Skocz do zawartości

Szukam CICHEGO samochodu...


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam dla siebie samochodu, podstawowe kryteria:

- CICHY

- mocny, absolutne minimum to 150 KM, ale to zależnie od wielkości samochodu

- kombi - rozważę coś innego, np. SuperB liftback, ale najlepiej kombi

- automatyczna skrzynia, tempomat (jesli manual, to też tempomat)

- do wydania max 25 kpln, ale równie dobrze mogę wydać 10 tyś, jeśli za te pieniądze kupię mocne, ciche auto, a resztę przeznaczę na doprowadzenie do stanu dobrego

Cichy - rozumiem jako dobre wyciszenie nie tylko komory silnika, ale też całości, aby szum wiatru czy opon też był możliwie mało słyszalny.

Moje typy na tą chwilę:

Mercedes W210 E320 benzyna, automat, kombi

Renault Laguna 3.0 V6, kombi

BMW e39 - tu problem z silnikiem, 3.0d jest fajny, ale dźwięk przy jeździe miejskiej średni...

Ktoś jeździł fajnym cichym autem i może mnie nakierować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam dla siebie samochodu, podstawowe kryteria:

> - CICHY

> - mocny, absolutne minimum to 150 KM, ale to zależnie od wielkości samochodu

> - kombi - rozważę coś innego, np. SuperB liftback, ale najlepiej kombi

> - automatyczna skrzynia, tempomat (jesli manual, to też tempomat)

> - do wydania max 25 kpln, ale równie dobrze mogę wydać 10 tyś, jeśli za te pieniądze kupię mocne,

> ciche auto, a resztę przeznaczę na doprowadzenie do stanu dobrego

> Cichy - rozumiem jako dobre wyciszenie nie tylko komory silnika, ale też całości, aby szum wiatru

> czy opon też był możliwie mało słyszalny.

> Moje typy na tą chwilę:

> Mercedes W210 E320 benzyna, automat, kombi

> Renault Laguna 3.0 V6, kombi

> BMW e39 - tu problem z silnikiem, 3.0d jest fajny, ale dźwięk przy jeździe miejskiej średni...

> Ktoś jeździł fajnym cichym autem i może mnie nakierować?

C5.

Saab 95, spełnia te wymagania. Mocne benzyny i dobry wypas. No i coś od Volvo.

zaraz przyjdzie Konik i wstawi jakiegoś spektakularnego Merca w pięknym wieku smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Moje typy na tą chwilę:

> Mercedes W210 E320 benzyna, automat, kombi

> Renault Laguna 3.0 V6, kombi

> BMW e39 - tu problem z silnikiem, 3.0d jest fajny, ale dźwięk przy jeździe miejskiej średni...

> Ktoś jeździł fajnym cichym autem i może mnie nakierować?

Trochę mały budżet jak na takie wymagania. Takie auta będą już mocno wyeksploatowane, a ciche i komfortowe to one były gdy były nowe.

Z cichych aut z którymi miałem do czynienia:

- Lexusy (z wyjątkiem CT200)

- Toyota Camry

Mając jednak taki budżet to bym szukał Epiki 2.0 R6. Fajny, sześciocylindrowy rzędowiec, dość cichy (chociaż do Camry mu daleko) i co najważniejsze - za te pieniądze znajdziesz niezajeżdżony egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę mały budżet jak na takie wymagania. Takie auta będą już mocno wyeksploatowane, a ciche i

> komfortowe to one były gdy były nowe.

> Z cichych aut z którymi miałem do czynienia:

> - Lexusy (z wyjątkiem CT200)

> - Toyota Camry

ale to nie kombiaki... w takim wypadku to ja zaproponuje E38 z końca produkcji smile.gif

> Mając jednak taki budżet to bym szukał Epiki 2.0 R6. Fajny, sześciocylindrowy rzędowiec, dość cichy

> (chociaż do Camry mu daleko) i co najważniejsze - za te pieniądze znajdziesz niezajeżdżony

> egzemplarz.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to nie kombiaki... w takim wypadku to ja zaproponuje E38 z końca produkcji

Fakt, nie doczytałem że ma być kombi. W takim razie łapałby się tylko IS sprzed dwóch generacji ale tym nigdy nie jechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie łapałby sie, małe to to i takie sobie w porownaniu z konkurencją

No więc wychodzi na to, że człowiekowi szukającego kombi poleciłem same sedany.

spineyes.gifhehe.gif

A przy okazji - IMO jeśli ktoś szuka cichego auta to sedan jest dużo lepszym rozwiązaniem bo dzięki jego konstrukcji w kabinie jest ciszej.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C5.

