Skocz do zawartości

klasa D - duze wakacyjne auto


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

co proponujecie jako duzo wakacyjne wygodne i szybkie auto

zalozenia nie starsze niz 2008

nie drozsze niz 70kPLN

ciche

szybkie - bezproblemowe utrzymywanie predkosci +160km/h

naped 4x4 (czeste wyjazdy zimna)

wygodne (4 dorosle osoby)

niezawodne

automatyczna skrzynia

nie typowy suv

do glowy przychodzi mi :

Honda Legend

Subaru Outback H6

odpada BMW i AUDI - nie bo nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co proponujecie jako duzo wakacyjne wygodne i szybkie auto

> zalozenia nie starsze niz 2008

> nie drozsze niz 70kPLN

> ciche

> szybkie - bezproblemowe utrzymywanie predkosci +160km/h

> naped 4x4 (czeste wyjazdy zimna)

> wygodne (4 dorosle osoby)

> niezawodne

> automatyczna skrzynia

> nie typowy suv

> do glowy przychodzi mi :

> Honda Legend

> Subaru Outback H6

> odpada BMW i AUDI - nie bo nie

Jeśli nie SUV ale 4x4 to dużo nie wybierzesz. Outback, Alltrack, Superb, Insignia (ciasna) i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie ale jak zgrabny to czemu nie

I tak się skończy na Outbacku. Mając AWD prędzej czy później dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz też prześwitu.

Kup od razu Outbacka i zamykamy wątek. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 TDI 170 KM piękne ale czy naprawdę nie lepszym wyborem dla prędkości autostradowych nie będzie 3.2

Być może tak (3.6 chyba?).

Mam Passata 170KM CR - 180-200km/h można bez problemu utrzymywać na autostradzie (Vmax ok.220km/h - nie pamiętam dokładnie).

180km/h jeździłem bez problemów i 131KM B5 FL wink.gif Tamten jednak do 200km/h z wielkim trudem się rozpędzał. B6 170KM nie ma z tym większych problemów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak się skończy na Outbacku. Mając AWD prędzej czy później dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz

> też prześwitu.

> Kup od razu Outbacka i zamykamy wątek.

4. Subaru?

Chyba volvo xc70 2.5T ciekawsze tylko co z bezawaryjnoscia

Legend jakby byłby kombi bylby ideal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może tak (3.6 chyba?).

> Mam Passata 170KM CR - 180-200km/h można bez problemu utrzymywać na autostradzie (Vmax ok.220km/h -

> nie pamiętam dokładnie).

> 180km/h jeździłem bez problemów i 131KM B5 FL Tamten jednak do 200km/h z wielkim trudem się

> rozpędzał. B6 170KM nie ma z tym większych problemów

Obawiam się że 170KM to malo aby utrzymać bezproblemu taka prędkość

Opieram to na praktyce a nie teorii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawiam się że 170KM to malo aby utrzymać bezproblemu taka prędkość

> Opieram to na praktyce a nie teorii

Ja również, ale w Passacie, nie w Superbie. Vmax podałem tylko informacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> automatyczna skrzynia

> nie typowy suv

> do glowy przychodzi mi :

> Honda Legend

Legend byl 4x4 icon_eek.gif ?

> Subaru Outback H6

> odpada BMW i AUDI - nie bo nie

Jeżeli mówimy o podwyższonych nieSUVowatych to nie ma większego wyboru, od dawna ten segment to trzy auta: Volvo XC, Allroad i Outback. Jak widzisz ja drugi raz wybrałem Outbacka i nie zamieniłbym na innych z wymienionych aut, w szczeólności w wersji H6 wink.gif

Za tyle można bez problemu kupić nawet krajowe H6 z 2008/2009. Te auta (jak i pozostałem dwa) są dość drogie, bo nowe kosztowały od 210kzł w górę.

Ze "zwykłych" 4Wd to jeszcze jeszcze Insignia, SuperB, Chrysler 300C, Alfa 159 i kilka Lexów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem że nie mówimy o vmax.

> Obecny 170KM 2.5 outback meczy się powyzej 160km/+ mimo że vmax jest zdecydowanie wyzszy

Myślałem, że sugerujesz, że wnioski wyciągam na podstawie Vmax wink.gif

B5 FL 200km osiągał po dłuuugim rozpędzaniu. To był max dla tego auta. Za to z prędkością 180km/h przejeżdżałem czasami kilkadziesiąt kilometrów bez zwalniania (np.pustą A1). Spalał wtedy ok.10l/100km.

