criss1 Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Witam znalazłem przypadkiem taką opinię i jestem ciekaw czy macie jakieś doświadczenia z silnikiem MJ w Stilo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > Witam > znalazłem przypadkiem taką opinię i jestem ciekaw czy macie jakieś doświadczenia z silnikiem MJ w > Stilo. > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html był duży wątek na MK. Oczywisice jak to na autokąciku zrobiła się z tego wielka wojna. Z ciekawości poszukaj, ja zalalem pare razy i szału nie było wiec olałem temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrobry Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Dolewam do Clio dci - ogólnie - polecam. Dodam dla ścisłości, że odkąd dolewam do Clio 2T, skończyły się problemy z wtryskami i innymi duperelami, które ciągle mnie nawiedzały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > Witam > znalazłem przypadkiem taką opinię i jestem ciekaw czy macie jakieś doświadczenia z silnikiem MJ w > Stilo. > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html od ponad roku dodaje do obu aut, Stilo wyraźniej ciszej na ciepłym, Kijanka i tak cichsza z definicji, nie wyłapałem różnicy w pracy, DPF wypala się jak wcześniej. Dodaje jeszcze Diesel Skydd od Black Arrow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 To samo co 2t spełnia chyba kleen flo diesel lubricant jeśli chodzi o smarowalność wtrysków przy stosowaniu słabszej jakości paliw. Coraz więcej ludzi w PL to stosuje i wraca tak więc pewnie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 mój ojciec leje do multipli 1,9 JTD 115 od 2 sezonów - kultura pracy silnika na ogromny plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Co prawda nigdy nie dolewałem, ale paru znajomych stosuje to od dawna (wujek w peugeocie to już z dobre 10lat) i każdy sobie chwali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > DPF wypala się jak wcześniej. A producenci olejów wciskaja nam, że do aut z DPFem musi byś olej niskopopiołowy. A tu proszę- dolewamy olej 2T do paliwa i jak kolega zeznaje różnicy w wypalaniu DPFa nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > A producenci olejów wciskaja nam, że do aut z DPFem musi byś olej niskopopiołowy. A tu proszę- > dolewamy olej 2T do paliwa i jak kolega zeznaje różnicy w wypalaniu DPFa nie ma. Ciekawe jak długo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Ciekawe jak długo... już ponad rok, dodam że olej 2T też jest niskopopiołowy, w artykule Kolegi króry zaczął dyskusję są wymienione te zalecane i których należy unikać. (leję ten zalecany z TC w opisie) wycinek z wywodu: Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów. Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika. Z moich prywatnych informacji: w niemczech TAXI Menny leja 2T do swoich klekotów również, a wszyscy wiemy, że niemieckie paliwo jest jednak lepsze od oferowanego u nas. DPF'ów raczej się tam nie wycina, więc....? Dodam jeszcze, że miałem duuuże wątpliwości co do oleju jaki zalano mi na przeglądzie do auta z DPF'em, wcześniej z tego samego kurka zalewano starego grata, na pewno nie biegającego na pełnym syntetyku i jeszcze wzbogaconego o DPF. (poldek Trac na benzynie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > (poldek Trac na bęzynie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > już ponad rok, dodam że olej 2T też jest niskopopiołowy, w artykule Kolegi króry zaczął dyskusję są > wymienione te zalecane i których należy unikać. (leję ten zalecany z TC w opisie) > wycinek z wywodu: > Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra > cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów. > Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika. > Z moich prywatnych informacji: w niemczech TAXI Menny leja 2T