Skocz do zawartości

kompresja 0 na jednym cylindrze


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie

> zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być

> jeszcze?

zbyt mocna redukcja biegów ktos zrzucił z 5 na 2 zamiast 4 i się zaworek pogiął

pęknięty pierścień confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie

> zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być

> jeszcze?

tylko zawory przy takiej kompresji. Silnik bez pierścieni miałby co najmniej 2-3 bary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie

> zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być

> jeszcze?

mialem tak w skodzinie 105.wypalony zawor no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie

> zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być

> jeszcze?

Miałem taką przygodę w Golfie IV 1,6 16v. Na autostradzie przy stałej prędkości około 140km/h stracił moc. Przyczyna - wypalona dziura w tłoku. Przyczyny wypalenia nie potrafię podać do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem taką przygodę w Golfie IV 1,6 16v. Na autostradzie przy stałej prędkości około 140km/h

> stracił moc. Przyczyna - wypalona dziura w tłoku. Przyczyny wypalenia nie potrafię podać do

> dziś.

wypalona dziura w tłoku = żarcie oleju i ciśnienie z odmy, a tu oleju nie żre, silnik pracuje względnie normalnie (nawet moc ma, no ale to V8). Generalnie gdyby nie lekkie drgania na wolnych to sprawa by w ogóle nie wyszła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wypalona dziura w tłoku = żarcie oleju i ciśnienie z odmy, a tu oleju nie żre, silnik pracuje

> względnie normalnie (nawet moc ma, no ale to V8). Generalnie gdyby nie lekkie drgania na

> wolnych to sprawa by w ogóle nie wyszła..

ja stawiam na zatarty- zawieszony zawór , kiedyś malec mi takiego psikusa sprawił , ale tam było czuć że coś nie jedzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wypalona dziura w tłoku = żarcie oleju i ciśnienie z odmy, a tu oleju nie żre, silnik pracuje

> względnie normalnie (nawet moc ma, no ale to V8). Generalnie gdyby nie lekkie drgania na

> wolnych to sprawa by w ogóle nie wyszła..

Dlatego lubię V8 wink.gif

Moim zdaniem zero może być tylko jeżeli któryś zawór ma oberwany kawałek. Stawiam na wydechowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Źle wykonany pomiar - odłączył się wskaźnik ( ciśnieniomież ) od kolektora

to oddpada wink.gif

> - urwany korbowód

raczje by się coś tłukło a silnik "normalnie" działa

> - całkowicie wypalone zawory

byle głowica była do odratowania bo to rzadki silnik :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byle głowica była do odratowania bo to rzadki silnik :/

i kiepski crazy.gif

wrazliwy na przegrzanie - w obsludze masz zalecenie wymiany chlodnicy wody na nowa co 60kkm ... i na zbyt wysokie obroty - wszystkie MB z tym silnikiem mialy montowany ogranicznik obrotów (w zegarach). Nie bylo jakiegos 5l do wziecia ?

IMHO - jezeli silnik chodzil w aucie, gdzie wczesniej bylo 5.0, albo gdzie zostaly wymienione zegary, to Twoj problem moze byc zwiazany z tym, ze kto auto pogonil >> 240km/h (bo jakos tak odcinal ori zegar)

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wedlug mnie jest na to spora szansa. Dodatkowo jak bedziesz go rozbieral, to do kontroli ślizgi

> łańcucha. Niestety juz malo pamietam, bo w temacie nie jestem z 10 lat

> M.

to może wartoby mu od razu zapodać twardsze sprężyny zaworowe?

dzięki za info ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a no tak, głąb jestem, uwalona dźwigienka by nie otwierała zaworu

Załóżmy że nie otwiera się zawór ssący. Gazy są wypychane w fazie wydechu (zawór wydechowy działa normalnie). Następnie jest faza ssania i nie mamy czego zasysać więc robi się w cylindrze podciśnienie. Następnie to podciśnienie jest sprężane a więc pod koniec sprężania mamy mniej więcej ciśnienie zero. Ja tak to widzę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie

> zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być

> jeszcze?

Może być ułamanie części grzybka zaworu. Silnik na gazie pracował? Bo źle dawkująca instalacja powoduje najprędzej właśnie problemy z zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załóżmy że nie otwiera się zawór ssący. Gazy są wypychane w fazie wydechu (zawór wydechowy działa

> normalnie). Następnie jest faza ssania i nie mamy czego zasysać więc robi się w cylindrze

> podciśnienie. Następnie to podciśnienie jest sprężane a więc pod koniec sprężania mamy mniej

> więcej ciśnienie zero. Ja tak to widzę

Że co? Sprężane podciśnienie? Niezłe teorie wymyślasz... rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Że co? Sprężane podciśnienie? Niezłe teorie wymyślasz...

Jak to takie zabawne to napisz gdzie jest błąd w moim rozumowaniu. Przypominam, że jeden z cykli pracy silnika nazywa się "sprężanie" a podciśnienie i próżnia to nie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.