pfikusny Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Mi się strasznie FZ8 podobał. Znalazłem go w sklepie moto chyba jeszcze nim zapisałem się na kurs. Był piękny. Chyba niecałe 3 tys. km przebiegu... Strasznie mnie korciło, żeby to właśnie tego sprzęta wziąć jako pierwszego Przymierzałem się do niego kilka razy - powstrzymały mnie dwie rzeczy: 1. Waga - jako początkujący łatwo mógłbym go przewrócić na postoju (R6 łatwiej w razie czego utrzymać). 2. Jego "nowość" - wszyscy twierdzili, że pierwszy motocykl to i tak będzie zaraz leżał... Szkoda by było takiej nóweczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > 2. Jego "nowość" - wszyscy twierdzili, że pierwszy motocykl to i tak będzie zaraz leżał... Szkoda > by było takiej nóweczki Beeeezzeeeeduuuuraaaaa Ważne, żeby pierwszy motocykl był lekki, bo jak przy zatrzymywaniu źle podeprzemy nogę to ciężkiego kloca nie damy rady utrzymać (nie dotyczy Pudzianów). Pod tym względem R6 to bajka, waży chyba ze 40 kg mniej niż XJ6 z kursu obwieszona gmolami i czuję się na niej jak na rowerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Dokładnie tak. R6 jest jak rower Przyznam się (ze wstydem oczywiście ), że w pierwszych chwilach posiadania moto miałem kilka takich sytuacji, że źle stanąłem, niewłaściwie się podparłem i... gdybym miał wtedy cięższy motocykl to na 100% by leżał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Dokładnie tak. > R6 jest jak rower > Przyznam się (ze wstydem oczywiście ), że w pierwszych chwilach posiadania moto miałem kilka > takich sytuacji, że źle stanąłem, niewłaściwie się podparłem i... gdybym miał wtedy cięższy > motocykl to na 100% by leżał. +1, też miałem kilka takich sytuacji przy zatrzymywaniu się w lekkim skręcie, gdzie stawiałem niechlujnie nogę nie myśląc i nie kontrolując tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Teraz się przez to nauczymy takiej niechlujności, przesiądziemy się z tych naszych motorowerów na jakiś prawdziwy motocykl i będzie kuku przy pierwszym zatrzymaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > jeździłeś tak szczerze napisz jakimś golasem przy tej prędkości? Czy powtarzasz zasłyszane > opowieści bo na kursie raczej instruktor do takiej prędkości Cię nie dopuścił? Uczylem sie na CB 500 i przy 140 km/h ´zaczynalo sie robic nieprzyjemnie. Po kilku latach granica nieprzyjamnosci przesunela sie od ca 170 - 180 km/h. Kumpel Rockster'em wali na maxa, i nic mu nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Słuchajcie, a czy całkowite wyprostowanie się na ścigaczu przy 140km/h daje taki sam efekt oporu > powietrza jak jazda na nakedzie, czy może jednak owiewki na tyle zmieniają strumień powietrza, Do 265 km/h siedze wyprostowany ale przy tej tez predkosci jest juz troche niekomfortowo, zalezy tez od tego jaki helm w daym momencie mam na glowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Ja bym bral to co autor tematu chce czyli ta r6. > Sam uważam za głupote zaczynanie od popierdółek. > Jak sie komuś chce to niech zmienia 3x moto bo jak pojeździ sezon jakas dychawiczna 500 to wtedy > znaczy że umi wiecej. A potem siądzie na litra i sie zabije bo sie przeliczył. > Uwielbiam takich teoretyków co doradzają a sami pewnie od razu kupili konkretny szybki sprzęt. Zechcesz wstawic foty swojej przedniej opony, pozniej pogadamy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Zechcesz wstawic foty swojej przedniej opony, pozniej pogadamy dalej tradycyjnie zakończyłeś rozmowe co do tego wyprostowania przy 200+ mój znajomy zawsze odpowiada z uśmiechem na ustach: JAAAAA w niemcach to jaaaa tam to je wszystko möglich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Powiedz mi co za różnica jak wygląda jego przednia opona / tylna opona / slidery? Im bardziej wytarte tym większy lans? Ja to walę - jeśli sprawia mi to przyjemność to będę jeździł nawet na kwadratowej oponie. Nie mam zamiaru bawić się w wyścig "kto bardziej