Skocz do zawartości

Kupujemy niedrogie auto rodzinne.


waho

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym, że mój Fiat idzie na żyletki rozglądam się za czymś świeższym, większym, wygodniejszym.

Moje wymagania:

- tanie części zamienne

- tylko benzyna

- tolerancja na ewentualny montaż gazu

- ma się dobrze odpychać

- 4 drzwi

- nie kombi

- manualna skrzynia biegów

- ciekawa linia nadwozia

- cenowo do 15kzł z ew montażem gazu.

Na chwilę obecną w oko wpadło mi:

Seat Toledo z silnikiem 1.8

Daewoo Leganza i wszystkie tego wariacje

Peugeot 406 V6 3.0 - ( fak fjuel ekonomi wink.gif )

Honda Acorrd VI - ten chyba odpada w przedbiegach ze względu na nietolerancję gazu.

Co myślicie o powyższych, co ewentualnie jest godne polecenia w tej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym, że mój Fiat idzie na żyletki rozglądam się za czymś świeższym, większym,

> wygodniejszym.

> Moje wymagania:

> - tanie części zamienne

> - tylko benzyna

> - tolerancja na ewentualny montaż gazu

> - ma się dobrze odpychać

> - 5 drzwi

> - nie kombi

> - manualna skrzynia biegów

> - ciekawa linia nadwozia

> - cenowo do 15kzł z ew montażem gazu.

> Na chwilę obecną w oko wpadło mi:

> Seat Toledo z silnikiem 1.8

> Daewoo Leganza i wszystkie tego wariacje

> Peugeot 406 V6 3.0 - ( fak fjuel ekonomi )

> Honda Acorrd - ten chyba odpada w przedbiegach ze względu na nietolerancję gazu.

> Co myślicie o powyższych, co ewentualnie jest godne polecenia w tej cenie?

Twoje propozycje mijają się z Twoimi założeniami/wymaganiami np Leganza nie jest 5 drzwiowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Honda Acorrd VI - ten chyba odpada w przedbiegach ze względu na nietolerancję gazu.

> Co myślicie o powyższych, co ewentualnie jest godne polecenia w tej cenie?

Co za bzdura z tym gazem w Accordzie yikes.gif

Samochód totalnie bezawaryjny (w moim przypadku).

Bardzo polecam, gaz żre jak kuna agrest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co za bzdura z tym gazem w Accordzie

> Samochód totalnie bezawaryjny (w moim przypadku).

> Bardzo polecam, gaz żre jak kuna agrest

Takie opinie na internecie, nie mam innego punktu odniesienia frown.gif

A jaki silnik ? Nie ma problemu z wypalaniem gniazd zaworowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Octawia

Octavia I, Golf IV, Bora, Toledo - wybierzcie, które najbardziej się podoba. Części tanie, ogarnie każdy mechanior, silniki (zwłaszcza 1.6) dobrze się gazują, komfort wystarczający, żeby wyjść bez zmęczenia po dłuższej trasie.

Osobiście polecam benzynę 1.8T, przy normalnej jeździe mieszanej łyka mi okolice 9 litrów, w razie potrzeby mocy wystarczy do sprawnego wyprzedzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie da się jedno i drugie?

Da się. Ale trzeba zwiększyć budżet.

> Stilo wygląda, ale 3d, 4D już tak trochę pancernie wygląda.

> Laguna? No fajne, tak samo jak i Safrane, tylko dlaczego ma taką złą opinię?

Odpowiedź na te pytania.

Tak, tak, zaraz przyjdą fiacikarze i powiedzą, że Stilo jest super, a jak się rano błędy skasuje to dopiero wieczorem wyskoczą kolejne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Octavia I, Golf IV, Bora, Toledo - wybierzcie, które najbardziej się podoba. Części tanie, ogarnie

> każdy mechanior, silniki (zwłaszcza 1.6) dobrze się gazują, komfort wystarczający, żeby wyjść

> bez zmęczenia po dłuższej trasie.

> Osobiście polecam benzynę 1.8T, przy normalnej jeździe mieszanej łyka mi okolice 9 litrów, w razie

> potrzeby mocy wystarczy do sprawnego wyprzedzania.

