Ryb Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > A to jest tak wielka filozofia i trudność zachować bezpieczny odstęp od poprzednika, niezależnie od > tego, jakie on ma opony? A jeździłeś kiedyś po drogach w ogóle? Pokażesz mi palcem auta zachowujące bezpieczny odstęp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > A Bozia broni zachować wiekszy odstęp, żeby jednak sie wyrobić z hamowaniem? No to spróbuj tak zrobić na normalnej drodze. Przejedź z punktu A do B zachowując bezpieczny (DUŻY!) odstęp przez 100% trasy. > Idąc Twoim tokiem > myślenia to gość w Prosiaku może mając wypasione opony siedzieć jakiemuś Tico na plecach. > Tylko jak sie kierownik Tico gdzieś zagapi i zatrzyma sie nagle w kufrze swojego poprzednika > to temu z Prosiaka nawet opony z promu kosmicznego nie pomogą. I tak właśnie dochodzi do wielu wypadków. > Ta cała dyskusja jest psu na budę. W mieście typu Warszawa czy 3City opony całoroczne dadzą radę. Pisałem już. Najcięższe zimowe warunki mam okazję co roku obserwować na osiedlowych drogach i parkingach największego osiedla mieszkaniowego w Katowicach. > Zimą zachowasz ze 2 metry wiekszy dystans, latem na autostradzie zamiast 200 pojedziesz 180 i > będzie dobrze. No i fajnie. Możesz sobie zachować większy dystans. Właśnie dlatego go MUSISZ zachować, bo wielosezonowa opona NIE JEST TAK SAMO DOBRA. Tylko to tutaj udowadniam. A gdy zachowanie większego dystansu się z jakiegoś powodu nie powiedzie, bo chciałbyś jechać jak inni to BUM. Klepanie i lakierowanie. > Natomiast w Zakopanem czy innych stromych i zaśnieżonych miastach lepsza będzie zimówka zimą, a > najsłabszym punktem w obu przypadkach i tak będzie człowiek Auta są pełne elektroniki. Człowiek inicjuje np. hamowanie i dalej już nic od niego nie zależy. Posadź Kubicę w aucie na słabych oponach i mnie w takim samym na dobrych. Obaj zaczniemy hamowanie z tej samej prędkości w tym samym punkcie. Ciekawe kto się zatrzyma prędzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > W ciężkich warunkach zimowych porządne 4x4 radzi sobie jeszcze lepiej. Dlaczego nie masz? Porządne 4x4 w normalnym ruchu wcale nie radzi sobie lepiej. Zimą kluczowym problemem jest zmniejszanie prędkości, nie jej nabieranie. O czym wielu użytkowników aut 4x4 zapomina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Pomijam już różnicę w cenie tych super ultra goodyear 4cośtam, bo za ich cenę mam 2 komplety > osobnych opon argument kosztowy zostal obalowy kilka postow wyzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Porządne 4x4 w normalnym ruchu wcale nie radzi sobie lepiej. pojezdzisz to zmienisz zdanie. im jest zimniej i bardziej mokro tym widac kolosalna roznice przdzy oska a 4x4 zauwazam to bardzo wyraznie bo zdaza mi sie w jedym dniu jedzic RWD, AWD i FWD > Zimą kluczowym problemem jest > zmniejszanie prędkości, nie jej nabieranie. O czym wielu użytkowników aut 4x4 zapomina. fakt. 4x4 hamuje hamulcem zasadniczym identycznie jak oska ale juz hamowa silnikime jest duzo efektywniejsze w AWD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > pojezdzisz to zmienisz zdanie. im jest zimniej i bardziej mokro tym widac kolosalna roznice przdzy > oska a 4x4 > zauwazam to bardzo wyraznie bo zdaza mi sie w jedym dniu jedzic RWD, AWD i FWD Jeździłem. Owszem, trakcja jest lepsza przy starcie, stabilność podczas jazdy na wprost też, ale już w zakrętach nie zawsze, nie wspominając o hamowaniu. Może wynika to z większej masy (lepiej się mi skręcało czywiście jakimś quattro niż Pajero) ale często też z tego, że dobra trakcja usypia czujność i wchodzisz w zakręty z większą prędkością. > fakt. 4x4 hamuje hamulcem zasadniczym identycznie jak oska ale juz hamowa silnikime jest duzo > efektywniejsze w AWD To prawda. I nie nosi auta gdy silnik hamuje tylko jedną oś. Ale do tego trzeba dobrego 4x4, nie prostego AWD z dołączanym napędem już