Skocz do zawartości

LPG do TSI


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Tak się zastanawiam nad LPG do TSI --> Fabia RS 1.4 TSI 180 KM

Wysłałem zapytanie do jednej z firm i takie oto propozycje:

VIALLE LPdi faza ciekła, w cenie 7000,00zł

AGC Zenit Pro OBD w cenie 2800,00zł

I o co biega, bo różnica w cenie kosmos niewiem.gif

Jakie argumenty za i przeciw itd., czy któreś rozwiązanie jest sprawdzone, bezawaryjne i nieszkodliwe lub mniej szkodliwe dla silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W LPdi ciekły LPG jest podawany jest zamiast benzyny do układu wtrysku bezpośredniego. Nie ma żadnych dodatkowych wtryskiwaczy LPG. Główny element tej instalacji to moduł zmiany paliwa. Natomiast inne instalacje działają tak, że odparowany LPG jest podawany do kolektora osobnymi wtryskiwaczami (czyli tak, jak to zwykle ma miejsce), ale wtryskiwacze benzyny też muszą cyklicznie pracować, żeby bez chłodzenia się nie uszkodziły.

Efekt tego taki, że w zależności od charakteru jazdy, zużywasz oprócz LPG również benzynę w istotnych ilościach (może być nawet 50:50). W LPdi możesz jeździć wyłącznie na gazie (poza większymi mrozami), więc IMHO tylko to ma jakiś sens w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki!

A czy to LPdi to już sprawdzona i dopracowana konstrukcja,

czy na razie faza beta i testowanie na użytkownikach ?

Inwestycja spora, zwrot po jakichś 40.000 km,

ale jakby silnik chciał pożyć na tym gazie tak ze 150.000 km,

to wydaje się mieć to sens hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki!

> A czy to LPdi to już sprawdzona i dopracowana konstrukcja,

> czy na razie faza beta i testowanie na użytkownikach ?

> Inwestycja spora, zwrot po jakichś 40.000 km,

> ale jakby silnik chciał pożyć na tym gazie tak ze 150.000 km,

> to wydaje się mieć to sens

TUTAJ POCZYTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam, że się wtrącę, ale jak kolega liczył, że instalacja za 7000 zwróci się po 40 000 km?

Baaaardzo ogólnie ok.gif

Im większe spalanie tym szybszy zwrot.

Liczyłem dla dość niskiego spalania jakie mam.

Benzyna: ok. 38 zł/100 km (7 x 5,4 zł)

LPG: ok. 19 zł (8,4 (+20%) x 2,3 zł)

Realnie pewnie wyjdzie ze 45.000 km albo i więcej.

Bo jeszcze przegląd, a to coś nie działa, a to regulacja itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć lpdi jest bezobsługowe więc regulacja odpada.

Doczytałęm, że tylko filterek raz na 1-4 lata, w zależności jaki gaz.

No i jak coś klęknie pewnie 270751858-jezyk.gif

No ciekawy temat.

Jeździć jakimś piździkiem Citigo, czy np. przerobić fajną Fabię RS oto jest pytanie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć lpdi jest bezobsługowe więc regulacja odpada.

Biorąc sprawę kompleksowo, to mnie osobiście trochę rozczarowują problemy z uruchomieniem silnika dla niższej temperatury otoczenia. Nie bardzo też wiadomo, co będzie z układem wtrysku benzyny po przebiegu rzędu 100 czy 200 kkm. Nie kosztuje to może tyle, co fanty do common raila z piezo-wtryskiwaczami, ale tanie też te rzeczy nie są.

Z drugiej strony, gdybym miał mieć auto z bezpośrednim wtryskiem benzyny i pakować się w gaz, to tylko w coś takiego. IV generacja z dotryskami benzyny nie ma za bardzo sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odpalanie na zimnym to już ponoć poprawione jakiomś softem i jest ok chyba. Czy nie jest ?

Powoli widać, że instalki tanieją, aktualnie 7000 zł trzeba wyłożyć.

Obawy to IMHO trwałość wtrysków na LPG, co z pompą paliwa i jak z trwałością pompy gazu.

Gdyby to chciało polatać chociaż tak z 200 kkm to by było miło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawy to IMHO trwałość wtrysków na LPG, co z pompą paliwa i jak z trwałością pompy gazu.

Moim zdaniem trwałość wtryskiwaczy to nie jest problem. Najważniejsze, że pracują i się nie zapieką. Pompę można zabezpieczyć systemem filtrów na przewodzie do tankowania. Robi tak zresztą agis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie pracują na czymś, do czego były projektowane. LPG, nawet jako ciecz, to nie jest to samo,

> co benzyna.

Silniki spalinowe zasilane lpg też jeżdżą na czymś do czego nie były zaprojektowane a nie robi im to większej różnicy.

Nie orientuję się we właściwościach obu cieczy, ale o ile lpg nie wprowadza korozji w tłoczku wtryskiwacza to nadal uważam, że to bez różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem spritmonitor pod kątem 1.4 TSI 122 160 i 180 KM i sporo tego tam jest.

