Skocz do zawartości

Megane II RS vs Focus II ST vs inny hot hatch do 30 tyś


wesol

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, delikatnie rozważam następce mojej Cetki i marzy mi się mały hot hatch.

Meganki są najtańsze, już za około 20 tyś można wyrwać, pytanie czy jest się czego bać , wiadomo auto na F zlosnik.gif - tak powżnie nie mam uprzedzeń ale ja z elektroniką w tym aucie i generalnie z trwałością? No i oczywiście jak to jeździ??

St z kolei jednak nieco ładniejsze, choć mniej oryginalne, silnik Volvo jak dla mnie wielki plus (dzwięk 5 cylindrów) i wiem że dobre silniki. Jak z rudą, ogólną trwałością no i jak to jeździ??

A może inne typy do 30 tyś. , tylko żadne VW, chce mieć auto wyględne i oryginalne a nie nudne toczydło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, delikatnie rozważam następce mojej Cetki i marzy mi się mały hot hatch.

> Meganki są najtańsze, już za około 20 tyś można wyrwać, pytanie czy jest się czego bać , wiadomo

> auto na F - tak powżnie nie mam uprzedzeń ale ja z elektroniką w tym aucie i generalnie z

> trwałością? No i oczywiście jak to jeździ??

> St z kolei jednak nieco ładniejsze, choć mniej oryginalne, silnik Volvo jak dla mnie wielki plus

> (dzwięk 5 cylindrów) i wiem że dobre silniki. Jak z rudą, ogólną trwałością no i jak to

> jeździ??

> A może inne typy do 30 tyś. , tylko żadne VW, chce mieć auto wyględne i oryginalne a nie nudne

> toczydło.

megane jezdzi jak "HH", focus jak zwykły focus (zawiecha nie ta).

megane jest więcej.

są jeszcze golfy, astry i mazdy (tych prawie wcale):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, delikatnie rozważam następce mojej Cetki i marzy mi się mały hot hatch.

> Meganki są najtańsze, już za około 20 tyś można wyrwać, pytanie czy jest się czego bać , wiadomo

> auto na F - tak powżnie nie mam uprzedzeń ale ja z elektroniką w tym aucie i generalnie z

> trwałością? No i oczywiście jak to jeździ??

> St z kolei jednak nieco ładniejsze, choć mniej oryginalne, silnik Volvo jak dla mnie wielki plus

> (dzwięk 5 cylindrów) i wiem że dobre silniki. Jak z rudą, ogólną trwałością no i jak to

> jeździ??

> A może inne typy do 30 tyś. , tylko żadne VW, chce mieć auto wyględne i oryginalne a nie nudne

> toczydło.

W tym budzecie można też poszukać Civica Type R (EP3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym budzecie można też poszukać Civica Type R (EP3)

Miałem napisać to samo, a potem pomyślałem że EP3 już jest trochę nie z tej epoki. 200KM nie zapewnia już osiągów na poziomie HH (moim zdaniem). Podobnie jak wolne stały się Hondy Civic 1.6 VTi gdy wchodził Type-R. Choć w tym budżecie to opcja warta poważnego rozważenia, bo auto jest bardzo ok ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolał Focusa ST (ale ja mam już drugiego Focusa w historii i chyba nie jestem obiektywny zlosnik.gif). Miałem przyjemność zostać przewiezionym po Torze Kielce Focusem ST po sofcie i wydechu i lekkim odchudzaniu. Zbierał się bajkowo, do tego pięknie gadał ok.gif no i był w jedynym słusznym kolorze Electric Orange ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, delikatnie rozważam następce mojej Cetki i marzy mi się mały hot hatch.

> Meganki są najtańsze, już za około 20 tyś można wyrwać, pytanie czy jest się czego bać , wiadomo

> auto na F - tak powżnie nie mam uprzedzeń ale ja z elektroniką w tym aucie i generalnie z

> trwałością? No i oczywiście jak to jeździ??

> St z kolei jednak nieco ładniejsze, choć mniej oryginalne, silnik Volvo jak dla mnie wielki plus

> (dzwięk 5 cylindrów) i wiem że dobre silniki. Jak z rudą, ogólną trwałością no i jak to

> jeździ??

