkm. Toyo trzymają lepiej od Michelin, ale gorzej niż Yoko. Macając bieżnik, najbardziej miękkie wydają się być Toyo, czuć to też na drodze w zakrętach. Najlepiej słychać przy otwartym oknie, jak bieżnik kładzie się na boki (pierwsze trzy opony były twardsze). Toyo też niesamowicie się nagrzewa i jest najgłośniejsza, już po kilkunastu km jazdy w upalny dzień można oponę doprowadzić do stanu, że ciężko dłoń utrzymać na bieżniku. Moje spostrzeżenia są takie, że jak dobra opona, to japońska opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bridgestone Turanza er300 mam zamontowane w Astrze od nowości,to bedzie ich ostatni sezon(maja teraz ok 3,5 mm),mam przebieg 90kkm,do podziału na letnie Bridgestone,oraz zimowe Goodyear Excellence(także ostatni sezon)

Kolejne letnie też będą Bridgestone.To najlepszy kompromis w konkurencji cena-jakość-żywotność* waytogo.gif

*moim zdaniem wazniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone Turanza er300 mam zamontowane w Astrze od nowości,to bedzie ich ostatni sezon(maja

> teraz ok 3,5 mm),mam przebieg 90kkm,do podziału na letnie Bridgestone,oraz zimowe Goodyear

> Excellence(także ostatni sezon)

> Kolejne letnie też będą Bridgestone.To najlepszy kompromis w konkurencji cena-jakość-żywotność*

> *moim zdaniem

A nie lepszy Uniroyal Rainexpert?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie lepszy Uniroyal Rainexpert?

Turanza ER300 wypada zdecydowanie lepiej w testach ADAC. Mam te opony w Astrze. Całkiem doby stuff. W drugiej Astrze mam Conti Premium. Pomijając wszystke czynniki - subiektywne odczucie jest takie że Turanza jest lepsza. Uważam podobnie jak gassper że to świetny kompromis między ceną a tym co dostajemy w zamian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie lepszy Uniroyal Rainexpert?

Miałem Uniroyal Rainexpert 2 w Lanosie na felgach 15'' w rozmiarze 195/50,i powiem Ci,że do jazdy do której zostały stworzone,czyli na mokrym były idealne.

Wzór bieżnika w jodełkę świetnie odprowadza wodę,a w połączeniu z miękką mieszanką efekt był lepiej niż zadowalający(przynajmniej w 100 konnym Lanosie pędzonym na podtlenku LPG)

Kupiłem je zimą w promocji po 150 pln sztuka,więc cena też OK.

Ale nic za darmo...poszły w ok 25kkm.

Ogólnie dobra opona,ale ja potrzebuję czegoś trwalszego. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turanza ER300 wypada zdecydowanie lepiej w testach ADAC. Mam te opony w Astrze. Całkiem doby stuff.

> W drugiej Astrze mam Conti Premium. Pomijając wszystke czynniki - subiektywne odczucie jest

> takie że Turanza jest lepsza. Uważam podobnie jak gassper że to świetny kompromis między ceną

> a tym co dostajemy w zamian.

Jeśli zdecyduje się na zakup opon letnich to też to będą er300 lub ich nowszy odpowiednik. Ale chyba pójdę w stronę opon całorocznych kumho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli zdecyduje się na zakup opon letnich to też to będą er300 lub ich nowszy odpowiednik. Ale

> chyba pójdę w stronę opon całorocznych kumho

Czemu całoroczne i czemu Kumho?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem te i te

> w/g mnie bridgestone byly odrobne gorsze od toyo ale nie znikaly tak w oczach

> t1r byly po 30kkm praktycznie na smietnik a er300 dopiero w polowie wytarte

Robię małe przebiegi i auto nie pali lacza.

Gdzie kupię T1R?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu całoroczne i czemu Kumho?

1. nie mam 2 kompletu felg, a nawet jakbym mnial to nie chcialoby mi sie zmienic samemu wiec musze za to placic . przy calorocznych temat odpada

2. w PL sa tak rozne warunki ze caloroczne przy umiarkowanym stylu jazdy swietnie sie sprawdzaja

3. opony kumho KH21 mam juz sparwdzone w zonowozie i sie swietnie spisuja - ciche latem, trwale (bez porblemu 50kkm i jeszcze jest mieso zeby latem je dojechac) dobrze trzymaja na sniegu (porownywalnie do vredestein Q2)

4. robie 25kkm rocznie wiec po 2-3 sezonach nie bedzie mi szkoda wywalic

5. w moim rozmiarze kosztuja ~ 350zł/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli zdecyduje się na zakup opon letnich to też to będą er300 lub ich nowszy odpowiednik. Ale

> chyba pójdę w stronę opon całorocznych kumho

Ja też się zastanawiam nad oponą całoroczną przeglądam internet w poszukiwaniu 205/60/16, ale którymi warto się zainteresować to nie wiem tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam turanza er300 205/55/16 i jestem bardzo zadowolony, dwie są z indeksem W a dwie z indeksem V, jakiejs duzej róznicy nie widzę w zużyciu, raczej jest to spowodowane tym że jedne są na przodzie i bardziej ścierają się bo przód napęd i zakręty.. Zrobione jest na nich 65k km, mysle że jeszcze spokojnie 20k km. Jezdze raczej dynamicznie, ale znowu auto lekkie. Kolega miał takie opony w octavi kombi i zużywały sie nieco bardziej...

Miałem jeszcze michelin e3a i dunlop sport..

zdecydowanie wole i polecam bridgestony z tego porównania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również miałem całoroczne kiedyś i byłem dośc zadowolony, wiadomo, że to kompromis ale czasem sie opłaca.. szczególnie polecam jeśli ktos nie jezdzi zbyt dużo i zbyt szybko.. A przy wyborze marki, modelu warto dowiedziec sie wiecej bo jedne mają miekszą mieszanke za to bieżnik bardziej letniej inne na odwrót, jednym bliżej do zimówki drugim do letniej, cos da sie wybrać pod swój styl i wymagania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> również miałem całoroczne kiedyś i byłem dośc zadowolony, wiadomo, że to kompromis ale czasem sie

> opłaca.. szczególnie polecam jeśli ktos nie jezdzi zbyt dużo i zbyt szybko.. A przy wyborze

> marki, modelu warto dowiedziec sie wiecej bo jedne mają miekszą mieszanke za to bieżnik

> bardziej letniej inne na odwrót, jednym bliżej do zimówki drugim do letniej, cos da sie wybrać

> pod swój styl i wymagania..

Z tego co czytałem kopny snieg i całoroczna leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co czytałem kopny snieg i całoroczna leży.

biorąc pod uwagę nową zimową i nową całoroczną to pewnie zimówka lepiej sobie poradzi, ja miałem debica nawigator i dawały rade w sniegu.. Nie ma co gdybac, czarowac się i przekonywac, wszystko zalezy od warunków, gdzie jezdzi sie, od stanu opony, ilości tego sniegu itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.