zamknie oponkę" - takie wyścigi prowadzą właśnie do wypadków... Ja to mam gdzieś - kupiłem motocykl dla przyjemności. Jeśli przyjemność sprawia mi pełen ogień na prostej - tak będę jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Nie jesteś godzien miana "motocyklista"... Ty ty tyy ty ty ty miszczu prostej ty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > tradycyjnie zakończyłeś rozmowe Ale czy to moja wina ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Ale czy to moja wina ? nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Nie jesteś godzien miana "motocyklista"... > Ty ty tyy ty ty ty miszczu prostej ty... "miszczu prostej i lanserze" chciałeś napisać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Powiedz mi co za różnica jak wygląda jego przednia opona / tylna opona / slidery? Pfikusny, jezeli naprawde tego nie wiesz to powiem Ci szczerze, ze mi Cie zal. Sliderow w to nie mieszaj, inna bajka. > Ja to walę - jeśli sprawia mi to przyjemność to będę jeździł nawet na kwadratowej oponie. Zaloz kiedys kwadratowa opone na moto, karnij sie, potem przeczytaj ten text. Ja kiedys na kwadratowej ( nawet namiastki kwadratu nie bylo ) musialem jechac, bo szefo wydal dyrektywe, sam sie bal Ale doswiadczeie jedyne w swoim rodzaju > Nie mam zamiaru bawić się w wyścig "kto bardziej zamknie oponkę" - takie wyścigi prowadzą właśnie > do wypadków... Owszem, mloze sie zdarzyc tak jak i 1000 z innych przyczyn > Ja to mam gdzieś - kupiłem motocykl dla przyjemności. I tego sie trzymaj, dluzej pozyjesz i bedziesz mogl twierdzic, ze R6 jest idealna na pierwsze moto. > Jeśli przyjemność sprawia mi pełen ogień na prostej - tak będę jeździł Jezdzij, ale nie proboj dopasowac idei do... czy jak to tam Tak jak pisalismy sobie, w Maju oczekuje Was w Harz'u posmigamy i po winklach po prostych Pytanie tylko czy przyjedziesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > nie No wlasnie, uwielbiam czytac takie texty, a potem jak przyjdzie co do czego to jest atak raka czyli szybkimi ruchami ogona plynnie i szybko do tylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Ale to ja dopasowuję ideę? Przecież to Wy tu twierdzicie, że wyznacznikiem motocyklisty jest to, czy zakręty bierze trąc ramieniem o asfalt To jest IMO dorabianie teorii Niech każdy jeździ tak jak mu się podoba To ma sprawiać przyjemność - to jest jedyna "moja teoria" i będę się jej trzymał Nieistotne - jeśli sprawia mi przyjemność jazda R1 50 km/h to mimo to mam ciąć na maxa po zakrętach "żeby się pokazać"? No proszę Cię Na pewno w tym momencie nie obiecam, że będę wstanie przyjechać w maju - ale jeśli tylko będę miał taką możliwość - chętnie skorzystam z zaproszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Przecież to Wy tu twierdzicie, że wyznacznikiem motocyklisty jest to, czy zakręty bierze trąc ramieniem o asfalt Nie do konca, nie chcialbym Ci tu docinac, ale jak przejezdzisz z 10 sezonow to bedziesz mial na ten temat zupelnie odmienne zdanie, tyle, ze do tego potrzeba niestety czasu. > Niech każdy jeździ tak jak mu się podoba To ma sprawiać przyjemność - to jest jedyna "moja teoria" i będę się jej trzymał Nieistotne - jeśli sprawia mi przyjemność jazda R1 50 km/h Tu jestem dokladnie tego samego zdania, ma sprawiac przyjemnosc. > Na pewno w tym momencie nie obiecam, że będę wstanie przyjechać w maju - ale jeśli tylko będę miał taką możliwość - chętnie skorzystam z zaproszenia Ile czasu bedziesz wczesniej potrzebowal aby wiedziec ? Zaproszenie jest dla Ciebie i RSSSS'a zawsze aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Ile czasu bedziesz wczesniej potrzebowal aby wiedziec ? Na tą chwilę są dwa ograniczenia terminowe: 1. Mniej więcej na początku maja mam w firmie audit recertyfikujący - całość na mojej głowie - nie ma mowy, żebym w tym czasie mógł mieć wolne. 