Skocz do zawartości

Test Forda Focusa AD. 2103 - 1.0 Ecobost w wersji[?] UK


Lawnowerman

Rekomendowane odpowiedzi

Nie napiszę testu na miarę OZ-go bo nie mam takiego talentu.

Sorry za jakość zdjęć, ale na pomysł, że opiszę auto wpadłem 1 dzień przed oddaniem go do wypożyczalni.

Opiszę auto jako osoba nie mająca z nim nigdy wcześniej kontaktu a otrzymująca go do jazdy w UK.

Wątek o jeżdżeniu jest tu:

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=287227852&page=0&vc=1#Post287227852

Dostałem czarnego Htb w 5 drzwiach.

P1060619.JPG

Z przodu jest bardzo dużo miejsca.

Dwie osoby obok siebie mają tyle przestrzeni co w Mondeo MK3. Tu słynny test OZ-a 893goodvibes.gif

20130930_113515.jpg

Miejsce pracy kierowcy jest dość zabudowane

20130929_155506.jpg

Na początku drażniła konsola obijająca sie o nogę

20130930_113527.jpg

która notabene jest dość funkcjonalna

20130930_113530.jpg

może po za uchwytami na kubki - bo puszka już się nie za bardzo ształuje z racji zwężania się w kierunku dna otworu.

na drzwiach są duże pakowne kieszenie

20130930_113536.jpg

Konsola środkowa jest strasznie naćpana guzikami.

Ciężko coś znaleźć

20130930_113523.jpg

Sam lewarek jest za wyskoko w stosunku do pozycji i częśto zdarzało mi się sięgnąć do kubków zamiast do niego

20130930_113527.jpg

Zegary są czytelne i jasne w przekazie

20130930_113544.jpg

Z tyłu jest mało miejsca.

Po odsunięciu fotela [mam 187 cm]

dziecko ma miesjce na nogi.

Dorosły słabiej

20130929_155522.jpg

20130930_113559.jpg

Miejsce pracy kierowcy ma dwa minusy.

Pierwsze to nawiewy.

Prawy nawiew na szybę nie ma blokady więc przy klimie wieje po ręce.

Nawet jak go skierujemy na szybę to powietrze odbija się od szyby i też mrozi nadgarstek

20130929_155506.jpg

Drugie to kierownica - nie mogę znaleźć mojego zdjęcia

tu z sieci:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image...LH3TyCb7XMpd2XA

kiera ma za wysoko umieszczone zgrubienia i za mocno odchylony plastik gdzie kładziesz kciuk.

Praktycznie całą trasę przekładałem ręce.

Bagażnik jest średni.

NIe zachwyca głębokością.

Dla 2 osób spoko.

20130929_155537.jpg

Wrażenia z jady.

Ne powiedzieli nam jaki to ma silnik.

Doszedłem po odgłosach, osiągach i trochę po otwarciu maski [silniczek jest wielkości rozrusznika do starego mercedesa]

Jednostka ma system start/stop pali średnio 7 litrów

20130930_113544.jpg

Budzi się do życia od samego dołu i ciągnie praktycznie do 6 tys

bez zająknięcia. Mając przy tym całkiem rasowy odgłos.

Przy gaszeniu wstrząsa śmiesznie autem jakby gubiła zapłon.

Aha i ma 125 KM.

Bardzo fajna jest skrzynia, która pozwala na 1 biegu przejechać praktycznie całe rondo [a jest ich pełno] - dawało to handicap, że mogłem skupić się na szukaniu zjazdu a nie zmienianiu biegów.

Skrzynia była 6 biegowa i co prawda brakuje jej precyzji do np.: Golfa czy nomen omen Fabii to na prawdę nie mogę jej nic zarzucić.

Genialne jest zawieszenie - świetnie tłumiące dziury, super trzymające na zakrętach.

IMO kupiłbym ten samochód dla silnika i zawiasu.

Nie kupiłbym dla kiery, małej ilości miejsca z tyłu.

