Skocz do zawartości

Olej 2T do diesla pomoże czy zaszkodzi ?


criss1

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam

> znalazłem przypadkiem taką opinię i jestem ciekaw czy macie jakieś doświadczenia z silnikiem MJ w

> Stilo.

> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html

był duży wątek na MK. Oczywisice jak to na autokąciku zrobiła się z tego wielka wojna. Z ciekawości poszukaj, ja zalalem pare razy i szału nie było wiec olałem temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> znalazłem przypadkiem taką opinię i jestem ciekaw czy macie jakieś doświadczenia z silnikiem MJ w

> Stilo.

> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html

od ponad roku dodaje do obu aut, Stilo wyraźniej ciszej na ciepłym, Kijanka i tak cichsza z definicji, nie wyłapałem różnicy w pracy, DPF wypala się jak wcześniej. Dodaje jeszcze Diesel Skydd od Black Arrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak długo...

już ponad rok, dodam że olej 2T też jest niskopopiołowy, w artykule Kolegi króry zaczął dyskusję są wymienione te zalecane i których należy unikać. (leję ten zalecany z TC w opisie)

wycinek z wywodu:

Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.

Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

Z moich prywatnych informacji: w niemczech TAXI Menny leja 2T do swoich klekotów również, a wszyscy wiemy, że niemieckie paliwo jest jednak lepsze od oferowanego u nas.

DPF'ów raczej się tam nie wycina, więc....?

Dodam jeszcze, że miałem duuuże wątpliwości co do oleju jaki zalano mi na przeglądzie do auta z DPF'em, wcześniej z tego samego kurka zalewano starego grata, na pewno nie biegającego na pełnym syntetyku i jeszcze wzbogaconego o DPF. (poldek Trac na benzynie) IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już ponad rok, dodam że olej 2T też jest niskopopiołowy, w artykule Kolegi króry zaczął dyskusję są

> wymienione te zalecane i których należy unikać. (leję ten zalecany z TC w opisie)

> wycinek z wywodu:

> Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra

> cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.

> Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

> Z moich prywatnych informacji: w niemczech TAXI Menny leja 2T do swoich klekotów również, a wszyscy

> wiemy, że niemieckie paliwo jest jednak lepsze od oferowanego u nas.

> DPF'ów raczej się tam nie wycina, więc....?

> Dodam jeszcze, że miałem duuuże wątpliwości co do oleju jaki zalano mi na przeglądzie do auta z

> DPF'em, wcześniej z tego samego kurka zalewano starego grata, na pewno nie biegającego na

> pełnym syntetyku i jeszcze wzbogaconego o DPF. (poldek Trac na bęzynie)

Znów posiłkuje się informacjami z internetu

http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501&start=200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Orlenowski jakiś, na stacji kupiony, full syntetyk.

pewnie ten

287395169-motop3b.png

choć on semi jest, identyczny leje i ja , spalanie fakt ciut mniejsze, praca zdecydowanie inna, kopci mniej.

co prawda w innej proporcji bo nie 250ml na pełny bak a 200ml.

post-7259-14352522664735_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie ten

> choć on semi jest, identyczny leje i ja , spalanie fakt ciut mniejsze, praca zdecydowanie inna,

> kopci mniej.

> co prawda w innej proporcji bo nie 250ml na pełny bak a 200ml.

Nie ten, tam pisało naprawdę full synthetic. Ważne, że CR nie zdechł,

Multijet 120 żyje dalej i wbrew przestrogom ma się dobrze grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś takiego?

> PLATINUM MOTO 2T

> Jakość: API : TC

> JASO: FC

> ISO-L-EGD

ten?

287395920-Img.jpeg

ale on jest pół !

Jakość: API : TC JASO: FD ISO-L-EGD Charakterystyka: Półsyntetyczny olej przeznaczony do silników dwusuwowych, posiadający doskonałe cechy użytkowe. Gwarantuje: • doskonałą ochronę przed zużyciem • bardzo dobrą mieszalność z paliwem • bardzo dobre własności antykorozyjne Zastosowania Platinum Moto 2T to olej wg technologii syntetycznej przeznaczony do silników dwusuwowych, nadaje się do smarowania mieszankowego i oddzielnego. Przeznaczony jest do: • samochodów z silnikami dwusuwowymi • motocykli z silnikami dwusuwowymi • silników pilarek spalinowych, łańcuchowych i tarczowych • silników kos spalinowych • wszelkiego typu sprzętu ogrodniczego wyposażonego w silniki dwusuwowe Dozowanie: Według zaleceń producenta silnika. 2% w stosunku do paliwa /1:50/ jeżeli producent silnika nie zaleca inaczej. Karta produktu i charakterystyki: http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html

cytata ze strony.