2. Kolega, którego zastępuję, ma zaplanowany jakiś wyjazd życia - gdzieś na przełomie maja/czerwca. Nie wiem teraz kiedy dokładnie bo mówiąc prawdę jakąś mnie to dotąd nie interesowało. Dopytam go jutro - jeśli ma już wszystko ustalone to będę znał termin Jeśli te dwie sprawy się jakąś dobrze zgrają - mam szanse na wyjazd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Swojego zdania nie zmienie i dalej uwazam, ze moto wieksze niz 600-650 i ponad 100KM jest zlym > wyborem na pierwszy 2oo dla poczatkujacego motocyklisty. No wlasnie, ja obecnie mam rozkimnke bo kolega ma do sprzedania Suzuki Bandit 1200S 2005 r. Z jednej strony jestem na nie, glownie ze wzgledu na brak ABS'u i zbyt leciwy rocznik, w dalszej kolejnosci na zbyt duza pojemnosc / moc / wage, z drugiej strony naprawde nie wiem czy bede w stanie znalezc na Allegro motor w choc zblizonym stanie i z tak pewna historia (jest drugim wlascicielem, pierwszym byl inny dalszy znajomy, zadnych przygod, kupiony w polskim salonie itp.). Ten kolega ktory obecnie nim jezdzi rowniez kupil go jako pierwszy motor i nie mial zadnych przygod / problemow pomimo ze sporo jezdzil turystycznie w Polsce i po Europie. Twierdzi, ze jadac w trasie z kuframi i pasazerem 600-tki sie zwyczajnie mecza i nie ma co obawiac sie duzych pojemnosci na starcie - w razie czego ma sie zapas mocy, a nakazu by odkrecac nie ma Wczesniej myslalem o jakims troche nowszym naked'ie w klasie 600cc (chociazby budzacym rozne emocje Gladiusie) ew. o HD Sportster 883 natomiast szczerze mowiac nie bardzo chce mi sie wertowac Allegro w poszukiwaniu przyslowiowej perelki w szambie w sytuacji gdy motor w naprawde przyzwoitym stanie jest na wyciagniecie reki. Autokaciku pomozcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Powiem Ci tak, dobrego motocykla nie wyrywa sie za grosze, dobry motocykl kosztuje. Swietnie, ze chcesz sprzeta z ABS'em ! edz do Niemiec kup w salonie czy nawet od prywatjnej osoby, tylko nie licz, ze dostaniesz w "polskiej" cenie. Ot i caly sekret. Znajomy zrobil w Niemczech PJ, okazyjnie kupil Bandit'a 1200 po tygodniu juz go niemial, co kial to zlom i dluzsza przerwe w jezdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Mialem okazje pojezdzic 1200 w wersji otwartej. Prowadzi sie ok, ale juz czuc mase tego moto. Nie kipi moca jak na swoja pojemnosc, ma niecale 100KM, ale jest elastyczny. Minusem jest spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Mialem okazje pojezdzic 1200 w wersji otwartej. nie kojarze wersjio dławionej... >Prowadzi sie ok, ale juz czuc mase tego moto. Nie > kipi moca jak na swoja pojemnosc, ma niecale 100KM, ale jest elastyczny. Duzy nigdy nie był postrzegany przez pryzmat mocy a chwalony był za moment . róznica mocy pomiędzy np 1250 a 650 to 13KM >Minusem jest spalanie. nigdy nie słyszałem od uzytkowników takich opinii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > nigdy nie słyszałem od uzytkowników takich opinii... 1200 pojemnosci, wiec musi swoje spalic, tym bardziej, ze ten byl na gazniku. Srednie spalanie na poziomie 8 to chyba raczej norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Mialem okazje pojezdzic 1200 w wersji otwartej. Prowadzi sie ok, ale juz czuc mase tego moto. Nie > kipi moca jak na swoja pojemnosc, ma niecale 100KM, ale jest elastyczny. Minusem jest > spalanie. moca nie ale momentem tak, 100Nm < 4 krpm robi swoje i ten motocykl potrafi skaleczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > nie kojarze wersjio dławionej... > Duzy nigdy nie był postrzegany przez pryzmat mocy a chwalony był za moment . róznica mocy pomiędzy > np 1250 a 650 to 13KM > nigdy nie słyszałem od uzytkowników takich opinii... miasto 8, trasa do 130 ok 6, trasa >130 8-8,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > 1200 pojemnosci, wiec musi swoje spalic, tym bardziej, ze ten byl na gazniku. > Srednie spalanie na poziomie 8 to chyba raczej norma. w miescie jest to norma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > nie kojarze wersjio dławionej... Chyba chodzi o