koyotee Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Ze dwie lub trzy godziny teorii. Później na placach i torach CSP w Legionowie. przecież tam nie ma płyty poślizgowej nawet. > Myślisz, że pamiętam takie szczegóły od 2009r? Ogólnie nudziłem się. Nie mogło być szybko. Na torze w Legionowie spokojnie osiągasz 80km/h. To już dużo. > Na dwójkowym torze w Suwałkach jeździłem Speedym znacznie szybciej. Wielkość placu i toru były > mniej więcej zbliżone. Może tor w Legionowie troszkę większy? > Co było już pisałem. Pamiętam, że poprzednie było na jakimś lotnisku w okolicach Warszawy, z > betonowa płytą. Prowadziła to inna firma. Wszyscy zupełnie zdarli opony na tym chropowatym > betonie. Jeden zaliczył nawet dachowanie pickup-em. rozsądna szkoła > W sumie tez nuda. Szkoda opon i auta a nauka żadna. > Edit: było jeszcze hamowanie awaryjne... Na betonowych płytach? Gratuluję pomysłowości instruktorom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Ze dwie lub trzy godziny teorii. Później na placach i torach CSP w Legionowie. > Myślisz, że pamiętam takie szczegóły od 2009r? Ogólnie nudziłem się. Nie mogło być szybko. > Na dwójkowym torze w Suwałkach jeździłem Speedym znacznie szybciej. Wielkość placu i toru były > mniej więcej zbliżone. Może tor w Legionowie troszkę większy? > Co było już pisałem. Pamiętam, że poprzednie było na jakimś lotnisku w okolicach Warszawy, z > betonowa płytą. Prowadziła to inna firma. Wszyscy zupełnie zdarli opony na tym chropowatym > betonie. Jeden zaliczył nawet dachowanie pickup-em. > W sumie tez nuda. Szkoda opon i auta a nauka żadna. > Edit: było jeszcze hamowanie awaryjne... Dupa nie szkoła, w Legionowie nie ma nawet płyty poślizgowej. Chyba ktoś Wam wybrał "szkolenie" najtańsze jakie było na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > przecież tam nie ma płyty poślizgowej nawet. Zgadza się. To samo w jedynej szkole w Białymstoku. Jedyna nauka z tych: "szkół" to taka żeby nie wydawać bez sensu 500zł. Jak dla mnie lepiej pojechać po pierwszym śniegu na lotnisko. Poćwiczyć oscylacje, piruet przodem, tyłem, poślizg podsterowny. Przypomnieć sobie przed zimą ile to się trzeba namachać kierownicą i jak szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Zgadza się. To samo w jedynej szkole w Białymstoku. > Jedyna nauka z tych: "szkół" to taka żeby nie wydawać bez sensu 500zł. > Jak dla mnie lepiej pojechać po pierwszym śniegu na lotnisko. Poćwiczyć oscylacje, piruet przodem, > tyłem, poślizg podsterowny. Przypomnieć sobie przed zimą ile to się trzeba namachać kierownicą > i jak szybko. I tu się zgadzam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Zgadza się. To samo w jedynej szkole w Białymstoku. > Jedyna nauka z tych: "szkół" to taka żeby nie wydawać bez sensu 500zł. > Jak dla mnie lepiej pojechać po pierwszym śniegu na lotnisko. Poćwiczyć oscylacje, piruet przodem, > tyłem, poślizg podsterowny. Przypomnieć sobie przed zimą ile to się trzeba namachać kierownicą > i jak szybko. Całe szczęście takie szkoły powoli się kończą. Przepisy są coraz bardziej restrykcyjne. Minimalne zaplecze jest dość sztywno określone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Wszystko się zgadza, ale potrenuj to bez użycia ręcznego o własnie tyle ze do takiego treningu potrzebny jest znacznie wiekszy plac i inny zakres predkosci ale frajda ( i zaskoczenie przy pierwszych probach) jest znacznie wieksza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 "Latanie bokiem na ręcznym" mi się dobrze nie kojarzy, ale sam zaraz jadę na pusty ośnieżony i oblodzony plac z dziewczyną, żeby powykonywała trochę ostrych hamowań i przyspieszeń na skręconych kołach itp., wezmę ze sobą karton jako przeszkodę do omijania na lodzie. Ot takie podstawy, pomimo że jej możliwie najlepsze opony zimowe kupiliśmy. Wielką różnicą jest nigdy nie mieć poślizgu, a mieć jakieś podstawowe nawyki wyrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Jeśli to nie działa to proponuję jak najszybciej udać się do serwisu celem naprawy. Że ci się chciało W nowej fabrycznie Captivie i nowym fabrycznie Malibu jest to samo. Popsuli mi auto w fabryce? Chcesz to baw się dalej w szukanie opisów w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Trzydrzwiowa Astra II zachowuje się podobnie. Nie wiem, jaki masz masz silnik, ale Astra II 4-drzwiowa idealnie daje się podciąć ręcznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Chyba mylisz "szkoły bezpiecznej jazdy" ze szkoleniem z użytkowania samochodu. Nie. Polecam dowiedzieć się czegoś o tym a później wypowiadać > Osobiscie prowadziłem takie szkolenia(dla bardzo dużych firm),po których wystawialiśmy szczegółowe > noty każdemu kursantowi. To wystaw te kilkaset oceń > POlecam kurs w dobrej szkole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > na pewno nie dotykasz przy okazji hamulca? > Rada: > z przodu ciśnienie 2,5 a z tyłu 1,5 ustaw. Jak ma tylem zarzucac po sniegu to chyba odwrotnie powinien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur7 Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Nie wiem, jaki masz masz silnik, ale Astra II 4-drzwiowa idealnie daje się podciąć ręcznym. Miałem, w latach 2004-2008, Y20DTH wersja Sport. Nie mówię że się nie dało, ale trzeba było się mocno postarać, żeby tył wyprzedził przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Nie. Polecam dowiedzieć się czegoś o tym a później wypowiadać w zakładce szkolenia mam ekologię, policję, ratownika i psychologa - ani słowa o kierowcy i praktycznej zabawie na ślizgawce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > w zakładce szkolenia mam ekologię, policję, ratownika i psychologa - ani słowa o kierowcy i > praktycznej zabawie na ślizgawce Ja za ich stronę nie odpowiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Ja za ich stronę nie odpowiadam wiem , ale kazałeś się zapoznać z ich ofertą - i co - bredzenie o emisji dwutlenku i inne bzdury - ani słowa o tym co mnie teoretycznie interesuje więc wyciągam prosty wniosek, że organizują imprezki integracyjne a nie szkolenia z prawdziwego zdarzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Że ci się chciało W nowej fabrycznie Captivie i nowym fabrycznie Malibu jest to samo. Popsuli mi > auto w fabryce? > Chcesz to baw się dalej w szukanie opisów w necie. Cytat ktory umieściłem to fragment instrukcji obsługi od fabrycznie nowego Malibu pobranej ze strony Chevroleta. Skoro u Ciebie to nie działa to tak, masz rację -producent popsuł Ci auto albo sam nie wie co produkuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Jako ze spadl snieg to mozna troche potrenowac latanie bokami na recznym... Dziś widziałem kretyna co tyłem nadrabiał w swoim bmw e36 i tak latał bokiem co chwila aż żałowałem, że nie jechałem jakimś parchem żeby się o niego otrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Jak ma tylem zarzucac po sniegu to chyba odwrotnie powinien nie pomyliłem się. Odwrotnie doprowadzi do pogłębienia podsterowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Dziś widziałem kretyna co tyłem nadrabiał w swoim bmw e36 i tak latał bokiem co chwila aż > żałowałem, że nie jechałem jakimś parchem żeby się o niego otrzeć w czym ci to przeszkadza? Wyrabiał się na swoim pasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > wiem , ale kazałeś się zapoznać z ich ofertą - i co - bredzenie o emisji dwutlenku i inne bzdury - > ani słowa o tym co mnie teoretycznie interesuje więc wyciągam prosty wniosek, że organizują > imprezki integracyjne a nie szkolenia z prawdziwego zdarzenia Fakt, strona do niczego. Szkolenie natomiast jest na kilku stanowiskach - są troleje, płyta poślizgowa i różne ćwiczenia na nich. Jest kilka poziomów szkolenia. Nikt nie piętnuje kierowców i nie przekazuje haków do pracodawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Cytat ktory umieściłem to fragment instrukcji obsługi od fabrycznie nowego Malibu pobranej ze > strony Chevroleta. > Skoro u Ciebie to nie działa to tak, masz rację -producent popsuł Ci auto albo sam nie wie co > produkuje. Szanuję twoje zdanie Natomiast zachęcam do doświadczania na żywo a nie kopiowania z netu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > nie pomyliłem się. Odwrotnie doprowadzi do pogłębienia podsterowności. Moze na jakis waskich, bardziej specjalistycznych zimowkach. Na normalnych, cywilnych to zauwazylem, ze zmniejszanie cisnienia poprawia przyczepnosc, zwiekszanie pogarsza. Oczywiscie mowa o jezdzie po w miare swiezym sniegu, warunki takie jak mielismy chocby dzis w nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Troche to dziwne.. > Krawiec Może to kwestia opon ? HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Moze na jakis waskich, bardziej specjalistycznych zimowkach. Na normalnych, cywilnych to > zauwazylem, ze zmniejszanie cisnienia poprawia przyczepnosc, zwiekszanie