Skocz do zawartości

Auto rodzinne kombi, van ??? VW, Mazda ???


Kolber

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Przymierzam się do zmiany Passata na coś młodszego, z silnikiem wysokoprężnym ...

Głównym kandydatem na następcę jest VW Touran powyżej 2007r. z silnikiem 2.0 TDI - oznaczenie BMM, lub też 1.9 (105KM) - w miarę pewny egzemplarz jaki znalazłem ma oznaczenie BXE.

2.0 wszyscy odradzają, ale jak już to właśnie ponoć najlepiej BMM, 1.9 z kolei jest bardziej polecany, ale jak poczytałem to akurat w BXE urywały się korbowody ..... zlosnik.gif

No i co tu wybrać ....

Kolejnym kandydatem jest Passat B6, przy czym tu jazda z silnikami jest podobna .....

Więc zacząłem również przeglądać inne marki. Dość ciekawie prezentuje się Mazda 5 - silnik 2.0 diesel -140 KM.

Dziś oglądałem z kolei mazdę 6 GH z 2008 r. i urzekł mnie jej wygląd grinser006.gif

Ale zacząłem czytać i internet aż szumi o kiepskich DPF-ach + korozji...

Tak więc chciałem Szanownych kolegów zapytać co teraz sensownego wybrać, najlepiej z dieslem, auto nie mniejsze niż passat b5, w kwocie do 40 000 zł.....

Z góry dzięki za wszelkie sugestie....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lub też 1.9 (105KM)

Szwagrostwo takiego Tourana użytkuje i sobie chwali. Auto ma już grubo ponad 200kkm.

Poza naprawą klimy i czyszczeniem układu paliwowego nic więcej złego nie działo się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> accord 7gen

> dlaczego chcesz zmienic b5fl tdi na cos innego

2.0 benzyna 115 KM wink.gif

Chce zmienić bo subiektywnie po przesiadce ze służbowego focusa TDCI - Passat "nie jedzie" zlosnik.gif

Accord w kombi jest masakrycznie brzydki grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak więc chciałem Szanownych kolegów zapytać co teraz sensownego wybrać, najlepiej z dieslem, auto

> nie mniejsze niż passat b5, w kwocie do 40 000 zł.....

A kup sobie dzisiejszy numer Motoru, jest tam o dieslach w 3ch przedziałach cenowych. Opisano to co warto brać pod kątem niezawodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Forda, w zaleznosci od Twoich oczekiwan odnosnie wielkosci- Mondeo IV lub S-Max.

Chcesz diesla to sa fajne 2.0 TDCI 143KM (na hamowniach z reguly wychodzi ciut wiecej w serii, u mnie lekko ponad 150KM). Sa to sprawdzone i niezawodne silniki hdi ok.gif

Cena, wyposazenie, wlasciwosci jezdne i silniki ok.gif Fajne auta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej.

> Dziś oglądałem z kolei mazdę 6 GH z 2008 r. i urzekł mnie jej wygląd

> Ale zacząłem czytać i internet aż szumi o kiepskich DPF-ach + korozji...

> Tak więc chciałem Szanownych kolegów zapytać co teraz sensownego wybrać, najlepiej z dieslem, auto

> nie mniejsze niż passat b5, w kwocie do 40 000 zł.....

> Z góry dzięki za wszelkie sugestie....

> Pozdrawiam

Diesel Mazdy 6 jest bardzo awaryjny. Problemy z układem smarowania. Dużo i szczegółowo opisane na Forum klubu mazdy: mazda speed.

Kupując "nowy" silnik do brata klekota dowiedzieliśmy się od sprzedawcy i przy okazji fana marki, że miał 3 diesle i w każdym miał problemy z silnikiem. Obecnie ma kolejną mazdę tym razem benzynową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesel Mazdy 6 jest bardzo awaryjny. Problemy z układem smarowania. Dużo i szczegółowo opisane na

> Forum klubu mazdy: mazda speed.

> Kupując "nowy" silnik do brata klekota dowiedzieliśmy się od sprzedawcy i przy okazji fana marki,

> że miał 3 diesle i w każdym miał problemy z silnikiem. Obecnie ma kolejną mazdę tym razem

> benzynową.

ale on chce po lifcie,a te juz nie maja tych problemow zdaje sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 benzyna 115 KM

> Chce zmienić bo subiektywnie po przesiadce ze służbowego focusa TDCI - Passat "nie jedzie"

> Accord w kombi jest masakrycznie brzydki

"chyba Twój" zlosnik.gif szkoda, ze nie mam lepszego zdjęcia w pracy zlosnik.gif

287168637-acc.jpg

post-18232-14352521624795_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesel Mazdy 6 jest bardzo awaryjny. Problemy z układem smarowania. Dużo i szczegółowo opisane na

> Forum klubu mazdy: mazda speed.

Mam taki silnik w swojej MPV i wiele można o nim powiedzieć, ale nie to, że jest awaryjny lub "bardzo awaryjny".

