Skocz do zawartości

Nowa Octavia RS


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

> 2.0 tsi - 220km - cena 104tyś - spalanie w mieście 7,8

> 2.0 tdi - 186km - cena 105tyś - spalanie w mieście 5,6

> Moje trasy do 80% miasto, krótki odcinki , co wybrać?

Tylko benzynę.

- auto z zacięciem bądź co bądź sportowym - benzyna pasuje tu lepiej

- kultura pracy TDIków pozostawia wiele do życzenia

- miasto i krótkie odcinki nie są dla diesla

- niemal 40KM różnicy to nie w kij dmuchał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 tsi - 220km - cena 104tyś - spalanie w mieście 7,8

> 2.0 tdi - 186km - cena 105tyś - spalanie w mieście 5,6

> Moje trasy do 80% miasto, krótki odcinki , co wybrać?

Szwagier ma poprzednia rs tsi dsg 2011

Robi około 30kkm rocznie z czego 50% miasto - wrocław

mówi że jakby teraz kupował to bralby octavie souta tsi 1.8 lub jakiegos suva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8tsi z dobrym wyposażeniem , pakietem sport, ksenonami to 90 tys .

> Można kupić full wyposażone 1.4tis za niecałe 80 tyś , nawet fajnie to jeździ po mieście ale pewnie

> w trasie przy prędkości autostradowej spalanie nie jest najmniejsze

> btw kolega kupił nową mazde 6 tylko nie 1.8 tyko chyba 2,5 i spalanie przy 160 ma 13 litrów

1.4 czy 1.8 TSI to przy 160 km/h na tempomacie nie przekroczy 9 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 160 licznikowe to ile gps?

Zależy, ale okolice 150 km/h raczej nie mniej.

U mnie przy 180 km/h na liczniku, jest ok. 170 km/h wg. GPS.

Zalęzy też jakie opony, jak zużyte itd. ale to już ułamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam okazje jedzic poprzednia wersja RS i jest to zdecydowanie za twarde auto dla rodziny a w

> szegolnosci do miasta

Moim zdaniem przeciwnie - chętnie widziałbym zawieszenie nieco twardsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia za 100tys ... pewnie znalazlo by sie kilka glupszych pomyslow na wydanie takiej kasy, ale za duzo tego by nie bylo wink.gif

W takiej kasie wybral bym Alfa Romeo Giulietta, jesli ma byc kompakt ok.gif Przynajmniej jest ladna, a nie tak jak skoda "amejzing" facepalm%5B1%5D.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod kątem utraty wartości tych 100 tys, to będzie genialne posunięcie...

i jakie ma to znaczenie? bo dla mnie zadne - kupowac trzeba to co sie podoba, a nie co pozwoli zludnie zaoszczedzic pare groszy

chcesz zarabiac na samochdzie to kup klasyka z lat '50 , a nie nowke z salonu ... skode hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na torze często bywasz?

Nie trzeba być bywalcem toru ...

Ba ... w ostrych winklach częściej zwrócisz uwagę na to że auto ma sztywniej zestrojone zawieszenie niż na torze.

Ja przywykłem do twardszego zawieszenia kosztem komfortu, przynajmniej na ostrych łukach nie boję się że mnie ostro zakołyszę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jakie ma to znaczenie? bo dla mnie zadne - kupowac trzeba to co sie podoba, a nie co pozwoli

> zludnie zaoszczedzic pare groszy

> chcesz zarabiac na samochdzie to kup klasyka z lat '50 , a nie nowke z salonu ... skode

no widocznie jestem glupi, ze mam juz druga salonowa skode ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moje ok 12, skrzynia manual.

> Srednie spalanie 10 mam przy predkosci 130-140

eeeejjjj, moja Mazda pali mniej przy takich prędkościach icon_rolleyes.gif Chyba że jako jedyny w wątku mówisz o prawdziwej średniej prędkości a nie jeździe z takimi prędkościami co faktycznie da dużo niższą średnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego ?

poszukaj informacji o legendarnej trwałości a raczej jej braku rozrządów na łańcuchu w poprzedniej generacji TSI. Myślisz że zmienili na pasek po paśmie sukcesów z łańcuchami? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie trzeba być bywalcem toru ...

trzeba

> Ba ... w ostrych winklach częściej zwrócisz uwagę na to że auto ma sztywniej zestrojone zawieszenie

> niż na torze.

oczywiscie ze zwroce, a potem je szybko sprzedam i kupie cos wygodnego. z tego się wyrasta...

jak miałem megane, to strzelało mnie jak musiałem jechac Civicem ojca. ten sam segment. przy czym megane prowadziła się tak samo pewnie. a Civic miał idiotycznie twarde zawieszenie, na balonikach - 16tkach. i nic szczególnego to nie dawało... genialne połączenie... auto nieuzywalne na codzien.

