greg23 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Witam, Oddałem auto do warsztatu na przegląd klimy (wymiana płynu + ozonowanie) Po przeglądzie klima praktycznie nie chłodzi. Wizyta reklamacyjna: sprawdzili ciśnienie, ściągneli trochę płynu trochę dodali i stwierdzili że wszystko działa. Przyczyną jest prawdopdobnie sprężarka która po ściągnięciu czynnika się lekko rozszczelniła i już nie daje tego ciśnienia. W warsztacie powiedzieli że to już nie ich broszka i że mam sobie to gdzie indziej naprawiać. Stulić uszy czy kłócić się? W końcu przed oddaniem do warsztatu klima działała. pozdro grześ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Witam, > Oddałem auto do warsztatu na przegląd klimy (wymiana płynu + ozonowanie) > Po przeglądzie klima praktycznie nie chłodzi. > Wizyta reklamacyjna: sprawdzili ciśnienie, ściągneli trochę płynu trochę dodali i stwierdzili że > wszystko działa. Przyczyną jest prawdopdobnie sprężarka która po ściągnięciu czynnika się > lekko rozszczelniła i już nie daje tego ciśnienia. > W warsztacie powiedzieli że to już nie ich broszka i że mam sobie to gdzie indziej naprawiać. > Stulić uszy czy kłócić się? W końcu przed oddaniem do warsztatu klima działała. > pozdro > grześ To jak działała to po cholerę dawałeś ją do nabicia? Wystarczyło odgrzybić czy coś podobnego i tyle. Jak jesteś pewien, że to ich wina to walcz z nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > To jak działała to po cholerę dawałeś ją do nabicia? No przecież wszędzie piszą że trzeba zrobić serwis co roku Do autora - jak wcześniej działała i popsuli to oczywiście że walcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Obecny warsztat nie podejmuje się naprawy tej usterki a więc musisz pojechać do lepszych speców od klimy. Jak oni ustalą przyczynę to wtedy będzie wiadomo czy poprzedni warsztat mógł jakoś zawinić czy to zwykły przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 W moim samochodzie nic nie było "nabijane" przez 8 lat, dla spokoju oddałem na serwis dwa lata temu. Instrukcja serwisowa samochodu nic nie mówi o nabijaniu niczego, więc tego nie robię. W ogóle zawsze najlepiej wychodziłem na postępowaniu ze wszystkim jak jest podane w instrukcjach, a nie na czytaniu forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > W moim samochodzie nic nie było "nabijane" przez 8 lat, W moim też. Odgrzybiam i sprawdzam ciśnienie. Ale wypisują na forach i w durnych gazetach że trzeba wymieniać czynnik bo "nie smaruje". No i kolega z tematu ma efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > W moim samochodzie nic nie było "nabijane" przez 8 lat, dla spokoju oddałem na serwis dwa lata > temu. Instrukcja serwisowa samochodu nic nie mówi o nabijaniu niczego, więc tego nie robię. Ale ten samowolny serwis również nie był wymagany i przewidziany prze producenta? > ogóle zawsze najlepiej wychodziłem na postępowaniu ze wszystkim jak jest podane w > instrukcjach, a nie na czytaniu forum. W samochodzie, który skończył już 11 lat, od dawna regularnie serwisuję klimatyzację i sprężarka ma się dobrze. Aczkolwiek trzeba było niedawno wymienić przewód, który przepuszczał co powodowało ubytek czynnika. Jednak nic nie wskazuje, że defekt przewodu był spowodowany regularną obsługą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > W moim też. Odgrzybiam i sprawdzam ciśnienie. Ale wypisują na forach i w durnych gazetach że trzeba > wymieniać czynnik bo "nie smaruje". No i kolega z tematu ma efekt. Z opisu odnoszę wrażenie, że przyczyną usterki nie jest serwisowanie klimatyzacji ale wybór partacza do serwisowania. Wrażenie na podstawie opisu, że ów warsztat nie podejmuje się wymienić sprężarki. To mogą być zatem "specjaliści" od podłączenia agregatu i naciśnięcia przycisku, na czym kończy się ich wiedza i umiejętności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Witam, > Oddałem auto do warsztatu na przegląd klimy (wymiana płynu + ozonowanie) > Po przeglądzie klima praktycznie nie chłodzi. to jak to odebrałeś? przeciez powinni sami sprawdizć czy z nawiewów ok 6-7 st C leci po serwisie. BTW. co powiedzieli na pomysł wymiany płynu? powinni zasugerować jedynie sprawdzenie poziomu oleju i czynnika. a nie wymianę. > Wizyta reklamacyjna: sprawdzili ciśnienie, ściągneli trochę płynu trochę dodali i stwierdzili że > wszystko działa. Przyczyną jest prawdopdobnie sprężarka która po ściągnięciu czynnika się > lekko rozszczelniła i już nie