Skocz do zawartości

Jaki samochód 6-7 miejscowy?


delco

Rekomendowane odpowiedzi

> - bardziej "dostawczy" odpada

Nie skreślaj dostawczaków - ostatnio miałem okazję pyknąć T5 Multivanem do Chemnitz i spowrotem. Na początku wolałem wziąć Avensisa kombii, ale wyszło że muszę jechać T5. Po tej trasie stwierdzam że to bardzo wygodne auto na autostradę. Fakt że to była wersja Business Highline i może była lepiej wyciszona niż zwykły Multivan, do tego miała najmocniejszeg diesla ale ogólnie koncepcja bardzo mi się spodobała. Jedyne zastrzeżenie to zużycie paliwa- średnio wyszło ponad 12 l/100km ale tempomat był na 160 km/h i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS . ewentualnie Honda FR-V

Myślisz, ze kolega delco ma kogoś, kogo bardzo nie lubi, do posadzenia w środku w pierwszym rzędzie?

Sąsiad ma to auto i doprawdy nie wiem po co to wymyślono.

Zresztą honda szybko zaprzestała produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Espace: 1860mm

> Galaxy: 1884mm

> Sienna: 1966(!)mm

> PaScudo: 1895mm

> Traffic: 1904mm

a to z lusterkami czy bez? zlosnik.gif

> Po prostu powiedz, że nie chcesz "dostawczaka", a napaliłeś się na Espace w wersji Grand

Nie. Zresztą mysle ze w archiwum jest załozony przeze mnie jakies 2-3 lata temu podobny wątek z tym że chodziło o 5 osób + maksymalnie duzy bagażnik (nie dla mnie dla jasności). - i stanęło (zresztą o to pytałem wprost ) na trafficu w wersji wydłuzonej - tyle że wtedy chodziło o samochód do przemieszczania się niemal wyłacznie po trasie.... jakbym dla siebie kupił traffica to jeździłbym też sam po miescie (przynajmniej 50% przebiegu) - i tu mam pewien opór - choć w przypadku samochodu typu toyota sienna nie mam tego oporu - może to tylko bezsensowne uprzedzenie żeby nie jeździć dostawczym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest bez lusterek. Powiesz, że w "dostawczkach" są nieco większe (zwłaszcza wyższe)... Ale to raczej plus, że coś w nich widać 270751858-jezyk.gif

> Nie. Zresztą mysle ze w archiwum jest załozony przeze mnie jakies 2-3 lata temu podobny ątek z tym

> że chodziło o 5 osób + maksymalnie duzy bagażnik. - i staneło (zresztą o to pytałem wprost )

> na trafficu w wersji wydłuzonej - tyle że wtedy chodziło o samochód do przemieszczania się

> niemal wyłacznie po trasie.... jakbym dla siebie kupił traffica to jeździłbym też sam po

> miescie - i tu mam pewien opór - choc w przypadku samochodu typu toyota sienna nie mam tego

> oporu - może to tylko bezsensowne uprzedzenie zeby nie jeździc dostawczym?

Spróbuj wziąć osobowego Traffica/PaScudo Panoramę na jazdę testową w salonie - pojeździj po marketach, po mieście. Zobacz, jak się będziesz czuł za kółkiem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, ze kolega delco ma kogoś, kogo bardzo nie lubi, do posadzenia w środku w pierwszym

> rzędzie?

Że niewygodnie? - najmłodsze dziecko w foteliku?

> Sąsiad ma to auto i doprawdy nie wiem po co to wymyślono.

Jezeli dobrze kojarze to auto totalnie mi sie nie podobało... to juz chyba wolałbym multiple... zlosnik2.gifzlosnik2.gifzlosnik2.gifzlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie skreślaj dostawczaków - ostatnio miałem okazję pyknąć T5 Multivanem do Chemnitz i spowrotem.

Widzisz gdyby to miał byc samochód wyłacznie na trasy a jak miałbym drugi miejski to OK.

