Skocz do zawartości

Tolerancja w zakresie zmiany offset'u (ET)


karolKK

Rekomendowane odpowiedzi

Mój samochód jeżdzi na fabrycznych stalówkach 6" i ET45, przy oponach 185.

Chcę kupić alufelgi ale wydaje mi się, że należałoby zmniejszyć ET, poniżej 40, bo aktualny wygląd samochodu, na oryginalnych felgach przypomina nieco tzw. "wąskotorówkę".

Przymierzałem ostatnio w Norauto felgę ET38, 6,5" z oponą 195.

Rozmiar opony 195/60R15 jest w pełni homologowany do mojego auta.

Gorzej z ET, bo w świadectwie homologacji podają oczywiście możliwe dopuszczalne rozmiary kół i opon (od 14-17", 185-215mm, od 70-45 profil) ale ET zawsze podają 45.

Pytanie w takim razie czy to się jakoś oblicza, czy można zmniejszyć bezpiecznie offset?

Dodam, że na ET38 i feldze szerszej czyli 6,5" nigdzie i nie obciera, a wręcz weszłaby jeszcze szersza z jeszcze niższym ET.

Chcę uniknąć sytuacji, że wydam na alufegi razem z oponami 4kpln, a ich wygląd przy fabrycznym ET w niczym nie poprawi wyglądu na stalówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój samochód jeżdzi na fabrycznych stalówkach 6" i ET45, przy oponach 185.

> Chcę kupić alufelgi ale wydaje mi się, że należałoby zmniejszyć ET, poniżej 40, bo aktualny wygląd

> samochodu, na oryginalnych felgach przypomina nieco tzw. "wąskotorówkę".

> Przymierzałem ostatnio w Norauto felgę ET38, 6,5" z oponą 195.

> Rozmiar opony 195/60R15 jest w pełni homologowany do mojego auta.

> Gorzej z ET, bo w świadectwie homologacji podają oczywiście możliwe dopuszczalne rozmiary kół i

> opon (od 14-17", 185-215mm, od 70-45 profil) ale ET zawsze podają 45.

> Pytanie w takim razie czy to się jakoś oblicza, czy można zmniejszyć bezpiecznie offset?

> Dodam, że na ET38 i feldze szerszej czyli 6,5" nigdzie i nie obciera, a wręcz weszłaby jeszcze

> szersza z jeszcze niższym ET.

Bo właśnie ET powinieneś zmieniać w zależności do szerokości felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gorzej z ET, bo w świadectwie homologacji podają oczywiście możliwe dopuszczalne rozmiary kół i

> opon (od 14-17", 185-215mm, od 70-45 profil) ale ET zawsze podają 45.

Producenci felg też uzyskują homologacje (np. ABE albu TUV w Niemczech) na swoje felgi i wtedy już bywają różne ET. Wtedy wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w życiu o czymś takim nie słyszałem

> może się czepiać jedynie wtedy jeśli zmiana ta miała rzeczywisty wpływ na zdarzenie drogowe

Byłem świadkiem opisu kolizji (karambol) policja spisywaka poza dokumentami

Wszystkie oznaczenia na swiatlach

Wszystkie ozn. na oponach, głębokość bieżnika

Wszystkie oznaczenia na szybach

Liczniki

Pytałem po co? To Pan busted.gif odp ze dla ubezpieczalni

Fakt felg nie odczytywali, ale mysle ze mize byc to pkt zaczepienia przy wypadku ze skutkiem śmiertelnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem świadkiem opisu kolizji (karambol) policja spisywaka poza dokumentami

> Wszystkie oznaczenia na swiatlach

> Wszystkie ozn. na oponach, głębokość bieżnika

> Wszystkie oznaczenia na szybach

> Liczniki

> Pytałem po co? To Pan odp ze dla ubezpieczalni

> Fakt felg nie odczytywali, ale mysle ze mize byc to pkt zaczepienia przy wypadku ze skutkiem

> śmiertelnym

Tak na logikę - jaki wpływ na wypadek lub sam jego przebieg może mieć różnica w ET rzędu 7-8mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak na logikę - jaki wpływ na wypadek lub sam jego przebieg może mieć różnica w ET rzędu 7-8mm?