Ogólnie to ze wszystkim się zgadzam, ale nie z tym, że w octavii I jest komfort na tyle duży by bez bólu pleców wyjść. te fotele to za karę są w nich, już w Punto II były wygodniejsze, w żadnym aucie nie miałem takich taboretów, 200km i kręciłem się z boku na bok bo bolał kręgosłup...Jak miałbym tym jechać w podróż z 1000km bez spania i długich odpoczynków to pochlastać się idzie. W pozostałych 3 różnica jest znaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym, że mój Fiat idzie na żyletki rozglądam się za czymś świeższym, większym,

> wygodniejszym.

> Moje wymagania:

> - tanie części zamienne

> - tylko benzyna

> - tolerancja na ewentualny montaż gazu

> - ma się dobrze odpychać

> - 4 drzwi

> - nie kombi

> - manualna skrzynia biegów

> - ciekawa linia nadwozia

> - cenowo do 15kzł z ew montażem gazu.

> Na chwilę obecną w oko wpadło mi:

> Seat Toledo z silnikiem 1.8

> Daewoo Leganza i wszystkie tego wariacje

> Peugeot 406 V6 3.0 - ( fak fjuel ekonomi )

> Honda Acorrd VI - ten chyba odpada w przedbiegach ze względu na nietolerancję gazu.

> Co myślicie o powyższych, co ewentualnie jest godne polecenia w tej cenie?

Astra II, bo III to podejrzana będzie za tą kasę, ew. Vectra C z początków produkcji 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak w nissanie ale w nubirze trzeba sprawdzic progi.

> jak całe to zabezpieczyć i mozna jezdzic...

Polecanie Nubiry to chyba jakis zart hehe.gif

Za te pieniadze mozna spokojnie kupic Lacetti, ktore jest o niebo lepsze...

Nubira byla popsuta w zasadzie juz w salonie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primera ma już sporo ponad 200 tys.km i nic się z nią nie dzieje, do tego wszystkie części ma jeszcze oryginale (sprzęgło, układ wydechowy, zawieszanie, amortyzatory). Znaleźć dobry egzemplarz zabezpieczyć przed korozją, auto nie do zajechania wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecanie Nubiry to chyba jakis zart

> Za te pieniadze mozna spokojnie kupic Lacetti, ktore jest o niebo lepsze...

> Nubira byla popsuta w zasadzie juz w salonie

Nubira była sprzedawana jako Lacetti na niektórych rynkach, to jest ten sam samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecanie Nubiry to chyba jakis zart

> Za te pieniadze mozna spokojnie kupic Lacetti, ktore jest o niebo lepsze...

> Nubira byla popsuta w zasadzie juz w salonie

Jesteś pewien, że rozmawiamy o tej samej nubirze?Bo mam nadzieję, że pixel pisał o nubirze III gen, która u nas zbyt popularna nie jest, ale jest autem po prostu dobrym jak tu wspomniane lacetti (bodajże nubira ewoluowała i zamieniła się w lacetti).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy niewielkim zwiększeniu budżetu albo dobrych negocjacjach może udałoby Ci się wyrwać fiata

> Lineę?Fajne autko, ładna linia, spokój z rudą, dobre silniki, części tanie-spełnia wymagania?

Tak, tylko że ona jest dość mała, bo przecież płytę podłogową dzieli z tego co pamiętam z punto wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, tylko że ona jest dość mała, bo przecież płytę podłogową dzieli z tego co pamiętam z punto

Jeździłeś?Nissan note też ma płytę podłogową z micry a wielkościowo wewnątrz niebo a ziemia, zupełnie inne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłeś?Nissan note też ma płytę podłogową z micry a wielkościowo wewnątrz niebo a ziemia,

> zupełnie inne auta.

ale tak czy inaczej "rodzinny" to taki samochód nie jest. To jest małe, miejskie auto cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tak czy inaczej "rodzinny" to taki samochód nie jest. To jest małe, miejskie auto cały czas.