Choć może przetrawię w związku z tym pomysł malego taniego do miasta jako dodatkowe auto - bo w lecie(czyli kwiecień październik) i tak głównie jeżdżę rowerem/motocyklem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj wziąć osobowego Traffica/PaScudo Panoramę na jazdę testową w salonie - pojeździj po

> marketach, po mieście. Zobacz, jak się będziesz czuł za kółkiem

Wiesz opór to ja mam głównie "moralny" bo kiedyś przeprowadzałem traffica w wersji osobowej z Lublina do Krakowa zahaczając o centrum Kielc po drodze i nie miałem kłopotów w jeżdzie/mieszczeniu się - a przynajmniej niewiele wieksze niż parkując laguną zlosnik2.gif

Poza tym no jakoś mi tak głupio pojechac do sklepu/kina/na silownie/kawę traffikiem...

ale może przetrawie pomyśł drugiego taniego małego auta miejskiego - Lucyfer pewnie powiedziałby UNO 1.0 zlosnik2.gifzlosnik2.gifzlosnik2.gifzlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz opór to ja mam głównie "moralny" bo kiedyś przeprowadzałem traffica w wersji osobowej z

> Lublina do Krakowa zahaczając o centrum Kielc po drodze i nie miałem kłopotów w

> jeżdzie/mieszczeniu się - a przynajmniej niewiele wieksze niż parkując laguną

do tego właśnie zmierzałem... Te auta wbrew pozorom mają jeszcze normalne wymiary 270751858-jezyk.gif

> Poza tym no jakoś mi tak głupio pojechac do sklepu/kina/na silownie/kawę traffikiem...

po części rozumiem 270751858-jezyk.gif Ale spójrz na pozytywy... Jedziesz na zakupy i nie ma problemu z brakiem miejsca w bagażniku 270751858-jezyk.gif

> ale może przetrawie pomyśł drugiego taniego małego auta miejskiego - Lucyfer pewnie powiedziałby

> UNO 1.0

ogólnie spójrz na rozmiary "małych aut miejskich" (mam na myśli klasę B), zwłaszcza ich szerokość, i porównaj z kompaktami. Można się nieprzyjemnie zdziwić... Idea auta miejskiego (jakim z założenia jest klasa B mocno się już zatraciła...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po części rozumiem Ale spójrz na pozytywy... Jedziesz na zakupy i nie ma problemu z brakiem

> miejsca w bagażniku

Do laguny też sie mieszczę...

> ogólnie spójrz na rozmiary "małych aut miejskich" (mam na myśli klasę B), zwłaszcza ich szerokość,

> i porównaj z kompaktami. Można się nieprzyjemnie zdziwić... Idea auta miejskiego (jakim z

> założenia jest klasa B mocno się już zatraciła...)

No tak ale w kasie B też jest peweien zakres/tolerancja wymiarów... Czasami parkując Getza w mieście jestem zachwycony latwoscią i ilościa miejsc parkingowych - na które jadąc laguną nawet bym nie popatrzył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do laguny też sie mieszczę...

ale do Laguny nie zmieścisz 7 osób + bagażu.

> No tak ale w kasie B też jest peweien zakres/tolerancja wymiarów... Czasami parkując Getza w

> mieście jestem zachwycony latwoscią i ilościa miejsc parkingowych - na które jadąc laguną

> nawet bym nie popatrzył

no dobra... ja mam inną optykę, przesiadłem się z Matiza. W przypadku tamtego nie było pojęcia "brak miejsca parkingowego" (szer. 1495, długość 3495). To są jak dla mnie wymiary idealne dla auta typowo miejskiego ok.gif Fakt jest faktem, że obecna klasa B ma zbliżoną szerokość, jak klasa C, a reklamowanie auta, które ma ponad 2m z lusterkami (ponad 1,7 po obrysie) jako miejskiego po prostu do mnie nie trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Budzet ok 50000zł ma mieć 6 miejsc i akceptowalny przy tym bagażnik - tak powiedzmy ze 350 litrów

Galaxy jeżdżę w 6 osób z dużą ilością bagażu. W trzecim rzędzie rozkładam tylko jedno miejsce i pół bagażnika + to co za siedzeniem jest do dyspozycji.

