Skocz do zawartości

Silnik Forda 1,0l; EcoBoost po raz drugi zwycięzcą !


MARS

Rekomendowane odpowiedzi

> pewnie w Hondzie po prostu 100 jest osiągana na 2ce a w tamtych na 3ce. Zmiana biegu to sporo w

> plecy

Też prawda wink.gif Ja mam bezstopniową skrzynię i Civic, mimo iż teoretycznie jest o ponad sekundę szybszy do 100, dostaje baty bez problemu grinser006.gif Oczywiście, gdyby w Civicu siedział zawodowy kierowca, rajdowy, to byłby szybszy, ale w przypadku, gdy są zwykli kierowcy, Civic z manualną skrzynią przegrywa. Po prostu ja wciskam gaz, silnik leci na 6.000 obrotów, trzyma je i przyspiesza, realnie do 100 km/h jest 10.4-10.8 s. A w Civicu normalny kierowca musi zmieniać biegi i traci na tym kupę czasu, dokładnie chodzi o przejście z II na III (II ma odcięcie w okolicach 90 km/h), traci się 1.5-2 sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, na jeździe próbnej. Wystarczyło.

> A porównujesz to z czym? Przejedź się jakimś N/A o pojemności 1.8-2.0, następnie turbo o pojemności

> 1.4. I wtedy zobaczysz, że Fiesta 1.0 pomimo niezłych osiągów (jak na auto miejskie) reaguje

> na pedał gazu tragicznie, po prostu ospale i nieprecyzyjnie. A jak się przejedziesz jakimś 5.7

> V8, to spuścisz ten cud downsizingu ze skarpy Niestety, małe turbobenzyny nie reagują dobrze

> na pedał i nie ma w tym nic dziwnego, bo turbina musi się rozkręcić, a mocy bez turbiny nie

> starcza.

Człecze, co ty porównujesz??? O czym ty do mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK - przejedż się starym Peugeot 106 z silnikiem N/A o mocy zaledwie 75 KM. Zobacz, jaka powinna

> być reakcja na pedał gazu...

Nie kolego. Nie jeżdżę trupami. Reakcja na gaz w silniku ecoboost jest dla mnie wystarczająca. OK- tobie nie odpowiada. I tak nie masz tego silnika, więc nie masz problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kolego. Nie jeżdżę trupami. Reakcja na gaz w silniku ecoboost jest dla mnie wystarczająca. OK-

> tobie nie odpowiada. I tak nie masz tego silnika, więc nie masz problemu.

To przykre, że taką reakcję uważasz za wystarczającą, no ale to twój problem wink.gif Uważaj tylko na sytuacje, gdy jedziesz np. 20 km/h na II, albo 40 na III i nagle musisz przyspieszyć (skręcić w lewo, opuścic skrzyżowanie, zmienić pas). Zachowanie samochodu bardzo niemile zaskakuje crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To przykre, że taką reakcję uważasz za wystarczającą, no ale to twój problem Uważaj tylko na

> sytuacje, gdy jedziesz np. 20 km/h na II, albo 40 na III i nagle musisz przyspieszyć (skręcić

> w lewo, opuścic skrzyżowanie, zmienić pas). Zachowanie samochodu bardzo niemile zaskakuje

Podobnie jest w kia carens z silnikiem 2,0 z 6b asb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile waży? 1,2t? czyli podejrzewam że urywa pałę na kształt Poloneza Rovera, no może trochę lepiej

> poza tym ten silnik ładują też do Mondeo z tego co pamiętam, a rozmawiamy o silniku

Uważasz że samochód miejski musi mieć minimum 7 s do setki by nie był dychawiczny ? Octavia z 1.2 TSi radzi sobie BDB więc taka Fiesta też będzie jeździć wystarczająco dla większości przeciętnych użytkowników. Dla amatorów Need For Speed występują inne specjalnie do tego stworzone wersje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszę o konkretach, czyli o sobie. Matiza mam 12 rok ( od nowości ) i jeździ dalej. Fiesta też

> będzie długo w moich i mojej żony rękach. Kupiłem samochód, jako zabawkę, a nie inwestycję.

> Nie interesują mnie koszty. Wziąłem ecoboosta, bo jestem ciekawy tej nowinki, oraz wydaje mi

> się, że ma odpowiednie parametry dla auta ważącego 1 tonę. Podczas jazdy testowej z 5 osobami,

> oraz teraz, podczas jazd swoim autem, nadal jestem przekonany co do słuszności podjętej przeze

> mnie decyzji.