wersję naked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Chyba chodzi o wersję naked Dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Nie do konca, nie chcialbym Ci tu docinac, ale jak przejezdzisz z 10 sezonow to bedziesz mial na > ten temat zupelnie odmienne zdanie, tyle, ze do tego potrzeba niestety czasu. co masz na myśli tutaj? co 10 sezonów zmieni w temacie? ja jestem jaakoś w sumie po środku - zgadzam się z Wami obydwoma. Z jednej strony - umiejętności na moto = życie. są ważniejsze niż w 4oo, bo tam sie nie przewrócisz na zakręcie i podczas hamowania i jak najbardziej warto promować doszkalanie jako "dobrą praktykę" Ale z drugiej strony - to że np mam na weekendy 290 konne auto, znaczy, że mam robić licencję kierowcy wyścigowego? ja nigdy nie wykorzystuje tej mocy inaczej niż na prostej, jeżdze tak, aby zawsze był zapas przyczepności... to ma służyć komfortowi i nie mam zamiaru ściągać opon z felg na zakrętach... ot fanaberia. Jest to pewna analogia do idei "pokaż przednią oponę" powiem Ci to i tamto... w svce nie mam zamiaru zamykać opon ani zbliżać się do tego poziomu. oglnie na tym moto w złożeniu czuję się dość niekomfortowo... mam tego swiadomość i unikam jazdy na "krawędzi"... to co oznacza zatem? że sie zabije? czy że nie jestem motocyklistą? oczywiście przy pierwszej okazji - pojadę na jakiś kurs doszkalający, ale nie zmieni to podejścia do poruszania sie na codzień > Tu jestem dokladnie tego samego zdania, ma sprawiac przyjemnosc. > Ile czasu bedziesz wczesniej potrzebowal aby wiedziec ? > Zaproszenie jest dla Ciebie i RSSSS'a zawsze aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Jemu pewnie chodziło o to, że z kolejnymi km, gdy człowiek nabiera umiejętności, zaczyna oczekiwać co raz więcej od maszyny i samo cieszenie się z jej posiadania nie jest już dla niego wystarczające i że np. prędzej, czy później zapragnie wizyty na torze, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Jemu pewnie chodziło o to, że z kolejnymi km, gdy człowiek nabiera umiejętności, zaczyna oczekiwać > co raz więcej od maszyny i samo cieszenie się z jej posiadania nie jest już dla niego > wystarczające i że np. prędzej, czy później zapragnie wizyty na torze, itp. no to ma sens. i chyba same pozywy... poza drenażem portfela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > co masz na myśli tutaj? co 10 sezonów zmieni w temacie? O ile przezyje to nabierze doswiadczenia i spojrzy na temat zupelnie innymi oczami. Sa ludzie ktorzy potrafia przyznac sie do bledu i przyznac, ze inni mieli racje, inni tego nie ppotrafia i Ida w zaparte, ze wybor byl trafny. Sam zaczynalem od GSX600F niby tylko 86 KM a potrafil naprawde dostarczyc adrenaliny. Dzisiaj gdybym mial ta wiedze jaka mam zaczynal bym od CB 500 i przesiadl bym sie na GSX600 F'a doiero po dwoch latach. Co Prawda po dwoch sezonach przesiadlem sie na wiadomy sprzet i przezylem, ale to tez nie byl najlepszy pomysl, po 10 - ciu latach widze to juz zupelnie inaczej, tyle, ze tego sie juz nie cofnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 A jak tak to się nie zgodzę. Co mi zmieni 10 sezonów w kwestii wyboru pierwszego motocykla!? Skoro dożyję 10 sezonu, zaczynając od ścigacza, to tym bardziej zostanę utwierdzony w przekonaniu,że to był dobry wybór. Myślałem,że chodziło Ci o zmieniające się nastawienie do motocykli! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > A jak tak to się nie zgodzę. No przeca nigdzie nie napisalem, ze musisz sie ze mna zgodzic. > Co mi zmieni 10 sezonów w kwestii wyboru pierwszego motocykla!? Zle rozumujesz. > Skoro dożyję 10 sezonu, zaczynając od ścigacza, to tym bardziej zostanę utwierdzony w > przekonaniu,że to był dobry wybór. To sie zapytam a skad wiesz co bedzie za 10 lat ? T tego co pamietam, to masz przejezdzone pol sezonu, przyjdzie czas, przyjdzie i inne spojrzenie na swiat, popytaj innych lub wlasnego ojca > Myślałem,że chodziło Ci o zmieniające się nastawienie do motocykli! to tez po czesci PAmietaj, w Maju w Harz'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > PAmietaj, w Maju w Harz'u Czy Ty przypadkiem nie masz na imię Valentino ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Zgadzam się, że przyjdzie spojrzenie na wiele kwestii, ale na pewno nie w temacie pierwszego moto, bo nikt nigdy nie miał, nie ma i nie będzie miał możliwości dwa razy uczyć się od zera jazdy na różnych sprzętach, żeby mieć porównanie! A jak niby bez porównania i zrobienia sobie kuku na pierwszym motocyklu można uznać go za zły wybór...!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Czy Ty przypadkiem nie masz na imię Valentino ? nie, juz tu mamy dwóch rossich na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Czy Ty przypadkiem nie masz na imię Valentino ? Nie, mow mi Andreas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stella Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 zipp nitro 250 mam i nie sprzedam gdybyś nawet bardzo chciał.....zostawiam dla syna ale na pierwsze moto rewelacja uczy pokory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 A mnie zaczęło zastanawiać coś innego. Jako, że i tak nie dam sobie powiedzieć, że R6 jest złym wyborem na I motocykl... Ciekawy jestem czy jest jakikolwiek motocykl, który rzeczywiście byłby złym wyborem Czy osoba, która ukonczyła kurs - może bezpiecznie wsiąść na jakiegoś lytra, Duka, czy Hajkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > A mnie zaczęło zastanawiać coś innego. > Jako, że i tak nie dam sobie powiedzieć, że R6 jest złym wyborem na I motocykl... > Ciekawy jestem czy jest jakikolwiek motocykl, który rzeczywiście byłby złym wyborem > Czy osoba, która ukonczyła kurs - może bezpiecznie wsiąść na jakiegoś lytra, Duka, czy Hajkę? wymieniłeś dość poręczne maszyny ja bym obstawił rocketa i vmaxa - bardzo nieodpowiednie. kit z mocą, ale waga tego i pozycja na siodle, sugeruje wiele gleb parkingowych (w najlepszym wypadku). do tego wpadki typu TL-1000, które jest niebezpieczne... poprostu, niezależnie od doświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > Ciekawy jestem czy jest jakikolwiek motocykl, który rzeczywiście byłby złym wyborem Nie ma. Istnieją tylko indywidualne predyspozycje do popełnienia samobójstwa Jak masz troszkę oleju w głowie i czujesz respekt przed maszyną, biorąc poprawkę, że Twoje umiejętności są nikłe, to dasz radę i "hajabuzą" jeździć zaraz po zdaniu prawka. Problem w tym, że młodzi ludzie nie mają wyobraźni ani pokory, są podatni na wpływy otoczenia ( filmiki jak inni jeżdżą na jednym itd) wymieszane z własnym poczuciem "zajefajności", gdyż udało mi się przejechać 500km bez wypadku. Potem, właśnie na forach się sieje takie "ziarenka prawdy", że r6 to dobra zabawka na początek. Może i dobra, dla ułożonego człowieka z wyobraźnia, a nie dla małolata który wraz z kolegami w wolnych chwilach powtarza sztuczki z "dzakasów" W wielu przypadkach, młodość połączona z ułańską fantazją podsycana otoczeniem, powoduje, że młodzi przekraczają magiczną granicę, i jedyne co ich chroni, to anioł stróż Gdybym miał możliwość, zamiast wynalazków z "prl" i innych "bratnich państw" ujeżdżać jakąś mocną "Japonię", to już bym dzisiaj nie pisał z wami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > Czy osoba, która ukonczyła kurs - może bezpiecznie wsiąść na jakiegoś lytra, Duka, czy Hajkę? IMHO oprocz tego co kto ma w glowie istotny jest sposob oddawania mocy. Jak czlowiek dopiero zacyzna jezdzic to nie ma takiego wyczucia / kontroli jesli chodzi o gaz, i tutaj sprzety z duzym momentem moga zaskoczyc jesli nieopatrznie sie za bardzo odkreci nie bedac na to przygotowanym. W tym aspekcie mam wrazenie ze R6 moze byc lepsze od sprzetow z pojemnoscia >= 1l z racji nizszego momentu przy niskich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Owcen niestety nie bede mogl Ci przyznac racji. Aby sie czegos uczyc