gdy jedna oś się ślizga. Niemniej ja miałem wcześniej na myśli awaryjne hamowanie. Tu nie ma różnicy. A nawet może być gorzej, bo nie zdajesz sobie sprawy jak jest ślisko dopóki nie wciśniesz hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Nie czytam testów. To dość duży błąd > A biorąc pod uwage powyższe "psu na budę" wszyscy powinni jeździć na oponach, które są najlepsze w > testach, czyż nie? Nie, ale wszyscy powinni byś świadomi różnic, ewidentnych różnic w zachowaniu opony zimowej, letniej i całorocznej na nawierzchni > Przecież gorsza zimówką teś jest w plecy parę metrów w porównaniu do najlepszej. Dodaj do tego że założyłeś nie gorszą zimówkę a wielosezon i się zrobi kilkanaście metrów. Fajnie? > Mało tego taka klasyczna octavia z 43metrami hamowania z setki w ogóle nie powinna wyjeżdżać na > drogę - nawet tani UP! zatrzymuje się 8 m wcześniej. To są minimalne drogi hamowania przy mega przyczepności. Bez dobrej opony na śliskiej nawierzchni obydwa zahamują dość podobnie > Nie doczytałeś wyżej - wyjeżdżałem z solidnego sniegu i nie było najmniejszych problemów. > na moje kaprawe oko jeździ się mocno porównywalnie do kleber krisalp. Na moje kaprawe oko to ja odstałem już parę razy w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > To dość duży błąd > Nie, ale wszyscy powinni byś świadomi różnic, ewidentnych różnic w zachowaniu opony zimowej, > letniej i całorocznej na nawierzchni > Dodaj do tego że założyłeś nie gorszą zimówkę a wielosezon i się zrobi kilkanaście metrów. > Fajnie? skoro czytasz tak namiętnie te testy to powinieneś z nich wywnioskować, że dobra wielosezonowa jest na poziomie taniej zimówki w testach. > To są minimalne drogi hamowania przy mega przyczepności. nieprawda. > Bez dobrej opony na śliskiej nawierzchni obydwa zahamują dość podobnie nieprawda > Na moje kaprawe oko to ja odstałem już parę razy w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > argument kosztowy zostal obalowy kilka postow wyzej... A, nie zauważyłem gdzie ? Znaczy dla "mojego" rozmiaru 195/65 r15 jak patrzyłem to zimowe kupię w cenie od 150+ (powiedzmy że za 200 kupię coś ~ekstra) a te 4cośtam się zaczynają przy bodaj ~350. Czyli zostaje jeszcze 150 na jakieś letnie (nie potrzebuję super extra bo nie mam ciężkiej nogi) Wiadomo, dochodzi albo koszt felg albo wymiany...ale to też powiedzmy że znikoma sprawa bo na dwóch różnych kompletach zrobię więcej kilometrów niż na jednym. Zaokrąglijmy że kupię 2 opony za 400 zamiast jednej za 350. Na dwóch różnych zrobię spokojnie 100kkm, na komplecie uniwersalnych zrobię połowę tego, lub nawet nie jak wypadnie mi ostatnie kilometry robić zimą, bo je wcześniej wymienię Czyli opona na dystansie jednego kilometra kosztuje mnie 0,016pln Tak samo licząc wielosezony (dwa komplety) na tym samym dystansie wychodzi mi 0,056pln Weźmy że nie mam opon czyli 2x w sezonie po 100 i liczę że są 4 lata czyli 8 zmian Kompletami mi wychodzi 0,028pln/km Wielosezon wychodzi 0,032pln/km Tak czy siak drożej Czy pomijalnie drożej czy nie ...to już inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > skoro czytasz tak namiętnie te testy to powinieneś z nich wywnioskować, że dobra wielosezonowa jest > na poziomie taniej zimówki w testach. No właśnie tak nie wychodzi > nieprawda. udowodnij > nieprawda Udowodnij > > Na moje kaprawe oko to ja odstałem już parę razy w zimie. Patrz, a ja nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > No właśnie tak nie wychodzi > udowodnij > Udowodnij Zapraszam. Ja nie czytam tylko testuję. Pozakładamy i potestujemy. Najbliższy test możemy zrobić 23.11.2013 na torze FSO. Wezmę zimówkę, letnią i może skombinuję jakieś wielosezonowe. Jako oponę wzorcową podamy slicka. > Patrz, a ja nie odpowiadasz sam sobie na swój cytat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Zapraszam. Ja nie czytam tylko testuję. Pozakładamy i