> Ja przywykłem do twardszego zawieszenia kosztem komfortu, przynajmniej na ostrych łukach nie boję

> się że mnie ostro zakołyszę

a ja wole dostosowywac auto do siebie a nie na odwrot. i nie za bardzo widzę w ruchu ulicznym, możliwość jazdy na takiej "granicy", zeby mnie sztywnosc zawieszenia musiała ratować, albo zapewniać (złudną) przewagę pewności prowadzenia.

anegdota:

w ostatnim top gear mowili o tym. puscili na swoj tor golfa GTI z 3 trybami zawiechy, normal, sport i comfort. normal i sport - wypadły tak samo. comfort - był o 0,1 sek szybszy. stig ponoć jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio rzuciło mi się w oczy Megane bodajże w kombi z benzyną 220KM. Co to jest i jak się

> sprawuje? Cena całkiem znośna chyba 80 czy 80-kilka tysięcy.

96 tysiecy. to ten sam silnik co w RS ino inny osprzęt. miałem odmiane 180 KM przez >70 tys (3,5 roku) nic sie nie działo złego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy robi to co lubi i jeździ tym czym lubi lub tym czym musi wink.gif

Mi osobiście pasuje sztywniejsze zawieszenie mimo tego że latam jak kukiełka przy koleinach poprzecznych.

Może kiedyś z tego wyrosnę bo już teraz jeżdżę dużo wolniej niż za mega młodu, ale dalej zakręty robię z równie dużą prędkością lub wyższą bo auto na więcej pozwala skromny.gif

BTW w focusie są 3 tryby regulacji ukł. kierowniczego:

Normalny

Komfortowy

Sportowy

Nie zauważyłem, żeby na którymś z nich lepiej reagował lub bardziej mulaście, nawet na torze tego się nie dało zauważyć ... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widocznie jestem glupi, ze mam juz druga salonowa skode ....

dlaczego glupi? nie jestes glupi, po prostu nie masz za grosz poczucia estetyki grinser006.gif ale to nic, od tego sie nie umiera ok.gifskromny.gif

ps. glupota nie jest kupowanie samochodu z salonu, tylko zastanawianie sie ile moze stracic na wartosci .. sam mam auto z salonu i za cholere nie obchodzi mnie utrata wartosci grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy robi to co lubi i jeździ tym czym lubi lub tym czym musi

> Mi osobiście pasuje sztywniejsze zawieszenie mimo tego że latam jak kukiełka przy koleinach

> poprzecznych.

powozisz żone z brzuchem to zrozumiesz że sztywna zawiecha prawie nic nie daje, a niewymiernie wiecej zabiera ;D

> Może kiedyś z tego wyrosnę bo już teraz jeżdżę dużo wolniej niż za mega młodu, ale dalej zakręty

> robię z równie dużą prędkością lub wyższą bo auto na więcej pozwala

wyższą niż co? smile.gif

> BTW w focusie są 3 tryby regulacji ukł. kierowniczego:

> Normalny

> Komfortowy

> Sportowy

> Nie zauważyłem, żeby na którymś z nich lepiej reagował lub bardziej mulaście, nawet na torze tego

> się nie dało zauważyć ...

miałem smile.gif

tryb pracy wspomagania to zdeko inny temat niz aktywne zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powozisz żone z brzuchem to zrozumiesz że sztywna zawiecha prawie nic nie daje, a niewymiernie

> wiecej zabiera ;D

Może ... jeszcze mnie to rybka wink.gif

> wyższą niż co?

Wyższą niż w poprzednich autakach

> miałem

> tryb pracy wspomagania to zdeko inny temat niz aktywne zawieszenie.

Ano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> anegdota:

> w ostatnim top gear mowili o tym. puscili na swoj tor golfa GTI z 3 trybami zawiechy, normal, sport

> i comfort. normal i sport - wypadły tak samo. comfort - był o 0,1 sek szybszy. stig ponoć jechał.

