karolKK Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Mój samochód jeżdzi na fabrycznych stalówkach 6" i ET45, przy oponach 185. Chcę kupić alufelgi ale wydaje mi się, że należałoby zmniejszyć ET, poniżej 40, bo aktualny wygląd samochodu, na oryginalnych felgach przypomina nieco tzw. "wąskotorówkę". Przymierzałem ostatnio w Norauto felgę ET38, 6,5" z oponą 195. Rozmiar opony 195/60R15 jest w pełni homologowany do mojego auta. Gorzej z ET, bo w świadectwie homologacji podają oczywiście możliwe dopuszczalne rozmiary kół i opon (od 14-17", 185-215mm, od 70-45 profil) ale ET zawsze podają 45. Pytanie w takim razie czy to się jakoś oblicza, czy można zmniejszyć bezpiecznie offset? Dodam, że na ET38 i feldze szerszej czyli 6,5" nigdzie i nie obciera, a wręcz weszłaby jeszcze szersza z jeszcze niższym ET. Chcę uniknąć sytuacji, że wydam na alufegi razem z oponami 4kpln, a ich wygląd przy fabrycznym ET w niczym nie poprawi wyglądu na stalówkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Jak zejdziesz trochę z ET to nic złego się nie stanie. Ja zmieniłem ET 52,5 na ET 40 i nic kompletnie się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Mój samochód jeżdzi na fabrycznych stalówkach 6" i ET45, przy oponach 185. > Chcę kupić alufelgi ale wydaje mi się, że należałoby zmniejszyć ET, poniżej 40, bo aktualny wygląd > samochodu, na oryginalnych felgach przypomina nieco tzw. "wąskotorówkę". > Przymierzałem ostatnio w Norauto felgę ET38, 6,5" z oponą 195. > Rozmiar opony 195/60R15 jest w pełni homologowany do mojego auta. > Gorzej z ET, bo w świadectwie homologacji podają oczywiście możliwe dopuszczalne rozmiary kół i > opon (od 14-17", 185-215mm, od 70-45 profil) ale ET zawsze podają 45. > Pytanie w takim razie czy to się jakoś oblicza, czy można zmniejszyć bezpiecznie offset? > Dodam, że na ET38 i feldze szerszej czyli 6,5" nigdzie i nie obciera, a wręcz weszłaby jeszcze > szersza z jeszcze niższym ET. Bo właśnie ET powinieneś zmieniać w zależności do szerokości felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Jak zejdziesz trochę z ET to nic złego się nie stanie. > Ja zmieniłem ET 52,5 na ET 40 i nic kompletnie się nie dzieje. Upierdliwy ubezpieczyciel może się czepiać w razie w... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Gorzej z ET, bo w świadectwie homologacji podają oczywiście możliwe dopuszczalne rozmiary kół i > opon (od 14-17", 185-215mm, od 70-45 profil) ale ET zawsze podają 45. Producenci felg też uzyskują homologacje (np. ABE albu TUV w Niemczech) na swoje felgi i wtedy już bywają różne ET. Wtedy wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Upierdliwy ubezpieczyciel może się czepiać w razie w... w życiu o czymś takim nie słyszałem może się czepiać jedynie wtedy jeśli zmiana ta miała rzeczywisty wpływ na zdarzenie drogowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > w życiu o czymś takim nie słyszałem > może się czepiać jedynie wtedy jeśli zmiana ta miała rzeczywisty wpływ na zdarzenie drogowe Byłem świadkiem opisu kolizji (karambol) policja spisywaka poza dokumentami Wszystkie oznaczenia na swiatlach Wszystkie ozn. na oponach, głębokość bieżnika Wszystkie oznaczenia na szybach Liczniki Pytałem po co? To Pan odp ze dla ubezpieczalni Fakt felg nie odczytywali, ale mysle ze mize byc to pkt zaczepienia przy wypadku ze skutkiem śmiertelnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Byłem świadkiem opisu kolizji (karambol) policja spisywaka poza dokumentami > Wszystkie oznaczenia na swiatlach > Wszystkie ozn. na oponach, głębokość bieżnika > Wszystkie oznaczenia na szybach > Liczniki > Pytałem po co? To Pan odp ze dla ubezpieczalni > Fakt felg nie odczytywali, ale mysle ze mize byc to pkt zaczepienia przy wypadku ze skutkiem > śmiertelnym Tak na logikę - jaki wpływ na wypadek lub sam jego przebieg może mieć różnica w ET rzędu 7-8mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Tak na logikę - jaki wpływ na wypadek lub sam jego przebieg może mieć różnica w ET rzędu 7-8mm? To już sąd rozstrzygnie, czy miał, czy nie miał. Taki pewnie nie będzie miał większego wpływu, ale niektórzy przeginają z felgami i oponami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Tak na logikę - jaki wpływ na wypadek lub sam jego przebieg może mieć różnica w ET rzędu 7-8mm? żaden, ale wiesz, teraz trendy jest pisanie ze bedzie problem z odszkodowaniem. Raz na jakis czas sie pojawia na mk nowy trend- nalezy wytknac czytanie ze zrozumieniem, nalezy pietnowac