> A może inne typy do 30 tyś. , tylko żadne VW, chce mieć auto wyględne i oryginalne a nie nudne

> toczydło.

Na jakis wyścigach usłyszałem kiedyś twierdzenie, że jak chcesz hothatch, to kupujesz Reno zlosnik.gif

Może cos w tym jest? Firma ma usportowiony model w każdym chyba segmencie jaki sprzedaje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> megane jezdzi jak "HH", focus jak zwykły focus (zawiecha nie ta).

> megane jest więcej.

> są jeszcze golfy, astry i mazdy (tych prawie wcale):)

Mazdy za 30 tyś raczej bym omijał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem napisać to samo, a potem pomyślałem że EP3 już jest trochę nie z tej epoki. 200KM nie

> zapewnia już osiągów na poziomie HH (moim zdaniem).

Na niskich i srednich obrotach nie. Ale spokojnie jest rywalem Meg II i poprzedniego ST jak sie idzie pelnym ogniem. Na zakretach zreszta tez...

No i ma pewien drobny atut - nie zepsuje sie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na niskich i srednich obrotach nie. Ale spokojnie jest rywalem Meg II i poprzedniego ST jak sie

> idzie pelnym ogniem. Na zakretach zreszta tez...

> No i ma pewien drobny atut - nie zepsuje sie

Fakt, celnie ujęte. I prowadzenie również jest bardzo ok wraz z ogólnym poczuciem lekkości tego auta. Gdyby miał seryjnie tak pod ~230-240 kucy. Ja wiem, że się da - tylko żal mi Hondy z tamtych lat - mogła się mocno rozwinąć a na razie to stoi w miejscu / podąża zupełnie inną ścieżką. Ok, koniec offtopa ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, delikatnie rozważam następce mojej Cetki i marzy mi się mały hot hatch.

o co chodzi z tym hot hatchem? nie lepszy hot sedan? ewentualnie hot semikombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o co chodzi z tym hot hatchem? nie lepszy hot sedan? ewentualnie hot semikombi?

To zależy do czego lepszy smile.gif Imprezy mają bez porównania lepszą trakcję od HH, są też od nich bez porównani brzydsze, zwłaszcza w środku i droższe w utrzymaniu.

Każdemu wedle potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy do czego lepszy Imprezy mają bez porównania lepszą trakcję od HH, są też od nich bez

> porównani brzydsze, zwłaszcza w środku i droższe w utrzymaniu.

> Każdemu wedle potrzeb.

uderz w stol biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy do czego lepszy Imprezy mają bez porównania lepszą trakcję od HH, są też od nich bez

> porównani brzydsze, zwłaszcza w środku i droższe w utrzymaniu.

> Każdemu wedle potrzeb.

Zgadzam się z Tobą w 1000%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, celnie ujęte. I prowadzenie również jest bardzo ok wraz z ogólnym poczuciem lekkości tego

> auta. Gdyby miał seryjnie tak pod ~230-240 kucy.

No moze takie po 240KM to rzadko sie zdarzaja, natomiast takie z podstawowymi modyfikacjami typu dolot/wydech/strojenie sa calkiem czeste. I wowczas te 225-230 koni jest...i oczywiscie od razu zupelnie inne auto.

> tylko żal mi Hondy z

> tamtych lat - mogła się mocno rozwinąć a na razie to stoi w miejscu / podąża zupełnie inną

> ścieżką.

O tym to juz co najmniej kilkanascie esejow napisano grinser006.gif

Ale jak widac Hondy w ogole to nie rusza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No moze takie po 240KM to rzadko sie zdarzaja, natomiast takie z podstawowymi modyfikacjami typu

> dolot/wydech/strojenie sa calkiem czeste. I wowczas te 225-230 koni jest...i oczywiscie od

> razu zupelnie inne auto.

> O tym to juz co najmniej kilkanascie esejow napisano

> Ale jak widac Hondy w ogole to nie rusza...

przeczytaj na to rotfl.gif

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14268994,Jaka_bedzie_Mazda_3_MPS_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeczytaj na to

> http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14268994,Jaka_bedzie_Mazda_3_MPS_.html

Ale to ma byc dobre? Co to za wysokoobrotowy silnik, ktory sie kreci do 7000-7500rpm? A 200PS z 2l N/A to sie robilo spokojnie w polowie lat '90.