musisz yc pozbawiony leku / RESPEKTU ! W przeciwnym wypadku jestes blokowany podswiadomoscia i masz leki czyli sie nie uczysz. Nie bez parady zaleca sie na poczatek sprzety o mniejszej mocy / pojemnosci. Tyle, ze Ci madrzejsi sobie to wezma do serca a ci wiedzacy lepiej beda obstawac przy swoim. Poczytaj co obecni kursanci uwazaja o nowym systemie zdawania egzaminow - mowi samo za siebie. Dlaczego tak jest, bo nowy egzamin bardziej naznacza granice swoich mozliwosci ktorej poziomu nie kazdy jest zdolny szybko czy wogole osiagnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > Aby sie czegos uczyc musisz yc pozbawiony leku / RESPEKTU ! Zgadzam się i nie zgadzam Osobiście wybrałem metodę małych kroczków, proste zadania na początek, żmudnie wykonywane, aż poczułem, że mogę iść dalej. Trochę to trwało, ale jestem z efektów zadowolony. Respekt - w moim mniemaniu i mojego postu, miałem na myśli "szybkość" w zdobywaniu kolejnych umiejętności. Kumpel od razu jako zielony starał się jak najszybciej nauczyć się składać maszynę w ciasne zakręty przy sporych prędkościach. Stoppie itd. Udało się. Jeździ świetnie itd. Ale ja wolałem najpierw ciasny, wolny slalom, dużą ósemkę, aby poćwiczyć jazdę w złożeniu w kontrolowanym, wolnym od niebezpieczeństw środowisku itd. Czyli nie miałem odwagi wyskoczyć zaraz po zakupie Suzi w góry na patelnie szlifować podnóżki itd. Reasumując - respekt, jako poznanie własnych umiejętności, sygnałów wysyłanych przez moto i ich interpretacji w odniesieniu do samego siebie Strach, dobrze wykorzystany (zawór bezpieczeństwa) może być naszym pomocnikiem. Paniczny strach i nie zrozumienie co się dzieje z 2oo, nie chęć do poznania pewnych mechanizmów, jak najbardziej blokuje proces poznawczy Co możesz powiedzieć o człowieku, który wsiadając pierwszy raz na moto mknie do pierwszego zakrętu jak "Marquez" pozbawiony lęku mając przed oczami jak to w MotoGp chłopaki robią i to nie może być trudne.... O taki rodzaj strachu mi chodzi, chyba, że to nie strach, a zdrowy rozsądek, a może coś jeszcze innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Chodzi Ci zapewne o respekt! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Witam. Mam okazję kupić Yamahe R6 600cm^3 w dobrej cenie i ze znaną mi historią. Jak uważacie, jak > na pierwsze 2oo to dobry wybór? Przejechałem się już tym egzemplarzem i myśle, że mi pasuje > mimo, że mam prawie 195 cm wzrostu. Macie może jakieś inne propozycje w budżecie załóżmy do > 10000 zł? Interesuje mnie coś "sportowego" W ubiegłym sezonie na swoje pierwsze moto kupiłem Kawasaki ER-5. Miało być jeden sezon, ale zostaje na co najmniej jeszcze jeden, może dwa. Przejechałem nim (zaledwie) ponad 6000 km i wcale nie czuję się, jakbym potrzebował czegoś szybszego/mocniejszego. Jak się nauczę sprawnie jeździć (bo odkręcenie gazu i zapieprzanie przed siebie nie jest dla mnie wyznacznikiem sprawności), to wtedy pomyślę nad zmianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > W ubiegłym sezonie na swoje pierwsze moto kupiłem Kawasaki ER-5. ja tak samo z SV650. specjalnie kupiłem w słabym stanie wizualnym i dość stare, coby żal nie było jak będę się przewracał > Miało być jeden sezon, ale zostaje na co najmniej jeszcze jeden, może dwa. tyż, ale dlatego ze budżet się zepsuł > Przejechałem nim (zaledwie) ponad 6000 km i wcale nie czuję się, jakbym potrzebował czegoś > szybszego/mocniejszego. Jak się nauczę sprawnie jeździć (bo odkręcenie gazu i zapieprzanie > przed siebie nie jest dla mnie wyznacznikiem sprawności), to wtedy pomyślę nad zmianą. również podobny przebieg w sezonie, ale czuję potrzebę czegoś "ciekawszego". i jednak te 70 KM na trasie to nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > również podobny przebieg w sezonie, ale czuję potrzebę czegoś "ciekawszego". i jednak te 70 KM na > trasie to nie to. Do jazdy zgodnie z przepisami jest nawet za duzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.