Orlenowskie opisy

post-7259-14352522667217_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD

> opieram się tylko na artykule z elektroda.pl

no to ten "mój" czerwony semi jest API TC i ten od Criss'a jest API TC a nawet ten niebieski jest API TC.

znaczy można lać.

i jak Criss pisze faktycznie apetyt spadł i u mnie, mulher.gif pomyka Stilaczem na codzień i nie wiem jak to robiła ale dotychczas apetyt był na poziomie 8-10 l/100km.

dziś sprawdziłem jest 7,7 (wszystko z kalkulatora licznikowego) więc błędu pomiarowego raczej nie ma a okolice drive.gif jej się nie zmieniły, miasto, miasto i miasto.

nie chwaląc się ja zazwyczaj zadowalam sie 5,5 do 6,7 l/100km depcząc "geja" w Stilo.

edyta poranna:

dodam jeszcze,że dzisiaj zauważyłem na chwilowym spalaniu w Sportku wskazania apetytu mniejsze o litr, trasa ciągle ta sama, stopa też (nie mocze w rumianku) warunki na drodze jak zwykle (średni ruch, nic nie blokuje, prędkość w miarę stała, jak codziennie)

Sportek tez na 2T mimo DPF'a, proporcja jak u Stilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ile spalają wozidła. Moja rada jak zrobić by wozik mniej spalał : sprawdzać ciśnienie w oponach , oraz zrobić sobie softa wink.gif

Mnie podkręcony stilon palił na trasie 4-5L przy prędkości ~90km/h , w zakorkowanym mieście przy wielu trasach 3km 7-8L (jazda 1/4mili na każdych światłach) but.gif . Oleju 2t nie stosowałem bo i po co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czytam ile spalają wozidła. Moja rada jak zrobić by wozik mniej spalał : sprawdzać ciśnienie w

> oponach ,

już wieki jak Stilon ma nabite 2,5 na kiszkę.

> oraz zrobić sobie softa

oj Panie , ja nie taki bogaty a i 115 kucy wystarczy zupełnie, gdzie się tutaj bujać ponad przepisowe 90.do najbliższego autobana mam 160 km.

> Mnie podkręcony stilon palił na trasie 4-5L przy prędkości ~90km/h ,

najmniej ile ze mną za sterami spałaszował to było 2,9/100, zwykle w trasie mieściłem sie w 4,9 - 5,5 /100

> w zakorkowanym mieście

serce.gif wyciska między 8 a 10 i nie wiem ona jak to robi confused.gifniewiem.gif

> wielu trasach 3km 7-8L

oj, mam tak samo !!!

> (jazda 1/4mili na każdych światłach)

e, już nie, u mnie jest tylko 5 skrzyżowań ze światłami frown.gif

> Oleju 2t nie stosowałem bo i po co

do ubiegłego roku też nie, choć słyszałem o tym już dużo wcześniej nim stałem się posiadaczem klekota.

postanowiłem spróbować i jestem zadowolony.

a z tym stosowaniem 2T będzie jak ze wszystkim innym, będą tacy co są zadowoleni i tacy co nie, jak w życiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ja chyba od jutra do was dołącze przypomną się czasy jak Jawą śmigałem

Zalany tym Orlenem ,na razie jakieś 20km tylko przejechałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wlasnie koncze pierwszy bak z dodatkiem "czerwonej oliwy". Jesli ktos sie tematem interesowal to sie orientuje mniej wiecej czego sie spodziewac.

Dolalem 250ml oleju Lotos 2T semi (normy z literka C) na 50l ropy. Stacja Auchan (nie pierwszy raz ta stacja ale tez nie tylko tam tankuje).

Moje obserwacje (wyrazne i powtarzajace sie conajmniej kilkanascie razy):

1: plusy:

- lagodniejsza, miekka i cichsza praca na zimnym (zwlaszcza przy obciazeniu)

- i to tyle

2: minusy:

- przy odpalaniu na zimnym odpala minimalnie (1-2obr) pozniej

3: bez zmian lub na granicy bledu:

- spalanie bez zmian (ciezka noga, sr.6,6 - 6,9)

- dymienie bez zmian (prawie nie wystepowalo, prawie nie wystepuje)

- osiagi bez zauwazalnych zmian

- kultura na cieplym bez zauwazalnych zmian

Podsumowujac - efekty malo wyrazne, stosuje co tankowanie black arrow, wiec moze dlatego nie ma efektu oczyszczenia wtryskow i reszty ukladu. Pociesza jedynie swiadomosc ze smaruje pompke i wtryski

ziew.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka jest "procedura" dolewania 2T ? Przed tankowaniem, po tankowaniu...na pol zbiornika moge tylko

> dolac 2T? czy potem dotankowac gnojowki?

zawsze przed, lepiej się wymiesza, w proporcji ~250 ml na 50 l paliwa nie ma znaczenia ile masz jeszcze w baku, ważne aby całkowita ilość była zgodna z proporcją. zakładam, że dolewasz do czystego paliwa bez dodatku oleju. (w innym przypadku musisz policzyć jak potrzebna jest proporcja aby nie przekroczyć zadanej )

na pól zbiornika podzielić: 250 ml przez 2 = 125 ml 2T, inne kombinacje z proporcji można wyliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawsze przed, lepiej się wymiesza, w proporcji ~250 ml na 50 l paliwa nie ma znaczenia ile masz

> jeszcze w baku, ważne aby całkowita ilość była zgodna z proporcją. zakładam, że dolewasz do

> czystego paliwa bez dodatku oleju. (w innym przypadku musisz policzyć jak potrzebna jest

> proporcja aby nie przekroczyć zadanej )

> na pól zbiornika podzielić: 250 ml przez 2 = 125 ml 2T, inne kombinacje z proporcji można

> wyliczyć.

czyli jak mam pol baku, dolewam 200-250ml i leje do pelna gnojowki i bedzie gites...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jak mam pol baku, dolewam 200-250ml i leje do pelna gnojowki i bedzie gites...

wyraźna poprawa kultury pracy będzie jak wlejesz nawet 100ml na bak ... osobiście uważam że 250ml to nawet za dużo, ale nic złego oczywiście się nie stanie.