B6 sprawdziłem przy pierwszej okazji pod tym kątem z czystej ciekawości grinser006.gif 200km/h osiągnął całkiem szybko, kilka-kilkanaście km tak przejechałem i zapas jeszcze był. Osobiście odradzam jednak jazdę z taką prędkością z uwagi na bardzo duże zużycie paliwa wink.gif 150-180km/h to rekomendowany przeze mnie zakres prędkości.

Oba auta z napędem na przednią oś. Może 4x4 coś w tym względzie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Legend byl 4x4 ?

Oczywicie. Genialny napęd ok.gif

> Jeżeli mówimy o podwyższonych nieSUVowatych to nie ma większego wyboru, od dawna ten segment to

> trzy auta: Volvo XC, Allroad i Outback. Jak widzisz ja drugi raz wybrałem Outbacka i nie

> zamieniłbym na innych z wymienionych aut, w szczeólności w wersji H6

> Za tyle można bez problemu kupić nawet krajowe H6 z 2008/2009. Te auta (jak i pozostałem dwa) są

> dość drogie, bo nowe kosztowały od 210kzł w górę.

> Ze "zwykłych" 4Wd to jeszcze jeszcze Insignia, SuperB, Chrysler 300C, Alfa 159 i kilka Lexów.

Alfa i 300c ok ale awaryjna...

Superb 3.6 jest ciekawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> B5 FL 200km osiągał po dłuuugim rozpędzaniu. To był max dla tego auta. Za to z prędkością 180km/h

> przejeżdżałem czasami kilkadziesiąt kilometrów bez zwalniania (np.pustą A1). Spalał wtedy

> ok.10l/100km.

Jak to zmierzyłeś? Nie , że się czepiam, ale 180 km/h to już spora prędkość i trudno uwierzyć w te 10 litrów grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywicie. Genialny napęd

> Alfa i 300c ok ale awaryjna...

Z 300c nie wiem, ale z Alfą nie jest źle, i ma z tego co czytałem dość dobry napęd. Problem może być jedynie ciasne wnętrze tongue.gif

> Superb 3.6 jest ciekawy

Może jest, mi osobiście jego design dyskwalifikuje.

Będziesz chciał to zagazować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to zmierzyłeś? Nie , że się czepiam, ale 180 km/h to już spora prędkość i trudno uwierzyć w te 10 litrów

Spalanie wg komputera (chwilowe na płaskim). Miał błąd tylko ok.0,1-0,2l (zawsze tankuję do pełna, spisuję przebieg, wyliczam spalanie). Z całej szybko przejechanej trasy wychodziło ok.8,5l/100km. Wiadomo, że 180km/h cały czas nie da się jechać, poza tym cała trasa to nie tylko autostrada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to zmierzyłeś? Nie , że się czepiam, ale 180 km/h to już spora prędkość i trudno uwierzyć w te

> 10 litrów

IMO to prawdopodobny wynik dla diesla. Mój przy 200 pali 12-13l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z 300c nie wiem, ale z Alfą nie jest źle, i ma z tego co czytałem dość dobry napęd.

naped jest profi - torsen ok.gif

> Problem może

> być jedynie ciasne wnętrze

fakt

> Może jest, mi osobiście jego design dyskwalifikuje.

> Będziesz chciał to zagazować ?

za mało km bedzie robic (max 10-15kkm/rocznie) zeby sie oplacalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj twierdzą nieco inaczej, choć i tak nie dużo

Pasowałoby. Dwulitrowy diesel pali 10-12 przy 180. Przy 200 to może być 1-2l więcej.

Moje spalanie to średnia z odcinka Berlin-Polska z tempomatem ustawionym na 200. Mimo pustej drogi kilka razy jednak trzeba było zwolnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba volvo xc70 2.5T ciekawsze tylko co z bezawaryjnoscia

Szwagier praktykuje i klnie na niego jak szewc. Tak awaryjnego auta jeszcze nie posiadał. Ma je od nowości.

Non stop na serwisie i lawecie. Serwisowany tylko w niemieckich ASO - raz w Polskim gdy trzeba było ściągać lawetą po awarii sprzęgła przy przebiegu rzędu 60kkm.

Być może ma jakiś pechowy egzemplarz, niestety innego do porównania nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szwagier praktykuje i klnie na niego jak szewc. Tak awaryjnego auta jeszcze nie posiadał...