> Saab 95, spełnia te wymagania. Mocne benzyny i dobry wypas. No i coś od Volvo.

> zaraz przyjdzie Konik i wstawi jakiegoś spektakularnego Merca w pięknym wieku

C5 mi się bardzo podoba - jakiego silnika szukać?

Saab to samo - jaki silnik ma dobre opinie i moc?

Volvo V70 ostatnio jeździłem, komfort i prowadzenie ideał, ale silnik diesla który tam był to jakaś masakra - moc i spalanie ok, kultura pracy tragedia. Rocznik chyba 2002, 2.5 turbo - nie wiem jakie tam są jeszcze fajne silniki - ale ogólnie auto mocno na plus.

E38 które wspomniałeś - dla mnie jedna z najpiękniejszych limuzyn, ale obawiam się kosztów - powiedzmy, stać mnie raz na pół rou wsadzić w auto 10 tyś, ale obawiam się, że to może nie wystarczyć. Jeździłem 728 i był IMO lekko za słaby na to auto, a większy silnik to pewnie większe koszty...

A propos Konika - chciałem spełnić swoje marzenie i kupić W140, ale jak zobaczyłem instalację elektryczną tego auta i wizję, że coś padnie - zwątpiłem, to i 10 koła na miesiąc mogłoby braknąć, a na W220 mnie jeszcze nie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakieś takie uplastikowione to auto wewnątrz

> ale poszukam w okolicy i przejadę się, żeby nie było.

Fakt, nie wygląda zbyt nowocześnie. Ale materiały miękkie i dobrej jakości. Jeśli znajdziesz ślady użytkowania lub coś będzie trzeszczeć to się nie zrażaj, bo znaczy że trafiłeś na powypadkowego trupa.

W normalnie eksploatowanym takim aucie wszystko wygląda jak nowe nawet po dużych przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież we wnętrzu tego motoru nie słychać w ogóle.

Jeździłem i mam nadal możliwość zakupu E39 z 2002 roku - 3.0d z mocą podwyższoną fabrycznie na 211KM. Drugi właściciel, auto salonowe polskie bez przeszłości wypadkowej.

1 i 2 bieg, słychać normalną pracę diesla, cicho zaczyna być od ok 70 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i ta moc, auto wydaje się spore, a 140 km?

Ścigant to nie jest ale wstydu też nie przynosi. Silnik daje radę i tak lepiej niż ultrakanapowe zawieszenie nie lubiące skręcać.

Za to na dziurach komfort jest zaskakujący - trudno uwierzyć że jakiśtam Chevrolet tak potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Vel Satis, oczywiście benzyna, najbezpieczniej ta 2,0T

dla mnie auto super, ale obawiam się kosztów użytkowania, masz jakieś doświadczenia?

wiem, że samochód miał być dla Renault flagową limuzyną z mnóstwem nowych i ciekawych rozwiązań - nie odbija się to na użytkowniku w postaci mnóstwa nowych, nieznanych awarii? wink.gif

Miałem w karierze trzy Renówki, jedną mam nadal, przyzwyczaiłem się do widoku kontrolki "service", ale poziom skomplikowania VelSatisa może zabić mojego mechanika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla mnie auto super, ale obawiam się kosztów użytkowania, masz jakieś doświadczenia?

Własnych nie...niestety

> wiem, że samochód miał być dla Renault flagową limuzyną z mnóstwem nowych i ciekawych rozwiązań -

> nie odbija się to na użytkowniku w postaci mnóstwa nowych, nieznanych awarii?

Wiadomo, do diagostyki żaden uniwersalek ni wystarczy, Potrzebny Clip. Reszta ponoć jak LII, zarówno elektroniczni jak i mechanicznie

> Miałem w karierze trzy Renówki, jedną mam nadal, przyzwyczaiłem się do widoku kontrolki "service",

> ale poziom skomplikowania VelSatisa może zabić mojego mechanika

No wadą są karty i pierdyliard czujników. Ale auta kosztują ...no połowę tego co porównywalne modele firm uznanych. Czyli można wyszukać naprawdę wypas z pewną historią nie zniszczony.