do swoich klekotów również, a wszyscy > wiemy, że niemieckie paliwo jest jednak lepsze od oferowanego u nas. > DPF'ów raczej się tam nie wycina, więc....? > Dodam jeszcze, że miałem duuuże wątpliwości co do oleju jaki zalano mi na przeglądzie do auta z > DPF'em, wcześniej z tego samego kurka zalewano starego grata, na pewno nie biegającego na > pełnym syntetyku i jeszcze wzbogaconego o DPF. (poldek Trac na bęzynie) Znów posiłkuje się informacjami z internetu http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501&start=200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > > (poldek Trac na bęzynie) już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > Witam > znalazłem przypadkiem taką opinię i jestem ciekaw czy macie jakieś doświadczenia z silnikiem MJ w > Stilo. > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html Wlałem 1L jak na razie (po 250 ml na tankowanie) i po 4 razie spadło spalanie o przeszło litr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 18 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > Wlałem 1L jak na razie (po 250 ml na tankowanie) i po 4 razie spadło > spalanie o przeszło litr. jaki olej wlałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 I jakie masz teraz spalanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > jaki olej wlałeś? Orlenowski jakiś, na stacji kupiony, full syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > I jakie masz teraz spalanie ? No po mieście było 6,5, teraz jest 5,8. A na trasie było 5,8, to czasami i 4,8 się pokaże. Tyle że jazda do 90/h, wyżej to więcej, jak wiadomo. Nigdy nie palił mi więcej jak 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Orlenowski jakiś, na stacji kupiony, full syntetyk. pewnie ten choć on semi jest, identyczny leje i ja , spalanie fakt ciut mniejsze, praca zdecydowanie inna, kopci mniej. co prawda w innej proporcji bo nie 250ml na pełny bak a 200ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > pewnie ten > choć on semi jest, identyczny leje i ja , spalanie fakt ciut mniejsze, praca zdecydowanie inna, > kopci mniej. > co prawda w innej proporcji bo nie 250ml na pełny bak a 200ml. Nie ten, tam pisało naprawdę full synthetic. Ważne, że CR nie zdechł, Multijet 120 żyje dalej i wbrew przestrogom ma się dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Nie ten, tam pisało naprawdę full synthetic. Ważne, że CR nie zdechł, > Multijet 120 żyje dalej i wbrew przestrogom ma się dobrze Coś takiego? PLATINUM MOTO 2T Jakość: API : TC JASO: FC ISO-L-EGD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Coś takiego? > PLATINUM MOTO 2T > Jakość: API : TC > JASO: FC > ISO-L-EGD ten? ale on jest pół ! Jakość: API : TC JASO: FD ISO-L-EGD Charakterystyka: Półsyntetyczny olej przeznaczony do silników dwusuwowych, posiadający doskonałe cechy użytkowe. Gwarantuje: • doskonałą ochronę przed zużyciem • bardzo dobrą mieszalność z paliwem • bardzo dobre własności antykorozyjne Zastosowania Platinum Moto 2T to olej wg technologii syntetycznej przeznaczony do silników dwusuwowych, nadaje się do smarowania mieszankowego i oddzielnego. Przeznaczony jest do: • samochodów z silnikami dwusuwowymi • motocykli z silnikami dwusuwowymi • silników pilarek spalinowych, łańcuchowych i tarczowych • silników kos spalinowych • wszelkiego typu sprzętu ogrodniczego wyposażonego w silniki dwusuwowe Dozowanie: Według zaleceń producenta silnika. 2% w stosunku do paliwa /1:50/ jeżeli producent silnika nie zaleca inaczej. Karta produktu i charakterystyki: http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html cytata ze strony. Orlenowskie opisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD opieram się tylko na artykule z elektroda.