Skocz do zawartości

Dolewanie oleju 2T do ropy


_jedrek_

Rekomendowane odpowiedzi

> witam,

> mam pytanie czy ktos praktykuje dolewanie oleju 2T do ropy w samochodzie? Pomoze? Zaszkodzi? Jaki

> wplyw ma taka mikstura na filtr DPF? ile wlac takiego oleju na 70litrow ON?

> pozdrawiam

wlewam 100ml na bak, stosuje co 2 pełny zbiornik. Chyba lepiej motor klekocze ale może to placebo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewałem do poprzedniego auta Orlen Platinium 2T o pojemności 1 litra za ok. 27 zł. Lałem to do astry H 1,7 cdti 101 KM bez DPF i według op-coma po roku używania korekcje wtrysków się poprawiły. Do aut z DPF-em z tego co pamiętam polecali chyba Liqui Moly bo zawierał mniej popiołów, ale on jest trochę droższy. Proporcje jakich używałem to 1:300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,

> mam pytanie czy ktos praktykuje dolewanie oleju 2T do ropy w samochodzie? Pomoze? Zaszkodzi? Jaki

> wplyw ma taka mikstura na filtr DPF? ile wlac takiego oleju na 70litrow ON?

> pozdrawiam

Producent w instrukcji zaleca? Czy mechanik szwagra chwalił? Odpowiedz sobie sam - opinia na podstawie auta w Twoim profilu. W passacie B3 i W124 lałem i ciszej klekotały, ale to poprzednia epoka. W common rail bym nie lał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Producent w instrukcji zaleca? Czy mechanik szwagra chwalił? Odpowiedz sobie sam - opinia na

> podstawie auta w Twoim profilu. W passacie B3 i W124 lałem i ciszej klekotały, ale to

> poprzednia epoka. W common rail bym nie lał.

Co takiego wg Ciebie zmienia się w mieszance ON + 2T, że może szkodzić silnikom common rail? Mechanik szwagra opowiadał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaryzykuję: dlaczego paliwo nie ma od razu dodatku 2T?

Bo to mafia panie jest! old.gif

A tak serio to nie wiem. Zajmuję się aktualnie badaniami spalin, punktu zapłonu, gęstości, lepkości oraz wartości opałowej "tematowej" mieszanki. Nie bardzo jest się do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalin? Czy czego?

raczej wlasnie tego wink.gif

teraz wszedzie trend jest taki ze niedlugo auta beda O2 produkowac... a oleje do 2T co prawda sa przezaczone do spalenia z paliwem, ale jednak w 'nieco' innych warunkach niz panuja w cylindrze dwu-takta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zajmuję się aktualnie badaniami spalin, punktu zapłonu, gęstości, lepkości

> oraz wartości opałowej "tematowej" mieszanki. Nie bardzo jest się do czego przyczepić.

A właściwości smarne? Bo do tego się sprawa sprowadza podobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to mafia panie jest!

> A tak serio to nie wiem. Zajmuję się aktualnie badaniami spalin, punktu zapłonu, gęstości, lepkości

> oraz wartości opałowej "tematowej" mieszanki. Nie bardzo jest się do czego przyczepić.

wiesz... ja sie ostatnio dowiedzialem ze 'w związku z budową drogi* raport środowiskowy powinien zawierać np. opis wpływu planowanego przedsięwzięcia na powierzchnię ziemi z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi' - to tak w kontekscie (eko)oszolomow

* mostu na wielka wyspe we wroclawiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,

> mam pytanie czy ktos praktykuje dolewanie oleju 2T do ropy w samochodzie? Pomoze? Zaszkodzi? Jaki

> wplyw ma taka mikstura na filtr DPF? ile wlac takiego oleju na 70litrow ON?

> pozdrawiam

praktykuję

w zasadzie do każdego klekota - do starego nie zaszkodzi a do nowego się zobaczy hehe.gif

i nic złego się nie dzieje, może niektóre ciszej klekoczą

zawsze jakis syntetyk najtańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> praktykuję

> w zasadzie do każdego klekota - do starego nie zaszkodzi a do nowego się zobaczy

> i nic złego się nie dzieje, może niektóre ciszej klekoczą

> zawsze jakis syntetyk najtańszy

Ja bym rozumiał, jakby to dodawać do oleju silnikowego. Ale dlaczego

do napędowego, żeby to się spalało, zostawiając prawdopodobnie

nagar i inne takie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym rozumiał, jakby to dodawać do oleju silnikowego. Ale dlaczego

> do napędowego, żeby to się spalało, zostawiając prawdopodobnie

> nagar i inne takie?

