Kolber Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Hej. Przymierzam się do zmiany Passata na coś młodszego, z silnikiem wysokoprężnym ... Głównym kandydatem na następcę jest VW Touran powyżej 2007r. z silnikiem 2.0 TDI - oznaczenie BMM, lub też 1.9 (105KM) - w miarę pewny egzemplarz jaki znalazłem ma oznaczenie BXE. 2.0 wszyscy odradzają, ale jak już to właśnie ponoć najlepiej BMM, 1.9 z kolei jest bardziej polecany, ale jak poczytałem to akurat w BXE urywały się korbowody ..... No i co tu wybrać .... Kolejnym kandydatem jest Passat B6, przy czym tu jazda z silnikami jest podobna ..... Więc zacząłem również przeglądać inne marki. Dość ciekawie prezentuje się Mazda 5 - silnik 2.0 diesel -140 KM. Dziś oglądałem z kolei mazdę 6 GH z 2008 r. i urzekł mnie jej wygląd Ale zacząłem czytać i internet aż szumi o kiepskich DPF-ach + korozji... Tak więc chciałem Szanownych kolegów zapytać co teraz sensownego wybrać, najlepiej z dieslem, auto nie mniejsze niż passat b5, w kwocie do 40 000 zł..... Z góry dzięki za wszelkie sugestie.... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 trzecia lagune, bedziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > trzecia lagune, bedziesz zadowolony Nie podoba mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Nie podoba mi się na to sie nic nie poradzi. Mowiac szczerze to nie kojarze jakiegos malo upierdliwego diesla w nadwoziu kombi z w miare nowych aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 accord 7gen dlaczego chcesz zmienic b5fl tdi na cos innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > dlaczego chcesz zmienic b5fl tdi na cos innego nie mam i nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > lub też 1.9 (105KM) Szwagrostwo takiego Tourana użytkuje i sobie chwali. Auto ma już grubo ponad 200kkm. Poza naprawą klimy i czyszczeniem układu paliwowego nic więcej złego nie działo się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > accord 7gen > dlaczego chcesz zmienic b5fl tdi na cos innego 2.0 benzyna 115 KM Chce zmienić bo subiektywnie po przesiadce ze służbowego focusa TDCI - Passat "nie jedzie" Accord w kombi jest masakrycznie brzydki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > 2.0 benzyna 115 KM > Chce zmienić bo subiektywnie po przesiadce ze służbowego focusa TDCI - Passat "nie jedzie" > Accord w kombi jest masakrycznie brzydki To czekać aż accordy 8 gen potanieją ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > To czekać aż accordy 8 gen potanieją ... Jak potanieja, to juz beda pordzewiale. Niestety ruda szybko zaczyna je ruszac, z reszta jak wiele innych samochodow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Tak więc chciałem Szanownych kolegów zapytać co teraz sensownego wybrać, najlepiej z dieslem, auto > nie mniejsze niż passat b5, w kwocie do 40 000 zł..... A kup sobie dzisiejszy numer Motoru, jest tam o dieslach w 3ch przedziałach cenowych. Opisano to co warto brać pod kątem niezawodności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Vectra C ? Przyjemny samochód, toporny (z wyglądu), ale względnie dobrze zrobiony. Diesle ponoć nie są najgorsze, ale akurat sam jeżdżę benzyna, bo dla mnie diesel do miasta nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Mondeo MkiV 2.0tdci. Liftback jest równie pojemny co kombi, silnik sprawdzone 2.0hdi, nie wolno go mylić z lipnym 2.0tdci z modnego mk3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Cześć W M6 GH nie ma problemów korozji ani DPF. To były bolączki GG/GY Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > 2.0 benzyna 115 KM Ale też się nie psuje. Każdy diesel CR czy PD będzie znacznie droższy w przypadku dowolnej awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Ja polecam Forda, w zaleznosci od Twoich oczekiwan odnosnie wielkosci- Mondeo IV lub S-Max. Chcesz diesla to sa fajne 2.0 TDCI 143KM (na hamowniach z reguly