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 No to ja chyba od jutra do was dołącze przypomną się czasy jak Jawą śmigałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD > opieram się tylko na artykule z elektroda.pl no to ten "mój" czerwony semi jest API TC i ten od Criss'a jest API TC a nawet ten niebieski jest API TC. znaczy można lać. i jak Criss pisze faktycznie apetyt spadł i u mnie, pomyka Stilaczem na codzień i nie wiem jak to robiła ale dotychczas apetyt był na poziomie 8-10 l/100km. dziś sprawdziłem jest 7,7 (wszystko z kalkulatora licznikowego) więc błędu pomiarowego raczej nie ma a okolice jej się nie zmieniły, miasto, miasto i miasto. nie chwaląc się ja zazwyczaj zadowalam sie 5,5 do 6,7 l/100km depcząc "geja" w Stilo. edyta poranna: dodam jeszcze,że dzisiaj zauważyłem na chwilowym spalaniu w Sportku wskazania apetytu mniejsze o litr, trasa ciągle ta sama, stopa też (nie mocze w rumianku) warunki na drodze jak zwykle (średni ruch, nic nie blokuje, prędkość w miarę stała, jak codziennie) Sportek tez na 2T mimo DPF'a, proporcja jak u Stilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Tak czytam ile spalają wozidła. Moja rada jak zrobić by wozik mniej spalał : sprawdzać ciśnienie w oponach , oraz zrobić sobie softa Mnie podkręcony stilon palił na trasie 4-5L przy prędkości ~90km/h , w zakorkowanym mieście przy wielu trasach 3km 7-8L (jazda 1/4mili na każdych światłach) . Oleju 2t nie stosowałem bo i po co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Tak czytam ile spalają wozidła. Moja rada jak zrobić by wozik mniej spalał : sprawdzać ciśnienie w > oponach , już wieki jak Stilon ma nabite 2,5 na kiszkę. > oraz zrobić sobie softa oj Panie , ja nie taki bogaty a i 115 kucy wystarczy zupełnie, gdzie się tutaj bujać ponad przepisowe 90.do najbliższego autobana mam 160 km. > Mnie podkręcony stilon palił na trasie 4-5L przy prędkości ~90km/h , najmniej ile ze mną za sterami spałaszował to było 2,9/100, zwykle w trasie mieściłem sie w 4,9 - 5,5 /100 > w zakorkowanym mieście wyciska między 8 a 10 i nie wiem ona jak to robi > wielu trasach 3km 7-8L oj, mam tak samo !!! > (jazda 1/4mili na każdych światłach) e, już nie, u mnie jest tylko 5 skrzyżowań ze światłami > Oleju 2t nie stosowałem bo i po co do ubiegłego roku też nie, choć słyszałem o tym już dużo wcześniej nim stałem się posiadaczem klekota. postanowiłem spróbować i jestem zadowolony. a z tym stosowaniem 2T będzie jak ze wszystkim innym, będą tacy co są zadowoleni i tacy co nie, jak w życiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > No to ja chyba od jutra do was dołącze przypomną się czasy jak Jawą śmigałem Zalany tym Orlenem ,na razie jakieś 20km tylko przejechałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Zalany tym Orlenem ,na razie jakieś 20km tylko przejechałem i jak z głośnością, zmieniło sie coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > i jak z głośnością, zmieniło sie coś? Nie wiem czy to sugestia ale jak by ciszej i łagodniej chodził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Nie wiem czy to sugestia > ale jak by ciszej i łagodniej chodził objawy prawidłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > objawy prawidłowe. Zalałem dokładnie tym olejem co ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Czytajcie do ostatniego postu http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...