Żeby poprawić właściwości smarne ON, które są słabsze od momentu wprowadzenia paliw bezsiarkowych. Pompy WC są smarowane paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,

> mam pytanie czy ktos praktykuje dolewanie oleju 2T do ropy w samochodzie? Pomoze? Zaszkodzi? Jaki

> wplyw ma taka mikstura na filtr DPF? ile wlac takiego oleju na 70litrow ON?

> pozdrawiam

zalewam od roku orlen platinium 2T (1:300) do 2.2dti (vectra c)

Silnik klekocze bardziej miękko i słynna pompa nadal działa (210kkm) grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby poprawić właściwości smarne ON, które są słabsze od momentu wprowadzenia paliw bezsiarkowych.

> Pompy WC są smarowane paliwem.

Ale to, spalając się zostawia nagar i ta cichsza praca wynika pewnie

ze zwiększenia oporów wewnętrznych silnika, bo to się odkłada i przeszkadza

mu w działaniu. No to działa ciszej. Ryzykuję stwierdzenie, że wieloletnie

stosowanie tego doprowadzi do tego, że silnik stanie i już więcej się

nie ruszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to, spalając się zostawia nagar i ta cichsza praca wynika pewnie

> ze zwiększenia oporów wewnętrznych silnika, bo to się odkłada i przeszkadza

> mu w działaniu. No to działa ciszej. Ryzykuję stwierdzenie, że wieloletnie

> stosowanie tego doprowadzi do tego, że silnik stanie i już więcej się

> nie ruszy...

myślisz, że to działa jak kamień na zębach - w pewnym momencie paszczęka ci się zakleszczy jak kamienia narośnie za dużo hehe.gif

widziałeś kiedyś nagar na tłokach i w komorze spalania hmm.gif bo wydaje mi się, że nie beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to, spalając się zostawia nagar i ta cichsza praca wynika pewnie

> ze zwiększenia oporów wewnętrznych silnika, bo to się odkłada i przeszkadza

> mu w działaniu. No to działa ciszej. Ryzykuję stwierdzenie, że wieloletnie

> stosowanie tego doprowadzi do tego, że silnik stanie i już więcej się

> nie ruszy...

Rozbierz silnik 2T który śmiga na dobrej klasy oleju (choćby tym orlenowskim), a zobaczysz, że nagaru jest praktycznie tyle samo, co w większości silników 4T. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślisz, że to działa jak kamień na zębach - w pewnym momencie paszczęka ci się zakleszczy jak

> kamienia narośnie za dużo

> widziałeś kiedyś nagar na tłokach i w komorze spalania bo wydaje mi się, że nie

No dobra, a może to doprowadzić do zatkania się katalizatora, bądź

jego obniżonej trwałości, plus oczywiście czarna chmura za Tobą.

Widzisz, śmigam 174 tys. już bez 2T i jakoś silnik działa idealnie.

Największym prezentem jaki mogłem mu sprawić było wywalenie

EGR, a nie zalewanie 2T... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym rozumiał, jakby to dodawać do oleju silnikowego. Ale dlaczego

> do napędowego, żeby to się spalało, zostawiając prawdopodobnie

> nagar i inne takie?

twinsen, Twoja ignorancja motoryzacyjna jest imponująca 001.gif

Kiedyś były słabe, klekoczące diesle pracujące na "tłustym" oleju napędowym, teraz są wysilone, o kilku, bądź nawet kilkunastokrotnie większym ciśnieniu wtrysku, pracujące na "suchszym" paliwie. A czasy syfiącego nagarem mixolu czy jeszcze lux-10 to też już przeżytek, od dawna są świetne oleje do dwusuwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> twinsen, Twoja ignorancja motoryzacyjna jest imponująca

> Kiedyś były słabe, klekoczące diesle pracujące na "tłustym" oleju napędowym, teraz są wysilone, o

> kilku, bądź nawet kilkunastokrotnie większym ciśnieniu wtrysku, pracujące na "suchszym"

> paliwie. A czasy syfiącego nagarem mixolu czy jeszcze lux-10 to też już przeżytek, od dawna są

> świetne oleje do dwusuwów.