Wyglada na to, ze nowy MPS bedzie Toyota GT86, tyle, ze bez najwazniejszego skladnika - RWD.

Fajnie, ze ktos mysli zeby pojsc wbrew wszytkim i zrobic N/A ale w dzisiejszych czasach trzeba niestety troche wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to ma byc dobre? Co to za wysokoobrotowy silnik, ktory sie kreci do 7000-7500rpm? A 200PS z 2l

> N/A to sie robilo spokojnie w polowie lat '90.

> Wyglada na to, ze nowy MPS bedzie Toyota GT86, tyle, ze bez najwazniejszego skladnika - RWD.

> Fajnie, ze ktos mysli zeby pojsc wbrew wszytkim i zrobic N/A ale w dzisiejszych czasach trzeba

> niestety troche wiecej.

dokładnie o to mi chodziło, że cofają się w rozwoju w najlepszym razie do 2001 roku, bo chyba wtedy pojawiło się EP3? a przedstawią to zapewne jako sukces facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba, że skrzynia biegów powie

Na serii lub przy modyfikacjach N/A nie ma takiej opcji. Synchra 2/3 to klasyka ale to nie tyle wina skrzyni tylko niezbyt umiejetnej obslugi przez kolejnych wlascicieli. Moja jakos wytrzymala bez problemu do 120kkm, w tym 50kkm na duzo wiekszym momencie. Upalana na torze regularnie. Z tego co wiem to pozniej tez dawala rade.

Faktycznie, jak ktos ma 400+ i slick to moze zmielic 4 albo 5 ale to raczej w egzemplarzu ulicznym nie grozi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie o to mi chodziło, że cofają się w rozwoju w najlepszym razie do 2001 roku, bo chyba wtedy

> pojawiło się EP3? a przedstawią to zapewne jako sukces

Nie idą na skróty i jako jedyni z nielicznych będą mieć 100KM/1L w silniku n/a soelniajacy normę euro 6

W 2001 silniki spełniały w porywach euro 3

ja wiem że to z pozycji użytkownika nic nie wnosi ale jakby nie było jest to technologiczne wyzwanie i za to claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem dlaczego do znajomego warsztatu co chwila trafiały TypeR z sypniętą skrzynią i to nie jeden egzemplarz ale kilka - wszystkie full seria.

Czyżby każdy właściciel nie umiał tym jeździć? 200km to jeszcze nie taki potwór. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie wiem dlaczego do znajomego warsztatu co chwila trafiały TypeR z sypniętą skrzynią i to nie

> jeden egzemplarz ale kilka - wszystkie full seria.

bo Honda sie nie psuje. to jest fakt. to nic że porządne skrzynie manualne przeżywają auta smile.gif jak sie w Hondzie zepsuje, to wina użytkowników smile.gif

> Czyżby każdy właściciel nie umiał tym jeździć? 200km to jeszcze nie taki potwór.

dokładnie. nie umieją zmieniać biegów ludzie smile.gif takie saamo zaklinanie rzeczywistości jak bezawaryjność starych bmw smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie wiem dlaczego do znajomego warsztatu co chwila trafiały TypeR z sypniętą skrzynią i to nie

> jeden egzemplarz ale kilka - wszystkie full seria.

To ile ich? Kilka? w jakim wieku? I co to znaczy padnieta skrzynia?

Wiadomo, ze jak sie jezdzi z uszkodzonymi synchrami i sie nic z tym nie robi to nastepne rzeczy sie wysypia. Teraz te samochody to maja ponad 10 lat ostrej eksploatacji za soba, wiadomo ze cos czasem musi kleknac, zwlaszcza jak sie niezbyt dba.

> Czyżby każdy właściciel nie umiał tym jeździć? 200km to jeszcze nie taki potwór.

Nawet nie wiesz ilu niezbyt umie przebijac sprawnie biegi przy odcince...a jeszcze wiecej w ogole sie nie przejmuje, ze zgrzyta. I w koncu sie konczy...

Osobiscie znam co najmniej kilka Type-R poza tamtym moim, w ktorych przy sporo wiekszych mocach niz seria i ostrej, czesto torowej eksploatacji nic sie ze skrzyniami nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.