=#Post287457742 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolframiq Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Wlasnie koncze pierwszy bak z dodatkiem "czerwonej oliwy". Jesli ktos sie tematem interesowal to sie orientuje mniej wiecej czego sie spodziewac. Dolalem 250ml oleju Lotos 2T semi (normy z literka C) na 50l ropy. Stacja Auchan (nie pierwszy raz ta stacja ale tez nie tylko tam tankuje). Moje obserwacje (wyrazne i powtarzajace sie conajmniej kilkanascie razy): 1: plusy: - lagodniejsza, miekka i cichsza praca na zimnym (zwlaszcza przy obciazeniu) - i to tyle 2: minusy: - przy odpalaniu na zimnym odpala minimalnie (1-2obr) pozniej 3: bez zmian lub na granicy bledu: - spalanie bez zmian (ciezka noga, sr.6,6 - 6,9) - dymienie bez zmian (prawie nie wystepowalo, prawie nie wystepuje) - osiagi bez zauwazalnych zmian - kultura na cieplym bez zauwazalnych zmian Podsumowujac - efekty malo wyrazne, stosuje co tankowanie black arrow, wiec moze dlatego nie ma efektu oczyszczenia wtryskow i reszty ukladu. Pociesza jedynie swiadomosc ze smaruje pompke i wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > - spalanie bez zmian (ciezka noga, sr.6,6 - 6,9) zmień klasę wtryskiwaczy w kompie to Ci spadnie do 6.2 (przynajmniej w kompie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Jaka jest "procedura" dolewania 2T ? Przed tankowaniem, po tankowaniu...na pol zbiornika moge tylko dolac 2T? czy potem dotankowac gnojowki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Jaka jest "procedura" dolewania 2T ? Przed tankowaniem, po tankowaniu...na pol zbiornika moge tylko > dolac 2T? czy potem dotankowac gnojowki? zawsze przed, lepiej się wymiesza, w proporcji ~250 ml na 50 l paliwa nie ma znaczenia ile masz jeszcze w baku, ważne aby całkowita ilość była zgodna z proporcją. zakładam, że dolewasz do czystego paliwa bez dodatku oleju. (w innym przypadku musisz policzyć jak potrzebna jest proporcja aby nie przekroczyć zadanej ) na pól zbiornika podzielić: 250 ml przez 2 = 125 ml 2T, inne kombinacje z proporcji można wyliczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > zawsze przed, lepiej się wymiesza, w proporcji ~250 ml na 50 l paliwa nie ma znaczenia ile masz > jeszcze w baku, ważne aby całkowita ilość była zgodna z proporcją. zakładam, że dolewasz do > czystego paliwa bez dodatku oleju. (w innym przypadku musisz policzyć jak potrzebna jest > proporcja aby nie przekroczyć zadanej ) > na pól zbiornika podzielić: 250 ml przez 2 = 125 ml 2T, inne kombinacje z proporcji można > wyliczyć. czyli jak mam pol baku, dolewam 200-250ml i leje do pelna gnojowki i bedzie gites... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > czyli jak mam pol baku, dolewam 200-250ml i leje do pelna gnojowki i bedzie gites... zgadza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > czyli jak mam pol baku, dolewam 200-250ml i leje do pelna gnojowki i bedzie gites... wyraźna poprawa kultury pracy będzie jak wlejesz nawet 100ml na bak ... osobiście uważam że 250ml to nawet za dużo, ale nic złego oczywiście się nie stanie. Mój ojciec dolewa nakrętkę (pewnie niecałe 100ml) przy każdym tankowaniu i też czuć poprawę kultury pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 ostatnie pytanie: jaki w koncu olej kupic? dokladnie poprosze bez parametrow tylko nazwa i rodzaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > ostatnie pytanie: jaki w koncu olej kupic? dokladnie poprosze bez parametrow tylko nazwa i rodzaj ja mam ten; 2T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > ja mam ten; > 2T Mirek masz chyba wszystko , olej 2T , ceramizery , a magnetyzery są ? 4 w dolot , 4 na paliwo , wóz odleci w kosmos Twój stilon jest tak napakowany dodatkami jak babeczki przebotoksowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > a magnetyzery są ? a idź, fuj, wymyślił. bez przesady. namówili mnie znajomi na magnetyzer w domu na wodociągu, kamień się odkłada jak się odkładał . choć przyznam się,że magnes mi kiedyś w aucie pomógł, sprawdzając stan oleju jeszcze w Punto zauważyłem opiłki na bagnecie, drobniutkie "iskierki", skąd i dlaczego nie mam pojęcia do dziś, pomógł magnes na filtrze oleju, wyzbierał wszystko, więcej się nie pojawiły, olej poszedł do wymiany po tygodniu jazdy z magnesem. może to były