Skocz do zawartości

temat rzeka Bezpieczne auto do 15 tys :)


slon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Znajomy szuka auta rodzinnego - stawia na bezpieczeństwo. Nie ma znaczenia ile pali, jak sie psuje (przebieg ok 1000 km miesiecznie). Główne zadanie : bezpieczne auto do przewożenia dziecka. Nie ma być to czołg smile.gif

Będę wdzięczny za pomoc. Myślałem o zaproponowaniu Volvo - nie znam się jednak na tej marce i jakie modele, jakoś utkwiła mi w pamięci z dzieciństwa jako bezpieczne auto smile.gif Może się teraz coś zmieniło.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Znajomy szuka auta rodzinnego - stawia na bezpieczeństwo. Nie ma znaczenia ile pali, jak sie psuje

> (przebieg ok 1000 km miesiecznie). Główne zadanie : bezpieczne auto do przewożenia dziecka.

> Nie ma być to czołg

> Będę wdzięczny za pomoc. Myślałem o zaproponowaniu Volvo - nie znam się jednak na tej marce i jakie

> modele, jakoś utkwiła mi w pamięci z dzieciństwa jako bezpieczne auto Może się teraz coś

> zmieniło.

> Pozdrawiam

Pierwsze co przychodzi na myśl to Laguna II, pierwsze auto z kompletem gwiazdek w NCAP, w benzynie powinno być całkiem mało awaryjne, w tym budżecie +2-3 klocki pokusiłbym się o wersję po liftingu 2.0 T lub 2.0 16V, tanie , wygodne, doskonale wyposażone.

Drugie to Volvo S60, V70, silniki wszystkie luks, diesle mają dobrą opinię. Niewątpliwe wyższa półka niż Laguna ale i eksploatacja ciut droższa. Bezpieczeństwo także na najwyższym poziomie, komplet poduch, ESP, SIPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Znajomy szuka auta rodzinnego - stawia na bezpieczeństwo. Nie ma znaczenia ile pali, jak sie psuje

> (przebieg ok 1000 km miesiecznie). Główne zadanie : bezpieczne auto do przewożenia dziecka.

> Nie ma być to czołg

Polecałbym P307, może być w wersji kombi/SW. Zwłaszcza te ostatnie, czyli SW, są najczęściej dobrze wyposażone pod względem bezpieczeństwa.

Choć i tak większość ma min. 4 poduchy (a częściej 6, bo dochodzą kurtynowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecałbym P307, może być w wersji kombi/SW. Zwłaszcza te ostatnie, czyli SW, są najczęściej dobrze

> wyposażone pod względem bezpieczeństwa.

> Choć i tak większość ma min. 4 poduchy (a częściej 6, bo dochodzą kurtynowe).

Nie jest bezpieczny, ponieważ podlega samozapłonowi. smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, ale czemu volvo jest takie bezpieczne? Nie jest to przereklamowanie?

> Drugie to Volvo S60, V70, silniki wszystkie luks, diesle mają dobrą opinię. Niewątpliwe wyższa

> półka niż Laguna ale i eksploatacja ciut droższa. Bezpieczeństwo także na najwyższym poziomie,

> komplet poduch, ESP, SIPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest bezpieczny, ponieważ podlega samozapłonowi.

UlegaŁ. Ale to tylko wtedy jak posiadacz był debilem. Bo trzeba nim być, by zignorować problem. Gdy ta sprawa wyszła na jaw, Peugeot Polska zrobił wszystko by odnaleźć polskich nabywców i wezwać ich na darmową akcję serwisową. W innych krajach przedstawiciele zachowali się dokładnie tak samo. Oprócz tego sprawa została nagłośniona i każdy posiadacz 307 z drugiej ręki, mógł przyjechać do ASO, po VIN sprawdzić czy auto przeszło kampanię serwisową i jeśli wynik był negatywny (a kampania powinna go objąć), to również się na nią załapywał. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulegają dalej... nie dalej jak miesiąc temu widziałem 307-kę ze spalonym przodem i akcję gaszenia na poboczu. Zresztą określić posiadacza mianem debila miałbyś prawo gdyby takowy podpalił sobie samochód zapalniczką, a nie w sytuacji gdy dochodzi do samozapołonu auta z tytułu ewidentnego błędu producenta.

Poza tym zdaniem użytkowników, 307 dorównuje awaryjnością "królowej lawet", czyli Lagunie przed liftem. Znam dobrze kilka osób które kupiły sobie 307 ze względu na atrakcyjną cenę na rynku wtórnym zlosnik.gif i już nie chcą więcej Peugeot'ów zlosnik.gif Rozumiem, że to też debile? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właście stilo mi przyszło do głowy powinień być w miarę młody na tle konkurencji.

za te pieniądze, dość młode z 5* to tylko megane II ok.gif najlepiej benzynę. Większość ma 6 poduszek (kurtyny) i isofix. Załapie się też na roczniki ok 2005-6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie, ale czemu volvo jest takie bezpieczne? Nie jest to przereklamowanie?

> > komplet poduch, ESP, SIPS.