Przebiegi niektórych aut już powyżej 100kkm, a na samym gazie powyżej 60 kkm.

Prins lub Vialle.

Niemiecki znam tyle co nic, ale w "dymkach" można wyczytać pewnie sporo.

Jeśli ktoś zna niemiecki i jest zainteresowany tematem, to niech będzie tak miły i nam streści co nieco

Piszą też o awariach chyba ale ja nie panimaju

VW 1.4 TSI 122 KM 14 szt.

122 KM

Skoda 1.4 TSI 122 KM 7 szt.

122 KM

VW 1.4 TSI 160 KM 4 szt.

160 KM

Skoda 1.4 TSI 180 KM 2 szt.

Ten Czech z niebieskiego RSa zapłacił 60.000 koron za Vialle

180 KM

Skoda 1.8 TSI 160 KM 13 szt.

160 KM

1.2 TSI też są, w zasadzie wszystkie TSI można znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Tak się zastanawiam nad LPG do TSI --

> Wysłałem zapytanie do jednej z firm i takie oto propozycje:

> VIALLE LPdi faza ciekła, w cenie 7000,00zł

Zapytaj jeszcze jakiegoś dystrybutora ICOM Może być taniej . tu poczytaj

W przyszłym roku zanosi sie na premierę instalacji Staga i podobno LPG Tech też coś wyskrobie. Technicznie nie ma problemu z wykonaniem. Auta testowe już sporo tysięcy km narobiły Ale jeśli ma to być za rozsądne pieniądze nie za 7 tyś to problem już jest bo na przyklad trzeba obejść patenty Vialle i Prinsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki spalinowe zasilane lpg też jeżdżą na czymś do czego nie były zaprojektowane a nie robi im

> to większej różnicy.

Zależy jeszcze jak definiować "większą różnicę" i do konkretnie którego elementu ją ograniczyć, bo np. dla złożenia gniazdo zaworu - zawór, to już jednak może być nieco inaczej na gazie, niż na benzynie.

> Nie orientuję się we właściwościach obu cieczy, ale o ile lpg nie wprowadza korozji w tłoczku

> wtryskiwacza to nadal uważam, że to bez różnicy.

Jest jeszcze coś takiego jak np. smarność. Jest różnica między ON a benzyną, jest też (dużo mniejsza) między benzyną a LPG. Może to mieć wpływ na wtryskiwacze i pompę, ale nie musi. Bez badań eksploatacyjnych lub chociaż konkretnych przykładów "z życia" nie bardzo jest o czym dyskutować. Ja tylko zgłaszam, że nie jest to tak całkiem do olania na starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W LPdi ciekły LPG jest podawany jest zamiast benzyny do układu wtrysku bezpośredniego. Nie ma

> żadnych dodatkowych wtryskiwaczy LPG. Główny element tej instalacji to moduł zmiany paliwa.

> Natomiast inne instalacje działają tak, że odparowany LPG jest podawany do kolektora osobnymi

> wtryskiwaczami (czyli tak, jak to zwykle ma miejsce), ale wtryskiwacze benzyny też muszą

> cyklicznie pracować, żeby bez chłodzenia się nie uszkodziły.

> Efekt tego taki, że w zależności od charakteru jazdy, zużywasz oprócz LPG również benzynę w

> istotnych ilościach (może być nawet 50:50). W LPdi możesz jeździć wyłącznie na gazie (poza

> większymi mrozami), więc IMHO tylko to ma jakiś sens w silniku z bezpośrednim wtryskiem

> benzyny.

Ciekawe jak żywotność wtryskiwaczy skoro one są zrobione do benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze zaktualizuję i wyczerpię temat zlosnik.gif

Zapytałem dystrybutora gdzie mogę założyć i serwisować LPdi,

żeby było na poziomie.

Swarzędz lub Warszawa.

Czyli 300 km i 450 km ode mnie.

Montaż jeszcze był przeżył, ale szeroko pojęty "serwis", oooooooooo nie chopie grinser006.gif

Aż tak szalony nie jestem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu ograniczasz sie do Vialle LPDi skoro Autogaz Holandia z instalacjami ICOM masz koło

> Krakowa? Ok godziny jazdy na serwis było by chyba do zaakceptowania ? Może by też Prins

> VSI-DI podszedł

Nie zgłębiałem tematu przyznam.

Ale Prins chyba droższy (a cena i tak już abstrakcyjne), a ten ICOM to nie mam pojęcia.

BTW. Do Krakowa mam 330 km grinser006.gif

To musi być pod nosem, bo w razie "W" przykładowo trzeba zostawić auto itd. i duży kłopot się robi i cała "oszczędność" topnieje w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawy wątek jest tutaj

> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60377

> gość opisuje swoje doświadczenia - tak różowo na razie jescze nie jest

Czyli jak działa prawidłowo to jest super, niskie spalanie, brak uciążliwości... zaś jak zacznie się je*** to już różnie może być...

nie jedziemy wulgarami zolta.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Tak się zastanawiam nad LPG do TSI --

> Wysłałem zapytanie do jednej z firm i takie oto propozycje:

> VIALLE LPdi faza ciekła, w cenie 7000,00zł

> AGC Zenit Pro OBD w cenie 2800,00zł

Ja bym chyba wybrał opcję nr 2 wink.gif

Mam kolegę który od nowości swojej Octavii 1.4TSI ma założoną instalację IV generacji.