pogarsza. Oczywiscie > mowa o jezdzie po w miare swiezym sniegu, warunki takie jak mielismy chocby dzis w nocy. Hasło na dziś: kąt znoszenia opony. czyli jak z przednionapędówki zrobić chodzące bokami stworzenie. Póki nie spróbowałem sam byłem wyznawcą zasady żeby dmuchać więcej w tył. Jak masz bardzo niskie ciśnienie z tyłu i dość spore z przodu (trzeba ustalić doświadczalnie w zależności od auta) to możesz zrobić tak żeby z odjęcia gazu szło bokiem bardzo miękko i płynnie. Przepompowanie tyłu sprawia, że utrata przyczepności jest nagła i nieprzyjemna... oraz trudna w opanowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > czyli jak z przednionapędówki zrobić chodzące bokami stworzenie. > Póki nie spróbowałem sam byłem wyznawcą zasady żeby dmuchać więcej w tył. > Jak masz bardzo niskie ciśnienie z tyłu i dość spore z przodu (trzeba ustalić doświadczalnie w > zależności od auta) to możesz zrobić tak żeby z odjęcia gazu szło bokiem bardzo miękko i > płynnie. Przepompowanie tyłu sprawia, że utrata przyczepności jest nagła i nieprzyjemna... > oraz trudna w opanowaniu. No to musze sprobowac jak mowisz. Bo wczoraj zadzialalem klasycznie, nie pompowalem wiecej w tyl tylko upuscilem z przodu. Auto bardzo ladnie (jak na fwd ) lapalo boki przy odjeciach i dohamowaniach lewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > No to musze sprobowac jak mowisz. Bo wczoraj zadzialalem klasycznie, nie pompowalem wiecej w tyl > tylko upuscilem z przodu. Auto bardzo ladnie (jak na fwd ) lapalo boki przy odjeciach i > dohamowaniach lewa. Maksymalne odsadzenie felg z przodu, maksymalne schowanie tyłu. Z przodu lekko przepompować, z tyłu pozwolić się oponie uginać. I z odjęcia bez lewej chodzisz jak czterołapem. A jak trafisz na dobry samochód to bokiem po śniegu z gazem w podłodze jak ze szperą. edit: tylko nie szarpać. Mięciutkim torem i mięciutko kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Maksymalne odsadzenie felg z przodu, maksymalne schowanie tyłu. > Z przodu lekko przepompować, z tyłu pozwolić się oponie uginać. I z odjęcia bez lewej chodzisz jak > czterołapem. A jak trafisz na dobry samochód to bokiem po śniegu z gazem w podłodze jak ze > szperą. > edit: tylko nie szarpać. Mięciutkim torem i mięciutko kierownicą. Stary, to jest moj dupowoz, nie mam do niego dziesieciu kompletow felg z roznym odsadzeniem Jedyne co to sie moge pobawic cisnieniami i ewentualnie geometria (ale ta mam fajnie ustawiona na suchy asfalt i nie chce psuc). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Stary, to jest moj dupowoz, nie mam do niego dziesieciu kompletow felg z roznym odsadzeniem Jedyne > co to sie moge pobawic cisnieniami i ewentualnie geometria (ale ta mam fajnie ustawiona na > suchy asfalt i nie chce psuc). dystans po 10mm z przodu na stronę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > dystans po 10mm z przodu na stronę? Hehehehe, moze w nastepna zime Ale dobrze wiedziec, ze takie patenty dzialaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Dziś widziałem kretyna co tyłem nadrabiał w swoim bmw e36 i tak latał bokiem co chwila aż > żałowałem, że nie jechałem jakimś parchem żeby się o niego otrzeć Octavi by mi nie było szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Doskonale to określiłeś! czyli nie byles na kursie tylko na popijawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > A co to ma na celu ???? > Bo z driftem to nie ma nic wspólnego. Z ćwiczeniem poślizgów również ???? A jaki jest lepszy sposób nauki jazdy w poślizgu niż jazda w poślizgu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > A jaki jest lepszy sposób nauki jazdy w poślizgu niż jazda w poślizgu? ehhh szkoda gadać ... ból d*** wszędzie.... 9/10 przynajmniej raz na ręcznym wejdzie w zakręt tej zimy .... ten 1/10 ma tylni napęd i da w gaz ;D ... A i tak 10/10 ci powie , że tak nie wolno bo przepisy nie pozwalają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > czyli nie byles na kursie tylko na popijawie Niestety poczęstunku nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > w czym ci to przeszkadza? > Wyrabiał się na swoim pasie? może mu zazdroscił, że tak sam nie umie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Zmienic auto . Dobrze, ze nie masz na przednie kola Ja mam Hamowania awaryjne (z ciekawości testowałem) nadzwyczaj wydajne. Niestety na śniegu zero zabawy - ale może to i lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.