wychodzi ciut wiecej w serii, u mnie lekko ponad 150KM). Sa to sprawdzone i niezawodne silniki hdi Cena, wyposazenie, wlasciwosci jezdne i silniki Fajne auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Hej. > Dziś oglądałem z kolei mazdę 6 GH z 2008 r. i urzekł mnie jej wygląd > Ale zacząłem czytać i internet aż szumi o kiepskich DPF-ach + korozji... > Tak więc chciałem Szanownych kolegów zapytać co teraz sensownego wybrać, najlepiej z dieslem, auto > nie mniejsze niż passat b5, w kwocie do 40 000 zł..... > Z góry dzięki za wszelkie sugestie.... > Pozdrawiam Diesel Mazdy 6 jest bardzo awaryjny. Problemy z układem smarowania. Dużo i szczegółowo opisane na Forum klubu mazdy: mazda speed. Kupując "nowy" silnik do brata klekota dowiedzieliśmy się od sprzedawcy i przy okazji fana marki, że miał 3 diesle i w każdym miał problemy z silnikiem. Obecnie ma kolejną mazdę tym razem benzynową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Wez Accord'a, zajefajne Auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Diesel Mazdy 6 jest bardzo awaryjny. Problemy z układem smarowania. Dużo i szczegółowo opisane na > Forum klubu mazdy: mazda speed. > Kupując "nowy" silnik do brata klekota dowiedzieliśmy się od sprzedawcy i przy okazji fana marki, > że miał 3 diesle i w każdym miał problemy z silnikiem. Obecnie ma kolejną mazdę tym razem > benzynową. ale on chce po lifcie,a te juz nie maja tych problemow zdaje sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 to zastanów sie jeszcze nad Mondeo MK4, ja od nie dawna takie użytkuję i jak na razie jestem bardzo zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > 2.0 benzyna 115 KM > Chce zmienić bo subiektywnie po przesiadce ze służbowego focusa TDCI - Passat "nie jedzie" > Accord w kombi jest masakrycznie brzydki "chyba Twój" szkoda, ze nie mam lepszego zdjęcia w pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > "chyba Twój" szkoda, ze nie mam lepszego zdjęcia w pracy Ten tez, tuning mu nie pomógł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Diesel Mazdy 6 jest bardzo awaryjny. Problemy z układem smarowania. Dużo i szczegółowo opisane na > Forum klubu mazdy: mazda speed. Mam taki silnik w swojej MPV i wiele można o nim powiedzieć, ale nie to, że jest awaryjny lub "bardzo awaryjny". Problem z układem smarowania wynika z pewnej rozpoznanej i dokładnie udokumentowanej wady fabrycznej dotyczącej podkładek pod wtryskiwaczami. Podkładki się wypalają, spaliny dostają do oleju, olej zapycha smok olejowy i..... (dopiero wtedy) masz kłopot ze smarowaniem. Zmiana podkładek na nowe (nowy profil) eliminuje problem raz na zawsze. Żadnych innych problemów z układem smarowania nie ma. Za to bywają inne, typowe dla DPF używanego w mieście na krótkich dystansach. Ale to nie jest jakaś szczególna przypadłość Mazdy, ile samego pomysłu stosowania diesla z DPFem w mieście. Proszę nie rozsiewać nierzetelnych informacji. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > "chyba Twój" szkoda, ze nie mam lepszego zdjęcia w pracy Eeeeeee..... no jakby Ci tu powiedzieć : BRZYDKI i to masakrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Eeeeeee..... no jakby Ci tu powiedzieć : BRZYDKI i to masakrycznie Brzydki to jest seryjny mój jest baardzo poprawiony tylko zdjęcie kijowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > "chyba Twój" szkoda, ze nie mam lepszego zdjęcia w pracy Mój przynajmniej jest proporcjonalny Accord jak dla mnie ma totalnie skopane proporcje tyłu w kombi, sedan jest jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Ja polecam Forda, w zaleznosci od Twoich oczekiwan odnosnie wielkosci- Mondeo IV lub S-Max. > Chcesz diesla to sa fajne 2.0 TDCI 143KM (na hamowniach z reguly wychodzi ciut wiecej w serii, u > mnie lekko ponad 150KM). Sa to sprawdzone i niezawodne silniki hdi > Cena, wyposazenie, wlasciwosci jezdne i silniki Fajne