ppmarian Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 czyli jakies wieksze wozidlo do miasta i 2 razy w roku na wakacje z bezproblemowa automatyczna skrzynia biegów i mozliwoscia przyszłoego LPG, pojemosc silnika 1.2-1.8, powyzej 90KM rocznik bez znaczenia, ważniejsza jest dla mnie: - odpornosc na ruda - klimatyzacja - trwale zawieszenie - bezawaryjna Automatyczna Skrzynia Biegów - podatnosc na LPG moje typy: Astra G 1.6-1.8 16V Civic VI 1.4-1.6 co jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mammoth Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Skoda Octavia I 1,8 20VT AGU 150KM automat silnik prosty i odporny z jedną lambdą dobrze znosi gaz skrzynia wolna ale nieśmiertelna dobre wyposażenie (elektryka, klimatroniki, czasem xenony) nadwozie odporne na rudą części duzo, zamienniki w rozsądnych cenach łatwe w serwisowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Skoda Octavia I 1,8 20VT AGU 150KM automat > silnik prosty i odporny z jedną lambdą dobrze znosi gaz > skrzynia wolna ale nieśmiertelna > dobre wyposażenie (elektryka, klimatroniki, czasem xenony) > nadwozie odporne na rudą > części duzo, zamienniki w rozsądnych cenach > łatwe w serwisowaniu Myślałem o vag ale wlasnie skrzyni się boje. VW nie rekomenduję wymiany oleju wiec jak ktoś się tego zalecenia trzymał to po 200kkm skrzynia na śmietnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > - odpornosc na ruda (...) > moje typy: > Astra G 1.6-1.8 16V > Civic VI 1.4-1.6 Twoje typy nie są mistrzami nierdzewności. Może nie są skrajnie gnijące, ale skoro to kryterium postawiłeś na 1 miejscu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > czyli jakies wieksze wozidlo do miasta i 2 razy w roku na wakacje z bezproblemowa automatyczna > skrzynia biegów i mozliwoscia przyszłoego LPG, pojemosc silnika 1.2-1.8, powyzej 90KM > rocznik bez znaczenia, ważniejsza jest dla mnie: > - odpornosc na ruda > - klimatyzacja > - trwale zawieszenie > - bezawaryjna Automatyczna Skrzynia Biegów > - podatnosc na LPG > moje typy: > Astra G 1.6-1.8 16V > Civic VI 1.4-1.6 > co jeszcze? Impreza Spelnia wszytskie pkt, po za pierwszym. Tzn sam samochod jest w miare odporny, ale nie wytrzymuja tylne nadkola, na szczescie do zrobienia za kilka stowek. MOj brak taka kupil My02, za 11kzl. Jezdzi zadowolony juz rok i bezawaryjnie, oczywiscie na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Myślałem o vag ale wlasnie skrzyni się boje. VW nie rekomenduję wymiany oleju wiec jak ktoś się > tego zalecenia trzymał to po 200kkm skrzynia na śmietnik To szukaj od kogoś kto wymieniał olej w skrzyni Ja trafiłem ostatnio za 1 razem seata leona w automacie z motorem 1.8 lpg, olej w skrzyni wymieniony 25 tyś temu - faktura itd. Skrzynia chodzi płynnie, nie szarpie - fajnie się jeździ Szukaj auta, gdzie duży jest wybór używanych skrzynek w razie awarii kupujesz drugą za tysiaka i po problemie. Ja bym proponował jakieś A4 lub paska B5, lub mniejsze golf,A3,leon,octavia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Impreza > Spelnia wszytskie pkt, po za pierwszym. Tzn sam samochod jest w miare odporny, ale nie wytrzymuja > tylne nadkola, na szczescie do zrobienia za kilka stowek. MOj brak taka kupil My02, za 11kzl. > Jezdzi zadowolony juz rok i bezawaryjnie, oczywiscie na LPG w sumie nie glupi pomysl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > To szukaj od kogoś kto wymieniał olej w skrzyni > Ja trafiłem ostatnio za 1 razem seata leona w automacie z motorem 1.8 lpg, olej w skrzyni > wymieniony 25 tyś temu - faktura itd. > Skrzynia chodzi płynnie, nie szarpie - fajnie się jeździ > Szukaj auta, gdzie duży jest wybór używanych skrzynek w razie awarii kupujesz drugą za tysiaka i po > problemie. > Ja bym proponował jakieś A4 lub paska B5, zawiecha za droga i za malo trwala poza tym nie potrzeby taki duzy > lub mniejsze golf,A3,leon,octavia