Relingi dachowe są (przynajmniej w mojej wersji, czy to standard, nie wiem). Za ok. 50.000zł raczej wersja sprzed faceliftingu. Na temat trwałości nic konkretnego nie powiem, no jeżdżę dopiero ponad rok. Funkcjonalnie polecam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym no jakoś mi tak głupio pojechac do sklepu/kina/na silownie/kawę traffikiem...

Traffic faktycznie jest bardziej towarowy, ale już PasCudo/Jumpy w wersji osobowej wyglądają jak prawdziwe osobowe vany. Nie wiem z czego to wynika.

Żeby nie było, że nie wiem o czym mówie.

Mój znajomy ma Jumpiego z 8 miejscami (autko nawet posiada opuszczanie pneumatyczne tylniego zawieszenia, do łatwiejszego wkładania bagaży.

Mój kuzyn ma 9 osobowego trafica.

W Jumpym siedzi się jak w osobówce, a trafiku jak w dostawczaku (oba auta w wersji long)

Ja jeżdżę Trafikiem blaszakiem (krótkim, z 3 miejscami z przodu). Tym autkiem jeżdżę codziennie, na zakupy do marketu, na lody z córką. Przyjemnie mi się jeździ i nie mam kompleksu że jadę dostawczakiem.

A z parkowaniem to jest tak - jeżdżę tam gdzie można zaparkować. Przed markerami nie ma problemu. A przy wyjeździe w okolice Starego Miasta w Krakowie, niestety trzeba trochę czasu stracić, zanim się znajdzie pasujące miejsce - no ale to nie jest auto miejskie.

W domu mam zwykłą osobówkę - peugeota 307 - ale tym żonka jeździ i bardzo rzadko biorę od niej kluczyki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba go nigdzy nie widziałem bo zupelnie nie kojarzę. A jak z awaryjością/trwałością/serwisem?

Jak to w Japończykach - dopóki się nie zepsuje to OK, potem trzymaj się za kieszeń.

Motor 2.0 D, to stary znajomy z VAG'a - niestety nie wiem, czy równie awaryjny co w VW/Audi/Seacie/Skodzie.

Auto megapakowne, wygodne (II rząd to kanapa), z fotelami można wyczyniać cuda, III rząd prawie-w-pełni wartościowy, trochę głośnie przy 140km/h pomimo 6biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda MPV

Mazda-MPV-II-LW.jpg

> Budzet ok 50000zł ma mieć 6 miejsc i akceptowalny przy tym bagażnik - tak powiedzmy ze 350 litrów

> - na dwie spore walizki i żeby coś jeszcze weszło...

Z budżetem zmieścisz się bez najmniejszego problemu. Niestety, najmłodszy rocznik to będzie 2005, bo potem Japońcy przestali produkowac MPV z kierownicą po "naszej" stronie. Facelifting tego auta poszedł już tylko w wersji na JP i inne egzotyczne kraje.

> - diesel albo gazowalna benzyna nie za slaby - umożliwiając sprawne wyprzedzania i jazdę z

> prędkościami autostradowymi bez konieczności długiego rozpędzania.

Diesel 2.0 CR, teoretycznie 136KM, w praktyce ponoć więcej. Całkiem przyjemny silnik, choć trzeba o niego dbać, bo ma kilka słabych punktów, np. podkładki pod wtryskiwaczami.

Są też benzyny 2.0 i 2.3 (140+KM) lub 3.0 V6 z wersji amerykańskiej.

> - bez ekstremalnie wysokiegu spalania.

Jazda po mieście moim dieslem to spalanie 7.5l na setkę (mierzone przy dystrybutorze).

> - bardziej "dostawczy" odpada

> - wyposazenie typu klimatyzacja abs, poduszki konieczne.

Jak najbardziej osobowy. Do tego stopnia, że i w III rzędzie siedzeń spokojnie podróżują osoby dorosłe. Wystepuje w wersji 6- i 7- osobowej. Tę drugą mam i polecam, bo 5 foteli możesz indywidualnie wyjmować.