No, dlatego teraz ładnie wytłumacz, uzasadnij, dlaczego dodawać

do paliwa 2T w nowoczesnym silniku, dostosowanym do spalania tych

strasznych suchych paliw bezsiarkowych. Biorąc za wzór kącikowy

silnik Diesla VW TDI, oraz teoretycznego Niemca, który tylko do kościoła

latał przez 400-500 tys. km po niemieckich autostradach i auto wciąż

jeździ (pomijamy stan nadwozia), to co to może oznaczać? Że ten 2T

trzeba, czy nie trzeba stosować? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,

> mam pytanie czy ktos praktykuje dolewanie oleju 2T do ropy w samochodzie? Pomoze? Zaszkodzi? Jaki

> wplyw ma taka mikstura na filtr DPF? ile wlac takiego oleju na 70litrow ON?

> pozdrawiam

Po co poprawiać fabrykę?Obecne układy są tak precyzyjne, że więcej szkody niż pożytku można zrobić robiąc takie doświadczenia. Zamiast kombinować-lać na normalnych stacjach, normalne paliwo i nie zastanawiać się jak go ochrzcić bo można silnikowi zrobić wilczą przysługę. Polacy na tyle mało jeżdżą że nie ma potrzeby się zastanawiać czy dolewanie oliwy pomoże czy nie. Mając katalizator, dpf, CR (pompa i wtryski) kombinacje z paliwem to chodzenie po kruchym lodzie, potem ten co dolewa sprzeda, kolejny kupi, zrobi parę tyś, padną wtryski i będzie psioczenie na fabrykę jakie to badziewie wypuściła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, dlatego teraz ładnie wytłumacz, uzasadnij, dlaczego dodawać

> do paliwa 2T w nowoczesnym silniku, dostosowanym do spalania tych

> strasznych suchych paliw bezsiarkowych. Biorąc za wzór kącikowy

> silnik Diesla VW TDI, oraz teoretycznego Niemca, który tylko do kościoła

> latał przez 400-500 tys. km po niemieckich autostradach i auto wciąż

> jeździ (pomijamy stan nadwozia), to co to może oznaczać? Że ten 2T

> trzeba, czy nie trzeba stosować?

Ja nie twierdzę, że dodawać należy bo sam nie dodaję ale myślałem o tym i temat nie jest zamknięty. Weź pod uwagę następujące fakty:

- ON stał się bezsiarkowy co bez wątpienia pogarsza jego właściwości smarowe

- ciśnienie wtrysku a więc i obciążenie pracujących części zwiększyło się wielokrotnie

- podzespoły projektuje się inaczej niż kiedyś, mają przejeździć określony czas a nie najwięcej ile się da

- oleje dla dwusuwów smarują lepiej niż kiedyś i pozostawiają po sobie znikome ilości syfu. A porównując do spalania oleju silnikowego, który silnik może podkradać w międzyczasie z powodu luzów to nie ma o czym mówić

- pojawiły się filtry cząstek ale dobierając odpowiedni olej można uniknąć ryzyka uszkodzenia

- subiektywne ale podobno jest lepiej, ciszej itp bo sporo ludzi to potwierdza. Dodatkowo, biorąc pod uwagę co ma ten olej zrobić w silniku a co może zepsuć to ryzyko z zastosowania jest żadne w stosunku do możliwych korzyści.

I teraz pomyśl, warto czy nie?

Porównując do niemieckiego samochodu "od dziadka" mogę tylko powiedzieć, że zdecydowanie mamy gorsze jakościowo paliwa i takie zabiegi mogą mieć sens. Nie chcę dyskutować popierając się argumentami, że ten przejechał tyle setek tysięcy bez żadnych dodatków i nic się nie stało a inny dwa razy tyle i też nic, to znaczy, że problemu nie ma. To tak jak z pękającymi alternatorami w Fiatach, skoro jest sygnalizacja od choćby co dwudziestego użytkownika i widać gołym okiem, że brak jest od spodu porządnego zabezpieczenia to problem jest. I nic tu nie zmieni zdanie kogoś, kto powie ile to miał Fiatów i nigdy mu żaden alternator nie pękł. Są samochody, gdzie elementy pomp wysokiego ciśnienia zaczynają się łuszczyć i sypią opiłkami niszcząc wtryskiwacze, więc świadczy to o nie do końca dobrej trwałości części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leje toto elfa na 50 litrow 200 ml, dodatkowo Millers do ON i mam wrazenie, ze bardziej "miekko" pracuje silnik, nie ze zaraz V6 ale inaczej niz przed.DPF nie zglasza nic, wypalanie co 900km w miescie jakos, spalanie albo spadlo o pol litra albo to wina okresu wakacyjnego lub innego stylu jazdy.