seata nie chce bo ciekienie (mialem toledo II) A3 i golf OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Te 4-ro biegowe skrzynie VAG wcale nie są nieśmiertelne, wręcz przeciwnie, Siada w nich płyta sterująca. Po prostu wyrabiają się gniazda hyrozaworów. Nowa płyta to ok. 2tys.zł Njalepsze skrzynie w japońcach. CIVIC i SUBARU maja pancerne skrzynie, zobacz za ile można kupić na Allegro skrzynię do HONDY. Nikt ich nie bierze, więc sa strasznie tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Te 4-ro biegowe skrzynie VAG wcale nie są nieśmiertelne, wręcz przeciwnie, Siada w nich płyta > sterująca. Po prostu wyrabiają się gniazda hyrozaworów. Nowa płyta to ok. 2tys.zł > Njalepsze skrzynie w japońcach. CIVIC i SUBARU maja pancerne skrzynie, zobacz za ile można kupić na > Allegro skrzynię do HONDY. > Nikt ich nie bierze, więc sa strasznie tanie. no wlasnie mialem passata 35i VR6 z takim automatem i mi sie nie popousl ale koledzy z forum narzekali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 A nie miałeś tam 5-cio biegowej 5HP19? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > A nie miałeś tam 5-cio biegowej 5HP19? nie na 100% 4biegowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > nie na 100% 4biegowa... Miałem w A4 i drugi raz bym nie kupił. Nieważne, czy w OCTAVII, A3, GOLFIE. Jak automat, to tylko japoński. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > - odpornosc na ruda > - klimatyzacja > - trwale zawieszenie > - bezawaryjna Automatyczna Skrzynia Biegów > - podatnosc na LPG > co jeszcze? Toyota Carina E. Cała ocynkowana (u mnie z rocznika 1995 rdza tylko i wyłącznie w miejscu, gdzie była bita i niefachowo naprawiona). Podłoga idealna, nigdzie nawet śladów korozji. Klimatyzacja bardzo wydajna i niedroga w ewentualnej naprawie (u mnie padł zawór rozprężny- 80 zł) Zawieszenie bardzo dobre na Polskie drogi (mam kombi i wożę duuużo materiałów budowlanych), ale niestety trwałe nie jest. Padają łączniki stabilizatorów (40 zł) i tuleje wahacza (35zł). Sprężyny i amortyzatory BARDZO trwałe. Zawieszenie niezależne, regulacja zbieżności przód i tył. Skrzynia zrobiła 800 tys km i dalej jeździ. Olej nie był zmieniany przez jakieś 200 tys i nic jej nie jest Ma chłodnicę oleju U mnie LPG od 600 tys km, ale silnik raz zmieniany, po przekręceniu go (na gazie nie miał ogranicznika obrotów, zakręcił się ponad skalę i padł). Na obecnym silniku gaz od 130 tys Na plus: komfort, przestrzeń, bezawaryjność, tania eksploatacja, mocny silnik 136KM, ABS, elektryka, klima,poduszka, wspomaganie, welur itp Na minus: ładne to to nie jest:( no i dupy nie lecą jak na Golfa III z tego samego rocznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Toyota Carina E. Tylko jakoś małokompaktowa ona jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Tylko jakoś małokompaktowa ona jest Carinę czy też Avensis można potraktować jak wyrośniętego kompakta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > czyli jakies wieksze wozidlo do miasta i 2 razy w roku na wakacje z bezproblemowa automatyczna > skrzynia biegów i mozliwoscia przyszłoego LPG, pojemosc silnika 1.2-1.8, powyzej 90KM > rocznik bez znaczenia, ważniejsza jest dla mnie: Dam Ci typ, który nie spełnia założeń, ale może CIę zaciekawi Fiat Punto 2. Tam wsadzali automat do silnika 1.2 16V, który jest ciężki do zarżnięcia i mało pali. Samo auto jest o klase mniejsze niż kompakt, ale w testach zderzeniowych wypadało nieźle. Podobno korozja pojawia się gdzieś pod wlewem paliwa, ale w moim 10 letnim P2 jeszcze jej nie widać. Zawieszenie teoretycznie jest trwałe Teoretycznie, bo ja raz do roku wymieniam któryś z przednich wahaczy. Plus jest taki, że nie ma znaczenia czy wsadzisz ori czy najtańszą podróbę, więc można walić podróbki za 200PLN i masz na rok spokój No i nie wiem czy skrzynia nie jest problematyczna, bo to jest CVT. Przy butowaniu