Problem z układem smarowania wynika z pewnej rozpoznanej i dokładnie udokumentowanej wady fabrycznej dotyczącej podkładek pod wtryskiwaczami. Podkładki się wypalają, spaliny dostają do oleju, olej zapycha smok olejowy i..... (dopiero wtedy) masz kłopot ze smarowaniem. Zmiana podkładek na nowe (nowy profil) eliminuje problem raz na zawsze.

Żadnych innych problemów z układem smarowania nie ma.

Za to bywają inne, typowe dla DPF używanego w mieście na krótkich dystansach. Ale to nie jest jakaś szczególna przypadłość Mazdy, ile samego pomysłu stosowania diesla z DPFem w mieście.

Proszę nie rozsiewać nierzetelnych informacji.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja polecam Forda, w zaleznosci od Twoich oczekiwan odnosnie wielkosci- Mondeo IV lub S-Max.

> Chcesz diesla to sa fajne 2.0 TDCI 143KM (na hamowniach z reguly wychodzi ciut wiecej w serii, u

> mnie lekko ponad 150KM). Sa to sprawdzone i niezawodne silniki hdi

> Cena, wyposazenie, wlasciwosci jezdne i silniki Fajne auta

Nie chcę forda smile.gif

Mam już jednego służbowego i w zupełności mi wystarczy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale on chce po lifcie,a te juz nie maja tych problemow zdaje sie.

podobno nie smile.gif

No i ten design....

6.jpg

Oglądałem w tym tygodniu 3 szt podobnych mazd. Nie wiem czemu ale jedna miała malowany dach, druga nad przednią szybą miała na dachu kilkanaście rdzawych punktów yikes.gif , auto z 2008 r....

Ciekaw jestem czy ten typ tak ma, czy akurat taki przypadek trafiłem confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno nie

> No i ten design....

> Oglądałem w tym tygodniu 3 szt podobnych mazd. Nie wiem czemu ale jedna miała malowany dach, druga

> nad przednią szybą miała na dachu kilkanaście rdzawych punktów , auto z 2008 r....

> Ciekaw jestem czy ten typ tak ma, czy akurat taki przypadek trafiłem

Znajomi maja taka z 2008 roku z silnikiem 1.8.Rdzy poki co nigdzie nie widac, i nie narzekaja na auto, jedyny minus to maska ma pelno odpryskow od kamyczkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam taki silnik w swojej MPV i wiele można o nim powiedzieć, ale nie to, że jest awaryjny lub

> "bardzo awaryjny".

> Problem z układem smarowania wynika z pewnej rozpoznanej i dokładnie udokumentowanej wady

> fabrycznej dotyczącej podkładek pod wtryskiwaczami. Podkładki się wypalają, spaliny dostają do

> oleju, olej zapycha smok olejowy i..... (dopiero wtedy) masz kłopot ze smarowaniem. Zmiana

> podkładek na nowe (nowy profil) eliminuje problem raz na zawsze.

Niestety nie eliminuje. Problemem jest mocowanie 2 sąsiednich wtryskiwaczy jedną śrubą. Podkładki są dodatkowo dociskane na zasadzie działania dźwigni podczas sprężania i pracy w sąsiednim cylindrze. Dodatkowo przy okresowej regulacji zaworów należy wymieniać podkładki pod wtryskiwaczami.

Dokładnie przewertowałem forum po awarii silnika (RF-5C) w brata M6 `04. Brat wydał ~8000 PLN po wyjściu korbowodu przez blok silnika. Używany dół silnika, szlif wału, planowanie głowicy oraz robocizna mechanika, który podjął się reanimacji.

Jeden z forumowiczów dbał jak należy. Miał podkładki nowego typu mimo to podczas jazdy autostradą pękł tłok i rozbił silnk w drobny mak. Powodem awarii był delikatnie lejący wtryskiwacz. Tłoki są ze stopu aluminum.

> Żadnych innych problemów z układem smarowania nie ma.

Silnik bardzo wrażliwy na jakość oleju. Obowiązkowe czyszczenie smoka co kilka wymian oleju. Miska jest przyklejona pastą uszczelniającą (tzw. uszczelka w płynie). Ciężko ją zdjąć tak by nie pogiąć cienkiej blachy, z której jest wykonana.

> Za to bywają inne, typowe dla DPF używanego w mieście na krótkich dystansach. Ale to nie jest jakaś

> szczególna przypadłość Mazdy, ile samego pomysłu stosowania diesla z DPFem w mieście.

Odnośnie DPF zgadzam się z kolegą.

> Proszę nie rozsiewać nierzetelnych informacji.

Podałem źródełko do doczytania. Jeśli ktoś poważnie myśli o tym silniku niech sam podrązy temat i decyduje.

Kompendium silników Diesela - forum mazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i po temacie wink.gif

Następcą passata został VW Touran 2.0 TDI BMN (170KM) z 2007r.

touran+111.jpg

Mazdę odpuściłem definitywnie. Praktycznie wszystkie oglądane egzemplarze miały korozję na dachu.

Póki co jestem bardzo zadowolony z wyboru wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.