Ogolnie nie mam zastrzezen, a ponoc to smaruje listwe czy wtryski...idk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, dlatego teraz ładnie wytłumacz, uzasadnij, dlaczego dodawać

> do paliwa 2T w nowoczesnym silniku, dostosowanym do spalania tych

> strasznych suchych paliw bezsiarkowych. Biorąc za wzór kącikowy

> silnik Diesla VW TDI, oraz teoretycznego Niemca, który tylko do kościoła

> latał przez 400-500 tys. km po niemieckich autostradach i auto wciąż

> jeździ (pomijamy stan nadwozia), to co to może oznaczać? Że ten 2T

> trzeba, czy nie trzeba stosować?

W poprzednim wątku o tym samym temacie , jakiś czas temu ktoś wrzucał badania laboratoryjne politechniki i jej wyniki na popiołowość paliwa i właściwości smarne.....

I wyniki jednoznacznie potwierdzały plusy lania 2t do ropy wink.gif

Ale Ty jesteś mądrzejszy smile.gif tak mądry, że wywaliłeś EGR. (ps. nie boisz się teraz jeździ STILO bez EGR? grinser006.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym rozumiał, jakby to dodawać do oleju silnikowego. Ale dlaczego

> do napędowego, żeby to się spalało, zostawiając prawdopodobnie

> nagar i inne takie?

Ogólnie rodzajów układów paliwowych w dieslach trochę jest. Część z nich wyposażona jest w dość drogie (czasem to okolice nawet 10kpln w aso) pompy wysokociśnieniowe, które jak to każde pompy lubią być smarowane. Smarowane oczywiście są, paliwem, tym paliwo lepiej smarne tym lepiej smarowana pompa. To jakby tyle na temat, nikt nie udowodnił, że to wpływa pozytywnie na działanie układu wtryskowego, ale też nikt nie udowodnił, że wpływa negatywnie. W teorii powinno pomóc, ale czy w pięciu procentach czy dwóch promilach, who knows?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec sceptycznie nastawiony, za moją namową spróbował dolać do 1,9 JTD 115KM jakieś 2 lata temu - od tamtego czasu do każdego tankowania dolewa 50-100ml na bak (2T - półsyntetyczny)

Silnik pracuje ciszej i jakby kulturalniej (szczególnie czuć kiedy odpali się zimny silnik). Różnica jest na prawdę spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie rodzajów układów paliwowych w dieslach trochę jest. Część z nich wyposażona jest w dość

> drogie (czasem to okolice nawet 10kpln w aso) pompy wysokociśnieniowe, które jak to każde

> pompy lubią być smarowane. Smarowane oczywiście są, paliwem, tym paliwo lepiej smarne tym

> lepiej smarowana pompa. To jakby tyle na temat, nikt nie udowodnił, że to wpływa pozytywnie na

> działanie układu wtryskowego, ale też nikt nie udowodnił, że wpływa negatywnie.

Na układ wtryskowy nie wpływa negatywnie bo niby jak miałoby wpływać. Wpływa negatywnie na DPF'a - skoro producent nakazuje stosowanie olejów low saps, które niejako nie są spalane bezpośrednio (spala się tylko to czego nie zgarną pierścienie ze ścianki cylindra), to dowalanie do komory spalania setki oleju na każdy spalony zbiornik jest moim zdaniem dokładnie przeciwieństwem tego co zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na układ wtryskowy nie wpływa negatywnie bo niby jak miałoby wpływać. Wpływa negatywnie na DPF'a -

> skoro producent nakazuje stosowanie olejów low saps, które niejako nie są spalane bezpośrednio

> (spala się tylko to czego nie zgarną pierścienie ze ścianki cylindra), to dowalanie do komory

> spalania setki oleju na każdy spalony zbiornik jest moim zdaniem dokładnie przeciwieństwem

> tego co zaleca producent.

Czyli 200 ml na tysiac km oleju w paliwie to klopot?

A jesli auto spala oleju z miski po 500ml na tysiac km to co na to np DPF?