Byłem też na złomocwu

20130928_111858.jpg

20130928_111531.jpg

Na dziś tyle - jak coś sobie przypomnę to dopiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać duże podobieństwo do mniejszej siostry - Fiesty.

Żona ma taką i chcąc napisać test Fiesty, śmiało mógłbym skopiować część Twoich wniosków smile.gif Oczywiście poza silnikiem, bo 1.2 86KM ma się nijak do 1.0 ecoboost 125 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten silniczek tez ma laga przy zmianie biegow ? Np zmieniamy z 3 na 4 a obroty zostaja na 2.5krpm

> mimo ze sprzeglo juz dawno w podlodze .

Wiesz nie zauważyłem.

Jako, że nie wiedziałem jaki to silnik wpierw stawiałem na jakieś 1.8 - bo na prawdę dół był fajny ale potem zaczął raz, że za mało palić, dwa śmiesznie się gasić i zacząłem szukac po stronach forda co tam jest.

Tak, ze generalnie jechało się jak jakąś bardzo dużą benzyną.

Turbo w ogóle nie czuć. Nie wiesz kiedy się włącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto też wspomniec o dzwięku tego silnika podczas przyśpieszania.

Buczy jak Suabaru Impreza tylko troszkę ciszej.

Dla mnie duży plus. Generalnie do miasta takie auto by mi w zupełności wystarczyło.

Sceptyków 1.0 EcoBoost jest bardzo dużo ale po przejechaniu się większośc zmienia zdanie co do tego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Sam byłem mega sceptyczny, ale jak się takim przejechałem to zmieniłem zdanie. ok.gif Fajnie mruczy, przyjemnie przyśpiesza i w sumie niewiele pali ok.gif jedyne co mnie ciekawi to jak będzie po 100kkm przebiegu z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedyne co mnie ciekawi to jak

> będzie po 100kkm przebiegu z tym silnikiem.

No też jestem ciekaw.

Jeśli okaże się że z awaryjnością jest porządku to focusy z tymi silnikami będą łakomym kąskiem na rynku wtórnym.

Swoją drogą 1.6 Ecoboost też przyjemny silniczek i też mało pali a jeszcze lepiej jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbo w ogóle nie czuć. Nie wiesz kiedy się włącza.

hmmmm.... interesujace. Jak dotad jedyne auto ktore znam majace taka wlasciwosc to bylo ..... Ducato 2.3MJ - ale z kolei szybko tracilo pare.

A turbolag w takim 1.2TSI (jezdzilem Jetta i Rapidem) jest facepalm%5B1%5D.gifsick.gif

aha, skoro chciales konkurowac z OZI'm to dlaczego nie ma emotikon co 3 wyraz hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tego focusa z dieslem 1.6 od roku. Obecnie przejechane ~75tys także sporo:)

Awarie - wymiana termostatu po 45tys. i to tyle..

Tunel środkowy przez pierwsze 2-3 tysiące przeszkadza i kuje, to samo tyczy się pozycji za kierownicą kompletnie nie da się do niej na początku przyzwyczaić. O dziwo po jakimś czasie auto magicznie robi się niesamowicie wygodne do tego stopnia, że ciężko jest Ci znaleźć wygodniejsze w tej klasie. To nie tylko moja opinia...

Miałem chwilę aurisa, megane, octavię i cee'd, żadne z tych aut nie dorównywało w komforcie Focusowi. Aczkolwiek moja wersja ma inne fotele (wentylowane, z siateczką).

Co do tylnej kanapy zgadzam się z tobą, miejsca niesamowicie mało ale umówmy się to kompakt, jest to auto 2 osobowe + ew. dzieci z tyłu. Dzięki temu mamy większy bagażnik co jest dużym plusem.

Komputer środkowy - przycisków jest masa ale na codzień praktycznie ich nie używasz. W zupełności wystarczą te przy kierownicy. Dzięki nim sterujesz całym samochodem bez odrywania rąk. Dodatkowo focus jako chyba jedyny zrobił system komend głosowych który działa i rozumie co do niego mówisz!!!