Mój brak dostał nowe XC90 od władz UK ze względu na chore na autyzm dzieci. No i co drugą wizytę w kraju jedzie po niego laweta z assistance. Ogólnie twierdzi, że to szajs i, że się ciągle psuje.

Coś musi być na rzeczy z tymi XC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój brak dostał nowe XC90 od władz UK ze względu na chore na autyzm dzieci. No i co drugą wizytę w

> kraju jedzie po niego laweta z assistance. Ogólnie twierdzi, że to szajs i, że się ciągle

> psuje.

> Coś musi być na rzeczy z tymi XC?

znam osobiście jedną sztukę od nowości - dzisiaj nawet rozmawiałem o niej - aktualnie przejechane 193 kkm i śmiga bezawaryjnie ok.gif

druga, ściągana z niemiec - przy stanie licznika 180 kkm padł silnik. Ciekawa sprawa hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawiam się że 170KM to malo aby utrzymać bezproblemu taka prędkość

> Opieram to na praktyce a nie teorii

bez problemu utrzymuje i 180 i 200 i nie jest jakoś specjalnie głośny przy tej prędkości

też bym polecał superba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam watpliwosci co do bezawaryjnej jazdy przez najblizsze 5-6lat

I słusznie. Chodzi nawet nie tyle o samą awaryjność samochodu, tylko o egzotyczność modelu w Polsce i podejście ASO. Znajomy ma Freemonta i ASO robi icon_eek.gif jak go widzi, chociaż samochód kupiony u nich. Podczas wymiany oleju uszkodzili wężyk od klimatyzacji, potem podczas naprawy i napełniania nie zabezpieczyli sprężarki (szybko padła), pourywali jakieś zaciski od filtru powietrza podczas innego przeglądu, porażka po prostu. Dosłownie psuli mu samochód no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak duży i wygodny to nie legend ale odyssey, więcej i wygodniej to nie ma a jak jeszcze 4*4 to

> nowa sienna tez dużo i wygodnie i na 4 łapy

Myślę, że chodzi o wspólny mianownik tych cech, inaczej wszyscy by jeżdzili vanami i dużymi SUVami - jak w US bo przecież są największe, ale niekoniecznie najlepsze (np pod względem prowadzenia, czy ekonomiczności), czy uzasadnione - w końcu takie auto trzeba utrzymać, jeżdzić czasem po mieście, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że chodzi o wspólny mianownik tych cech, inaczej wszyscy by jeżdzili vanami i dużymi SUVami

> - jak w US bo przecież są największe, ale niekoniecznie najlepsze (np pod względem

> prowadzenia, czy ekonomiczności), czy uzasadnione - w końcu takie auto trzeba utrzymać,

> jeżdzić czasem po mieście, itd.

jeżdżenie nie jest problemem ale parkowanie na wąskich miejscach w całej Europie już tak. Vanem miałem problemy praktycznie w całej Europie, a parkingi w budynkach to już masakra oslabiony.gif Nawet w nowym hotelu w Paryżu ledwo mieściłem się na ślimakach do wjazdu i zjazdu na parking, przód obcierał o ścianę a tylne koła szurały po krawężniku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I słusznie. Chodzi nawet nie tyle o samą awaryjność samochodu, tylko o egzotyczność modelu w Polsce

> i podejście ASO. Znajomy ma Freemonta i ASO robi jak go widzi, chociaż samochód kupiony u

> nich. Podczas wymiany oleju uszkodzili wężyk od klimatyzacji, potem podczas naprawy i

> napełniania nie zabezpieczyli sprężarki (szybko padła), pourywali jakieś zaciski od filtru

> powietrza podczas innego przeglądu, porażka po prostu. Dosłownie psuli mu samochód

no ale nie dziwne że mechanicy Fiata nie potrafią tego naprawiać skoro powstało to w USA i pierwotnie nazywało się Dodge Journey

poza tym silnik diesla to nie MultiJet tylko raczej TDI od VW (2.0 na pompowtryskiwaczach) więc mechanicy Fjata obsługujący na cidzień Punto i Stilo mogą się trochę gubić biglaugh.gif

edit:

we Freemoncie są dostępne benzynowe 3.6 V6 oraz 2.4 R4 i zdecydowanie taki silnik bym wolał

a za 70k pln można kupić całkiem świeże auto LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.