jakieś resztki z etapu produkcji i tyle mojej przygody z magnesami. olej 2T to już dawno zasłyszana historia, jeszcze z pobytu w germanii, tam dolewał go niemal każdy kto miał klekota a przejęli od taryfiarzy. ceramix to po przygodzie kolegi który miał zalane toto do silnika i kiedyś "zrobił dziurę" w misce olejowej i dał rade dojechać zdrowo do domu (jakieś 5 kilometrów) > Twój stilon jest tak napakowany dodatkami jak babeczki przebotoksowane gdzie tam, standard. to tylko: - zapobiegliwość ? - ciekawość ? - eksperyment ? edyta: ja poprawę pracy na 2T zauważyłem, na wolnych przestał się "bujać" szukałem przyczyny falowania obrotów i widocznie jeden się z wtrysków przycinał, silnik nie trzepie budą jak wcześniej mimo wymiany poduszek na po zmianowe, jest ciszej przy prędkościach podróżnych 100 - 120 km/h, spadło zużycie paliwa z 9 -10 l /100 km obecnie małżonka nie przekracza 8 litrów a jeździ nadal tak samo i po tych samych drogach. porównanie mam z o 10 lat młodszą Kijanką która jest cicha i ascetyczna w apetycie na "nektar z przefermentowanej paproci" i nie ma jeszcze ceramizerów ale już 2T tak. Stilo zrobił się głośnościowo porównywalny, trzęsie tylko bardziej. Kijance brakuje za to w porównaniu mocy powyżej 3000 obr/min. Silniki o tej samej mocy i momencie (rożne pojemności 1,9 JTD kontra 1,7 CRDI) waga niemal identyczna, Stilo 50 kg cieższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > ostatnie pytanie: jaki w koncu olej kupic? dokladnie poprosze bez parametrow tylko nazwa i rodzaj Ja też na tym orlenie latam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Czy dolanie powyzszego oleju z Orlenu (lub kazdego innego) nie spowoduje wiekszych problemow z odpalaniem diezla w zimie przy bardzo niskich temp....-12 - -20 stopni? bo takie sie u mnie zapowiadaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolframiq Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Kilku userow z forum avensis (kilku, a wypowiadalo sie wieeelu) zauwazylo minimalnie trudniejsze zapalanie. U mnie rowniez, jak juz napisalem, minimalnie (naprawde minimalnie) trudniej odpala. Nie zaobserwowano natomiast (a sprawdzano) zadnego niebezpiecznego metnienia czy zauwazalnego wzrostu gestosci takowej mieszanki w niskich tempereturach w stosunku do samej ropy. Ja bede lal, chocby w celach doswiadczalnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilomaniac Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 jest trochę tego prześledźcie sobie temat od "ziomali" http://www.forum.alfaholicy.org/forum_og...py_pigulce.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > Czy dolanie powyzszego oleju z Orlenu (lub kazdego innego) nie spowoduje wiekszych problemow z > odpalaniem diezla w zimie przy bardzo niskich temp....-12 - -20 stopni? bo takie sie u mnie > zapowiadaja Zapala trochę gorzej ale bez przesady poza tym ostatnio trochę przesadziłem z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Czy dolanie powyzszego oleju z Orlenu (lub kazdego innego) nie spowoduje wiekszych problemow z > odpalaniem diezla w zimie przy bardzo niskich temp....-12 - -20 stopni? bo takie sie u mnie > zapowiadaja u mnie wczoraj było tak zimno (-20 na termometrze w aucie i jeszcze wiatr ze wschodu dość silny, mocno nawiewał na drogę śnieg ), że na odcinku 36 km (ode mnie do Zamościa) silnik w Sportku nie osiągnął wg wskaźnika temperatury 50 stopni, już myślałem że padł termostat i zacząłem sie martwić, jednak powoli wstał i złapał pion. w tym samym dniu Stilo odpalało bez problemu nawet sie nie jąkając i nie zauważyłem aby trwało to dłużej niż normalnie a zalane 2T już nie wiem który raz.(temperaturę też łapało bez problemu (może dlatego że chłodnica w 50% zakryta a w Sportku goła jak "święty Turecki" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.