Kolega ma VelSatis`a ale diesla...wiele przy nim nie robi, jedyne co wiem to karty musiał wysłać do odnowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C5 mi się bardzo podoba - jakiego silnika szukać?

nie mam pojecia smile.gif

> Saab to samo - jaki silnik ma dobre opinie i moc?

> Volvo V70 ostatnio jeździłem, komfort i prowadzenie ideał, ale silnik diesla który tam był to jakaś

> masakra - moc i spalanie ok, kultura pracy tragedia. Rocznik chyba 2002, 2.5 turbo - nie wiem

> jakie tam są jeszcze fajne silniki - ale ogólnie auto mocno na plus.

szukałbym turbobenzyn.

> E38 które wspomniałeś - dla mnie jedna z najpiękniejszych limuzyn, ale obawiam się kosztów -

> powiedzmy, stać mnie raz na pół rou wsadzić w auto 10 tyś, ale obawiam się, że to może nie

> wystarczyć. Jeździłem 728 i był IMO lekko za słaby na to auto, a większy silnik to pewnie

> większe koszty...

e no jak stać Cie na taki wydatek na pół roku, to bez problemu ogarniesz to auto. to całkiem solidny budzet... skoro zakładasz że dasz rade e39 to e38 to praktycznie to samo...

nie pakuj sie w 740d i 750. no i nie zainteresuje Cie 725tds wink.gif reszta znośne. masz nawet 730d dostępne. Automaty ZF (montowane też w Audi) jakoś legendarnie trwałe nie są, ale są też rozpracowane przez warsztaty i dają sygnały z wyprzedzeniem często.

a auto jest mega ciche w środku, w końcu to jednak pierwsza liga tamtego okresu... jeszcze jak znajdziesz z szybami podwójnymi egzemplarz, to wogole smile.gif

> A propos Konika - chciałem spełnić swoje marzenie i kupić W140, ale jak zobaczyłem instalację

> elektryczną tego auta i wizję, że coś padnie - zwątpiłem, to i 10 koła na miesiąc mogłoby

> braknąć, a na W220 mnie jeszcze nie stać.

wiesz, e38 tez ma 100 km kabli... nawet jak danego wyposażenia w egzemplarzu nie ma, to przewody i wtyczki są (łatwo dlatego to auto doposażać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla E38 jestem w stanie zrezygnować z kombi wink.gif

Wolałbym benzynę, auto będzie głównie na trasy wakacyjne po Polsce i Europie, oraz moje dojazdy do pracy 20 km dziennie, więc diesel niekoniecznie.

Jaki masz silnik?

Jaki Twoim zdaniem benzynowiec nie rujnuje kieszeni?

Podoba mi się delikatny pomruk 740i wink.gif

Były jakieś lifty, szukać po konkretnym roku, coś podstawowego powinienem wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam dla siebie samochodu, podstawowe kryteria:

> - CICHY

> - mocny, absolutne minimum to 150 KM, ale to zależnie od wielkości samochodu

> - kombi - rozważę coś innego, np. SuperB liftback, ale najlepiej kombi

> - automatyczna skrzynia, tempomat (jesli manual, to też tempomat)

> - do wydania max 25 kpln, ale równie dobrze mogę wydać 10 tyś, jeśli za te pieniądze kupię mocne,

> ciche auto, a resztę przeznaczę na doprowadzenie do stanu dobrego

> Cichy - rozumiem jako dobre wyciszenie nie tylko komory silnika, ale też całości, aby szum wiatru

> czy opon też był możliwie mało słyszalny.

> Moje typy na tą chwilę:

> Mercedes W210 E320 benzyna, automat, kombi

> Renault Laguna 3.0 V6, kombi

> BMW e39 - tu problem z silnikiem, 3.0d jest fajny, ale dźwięk przy jeździe miejskiej średni...

> Ktoś jeździł fajnym cichym autem i może mnie nakierować?