Jest tak samo rodzinny jak ACC VI gen, toledo czy 406...z czego ten ostatni chyba największy wyjdzie. Rodzinny to grand voyager jest, a taka linea jest "wielofunkcyjna" na polskie warunki i wydaje mi się, że założenia spełnia. W PL nawet SC czy Panda potrafi być autem rodzinnym 2+2... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, ale siedziałem i oglądałem wew. i zewn.

> Celowałbym mimo wszystko w coś większego

Co kto woli. Z tych wymienionych to największy będzie 406 (oprócz scenika), którego w tej kasie uda się znaleźć dopieszczonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, tylko że ona jest dość mała, bo przecież płytę podłogową dzieli z tego co pamiętam z punto

Tylko że ma jednak większy rozstaw osi: Punto/Corsa mają 2510 mm a Linea 2603 mm. W porównaniu do Punto/Corsy jest też o wiele (konkretnie 530 mm) dłuższa. A czy Meriva nie jest też czasami na tej samej płycie? Ja używam Linei jako samochodu rodzinnego (2+2) i daje radę (500 l bagażnik jest jednak o dwie klasy większy niż w Corsie/Punto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie opinie na internecie, nie mam innego punktu odniesienia

> A jaki silnik ? Nie ma problemu z wypalaniem gniazd zaworowych?

Miałem kilka Hąd zlosnik.gif i to dobre auta są.

Silnik Accorda 1.8 - ja zrobiłem 60 kkm - nowy posiadacz autka już kilka tysięcy. Bez uwag. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem kilka Hąd i to dobre auta są.

> Silnik Accorda 1.8 - ja zrobiłem 60 kkm - nowy posiadacz autka już kilka tysięcy. Bez uwag.

Mi te auta nie leżą zupełnie, już V gen ładniejszy wizualnie (ale to kwestia gustu), wnętrze-z poprzedniej epoki, skrzynia krótka, wyciszenie budy kiepskie,szybko robi się głośno-dla mnie blee.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żartujesz sobie prawda?

Nie.

> przecież to coś już wyginęło

Ma się całkiem dobrze.

> kup octavie lub jakąś japonie np primere i bedziesz zadowolony...

Co kto lubi. W każdym razie Lybra jest tania, zbiera bardzo dobre opinie a do tego przeważnie jest świetnie wyposażona. W resztę wymagań też się dobrze wpisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi te auta nie leżą zupełnie, już V gen ładniejszy wizualnie (ale to kwestia gustu), wnętrze-z

> poprzedniej epoki, skrzynia krótka, wyciszenie budy kiepskie,szybko robi się głośno-dla mnie

> blee.

No staram się usilnie przekonać do Twoich Kolego poglądów ale nie jest to łatwe. zlosnik.gif

Jeśli V gen jest wizualnie ładniejszy od VI gena to faktycznie - gust jest jak d. grinser006.gif

Co rozumiesz pod stwierdzeniem "szybko robi się głośno" ?

Żeby nie było - Honda to nie mój fetysz smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Laguna? No fajne, tak samo jak i Safrane, tylko dlaczego ma taką złą opinię?

No właśnie dlaczego? I kto te opinie wystawia? Ten kto je widział na zdjęciu?

Ja miałem Safrane i opinię wystawiam bardzo dobrą.

Przynajmniej przedliftowemu, ale przecież to auto to już zabytek.

Za 15k kupisz całkiem młode C5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żartujesz sobie prawda?

> przecież to coś już wyginęło

wg mnie Lybra to bardzo fajna propozycja, nie wiem co Ciebie bawi

jeżdżą i mają się nieźle, choć dużo ich tu nie było nigdy

> kup octavie lub jakąś japonie np primere i bedziesz zadowolony...

Skąd ta pewność? Jak trafi trupa, albo auto będzie pechowe to nie będzie zadowolony, mniejsza czy się ono nazywa Fiat Honda czy Skoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No staram się usilnie przekonać do Twoich Kolego poglądów ale nie jest to łatwe.

Nie musisz.

> Jeśli V gen jest wizualnie ładniejszy od VI gena to faktycznie - gust jest jak d.