jazde nawet 1km powyzej ograniczenia, jest okres gdy jak padnie slowo fotoradar z automatu zostaniesz pojechany ze zawiniles a nie chcesz placic etc etc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > To już sąd rozstrzygnie, czy miał, czy nie miał. > Taki pewnie nie będzie miał większego wpływu, ale niektórzy przeginają z felgami i oponami. jedyne przegięcie jakie mi przychodzi do głowy to przesadny "naciąg opon np 175 na 8" itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Mój samochód jeżdzi na fabrycznych stalówkach 6" i ET45, przy oponach 185. > Chcę kupić alufelgi ale wydaje mi się, że należałoby zmniejszyć ET, poniżej 40, bo aktualny wygląd > samochodu, na oryginalnych felgach przypomina nieco tzw. "wąskotorówkę". Zbytnie pomniejszenie albo w ogóle zbyt duża zmiana ofsetu felg zwiększy podsterowność. Czyli że auto będzie gorzej skręcać. Bierze się to stąd, że inne ET zmieni kąt pochylenia koła w zakręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > > Tak na logikę - jaki wpływ na wypadek lub sam jego przebieg może mieć różnica w ET rzędu 7-8mm? > > żaden, Nie pisz jak nie wiesz. jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Zbytnie pomniejszenie albo w ogóle zbyt duża zmiana ofsetu felg zwiększy podsterowność. > Czyli że auto będzie gorzej skręcać. > Bierze się to stąd, że inne ET zmieni kąt pochylenia koła w zakręcie. no patrz a u mnie większe ET z tyłu wraz z dołożeniem stabilizatora zwiększyło nadsterowność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Upierdliwy ubezpieczyciel może się czepiać w razie w... Link 4 które jest najbardziej upierdliwe jakie znam nie czepiało się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drabek Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Skorzystaj może z tego kalkulatora LINK jak wpiszesz sobie dane to +/- uzyskasz wiedze jak bardzo wystawać/chować będzie się felga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Skorzystaj może z tego kalkulatora LINK > jak wpiszesz sobie dane to +/- uzyskasz wiedze jak bardzo wystawać/chować będzie się felga Ja jeszcze do tego kalkulatora dorzuciłbym to: http://www.willtheyfit.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Bierze się to stąd, że inne ET zmieni kąt pochylenia koła w zakręcie. Możesz mi to narysować? Bo moja wyobraźnia przestrzenna tego nie widzi... Rozumiem rozstaw kół, ale kąt? Czyli jak ktoś założy szerszą/węższą felgę ale z fabrycznym ET, to też mu się kąt zmieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Możesz mi to narysować? Bo moja wyobraźnia przestrzenna tego nie widzi... > Rozumiem rozstaw kół, ale kąt? Czyli jak ktoś założy szerszą/węższą felgę ale z fabrycznym ET, to > też mu się kąt zmieni? Zmieniając ET zmieniasz rozstaw kół Zmieniając rozstaw kół zmieniasz ich pochylenie, a właściwie wychylenie względem osi podłużnej pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Zmieniając ET zmieniasz rozstaw kół Tak, zgadza się. Tak samo zresztą, kiedy np. założyłem dystanse +20 na stronę. > Zmieniając rozstaw kół zmieniasz ich pochylenie, a właściwie wychylenie względem osi podłużnej > pojazdu Ale nie ruszam układu (prostego - dla uproszczenia) wahacz-zwrotnica-amortyzator-nadwozie, a przecież to jego nastawy odpowiadają za kąty, pochylenia, wyprzedzenia... dalej tego nie jarzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Nie pisz jak nie wiesz. > jakiś tekst No tak, tyle że dajesz odnośnik do swojej wypowiedzi To ja Ci powiem że nie zmienia nic i dam Ci odnośnik do mojej poprzedniej odpowiedzi, na jedno wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Tak, zgadza się. Tak samo zresztą, kiedy np. założyłem dystanse +20 na stronę. > Ale nie ruszam układu (prostego - dla uproszczenia) wahacz-zwrotnica-amortyzator-nadwozie, a > przecież to jego nastawy odpowiadają za kąty, pochylenia, wyprzedzenia... dalej tego nie > jarzę... http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DodatekGeometria_cz1.pdf Może coś znajdziesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DodatekGeometria_cz1.pdf > Może coś znajdziesz... Po pobieżnej lekturze wyłapałem jedynie wpływ zmiany ET na promień zataczania. Poszukam dokładniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drabek Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Nie pisz jak nie wiesz. > jakiś tekst Może ma to znaczenie w jeździe torowej. Ale IMO w jeździe na co dzień. Nawet ostrzejszej tego nie poczuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.