Klima jest, ręczna, trzeba tylko przypilnować, aby kupić wersję Exclusive z klimą w tylnym rzędzie.

W standardzie 4 poduszki dla tych z przodu.

> - łatwo/rzadko/tanio serwisowalny

> - z szansa na przejechanie ok 100000 km w ciągu 4 lat...

Zrobiłem 100+ w ciągu trzech lat.

Serwisuje się go dość łatwo, ale części mogłyby być nieco tańsze. Cóż, jak nie trafisz na zaniedbany kibel, to za wiele nie będziesz musiał wydawać na serwisowanie.

> -chetnie relingi dachowe ew mozliwośc załozenia i korzystania z boxu dachowego.

Relingi są, ale żeby się dostać do boxa musisz stać na progu drzwi. Samochód jest wysoki.

Rowery (3 szt) od niedawna wożę na bagażniku na haku i to jest moim zdaniem najlepsza opcja

wady:

niestety, lubi go ruda. W moim polecialy już progi i tylne nadkola.

wyposażenie nie powala, jest tylko podstawowe, choć wystarczające

brakuje 6. biegu

Pod względem wielkości Mazda MPV jest bardzo podobna do Sharana/Galaxy poprzedniej generacji. Jak chcesz coś większego, to już tylko Sienna/Oddysey lub T5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Budzet ok 50000zł ma mieć 6 miejsc i akceptowalny przy tym bagażnik - tak powiedzmy ze 350 litrów

> - na dwie spore walizki i żeby coś jeszcze weszło...

> - diesel albo gazowalna benzyna nie za slaby - umożliwiając sprawne wyprzedzania i jazdę z

> prędkościami autostradowymi bez konieczności długiego rozpędzania.

> - bez ekstremalnie wysokiegu spalania.

> - bardziej "dostawczy" odpada

> - wyposazenie typu klimatyzacja abs, poduszki konieczne.

> - łatwo/rzadko/tanio serwisowalny

> - z szansa na przejechanie ok 100000 km w ciągu 4 lat...

> -chetnie relingi dachowe ew mozliwośc załozenia i korzystania z boxu dachowego.

> Z typów które przyszły mi do głowy to Renault ESpace - ale nie mam pojecia jak u niego z

> trwalością/awaryjnoscią/serwisem.

Espace IV 3,5 V6 + LPG ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz o Espace to weź pod uwagę EV2. Nie rdzewieje, ma wydajną klimę, łatwo domontujesz Webasto to zimę będziesz miło wspominał, bezpieczeństwo bardzo wysoko, ceny części nie porażają, poprzeczki dachowe bardzo często już masz. 2.0 HDI powinno być najmniej problemowe.

Aha, cena. Obetnij połowę z budżetu, spokojnie znajdziesz niezły egzemplarz wink.gif

O wadach na razie nie piszę. Są ale nie takie, by się samochodu wystrzegać zlosnik.gif

Bardzo się spieszysz z zakupem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakiego spalania nalezy sie spodziewac? Pytam chyba nawet bardziej o zasieg niż koszty...

Miasto 16-20 dm3 ( to 20 to jak uczysz pokory gości w ztuningowanych beemkach i golfach grinser006.gif )

Trasa od 12 - 16 (16 to jak jedziesz średnio ze 180km/h na autobahn`ie)

Poza tym auta z tym silnikiem są dobrze wyposażone a sam silnik jest udaną konstrukcją nissana znaną z modeli sportowych, przez to można spokojnie zwiększyć moc tego silnika bez obawy o jego trwałość bo w E4 ma założony kaganiec grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Espace IV 3,5 V6 + LPG

A jak się sprawują inne silniki: 2.0 turbo oraz diesel?

I jak z awaryjnością w ogóle? Chodzi mi o elektronikę, zawias, osprzęt silnika, zawias, cokolwiek. Czy to trwały model, czy typowy "samochód na F"?