Ja juz dolalem jakos 5ty zbiornik i ani DPF nie zapycha sie szybciej, ani nie dymi, ani nie dusi...

Nic, poza "miekksza" praca na ucho.

Aaaa..korekty wtryskow po 4 zbiorniku z 2T wyropwnaly sie i sa blizsze zeru niz byly wczesniej

To tyle spostrzezen, zreszta byl watem na CCT o wrazeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> twinsen, Twoja ignorancja motoryzacyjna jest imponująca

> Kiedyś były słabe, klekoczące diesle pracujące na "tłustym" oleju napędowym, teraz są wysilone, o

> kilku, bądź nawet kilkunastokrotnie większym ciśnieniu wtrysku, pracujące na "suchszym"

> paliwie. A czasy syfiącego nagarem mixolu czy jeszcze lux-10 to też już przeżytek, od dawna są

> świetne oleje do dwusuwów.

Dlatego zrobiłem dieslami ponad 600kkm i do żadnego nie dolewałem 2T ani innego guana i nic się nie działo z pompami ani w starszym wolnossącym dieslu ani w nowszym na CR.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na układ wtryskowy nie wpływa negatywnie bo niby jak miałoby wpływać. Wpływa negatywnie na DPF'a -

> skoro producent nakazuje stosowanie olejów low saps, które niejako nie są spalane bezpośrednio

> (spala się tylko to czego nie zgarną pierścienie ze ścianki cylindra), to dowalanie do komory

> spalania setki oleju na każdy spalony zbiornik jest moim zdaniem dokładnie przeciwieństwem

> tego co zaleca producent.

Ja się z Tobą zgadzam, nie mniej jednak nie używam kategorycznych stwierdzeń, bo nie widziałem nigdy stosownych badań na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli 200 ml na tysiac km oleju w paliwie to klopot?

> A jesli auto spala oleju z miski po 500ml na tysiac km to co na to np DPF?

> Ja juz dolalem jakos 5ty zbiornik i ani DPF nie zapycha sie szybciej, ani nie dymi, ani nie dusi...

> Nic, poza "miekksza" praca na ucho.

> Aaaa..korekty wtryskow po 4 zbiorniku z 2T wyropwnaly sie i sa blizsze zeru niz byly wczesniej

> To tyle spostrzezen, zreszta byl watem na CCT o wrazeniach.

Może po prostu ten olej rozpuszcza zanieczyszczenia we wtryskach. I działa tak

samo jak dodatek STP do ON zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aaaa..korekty wtryskow po 4 zbiorniku z 2T wyropwnaly sie i sa blizsze zeru niz byly wczesniej

> To tyle spostrzezen, zreszta byl watem na CCT o wrazeniach.

A jak działa ten 2T ,że pomaga niby wtryskom? To żrące jest i usuwa jakiś osad z końcówek czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak działa ten 2T ,że pomaga niby wtryskom? To żrące jest i usuwa jakiś osad z końcówek czy jak?

Ma dosyć silne detergenty i ładnie oczyszcza układ paliwowy. Dużo osób po zalaniu 2T pierwszy raz na początku obserwuje wzrost dymienia - tak jakby się coś oczyszczało. 2T ma jeden "minus" - zwiększa temperaturę spalania (o ile nie pamiętam, ale dosyć wyraźnie wedle ludzi, którzy jeżdżą z podpiętymi komputerami i mają możliwość podglądu np. temperatury w katalizatorze). Plusem zwiększonej temperatury spalin jest łatwiejsze wypalenie się DPF/FAP (zwłaszcza ten drugi). Znam sporo osób, które leją 2T do diesla, zwykle w stosunku 1:250 lub 1:300 (wśród nich mechanicy specjalizujący się w pompach wtryskowych). Co do poprawy smarności to 2.0 HDi (ten starszy - chyba 110 KM) jest bardzo podatny na zacieranie się pompy wtryskowej, ludzie są w stanie zaobserwować opiłki w filtrze paliwa, a po dodaniu 2T opiłków nie ma. Jak jeździłem dieslem to zaobserwowałem, że łatwiej się wypalał filtr (mniej gwałtownie) i silnik chodził bardziej miękko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na układ wtryskowy nie wpływa negatywnie bo niby jak miałoby wpływać. Wpływa negatywnie na DPF'a