> Jak czytam niektóre posty w tym wątku, to ich autorów postrzegam jako "dziecko neostrady", którego

> nie stać na nowe auto ( szczególnie po lifcie i z nowością pod maską ), ale za to z wielką

> fantazją. W dodatku nie mając pojęcia o czym piszą ( a przypominam, że wątek jest o silniku

> ecoboost 1,0l ) wygłaszają takie farmazony, że wstyd czytać. No, ale klawiatura wszystko

> przyjmie...

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też bym nie powiedział, że "dychawiczne", aczkolwiek reakcja na pedał gazu jest tragiczna, ale to

> nieuniknione w przypadku małych turbobenzyn.

Masakra hahaha.gif czym Ty jeździłeś, że uważasz reakcje na ,,gaz'' w małych T Benzynach za dychawiczną ? Matiz turbo Ci się trafił czy może Smrtem jeździłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To przykre, że taką reakcję uważasz za wystarczającą, no ale to twój problem Uważaj tylko na

> sytuacje, gdy jedziesz np. 20 km/h na II, albo 40 na III i nagle musisz przyspieszyć (skręcić

> w lewo, opuścic skrzyżowanie, zmienić pas). Zachowanie samochodu bardzo niemile zaskakuje

Nie można tego czytać powiem krótko. Ludzie od lat jeżdżą różnymi ,,złomami'' i jakoś się daje, tu nowoczesna jednostka w nowym samochodzie i masz Ci los, niebezpieczeństwo czyha za rogiem...... jeździć trzeba się nauczyć każdym samochodem, nie wydaje mi się, by jazda taką Fiestą była czymś extremalnie złym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważasz że samochód miejski musi mieć minimum 7 s do setki by nie był dychawiczny ? Octavia z 1.2

> TSi radzi sobie BDB więc taka Fiesta też będzie jeździć wystarczająco dla większości

> przeciętnych użytkowników. Dla amatorów Need For Speed występują inne specjalnie do tego

> stworzone wersje.

uważam że 11,2s do 100 to nie jest powód do podniecania się silnikiem choćby palił i 2 litry/100km. Mamy chyba inną definicję "radzenia sobie BDB" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uważam że 11,2s do 100 to nie jest powód do podniecania się silnikiem choćby palił i 2 litry/100km.

> Mamy chyba inną definicję "radzenia sobie BDB"

i to auto nie jest dla ciebie, proste smile.gif

5lat jeździłem astrą 1.4 60KM, jakoś do miasta zupełnie to auto starczało

na trasie też dawało sobie radę o ile jechało się zgodnie z przepisami grinser006.gif

(problemem były wyprzedzanie przy prędkościach powyżej 60km/h)

IMO taka fiesta 1.0 EB to zupełnie fajne miejskie wozidło, do niedawna montowali tam silniki wolnossące 1.0-1.2 z mocami 60-80KM

ale już wsadzanie tego silnika do c-max'a, czy mondeo ... to lekka przesada icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uważam że 11,2s do 100 to nie jest powód do podniecania się silnikiem choćby palił i 2 litry/100km.

> Mamy chyba inną definicję "radzenia sobie BDB"

Eee przesadzacie... z punktu widzenia amerykanina to nasze silniki 1,8 ... 1,9 ... 2 .... litry to maleństwa zlosnik.gif kosiarki mają u niech V8 zlosnik.gif Silnik spalinowy w aucie jak dla mnie może mieć i 50 cm3 i podwójne lub poczwórne turbinki\w tym elektryczne hehe.gif .... i napędzać generator zapasowy i ogrzewanie hehe.gif bardziej liczy się przyjemność z jazdy niż to co tam burczy lub brzęczy a przyszłość to silniki elektryczne old.gif

Co do silnika 1.0 EcoBoost to będziemy wiedzieli za kilka lat co to za maleństwo i czy kończy się tak jak silnik w smarcie po 100 tyś czy po 300.... 400... tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>...

> Co do silnika 1.0 EcoBoost to będziemy wiedzieli za kilka lat co to za maleństwo i czy kończy się

> tak jak silnik w smarcie po 100 tyś czy po 300.... 400... tyś

Co prawda ja raczej takich przebiegów nie zrobię, bo prędzej mi się auto znudzi, ale fiestę zamierzam mieć minimu 8 lat i dam znać, jak się coś sypnie ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.