Czy warto się pchać w skrzynie automatyczne? Bardzo bym się chcial przerzucić na automat, ale nie chcę wdepnąć w kłopoty. Czy tam jest klasyczny hydraulik (ile biegów), czy skrzynia dwusprzęgłowa bądź jakiś inny CVT?

Pytam serio, bo powoli rozglądam się za nastepcą mojej MPV i chcę coś mlodszego i dobrze wyposażonego. A taki Grand Espace ma w zasadzie wszystko, co mi potrzeba + nawet trochę więcej.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak się sprawują inne silniki: 2.0 turbo oraz diesel?

2.0 to poczciwa stara jednostka renaulta, jedynie co pada to koło zmiennych faz rozrządu, 2,0T to ten sam silnik + dmuchawka też w miarę bezawaryjna konstrukcja. Jeżeli chodzi o diesle to wystrzegać się 1,9dCi a w szczególności 2,2dCi (nawet jakby za darmo dawali to nie brać smile.gif ), nowsze E4 mają już w miarę lepsze diesle 2.0 ale dalej im daleko do niezawodności silników benzynowych. IMHO najlepszym silnikiem w tej budzie jest 3,5 V6 i to obojętnie z która skrzynią (ZTCW to tam chyba jest zwykła hydrauliczna ASB ale 100% pewności nie mam), jeżei chodzi o manualne skrzynie do silników to nie słyszałem nic złego na ich temat spokojnie 400 kkm powinny wytrzymać 893goodvibes.gif

> I jak z awaryjnością w ogóle? Chodzi mi o elektronikę, zawias, osprzęt silnika, zawias, cokolwiek.

Awaryjność jest na normalnym poziomie, może modele z początku produkcji mogą być słabsze ale nie aż tak bardzo, jeden warunek auto nie bite, większość problemów z elektryką/elektroniką aut w PL wynika ze stodołowej naprawy po dzwonach, często wiązki są lutowane i kiepsko izolowane, po pewnym czasie to wychodzi bokiem użytkownikowi.

> Czy to trwały model, czy typowy "samochód na F"?

IMHO jest na dużo wyższym poziomie niż np laguna czy konkurencja PSA w tym segmencie: C8/807

> Pytam serio, bo powoli rozglądam się za nastepcą mojej MPV i chcę coś mlodszego i dobrze

> wyposażonego. A taki Grand Espace ma w zasadzie wszystko, co mi potrzeba + nawet trochę

> więcej.

IMHO jedyną wadą granda to jego kiepska manewrowość ze względu na gabaryty, ale wiadomo tego nieda się przeskoczyć

PS Zapomniałem , jednym z bardziej bolących problemów w tym aucie to elektryczny hamulec ręczny , trzeba o niego dbać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 to poczciwa stara jednostka renaulta, jedynie co pada to koło zmiennych faz rozrządu, 2,0T to

> ten sam silnik + dmuchawka też w miarę bezawaryjna konstrukcja.

Ja mam trochę dość diesli, więc z powrotem szukam silnika benzynowego. Jesli miałbym mieć kolejnego diesla, to tylko z automatem - wkurza mnie za bardzo ta ciągła zmiana biegów. W dieslu lubię (niskie) spalanie a że robię sporo kilometrów, to ew. benzynka będzie musiała się dac łatwo zagazować i nie sprawiać problemów.

> Jeżeli chodzi o diesle to

> wystrzegać się 1,9dCi a w szczególności 2,2dCi (nawet jakby za darmo dawali to nie brać ),

> nowsze E4 mają już w miarę lepsze diesle 2.0 ale dalej im daleko do niezawodności silników

> benzynowych. IMHO najlepszym silnikiem w tej budzie jest 3,5 V6 i to obojętnie z która

> skrzynią (ZTCW to tam chyba jest zwykła hydrauliczna ASB ale 100% pewności nie mam), jeżei

> chodzi o manualne skrzynie do silników to nie słyszałem nic złego na ich temat spokojnie 400

> kkm powinny wytrzymać

Skoro nie diesel, nawet ten 2.0, to z benzyn wybrałbym jednak 2.0T. Głównie dlatego, że jego spalanie będzie na tyle przyzwoite, że przebiegi na jednym tankowaniu gazu wyniosą ponad 400km. A to u mnie minimum, bo nie znosze tankowac co drugi dzień.