BMW F20 118i

dość cichy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla E38 jestem w stanie zrezygnować z kombi

> Wolałbym benzynę, auto będzie głównie na trasy wakacyjne po Polsce i Europie, oraz moje dojazdy do

> pracy 20 km dziennie, więc diesel niekoniecznie.

> Jaki masz silnik?

M62B44 (tj. środkowe V8)

> Jaki Twoim zdaniem benzynowiec nie rujnuje kieszeni?

taką opinie ma 728 smile.gif

735,740 = M62 są ok, ale mają swoje felery (odma, przepływomierz, czujnik położenia wału, uszczelki pokryw zaworów i zalewanie świec, ślizgi łańcucha rozrządu się wycierają). są za to dość dobrze ogarnięte przez ludzi. a powyższe to nie są zabójcze koszta (odma to 300 PLN wymiana łatwa, uszczelki to 200 PLN, czujnik to grosze itp itd).

750 bym unikał smile.gif flagowe to, ale za dużo cylindrów jak na korzyści z różnicy mocy vs V8;)

> Podoba mi się delikatny pomruk 740i

ok.gif nie jest to amerykanskie V8 i wydechy są bardzo ciche, ale i tak ładnie gada.

> Były jakieś lifty, szukać po konkretnym roku, coś podstawowego powinienem wiedzieć?

były.

zasadniczo w 1996 wszedł Steptronic i update V8 był (z M60B40 1994-1996, na M62B44 1996-1998), aby potem po kolejnych 2 latach, zrobić kolejny update na M62B44TU (vanosy, brak linki gazu 1998-2001). za każdym razem podnosili o 20 Nm moment i twierdzili ze obniżali zużycie paliwa smile.gif

lift wizualny był w 1998 - zmiana lamp, podświetlenie klamek, lcd w srodku itp. gdzieś tam później w ostatnim roku były też lampy tylne zmienione i progi lakierowane (nakładki). detale.

co podstawowego? 7er.pl ok.gif

po VIN sobie sam rozkodujesz pełne wyposażenie auta (łącznie z kolorem tapicerki i oznaczeniem modelu na klapie) - dobra rzecz dla weryfikacji przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Saab to samo - jaki silnik ma dobre opinie i moc?

2,3 Turbo. Z tym, że przy ok 250 tys km przebiegu należy wymienić łańcuch rozrządu - koszt zaczyna się od 2800 PLN w Lublinie. Moc ok 211 KM powinna wystarczyć, nawet ASB. wykończenie lepiej niż przyzwoite. Prawie sam takiego kupiłem, jednak bagażnik w sedanie był zbyt mały jak na moje potrzeby.

Silnik podatny na dalsze zwiększanie mocy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E39 540i kombi

co jest w tym samochodzie kosztowne/zabójcze dla portfela?

jak bardzo koszt eksploatacji E39 będzie odbiegał od E38?

Jednak mimo, że nie kombi, 7er podoba mi się znacznie bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jeździliśmy różnymi autami, IMO słychać wyraźnie

gdyby nie ten dźwięk, to bym brał, fajne niepozorne auto, jeszcze ciemna zieleń perła - na drodze niezauważalne, sąsiad się nie podjara, a jeździ jak marzenie...no spalanie też fajne, choć to już mniej istotne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2,3 Turbo. Z tym, że przy ok 250 tys km przebiegu należy wymienić łańcuch rozrządu - koszt zaczyna

> się od 2800 PLN w Lublinie. Moc ok 211 KM powinna wystarczyć, nawet ASB. wykończenie lepiej

> niż przyzwoite. Prawie sam takiego kupiłem, jednak bagażnik w sedanie był zbyt mały jak na

> moje potrzeby.

> Silnik podatny na dalsze zwiększanie mocy

Spoko, obejrzę. Zwiększać mocy nie chcę, chcę normalne nie dłubane standardowe auto, najlepiej nie wyglądające zbyt ostentacyjnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co jest w tym samochodzie kosztowne/zabójcze dla portfela?

nic takiego nie przychodzi mi do głowy, jeśli się kupi egzemplarz z głową

> jak bardzo koszt eksploatacji E39 będzie odbiegał od E38?