To już sąd rozstrzygnie, czy miał, czy nie miał.

Taki pewnie nie będzie miał większego wpływu, ale niektórzy przeginają z felgami i oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak na logikę - jaki wpływ na wypadek lub sam jego przebieg może mieć różnica w ET rzędu 7-8mm?

żaden, ale wiesz, teraz trendy jest pisanie ze bedzie problem z odszkodowaniem. Raz na jakis czas sie pojawia na mk nowy trend- nalezy wytknac czytanie ze zrozumieniem, nalezy pietnowac jazde nawet 1km powyzej ograniczenia, jest okres gdy jak padnie slowo fotoradar z automatu zostaniesz pojechany ze zawiniles a nie chcesz placic etc etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już sąd rozstrzygnie, czy miał, czy nie miał.

> Taki pewnie nie będzie miał większego wpływu, ale niektórzy przeginają z felgami i oponami.

jedyne przegięcie jakie mi przychodzi do głowy to przesadny "naciąg opon np 175 na 8" itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój samochód jeżdzi na fabrycznych stalówkach 6" i ET45, przy oponach 185.

> Chcę kupić alufelgi ale wydaje mi się, że należałoby zmniejszyć ET, poniżej 40, bo aktualny wygląd

> samochodu, na oryginalnych felgach przypomina nieco tzw. "wąskotorówkę".

Zbytnie pomniejszenie albo w ogóle zbyt duża zmiana ofsetu felg zwiększy podsterowność.

Czyli że auto będzie gorzej skręcać.

Bierze się to stąd, że inne ET zmieni kąt pochylenia koła w zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbytnie pomniejszenie albo w ogóle zbyt duża zmiana ofsetu felg zwiększy podsterowność.

> Czyli że auto będzie gorzej skręcać.

> Bierze się to stąd, że inne ET zmieni kąt pochylenia koła w zakręcie.

no patrz a u mnie większe ET z tyłu wraz z dołożeniem stabilizatora zwiększyło nadsterowność zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierze się to stąd, że inne ET zmieni kąt pochylenia koła w zakręcie.

Możesz mi to narysować? Bo moja wyobraźnia przestrzenna tego nie widzi... niewiem.gif

Rozumiem rozstaw kół, ale kąt? Czyli jak ktoś założy szerszą/węższą felgę ale z fabrycznym ET, to też mu się kąt zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz mi to narysować? Bo moja wyobraźnia przestrzenna tego nie widzi...

> Rozumiem rozstaw kół, ale kąt? Czyli jak ktoś założy szerszą/węższą felgę ale z fabrycznym ET, to

> też mu się kąt zmieni?

Zmieniając ET zmieniasz rozstaw kół

Zmieniając rozstaw kół zmieniasz ich pochylenie, a właściwie wychylenie względem osi podłużnej pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmieniając ET zmieniasz rozstaw kół

Tak, zgadza się. Tak samo zresztą, kiedy np. założyłem dystanse +20 na stronę.

> Zmieniając rozstaw kół zmieniasz ich pochylenie, a właściwie wychylenie względem osi podłużnej

> pojazdu

Ale nie ruszam układu (prostego - dla uproszczenia) wahacz-zwrotnica-amortyzator-nadwozie, a przecież to jego nastawy odpowiadają za kąty, pochylenia, wyprzedzenia... niewiem.gif dalej tego nie jarzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, zgadza się. Tak samo zresztą, kiedy np. założyłem dystanse +20 na stronę.

> Ale nie ruszam układu (prostego - dla uproszczenia) wahacz-zwrotnica-amortyzator-nadwozie, a

> przecież to jego nastawy odpowiadają za kąty, pochylenia, wyprzedzenia... dalej tego nie

> jarzę...

http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DodatekGeometria_cz1.pdf

Może coś znajdziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.