Mój ojciec dolewa nakrętkę (pewnie niecałe 100ml) przy każdym tankowaniu i też czuć poprawę kultury pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a magnetyzery są ?

a idź, fuj, wymyślił. bokser.gif bez przesady.

namówili mnie znajomi na magnetyzer w domu na wodociągu, kamień się odkłada jak się odkładał .

choć przyznam się,że magnes mi kiedyś w aucie pomógł, sprawdzając stan oleju jeszcze w Punto zauważyłem opiłki na bagnecie, drobniutkie "iskierki", skąd i dlaczego nie mam pojęcia do dziś, pomógł magnes na filtrze oleju, wyzbierał wszystko, więcej się nie pojawiły, olej poszedł do wymiany po tygodniu jazdy z magnesem. może to były jakieś resztki z etapu produkcji niewiem.gif

i tyle mojej przygody z magnesami.

olej 2T to już dawno zasłyszana historia, jeszcze z pobytu w germanii, tam dolewał go niemal każdy kto miał klekota a przejęli od taryfiarzy.

ceramix to po przygodzie kolegi który miał zalane toto do silnika i kiedyś "zrobił dziurę" w misce olejowej i dał rade dojechać zdrowo do domu (jakieś 5 kilometrów)

> Twój stilon jest tak napakowany dodatkami jak babeczki przebotoksowane

gdzie tam, standard.

to tylko:

- zapobiegliwość ?

- ciekawość ?

- eksperyment ?

edyta:

ja poprawę pracy na 2T zauważyłem, na wolnych przestał się "bujać" szukałem przyczyny falowania obrotów i widocznie jeden się z wtrysków przycinał, silnik nie trzepie budą jak wcześniej mimo wymiany poduszek na po zmianowe, jest ciszej przy prędkościach podróżnych 100 - 120 km/h, spadło zużycie paliwa z 9 -10 l /100 km obecnie małżonka nie przekracza 8 litrów a jeździ nadal tak samo drive.giffacepalm%5B1%5D.gif i po tych samych drogach.

porównanie mam z o 10 lat młodszą Kijanką która jest cicha i ascetyczna w apetycie na "nektar z przefermentowanej paproci" i nie ma jeszcze ceramizerów ale już 2T tak.

Stilo zrobił się głośnościowo porównywalny, trzęsie tylko bardziej. Kijance brakuje za to w porównaniu mocy powyżej 3000 obr/min. Silniki o tej samej mocy i momencie (rożne pojemności 1,9 JTD kontra 1,7 CRDI) waga niemal identyczna, Stilo 50 kg cieższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilku userow z forum avensis (kilku, a wypowiadalo sie wieeelu) zauwazylo minimalnie trudniejsze zapalanie. U mnie rowniez, jak juz napisalem, minimalnie (naprawde minimalnie) trudniej odpala. Nie zaobserwowano natomiast (a sprawdzano) zadnego niebezpiecznego metnienia czy zauwazalnego wzrostu gestosci takowej mieszanki w niskich tempereturach w stosunku do samej ropy.

Ja bede lal, chocby w celach doswiadczalnych ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dolanie powyzszego oleju z Orlenu (lub kazdego innego) nie spowoduje wiekszych problemow z

> odpalaniem diezla w zimie przy bardzo niskich temp....-12 - -20 stopni? bo takie sie u mnie

> zapowiadaja

Zapala trochę gorzej ale bez przesady poza tym ostatnio trochę przesadziłem z olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dolanie powyzszego oleju z Orlenu (lub kazdego innego) nie spowoduje wiekszych problemow z

> odpalaniem diezla w zimie przy bardzo niskich temp....-12 - -20 stopni? bo takie sie u mnie

> zapowiadaja

u mnie wczoraj było tak zimno (-20 na termometrze w aucie i jeszcze wiatr ze wschodu dość silny, mocno nawiewał na drogę śnieg ), że na odcinku 36 km (ode mnie do Zamościa) silnik w Sportku nie osiągnął wg wskaźnika temperatury 50 stopni, już myślałem że padł termostat i zacząłem sie martwić, jednak powoli wstał i złapał pion.

w tym samym dniu Stilo odpalało bez problemu nawet sie nie jąkając i nie zauważyłem aby trwało to dłużej niż normalnie a zalane 2T już nie wiem który raz.(temperaturę też łapało bez problemu (może dlatego że chłodnica w 50% zakryta a w Sportku goła jak "święty Turecki" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.