Skocz do zawartości

Pada mi skrzynia


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś podczas jazdy usłyszałem jakieś dziwne odgłosy na 5 i 6 biegu, wyłaczyłem radio i sie okazało że gdy przyspieszam to jest głośne "wycie", szum łożysk na luzie nie występuje oraz na innych biegach tez nie i przy takich samych prędkościach np na 4 jak na 5 czy 6 też nie ma żadnych niepokojących odgłosów.

Pojechałem do ASO - autko z 24 września 2010 roku czyli prawie 4 miesiące po gwarancji i powiedzieli mi że nie ma szans na jakąś rękojmie czy cos podobnego, póżniej jak rozmawiałem z kierownikiem serwisu powiedział że jutro będzie dzwonił do FAP zobaczyć co sie da zrobić.

Poradzcie mi czy pisać tez we własnym zakresie do FAP tak jak pisałem autko niecałe 4 m-ce po gwarancji, nalatane 41 600 km, na co sie powoływać itp.

panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> autko z 24 września 2010 roku czyli prawie 4 miesiące po gwarancji

To trochę podkopuje teorię, że po 2010 r. zmieniono łożyska...

Maro też robił skrzynię, ale poza ASO - 2 klocki zostawił w warsztacie...

Do FAP w sprawie rabatu / partycypacji kosztów zawsze warto napisać.

Mnie udało się kupić do stilo sprężyny taniej niż u AKUK'a i zbieżność w cenie usługi.

Ale f....[motyla noga]'up z tymi skrzyniami... zawsze coś gupie makarony popieprzą.

Powoływać się na znany problem skrzyni M32

I na mały przebieg, twoja lojalność (przeglądy w ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To trochę podkopuje teorię, że po 2010 r. zmieniono łożyska...

> Maro też robił skrzynię, ale poza ASO - 2 klocki zostawił w warsztacie...

> Do FAP w sprawie rabatu / partycypacji kosztów zawsze warto napisać.

> Mnie udało się kupić do stilo sprężyny taniej niż u AKUK'a i zbieżność w cenie usługi.

> Ale f....[motyla noga]'up z tymi skrzyniami... zawsze coś gupie makarony popieprzą.

> Powoływać się na znany problem skrzyni M32

> I na mały przebieg, twoja lojalność (przeglądy w ASO).

Właśnie tez rozmawiałem ze znajomym co robi skrzynie , bo ja sam to sobie ją wyciągnę i założe ale co do roboty przy magicznej skrzynce to jakoś mam obawy, tylko się zastanawiam ile może za coś takiego krzyknąć .

Rozmawiałem w serwisie to ostatnio tez gościowi wymieniali łożyska w skrzynce (wszystkie) to koszt naprawy 2200 zł tyle że autko starsze i chyba coś 150 czy 200 kkm nalatane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Maro też robił skrzynię, ale poza ASO - 2 klocki zostawił w warsztacie...

pomyliło Ci się wink.gif Robiłem w ASO. Kosztowało właśnie prawie równo 2 tys, ale nie jestem do końca zadowolony, bo ostatecznie wymienili tylko 4 łożyska.

Na razie z 15 tys. km zrobiłem od tej naprawy i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak powstają plotki...

> Byłem przekonany, że oddałeś strucla tutaj http://auto-krak.pl/category/naprawa-skrzyni-bioegow/

> No nic, wobec powyższych, rezygnuję z posady bycia Twoim adwokatem

Zamiast tego oplowskiego szajsu nie można założyć skrzyni od FIRE? Dzwon jest inny a tym samym mocowanie do bloku silnika, wałek główny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po temacie, dostałem telefon z fiata, że fiat pokrywa koszty części a płacę tylko za robocizne 500-600 zł 270635636-JUMP2.gif

Myśle że bardzo ładny gest ze strony fiata i nie mam się co zastanawiac tylko w nastepnym tygodniu auto odstawić, aha i jeszcze z tego co mi mówił mistrz dostane auto zastepcze

panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To trochę podkopuje teorię, że po 2010 r. zmieniono łożyska...

> Maro też robił skrzynię, ale poza ASO - 2 klocki zostawił w warsztacie...

> Do FAP w sprawie rabatu / partycypacji kosztów zawsze warto napisać.

> Mnie udało się kupić do stilo sprężyny taniej niż u AKUK'a i zbieżność w cenie usługi.

> Ale f....[motyla noga]'up z tymi skrzyniami... zawsze coś gupie makarony popieprzą.

> Powoływać się na znany problem skrzyni M32

> I na mały przebieg, twoja lojalność (przeglądy w ASO).