W obecnych czasach chyba nie bardziej niż inne. Zapracowali sobie na taką opinię wprowadzając jako pierwsi pasy bezpieczeństwa. Ale współcześnie choćby system SIPS, którego nie mają inni, przydaje się przy uderzeniach bocznych, reszta to jak u innych, poduszki , ESP,strefy zgniotu no i kawał auta jednak ato jakieś znaczenie jednak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótko i ogólnie do wszystkich, gwiazdki NCAP sprawdzają się tylko w sytuacji jak auto uderzy w coś taką samą powierzchnią i pod tym samym kątem co w teście, poszukajcie w necie jakie są wyniki gdy zmienią się te parametry, wystarczy inny kąt uderzenia i już głowa kierowcy ląduje między poduszką z kierownicy i kurtyną

przy mega dzwonie można zginąć w najlepszym aucie z NCAP, a przeżyć w polonezie, wszystko zależy od szczęścia

jakies 2-3tygodnie był dzwon w warszawie, bmw x6 albo 5GT (już nie pamiętam co to było) zaliczyło dzwona przodem (wcale nie mocnego) i dachowało, kontrukcja kabiny nie ruszona, dach nie pognieciony a kobieta zginęła na miejscu, natomiast w tej tutaj alfie o dziwo wszyscy przeżyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Znajomy szuka auta rodzinnego - stawia na bezpieczeństwo. Nie ma znaczenia ile pali, jak sie psuje

> (przebieg ok 1000 km miesiecznie). Główne zadanie : bezpieczne auto do przewożenia dziecka.

> Nie ma być to czołg

Im cięższe, tym lepiej. Do tego gwiazdki... I zdrowe blachy...

Celowałbym w Lagunę.

> Będę wdzięczny za pomoc. Myślałem o zaproponowaniu Volvo - nie znam się jednak na tej marce i jakie

> modele, jakoś utkwiła mi w pamięci z dzieciństwa jako bezpieczne auto Może się teraz coś

> zmieniło.

> Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba piszesz o tym wypadku Jabłonna/Legionowo tam kobieta nie miała zapiętych pasów frown.gif

> jakies 2-3tygodnie był dzwon w warszawie, bmw x6 albo 5GT (już nie pamiętam co to było) zaliczyło

> dzwona przodem (wcale nie mocnego) i dachowało, kontrukcja kabiny nie ruszona, dach nie

> pognieciony a kobieta zginęła na miejscu, natomiast w tej tutaj alfie o dziwo wszyscy

> przeżyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba piszesz o tym wypadku Jabłonna/Legionowo tam kobieta nie miała zapiętych pasów

O to chyba chodzi. Tu gwiazdki nie pomogą. Zabrakło rozumu. Kobieta w ciąży, bez pasów, zasuwała dość szybko i do tego rozmawiała przez komórkę, na wcześniejszych światłach widzieli ją znajomi kolegi-nie żałowała beemce spod świateł, prawdopodobnie wjechała na czerwonym-poniosła największe konsekwencje swoich poczynań-niestety. Kilka lat wstecz równie tragicznie zmarła w de nasza znajoma, miała prawko od niedawna, furę szybką i lubiła szybkość, niestety cienko u niej było z koncentracją (ja bałem się z nią jeździć), wracała z pracy w nocy, przed nią jej facet, upadła komórka, schyliła się po nią, wyprostowała zakręt i uderzyła w drzewko 10cm średnicy, obrażenia głowy były tak duże że nie dało się jej uratować crazy.gif Dlatego wszystkie tu podane auta są bezpieczne, ale to nie samo auto daje bezpieczeństwo a rozsądek kierownika i trochę szczęścia by nie stać się ofiarą nierozsądnego innego kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Im cięższe, tym lepiej. Do tego gwiazdki... I zdrowe blachy...

> Celowałbym w Lagunę.

> > Pozdrawiam

Popieram. Trzeba znaleźć optimum pomiędzy wagą (im większa tym lepszy) a nowością (im nowszy tym lepszy - zakładam ze to nie jakis wynalazek Made in China). Nowe samochody poza bezpieczeństwem pasywnym (strefy zgniotu, poduszki, napinacze itp.) sa tez lepsze w zapobieganiu wypadkowi - począwszy od lepszych świateł, poprzez wszelkie ABSy i ESP a skończywszy na radarowych systemach zapobiegania kolizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popieram. Trzeba znaleźć optimum pomiędzy wagą (im większa tym lepszy) a nowością (im nowszy tym

> lepszy - zakładam ze to nie jakis wynalazek Made in China). Nowe samochody poza

> bezpieczeństwem pasywnym (strefy zgniotu, poduszki, napinacze itp.) sa tez lepsze w

> zapobieganiu wypadkowi - począwszy od lepszych świateł, poprzez wszelkie ABSy i ESP a

> skończywszy na radarowych systemach zapobiegania kolizji.

Zgadza się. Dlatego właśnie zaproponowałem coś z klasy C w miarę nowe. Bez problemu w tej cenie mozna kupić coś o wadze ok. 1.5t, z poduszkami i tak dalej. Klasa D będzie już starsza, w przypadku klasy B z racji masy jest już gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.