Skocz do zawartości

stan opon - ocena na badaniu w SKP


walczy

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy idea.gif

Pytanko do praktyków, a może i diagnostów SKP, o ile na AK tacy są.

Opony mają powierzchowne pęknięcia, skruszenia gumy widoczne na foto.

Jechać na tych oponach na badanie coroczne w SKP, czy przedwcześnie założyć nowe zimówki ?

Za głosy w rodzaju "potencjalny samobójca i morderca" z góry dziękuję cool.gif

p.s.

Opony to całoroczne Hankook Optimo 4S, produkcja 2008, przebieg 60kkm, bieżnik 4-5mm.

Dziękuję z góry za porady.

287201589-20130925297_mod.jpg

post-17870-1435252178025_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy

> Pytanko do praktyków, a może i diagnostów SKP, o ile na AK tacy są.

> Opony mają powierzchowne pęknięcia, skruszenia gumy widoczne na foto.

> Jechać na tych oponach na badanie coroczne w SKP, czy przedwcześnie założyć nowe zimówki ?

> Za głosy w rodzaju "potencjalny samobójca i morderca" z góry dziękuję

> p.s.

> Opony to całoroczne Hankook Optimo 4S, produkcja 2008, przebieg 60kkm, bieżnik 4-5mm.

> Dziękuję z góry za porady.

Jest mokro to nikt nawet nie zauważy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy

> Pytanko do praktyków, a może i diagnostów SKP, o ile na AK tacy są.

> Opony mają powierzchowne pęknięcia, skruszenia gumy widoczne na foto.

> Jechać na tych oponach na badanie coroczne w SKP, czy przedwcześnie założyć nowe zimówki ?

> Za głosy w rodzaju "potencjalny samobójca i morderca" z góry dziękuję

> p.s.

> Opony to całoroczne Hankook Optimo 4S, produkcja 2008, przebieg 60kkm, bieżnik 4-5mm.

> Dziękuję z góry za porady.

Jechac, badania to fikcja. Bieżnik jest więc na resztę opony nikt nawet nie spojrzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opony to całoroczne Hankook Optimo 4S, produkcja 2008, przebieg 60kkm, bieżnik 4-5mm.

Wygląda jak by bieżnika było znacznie mniej, a te pęknięcia to nie pęknięcia. Przegląd powinny przejść bez zastrzeżeń, ale na wiosne już bym ich nie zakładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I renówke i toyotę w tym roku diagności w dwóch miastach przetrzepali dokładnie. Toyotę nawet pod

> kompa podpięli zamiast czujnika spalin w rurze.

I bardzo dobrze. Niestety jeszcze na większości stacji badania są śmieszne. Jak pojechałem z motocyklem, to gość sprawdził jedynie nr ramy z dr i stwierdził, że skoro tu przyjechałem to sprzęt musi być sprawny grinser006.gif. Nawet światel nie sprawdzał nie mówiąc o hamulcach. Z autem mam podobnie, przynajmniej na rolki wjezdzaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet światel nie sprawdzał nie mówiąc o hamulcach.

To si ciesz grinser006.gif U mnie światła sprawdzają, namiętnie szukając homologacji na kloszu reflektora. A co do hamulców to jeżdżę do SKP, która ma kanał i diagnoście nie chce się zakładać specjalnej stalowej blachy, żebym przypadkiem do środka nie wpadł icon_eek.gifhehe.gif to razu pewnego zaprosił mnie na zewnątrz: mam się rozpędzić i zablokować przednie koło... icon_eek.gifhehe.gifhahaha.gifscrewy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przegląd przejdzie bo tzw. znaczniki TWI są w dopuszczalnej normie i nie ma uszkodzeń bocznych.

> Zdrowy rozsądek nakazuje aby tak stare opony i po takim przebiegu wymienić na nowe.

5 lat i 60tys to są "tak stare i po takim przebiegu" blush.gif Ja rozumiem, gdyby kolega założył 10cioletnie ze spękaną gumą na bokach, które trzymają się głównie siłą woli... A co do 60tys... Taki przebieg na autostradzie, czy ogólnie za miastem jest zupełnie czym innym niż ten sam w mieście - i zupełnie inaczej wpływa na opony. I zdecydowanie nie skreślałbym opon tylko dlatego, że mają 5 lat i 60 tys przebiegu... Inna sprawa, że te faktycznie te opony nie wyglądają najlepiej - powiedziałbym, że bardzo kiepsko jak na taki wiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.

Pojadę do SKP na tych oponach, nie założę przedwcześnie zimówek.

Te pęknięcia pojawiły się po szybkiej trasie 1200km "na raz" latem, opony wyząbkowane nie są, może na foto pod kątem tak to wygląda.

Te opony są już tylko na dojeżdżenie do zimy, na wiosnę już ich nie założę.

cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechac, badania to fikcja. Bieżnik jest więc na resztę opony nikt nawet nie spojrzy

A u nas jest często odwrotnie. Człowiek chce rzetelnie zbadać samochód (nie, nie - nie czepiać się wynajdywać na siłę usterki, tylko tak na prawdę pod kątem bezpieczeństwa) a ludzie robią wielkie oczy - Panie, podbijaj Pan i jadę...

Chamstwo i roszczeniowe podejście na zasadzie "Przecież Wam płacę to mi tu nie wydziwiajcie" ale na szczęście tylko niektórzy tak się zachowują, niestety gorzej, że praktycznie każdy policjant znajduje się w tej grupie klientów SKP spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u nas jest często odwrotnie. Człowiek chce rzetelnie zbadać samochód (nie, nie - nie czepiać się

> wynajdywać na siłę usterki, tylko tak na prawdę pod kątem bezpieczeństwa) a ludzie robią

> wielkie oczy - Panie, podbijaj Pan i jadę...

Ależ proszę bardzo, podbijaj fakturę i niech jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy

> Pytanko do praktyków, a może i diagnostów SKP, o ile na AK tacy są.

> Opony mają powierzchowne pęknięcia, skruszenia gumy widoczne na foto.

> Jechać na tych oponach na badanie coroczne w SKP, czy przedwcześnie założyć nowe zimówki ?

> Za głosy w rodzaju "potencjalny samobójca i morderca" z góry dziękuję

> p.s.

> Opony to całoroczne Hankook Optimo 4S, produkcja 2008, przebieg 60kkm, bieżnik 4-5mm.

> Dziękuję z góry za porady.

Sam właśnie kupiłem takie do Hondy - możesz coś o nich napisać (zima mnie interesuje)

A co do stanu opon jeździłem na 10 zimówkach i diagnosta nie zwrócił uwagi na to. Wg mnie to kwestia diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam właśnie kupiłem takie do Hondy - możesz coś o nich napisać (zima mnie interesuje)

Opony są produkcja 2008, ale kupiłem je jako fabrycznie nowe leżaki w 2010

pierwsza zima - przyczepność super zarówno w śniegu, wodzie jak i na suchym, wg mnie jak dobre zimówki, w pierwszej zimie byłem zachwycony nimi.

druga zima - ciągle bez zarzutu

trzecia zima - było już słabo, o ile "uciąg" na śniegu był jeszcze OK, to trzymanie boczne na zakrętach na śniegu oraz na mokrym było już słabe.

Na suchym oraz ogólnie w sezonie letnim jest cały czas OK. Opony są ciche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.