Nie do końca podkopuje, bo nowa skrzynia prawdopodobnie jest dla silników z EURO5. A jak odbierany we wrześniu to raczej EURO4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I po temacie, dostałem telefon z fiata, że fiat pokrywa koszty części a płacę tylko za robocizne

> 500-600 zł

to mało ok.gif

Z tego co pamiętam, to u mnie za robociznę było więcej. Bo części tam żadnych drogich nie ma: łożyska, nowy olej, jakieś uszczelniacze i tyle.

Dopilnuj tylko, żeby wymienili 6 łożysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I po temacie, dostałem telefon z fiata, że fiat pokrywa koszty części a płacę tylko za robocizne 500-600 zł

> Myśle że bardzo ładny gest ze strony fiata i nie mam się co zastanawiac tylko w nastepnym tygodniu

ok.gif

W końcu jakiś postęp.

Tylko się dopytaj, czy te 500 - 600 przypadkiem za 1 łożysko nie jest smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co kojarzę czacha miał po gwarancji robioną skrzynię i coś tam chyba ugrał. Pewnie się

> pojawi i napisze

U mnie zeszli z polowy ceny, ale FAP nic nie dal, serwis nie wzial nic za robocizne plus jakis tam rabat.. placilem cos w przedziale 1200-1800 .. nie pamietam juz ile. Pewnie i tak mnie skasowali grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cholera wie, jak widać ori oplowska nie daje rady

> Ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie.

c514 to chyba ma maks Nm ponizej 150Nm, kiedys na stronie FPT byly te dane, ale jakis obuz zdjal zlosnik.gif

W C514 za to sie potrafi wysypac mechanizm roznicowy biglaugh.gif

ps. a nie, jednak nie zdjal klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czemu tak?

a temu, że ją montowali w Bravo i że potrafi przenieść spory moment 270751858-jezyk.gif

> Jak podejdzie mocowanie dzwonu i reszta to why not.

sądzę, że powinna pasować, skoro w silniku 1.9 16v w zależności od modelu montowali M32 lub C530.

> Chodzi mi tylko o to czy nie ma lepszej i trwalszej alternatywy dla tych oplowskich

> plastelinoskrzyń.

zastanawia mnie tylko, czy to jest sprawa, że oplowskie skrzynie są z plasteliny, czy że montowali do nich kijowe łożyska niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a temu, że ją montowali w Bravo i że potrafi przenieść spory moment

Tak, to również było montowane do 2.4JTD (nie wiem, może w jakiejś odmianie...). Więc momentu powinno móc sporo przenieść. Były wersje 5 i 6 biegowe.

> zastanawia mnie tylko, czy to jest sprawa, że oplowskie skrzynie są z plasteliny, czy że montowali

> do nich kijowe łożyska

Trudno stwierdzić - albo kijowate łożyska, albo kijowato zaprojektowana skrzynia co ma wpływ na padanie łożysk.

Jeżeli po kompletnej wymianie łożysk u kogoś ponownie problem wróci stawiałbym na drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padające łożyska szumią. Najczęściej najpierw zaczyna szumieć na 5 i 6 biegu. Zapinasz 5, puszczasz sprzęgło i słychać szzzzzz, puszczasz gaz, ton się zmienia. Potem zaczyna szumieć na innych biegach. U mnie szumiało już nawet na luzie, ale o tym dopiero się dowiedziałem po naprawie jak nastała cisza zlosnik.gif

Jeżeli masz jakieś podejrzenia, a jesteś z Krakowa, to możemy się kiedyś umówić, przejedziemy się i Ci powiem czy zaczyna Ci się to samo co mnie, czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawia mnie tylko, czy to jest sprawa, że oplowskie skrzynie są z plasteliny, czy że montowali

> do nich kijowe łożyska

Podobno kijowe łożyska, ale i błąd konstrukcyjny tej skrzyni. Podobno olej nie dociera w odpowiednich ilościach tam gdzie powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko , u mnie nic nie szumi tylko tak przy wsadzaniu (może nie umiem zmieniać biegów) jest takie pyk (dźwięk bywał w starych grach samochodowych typu nfs, test drive jak zmieniało biegi).

Może olej woła o wymianę kto wie...