Czytanie sms, dzwonienie, włączanie opcji w aucie jest szybkie i sprawne.

Ostatnia sprawa boczny nawiew, zaskoczy cię to ale można go zamknąć:) Wystarczy przekręcić go na max w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać że to wyrób Forda - plastiki jak ze zmielonych butelek po Coca Coli...

W sumie to zawsze lepiej niż po Pepsi, jak w większości aut w USA.

Za to w wersjach flotowych Focusa, plastiki też są z butelek po Pepsi.

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać że to wyrób Forda - plastiki jak ze zmielonych butelek po Coca Coli, stylistyka wnętrza na

> zasadzie "może znajdzie się ktoś z zezem i mu się spodoba). Współczuję właścicielom.

To jeszcze obronię raz foczkę:) Powiedz mi który kompakt (poza audi) ma lepsze plastiki? Porównywalny jakościowo do Focusa jest jedynie nowy peugeot 308 i citroen c3, reszta marek ma twarde, brzydkie plastiki, nieprzyjemne w dotyku które po 40-50 tys zaczynają skrzypieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze obronię raz foczkę:) Powiedz mi który kompakt (poza audi) ma lepsze plastiki?

> Porównywalny jakościowo do Focusa jest jedynie nowy peugeot 308 i citroen c3, reszta marek ma

> twarde, brzydkie plastiki, nieprzyjemne w dotyku które po 40-50 tys zaczynają skrzypieć.

Świerszcze miał ten a miał ~ 10 tys mil

Tak, że nie wróże mu dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmmm.... interesujace. Jak dotad jedyne auto ktore znam majace taka wlasciwosc to bylo .....

> Ducato 2.3MJ - ale z kolei szybko tracilo pare.

> A turbolag w takim 1.2TSI (jezdzilem Jetta i Rapidem) jest

> aha, skoro chciales konkurowac z OZI'm to dlaczego nie ma emotikon co 3 wyraz

Nie wiem o czym piszesz, 1.2 TSi jeździ sprawniej niż można się spodziewać, a turbo dziura użytkując ten samochód zgodnie z rzemiosłem jest wręcz niezauważalna, należy tylko używać skrzyni biegów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze obronię raz foczkę:) Powiedz mi który kompakt (poza audi) ma lepsze plastiki?

> Porównywalny jakościowo do Focusa jest jedynie nowy peugeot 308 i citroen c3, reszta marek ma

> twarde, brzydkie plastiki, nieprzyjemne w dotyku które po 40-50 tys zaczynają skrzypieć.

Każdy swoje chwali, trudno tu o obiektywizm. Miałem okazję jechać ostatnio Focusem MK II i środek w tym samochodzie to jakiś kiepski żart. Jakość wnętrza w sensie materiałów i spasowania trudno nawet z czymś porównać. Ludzie czepiają się Skody za złą jakość materiałów, proponuję siąść i przejechać się Focusem wszystko powinno być po tym fakcie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmmm.... interesujace. Jak dotad jedyne auto ktore znam majace taka wlasciwosc to bylo .....

> Ducato 2.3MJ - ale z kolei szybko tracilo pare.

> A turbolag w takim 1.2TSI (jezdzilem Jetta i Rapidem) jest

Wiesz może jakiś minimalny jest ale na prawdę nie zauważalny.

Po wdepnięciu gazu auto rozpędza się jak szalone.

Na nic nie czekasz.

Najfajniejsza jest skrzynia bo ma długie przełożenia i dobrze dobrane.

Na upartego można było całe rondo przejechać na 1 wdepnąć do 6 tys, wrzucić 3 albo 4 potem 6 i jechać.

Zdarzały mi się miasteczka, które całe przejeżdżałem na 1 biegu [stres + patrzenie w navi].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsiądź do Golfa VII, a zobaczysz, który ma o niebo lepsze wnętrze pod każdym względem. Co do sterowania głosowego systemem audio to miał to już golf VI, który także ma lepszej jakości wnętrze od tej foki.