> Awaryjność jest na normalnym poziomie, może modele z początku produkcji mogą być słabsze ale nie aż

> tak bardzo, jeden warunek auto nie bite, większość problemów z elektryką/elektroniką aut w PL

> wynika ze stodołowej naprawy po dzwonach, często wiązki są lutowane i kiepsko izolowane, po

> pewnym czasie to wychodzi bokiem użytkownikowi.

Ja myślę o modelu po 2008 roku, może nawet czymś młodszym.

Espace jest bdb wyposażony. Czy słyszaleś może, czy jakies elementy/układy elektroniczne sprawiają problemy (oprócz wspomnianego już ham. ręcznego)?

Co z kartą zamiast kluczyka?

> IMHO jest na dużo wyższym poziomie niż np laguna czy konkurencja PSA w tym segmencie: C8/807

Czy orientujesz się, czy w Grand Espace jest klimatyzacja w III rzędzie siedzeń? Bardzo zależy mi na tym, żeby całe wnętrze było chłodzone, bowiem jeżdżę w zasadzie cały czas w 6 osób i dzieci siedzące "w bagażniku" skarżą się na duchotę podczas upałów.

> IMHO jedyną wadą granda to jego kiepska manewrowość ze względu na gabaryty, ale wiadomo tego nieda

> się przeskoczyć

Jeżdżę już Mazdą MPV, więc nauczyłem sie jeździć szafą trzydrzwiową. Na poczatku był to szok i problem, ale teraz mieszczę się wszędzie tam, gdzie normalną osobówką kombi.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam trochę dość diesli, więc z powrotem szukam silnika benzynowego. Jesli miałbym mieć kolejnego

> diesla, to tylko z automatem - wkurza mnie za bardzo ta ciągła zmiana biegów. W dieslu lubię

> (niskie) spalanie a że robię sporo kilometrów, to ew. benzynka będzie musiała się dac łatwo

> zagazować i nie sprawiać problemów.

> Skoro nie diesel, nawet ten 2.0, to z benzyn wybrałbym jednak 2.0T. Głównie dlatego, że jego

> spalanie będzie na tyle przyzwoite, że przebiegi na jednym tankowaniu gazu wyniosą ponad

> 400km. A to u mnie minimum, bo nie znosze tankowac co drugi dzień.

> Ja myślę o modelu po 2008 roku, może nawet czymś młodszym.

> Espace jest bdb wyposażony. Czy słyszaleś może, czy jakies elementy/układy elektroniczne sprawiają

> problemy (oprócz wspomnianego już ham. ręcznego)?

Nie wiem skąd plotka o tym hamulcu, ja dojechałem do 180 kkm i nigdy nie miałem najmniejszego problemu.

A miałem problemy z poziomowaniem xenonów.

> Co z kartą zamiast kluczyka?

Karta miała wadę, że się psuła, noszona w kieszeni na tyłku łamał się druk i odpadały mikroprzełączniki. Nasi fachowcy rozpracowali metodę łatania tego. Koszt nowej ok 500 pln.

> Czy orientujesz się, czy w Grand Espace jest klimatyzacja w III rzędzie siedzeń? Bardzo zależy mi

> na tym, żeby całe wnętrze było chłodzone, bowiem jeżdżę w zasadzie cały czas w 6 osób i dzieci

> siedzące "w bagażniku" skarżą się na duchotę podczas upałów.

z tego co pamiętam to były nawiewy w suficie, jednak przy dwustrefowej latem nie do końca dawało radę schłodzić w III rzędzie, podobno przy 3 strefowej nie ma tego problemu.