Nie taka znowu anegdota. Mam DCC u siebie w Golfie. Genialna sprawa. Jeżdżę na "comfort" cały czas - mięciutko, nie trzęsie, a jednocześnie w zakrętach nie podpieram się lusterkami, bo zawiecha się momentalnie utwardza. ok.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego glupi? nie jestes glupi, po prostu nie masz za grosz poczucia estetyki ale to nic, od

> tego sie nie umiera

> ps. glupota nie jest kupowanie samochodu z salonu, tylko zastanawianie sie ile moze stracic na

> wartosci .. sam mam auto z salonu i za cholere nie obchodzi mnie utrata wartosci

jak Ty tak? burżuj... przeciez przez 5 lat na Fiacie stracisz.... ze 500 PLN rocznie wiecej niz na porownywalnym VAGu przy odsprzedaży! taka rozrzutność to grzech! zaciskaj zęby i kupuj następnym razem te ciosane z drewna produkty niemieckiej stylistyki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego glupi? nie jestes glupi, po prostu nie masz za grosz poczucia estetyki ale to nic, od

> tego sie nie umiera

> ps. glupota nie jest kupowanie samochodu z salonu, tylko zastanawianie sie ile moze stracic na

> wartosci .. sam mam auto z salonu i za cholere nie obchodzi mnie utrata wartosci

ale akurat octavia RS jest ciekna jak woda na zakretach, potworna podsterownosc ratowana ESP

jak chcesz czerpac przyjenosc z zakretow to cos z masa blisko 50%/50% i nie koniecznie betonowym zawiasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie taka znowu anegdota. Mam DCC u siebie w Golfie. Genialna sprawa. Jeżdżę na "comfort" cały czas

> - mięciutko, nie trzęsie, a jednocześnie w zakrętach nie podpieram się lusterkami, bo zawiecha

> się momentalnie utwardza.

> mar00ha

wiesz, zabezpieczam się. bo zaraz przyjdą znafffcy i zaczną krytykować źródło tych informacji smile.gif

ale to co piszesz potwierdza, że tryb sport to generalnie ma za zadanie łechtać ego kierowcy. bo nic innego nie wnosi... no, moze dentystom się opłaca smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale akurat octavia RS jest ciekna jak woda na zakretach, potworna podsterownosc ratowana ESP

> jak chcesz czerpac przyjenosc z zakretow to cos z masa blisko 50%/50% i nie koniecznie betonowym

> zawiasie

nie wiem, ja mam 4x4 z motorem 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a scout ile ma?

> jezdzac duzo w miescie czesto wsiadasz/wysiadasz i tu buda podniesona jest blogoslawienstwem

> poza tym krawezniki i dziury sa mniej starszne

4x4 + 18 mm od standardu

scout chyba 20 mm od stadardu wiec zadna roznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eeeejjjj, moja Mazda pali mniej przy takich prędkościach Chyba że jako jedyny w wątku mówisz o

> prawdziwej średniej prędkości a nie jeździe z takimi prędkościami co faktycznie da dużo niższą

> średnią

Sluchaj jak jade z Pragi do Ostravy i mam ustawiony tempomat na 143, zwalniam moze przez te 370km ze 3-5 razy to spalanie wychodzi 9.8-10.3

To jest srednia z prawie 400km na pustej drodze a nie chwilowy odczyt z chwilowego zuzycia gdzie czasaminjest i 4.5:)

Ps. Diesel pali 5.5 do max 5.8 przy identycznych parametrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> octavia RS jest ciekna jak woda na zakretach, potworna podsterownosc ratowana ESP

Jest raczej chwalona za podwozie.

W zakrętach zachowuje się podobnie jak bliźniacze modele VAG. Bezpośrednie porównanie:

http://www.sportauto.de/vergleichstest/m...657.html?show=2

> jak chcesz czerpac przyjenosc z zakretow to cos z masa blisko 50%/50%

60,1% / 39,9% to wynik podobny jak w bliźniaczych modelach VAG. Mowa oczywiście o hatchbackach a nie pojazdach stricte sportowych.

> i nie koniecznie betonowym zawiasie

Niekoniecznie też miękkim jak kanapa. To w sporej części kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest raczej chwalona za podwozie.

> W zakrętach zachowuje się podobnie jak bliźniacze modele VAG. Bezpośrednie porównanie:

> http://www.sportauto.de/vergleichstest/m...657.html?show=2

> 60,1% / 39,9% to wynik podobny jak w bliźniaczych modelach VAG. Mowa oczywiście o hatchbackach a

> nie pojazdach stricte sportowych.

> Niekoniecznie też miękkim jak kanapa. To w sporej części kwestia gustu.

mowa o czerpaniu przyjemności z jazdy w zakrętach więc vw nie jest tu żadnym wyznacznikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.