Focusy mają naprawdę przyjemne zawieszenie, ale z jakością jest bardzo różnie. Focus 2 też był chwalony za zawieszenie, ale wnętrze ma bardzo tandetne,imho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem o czym piszesz, 1.2 TSi jeździ sprawniej niż można się spodziewać, a turbo dziura

> użytkując ten samochód zgodnie z rzemiosłem jest wręcz niezauważalna, należy tylko używać

> skrzyni biegów

masło maślane, Audi S1 też nie ma turbodziury jak jest rozkręcone i się używa skrzyni biegów zlosnik.gif

natomiast turbodziura z założenia jest wtedy jak sie silnika nie rozkręci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem o czym piszesz, 1.2 TSi jeździ sprawniej niż można się spodziewać, a turbo dziura

> użytkując ten samochód zgodnie z rzemiosłem jest wręcz niezauważalna, należy tylko używać

> skrzyni biegów

najwyrazniej nie rozumiesz pojecia turbodziury. 1.2TSI ciezko jest normalnie ruszyc z miejsca, mega leniwie mozna, ostro pewnie tez. Jak juz turbina zalapie to jest ok acz moim zdaniem wlaczanie sie jest dosc gwaltowne czego ja nie lubie.

Dobrze wiem co to skrzynia biegow ale nie zmienia to fasktu ze jestem przyzwyczajony do wolnossakow i ich sposobu rozwijania mocy. 1.2TSI ma turbodziure i juz. Naprawde mialem problem gdy przyjechalem na jazde probna Rapida Lancerem zony - ja Rapidowi na gaz a on nic!! drugi raz i ledwo drgnal, dopiero za 3 razem i konkretnym wcisnieciem gazu udalo sie ruszyc. Poza tym przy turlaniu sie po miescie na niskich obrotach gaz jest bardzo gumowy - to jest wlasnie turbodziura i w 1.2 TSI wystepuje.

Dlatego z ciekawoscia sprawdze kiedys 1.0 Ecoboosta jesli bedzie taka okazja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opiszę auto jako osoba nie mająca z nim nigdy wcześniej kontaktu a otrzymująca go do jazdy w UK.

Kurde miesiąc jeździłem MK III i nie wpadłem na to żeby coś o nim napisać zlosnik.gif

Spalanie identyczne jak w zwykłym 1.6 widzę.

Mi na trasie do Pragi wyszło ca. 6 litrów a po mieście 7.2 cisnąc gdzie popadnie i trzymając stała prędkość na dłuższych prostych.

Konsola jest przyjemna, w MK II brakuje mi takiej, dużo schowków, jest gdzie telefony położyć a nie latają po aucie albo cisną się oba koło lewarka no.gif Ogólnie przyjemne autko, z tyłu chyba tyle samo miejsca co w poprzedniej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jeżdżę focusem kombi z dieslem 1.6 i jedyna wada to nieszczęsny brak miejsca z tyłu. Trochę przytłacza deska, ale wnętrze podoba mi się bardzo. Chyba najfajniejszy focus jakim jeździłem. Zawieszenie jak zwykle na bardzo dobrym poziomie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze obronię raz foczkę:) Powiedz mi który kompakt (poza audi) ma lepsze plastiki?

> Porównywalny jakościowo do Focusa jest jedynie nowy peugeot 308 i citroen c3, reszta marek ma

> twarde, brzydkie plastiki, nieprzyjemne w dotyku które po 40-50 tys zaczynają skrzypieć.

Golf na przykłąd. Obecny Auris może ciut lepiej, w poprzednim było przeciętnie, Astry nie macałem więc nie ocenię, w C4 odrzuca mnie faktura papieru ściernego.

Nie ma co ukrywać, że Ford z jakością materiałów i wykonania wnętrza rewolucji względem poprzedniej generacji nie zrobił.

W F2 wszystkie plastiki wewnątrz wydają mi się takie jakieś "wiotkie". Strach je dotknąć, a i zarysować łatwo.

No i widoczny obrys poduszki po stronie pasażera mówił sam za siebie.

To na tyle smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.