auta Nie chcę forda Mam już jednego służbowego i w zupełności mi wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > ale on chce po lifcie,a te juz nie maja tych problemow zdaje sie. podobno nie No i ten design.... Oglądałem w tym tygodniu 3 szt podobnych mazd. Nie wiem czemu ale jedna miała malowany dach, druga nad przednią szybą miała na dachu kilkanaście rdzawych punktów , auto z 2008 r.... Ciekaw jestem czy ten typ tak ma, czy akurat taki przypadek trafiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > podobno nie > No i ten design.... > Oglądałem w tym tygodniu 3 szt podobnych mazd. Nie wiem czemu ale jedna miała malowany dach, druga > nad przednią szybą miała na dachu kilkanaście rdzawych punktów , auto z 2008 r.... > Ciekaw jestem czy ten typ tak ma, czy akurat taki przypadek trafiłem Znajomi maja taka z 2008 roku z silnikiem 1.8.Rdzy poki co nigdzie nie widac, i nie narzekaja na auto, jedyny minus to maska ma pelno odpryskow od kamyczkow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karhar Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 niestety mam ten sam problem. Auto z 2008 i też mam kilka rdzawych punktów na dachu a auto na bank bezwypadkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > na to sie nic nie poradzi. Mowiac szczerze to nie kojarze jakiegos malo upierdliwego diesla w > nadwoziu kombi z w miare nowych aut. CDTI, "francuski" TDCI, VM Motori. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Mam taki silnik w swojej MPV i wiele można o nim powiedzieć, ale nie to, że jest awaryjny lub > "bardzo awaryjny". > Problem z układem smarowania wynika z pewnej rozpoznanej i dokładnie udokumentowanej wady > fabrycznej dotyczącej podkładek pod wtryskiwaczami. Podkładki się wypalają, spaliny dostają do > oleju, olej zapycha smok olejowy i..... (dopiero wtedy) masz kłopot ze smarowaniem. Zmiana > podkładek na nowe (nowy profil) eliminuje problem raz na zawsze. Niestety nie eliminuje. Problemem jest mocowanie 2 sąsiednich wtryskiwaczy jedną śrubą. Podkładki są dodatkowo dociskane na zasadzie działania dźwigni podczas sprężania i pracy w sąsiednim cylindrze. Dodatkowo przy okresowej regulacji zaworów należy wymieniać podkładki pod wtryskiwaczami. Dokładnie przewertowałem forum po awarii silnika (RF-5C) w brata M6 `04. Brat wydał ~8000 PLN po wyjściu korbowodu przez blok silnika. Używany dół silnika, szlif wału, planowanie głowicy oraz robocizna mechanika, który podjął się reanimacji. Jeden z forumowiczów dbał jak należy. Miał podkładki nowego typu mimo to podczas jazdy autostradą pękł tłok i rozbił silnk w drobny mak. Powodem awarii był delikatnie lejący wtryskiwacz. Tłoki są ze stopu aluminum. > Żadnych innych problemów z układem smarowania nie ma. Silnik bardzo wrażliwy na jakość oleju. Obowiązkowe czyszczenie smoka co kilka wymian oleju. Miska jest przyklejona pastą uszczelniającą (tzw. uszczelka w płynie). Ciężko ją zdjąć tak by nie pogiąć cienkiej blachy, z której jest wykonana. > Za to bywają inne, typowe dla DPF używanego w mieście na krótkich dystansach. Ale to nie jest jakaś > szczególna przypadłość Mazdy, ile samego pomysłu stosowania diesla z DPFem w mieście. Odnośnie DPF zgadzam się z kolegą. > Proszę nie rozsiewać nierzetelnych informacji. Podałem źródełko do doczytania. Jeśli ktoś poważnie myśli o tym silniku niech sam podrązy temat i decyduje. Kompendium silników Diesela - forum mazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 3 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2013 No i po temacie Następcą passata został VW Touran 2.0 TDI BMN (170KM) z 2007r. Mazdę odpuściłem definitywnie. Praktycznie wszystkie oglądane egzemplarze miały korozję na dachu. Póki co jestem bardzo zadowolony z wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Fiat croma Alfa 159 moze byc za ciasna dla ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.