Skocz do zawartości

Mercedesy zakazane we Francji


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

Gazeta Wyborcza informuje że we Francji nie można zarejestrować najnowszych Mercedesów A, B i SLK. Mają one układ klimatyzacji wypełniony R134A, a zgodnie z dyrektywą EU nie wolno go już stosować w nowych samochodach.

Nowa dyrektywa EU wymaga by gazy używane do napełniania klimatyzacji w samochodach miały współczynnik GWP mniejszy niż 150. Niestety są tylko dwa produkty które to spełniają: znany wszyskim CO2 oraz produkt o nazwie R1234yf (2,3,3,3-Tetrafluoropropene). Zrobienie klimy korzystającej z CO2 jest bardzo trudne i wymaga zupełnie nowych układów, podczas gdy R1234yf można używać praktycznie bez zmian w istniejących układach zaprojektowanych do R134A.

Problem w tym że Mercedes uważa że R1234yf jest łatwopalny i co więcej ma dowody na to. Do tego R1234yf paląc się produkuje kwas fluorowodorowy, który jest bardzo niedobry dla płuc. Mercedes wezwał do naprawy wszystkie samochody z R1234yf i wymienił go na R134A. Inni producenci też nie chcą go stosować (poza GM, który oczywiście używa go w nowych samochodach).

W teście Mercedesa, R1234yf ulatniający się z nieszczelnego układu AC eksplodował pod maską, a wytworzony kwas fluorowodorowy spowodował że przednia szyba zrobiła się kompletnie mleczna.

Czy Ci zieloni nie mogli by trochę przystopować? Nie chcę umrzeć z uwagi na nieszczelność AC!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gazeta Wyborcza informuje że we Francji nie można zarejestrować najnowszych Mercedesów A, B i SLK.

> Mają one układ klimatyzacji

A skąd wiadomo, że dany samochód ma klimatyzację? Klimatyzacja stała się obowiązkowym wyposażeniem?

> Czy Ci zieloni nie mogli by trochę przystopować?

Tą zabawę dla idei uprawiają dzieciaki a kierują nimi dorośli, dla których jest to zwykły biznes. Jak zwykle chodzi o kasę.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jeden wielki bełkot gdzieś czytałem że samochód który korzysta z homologacji na swój starszy typ może używać normalnego czynnika R 134, dotyczyło się to golfa chyba siedem którego homologacja wywodzi się z golfa VI, zupełnie nowe samochody homologowane pierwszy raz muszą mieć ten nowy wynalazek jak np mazda CX5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to jeden wielki bełkot gdzieś czytałem że samochód który korzysta z homologacji na swój starszy

> typ może używać normalnego czynnika R 134, dotyczyło się to golfa chyba siedem którego

> homologacja wywodzi się z golfa VI, zupełnie nowe samochody homologowane pierwszy raz muszą

> mieć ten nowy wynalazek jak np mazda CX5

Zawsze można podjechać do klimaciarza, ale to pewnie tylko u nas w Polszy,

żeby wyrzucił to łatwopalne coś i wrzucił stary czynnik, za dychacza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skąd wiadomo, że dany samochód ma klimatyzację? Klimatyzacja stała się obowiązkowym wyposażeniem?

> Tą zabawę dla idei uprawiają dzieciaki a kierują nimi dorośli, dla których jest to zwykły biznes.

> Jak zwykle chodzi o kasę.

> Pozdrawiam BAS

Nie chce mi się wierzyć, że którykolwiek z tych samochodów można zamówić bez klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW CO2 - a jak należałoby przerobić instalację, by można było tanim CO2

> to zasilić?

Gaz CO2 jest bardzo tani i bardzo bezpieczny (w przeciwieństwie do R1234yf), ale klimatyzacja wykorzystująca CO2 musiałaby pracować pod ciśnieniem aż 100 atmosfer (!) - a to praktycznie przekreśla sensowność jej zastosowania w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego

> R1234yf paląc się produkuje kwas fluorowodorowy, który jest bardzo niedobry dla płuc.

Delikatnie powiedziane... jest po prostu ekstremalnie toksyczny.

Producenci R1234yf tłumaczą się, że jest bezpieczny dopóki nie znajdzie się w zasięgu ognia. Szkopuł w tym, że w czasie wypadku klimatyzacja może się rozszczelnić, a samochód zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie drodzy ludzie - kiedyś widziałem jak typ napełnia klimę z butli turystycznej. Spytałem czy to propan a on mi na to że nie, tylko taka butla a w środku jest r134. zlosnik.gif

Bo tak sobie myślę, że gdyby klima mogła działać na propanie to już ten gaz byłby bezpieczniejszy nię ten nowy wynalazek - to i to palne ale propan spalając się produkuje CO2 i wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima to się może rozszczelnić i bez wypadku, a temperatura zapłonu tego wynalazku to tylko 405 stopni - nie potrzeba ognia, wystarczy dobrze rozgrzany kolektor, że o katalizatorze nie wspomnę.

Chyba o to własnie chodziłe w tym doświadczeniu mercedesa - buchnęło pod maską nawet bez źródła zapłonu w postaci płomienia.

Swoją drogą w tym roku trafiło mi się robić klimę u "pana Mietka, co nabija z butli".

Pierwsze co zrobił, to popuścił delikatnie czynnik i wącha. Jak zapytałem po co, mówi że sprawdza czy nie mam LPG w układzie smile.gif

Okazało się, że jak się trafi nie do końca uczciwego "pana Mietka" to policzy jak za czynnik, a nabije układ LPG. I żeby było zabawniej, w takim układzie klima nie dość że chłodzi, to jeszcze chłodzi trochę lepiej niż na czynniku. Z tym że podobno gaz stosunkowo szybko niszczy układ - w jaki spsób poza zżeraniem węży to mi się nie udało dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo tak sobie myślę, że gdyby klima mogła działać na propanie to już ten gaz byłby bezpieczniejszy

Propan, propan-butan albo sam butan to chyba na 100% elegancko się nadaje do klimy. Oczywiście pomijając fakt że jest ekstremalnie łatwopalny, co go skreśla z listy wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Propan, propan-butan albo sam butan to chyba na 100% elegancko się nadaje do klimy. Oczywiście

> pomijając fakt że jest ekstremalnie łatwopalny, co go skreśla z listy .

Ale wiesz to na pewno czy gdzieś słyszałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy Ci zieloni nie mogli by trochę przystopować? Nie chcę umrzeć z uwagi na nieszczelność AC!

Przeciez to zadni zieloni, to najnormalniejszy w swiecie lobbing. Ten nowy gaz produkuja na masowa skale tylko dwie firmy, zreszta amerykanskie - DuPont i Honeywell. Czyli klasyczny amerykanski korporacyjny imperializm grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez to zadni zieloni, to najnormalniejszy w swiecie lobbing. Ten nowy gaz produkuja na masowa

> skale tylko dwie firmy, zreszta amerykanskie - DuPont i Honeywell. Czyli klasyczny amerykanski

> korporacyjny imperializm

A stary nadal jest produkowany i trzeba tylko znaleźć dojście, jak już będą

zakazy i nakazy. Bo Policja na drodze raczej nie sprawdzi co mam w układzie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A stary nadal jest produkowany i trzeba tylko znaleźć dojście, jak już będą

> zakazy i nakazy. Bo Policja na drodze raczej nie sprawdzi co mam w układzie

No jak czytam, ze wymiana tego nowego czynnika ma kosztowac 1000-1200pln to juz widze jak ktos bedzie go chcial, a nie R134a...zwlaszcza, ze uklady sa kompatybilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.