koNik Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Wydmuchana uszczelka pod głowicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie > zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być > jeszcze? zbyt mocna redukcja biegów ktos zrzucił z 5 na 2 zamiast 4 i się zaworek pogiął pęknięty pierścień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie > zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być > jeszcze? tylko zawory przy takiej kompresji. Silnik bez pierścieni miałby co najmniej 2-3 bary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Zatarty/krzywy/wypalony zawor. Zlamana dzwigienka takiego efektu nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Wydmuchana uszczelka pod głowicą? płyn i olej jest ok, jakby była wydmuchana między kanałami to by nie było kompresji na 2 cylindrach, a raczej byłąby nie pełna, ale nie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Zatarty/krzywy/wypalony zawor. Zlamana dzwigienka takiego efektu nie da. a no tak, głąb jestem, uwalona dźwigienka by nie otwierała zaworu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie > zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być > jeszcze? mialem tak w skodzinie 105.wypalony zawor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie > zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być > jeszcze? Miałem taką przygodę w Golfie IV 1,6 16v. Na autostradzie przy stałej prędkości około 140km/h stracił moc. Przyczyna - wypalona dziura w tłoku. Przyczyny wypalenia nie potrafię podać do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Miałem taką przygodę w Golfie IV 1,6 16v. Na autostradzie przy stałej prędkości około 140km/h > stracił moc. Przyczyna - wypalona dziura w tłoku. Przyczyny wypalenia nie potrafię podać do > dziś. wypalona dziura w tłoku = żarcie oleju i ciśnienie z odmy, a tu oleju nie żre, silnik pracuje względnie normalnie (nawet moc ma, no ale to V8). Generalnie gdyby nie lekkie drgania na wolnych to sprawa by w ogóle nie wyszła.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > wypalona dziura w tłoku = żarcie oleju i ciśnienie z odmy, a tu oleju nie żre, silnik pracuje > względnie normalnie (nawet moc ma, no ale to V8). Generalnie gdyby nie lekkie drgania na > wolnych to sprawa by w ogóle nie wyszła.. ja stawiam na zatarty- zawieszony zawór , kiedyś malec mi takiego psikusa sprawił , ale tam było czuć że coś nie jedzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > a no tak, głąb jestem, uwalona dźwigienka by nie otwierała zaworu ale może zawór się podwiesił - kiedyś tak miałem - zatarła się prowadnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Wydmuchana uszczelka pod głowicą? Mało prawdopodobne IMO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 - Źle wykonany pomiar - odłączył się wskaźnik ( ciśnieniomież ) od kolektora - urwany korbowód - całkowicie wypalone zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > wypalona dziura w tłoku Nie to nie to na 1000% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > wypalona dziura w tłoku = żarcie oleju i ciśnienie z odmy, a tu oleju nie żre, silnik pracuje > względnie normalnie (nawet moc ma, no ale to V8). Generalnie gdyby nie lekkie drgania na > wolnych to sprawa by w ogóle nie wyszła.. Dlatego lubię V8 Moim zdaniem zero może być tylko jeżeli któryś zawór ma oberwany kawałek. Stawiam na wydechowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > - Źle wykonany pomiar - odłączył się wskaźnik ( ciśnieniomież ) od kolektora to oddpada > - urwany korbowód raczje by się coś tłukło a silnik "normalnie" działa > - całkowicie wypalone zawory byle głowica była do odratowania bo to rzadki silnik :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszCCS Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > byle głowica była do odratowania bo to rzadki silnik :/ i kiepski wrazliwy na przegrzanie - w obsludze masz zalecenie wymiany chlodnicy wody na nowa co 60kkm ... i na zbyt wysokie obroty - wszystkie MB z tym silnikiem mialy montowany ogranicznik obrotów (w zegarach). Nie bylo jakiegos 5l do wziecia ? IMHO - jezeli silnik chodzil w aucie, gdzie wczesniej bylo 5.0, albo gdzie zostaly wymienione zegary, to Twoj problem moze byc zwiazany z tym, ze kto auto pogonil >> 240km/h (bo jakos tak odcinal ori zegar) M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Twoj problem moze byc zwiazany z tym, ze kto auto pogonil > M. czyli że dostał po zaworach innymi słowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszCCS Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > czyli że dostał po zaworach innymi słowy? Wedlug mnie jest na to spora szansa. Dodatkowo jak bedziesz go rozbieral, to do kontroli ślizgi łańcucha. Niestety juz malo pamietam, bo w temacie nie jestem z 10 lat M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Wedlug mnie jest na to spora szansa. Dodatkowo jak bedziesz go rozbieral, to do kontroli ślizgi > łańcucha. Niestety juz malo pamietam, bo w temacie nie jestem z 10 lat > M. to może wartoby mu od razu zapodać twardsze sprężyny zaworowe? dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > a no tak, głąb jestem, uwalona dźwigienka by nie otwierała zaworu Załóżmy że nie otwiera się zawór ssący. Gazy są wypychane w fazie wydechu (zawór wydechowy działa normalnie). Następnie jest faza ssania i nie mamy czego zasysać więc robi się w cylindrze podciśnienie. Następnie to podciśnienie jest sprężane a więc pod koniec sprężania mamy mniej więcej ciśnienie zero. Ja tak to widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? dodam że próba olejowa nic nie > zmienia a silnik nie dymi i nie żre oleju. Obstawiam ułamaną dźwigienkę zaworową, coś może być > jeszcze? Może być ułamanie części grzybka zaworu. Silnik na gazie pracował? Bo źle dawkująca instalacja powoduje najprędzej właśnie problemy z zaworami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Może być ułamanie części grzybka zaworu. Silnik na gazie pracował? Bo źle dawkująca instalacja > powoduje najprędzej właśnie problemy z zaworami. nie, silnik gazu nie widział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > nie, silnik gazu nie widział Kurna, rozebrać i sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Kurna, rozebrać i sprawdzić? no to na pewno, ale chciałem najpierw się przygotować generalnie chyba czeka mnie ściąganie dwóch głowic i robota ze wszystkimi zaworami od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Załóżmy że nie otwiera się zawór ssący. Gazy są wypychane w fazie wydechu (zawór wydechowy działa > normalnie). Następnie jest faza ssania i nie mamy czego zasysać więc robi się w cylindrze > podciśnienie. Następnie to podciśnienie jest sprężane a więc pod koniec sprężania mamy mniej > więcej ciśnienie zero. Ja tak to widzę Że co? Sprężane podciśnienie? Niezłe teorie wymyślasz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Że co? Sprężane podciśnienie? Niezłe teorie wymyślasz... Jak to takie zabawne to napisz gdzie jest błąd w moim rozumowaniu. Przypominam, że jeden z cykli pracy silnika nazywa się "sprężanie" a podciśnienie i próżnia to nie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > jaka może być przyczyna zerowej kompresji na jednym cylindrze? Wypalony zawór wydechowy. Wiem bo miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.