> Jednak mimo, że nie kombi, 7er podoba mi się znacznie bardziej.

właśnie chodzi o to że te auta są zadzwiająco idiotoodporne, mówię na podstawie E34 z "tym samym" silnikiem. Spalanie na poziomie 9-14l przy spokojnej jeździe, łatwe zagazowanie, niskie obroty przy wysokich prędkościach. Osiągi na poziomie współczesnych hh, przy wyższych prędkościach nadal lepsze (udało się rozbujać do 260km/h) Niejednemu można jeszcze utrzeć nosa starym dresowozem zlosnik.gif

Ja bym się mniej bał 540i niż 530d. E39 niestety jest gorzej wykonane niż E34, szczególnie we wnętrzu. Mechanicznie hmm... awaryjne są przede wszystkim czujniki ABSu zlosnik.gifgrinser006.gif Należy też bezwzględnie sprawdzić działanie ASB.

W sumie to koszty utrzymania na poziomie E38 ale powinno mniej trochę palić.

przejedź się 540 ok.gif

jeśli miałbym podpowiadać to szukałbym E34 540i zamiast E39 ale wiem że tutaj to nie przejdzie więc nie podpowiadam zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

jedyny plus E39 nad E34 który mi przychodzi do głowy to właśnie że jest ciszej - za to E34 w tej wersji trzyma już wartość więc jak będziesz chciał opędzić to nie będziesz tyle w plecy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A propos Konika - chciałem spełnić swoje marzenie i kupić W140, ale jak zobaczyłem instalację

> elektryczną tego auta i wizję, że coś padnie - zwątpiłem, to i 10 koła na miesiąc mogłoby

> braknąć, a na W220 mnie jeszcze nie stać.

W140 jest drogie w utrzymaniu (choć np S350 TD nie aż tak bardzo - poza spalaniem) ale W220 to inna liga - auto o wiele bardziej awaryjne i dużo droższe w utrzymaniu. Generalnie W220 jest tandetne, niedopracowane i po prostu gorsze niż W140 IMVHO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam dla siebie samochodu, podstawowe kryteria:

> - CICHY

> - mocny, absolutne minimum to 150 KM, ale to zależnie od wielkości samochodu

> - kombi - rozważę coś innego, np. SuperB liftback, ale najlepiej kombi

> - automatyczna skrzynia, tempomat (jesli manual, to też tempomat)

> - do wydania max 25 kpln, ale równie dobrze mogę wydać 10 tyś, jeśli za te pieniądze kupię mocne,

> ciche auto, a resztę przeznaczę na doprowadzenie do stanu dobrego

> Cichy - rozumiem jako dobre wyciszenie nie tylko komory silnika, ale też całości, aby szum wiatru

> czy opon też był możliwie mało słyszalny.

> Moje typy na tą chwilę:

> Mercedes W210 E320 benzyna, automat, kombi

> Renault Laguna 3.0 V6, kombi

> BMW e39 - tu problem z silnikiem, 3.0d jest fajny, ale dźwięk przy jeździe miejskiej średni...

> Ktoś jeździł fajnym cichym autem i może mnie nakierować?

Citroen C5 3.0 V6 , myślę że spełnia wszystkie kryteria, a jeżeli chodzi o wytłumienie to jest lepiej niż by się można spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW e39 - tu problem z silnikiem, 3.0d jest fajny, ale dźwięk przy jeździe miejskiej średni...

Musiał być jakiś popsuty, bo już nie raz jak podjeżdżałem ze znajomymi na stację benzynową to byli zdziwieni, że leję ON..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podaj tabelke jakąś bo imho nawet jesli, to konkurencje ma silną w postaci niemcowni

Nie pamiętam gdzie to widziałem, ale jakaś niezależna gazeta (Car & Driver) robiła pomiary i ES był najcichszym samochodem na rynku. Potem wygrał z nim Buick, ale nowy ES jest jeszcze cichszy. ES jest cichszy od flagowego modelu Lexusa - LS'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam gdzie to widziałem, ale jakaś niezależna gazeta (Car & Driver) robiła pomiary i ES

> był najcichszym samochodem na rynku. Potem wygrał z nim Buick, ale nowy ES jest jeszcze

> cichszy. ES jest cichszy od flagowego modelu Lexusa - LS'a.

ano to że lexusy są ciche to wim. bo chyba oni najbardziej (z Audi) o to dbają pod kątem Cx. ale pytanie która generacja jeszcze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.