mrBEAN Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Witam! Tak się zastanawiam nad LPG do TSI --> Fabia RS 1.4 TSI 180 KM Wysłałem zapytanie do jednej z firm i takie oto propozycje: VIALLE LPdi faza ciekła, w cenie 7000,00zł AGC Zenit Pro OBD w cenie 2800,00zł I o co biega, bo różnica w cenie kosmos Jakie argumenty za i przeciw itd., czy któreś rozwiązanie jest sprawdzone, bezawaryjne i nieszkodliwe lub mniej szkodliwe dla silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 W LPdi ciekły LPG jest podawany jest zamiast benzyny do układu wtrysku bezpośredniego. Nie ma żadnych dodatkowych wtryskiwaczy LPG. Główny element tej instalacji to moduł zmiany paliwa. Natomiast inne instalacje działają tak, że odparowany LPG jest podawany do kolektora osobnymi wtryskiwaczami (czyli tak, jak to zwykle ma miejsce), ale wtryskiwacze benzyny też muszą cyklicznie pracować, żeby bez chłodzenia się nie uszkodziły. Efekt tego taki, że w zależności od charakteru jazdy, zużywasz oprócz LPG również benzynę w istotnych ilościach (może być nawet 50:50). W LPdi możesz jeździć wyłącznie na gazie (poza większymi mrozami), więc IMHO tylko to ma jakiś sens w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Dzieki! A czy to LPdi to już sprawdzona i dopracowana konstrukcja, czy na razie faza beta i testowanie na użytkownikach ? Inwestycja spora, zwrot po jakichś 40.000 km, ale jakby silnik chciał pożyć na tym gazie tak ze 150.000 km, to wydaje się mieć to sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Dzieki! > A czy to LPdi to już sprawdzona i dopracowana konstrukcja, > czy na razie faza beta i testowanie na użytkownikach ? > Inwestycja spora, zwrot po jakichś 40.000 km, > ale jakby silnik chciał pożyć na tym gazie tak ze 150.000 km, > to wydaje się mieć to sens TUTAJ POCZYTAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > ... Inwestycja spora, zwrot po jakichś 40.000 km ... Przepraszam, że się wtrącę, ale jak kolega liczył, że instalacja za 7000 zwróci się po 40 000 km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Przepraszam, że się wtrącę, ale jak kolega liczył, że instalacja za 7000 zwróci się po 40 000 km? Baaaardzo ogólnie Im większe spalanie tym szybszy zwrot. Liczyłem dla dość niskiego spalania jakie mam. Benzyna: ok. 38 zł/100 km (7 x 5,4 zł) LPG: ok. 19 zł (8,4 (+20%) x 2,3 zł) Realnie pewnie wyjdzie ze 45.000 km albo i więcej. Bo jeszcze przegląd, a to coś nie działa, a to regulacja itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Bo jeszcze przegląd, a to coś nie działa, a to regulacja itd. Ponoć lpdi jest bezobsługowe więc regulacja odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Ponoć lpdi jest bezobsługowe więc regulacja odpada. Doczytałęm, że tylko filterek raz na 1-4 lata, w zależności jaki gaz. No i jak coś klęknie pewnie No ciekawy temat. Jeździć jakimś piździkiem Citigo, czy np. przerobić fajną Fabię RS oto jest pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Ponoć lpdi jest bezobsługowe więc regulacja odpada. Biorąc sprawę kompleksowo, to mnie osobiście trochę rozczarowują problemy z uruchomieniem silnika dla niższej temperatury otoczenia. Nie bardzo też wiadomo, co będzie z układem wtrysku benzyny po przebiegu rzędu 100 czy 200 kkm. Nie kosztuje to może tyle, co fanty do common raila z piezo-wtryskiwaczami, ale tanie też te rzeczy nie są. Z drugiej strony, gdybym miał mieć auto z bezpośrednim wtryskiem benzyny i pakować się w gaz, to tylko w coś takiego. IV generacja z dotryskami benzyny nie ma za bardzo sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel71 Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Do TSI gaz kosztuje 8000zł i to jest cena taka normalna. Można też kupić taki za 5000zł ale tam jest jeszcze dopompowywana benzyna po 1-2l na 100km. A w korku nawet w serwisie nie chcą powiedzieć ile może spalić gazu ta instalacja za 5000zł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 >A w korku nawet w serwisie nie chcą powiedzieć ile może spalić gazu ta instalacja za 5000zł . Bo kto normalny chwaliłby się, że może dobić pod 50:50? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 To odpalanie na zimnym to już ponoć poprawione jakiomś softem i jest ok chyba. Czy nie jest ? Powoli widać, że instalki tanieją, aktualnie 7000 zł trzeba wyłożyć. Obawy to IMHO trwałość wtrysków na LPG, co z pompą paliwa i jak z trwałością pompy gazu. Gdyby to chciało polatać chociaż tak z 200 kkm to by było miło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Obawy to IMHO trwałość wtrysków na LPG, co z pompą paliwa i jak z trwałością pompy gazu. Moim zdaniem trwałość wtryskiwaczy to nie jest problem. Najważniejsze, że pracują i się nie zapieką. Pompę można zabezpieczyć systemem filtrów na przewodzie do tankowania. Robi tak zresztą agis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 > Moim zdaniem trwałość wtryskiwaczy to nie jest problem. Najważniejsze, że pracują i się nie > zapieką. Ale nie pracują na czymś, do czego były projektowane. LPG, nawet jako ciecz, to nie jest to samo, co benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 > Ale nie pracują na czymś, do czego były projektowane. LPG, nawet jako ciecz, to nie jest to samo, > co benzyna. Silniki spalinowe zasilane lpg też jeżdżą na czymś do czego nie były zaprojektowane a nie robi im to większej różnicy. Nie orientuję się we właściwościach obu cieczy, ale o ile lpg nie wprowadza korozji w tłoczku wtryskiwacza to nadal uważam, że to bez różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 Przejrzałem spritmonitor pod kątem 1.4 TSI 122 160 i 180 KM i sporo tego tam jest. Przebiegi niektórych aut już powyżej 100kkm, a na samym gazie powyżej 60 kkm. Prins lub Vialle. Niemiecki znam tyle co nic, ale w "dymkach" można wyczytać pewnie sporo. Jeśli ktoś zna niemiecki i jest zainteresowany tematem, to niech będzie tak miły i nam streści co nieco Piszą też o awariach chyba ale ja nie panimaju VW 1.4 TSI 122 KM 14 szt. 122 KM Skoda 1.4 TSI 122 KM 7 szt. 122 KM VW 1.4 TSI 160 KM 4 szt. 160 KM Skoda 1.4 TSI 180 KM 2 szt. Ten Czech z niebieskiego RSa zapłacił 60.000 koron za Vialle 180 KM Skoda 1.8 TSI 160 KM 13 szt. 160 KM 1.2 TSI też są, w zasadzie wszystkie TSI można znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 > Witam! > Tak się zastanawiam nad LPG do TSI -- > Wysłałem zapytanie do jednej z firm i takie oto propozycje: > VIALLE LPdi faza ciekła, w cenie 7000,00zł Zapytaj jeszcze jakiegoś dystrybutora ICOM Może być taniej . tu poczytaj W przyszłym roku zanosi sie na premierę instalacji Staga i podobno LPG Tech też coś wyskrobie. Technicznie nie ma problemu z wykonaniem. Auta testowe już sporo tysięcy km narobiły Ale jeśli ma to być za rozsądne pieniądze nie za 7 tyś to problem już jest bo na przyklad trzeba obejść patenty Vialle i Prinsa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 > Silniki spalinowe zasilane lpg też jeżdżą na czymś do czego nie były zaprojektowane a nie robi im > to większej różnicy. Zależy jeszcze jak definiować "większą różnicę" i do konkretnie którego elementu ją ograniczyć, bo np. dla złożenia gniazdo zaworu - zawór, to już jednak może być nieco inaczej na gazie, niż na benzynie. > Nie orientuję się we właściwościach obu cieczy, ale o ile lpg nie wprowadza korozji w tłoczku > wtryskiwacza to nadal uważam, że to bez różnicy. Jest jeszcze coś takiego jak np. smarność. Jest różnica między ON a benzyną, jest też (dużo mniejsza) między benzyną a LPG. Może to mieć wpływ na wtryskiwacze i pompę, ale nie musi. Bez badań eksploatacyjnych lub chociaż konkretnych przykładów "z życia" nie bardzo jest o czym dyskutować. Ja tylko zgłaszam, że nie jest to tak całkiem do olania na starcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 > W LPdi ciekły LPG jest podawany jest zamiast benzyny do układu wtrysku bezpośredniego. Nie ma > żadnych dodatkowych wtryskiwaczy LPG. Główny element tej instalacji to moduł zmiany paliwa. > Natomiast inne instalacje działają tak, że odparowany LPG jest podawany do kolektora osobnymi > wtryskiwaczami (czyli tak, jak to zwykle ma miejsce), ale wtryskiwacze benzyny też muszą > cyklicznie pracować, żeby bez chłodzenia się nie uszkodziły. > Efekt tego taki, że w zależności od charakteru jazdy, zużywasz oprócz LPG również benzynę w > istotnych ilościach (może być nawet 50:50). W LPdi możesz jeździć wyłącznie na gazie (poza > większymi mrozami), więc IMHO tylko to ma jakiś sens w silniku z bezpośrednim wtryskiem > benzyny. Ciekawe jak żywotność wtryskiwaczy skoro one są zrobione do benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 No to jeszcze zaktualizuję i wyczerpię temat Zapytałem dystrybutora gdzie mogę założyć i serwisować LPdi, żeby było na poziomie. Swarzędz lub Warszawa. Czyli 300 km i 450 km ode mnie. Montaż jeszcze był przeżył, ale szeroko pojęty "serwis", oooooooooo nie chopie Aż tak szalony nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 A czemu ograniczasz sie do Vialle LPDi skoro Autogaz Holandia z instalacjami ICOM masz koło Krakowa? Ok godziny jazdy na serwis było by chyba do zaakceptowania ? Może by też Prins VSI-DI podszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > A czemu ograniczasz sie do Vialle LPDi skoro Autogaz Holandia z instalacjami ICOM masz koło > Krakowa? Ok godziny jazdy na serwis było by chyba do zaakceptowania ? Może by też Prins > VSI-DI podszedł Nie zgłębiałem tematu przyznam. Ale Prins chyba droższy (a cena i tak już abstrakcyjne), a ten ICOM to nie mam pojęcia. BTW. Do Krakowa mam 330 km To musi być pod nosem, bo w razie "W" przykładowo trzeba zostawić auto itd. i duży kłopot się robi i cała "oszczędność" topnieje w oczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > BTW. Do Krakowa mam 330 km Jakoś błędnie założyłm że jesteś ze Śląska czyli Katowice i okolica Przy 300 km do serwisu gazowanie w Krakowie nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > Przy 300 km do serwisu gazowanie w Krakowie nie ma sensu Zwłaszcza w serwisie Auto Gaz Holandia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 > Zwłaszcza w serwisie Auto Gaz Holandia. Aż tacy druciarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 5 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Nie druciarze, nie o to chodzi. Bardziej dość specyficzne podejście do klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacholl Napisano 10 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 Ciekawy wątek jest tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60377 gość opisuje swoje doświadczenia - tak różowo na razie jescze nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Ciekawy wątek jest tutaj > http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60377 > gość opisuje swoje doświadczenia - tak różowo na razie jescze nie jest Czyli jak działa prawidłowo to jest super, niskie spalanie, brak uciążliwości... zaś jak zacznie się je*** to już różnie może być... nie jedziemy wulgarami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Witam! > Tak się zastanawiam nad LPG do TSI -- > Wysłałem zapytanie do jednej z firm i takie oto propozycje: > VIALLE LPdi faza ciekła, w cenie 7000,00zł > AGC Zenit Pro OBD w cenie 2800,00zł Ja bym chyba wybrał opcję nr 2 Mam kolegę który od nowości swojej Octavii 1.4TSI ma założoną instalację IV generacji. Pali mu trochę benzyny, ale nigdy 50:50 Bez przesady. Twierdzi, że koszt paliwa (LPG+Pb) jest mniejszy niz w jego poprzedniej Octavii I 1.9TDI 90KM. A te 1.9 90KM paliły dosyć mało Ryzyko jest takie, że coś z zespołu napędowego Twojej Fabii się mocno zepsuje, zanim ten gaz się zwróci. Brałeś to pod uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Ryzyko jest takie, że coś z zespołu napędowego Twojej Fabii się mocno zepsuje, zanim ten gaz się > zwróci. Brałeś to pod uwagę? On juz chyba wymienial silnik, wiec 2 raz nie powinno sie popsuc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > On juz chyba wymienial silnik, wiec 2 raz nie powinno sie popsuc Czekam jeszcze na skrzynię i gaz można zakładać No to jest właśnie największe ryzyko, nie dość że instalka kosztuje chore pieniądze to jeszcze jak coś się wysra to całą oszczędność w piach. Na szczęście problem się na razie rozwiązuje sam, bo najbliższy polecany serwis przez samego dystrybutora Vialle na Polskę to Swarzędz i Warszawa. Ciutkę za daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Czekam jeszcze na skrzynię i gaz można zakładać Serio silnik wymieniałeś? Jakoś nie odnotowałem tego faktu Wysrało się to co normalnie w 1.4TSI? Dziura w cylindrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Ja bym chyba wybrał opcję nr 2 > Mam kolegę który od nowości swojej Octavii 1.4TSI ma założoną instalację IV generacji. > Pali mu trochę benzyny, ale nigdy 50:50 Bez przesady. > Twierdzi, że koszt paliwa (LPG+Pb) jest mniejszy niz w jego poprzedniej Octavii I 1.9TDI 90KM. A te > 1.9 90KM paliły dosyć mało > Ryzyko jest takie, że coś z zespołu napędowego Twojej Fabii się mocno zepsuje, zanim ten gaz się > zwróci. Brałeś to pod uwagę? ile km zrobił ? pytanie ile wytrzymają np wtryski benzynowe, niby są chłodzone ale nie tak jak podczas pracy na noPB niestety tutaj jest dużo niewiadomych, ja bym się raczej nie zdecydował na gaz w TSI (a piszę to jako użytkownik auta na LPG) TSI będzie można gazować za 2-3lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Serio silnik wymieniałeś? > Jakoś nie odnotowałem tego faktu > Wysrało się to co normalnie w 1.4TSI? Dziura w cylindrze? Brał olej, najprawdopodobniej przez wadliwe pierścienie Dziury w cylindrze już są nie modne Na towarzyskim Skody pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > ile km zrobił ? > pytanie ile wytrzymają np wtryski benzynowe, niby są chłodzone ale nie tak jak podczas pracy na > noPB > niestety tutaj jest dużo niewiadomych, ja bym się raczej nie zdecydował na gaz w TSI > (a piszę to jako użytkownik auta na LPG) > TSI będzie można gazować za 2-3lata On kupił tą Skodę w 2011. O ile pamiętam robi około 20tyś rocznie, więc wychodzi że pewno ze 40tyś przejechał Widziałem go ostatnio i nic nie mówił że mu się coś zepsuło, a akurat o autach rozmawialiśmy, bo ja zagazowałem swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Brał olej, najprawdopodobniej przez wadliwe pierścienie > Dziury w cylindrze już są nie modne > Na towarzyskim Skody pisałem. Doczytałem. Ciekawe czy stanęło by na tym 0,5l/1000km czy by się z czasem pogorszyło. Mogę Cię tylko pocieszyć, że w Punto HGT 0,5l/1000km to dobry wynik Nie ma sensu wymieniać silnika, bo następny by chał tyle samo. Jak bym się postarał i pokatował auto przez ten 1000km , to pewnie i ze 2 litry oleju by łyknął No, ale tutaj sprawa jest jasna. Jest tak od nowości, nie jest gorzej. Ten typ tak ma i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Doczytałem. > Ciekawe czy stanęło by na tym 0,5l/1000km czy by się z czasem pogorszyło. Nie stanęło, bo zaczęło się od nowości na 0,2/1000km, a przy 60 kkm brał już 0,6-0,7/1000 km i moja cierpliwość się skończyła > Mogę Cię tylko pocieszyć, że w Punto HGT 0,5l/1000km to dobry wynik > Nie ma sensu wymieniać silnika, bo następny by chał tyle samo. Jak bym się postarał i pokatował > auto przez ten 1000km , to pewnie i ze 2 litry oleju by łyknął > No, ale tutaj sprawa jest jasna. Jest tak od nowości, nie jest gorzej. Ten typ tak ma i już A Astrze F 1.6 16V brał mi 1l/1000 km, a były egzemplarze co 2l/1000 km wypijały ahhahahah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.