Bo jest. Co w niej jest ładnego?VII owszem ma "styl", agresywny przód, kanciasty tył a VI gen jest oderwany od tego kursu którym szła honda, V gen ładny obły tył, zgrabna sylwetka sedana, VI wygląda jakby była wyprodukowana na lata 90-95 a nie po 2000r (wiem wiem, wyszedł model wcześniej, ale przecież model planuje się na kilka lat). W stosunku do V, VI wypada blado i bez wyrazu, taki skromny sedanik- flaki z olejem, ani wygodny, ani komfortowy,ani duży, ani dobrze wyciszony-ot przemieszczacz. Ale podobać się może każdemu co innego, dlatego ja czyichś poglądów nie hejtuję i nie namawiam.

> Co rozumiesz pod stwierdzeniem "szybko robi się głośno" ?

To, że w innych samochodach podobnej klasy, choćby wspomnianej lagunie przy 120-140 wiatr spod uszczelek nie czesze grzywki i nie piszczy w uszach.

> Żeby nie było - Honda to nie mój fetysz

A już myślałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie musisz.

smirk.gif

> Bo jest. Co w niej jest ładnego?VII owszem ma "styl", agresywny przód, kanciasty tył a VI gen jest

> oderwany od tego kursu którym szła honda, V gen ładny obły tył, zgrabna sylwetka sedana, VI

> wygląda jakby była wyprodukowana na lata 90-95 a nie po 2000r (wiem wiem, wyszedł model

> wcześniej, ale przecież model planuje się na kilka lat). W stosunku do V, VI wypada blado i

> bez wyrazu, taki skromny sedanik- flaki z olejem, ani wygodny, ani komfortowy,ani duży, ani

> dobrze wyciszony-ot przemieszczacz. Ale podobać się może każdemu co innego, dlatego ja

> czyichś poglądów nie hejtuję i nie namawiam.

Ten samochód jest IMO wygodny, w wersji 2.0 wystarczająco dynamiczny (oczywiście dla młodego rejsera (ale chyba nie o takich tutaj rozmawiamy - jest TypeR - auto kultowe...)

> To, że w innych samochodach podobnej klasy, choćby wspomnianej lagunie przy 120-140 wiatr spod

> uszczelek nie czesze grzywki i nie piszczy w uszach.

Porównywanie Laguny grinser006.gif do prostego Accorda jest co najmniej śmieszne.

Może kiedyś przejedź się nie szpachlowanym Accordem podpicowanym na handelek...sądzę, że wiatr tam nie będzie Ci w kabinie przeszkadzał.

> A już myślałem...

nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten samochód jest IMO wygodny, w wersji 2.0 wystarczająco dynamiczny (oczywiście dla młodego

> rejsera (ale chyba nie o takich tutaj rozmawiamy - jest TypeR - auto kultowe...)

typeRa nie mieszamy, mówimy o "cywilnych"wersjach, bez pazura.

> Porównywanie Laguny do prostego Accorda jest co najmniej śmieszne.

Bo?Porównałem wyciszenie, więc trzymajmy się samej budy i jej wykonania.

> Może kiedyś przejedź się nie szpachlowanym Accordem podpicowanym na handelek...sądzę, że wiatr tam

> nie będzie Ci w kabinie przeszkadzał.

Może kiedyś przejedź się podobnymi klasowo autami to zauważysz różnicę zlosnik.gif Nie mam nic do Hondy, są to moje odczucia i porównania. W sumie złe auto to nie jest, kupione jak miało ok 120 tyś (i ok 80-100 trzeba dorzucić bo cofnięty był na bank) i po kolejnych 100 tyś zaczął mocno olej żłopać i zmienił właściciela, czyli po ponad 300 tyś, najdziwniejsze, że nie kopcił nawet przy odpaleniu chmurą, ani przy przegazowaniu, a spalał ok 12 litrów oleju na 10 tyś.

Większość km zrobiona w trasie w 2 lata. Głośność nie była spowodowana dzwonem, ot tak wykonane auto, do tego mówię-głośne, bo skrzynia krótka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.