potestujemy. Najbliższy test możemy zrobić > 23.11.2013 na torze FSO. Wezmę zimówkę, letnią i może skombinuję jakieś wielosezonowe. Jako > oponę wzorcową podamy slicka. I co, chcesz badać slicka przy temp ~3-5 *C? Nagrzejesz go? I czego to będzie wykładnia? Wynik hamowania auta podawany w prasie to najlepszy wynik jaki auto uzyskuje w temp około 20* na suchym torze na oponach na których będzie sprzedawane. Weź pod uwagę że zmiana samych opon na inne może ten wynik zmienić. Zarówno in + jak i in - Ba, te same opony w innym aucie (w innym modelu/innego producenta) mogą dać już zupełnie inne wyniki zarówno w hamowaniu jak i przyspieszaniu czy nawet w jeździe po łuku. Kwestię sposobu użycia hamulców też pomijam bo się może okazać że mało który z nas jest w stanie taki sam wynik uzyskać jak kierowca testowy. > odpowiadasz sam sobie na swój cytat? boś nie wyciął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Porządne 4x4 w normalnym ruchu wcale nie radzi sobie lepiej. Radzi sobie o wiele, wiele, wiele lepiej, niż ośka. > Zimą kluczowym problemem jest zmniejszanie prędkości, nie jej nabieranie. O czym wielu użytkowników aut 4x4 zapomina. Oczywiście napęd na 4 koła nie ma żadnego znaczenia dla prowadzenia samochodu w zakrętach (o ruszaniu wiadomo - ośka jest o wiele lepsza - każde 4x4 zostanie bezradne a ośka na zimówce pojeeeedzieeeee), nijak nie wpływa to więc na bezpieczeństwo. Do tego 4x4 przeszkadza w skutecznym hamowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Porządne 4x4 w normalnym ruchu wcale nie radzi sobie lepiej. Radzi sobie. I na pewno różnica jest większa od różnicy między dobrą oponą wielosezonową a przeciętną zimówką. Przejeździłem Favoritką 50 kkm na Navigatorach 2. Z racji tego że mam rodzinę w górach to często tam bywałem. Poważne problemy miałem może z pięć razy. Ale wtedy mieli je wszyscy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Proponuję zapoznaj się z testami: Stary test ADAC - "Modele całoroczne w zimie są na ogół gorsze od najlepszych modeli zimowych, a w lecie od letnich, ale często okazują się lepsze od tanich produktów sezonowych." Trochę nowszy - "O oponach całorocznych praktycznie się nie mówi. Nikt ich nie reklamuje, nie ma też kampanii medialnych, które promowałyby ich używanie. Gdyby stały się popularne, branża oponiarska straciłaby krocie!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Proponuję zapoznaj się z testami: > Stary test ADAC - "Modele całoroczne w zimie są na ogół gorsze od najlepszych modeli zimowych, a w > lecie od letnich, ale często okazują się lepsze od tanich produktów sezonowych." Dobra, gdzie w tym zestawieniu jest jakaś zimowa, co oznaczają te punkty? Jaką drogę hamowania, jaki uciąg i ile "G" wytrzymują w łuku w porównaniu do zimowych opon z tego samego przedziału cenowego? > Trochę nowszy - "O oponach całorocznych praktycznie się nie mówi. Nikt ich nie reklamuje, nie ma > też kampanii medialnych, które promowałyby ich używanie. Gdyby stały się popularne, branża > oponiarska straciłaby krocie!" A ta opona zimowa to jaka bo coś mi na oczy padło i nie widzę Może wspominane tutaj frigo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Opona letnia: > Sucho - świetnie > Mokro - dobrze > Śnieg - źle > Opona śniegowa: > Sucho - znośnie > Mokro - źle > Śnieg - dobrze > Wielosezonowa: > Sucho: dobrze > Mokro: znosnie > Śnieg: znośnie To co napisałeś można by podwiesić czy w inny sposób "utrwalić", bo to definicja sensu opon całorocznych u nas. Łatwiej się chyba tego nie da przedstawić. Do identycznych wniosków doszedłem i na razie nie żałuję wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 No i po przeczytaniu tego wszystkiego mam problem. Kia Rio, opony letnie Hankook- mają 2 wady: głośne i źle radzą sobie z wyjeźdżaniem z błota (zakopałem się to wiem), poza tym są ok. A więc: 1. Nie chce mi się stać w kolejkach z 4 oponami do wymiany. 