> Jeżdżę już Mazdą MPV, więc nauczyłem sie jeździć szafą trzydrzwiową. Na poczatku był to szok i

> problem, ale teraz mieszczę się wszędzie tam, gdzie normalną osobówką kombi.

> Pozdro

> Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem skąd plotka o tym hamulcu, ja dojechałem do 180 kkm i nigdy nie miałem najmniejszego

> problemu.

Ja nic nie wiem, ja tylko pytam.

> A miałem problemy z poziomowaniem xenonów.

W S-Maxach i Galaxy też tak kiedys było.

> Karta miała wadę, że się psuła, noszona w kieszeni na tyłku łamał się druk i odpadały

> mikroprzełączniki. Nasi fachowcy rozpracowali metodę łatania tego. Koszt nowej ok 500 pln.

Wolałbym zwykły kluczyk. Nawet bez guzika Start/Stop.

> z tego co pamiętam to były nawiewy w suficie, jednak przy dwustrefowej latem nie do końca dawało

> radę schłodzić w III rzędzie, podobno przy 3 strefowej nie ma tego problemu.

No to pociecha, że istnieje klima 3-strefowa. ok.gif

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam trochę dość diesli, więc z powrotem szukam silnika benzynowego. Jesli miałbym mieć kolejnego

> diesla, to tylko z automatem - wkurza mnie za bardzo ta ciągła zmiana biegów. W dieslu lubię

> (niskie) spalanie a że robię sporo kilometrów, to ew. benzynka będzie musiała się dac łatwo

> zagazować i nie sprawiać problemów.

> Skoro nie diesel, nawet ten 2.0, to z benzyn wybrałbym jednak 2.0T. Głównie dlatego, że jego

> spalanie będzie na tyle przyzwoite, że przebiegi na jednym tankowaniu gazu wyniosą ponad

> 400km. A to u mnie minimum, bo nie znosze tankowac co drugi dzień.

Rozumiem Cię dlatego też nie zagazowałem swojego, wlewam 80 litrów i jeżdżę grinser006.gif , 2,0T to jest taki złoty srodek, kompromis pomiędzy osiągami a kosztami eksploatacji.

> Ja myślę o modelu po 2008 roku, może nawet czymś młodszym.

> Espace jest bdb wyposażony. Czy słyszaleś może, czy jakies elementy/układy elektroniczne sprawiają

> problemy (oprócz wspomnianego już ham. ręcznego)?

> Co z kartą zamiast kluczyka?

Jak szukasz w miarę młodego auta to praktycznie niema już wad (konstrukcja tłuczona jest od 2002 do dnia dzisiejszego) , karty już się nie psują tak jak to było na początku w LII, wszystko jest raczej w normie, jeżeli dbasz o auto i nie było bite ani niema miliona kilometrów przebiegu to powinieneś być zadowolony.

> Czy orientujesz się, czy w Grand Espace jest klimatyzacja w III rzędzie siedzeń? Bardzo zależy mi

> na tym, żeby całe wnętrze było chłodzone, bowiem jeżdżę w zasadzie cały czas w 6 osób i dzieci

> siedzące "w bagażniku" skarżą się na duchotę podczas upałów.

ZTCW w GE niema nawiewów na 3 rząd foteli , ale 100% pewności niemam, napewno szukaj wersji z roletami w oknach to jest przydatny gadzet w tego typu aucie

> Jeżdżę już Mazdą MPV, więc nauczyłem sie jeździć szafą trzydrzwiową. Na poczatku był to szok i

> problem, ale teraz mieszczę się wszędzie tam, gdzie normalną osobówką kombi.

No ale GE jest jeszcze dłuższy, nie wiem ile dłuższy od MPV , ale jak już jeździsz VAN em to ogarniesz temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co pamiętam to były nawiewy w suficie, jednak przy dwustrefowej latem nie do końca dawało

> radę schłodzić w III rzędzie, podobno przy 3 strefowej nie ma tego problemu.

Widziałes GE z nawiewem na 3 rząd ?