wygląda to tak Moje zdanie jest takie, że ten samochód (nie wiem jak ze skrzynią CVT) nie wsadzi Cię w jakieś mega koszty, ale musisz liczyć się z tym, że oprócz corocznej wizyty u mechanika na wymianę oleju, pojawisz się u niego przynajmniej jeszcze jeden raz, bo coś tam sobie padnie. Jakaś tania pierdółka, ale wymagająca wizyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Założeniem autora była bezproblemowa skrzynia automat, a w PUNTO CVT taka nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Dam Ci typ, który nie spełnia założeń, ale może CIę zaciekawi > Fiat Punto 2. Tam wsadzali automat do silnika 1.2 16V, który jest ciężki do zarżnięcia i mało pali. > Samo auto jest o klase mniejsze niż kompakt, ale w testach zderzeniowych wypadało nieźle. > Podobno korozja pojawia się gdzieś pod wlewem paliwa, ale w moim 10 letnim P2 jeszcze jej nie > widać. > Zawieszenie teoretycznie jest trwałe Teoretycznie, bo ja raz do roku wymieniam któryś z przednich > wahaczy. Plus jest taki, że nie ma znaczenia czy wsadzisz ori czy najtańszą podróbę, więc > można walić podróbki za 200PLN i masz na rok spokój > No i nie wiem czy skrzynia nie jest problematyczna, bo to jest CVT. Przy butowaniu wygląda to tak > Moje zdanie jest takie, że ten samochód (nie wiem jak ze skrzynią CVT) nie wsadzi Cię w jakieś mega > koszty, ale musisz liczyć się z tym, że oprócz corocznej wizyty u mechanika na wymianę oleju, > pojawisz się u niego przynajmniej jeszcze jeden raz, bo coś tam sobie padnie. Jakaś tania > pierdółka, ale wymagająca wizyty skrzynie starego typu CVT mnie nie interesuja co innego nowy wynalezak cvt subaru ale nie o tym watek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Założeniem autora była bezproblemowa skrzynia automat, a w PUNTO CVT taka nie jest No zaznaczyłem że nie wiem jak z tą skrzynią. Tego nie ma zbyt wiele na rynku i ciężko o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 A jakieś Mitsubishi? Zanim kupiłem Paska VR6 chorowałem na Galanta V6 w automacie. Tylko to trochę duży kompakt i silnik >> niż 90KM. Są w silnikach 2.0 ale nie wiem czy to się gazuje Colt? BTW Pasek do tej pory jeździ na kołach. Widuję w okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 passat b4 z końca produkcji z silnikiem od 2.0 wzwyż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mammoth Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 > Myślałem o vag ale wlasnie skrzyni się boje. VW nie rekomenduję wymiany oleju wiec jak ktoś się > tego zalecenia trzymał to po 200kkm skrzynia na śmietnik mam teraz taką octavie na serwisie w wersji L&K i serwis robimy na... 540000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > seata nie chce bo ciekienie (mialem toledo II) > A3 i golf OK A powiedz mi co cieknie, bo w rodzinie mam duuuużo seatów i trochę się przewinęło przez moje ręce i nie spotkałem się z cieknięciem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > A powiedz mi co cieknie, bo w rodzinie mam duuuużo seatów i trochę się przewinęło przez moje ręce i > nie spotkałem się z cieknięciem... drzwi w toledo II i leon I wada fabryczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > drzwi w toledo II i leon I > wada fabryczna golf, A3 itd też to mają wystarczy uszczelnić i wszystko gra. Zresztą woda nie cieknie do środka tylko zostaje na progu po dużych opadach, wystarczy otworzyć drzwi lub podczas jazdy sama ucieka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > golf, A3 itd też to mają wystarczy uszczelnić i wszystko gra. > Zresztą woda nie cieknie do środka tylko zostaje na progu po dużych opadach, wystarczy otworzyć > drzwi lub podczas jazdy sama ucieka... uwierz nie jest tak porsto... przerobilem to na wlasnym przykladzie jak masz mocne nerny to czytaj 77stron: http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=14&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.