daje tego ciśnienia. a to ciekawe, że tak do zera spadło... troche naciągane. > W warsztacie powiedzieli że to już nie ich broszka i że mam sobie to gdzie indziej naprawiać. > Stulić uszy czy kłócić się? W końcu przed oddaniem do warsztatu klima działała. "kłócić" w sensie rozmawiać z nimi. > pozdro > grześ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > To jak działała to po cholerę dawałeś ją do nabicia? Wystarczyło odgrzybić czy coś podobnego i > tyle. Jak jesteś pewien, że to ich wina to walcz z nimi. Przecież to nie on jest fachowcem, oddał do warstatu i tam mięli się tym zająć i stwierdzić co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg23 Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Przecież to nie on jest fachowcem, oddał do warstatu i tam mięli się tym zająć i stwierdzić co i > jak dokładnie oddawałem na standardowy przegląd przedwakacyjny: olej, płyny, filtry itp. przy okazji zachwalali serwis klimy za 150 to się dałem skusić (ostatnio robiłem 2 lata temu) odebrałem, bo ufam ludziom, płacę, dziękuje i odjeżdżam. na następny dzień wyszło że nie chłodzi. warsztat jest w miarę ok, ale na klimach się nie znają głębiej. podłączają automat i drukują raporcik. na sprężarkach się znają i nie podejmują rozebrać. zdaję sobie sprawę że usterka nie jest raczej z ich winy niemniej mnie wkurza że było dobrze a jest źle. zgodnie z zasadą lepsze jest wrogiem dobrego mogłem olać ten serwis klimy. generalnie przy autach posługuję się zasadą że dopóki jest dobrze to nie naprawiam, ale tym razem zrobiłem inaczej. kłócić to oczywiście rozmawiać, ale zdaję sobie sprawę że raczej nic nie wskóram. pzdr grześ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Jest stara dobra zasada: działa - nie ruszaj. W klimatyzacji nie ma żadnych części eksploatacyjnych poza filtrami powietrza, nie ma czegoś takiego jak okresowa wymiana czynnika czy oleju. Jedź do porządnego warsztatu, niech zmierzą ciśnienia (na tłoczeniu też!) i będziesz wszystko wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Jest stara dobra zasada: działa - nie ruszaj. zaraz przyjdzie koles (zapomnialem nicka) i zapyta czy z paskiem rozrzadu tez tak robisz ale jesli chodzi o klime to sie zgadzam. Moja nie byla ruszana co najmniej od 2008, a dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > zaraz przyjdzie koles (zapomnialem nicka) i zapyta czy z paskiem rozrzadu tez tak robisz Mam łańcuch i wymienia się go jak zaczyna hałasować w okolicach 300 kkm > ale jesli chodzi o klime to sie zgadzam. Moja nie byla ruszana co najmniej od 2008, a dziala. Trzeba odgrzybiać (odpowiednią pianką!), wymieniać filtry powietrza i raz na parę lat sprawdzać parametry (temperatura, ciśnienia). I tyle. Okresowa wymiana czynnika to oszustwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Trzeba odgrzybiać (odpowiednią pianką!), nie robilem tego nie smierdzi > wymieniać filtry powietrza o tym faktycznie zapomnialem, filtr przeciwpylkowy wymieniam mniej wiecej raz na rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > No przecież wszędzie piszą że trzeba zrobić serwis co roku Bzdura napędzająca kasę serwisom. Może inaczej jest z ręczną, ale ja cały rok jeżdżę na włączonej (automat) i póki co nic nikt tam nie dotykał. Nic nie śmierdzi, wszystko jest w jak najlepszym porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Trzeba odgrzybiać (odpowiednią pianką!), wymieniać filtry powietrza i raz na parę lat sprawdzać > parametry (temperatura, ciśnienia). I tyle. Okresowa wymiana czynnika to oszustwo. Ale to się kłóci z zasadą: nie ruszać, skoro działa. zatem jaki jest sens sprawdzania parametrów, skoro działa? inna sprawa, gdy nie działa jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > to jak to odebrałeś? przeciez powinni sami sprawdizć czy z nawiewów ok 6-7 st C leci po serwisie. > BTW. co powiedzieli na pomysł wymiany płynu? powinni zasugerować jedynie sprawdzenie poziomu oleju > i czynnika. a nie wymianę. zawsze myslalem, ze bezinwazyjnie to tylko mozna sprawdzić jakie cisnienie pokazuje ECU, a zeby sprawdzic poziom czynnika i oleju, to trzeba go spuscic. Cos przegapilem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > zawsze myslalem, ze bezinwazyjnie to tylko mozna sprawdzić jakie cisnienie pokazuje ECU, a zeby > sprawdzic poziom czynnika i oleju, to trzeba go spuscic. Cos przegapilem? ciśnienie to wystarczy. a olej faktycznie - nawet nie wiem, bo się go nie wymienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Ale to się kłóci z zasadą: nie ruszać, skoro działa. zatem jaki jest sens sprawdzania parametrów, > skoro działa? inna sprawa, gdy nie działa jak należy. Zasadniczo masz rację, ale sprawdzenie parametrów w żaden sposób nie ingeruje w system. To mniej więcej tak, jak sprawdzanie hamulców na stacji diagnostycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > zawsze myslalem, ze bezinwazyjnie to tylko mozna sprawdzić jakie cisnienie pokazuje ECU, a zeby > sprawdzic poziom czynnika i oleju, to trzeba go spuscic. Cos przegapilem? Ciśnienie się sprawdza bez ściągania czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Ciśnienie się sprawdza bez ściągania czynnika. u mnie cisnienie było ok,a czynnika zamiast 575g było 310g.Wiec nie ma sensu sprawdzania ciśnienia ,bo dobre ciśnienie nie oznacza ze czynnika nie brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 poczekajmy jak zabraknie ci oleju w klimie ( nie mylić z czynnikiem) i sprężarka powie papa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > poczekajmy jak zabraknie ci oleju w klimie ( nie mylić z czynnikiem) i sprężarka powie papa Oleju nie zabraknie bo jest go tam cały czas praktycznie tyle samo, ale czynnik chłodzący z którym jest zmieszany ulatnia się i dlatego pogarsza się smarowanie układu. To prawda że nawet przy znacznym ubytku czynnika klima nadal działa a wartości ciśnień będą prawidłowe jednak kompresor będzie wtedy musiał dłużej pracować aby osiągnąć ten sam efekt. Jak ktoś trafi na słabszy egzemplarz to może powiedzieć i koszty naprawy mogą być naprawdę spore. Wydaje mi się, że dawniej w niektórych samochodach w instrukcji napraw i przeglądów była uwzględniona klimatyzacja. Później wszyscy poszli zgodnie z nową modą walki na bezobsługowość samochodu i niskie koszty serwisu i zniknęły zapisy o wymianie oleju w skrzyni biegów, w moście czy serwisie klimy właśnie (poza filtrem kabinowym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > poczekajmy jak zabraknie ci oleju w klimie ( nie mylić z czynnikiem) i sprężarka powie papa Dlaczeego miało by zabraknąć, jezeli układ jest szczelny????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Dlaczeego miało by zabraknąć, jezeli układ jest szczelny????? A pokaż mi taki układ który jest idealnie szczelny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > A pokaż mi taki układ który jest idealnie szczelny? No nie mów, że 15ml oleju co roku trzeba uzupełniać. Jak jest taka nieszczelność w tym ukadzie to masakra, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > u mnie cisnienie było ok,a czynnika zamiast 575g było 310g.Wiec nie ma sensu sprawdzania ciśnienia > ,bo dobre ciśnienie nie oznacza ze czynnika nie brakuje Sprawdzaj ciśnienie TŁOCZENIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > poczekajmy jak zabraknie ci oleju w klimie ( nie mylić z czynnikiem) i sprężarka powie papa Olej się NIE ZUŻYWA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Dlaczeego miało by zabraknąć, jezeli układ jest szczelny????? Nie jest w 100% szczelny (przez węże gumowe). Ale ucieka tylko czynnik (czasami prawie wcale, czasami 10% rocznie, ale nie więcej), olej nie ucieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > A pokaż mi taki układ który jest idealnie szczelny? Układ hamulcowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Układ hamulcowy Nieprawda. I właśnie dlatego (w przeciwieństwie do układu klimatyzacji) w przypadku układu hamulcowego jest przewidziana wymiana płynu co dwa lata ze wzgledu na wilgoć w układzie (vide instrukcja). W instrukcji nie ma ani słowa o wymianie czynnika klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Olej się NIE ZUŻYWA. ale wyciec moze skoro to olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Układ hamulcowy yyyyyyy no raczej nie. skąd zatem bierze wodę z powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > W moim też. Odgrzybiam i sprawdzam ciśnienie. Ale wypisują na forach i w durnych gazetach że trzeba > wymieniać czynnik bo "nie smaruje". No i kolega z tematu ma efekt. Wiesz, że sprawdzając ciśnienie oddajesz około 70g czynnika? Sprawdzisz ciśnienie cztery razy i w przeciętnym aucie nie masz połowy czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Ciśnienie się sprawdza bez ściągania czynnika. Przy każdym sprawdzeniu ciśnienia pozbywamy się tego, co zostaje w wężach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.