2. Nie chce mi się przekręcać 4 kompletnych kół (chyba że w ostateczności). Rozpatrywałem różne konfiguracje, wymyśliłem taką: Na zimę opony całoroczne, na lato na tył oryginalne letnie, z przodu zostają całoroczne. Teoretycznie powinno to wydłużyć żywot całorocznych i tylko 2 koła na felgach do przekręcania. Może być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 A ja kolegom żrącym się tutaj o wyższości bożego narodzenia nad wielkanocą zapodam jeszcze jedną zagadkę: Mamy aytobus typu Ikarus 280 (znaczy przegubowy) Jaka konfiguracja opon letnich (L), zimowych (Z) i wielosezonowych (W) będzie najlepsza na osiach 1 (przednia), 2 (napędowa), 3 (w przyczepie): 1L, 2Z, 3W 1L, 2W, 3Z 1Z, 2L, 3W 1Z, 2W, 3L 1W, 2Z, 3L 1W, 2L, 3Z To teraz kupuję , i i czekam na kolejne 5000 postów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Proszę - wyniki testów uwielbianej przez Polaków Dębicy Frigo - we wszystkich źle I to jest dowód na to, że testy sa pisane na zamówienie. Dębica Frigo 2 to jest TA SAMA opona, co GoodYear Ultragrip 5, który w tych samych testach dostał ocenę "Gut": Eins Zwei I ciekawe opinie użytkowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > I to jest dowód na to, że testy sa pisane na zamówienie. > Dębica Frigo 2 to jest TA SAMA opona, co GoodYear Ultragrip 5 Frigo czy Frigo 2? Identyczny jest bieżnik czy także skład mieszanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > I to jest dowód na to, że testy sa pisane na zamówienie. > Dębica Frigo 2 to jest TA SAMA opona, co GoodYear Ultragrip 5, który w tych samych testach dostał Chińczycy też maję wiele opon z bieżnikiem od markowych producentów ale nie zaryzykuję stwierdzenia że są równie dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Radzi sobie o wiele, wiele, wiele lepiej, niż ośka. > Oczywiście napęd na 4 koła nie ma żadnego znaczenia dla prowadzenia samochodu w zakrętach (o > ruszaniu wiadomo - ośka jest o wiele lepsza - każde 4x4 zostanie bezradne a ośka na zimówce > pojeeeedzieeeee), nijak nie wpływa to więc na bezpieczeństwo. Do tego 4x4 przeszkadza w > skutecznym hamowaniu Nie przeczytałeś dokładnie i nadinterpretujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > (...) > Trochę nowszy - "O oponach całorocznych praktycznie się nie mówi. Nikt ich nie reklamuje, nie ma > też kampanii medialnych, które promowałyby ich używanie. Gdyby stały się popularne, branża > oponiarska straciłaby krocie!" Nie wiem dlaczego branża oponiarska miałaby cokolwiek stracić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Nie wiem dlaczego branża oponiarska miałaby cokolwiek stracić. Ilość przekładek opon, ilość wyrzuconych opon o bieżniku 3 mm, czy z wyższym bieżnikiem, ale stare ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Ilość przekładek opon, ilość wyrzuconych opon o bieżniku 3 mm, czy z wyższym bieżnikiem, ale stare > ... Opon zużyje się tyle samo przecież. A nawet więcej bo na letnich jeździć możesz do 1.5mm a całoroczną trzeba wyrzucić poniżej 4mm. A kasa z przekładek to biznes dla ziutka-wulkanizatora, nie branży oponiarskiej z dużej litery, która tak naprawdę potrafi lobbować i ma wpływ na cokolwiek. Ta branża to by na całosezonowych zyskała, bo sprzedaż by urosła z przyczyn opisanych powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Opon zużyje się tyle samo przecież. A nawet więcej bo na letnich jeździć możesz do 1.5mm a > całoroczną trzeba wyrzucić poniżej 4mm. MOZNA JE BEZPIECZNIE DOJEZDZIC LATEM ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > MOZNA JE BEZPIECZNIE DOJEZDZIC LATEM ! Mało kto dojeździ pozostałe 2.5mm w ciągu jednego sezonu letniego. A jesienią będą do wyrzucenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Ta branża to by na całosezonowych zyskała, bo sprzedaż by urosła z przyczyn opisanych powyżej. Branża to nie tylko producenci, ale cała sieć