Pali mu trochę benzyny, ale nigdy 50:50 wink.gif Bez przesady.

Twierdzi, że koszt paliwa (LPG+Pb) jest mniejszy niz w jego poprzedniej Octavii I 1.9TDI 90KM. A te 1.9 90KM paliły dosyć mało wink.gif

Ryzyko jest takie, że coś z zespołu napędowego Twojej Fabii się mocno zepsuje, zanim ten gaz się zwróci. Brałeś to pod uwagę? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> On juz chyba wymienial silnik, wiec 2 raz nie powinno sie popsuc

Czekam jeszcze na skrzynię i gaz można zakładać hehe.gifgrinser006.gif

No to jest właśnie największe ryzyko,

nie dość że instalka kosztuje chore pieniądze to jeszcze jak coś się wysra to całą oszczędność w piach.

Na szczęście problem się na razie rozwiązuje sam, bo najbliższy polecany serwis przez samego dystrybutora Vialle na Polskę to Swarzędz i Warszawa.

Ciutkę za daleko zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym chyba wybrał opcję nr 2

> Mam kolegę który od nowości swojej Octavii 1.4TSI ma założoną instalację IV generacji.

> Pali mu trochę benzyny, ale nigdy 50:50 Bez przesady.

> Twierdzi, że koszt paliwa (LPG+Pb) jest mniejszy niz w jego poprzedniej Octavii I 1.9TDI 90KM. A te

> 1.9 90KM paliły dosyć mało

> Ryzyko jest takie, że coś z zespołu napędowego Twojej Fabii się mocno zepsuje, zanim ten gaz się

> zwróci. Brałeś to pod uwagę?

ile km zrobił ?

pytanie ile wytrzymają np wtryski benzynowe, niby są chłodzone ale nie tak jak podczas pracy na noPB

niestety tutaj jest dużo niewiadomych, ja bym się raczej nie zdecydował na gaz w TSI

(a piszę to jako użytkownik auta na LPG)

TSI będzie można gazować za 2-3lata grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serio silnik wymieniałeś?

> Jakoś nie odnotowałem tego faktu

> Wysrało się to co normalnie w 1.4TSI? Dziura w cylindrze?

Brał olej, najprawdopodobniej przez wadliwe pierścienie zlosnik.gif

Dziury w cylindrze już są nie modne grinser006.gif

Na towarzyskim Skody pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile km zrobił ?

> pytanie ile wytrzymają np wtryski benzynowe, niby są chłodzone ale nie tak jak podczas pracy na

> noPB

> niestety tutaj jest dużo niewiadomych, ja bym się raczej nie zdecydował na gaz w TSI

> (a piszę to jako użytkownik auta na LPG)

> TSI będzie można gazować za 2-3lata

On kupił tą Skodę w 2011. O ile pamiętam robi około 20tyś rocznie, więc wychodzi że pewno ze 40tyś przejechał wink.gif

Widziałem go ostatnio i nic nie mówił że mu się coś zepsuło, a akurat o autach rozmawialiśmy, bo ja zagazowałem swoje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brał olej, najprawdopodobniej przez wadliwe pierścienie

> Dziury w cylindrze już są nie modne

> Na towarzyskim Skody pisałem.

Doczytałem.

Ciekawe czy stanęło by na tym 0,5l/1000km czy by się z czasem pogorszyło.

Mogę Cię tylko pocieszyć, że w Punto HGT 0,5l/1000km to dobry wynik hehe.gif

Nie ma sensu wymieniać silnika, bo następny by chał tyle samo. Jak bym się postarał i pokatował auto przez ten 1000km , to pewnie i ze 2 litry oleju by łyknął grinser006.gif

No, ale tutaj sprawa jest jasna. Jest tak od nowości, nie jest gorzej. Ten typ tak ma i już wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doczytałem.

> Ciekawe czy stanęło by na tym 0,5l/1000km czy by się z czasem pogorszyło.

Nie stanęło, bo zaczęło się od nowości na 0,2/1000km, a przy 60 kkm brał już 0,6-0,7/1000 km i moja cierpliwość się skończyła grinser006.gif

> Mogę Cię tylko pocieszyć, że w Punto HGT 0,5l/1000km to dobry wynik

> Nie ma sensu wymieniać silnika, bo następny by chał tyle samo. Jak bym się postarał i pokatował

> auto przez ten 1000km , to pewnie i ze 2 litry oleju by łyknął

> No, ale tutaj sprawa jest jasna. Jest tak od nowości, nie jest gorzej. Ten typ tak ma i już

A Astrze F 1.6 16V brał mi 1l/1000 km, a były egzemplarze co 2l/1000 km wypijały ahhahahah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.