<-- takie cyknięcia jak w tym lambo mniej więcej wink.gif

<-- i jak tu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> padające łożyska szumią. Najczęściej najpierw zaczyna szumieć na 5 i 6 biegu. Zapinasz 5, puszczasz

> sprzęgło i słychać szzzzzz, puszczasz gaz, ton się zmienia. Potem zaczyna szumieć na innych

> biegach. U mnie szumiało już nawet na luzie, ale o tym dopiero się dowiedziałem po naprawie

> jak nastała cisza

> Jeżeli masz jakieś podejrzenia, a jesteś z Krakowa, to możemy się kiedyś umówić, przejedziemy się i

> Ci powiem czy zaczyna Ci się to samo co mnie, czy nie

Dokładnie takie objawy, a w moim dzisiaj jest składana magiczna skrzynka, próba i pewnie jutro autko do odboiru, do wymiany poszły wszystkie łożyska i z tego co mi mistrz przekazał to już sie popękały kulki w jednym i nastepne zaczęło brać, dobrze że sie całe nie rozsypał i w skrzynie nie poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z ciekawości i, żeby podsumować temat to wady skrzyń jakich wersji silnikowych dotyczą? Co siedzi w 1.6 MJTD? zlosnik.gif

Bo zbliżam się do 90000km i nie wiem, czy mam zbierać dudki na skrzynie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak z ciekawości i, żeby podsumować temat to wady skrzyń jakich wersji silnikowych dotyczą? Co

> siedzi w 1.6 MJTD?

> Bo zbliżam się do 90000km i nie wiem, czy mam zbierać dudki na skrzynie

We Fiatach chyba te skrzynie były montowane tylko z benzynowymi T-Jetami, diesle mają inne. W Bravo na pewno, nie wiem jak w innych modelach, ale podejrzewam, że tak samo.

W Oplach te skrzynie montowali i do benzyniaków i do słabszych diesli (np 1.7)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak z ciekawości i, żeby podsumować temat to wady skrzyń jakich wersji silnikowych dotyczą? Co

> siedzi w 1.6 MJTD?

ziomal , zgodnie z oficjalną listą modyfikacji :

w 1,6 Mj : do 01-07-2010 fiatowska C530 , później C635 - też chyba fiatowska ;

na pewno nie masz oplowskiej M32 - bo ona ma kod C544

także luzik ok.gif , ale olej w skrzyni i tak bym zmienił przy 100 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Croma 1,9 120 KM też miała

croma to taki odpowiednik alfy 159 ( w bravo w 1,9 120 KM siedzi C530 fiatowskie 5. biegowe ) ,

w 159 też w 1,9 120KM siedzi M32 , tylko co ciekawe że z racji mniejszych obciążeń nie stwarza kłopotów , przynajmniej nikt na forum alfy się nie skarży na M32 w 120tkach , bo w mocniejszych 1,9 150KM to nagminny problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomal , zgodnie z oficjalną listą modyfikacji :

> w 1,6 Mj : do 01-07-2010 fiatowska C530 , później C635 - też chyba fiatowska ;

> na pewno nie masz oplowskiej M32 - bo ona ma kod C544

> także luzik , ale olej w skrzyni i tak bym zmienił przy 100 tys km

olej zmieniany był przy 60 000 i teraz przy 100 000 także będzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olej zmieniany był przy 60 000 i teraz przy 100 000 także będzie

no i git , ja mam gorzej bo mam oplowską f40 (kod fiata C542), i też zaraz po kupnie ( 50 tys km) wymieniałem olej ;

tak jak maro napisał , w bravo M32 siedzi tylko we wszystkich T-jetach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko odebrałem, wymienione wszystkie lozyska, dostałem jeszcze rabat od serwisu tak że cała "przyjemność" kosztowała mnie 527 zł z groszami. Jeszcze przed koncem zmiany mistrz zadzwonił do mnie czy jest wszystko oki tak że uważam to za pełen pozytyw zlosnik.gif

I tak sie zakonczyła moja historia z padniętą skrzynią, szybko i pozytywnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "przyjemność" kosztowała mnie 527 zł z groszami. Jeszcze przed koncem zmiany mistrz zadzwonił do mnie czy jest wszystko oki

To miło, że nie walnęło tak po kieszeni.

> tak że uważam to za pełen pozytyw

Nie zgodzę się. Jest znacznie lepiej niż u poprzedników, ale...

Polska, EU jak wynika z relacji osób żyjących w "krajach zamorskich" jest traktowana pod względem PR przez koncerny po macoszemu.

Inna sprawa, że tamtejsi konsumenci błyskawicznie skrzyknęliby się i złożyli pozew zbiorowy. A bardziej prawdopodobne, sprzedawca, serwis uprzedziłby działania klientów. Skończyło by się to wymianą bezpłatną.

Do czego pije ? Toyota - pedał przepustnicy, VW - DSG i inne.

> I tak sie zakonczyła moja historia z padniętą skrzynią, szybko i pozytywnie

ok.gifok.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak z ciekawości - kierowniki, które doświadczyły padu skrzyni - zmienialiście w niej olej czy

> nie? Ciekawe czy jest tu jakaś prawidłowość - mnie w Viamocie rzekli że oleum w tej krzynce

> się nie wymienia

Ja wymieniłem olej przy 60 tys. km przebiegu. Przy 90 tys. wymieniałem łożyska zlosnik.gif

Ale nie doszukiwałbym się tu zależności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.