Nie wpływa negatywnie. Ludzie, którzy zalali 2T do silnika bez DPF i potem pojechali na badanie spalin byli mocno zdziwieni jak okazało się, że ilość sadzy w spalinach znacznie spadła. To jest akurat normalne, bo wzrosła temperatura spalin, a co za tym idzie sadza się spala samoistnie (a przynajmniej jej większa część).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to, spalając się zostawia nagar i ta cichsza praca wynika pewnie

> ze zwiększenia oporów wewnętrznych silnika, bo to się odkłada i przeszkadza

> mu w działaniu. No to działa ciszej. Ryzykuję stwierdzenie, że wieloletnie

> stosowanie tego doprowadzi do tego, że silnik stanie i już więcej się

> nie ruszy...

Dobre wink.gif Kolega widzę "techniczny" wink.gif Nagaru nie ma bo:

1) to jest diesel i spalanie następuje w taki, a nie inny sposób

2) stężenie 2T jest niskie

Widziałem rozebrany silnik (1.9 TDI) jeżdżący 200 kkm na mieszance z 2T - niczym nie różnił od tego bez dodatku, może nawet był ciut czystszy (mechanik stwierdził, że różnica zaniedbywalna i może wynikać z czegoś zupełnie innego niż paliwo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzę, że z opinii warto wlac olej 2T teraz pytanie do wlewajacych jaki najlepiej?

> Mile widziane linki

Jak jeździłem dieslem i lałem 2T to były takie zasady:

- masz DPF/FAP to olej ma być niskopopiołowy (np. Platinium 2T lub Liqui Moly 1052 - ale strasznie z cena poszybował, sam lałem Platinium)

- jak nie ma filtra to "stary dobry" Mixol jest ok (wszystko ponad jest bardziej niż ok).

linka nie podam, ale: forum Peugeota i forum Avensisa to miejsca gdzie znajdziesz najwięcej informacji (będą nawet badania smarności paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wpływa negatywnie. Ludzie, którzy zalali 2T do silnika bez DPF i potem pojechali na badanie

> spalin byli mocno zdziwieni jak okazało się, że ilość sadzy w spalinach znacznie spadła. To

> jest akurat normalne, bo wzrosła temperatura spalin, a co za tym idzie sadza się spala

> samoistnie (a przynajmniej jej większa część).

A czy to nie jest przypadkiem efekt wyczyszczenia wtrysków?

Mam rozumieć że jak przestali dolewać 2T to dymienie wzrosło z kolejnym zbiornikiem paliwa?

Z ciekawości sprawdziłem normy dla 2T pod kątem ilości popiołów - olej w normie FB/FC może mieć max 0,25% popiołów siarczanowych a FD max 0,18%, podczas gdy np taki Total INEO ECS 5W30 ma ich 0,69%, także wygląda na to że byłem w błędzie zakładając że spalanie będzie generować dużą ilość popiołów. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to nie jest przypadkiem efekt wyczyszczenia wtrysków?

Głównie pewnie tak.

> Mam rozumieć że jak przestali dolewać 2T to dymienie wzrosło z kolejnym zbiornikiem paliwa?

Nie, nie. Dymienie było przez pierwsze około 100 km (zwykle krócej, ale podałem max wartość jaką znam), potem spadek (względem sytuacji bez 2T) lub zanik dymienia - zwykle zanik. Korekcje wtryskiwaczy się ponoć znacznie poprawiają (ja miałem względnie nowy silnik z minimalnymi korekcjami więc tego nie jestem w stanie potwierdzić na sobie, ale nie mam powodów wątpić)

> Z ciekawości sprawdziłem normy dla 2T pod kątem ilości popiołów - olej w normie FB/FC może mieć max

> 0,25% popiołów siarczanowych a FD max 0,18%, podczas gdy np taki Total INEO ECS 5W30 ma ich

> 0,69%, także wygląda na to że byłem w błędzie zakładając że spalanie będzie generować dużą

> ilość popiołów.

Nie generuje, nie ma takiej opcji. Na którymś forum gość się chwalił, że pojechał na MOT (przegląd) w UK i dawał skan wydruku analizy spalin z przed 2T (uwalili go za spaliny) i po tym jak zrobił cały bak na 2T - ponoć diagnosta stwierdził, że wynik zbliżony do samochodu wyposażonego w DPF (jego samochód DPF nie miał). To było jakieś HDi, więc pewnie forum Puga lub Cytryny (chociaż może i Forda).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.