Edyta: nie było pytania, właśnie dokładnie oblukałem fotki GE i rzeczywiście jest nadmuch na 3 rząd, jakoś wcześniej nie zwróciłem na to uwagi crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to rzeczywiście mała różnica, a jak z rozstawem osi ?

L - 2756

GE - 2803

szerokośc

L - 2060

GE - 1894

zastanawia mnie ze wg katalogu GE jest zauwazanie węzszy - oczywiscie szerokośc podaja z lusterkami - moze lusterka sa inaczej osadzone? bo IMO nie jest węzszy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałes GE z nawiewem na 3 rząd ?

> Edyta: nie było pytania, właśnie dokładnie oblukałem fotki GE i rzeczywiście jest nadmuch na 3

> rząd, jakoś wcześniej nie zwróciłem na to uwagi

widziałem chyba z 5 lat miałem grand espace zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> L - 2756

> GE - 2803

Grand ma rozstaw 2868

> szerokośc

> L - 2060

> GE - 1894

> zastanawia mnie ze wg katalogu GE jest zauwazanie węzszy - oczywiscie szerokośc podaja z lusterkami

> - moze lusterka sa inaczej osadzone? bo IMO nie jest węzszy..

Też mi sie to nie podoba ale trzeba przyznać, że L III jest dużym samochodem, szerokim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, ze kolega delco ma kogoś, kogo bardzo nie lubi, do posadzenia w środku w pierwszym

> rzędzie?

> Sąsiad ma to auto i doprawdy nie wiem po co to wymyślono.

> Zresztą honda szybko zaprzestała produkcji.

Pytanie jak czesto jedziesz w 6 osob i kto to jest. jak dzieciak to spokojnie na srodkowym da rade.

Do tego bagaznik całkiem sensowny bo 440l.

Fajne silniki 2.0 benzyna albo 2.2 sadzomiot. 1.7 benzyne bym odpuścił w rozważaniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyzbym pomylił sie przepisując informacje ze strony renault polska? - teraz nie sprawdzę bo na

> kompie przy którym siedzę nie otwierają sie wszystkie pdf.y

Na stronie Renault jest chyba błąd bo długi ma wpisane 2686 grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> L - 2756

> GE - 2803

> szerokośc

> L - 2060

> GE - 1894

> zastanawia mnie ze wg katalogu GE jest zauwazanie węzszy - oczywiscie szerokośc podaja z lusterkami

> - moze lusterka sa inaczej osadzone? bo IMO nie jest węzszy..

Może przez wysokość E wydaje się po prostu większy od L , takie złudzenie 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może przez wysokość E wydaje się po prostu większy od L , takie złudzenie

To ze zwykły espace jest krótszy od laguny to wiem bo LIII kombi jest naprawde dluga Natomiast przy jakiejś okazji spróbuje ustawić sie przy espacu i porównać szerokość....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Budzet ok 50000zł ma mieć 6 miejsc i akceptowalny przy tym bagażnik - tak powiedzmy ze 350 litrów

> - na dwie spore walizki i żeby coś jeszcze weszło...

> - diesel albo gazowalna benzyna nie za slaby - umożliwiając sprawne wyprzedzania i jazdę z

> prędkościami autostradowymi bez konieczności długiego rozpędzania.

> - bez ekstremalnie wysokiegu spalania.

> - bardziej "dostawczy" odpada

> - wyposazenie typu klimatyzacja abs, poduszki konieczne.

> - łatwo/rzadko/tanio serwisowalny

> - z szansa na przejechanie ok 100000 km w ciągu 4 lat...

> -chetnie relingi dachowe ew mozliwośc załozenia i korzystania z boxu dachowego.

> Z typów które przyszły mi do głowy to Renault ESpace - ale nie mam pojecia jak u niego z

> trwalością/awaryjnoscią/serwisem.

DODGE / CHRYSLER (TERAZ LANCIA) GRAND VOYAGER

4163382-chrysler-grand-voyager-1.jpg

Poprzednikiem

1000x901c_chrysler-grand-voyager-5838351.jpg

przejechałem 60.000 w 2 lata

w miarę poprawnie toto jeżdziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.