dystrybucji, która w większości sprzedaje nie opony, ale cały serwis oponiarski (opona, przekładka, przechowanie). Sprzedaż opon dla klientów z ulicy, to zło konieczne. Branża by straciła, bo w obecnej sytuacji do każdego auta flotowego kupowany jest z automatu drugi komplet opon - tego by nie było jakby auto wyjeżdżało z salonu na oponach całorocznych. Każda flota utylizuje opony poniżej progu 3-4 mm, niezależnie czy letnie czy zimowe - w przypadku całorocznych znacznie częściej byłyby "dojeżdżane" do końca. Tak samo nie zdarzałyby się przypadki utylizacji opon ze względu na wiek. Na pewno też wyważane byłyby rzadziej niż raz na pół roku i nie byłoby usługi przechowywania opon. Policz to dla setek tysięcy aut flotowych i zobaczysz jaka to skala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Mało kto dojeździ pozostałe 2.5mm w ciągu jednego sezonu letniego. A jesienią będą do wyrzucenia. No co ty? Jak nie dojeździ w jednym sezonie, to dojeździ w drugim, a potem jeszcze sprzeda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > I co, chcesz badać slicka przy temp ~3-5 *C? > Nagrzejesz go? spokojna twoja. Mam miękką mieszankę. A jak zajdzie potrzeba to się dogrzewki dotnie. > I czego to będzie wykładnia? porównamy różne opony w warunkach "przejściowych" czyli w takich jakich się jeździ większość czasu w PL. > Wynik hamowania auta podawany w prasie to najlepszy wynik jaki auto uzyskuje w temp około 20* na > suchym torze na oponach na których będzie sprzedawane. bladego pojęcia nie mam jak to jest mierzone. wiem jedn na pewno: jeździłem na takich gumach, które by wypadły w testach super ale nie chciałbym mimo to ich kupić. Po prostu były nieprzewidywalne. Tego nie zmierzysz. Są opony które nie dają oznak uślizgu, ciężko jest wyczuć gdzie jest granica i wszystko dzieje się "nagle". Takich opon strasznie nie lubię. Wolę mieć już mniejszą przyczepność ale bardziej "miękkie" wchodzenie w uślizg. > Weź pod uwagę że zmiana samych opon na inne może ten wynik zmienić. Zarówno in + jak i in - nie musisz mi tego mówić. O tym przecież ta dyskusja. > Ba, te same opony w innym aucie (w innym modelu/innego producenta) mogą dać już zupełnie inne > wyniki zarówno w hamowaniu jak i przyspieszaniu czy nawet w jeździe po łuku. czy ty aby przypadkiem nie podważyłeś wszystkich swoich argumentów tym tekstem? Jeśli opona jest dobra to jest dobra i koniec. trzeba tylko do danego auta dobrać odpowiedni rozmiar i ciśnienie. > Kwestię sposobu użycia hamulców też pomijam bo się może okazać że mało który z nas jest w stanie > taki sam wynik uzyskać jak kierowca testowy. zależy od marki auta i modelu oraz tego jak optymistycznie ktoś podszedł do testu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Frigo czy Frigo 2? > Identyczny jest bieżnik czy także skład mieszanki? Frigo 2. Skład na pewno jest inny bo nawet pomiędzy różnymi rocznikami danego modelu opony może się różnić. i raczej im nowsze mieszanki tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > No i po przeczytaniu tego wszystkiego mam problem. > Kia Rio, opony letnie Hankook- mają 2 wady: głośne i źle radzą sobie z wyjeźdżaniem z błota > (zakopałem się to wiem), poza tym są ok. > A więc: > 1. Nie chce mi się stać w kolejkach z 4 oponami do wymiany. > 2. Nie chce mi się przekręcać 4 kompletnych kół (chyba że w ostateczności). > Rozpatrywałem różne konfiguracje, wymyśliłem taką: > Na zimę opony całoroczne, na lato na tył oryginalne letnie, z przodu zostają całoroczne. > Teoretycznie powinno to wydłużyć żywot całorocznych i tylko 2 koła na felgach do przekręcania. > Może być ? opony przede wszystkim mają być równe. Nie kombinuj z różnymi na dwóch osiach bo nigdy nie będziesz wiedział czy ci przód ucieknie czy tył. Auto będzie nieprzewidywalne. Już lepiej jeździć na 4 łysych niż dać na przód letnie a tył zostawić zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > No co ty? Jak nie dojeździ w jednym sezonie, to dojeździ w drugim, a potem jeszcze sprzeda. To będzie miał dwa komplety i konieczność przekładki. Koło się zamyka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > I to jest dowód na to, że testy sa pisane na zamówienie. > Dębica Frigo 2 to jest TA SAMA opona, co GoodYear Ultragrip 5, który w tych samych testach dostał > ocenę "Gut": > Eins > Zwei > I ciekawe opinie użytkowników gdyby to jeszcze było w jakimś chrześcijańskim języku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Chińczycy też maję wiele opon z bieżnikiem od markowych producentów ale nie zaryzykuję stwierdzenia > że są równie dobre. Chińczycy nie są w koncernie GoodYear i nie biorą z tego koncernu mieszanek oraz matryc tylko kradną swoje i kombinują po swojemu. A Dębica już od kilku ładnych lat jest w GY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > MOZNA JE BEZPIECZNIE DOJEZDZIC LATEM ! powiem więcej: takie opony można bezpiecznie oddać ludziom do treningów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > spokojna twoja. Mam miękką mieszankę. A jak zajdzie potrzeba to się dogrzewki dotnie. > porównamy różne opony w warunkach "przejściowych" czyli w takich jakich się jeździ większość czasu > w PL. Cóż, żeby było bliżej > bladego pojęcia nie mam jak to jest mierzone. > nie musisz mi tego mówić. O tym przecież ta dyskusja. > czy ty aby przypadkiem nie podważyłeś wszystkich swoich argumentów tym tekstem? W tym rzecz że nie > Jeśli opona jest dobra to jest dobra i koniec. trzeba tylko do danego auta dobrać odpowiedni > rozmiar i ciśnienie. Błąd. Zmiana masy auta, rozłożenia mas, geometrii zawieszenia, rodzaju napędu potrafi zmienić znacząco wyniki trakcyjne. > zależy od marki auta i modelu oraz tego jak optymistycznie ktoś podszedł do testu. Zależy od naszej umiejętności właściwego hamowania. Lub nieumiejętności testującego fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > A jeździłeś kiedyś po drogach w ogóle? Nie, nie, ja tylko po polach, łąkach i lasach jeżdżę... > Pokażesz mi palcem auta zachowujące bezpieczny odstęp? Ale co poradzę na to, że większość nie potrafi myśleć za kółkiem? No może z wyjątkiem tego, że myślą, że mają refleks Kubicy lub lepszy I Ty - zdaje się - bierzesz z nich przykład, no bo skoro każdy każdemu siedzi na zderzaku, to JA MAM BYĆ GORSZY? Sorry, ale tu nie pomogą nawet opony z certyfikatem NASA, o czym ktoś już wspomniał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Cóż, żeby było bliżej > W tym rzecz że nie > Błąd. Zmiana masy auta, rozłożenia mas, geometrii zawieszenia, rodzaju napędu potrafi zmienić > znacząco wyniki trakcyjne. Tak, ale to się zmieni proporcjonalnie na każdej oponie którą założysz na dane auto. > Zależy od naszej umiejętności właściwego hamowania. Lub nieumiejętności testującego fabrycznie. ja nie umiem hamować. Ostatni rajd to pokazał. Dwa razy metę przestrzeliłem tak z pół metra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Tak, ale to się zmieni proporcjonalnie na każdej oponie którą założysz na dane auto. Proporcjonalnie? Nie, w żaden sposób proporcjonalnie, a przynajmniej nie w proporcjach jakie jesteś w stanie wyliczyć. Owe proporcje wyjdą po testach, ale sie ich nie da wcześniej obliczyć > ja nie umiem hamować. Ostatni rajd to pokazał. Dwa razy metę przestrzeliłem tak z pół metra Tam nie trzeba umieć hamować tak jak na rajdach. Tam masz się zatrzymać na najkrótszym odcinku a nie "w bramkach". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Proporcjonalnie? > Nie, w żaden sposób proporcjonalnie, a przynajmniej nie w proporcjach jakie jesteś w stanie > wyliczyć. ale ja nie mówię o liczeniu czegokolwiek. Jak przy danych ustawieniach geometrii zawieszenia/masy auta/sztywności elementów zawieszenia jedna opona trzyma a druga nie to po przełożeniu kół do innego auta nagle się role nie odwrócą. Nadal lepsza będzie ta co wcześniej. > Tam nie trzeba umieć hamować tak jak na rajdach. > Tam masz się zatrzymać na najkrótszym odcinku a nie "w bramkach". tak, masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > ale ja nie mówię o liczeniu czegokolwiek. Jak przy danych ustawieniach geometrii zawieszenia/masy > auta/sztywności elementów zawieszenia jedna opona trzyma a druga nie to po przełożeniu kół do > innego auta nagle się role nie odwrócą. Nadal lepsza będzie ta co wcześniej. Zapomniałeś o rozkładzie masy, która zwiększając lub zmniejszając nacisk na oś/ koło zmienić potrafi "trzymanie" I w tym problem, bo inaczej dociśnięta opona zachowa się inaczej. Ergo zmiana auto może zmienić zupełnie zachowanie opony` Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Zapomniałeś o rozkładzie masy, która zwiększając lub zmniejszając nacisk na oś/ koło zmienić > potrafi "trzymanie" > I w tym problem, bo inaczej dociśnięta opona zachowa się inaczej. Ergo zmiana auto może zmienić > zupełnie zachowanie opony` ja o gruszce... Tak. Zmieni się zachowanie danej opony. Ale nadal zestaw 1. będzie lepszy od zestawy 2. Jak założysz na auto WRC Dębice VIVO to one nadal będą gorsze od wyczynowego slicka na tym samym aucie. Jak ten zestaw kół przełożysz do służbowego pikaczento to nadal będzie lepszy slick. poniał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Chcąc - nie chcąc wyważasz więc dwa razy do roku. ale głupoty wypisujesz uparłeś sie na to wyważanie, nie wiem po co? 5 lat temu kupiłem nowe frigo do sieny, założyłem i wyważyłem na stalowych felgach. co rok na zime samemu robiłem przekładke, bez wyważania. przez te 5 sezonów koła zrobiły ok 60 tys i nie było czuć żadnego bicia, czy telepania, nawet przy prędkosciach ok 150 km/h miesiąc temu je sprzedawałem (cały komplet) i kupujący sobie zażyczył sprawdzenia w wulkanizacji... i wiesz co? gumiarz powiedział, ze są prosciutkie i odpowiednio wyważone takze jak nie szkoda Ci kasy na zbędne wydatki, to sobie wyważaj nawet co miesiąc, ale nie pisz, ze tak trzeba, bo wcale nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > ja o gruszce... > Tak. Zmieni się zachowanie danej opony. Ale nadal zestaw 1. będzie lepszy od zestawy 2. > Jak założysz na auto WRC Dębice VIVO to one nadal będą gorsze od wyczynowego slicka na tym samym > aucie. Jak ten zestaw kół przełożysz do służbowego pikaczento to nadal będzie lepszy slick. > poniał? Nie, nie poniał(eś). Jak porównasz 2 opony z tego samego segmentu a nie dwie opony z różnych segmentów, to wtedy spytaj czy poniał(eś). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Nie, nie poniał(eś). > Jak porównasz 2 opony z tego samego segmentu a nie dwie opony z różnych segmentów, to wtedy spytaj > czy poniał(eś). znaczy jak porównam, że Fulda Kristall Montero założona w Fiacie Seicento jest lepsza od Dębicy Frigo Directional to po założeniu tych samych opon do BMW 525i role się odwrócą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > znaczy jak porównam, że Fulda Kristall Montero założona w Fiacie Seicento jest lepsza od Dębicy > Frigo Directional to po założeniu tych samych opon do BMW 525i role się odwrócą? Nie, jak porównasz fuldę na seicento i na BMW, poznasz różnicę. A najlepiej jak porównasz tę samą oponę na autach z tego samego segmentu, np na BMW 3 i Audi A4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > takze jak nie szkoda Ci kasy na zbędne wydatki, to sobie wyważaj nawet co miesiąc, ale nie pisz, ze > tak trzeba, bo wcale nie trzeba wyważać koła trzeba wtedy kiedy trzeba a nie jak przyjdzie odpowiednia kartka w kalendarzu czy przebieg przekroczy XXXX km. To nie zmiana oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > x2 plus 200zł na zmianę 100 zł u was kosztuje przekładka opon? ja od lat obserwuję, ze 10 zł od sztuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.