Doom Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Witam. Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Witam. > Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? z tego co pamietam to tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Witam. > Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po > zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go > do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje > koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były > w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam... Według mnie kolizyjne , widziałem tłoki ze śladami zaworów. Ale nie mam 100% pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Witam. > Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po > zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go > do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje > koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były > w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam... Wymien rozrzad,zdejmij klawiature i sprawdz ktore laski popychaczy sa krzywe. Przy kolizji najczesciej laski popychaczy zostaly skrzywione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Witam. > Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_II Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 W naszym Caro GLI dwa razy się zerwał pasek rozrządu (mimo terminowych wymian niestety) - za pierwszym razem przy przebiegu ok 100tys km (pamiętam bo wracałem wtedy z matury ) O dziwo nie stało się nic! Dalej samochód jeździł i przy ok 150 tys znowu - ale tym razem pokrzywiło laski popychaczy .. w zasadzie tylko, bo poza tym było OK. Interwał wymiany wynosił 60 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Witam. > Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po > zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go > do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje > koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były > w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam... Wybitnym znawcą 1.6 nie jestem ale są kolizyjne. Za to bardzo możliwe, że do wymiany są tylko laski popychaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Witam. > Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? tak, ale z reguły krzywią się laski popychaczy, jak już koledzy pisali. wymiana paska oraz lasek w 99,9% przypadków załatwia sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > tak, ale z reguły krzywią się laski popychaczy, jak już koledzy pisali. wymiana paska oraz lasek w > 99,9% przypadków załatwia sprawę. Tak było w przypadku "minusów" a w przypadku "plusów" dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzenia kasatorów ale najprościej i najszybciej zacząć od wymiany lasek, potem zakręcić wałem i jak nie będzie problemów to wtedy próbować odpalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 sam z siebie ten rozrząd strzela czy np. od odpalania na pych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Witam. > Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po > zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go > do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje > koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były > w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam... Kolizyjne, ale bardzo często wystarcza demontaż klawiatury i prostowanie lasek popychaczy młotkiem. Zawory raczej rzadko lecą choć nie można mieć pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Tak było w przypadku "minusów" a w przypadku "plusów" dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzenia kasatorów To nie były takie same silniki!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Tak było w przypadku "minusów" a w przypadku "plusów" dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzenia kasatorów > ale najprościej i najszybciej zacząć od wymiany lasek, potem zakręcić wałem i jak nie będzie > problemów to wtedy próbować odpalać ja swoją przygode z silnikami FSO zakończyłem 17 lat temu. wtedy plusa jeszcze nie sprzedawano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pebe_s Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > To nie były takie same silniki!? W 1997, tuź przed wprowadzeniem "Plusa" zmodyfikowano te silniki wprowadzając hydrauliczną kasację luzów zaworowych. Swoją drogą u mnie też zerwał się pasek rozrządu w Caro 1.6 GLI przy przebiegu ok. 200 kkm, ale na szczęście nie było żadnych szkód. Po wymianie paska silnik zrobił jeszcze 140 kkm i "poldek" poszedł w świat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > sam z siebie ten rozrząd strzela czy np. od odpalania na pych? Od odpalania na pych to rozrzad raczej nie strzeli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Witam. > Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po > zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go > do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje > koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były > w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam... Kiedyś wracając z Łodzi zerwał mi się pasek. Teściowi, którego był polonez zapomniało się , że pasek się zmienia i przy 160 kkm się zerwał. Ze szkód, tylko laski popychaczy się pogięły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 kolizyjne, sprawdz walwek rozrzadu przy okazji(mogl sie "wyprostowac" tzn poprzestawialy sie krzywki, widzialem takie przypadki w poldkach) nie mowiac o prowadnicach itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > To nie były takie same silniki!? No niby takie same ale w Plusach "dorobili" hydraulikę czyli automatyczne kasatory a w starych były zwykłe szklanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.